שאלה 'קטנה"....מיכל318
אממממ.....
שאלה מאוד חשובה שרציתי לישאול.
שראיתי שמזכירים את זה לפעמים בפורומים.
----------------
כל הישיבות והאולפנות וזה...
-בהרן/מרכז/הר המור/ולא יודעת עוד איזה-
מזה כאילו? סוגים של דתיים לאומיים? זה רמות של דת?לא כולם הולכים לפי הרב קוק?אז מה ההבדלים בינהם?
אם יהיה למישהו/י זמן להסביר לי, אז... תודה.
פפפפקוד אבל פתוח
זה זרמים שונים, אם כי יש זרמים שטוענים לבעלות על היראת שמים...

לא כולם תלמידים של הרב קוק, וגם בין מי שכן יש מחלוקות למה הרב קוק התכוון.
תמיד חשבתי שכל הדתיים לאומיים הם אותו דבר.מיכל318
תודה רבה על התשובה.
בדיוק כמו שבציבור החרדי יש גוונים, כך גם בציבור הדתי לאומיק"ש
וגם בתתי ציבורים

יש כאלו שאינם תלמידי הרב קוק, כמו חלק מרבני הר עציון ('הגוש') ומעלה אדומים. גם בין תלמידי הרב קוק יש הבדלי פרשנות וסגנון. בדיוק כמו שכל החסידים הם תלמידי הבעש"ט ועדיין לא דומה הסגנון של וויז'ניץ לחב"ד, צאנז, ברסלב וכו'.
תודה על התשובה👍מיכל318
תמיד חשבתי שכל הדתיים לאומיים מאמינים באותו דבר...
אהבת ה', אהבת הארץ
ותורה&עבודה&צבא

--------
במה יש עוד להאמין?
בתוך הטווח הזה, יכולים להיות הרבה הבדלים.אדם כל שהוא

לפעמים זה הבדלים במשקל שנותנים לכל ערך, וההשלכות המעשיות של זה יכולות להיות מרחיקות לכת.

לפעמים, זה דרכי היישום של הערכים.

 

למשל, מאבק נגד ההתנתקות - האם להאבק בכוח בתוך למען ארץ ישראל, או שאולי הערך של השלום עם ישראל גובר?

ואולי, דווקא האכפתיות מעם ישראל מחייבת מאבק נחוש נגד תכנית שמסכנת אותו.

 

האם בגלל הערך של לימוד תורה ראוי להקדיש את כל שנות הנעורים ללימוד תורה נטו, ועיסוקי חול ידחו לשלב מאוחר יותר? אולי יש ערך דווקא לשילוב? ואם כן,  מה המינונים הנכונים?

תודהמיכל318
תודה רבה על הדוגמאות.
זה עזר לי להבין.תודה על זה.
זה נכון, אבל הרבה יותר מורכב.ק"ש
הייחס הנכון בין הדברים, מה עושים כשהם מתנגשים וכד'.

בגדול צריך לדעת, שתורת הרב קוק, היא לא כמה ססמאות, היא תורה שלמה, של הסתכלות על המציאות מתוך תורה למקורותיה.

(כנ"ל שיטות אחרות שהשפיעו, כמו הרב סולוויצ'יק ואחרים)
אז...מיכל318
איפה אפשר ללמוד את כל המורכבות הזאת?
לא יודעת לגבי ישיבותפרח-אש
אבל באולפנות ההבדלים הם בעיקר בצורת החינוך ובגישה וקצת פחות התכנים אפילו שישנם
^^תפוחית 1
וגם בסגנון הבנות
תודהמיכל318
מה הכוונה בצורת חינוך?
..תתן אחרית לעמך
כולם דתיים.
מרכז היתה הישיבה שהתפצלה לשתי ישיבות (מרכז והר המור). הם הישיבות המרכזיות שמניות את תורת הרב קוק (כל אחד בדרכה) והרבה מהישיבה הדתיות הלאומיות הולכות בדרך (אם כי לא כולם).
כולם דתיים באותה רמה רק שנתפס בעיני העם שמי שלומדים בישיבות מרכז/הר המור הוא יותר דוס ממי שלומדים בישיבות אחרות למרות שזה לא נכון.

אההמיכל318
תודה על התשובה👍



מרכז זאת מרכז הרב בירושלים.
תודה👍מיכל318
לא כולנו אותו הדבר.עדן ירושלים
זה כמו אצלכם חסידים ליטאים אדמורים שונים וכו'.
מקובל יותר אצלנו ללכת עם הרב קוק ויש המון תלמידים שלו שחושבים שזו הדרך הבלעדית.
יצא לי לפגוש המווון כאלה. קצת מרחמת עליהם.
בכל מקרה כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות
זה לא " אצלכם"מיכל318
אני לא חרדית.


למה מרחמת? אולי הם לא יודעים כמוני...
מה כבר עוד אפשר להוסיף חוץ מימה שכתבתי?
(תורה&צבא&עבודה וכל זה...)
אוקיי סורי.עדן ירושלים
למה מרחמת? הממ. בואי נגיד שכעסו עליי בביצפר כשאמרתי לראשונה שאני לא מסכימה איתו
ממש כעסו
אני חושבת שלראות ברב דמות שחייבים להסכים איתה בכל בלי מחשבה. כל רב, לא רק הרב קוק זה רחמנות.
אנשים היום לא חושבים עם השכל.
שמעת על הרב שיינברג? לצורך העניין אין לי בעיה איתו. בן אדם יצרי.
הבעיה היא בציבור. שלא חושב בלי לקבל אישור מהרב. ששואלים על כל שטות את הרב. או מערבים אותו בפוליטיקה. שעושים ממנו משהו שהוא לא.
שאי אפשר להגיד שאני לא מסכימה איתו.
זה הכל.
לכן אני מרחמת עליהם. כי הם כעסו עליי בגלל שהפעלתי את המחשבה שלי.
את מדברת על הר המור?זיויק


לא דווקא.עדן ירושלים
חשבתיזיויק


יש משהו במה שאת אומרת...מיכל318
עבר עריכה על ידי מיכל318 בתאריך כ"א בתשרי תשע"ט 04:25
למרות שבבצפר, הרב הוא כמו המלאך של אלוקים.
כמו שאני יגיד שאני לא מסכימה עם מה שהרב קנייבסקי יגיד( וזה קורה המון), יעיפו אותי מהבצפר...כי למדתי בחרדי.
למזלי כבר סיימתי י"ב שם...
וכן, לא יודעת אם ניקראתי חרדית. אבל ההורים שלי הם חוזרים בתשובה שבחרו בדרך החרדית, אבל אני לא היתחברתי, וניסיתי כבר הרבה דרכים אחרות, והכי היתחברתי לדרך הדתית לאומית.
חשבתי שאני יודעת עליה הכל, בסוף גיליתי שאני לא יודעת עליה כלום😁
השאלה היאוהוא ישמיענו
האם הדרך של הרב קוק סותרת בהכרח דרכים אחרות או שבעצם היא זו שמאפשרת אותם.

(צריך להכיר את תורת הרב קוק בשביל להבין מה שכתבתי כעת)

* אגב, בד''כ המתנגדים לתורתו לא מתנגדים בגלל שהם 'קנאים' לשיטות אחרות (כפי שהם טוענים שאין בלעדיות לתורת הרב קוק. כל מי שמכיר את תורת הרב זצ"ל יודע שלהבדיל מדרכים אחרות היא דרך כללית ולא פרטית ולכן הטענה הזאת לא שייכת כלל ועיקר) , אלא משום שבאמת מפריעים להם דברים כמו מצוות ישוב א''י וסגולת ישראל

וכבר אמר הרב קוק זצ''ל לתלמידיו- "אל תיעשו לי קוקיסטים"...
דבר נוסףנפש חיה.
עצם תורת הרב היא היא המאפשרת
לחסידים להיות כאלה
למתנגדים להיות כאלה
לקוקניקים להיות כאלה
ליהודים לאהוב את עצמם
ואת עמם
הוא בעצם...מיכל318
זה שהמציא את ההגדרה של "דתי לאומי".
הוא היה הרב הראשון.
????



או שכן או שלא...🤔😐
הרב קוק היה הרב הראשי האשכנזי הראשון לארץ ישראלנפש חיה.
הוא התייחס לדת וללאומיות שלנו בארץ ישראל, הרבה בכתבים ובמאמרים שלו.


מי שהולך בדרכו נקרא דתי לאומי
דתי כי הוא שומר תורה ומצוות
לאומי כי הוא מאמין בתחיית עם ישראל בארצו
לאצריך עיון
תנועת המזרחי קמה עוד לפניו והיא הובילה את הציונות הדתית המעשית הרבה שנים

הוא פיתח הגות חדשה ומיוחדת ובהמשך בנו ותלמידיו הובילו את התחיה הדתית-לאומית שלאחר מלחמת ששת הימים

כיום כבר אין עיסוק ציבורי בתורת רבני המזרחי (הרב קלישר, הרב מוהליבר ועוד) אלא בעיקר ברב קוק ובנוסף גם ברב סולובייצ'יק
וכמובן, רבים מרבני המזרחיוהוא ישמיענו
היו תלמידי הרב קוק
מי מרבני המזרחי היה תלמיד שלו?צריך עיון
למשלוהוא ישמיענו
הרב יהודה לייב מיימון
והרב ישראל אבא ציטרון
כן, אבל קודם הרב מיימון היה תלמיד שך הרב ריינעסק"ש
מייסד המזרחי.
מה?מיכל318
חשבתי שהוא המציא את הדרך הזאת.
אם היוא רבנים לפניו... אז למה הוא הרב הכי נחשב?
אז מי היה הרב הראשון?
פשוט קמו אנשים, והקימו מיגזר חדש?🤔🤔🤔🤔🤔🤔😥🤔🤔🤔
החלוקה למגזרים לא היתה קיימת פעם, היא נוצרה עם הזמןצריך עיון
אבל מי הראשון שהמציא את המיגזר הזה?מיכל318
אין?
בעיקר הישיבות ותנועות הנוער לדעתירק שמחה#
אוקיי. תודה.הגיוני.מיכל318
לא היה רגע שבו המציאו את המגזרצריך עיון
בהתחלה היתה תנועה פוליטית, בהמשך הקימו תנועות נוער ואח"כ מוסדות חינוך, ככה במשך הזמן נוצרה הפרדה
מה שבטוח לא הרב קוקסתם 1...
אברהם אבינוק"ש
שעזב את ארצו ומולדתו ובית אביו והלך לארץ כנען.
יצחק אבינו שמעודו לא עזב את הארץ.
יעקב אבינו, שעזב רק אנוס ע"פ הדיבור והשביע את יוסף לא לקברו במצריים.
יוסף הצדיק שהודה בארצו והשביע את בניו להעלותו לארץ.
משה רבינו שהסכים לוותר על כל מדרגותיו הרוחניות בשביל הצלת עם ישראל ובשביל לעבור את הירדן.
נביאים, תנאים, אמוראים.
רבינו יהודה הלוי. רש"י, הרמב"ם, הרמב"ן, ראשונים ואחרונים.
האור החיים הקדוש. תלמידי הבעש"ט ותלמידי הגר"א שעזבו כל אשר להם ועלו לארץ לכונן את עפרה.
תלמידי ר' עקיבא איגר: ר' צבי הירש קאלישר ור' אליהו גוטמאכער - מייסדי תנועת חיבת ציון.

וברצינות: אף אחד לא קם והקים את המגזר הזה, כמו שאף אחד לא הקים את המגזר החרדי, או את המגזר החילוני.
בגדול, היתה התנהלות רגילה בגלות. במאות השנים האחרונות חלו שינויים גדולים בעולם בכלל וגם בעם ישראל: ההשכלה, החילון, מודרנה, הציונות וכד'. שאלת הייחס לתופעות הללו והייחס לבעלי התופעות יצרה מחלוקות בין גדולי תלמידי חכמים ובין כלל האנשים בציבור. עם השנים התגבשו קבוצות שונות, שבגדול (אם כי אף פעם לא עד הפרט האחרון) סוברות אותו דבר באותן שאלות.
כתנועה, 'המזרחי' הוקמה (כמפלגה בהסתדרות הציונית) בעקבות פולמוס הקולטורה בהסתדרות הציונית. גם אגודת ישראל הוקמה (כתנועה חוץ להסתדרות הציונית) מאוחר יותר, בעקבות אותו פולמוס. חלק משמעותי מקימי 'אגודה' היו כאלו שפרשו מהמזרחי, כך שיש מקום להגיד שהקמת 'הציבור' הדתי-ציוני, קדמה להקמת ה'ציבו החרדי '...
אגב, מרן הרב קוק זצ"ל, היה קשור לכולם ולא הסכים להיות חבר במזרחי. הוא אמנם העריך אותם, אבל גם היה בקורתי על דברים מסויימים באידיאולוגיה ובמציאות.
בשלב מסוים ניסה להקים תנועה עצמאית' 'דגל ירושלים' שתישא ברמה את הקריאה לתחיית הקדש עם תחיית החול. התנועה כתנועה, לא המריאה. אבל הישיבה המרכזית העולמית (מרכז הרב) ופרותיה ופירות פרותיה, הביאו את תורת הרב להובלה של הציונות הדתית לגוניה.
איזה תגובההמיכל318
תודה
הוא הרב הכי נחשבתתן אחרית לעמך
כי הוא אור.
אור ענקי שירד לעולם והפיץ תורה שנוגעת בכל פרטי החיים (לא חידש אותה. יותר בכיוון של החזיר עטרה ליושנה).
והוא נוגע בכל דבר.
וכל הדרכה שלו דוקרת בדיוק את הנקודה.
הוא הרב קוק.

(נ.ב. אני לא קווניק, אני פשוט נדהם כל פעם מחדש מהחכמה האינסופית של הרב קוק).
"הרב הכי נחשב?" למדת את כל דברי הרבניםסתם 1...
אי פעם שיש פה חלוקת ציונים?
היאתתן אחרית לעמך
שאלה למה הוא 'הכי נחשב אצלנו'.
לא אמרתי שהוא הכי נחשב. הסברתי לה מה הסיבה שאנשים חושבים ככה.
עייני לפני שאת תוקפת..
כלומרתתן אחרית לעמך
כן כתבתי שהוא הכי נחשב אבל זה היה חלק משאלה. כמו שאומרים 'תשובה מלאה'.

ולכן כתבתי לך 'עייני' בדברי..
עיין. ואעפ"כסתם 1...
כמו שאומרים "הרב" סתם על הרב קוק... לא כולם תלמידיו ולא כולם צריכים להיות.
נכון.תתן אחרית לעמך
אני לא קווניק וגם לא משתמש במילה הזאת 'הרב'
למה מפריע לך שקוראים לו 'הרב'?והוא ישמיענו
הרי שיטתו היא בדיוק שאין דבר כזה שהוא הרב היחידי!
(כמו שכתבתי כבר למעלה)

לכן אני בטוח שמשהו יותר עמוק מפריע לכם שמביא אתכם תמיד להתעצבן על מי שרואים את עצמם כתלמידי הרב קוק...
באמת למה אתה מחלק ציונים...עדן ירושלים
הוא לא חילק ציוניםמיכל318
כי ככה זה ניראה באמת.
שכל הזמן מדברים רק עליו.
מיבחוץ זה ניראה שהוא הרב היחיד של הדתיים לאומיים.
זה לא נראה ככה.עדן ירושלים
וחבל שמדברים רק עליו.
והוא לא הרב הכי נחשב. לא קראתי שום פסיקת הלכה שלו או משהו.
ואין כזה הרב הכי נחשב.
נכוןמיכל318
לא הכי נחשב.
אבל ככה זה ניראה.
באמת שזה ככה ניראה.
ואחת הסיבות שביגללה פתחתי את השירשור הזה, זה להכיר עוד רבנים וכאלה...
..והוא ישמיענו
"לא קראתי שום פסיקת הלכה שלו או משהו"-
למה את פוסקת או רבנית שלמדת בעיון את דברי הרב קוק? זה אחד הדברים הכי מגוחכים שאני קורא כאן...

שוב, מי שלא מכיר את תורת הרב קוק שלא ידבר עליה. כנ''ל בכל ענין.
לא כל אחד מבין בכל דבר, מה שכתבת זו שטות גמורה
מחילה
למדתי קצת ומה שלמדתי לא הסכמתחעדן ירושלים
אין לי בעיה ללמוד את תורתו ובד בבד לא להסכים איתו. שוב העניין הוא לא "הרב קוק" העניין הוא שגם אישה פשוטה כמוני עם שכל יכולה לא להסכים איתו. או עם כל רב. לא צריך להיות רב בשביל זה.

כנראה לא קראת את כל תגובותיי בעניין כך שהגבת לתגובה לתגובה.
בכל מקרה אם דבריי שטויות בעיניך תהנה ממש ואל תקרא יותר את תגובותיי .
טעות טוטאלית...ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך כ"ב בתשרי תשע"ט 21:28

זה פשוט לא יאומן, במחילה....

 

הרי זה כמו שנניח ילד בכיתה ה', יגיד, למדתי קצת ממה שאיינשטיין אמר - ואני לא מסכים איתו.

 

והאמת, שזה הרבה יותר מזה.

 

הלימוד זכות, הוא שבאמת מי ש"למד קצת" מדבריו, אינו מבין על מה הוא מדבר - ולכן הוא לא מזיד כשאומר דברים כאלה..

 

את לא יכולה "לא להסכים" עם הרב קוק, כי בשביל "לא להסכים" איתו, צריך ללמוד אותו בעיון רב, בבקיאות, להבן את  מקורותיו. צריך להיות קרוב לגובה הזה. הדברים של הרב קוק, אינם "דעות" של עיתונאי - אלא דברי תורה, דא"ח, כדבריו, "בחוברותי לא אמרתי דבר מדעתי, וכם כולם דברי אלוקים חיים שחצבים ממקורי דברי חז"ל והקבלה האמיתית". ויכול להראות מקור לכל דבריו בכתבי האר"י זצ"ל.

רק לפני זמן קצר, הוציא ת"ח גדול מישיבת הגוש, כמה כרכים על המקורות של הרב זצ"ל בקבלה. 

אז כל אחד יכול "להביע דעה" על סמך קצת שקרא? בוודאי שלא.

 

לכל היותר, יכול להסתמך על גדולים אחרים שאומרים אחרת. אם בכלל יש כאלה שישימו עצמם על אותו מישור לפחות בחלק העיוני שבתורה.

 

ומה זה "לא קראתי שום פסיקת הלכה שלו"?... אז מה זה אומר?  אומר עוד יותר חזק את מה שנכתב לעיל.

אם "לא קראת פסיקת הלכה שלו", אז איך אפשר להביע דעה (אלא אם כן רצית "לרמוז" שאין כאלה... שאז זה באמת מעמיד את הדברים באור לא נוח...  הרי לרב זצ"ל יש כמה כרכים של שו"ת, וספרי הלכה. אז אם מישהו "לא קרא" ואפילו לא ידע שקיים, כיצד יביע דעה?)

 

לחשוב שגם "אשה  פשוטה עם שכל" יכולה להסכים או לא איתו או עם כל רב, זה נסיון "קל", לדלג על הבעיה שזה באמת לא כך..

 

אם היית רוצה להביע דעה על איזה צבע יותר יפה לצבוע את  הבית - אז אכן את יכולה להביע דעה אחרת מרב זה או אחר, כי זה לא דבר "תורני". אבל בדברים שאינם כך, אלא תלויים בהשקפה תורנית - אינך יכולה. אין מה לעשות. כלומר, כל אחד יכול "להביע דעה" בכל תחום (חוץ ממתמטיקה, ששם הוא לא ידע מה לומר...), אבל זה לגמרי לא מכבד אותו..

 

 

[כעת ראיתי, שבהמשך כתבת ש"מותר לך" לא להסכים עם רב בדרך שלו ביהדות, גם אם אין רב אחר שחושב כמותך....

"מותר" כביכול, הכל.. מותר גם להגיד שהשמש זורחת בלילה.

אבל אם מתכוונים שיש לכך איזה בסיס רציונאלי, זה לא. רק מראה עוד יותר על תפיסה בעייתי לגמרי ביחס למושג "יהדות". יהדות, זה לא מה שכל אחד ממציא. זו תורה. ותורה צריך ללמוד, וללמוד הרבה, לפני ש"יכולים לומר" מה שכל המומחים האחרים לא אמרו. אחרת זה מגחך את האומר בעצמו]

 

 

מי מחלק ציוניםתתן אחרית לעמך
תקרא את מה שכתבתי לה.. אין לי כוח לענות על זה שוב
לאתתן אחרית לעמך
אפשר לראות בתנ''ך כבר ששלמה המלך הקדים אותו כשבנה ממלכה עובדת ה'.
חוץ מיזה זו ההדרכה של התורה.. לחיות חיים לאומיים דתיים (לתקן עולם במלכות שדי)..

המחלוקת לגבי המדינה היא האם כרגע זה תחילת הגאולה ולכן יש לקיים את כל הדברים האלה או שלא (שלושת השבועות וכו').
ובעניין הצבא יש סברות אחרות למה לא להתגייס אבל זה לא נוגע ללאומיות.
יש הרבה סוגים של דתיים לאומיים.רק שמחה#
ההתפתחות של הציונות הדתית הגיעה בשל התקופה שעמ"י חוזר לארצו. שיש תהליך אלוקי שמתרחש בעולם, כך רבים ברחבי תבל הרגישו.
חלק בהשפעת הרב קוק, תנועת המזרחי, מבשרי הציונות והרב סולבייציק. ויש רבים אחרים שהרגישו בנשמתם שזה העת לעלות לארץ ישראל, ולהקים בית לאומי לעם היהודי.
למשל, סביי וסבתיי מגיעים ממשפחות חסידיות למהדרין (ועוד מסאטמר), ובלי ששמעו בכלל על הרבנים שדיברו על ציונות או תנועות שדיברו על הציונות, החליטו שזה העת לעלות לארץ ולהשתתף בבניין הארץ. אח"כ, אחרי שב"ה עלו לארץ, הילדים והנכדים למדו בישיבות של הציונות הדתית, ומה שהיה בגדר של הרגשה פנימית, קיבל גם מימד של השקפה שלמה. אם זה תורת הרב קוק או הרב סולבייציק.

זה רק נקודה על ההתהוות של הציונות הדתית.

לגבי הסגנונות, יש הרבה הבדלים בין הדתיים הלואמיים.
ראשית, יש הבדלים ברמה הדתית בין איש לחברו, בלי קשר היכן או למד.
שנית, יש את תורת הרב קוק, יש את הרב סולבייציק, יש ציונות ספרדית, ובטוח שיש עוד. יש הרבה מן המשותף, ויש גם ב"ה חילוקים בנושאים מסויימים. וגם יש פירושים שונים של התורות הללו בעיניינים מסויימים.
בנוסף, בלי קשר לציונות, בענייני הלכה והדרכה, כל רב פוסק לפי הבנתו מהי ההלכה הנכונה. מהי ההדרכה הנכונה שצריך לתת. איך שהוא מגיעה להכרעה בפסיקה הלכתית או הדרכה לציבור. כמו שיש ראשונים ואחרונים, למשל, שהגיעו לפסיקות שונות, כך גם היום.

תודה רבה על התשובה!!👍מיכל318
אנשים עלו לפניהלל הלל

אנשים עלו לפני הרב קוק אבל הרב קוק זיהה מה עומד מאחורי תהליך העליה.."לתת נשמה לתחית ישראל.דרכו של הרב היא לתת פירוש למאורעות ההיסתוריה (הסתר-יה,לפי הרב).והרב הבין שלא סתם חילונים מוסרים את נפשם על גאולת הארץ-שזה בא מסגולת ישראל שבהם..

אחד ההבדלים בין הישיבות שהולכות בדרך הרב קוק היא האם אנחנו מקבלים את פרשנות ועריכת כתבי הרב צבי לתבי אביו או שלא,יש טענות שהרצי"ה הכניס\הדגיש הרבה לאומיות בכתבי הרב,והוא ערך את רוב ספרי הרב אז זה קריטי...ככלל הר המור רואים את הממשיך המרכזי של הרב-בדמות הרצי"ה וכמעט לא לומדים מתלמידיו האחרים,חוץ מאוה"ק. דבר שבהר המור יותר מרכזי אפילו יותר ממרכז לדעתי זה הממלכתיות.מסירות נפש על עמ"י,תהליך תחית הקודש בתוך בית המדרש שהרב טאו מדגישש..

 

למי שהיה טענות על הרב קוק לדעתי זה לא רציני שמישהי שלמדה כמה שנים באולפנה/מדרשה תחלוק על הרב קוק,שר' איסר זלמן מלצר אמר עליו"כולנו גדולים עד הדלת של הרב קוק" גדולי עולם כמו החפץ חיים.ר צבי פסח פרנק,הגרשז אוירבאך העריצו אותו גם אם חלקו עליו בכמה דבריםץאז אפשר להגיד אני לא מבין אבל אא להגיד לא מסכים כי אין לך את המבט בעצום שהיה לרב קוק מתוך נשמתו הגדולה ושקידתו בתורה..אני חושב שהוא יחיד בדורות האחרונים ששמעתי רבנים שאמרו "שלרב קוק לא היה יצר הרע",בבחינת צדיק לפי בעל התניא.

 

אין בעיה לחלוק עליי,אומרים שאני שמרןחיוך גדול

תודה על התשובהמיכל318
לא חולקת.
חוץ מ-"לרב קוק לא היה יצר הרע"
חוץ מיזה הכל סבבה.
אבל אולי, לא יודעת...👍
מותר לך לחשוב בעצמך.עדן ירושלים
זה בדיוק הקטע. שמותר לי לא להסכים עם רב בדרך שלו ביהדות גם אם אין רבנים שחושבים כמוני.
ולהגיד שלרב קוק לא היה יצר הרע זה שקר מוחלט
לא אמרתי שאסור לחשוב לבדהלל הלל

אבל כמו שאת לא תחלקי על פרופסור לפיזיקה אחרי שסיימת בגרות 5 יח"ל בפיזיקה,כי כנראה יש משהו שהוא יודע ואת לא..אותו דבר בתורה הרב עם נשמתו הענקית ועם שקידתו בתורה במשך עשרות שנים מבין בזה יותר טוב ממנו,נכון יש כאלה שיסכימו איתך אני רק אומר שכדאי לחשוב קצת לני שאנחנו לא מסכימים עם הרב קוק,למדת את תורתו בכמות ואיכות? יודעת מה המקורות שלו?

ולהגיד שזה שקר מוחלט שלא היה לו יצר הרע זה פשוט טעות,יש גמרא שאומרת שיש חיה שנבראת אחרי שמבעירים אש באותו מקום במשך 7 שנים והיא חסינה מאש,וכנל ת"ח שלומד 7 שנים תורה אין לו יצר הרע.להגיד לך שאני מבין את זה לגמרי-לא,אבל רואים שיש תקדים כזה..

השאלה היאנקדימון

מה זה אומר שאת לא מסכימה? ועל מה את מבססת את דעתך?

אם את מכוונת לדעת תורה, אז זו בעיה קשה מאוד שאין אף תלמיד חכם שחושב ככה.

הרי אין לך את הרוחב והעומק כדי לדעת אם את מכוונת או לא, ולכן יש תלמידי חכמים שיכולים לשמש

אינדיקציה עבורך (לפחות) אם את אכן מכוונת לרצון ה' או לא. אז מה זה אומר שאף אחד לא אומר כמוך?

כנראה שיש פגמים מהותיים מצד התורה במחשבה שלך.

יש שולחן ערוך שיש בו את ההשלכות כיצד יהודי צריך להתנהגעדן ירושלים
לפי זה אני הולכת. אני לא חייבת להסכים בכוח עם משהו שאני לא מסכימה איתו.
כנראה דרך אחרת משלכם.

להשוות לדוקטור לפיזיקה זה לא רלוונטי משום שעם העובדות שלו אכן אין לי מה להתווכח. כמו להבדיל עם השולחן ערוך או עם התנ"ך. בקשר להנהגותיו או דרך חייו. זה כבר שאלה אחרת שלא קשורה לידע שלו בכלל.
לי מה לקוי אצלי ומה לא זה כבר לא רלוונטי אליכם ובטח ובטח שלא אליי אז אני לא מתייחסת לזה
את העובדות של התורה את כן מכירה?!נקדימון
בכל מקרה, אדם יכול לאכול כפי שכתוב בשולחן ערוך, אבל הוא יעשה את זה בחזירות בהמתית כי המוסר שלו שפל ומקולקל. לכן שו"ע לבד אינו מספיק בהכרח.
ולגבי ההסכמה בכח, וודאי שאין בזה עניין, העניין שכן יש הוא ללמוד ולחפש ולברר כי אם כל עולם התורה חושב אחרת ממך אז את זו שטועה.
אנחנו את הדרך שלנו לא ממציאים אלא יונקים מרבותינו עד משה רבינו כפי שהדריך הקב"ה במעמד הר סיני.
אוקיי. והרב של הוא לא הרב קוק כי אני לא מתחברת לדרכו.עדן ירושלים
כשיש לי שאלה בהלכה. ודגש על הלכה בלבד אני שואלת רב.
רב שאני מסכימה איתו.
אני לא חייבת ללכת לפי איך שהרב הזה הולך אלא להישמע לפסיקת ההלכה שלו.
כבר אמרתינקדימון

שהתורה היא הרבה מעבר ל'מה' אלא היא הרבה מאוד 'איך'. ולזה אין שו"ע, זה נקרא אמונה, מחשבה וכו'.

     מה עוד שיש הבדל עצום בין אם את לא מוצאת את נפשך בשיטה אחת אבל מחפשת ומבררת (אף אם יקח שנים) כדי להגיע בסוף למקום שקיים בתורה, לבין גאווה לחלק באופן שרירותי ולהחליט כי בא לך.

אני מקבל שלא נח לך אצל הרב קוק, אבל בין זה לבין הבוז להכל, שוב, באופן שרירותי, יש מרחק.

     ובכלל, לפי מה החלטת שנכון לעשות את החילוק בין הלכה פרקטית לבין שאר התורה?

לרב יש עולם פנימי עשיר, מלא ועקבי - מה בין הפסיקה שלו בכשרות לבין הפסיקה שלו בכל נושא אחר?

את חושבת שבאחד הוא צודק ובאחד טועה? מה המדד שלך, מהי האינדיקציה? 

לא זלזלתי בו. אני מאוד מעריכה. אותו על הידע שלועדן ירושלים
בתורה ובהלכה ועל מה שעשה למען עם ישראל.
עם זאת אני יכולה לא להסכים איתו.
זה הכל. לא קשור להערכה או לא
במילה "רב" התכוונתי לכל רב שהואנקדימון

בהתאם למה שאת אמרת. לא דווקא לרב קוק.

עכשיו תקראי את התגובה הקודמת שלי שוב..

כמה דפי גמרא את יודעת?ק"ש
בשביל להתווכח עם מי שגדולי עולם העידו עליו שבגיל 18 למד ביום 60דף בעיון מרובה. שידע בבלי וירושלמי, מדרשים, נגלה ונסתר, בקי בכתבי המקובלים ועוד לא גמרנו...
מה זה "יש שו"ע"?ד.

את למדת את כל  השו"ע, עם נושאי הכלים?

 

ובנוסף, היהדות זה השו"ע בלבד?

 

מה עם הש"ס, שיש בו עוד דברים מעבר להלכה? מה עם ראשונים ואחרונים?

 

לגמרי רלוונטי להשוות לד"ר לפיזיקה, רק שזה הרבה יותר. כי ברגע שאת מדברת על "דרך ביהדות", אז יהדות זה לא דבר שכל אחד ממציא. יהדות, זה מה מסתמך על התורה, שבכתב ושבע"פ ומסורת הדורות עפ"י חכמי ישראל.

ולכן אינך יכולה "לא להסכים" עם משהו ביהדות גם אם אין אף ת"ח שסבור כמותך..

 

זה לא פחות מאשר "להתווכח עם תנ"ך או עם שו"ע".  אלא מה? אנשים מאד רוצים לדבר "בשם היהדות" (הלימוד זכות - שמבינים ש"יהדות" זה חשוב), אז ממציאים לעצמם כאילו הם יכולים לדבר בשמה בלי ללמוד אותה. אין דבר כזה באף מדע - ועוד יותר ב"יהדות". אין מה לעשות, כדי להביע דעה בשם משהו, צריך ללמוד אותו. אחרת, סתם אפשר לומר, דעתי כך וכך... אין בעיה - אבל זו לא "היהדות".

 

זה לא "דרך אחרת משלכם", אלא זו המצאה של משהו שאינו קיים.

 

 

הבאתי כרגע את השולחן ערוךעדן ירושלים
בוודאי שיש גם את הגמרא לא ביטלתי אותה חלילה.
ולא. לא המצאתי דרך. פשוט לא הולכת לפי הרב קוק. מותר לי.
אני עובדת ה' לא עובדת רבנים.
הייתתן אחרית לעמך
@עדן ירושלים
מחזק אותך.
כפי שכבר הגבתי בשרשור - יש תחום שנקרא מחשבה והלכה ואנחנו יכולים לבחור בו מה שאנחנו מתחברים ורואים שהוא נכון לנו.
כמובן שאפשר ללכת בדרך של הרב זוננפלד (סתם דוגמה) ולא שהרב קוק שהרי שניהם יהדות ושניהם גדולי עולם.
אפשר לבחור בכל דרך שהיא מתחומת ביהדות ובשו''ע.
אבל אי אפשר לתפוס דעות שאינן חלק מהיהדות או לכתחילה לקיים רק חלק מהמצוות ולחשוב שאנחנו בסדר מבחינה דתית.
זה אתם כבר החלטתם מה אני תופסת ומה לאעדן ירושלים
שאני לא הולכת לפי שום רב ולא כלום כי כתבתי שמותר לחשוב עם השכל.

ב"ה שאני זו שמכיר את עצמי ולא אתם
לא הבנתיתתן אחרית לעמך
מי זה החלטתם?
לא אמרתי שאת לא הולכת עם שוב רב. רק ציינתי שהיהדות כן מתוחכמת בדעות מחשבתיות והלכה למעשה ואנחנו עפ''י השכל בוחרים מה נכון לנו בתוך התחום הזה.
רגע אחדנקדימון

כשכתבת "שמותר לי לא להסכים עם רב בדרך שלו ביהדות גם אם אין רבנים שחושבים כמוני." למה בדיוק התכוונת?

אולי יש פה בעצם שיח חרשים קל..? אם כל הרבנים (לצורך העניין) יגידו לא (!) לעשות משהו למרות שאינו בתחום ההלכה הפרקטית, האם עדיין תעשי ההיפך רק כי את חושבת ככה?

כשאני שואלת רב אני הולכת לפי הפסיקה שלועדן ירושלים
גם אם זה לא נוח לי. אם לזה התכוונת.
יש דברים שאני לא אשאל רב. אבל אם אשאל ברור שאעשה.
או כל דבר אחר.
אבל למשל הנהגה פוליטית וזה אני לא שואלת רב ואני לא חושבת שזה תפקידו של רב לדבר על פוליטיקה או להורות למי להצביע.
את לא הבנת..ד.

אמרת שאת הולכת "לפי השולחן ערוך".. ומעבר לכך, את יכולה לא להסכים עם רב "בדרך שלו ביהדות" גם אם אין רב אחר שחושב כמותך.. (ציטוט: זה בדיוק הקטע. שמותר לי לא להסכים עם רב בדרך שלו ביהדות גם אם אין רבנים שחושבים כמוני).

 

אז על זה עניתי - שקודם כל, הרי גם את ה"שולחן ערוך" מן הסתם אינך מכירה לעמקו ולרחבו. ולא את נושאי כליו, שזה ה"רבנים" שלפיהם אנחנו מבינים את דבריו. ובוודאי לא את הגמרא שכל השו"ע בנוי עליה - ולא את שלל הספרות התורנית למרחביה (הרי אפילו על הרב קוק אמרת ש"את לא מכירה דברים שלו בהלכה", ועל עוד נושא, ש"את לא יודעת שיש לכך התייחסות הלכתית". זה די סביר, כי מי שלא ממש עוסק במקצוע מסוים, קל וחומר בתורה, אינו בהכרח יודע מזה. אבל הטעות היא אם הוא חושב שאם אינו יודע, כנראה זה קצת ראיה שאין הדבר קיים).

וכך גם את הש"ס. וראשונים ואחרונים.

 

כל אלו הם "רבנים" שמפרשים את התורה, עפ"י מסורת דרך לימודה. זו ה"יהדות".

 

ולכן, לומר שאת "יכולה לא להסכים עם רב בדרך שלו ביהדות" גם אין אף רב שסובר כמותך - זו לגמרי המצאה שלך. המצאה של "יהדות חדשה". אין דבר כזה. וגם לא בהיגיון הפשוט - כמו, להבדיל, בכל מקצוע, שמי שאינו בקיא בו, לא למד אותו - אך אווילי יהיה אם יגיד שהוא סובר במקצוע הזה אחרת מגדולי המקצוע, אפילו שלא מכיר אותו ואין אף אחד אחר שאומר כמותו.

קל וחומר ב"יהדות" שכולה מסתמכת על מסורת הקבלה.

 

אני לא דיברתי כלל על "הרב קוק" דווקא, אלא על דברייך האלו. "דרך ביהדות שאין אף רב שאומר אותה". זו לא יהדות - וחבל להעביר לנושא אחר.

 

 

 

לגבי "עובדת ה' ולא עובדת רבנים"... חבל להיגרר לססמאות. אף אחד לא "עובד רבנים". אבל חז"ל אמרו, "את ה' אלוקיך תירא - לרבות תלמידי חכמים". "מורא רבך - כמורא שמיים". ועוד ועוד. אבל אין כל צורך להיות "עובד רבנים", כדי להבין שאת הדרך שלנו בעבודת ה' - אנו לומדים מפי תלמידי חכמים, מאז משה רבנו ועד היום.

 

כל אחד יש לו את רבותיו - וכולם, כשהם אכן רבנים ונאמנים לדרכה של תורה (ולא כמו הנסיון המכוער להביא "הוכחה" מרב שסרח.. יש למשל נשים שנוהגות בפריצות - אז כל הנשים הן כך?.. חז"ל אמרו שת"ח שסרח, הרי הוא כקל שבציבור. אין כל קשר לנושא הנידון), המשך של קבלת התורה.

 

אבל להחליט שאפשר להחליט על "דרך ביהדות" שאדם ממציא לעצמו, זו לא "יהדות" אלא המצאה עצמית.

מותר לאדם להמציא המצאות - שלא יתלה אותן ב"יהדות".

 

כמו כן, אין כל קשר ל"רשות לחשוב". אדרבה, ראוי לאדם לחשוב, להקשות, לשאול. אבל את דבר ה' לומדים מתוך תורה. ותורה - זו תורה שבכתב ושבע"פ, עד היום.

ולא מדובר על "שאלות" של איזה צבע לצבוע את הבית, כבר אמרתי. אלא על דברים ששייכים ישירות לדרכה של תורה.

 

בקשר לרב קוק זצ"ל, איני חושב שיש לו הפסד אישי מזה שאת "לא הולכת לפיו". כל אחד יכול בחור לו את רבותיו - ותיאורטית יכול גם "להמציא את עצמו" כמורה דרך לעצמו ב"יהדות".

אבל אני חושב שאת מפסידה מאד - גם אינטלקטואלית - אם את חושבת שאת יכולה כבר לדעת ש"את לא הולכת לפי" מי שלא התחלת לדעת מה הוא אומר. ולפי מה שאת כותבת (כולל, למשל, על זה שלא ידעת כלל שחיבר דברים בהלכה), אני מתרשם שאכן אינך מכירה.

 

אוקיי. תחשוב מה שאתה רוצה. התעייפתי מהויכוח.עדן ירושלים
לילה טוב
לא קשורד.

ל"לחשוב מה שרוצֶה"...

 

ציטטתי דברים שכתבת, מדויק, לגבי האפשרות "לא להסכים עם רב בדרך שלו ביהדות גם אם אין אף רב שיחשוב כמותך". על זה היתה התגובה.

 

ענית שאת "לא הולכת לפי הרב קוק" - אז אמרתי שזה לא הנושא, כלל לא דיברתי על זה, ולא הזכרתי את "הרב קוק" בהקשר (ואגב הערתי, שבשביל לדעת ש"לא הולכים לפי הרב קוק", צריך גם לדעת מה הוא אומר.. וכמובן לא רק לפי משהו שציטטו אולי בביה"ס).

 

על מה שאת חושבת מעבר לכך ולא כתבת - כמובן גם לא מגיבים.

 

וזה לא ענין של "ויכוח".

 

 

[כנראה, שאת מערבבת בין שני נושאים, וגם זה מצביע קצת אולי על חוסר "הכרת השטח":

 

נושא אחד, אלו דברים שאינם קשורים לתורה ישירות. אף אחד לא אומר שאת צריכה "להצביע לכנסת" לפי רב.. זה ממש ענין קטן ביחס למדובר.

 

הנושא השני, הוא "דרך ביהדות". "דרך ביהדות", זו לא הצבעה לכנסת, ולא שאר ירקות. דרך ביהדות, זו תפיסה עמוקה שנוגעת לכל החיים, לכלל ולפרט. זה כולל גם הלכות וגם מעבר לכך. יש "דרכים ביהדות" בהלכה, בדרכי הפסיקה, בקולות וחומרות - הכל מבוסס על דרכה של תורה.וכמובן, אדם לא יכול להמציא בזה מעצמו אם אינו ת"ח גדול. נשען על רבותיו.

ויש גם "דרך ביהדות" בעניינים שמעבר לכך, תפיסת העולם במה שנוגע ליהדות וכד'.

וגם בכך - אין אדם יכול להמציא מעצמו, אלא מי שבקי בכל התורה. 

כנ"ל, יכול לחשוב לעצמו על דרכו - אבל זו לא דווקא "דרך ביהדות", שאינה רכוש פרטי של כל אחד, אלא דרך של עצמו...]

 

וכבר הזכרתי, לגבי מה שכתבת לפני כן, ואז זה היה כן בענין הרב קוק, ש"למדת קצת מדבריו ולא הסכמת", שזה לחלוטין לא שייך. דברי הרב אינם "סברות" עיתונאיות, אלא הכל מתוך תורה לגמרי. אז כדי "לא להסכים", את צריכה להכיר את מקורותיו, את דבריו לעומק, להיות תלמידה חכמה עצומה.. זה הרבה יותר מלהביע דעה ב"שכל של אשה פשוטה" על  תורת היחסות... וזה שהדבר אינו ממובן מאליו, רק מראה כמה בכלל לא תופסים על מה מדברים..

טוב אז נסכים שלא להסכים.עדן ירושליםאחרונה
אני לא חושבת שהויכוח יוביל לאיזה מקום
כי אני פשוט חושבת כמו שאני חושבת כי אני מאמינה בזה.

ולא. תפקיד רב *בעיניי* הוא להורות הלכה. להורות למי להצביע זה כבר לא עניינו.
ושוב. ככה אני סוברת.
תעשו אתם מה שאתם רוצים ואני אעשה מה שאני רוצה ואאמין במה שאני רוצה.
מכירה את השטח או לא. לא משנה לי מה אתה חושב עליי. המון הצלחה
זה לא מדויקתתן אחרית לעמך
בסוף יש תחום במחשבה (ספרי מחשבה) ובהלכה (שו''ע) שבהם יש מגוון דעות שהם בבחינת 70 פנים לתורה. אם אתה לא נמצא שם אז אתה לא בדעת היהדות.
ברור שאתה לא חייב להסכים עם כל רב ויותר אמיתי יהיה אם תברר את הדברים עד שתמצא את האמת. שלך. שאתה מאמין בה (ובע''ה שהיא תהיה בתחום היהדות).
וברור שלרב קוק היה יצר הרע, הרמב''ם אומר על נביאים שיש להם יצר הרע (רק שכדאי להגיע לנבואה הם מתגברים) אז כל שכן שלרב קוק היה יצר הרע.
..והוא ישמיענו
@ד'- נשמח לעזרתך כאן...

תודה!
^^^^^^^^^^^מיכל318
אני יתקן... @ד.
או שאנחנו לא מיתכוונים לאותו אחד?
כן. זה הואוהוא ישמיענו
ניצלשתם לי את השירשור הזה סופית.מיכל318
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשהאחרונה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).

אולי יעניין אותך