משהו שכתבתי על סוכות..קופקליפטוס

כמובן שאשמח לשמוע תגובות, הערות והארות...

חג שמח!

מחשבות בסוכה

יושב לי בסוכה, קצת קריר, קור ירושלמי...

יושב לי וחושב, חושב על היום, חושב על הזמן...

חג סוכות... חג קצת מוזר, יוצאים מהבית הנעים והמוכר אל מבנה רעוע בנוי מעץ\ בד וענפים...

"מעניין מה הטעם" לעצמי מהרהר... "זכר לעננים, זכר לסוכות ביציאת מצרים"...

"נשמע קצת ישן, מיותר, מה זה נוגע אליך להיום?" פתאום אומר בתוכי קול פנימי, וממשיך: "למה היום אתה צריך "לסבול" שבוע בגלל משהו שהיה לאיזה עם פעם, סתם סבל מיותר"...

מחשבה אחרת ממהרת ללחוש לי, דוחה בדבריה את אותו קול פנימי: "התורה היא איננה ספר היסטוריה, היא לא באה לספר לך על עם שחי לפני אלפי שנים... עליך להפנים שאתה חלק משרשרת, חלק מגוף שקיים כבר אלפי שנים, זה לא סיפורים מ"העת העתיקה", אלו סיפורים שקורים כל הזמן במציאות, אצלך ביומיום..."

"שטויות והבלים" מתנגד אותו קול בזעף "מאיפה השטות הזאת? ההיסטוריה לא חוזרת!..."

מתעלמת מדבריו ממשיכה אותה מחשבה בקול רגוע: " כתוב במפורש ש"נבואה שאינה נצרכה לדורות לא נכתבה", אין לתורה עניין לספר לך סתם סיפורים ודברים מעניינים, הכל נוגע למציאות שלנו, התורה היא "תורת חיים!" חותמת את דבריה בהתרגשות...

"אם כן" תוקף אותו קול שוב "מה העניין בסוכה, בארבעת המינים, במצות, בציצית, בתפילין, בשבת, בשמיטה ב..."

"דבר ראשון" חתכה את דבריו אותה מחשבה: "אנו עושים מצוות כי ה' אמר! לא כי נוח, כי נראה לנו, כי מתאים, כי "זורם" לנו,  אלא כי זה ציווי ה'! ודבר שני, בחלק מהדברים אנו יכולים לנסות להבין מה רצון ה' מאיתנו..."

 

"אם כך למה סוכה? ועוד לשמוח בסוכה?..." שאלתי בהתעניינות...

"יש מספר טעמים, נאמר אחד רעיוני: לחג הסוכות יש לנו שני מאפיינים, מקום וזמן: מקום – בסוכה, מחוץ לבית. זמן – אמצע תשרי, שנייה לפני החורף..." פתחה, והמשיכה בהסברה: "רגע לפני החורף בו אנו נתכנס לתוכנו, נתכרבל בבית היציב החמים והנעים – אנו יוצאים מהבית לסוכה, "דירת ארעי". וזאת כדי שנפנים את מעמדנו בעולם, לעיתים אנו מרגישים יציבים בטוחים, שולטים במציאות... וקצת שוכחים מי אנחנו, שוכחים קצת להיזכר "מאין באת ולאן אתה הולך..."

לכן אנו מתחילים את זה בראש השנה וביום כיפור, אז אנו נזכרים שאנו "כחרס הנשבר, כציץ נובל... כרוח הנושבת..." ואז בחג הסוכות אנו יוצאים מהעצמיות, מה"אגו" שלנו, ונזכרים שאנו רק "ארעיים" בעולם! אנו נזכרים שיש מלך לעולם, שיש מי ששומר עלינו! ובוודאי שחייבים להיות שמחים, אין דבר יותר משמח מתחושת הביטחון!"

...

רוח קרירה נכנסה לסוכה, חום פנימי חימם אותי בתוכי...

התחושה מילאה את כולי "יש מי ששומר עלי", "ברוך שומר ישראל"...

 

(חלק מהקטע מבוסס ע"פ פניני הלכה סוכות.)

כבתחילהאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך