היום בהקפות תוך כדי שאנו מפזזים כחבורת פוחזיםחוני המעגל פינות
בטריבונה למעלה יושבות השופטות ונהנות מכל רגע
וזה ממש לא נחמד


בעודי חושב כמה כיף ונחמד היה לו היוצרות נתהפכו
אנו בוחנים בעוד אתן למטה עובדות...
הייתי פעמיים במקום כזהמשה

אבל לא יכולנו לבחון אותן.

גם לנו זה לא נחמדפה לקצת
סתם, גם לי זה לא נחמד
אני באמת השנה הלכתי, הסתכלתי שלוש דקות בשביל העניין ולהרגיש קצת חג וחזרתי לבית
לא מצליחה להבין מה ההנאה בלעמוד שעות ולהסתכל על הבנים רוקדים

לעומת זאת, מבינה את ההנאה בלעמוד ולהסתכל על הבנות עובדות....
אני פשוט לא קמתי לתפילה הבוקר.משה


מה נחמד? לעמוד כמו דג באקווריום ולצפות בכם מפזזיםשמן פשתן

בזמן שכל מה שאנחנו יכולות לעשות זה להתחנן לתלתלים שלפנינו שיזוזו קצת כדי שיהיה לנו מרחב צפיה של עוד חצי סנטימטר?

 

 

 

אז תתקוממו ותחזרו ליהדות המקוריתחוני המעגל פינות
והטבעיות העולמית בה הנשים רוקדות והגברים צופים
אם כבר: תתקוממנה ותחזורנה שמן פשתן


הייתי ב"נשמת" כמה שנים כשהבנות רקדו עם ספר תורהמשה

אפילו לצפות לא יכולנו.

אני באמת לא מבין למה לא...חוני המעגל פינות
נתנו כאן מיליון סיסמאות למה בכלל לא מסתכלים ברוקדים...


אז לכאורה הילכתית אין בעיה
בבנות רוקדות?משה
זה ממש נחמד. ככה מרגישים חגעדן ירושלים
ושרים ביחד. זה מעמד ענק עם כל האנשים ואין עמו לשיר טלהיות שותפה לשירה האדירה.
זר לא יבין.
אז למה לא לחזור ליהדות המקורית? הם לא היו מספיק חכמים?חוני המעגל פינות
אני לא מבין מה הבעיה שהנשים תרקודנה ואנו נצפה
נו נו..שוקולד לבן
כל הבעיה מתחילה כשמפזזים כחברת פוחזים

אם הולכים לשם שמים ורוקדים ושמחים רק לכבוד התורה, והנשים גם נהנות רק מכבוד ושמחת התורה (ולא מבחור ספציפי..), כולם שמחים ולמעלה מזה
הכל תלוי בנקודת מבט
(ומה ההשוואה הזאת בין ריקוד לכבוד התורה לעבודה???)
נכון מאדחליל הרועים


אני האחרון שיגיד משו נגד מילים יפות וסיסמאות ריקותחוני המעגל פינות
אבל בואי ננסה יחד לפתוח את העיניים ולהגדיר מציאותית מה הולך

יש נשים שמסתכלות על גברים בצורה ככ 'אדוקה' על גבור ה'גרגרנית' בצורה כזאת שאפילו אני לא מסתכל ככה על סטייק..

ולרוץ זה לעבוד
בגלל זה פותחים רחבת נשים עם ספרי תורהאנושית 8)
אצלנו היה . ואני גרה ביישוב מ מ ש תורני.
היה כיף וקדוש
אצלינו העבירו את הספר לנשים והחזירונפש חיה.
עבירה חמורה מאד!!!!!!זיויק

זה סתם כדי לעצבן פמניסטיות פה

חחחחחנפש חיה.
היה באמת קטע טוב
רקדת עם ס"ת?זיויק

לך מתאים לכתוב אחד

 

https://www.yeshiva.org.il/ask/78209

לא. הייתי ממש קרוב אליו אבלנפש חיה.
הלוואי הייתי בדרגה לכתוב!!


אבל כן,
זה עוצמה גדולה
לראות את הקודש הזה קרוב כל כך
ממש במרחק נגיעה...
הרב יעקב אריאל לא סובר כמוךנקדימון


אני חושב שראיתי פה בערוץנקדימון


מ"מ לא עליו יפול או יקום דברנקדימון

יש תלמידי חכמים ובתי מדרש בהם זה דבר נהוג ותקין. נשים שעוסקות בתורה ושמחות בה.

אמנם אני מסכים שיש כאלה שלא התורה היא בראש מעייניהם שתפסו טרמפ על זה.

דוקא לי ידוע שכןנקדימון


לי זכור מהרב אריאל הפוךמבשר שלום
טעות בידך.אנושית 8)
בצורה צנועה (!) ועם גדרי טהרה ברורים אין בעיה. ואני לא פמיניסטית.. וגם אני לפני כמה שנים לא הבנתי זאת וגם לי יותר נח להסתכל על הגברים מאשר להרים/לרקוד עם ספרי התורה (וזה מה שעשיתי)
והגברים באים לתצפת?חוני המעגל פינות
אולי בעתידים...
כשיבנו בתי כנסת יחשבו יותר על הנשים בעזרת הנשים...
או כשתפזז, תפזז בלי לחשוב מי מסתכל אם בכלל...
אולי בעבר לפני הרפורמות ביהדות היה טוב יותאחוני המעגל פינות
עולם טיבעי בו הנשים רוקדות כמו שנתבע להן בנפשן והגברים צופים ואוכלים כמובן
אתה צודקמבשר שלום
גם אני מקנא בחסידויות,ובחרדים,שם הריקודים הם לא מופע צפייה בבנים.
זה שבנות מיותרות בשמחת תורה,לא אמור להפוך אותנו למופע
נכון שבחסידויות ואצל החרדים זה לא ׳מופע׳ צפייהבת מלך!!!!
אבל זאת כן קרקע פורייה לשידוכים וכן צופים גם שם.

~ואני חושבת שבשמחת תורה מרכזית צריכה להיות רחבת ריקודים לנשים ומי שרוצה שתלך להסתכל.
יש משהו מאד יפה ומרומם בלראות ׳מלמעלה׳ את האח(י)דות והטוהר אבל לא רק בשביל זה באים...
בחסידויות לא רואים את הנשיםמבשר שלום
והן בקושי רואות
בנות מיותרות בשמחת תורה????שוקולד לבן
אז התורה ניתנה רק לגברים?
למיטב ידיעתי גם נשים וגם גברים קיבלו את התורה בלי הבדל, ולכן הן וגם הם אמורים לשמוח בתורה בשווה (ובפרט שנשים לא חטאו בחטא העגל.. כלומר רצו בה יותר מהגברים)
כשתבין ש*אתה* לא מעניין אף אחת, וממש לא מופע, והעיקר זה השמחה בתורה, בריקודים שבלי קשר למצווה לא יעיפו עליך מבט בכלל, יהיה לך יותר קל להשתחרר..
וצר לי לאכזב אותך, בחסידות ואצל החרדים יש נשים (אם מפריע לך שאתה רואה את הנשים תמיד אתה יכול לחסוך כסף ולתרום מחיצה של זכוכית אטומה מצד אחד ולא מהצד השני)
..מבשר שלום
לא אמרתי שתורה נתנה לגברים.
למרות שמבחינת שעות,השקעה ועמל בנים עובדים יותר קשה מנשים בלימוד תורה,אבל לא על זה אמרתי.
אמרתי שנשים מיותרות בריקודים של שמחת תורה.
אם הן רוצות לרקוד,שירקדו,אבל להגיע לישיבה-שנועדה בשביל בנים(בניגוד לבית כנסת שנבנה בשביל הציבור-בנים ובנות),ולהסתכל שעות,זה מציק.
הייתי רוצה שלא יהיו נשים בריקודים.
לא נעים שצריך להישאר עם ראש למטה(רקדתי 8 שעות,והרמתי פעם אחת ראש למעלה),בידיעה שבנות מסתכלות עליך.
בתפילה יש וילון,ויש בנות מאחוריו,אבל בריקודים בנות פותחות את הוילונות.
אני הייתי בחסידויות,יש להן חורים קטנים לראות,והלוואי שבמרכז הרב יהיו כאלה חורים.
ישיבה היא לא בית כנסת.
נשים לא חלק מהישיבה,לפחות לא בזמן ריקודים.
אני גם לא התייחסתי לזה שנשים נמצאות ברחבה בחוץ,ושמסתובבות בחדרי תה(ששם יש קולרים לשתות).
זה בדיוק הענייןברגוע

אנחנו כן רוצים שהנשים יהיו חלק מהישיבה- שיתחברו לאוירה המיוחדת בישיבות שפחות קיימת בבית כנסת.

ובגלל שהרבה רבנים נגד שנשים ירקדו עם ספרי תורה, וגם בגלל שאצל הגברים השמחה יותר גדולה (מהסיבה שכתבת שגברים לומדים הרבה יותר) מה שנשאר לנשים זה להסתכל על הגברים רוקדים.

 

אז אולי קצת לא נעים לנו, נתגבר.

 

(ואני גם לא מבין מה כ"כ לא נעים, זה לא שמסתכלים רק עליך יש מאות רוקדים במרכז)

מאיפה כבודו מביאמבשר שלום
שאנחנו כן רוצים שנשים יהיו חלק מהישיבה.
מי זה אנחנו?
אתה מדבר על מרכז הרב?
לגבי ישיבות אחרות בכלל לא אכפת לי.
ועדיין,לי לא נעים שבנות מסתכלות עלי
אני ומי שחושב כמוניברגוע

יכול להיות שיש כמה בינישים שמעדיפים שהנשים לא יגיעו, מזל שבישיבות הרבנים אלה שקובעים.

 

חבל שזה לא חשוב גם לך שכמה שיותר אנשים ונשים יתחברו יותר לתורה.

"אני ומי שחושבים כמוני"מבשר שלום
מזל שבישיבה יש כאלה שחושבים מה התורה חושבת
נו צחקתיברגוע

עזוב את המילה אנחנו, תחליף באני. בסדר?

עכשיו תשאל את הרבנים שלך מה הם חושבים.

 

ואני חושב שהקב"ה רוצה שנחבר כמה שיותר אנשים לתורה, גם אם זה גורם לקצת אי נעימות.

אוקימבשר שלום
עכשיו כשכתוב אני,זה לא עונה על מה שעושים בישיבה.
אני לא חושב שיש לישיבה מטרה להכניס נשים,ואני באמת צריך לברר את דעת הישיבה
כשיש ספר תורה מותר לפתוח את הווילוןים...

אין יצר הרע

איפה זה כתוב?מבשר שלום
ככה נוהגים- תשאל רב אם רוצה מקורים...

(לגבי יצר הרע- הרב שרקי אמר פעם)

ואם מציק לך אל תרקוד

אבל אל תבוא בטענה אל הנשים או בקריאה להרחקה שלהן

הן יותר מ 50% מהציבור. ולהפך כדי שגברים יוכלו ללמוד תורה צריך נשים עם אהבת התורה

אני תמיד צודק, פעם היחתה לי הו'א שטעיתיחוני המעגל פינות
אבל טעיתי..
אולי יש בנים שמסתכלים שמרגישים שהם במופעים...

והם האטרקציה המרכזית, צר לי לאכזב אבל זה ממש לא כך

 

האמת היא שזה מרומם ומשמח ולמטה יש את ספרי התורה

ותכלס כשהייתם קטנים האימהות שלכם בטח לקחו אותכם למעלה להסתכל

כשהייתי עם האחיינים שלי הראתי להם את ספרי התורה וראינו את אבא שלהם

 

וכמו שמרקדים לפני הכלה בחתונה או בכלל רוקדים בחתונות ועושים שמח

הרבה באו ואמרו לי שהבחורים עשו שמח בחתונה והם נהנו לראות אותם רוקדים- גם בנים וגם בנות בכל הגילאים. והיו את אלה שחיפשו שידוך- שלצערי לא יצא כלום

 

אז הרווקות מסתכלות על הבחורים לפעמים- אז????????

רוב הסיכויים שהוא תפוס או מקסימום יצא שידוך (האם אנחנו לא מתפללים לזה?)

 

ופעם הנשים היו יוצאות לרקוד בבגדי לבן ודווקא אלה היו הבנים שהלכו למופע צפייה בכרמים. לא מתוך שמחת תורה אלא לשידוך ולהקמת בתים

כי זה מביך ולא נעיםקוד אבל פתוח
איך את היית מרגישה, אם היית רוקדת עם חברות שלך והייתה קבוצת גברים שבוהה בכן?
לרוב מסתכלים כמכלול על הרוקדיםים...
או על אנשים שמכירים או על ספרי התורה.
אתם מתייחסים לזה כאילו פתאום אתם במרכז הבמה וכל העיניים נשואות לכל אחד ספציפית. אבל זה ממש לא ככה.
אם מפריע אפשר לרקוד בצד ופחות להתקרב לבמה או בכלל לא לרקוד.
שוב, בחתונות למשל גם יש את הרוקדים ויש את המביטים מהצד ועוד גם צלמים וצילומי ווידאו. ויש את המגדילים לעשות שמושכים את תשומת הלב אליהם.
זה לא אמור להפריע, זה כמו סוג של פחד במה אם זה מפריע לכם ואז אתם משליכים את זה לעבר הנשים.
גם אצל הגברים יש מלא מסביב שפשוט עומדים ומסתכלים- שכנראה הרוקדים אפילו לא שמים לב אליהם.
מביך אותך ללרקוד- אל תרקוד
זה בסדר גמור וטוב מאוד שהנשים באות ומשתתפות ואני לא מבינה למה כל שנה יש את התגובות האלה שאז הן כאילו מתנצלות ומרגישות רע עם זה שהן מסתכלות על הגברים. זה להשתתף בשמחת החג ואהבת התורה.
אם ספציפית יש מי שמפריע לו- שלרוב זה גם צעירים שהם יותר מדי מודעים לעצמם שפשוט לא ירקוד או שיעבוד על זה שלא יהיה לו איכפת. וירקוד פשוט לכבודה של תורה. כמו דוד המלך
אל תרקוד זה לא פתרוןקוד אבל פתוח
גם קצת לא הגיוני לומר לבן אדם תעבוד על עצמך ואל תרגיש מובך.
גם קצת לא הגיוני להגיד לכל הנשים לא להגיע להקפות בשמחת תורהים...

חשבתי היום איזה חלק יש לזה שנשים לוקחות את הילדים להקפות, ובין היתר מסתכלות על הרוקדים מלמעלה, להיותם לומדי תורה בעתיד...

אף אחד לא אמר לא להגיעקוד אבל פתוח
אומרים לסגור את הווילונות
לעשות רחבת ריקודים לבנות
מותר להסיט את הווילונות כשיש ספר תורה בחוץים...

או כשההיכל פתוח

 

מותר זה מותר, לא טוב לאסור את המותר בגלל שיש מי שירגיש מבוכה

מה?קוד אבל פתוח
אם מרגישים מבוכה לא טוב לאסור את המותר?
אנחנו זה שתורמיםמבשר שלום
אתם רק מסתכלות,ואנחנו עוד אלה שצריכים לסבול?
אף אחד לא חייב אתכן להגיע.
במשפחה שבה האישה עובדת ועול הפרנסה נופל עליהים...

והבעל אברך בישיבה

 

הוא תורם מהכסף של אישתו, ושהיא לא תגיע?

הכמות אברכיות שהגיעו במרכזמבשר שלום
קטנה הרוב המוחלט היו רווקות ונערות.
וגם לאברכית אין זכות לראות אותי רוקד.
כמו שאבא לא יכנס למופע ריקוד של בנות בסניף כי הוא אבא של מישהי אחת מתוך הרבה מאוד.
הלכות הצניעות לא הגיעו עדין לדרגה כזאתים...

אם אתה מקפיד שנשים לא יראו אותך, תצטרך ללכת למקום שלא יוכלו לראות אותך

סליחה אבל זה טיעון מגוחחקוד אבל פתוח
הרי גם את (אני מאמין) לא רוצה שגברים יראו אותך, ובכז את כן (אני מאמין) מסתובבת ברחוב (אני טועה?).
זה היה ציניים...

וכן לא אמנע מללכת ברחוב,

או למשל להתלבש כנשות הטליבן - כי זה בדיוק לאן שהחמרה מוגזמת יכולה להגיע

לי לא נעים שבת רואה אותי רוקדמבשר שלום
מפריע לי שבת באה לראות אותי בבית שלי(הישיבה)בזמן שאני עובד את ה'
בהחלט כןים...

אני מדברת עכשיו ברמת העיקרון:

יש נטייה להרחיק ולהרחיק בין נשים לגברים, דברים שהיו נהוגים דורות אחרי דורות פתאום זה לא מספיק צידקות.

ויש לזה נזקים חברתיים

ואולי לא תמיד רואים את זה וכל כך קל פשוט לזרום עם העדר ולקבל את ההסתכלות של העדר או מכלול הערכים ששואף אליהם- שיכולים להיות מאוד טובים ונעלים

אבל כדאי לשים לב למה שקורה בחברה שלנו ואיך "איסורים" כביכול שהם למעשה חומרות או אפילו דברים שהתחילו כי כנראה היה מי הרגיש לו לא מתאים, הופכים להיות נורמות בחברות מסויימות, ואיך אנשים באמת חיים שם. 

האם הרמה המוסרית באמת מנחה אותם, האם הם לא למעשה מתרחקים מחיי אושר וקדושה וחיבור לחיים

 

אני האחרון שבעד להחמיר סתםקוד אבל פתוח
אבל כאן הסיבה היא לא להחמיר לשם ההחמרה, כאן הסיבה היא להחמיר בגלל מבוכה שיש לאנשים, וזו סיבה הגיונית בהחלט.
זהו שזו לא סיבה מוצדקתים...

זה מה שאני מנסה להגיד

ההרגשה הפרטית שיש לנגיד 10% מהאוכלוסייה היא לא המדד לאמת ולא על סמך זה צריך להחמיר על כלל הציבור.

ועובדה שכל הרבנים לא החמירו בזה לאורך כל הדורות

מאיפה הגעת למסקנה שזה 10% זה הרבה יותר לדעתיקוד אבל פתוח
הדורות השתנו מה שלא הפריע בעבר מפריע היום, לא מפתיע אותי שבעבר זה לא הפריע (אם כי אני ממש לא בטוח).
גם בחסידויותמבשר שלום
ואצל החרדים זה סגור.
והיו הרבה מקומות שהיה סגור.
חוץ מזה שפעם נשים היו הרבה פחות פעילות,ולא היו נשארוץ לראות עד 2 בלילה
לא מדוייקהעוגב
יצא לי כמה שמחות בית השואבה בחסידויות, גם אם המחיצה הרמטית, שמים לנשים מסך, שכמובן הבנים מופיעים בו...
זה הרבה יותר הגיונימבשר שלום
אתה לא שם לב שמסתכלים עליך,וממצלמה אי אפשר לראות את כל הבית מדרש
בבית המקדש הנשים כם היואל ההרים
מגיעות ומסתכלת על הגברים...
נכוןע מ
לגבי הכותרת..

אבל אני חושב שיש מקום לעבוד על זה.
זה לא אותו דברברגוע

גברים שרואים נשים רוקדות לוקחים את זה למקומות אחרים בד"כ.

לכן הלכתית אסור לגברים להסתכל על נשים רוקדות, אבל הפוך מותר.

 

כתבת בהמשך שפשוט יסגרו את הוילונות.

אבל איך הנשים יתחברו לאוירת החג ולאהבת התורה הגדולה שיש אצל הבחורים שעמלים בתורה כל השנה?

אם הנשים ירקדו לבד (ועוד בלי ספרי תורה) זה לא אותו דבר.

זה שווה את הקצת מבוכה שלנו.

 

תחשוב על אברכיות שתומכות כל השנה במסירות נפש בבעל שלהם שילמד תורה,

למה לא לאפשר להן לקבל כוחות בשמחת תורה?

(כנ"ל גם רווקות ששואפות להתחתן עם בחור שלומד הרבה תורה, לאו דווקא אברך)

תקשיבמבשר שלום
זה שאברכית רוצה לראות את בעלה,מקובל.
אבל למה היא צריכה לראות אותי?
למה אי אפשר לשמוח בתורה כמו שהיא,בלי לחשוב על זה שבנות רואות אותך.
במרכז גם בנות מסתובבות בישיבה כי יש סליחות לספרדים כל אלול,מגיעות להכנסות של ספר תורה,וכל אירוע שיש.
למה במסיבת פורים בנות מגיעות?
לא הייתי רוצה להיות שיכור ליד בנות,בטח לא כשהן לבית שלי(הישיבה).
וחוץ מזה,שרוב זה נערות,והן מסתובבות בישיבה(אני הלכתי לשתות,גם בלילה גם בבוקר,והיו שם בנות).
אני חושב שלגיטימי שנשים מגיעות לבתי כנסת,זה מקום תפילה.
ישיבה היא בית,מקום לגדול בתורה,ושם לא חושב שזה נכון שיגיעו נשים.
כי לא רוצים לעשות מניין נפרד לאברכיםברגוע

וכתבתי גם על רווקות.

איך אתה רוצה למצוא אשה שתתמוך בלימוד תורה שלך אם אתה לא מוכן שהיא תתחבר לאוירה שיש בישיבה?

 

לגבי פורים אני מסכים ונכון גם שצריך לדאוג שלא יסתובבו בכל הישיבה.

 

 

ישיבה היא בית לגדול בתורה.

ובמקביל יש לישבות גם תפקיד חשוב להאיר לכל הציבור את האור הגדול של התורה.

לכן רוב השנה נשים לא נכנסות לישיבות, אבל יש זמנים מיוחדים שכן.

וזה אמור להיות אינטרס של כולם, לא רק של הנשים.

לא שאני אמצא אישהמבשר שלום
בגלל שראיתי אותה מסתכלת עלי בהקפות ובריקודים.
לי ולעוד הרבה מאוד לא נעים שנשים יראו אותנו רוקדים,ולכן אנחנו לא רוצים שהן יראו.
כדי להסתכל אפשר ללכת לבית כנסת קרוב.
לי אין אינטרס שיכנסו נדים,במיוחד שיש עוד הסתובבות,ודברים שלא הייתי רוצה שיקרו בישיבה
לא כתבתי שיבואו במטרה למצוא חתןברגוע

כתבתי שבזה שהן מגיעות לישיבה הן מתחברות גם לגודל של התורה,

ואז השאיפה שלהן תהייה להתחתן עם בחור ישיבה.

 

וגם בלי קשר לבעל שלהן או החתן העתידי, זה נהדר שגם הנשים יתחברו לשמחת התורה.

 

כתבתי כבר שהאוירה שיש בישיבות שונה ממה שקיים בבית כנסת.

גם בתפילות/ סליחות ובעיקר בשמחת תורה.

 

ולא כתבתי שזה האינטרס שלך,

כתבתי שזה *אמור* להיות האינטרס של כולם. לענ"ד.

אני חושב שהישיבה צריכה לדאוגמבשר שלום
לנוחות התלמידים הרבה יותר ממה שאמור להיות אכפת מחיבור נשים לתורה.
עם כל השאר אני מסכים איתך
כמה זמן לא שמעתי מקבץ טוב של סיסמאותחוני המעגל פינות
אוקי, כיף לכן לתצפת, נהדר נפלא ממוגג נפש
למה להסתתר מאחורי מילים גבוהות?!


ואגב גם אני בעד שאתן תרקדו ואנו נצפה
בריקודים יוצא לי הליטוואקפעם הייתי עוגי

הרעיון שמסתכלים עליך גורם אצלי חוסר נוחות

 

אבל בלי קשר קשה לי מדי עם הצפיפות והחום

 

 

 

אבל מעריך מאוד את מי שרוקד

אם כבר הקפות אז אפרוק את זה כאןה-מיוחד

בבית כנסת שמקיפים את התיבה אל תעמדו באמצע ותתחילו לדבר עם החבר. אתם עוצרים את כל התנועה.

ממש לא שופטות..לב טהור:)

בס"ד

 

ואם הייתם יודעים- כמה השמחה שלכם עצומה ומדבקת אותנו, וגורמת לנו בלב לרוממות כזו ולשמחה בקב"ה! אם הייתם יודעים כמה ביטחון זה נותן לנו בדרך שלו, ורצון למישהו עובד ה' באמת! הייתם מבינים איזה קידוש ה' גדול אתם עושים..

אני הייתי בהקפות- הסתכלתי מלמעלה, וכל מה שראיתי היה דבקות בה'!

והלוואי, הלוואי והייתי יכולה גם לרקוד ולשמוח עם כל הגוף בשמחת התורה שלנו!

 

קטע שחברה טובה שלי כתבה אתמול תוך כדי ההקפות בהר-המור - צעירים מעל עשרים
מצרפת פה משהו שחברה שלי כתבה אתמול.. אולי זה ייתן לך פרספקטיבה אחרת..

יפה מאד.ד.

ובוודאי שרוב הרוקדים, אינם מרגישים "עובדים קשה", אלא שמחים בכך מאד. מרצונם.

 

[גם לא חושבים בד"כ על מי מסתכלות מלמעלה. זה נראה לי יותר הומור של פורום..]

לב טהור!! תודה שכתבתאילת השחר
כתבת בדיוק את מה שרציתי וחשבתי לכתוב . וגם מה שחברה שלך כתבה מעביר קצת מההרגשה המדהימה שממלאת ועוטפת.

ו@תפוחית 1, תודה על הסוגריים שלך. הם כל כך מדוייקים. התורה היא תורת חיים ושייכת לכולנו.
שנזכה למשוך את השמחה והדבקות הזו והעוצמה הזו שמחברת ומאחדת, ועושה עוד כל כך הרבה שאין מילים להעביר,לכל השנה ועד בכלל.

התניה קלאסית זה ממש נחמד...חוני המעגל פינות
אם אומרים לבנאדם שהראש שלו כואב ליד ראוטר זה באמת קורה...

נו נחמד וסיסמאות מעולם חא הזיקו לטיעון ריק


אבל באותו היגיון בדיוק דיברה היהדות המקורית בה הנשים רקדו להגברים צפו
מסכימה מאוד!זוהרת בטורקיז


ברמת גן פתחו גם רחבה לריקודים של הבנותתפוחית 1
אבל חוץ מזה כמו שאמרו פה כבר,
הקטע הוא לא לחפש שידוך אלא להשתתף בשמחה העצומה לכבוד התורה.
כי התורה נתנה לכולם (כמו שבמעמד הקהל גם נשים וגם ילדים צריכים להיות חלק..
כי התורה היא תורת חיים לא רק לימוד ששייך לבנים)
בחג או בהקפות שניות?ברגוע
אני יודעת על ההקפות שניותתפוחית 1
אולי גם בחג
והגברים צפו?חוני המעגל פינות
ברור שלא. זה לא צנוע..מה השאלה בכלל?תפוחית 1
למה לא צנוע?חוני המעגל פינות
דווקאע מ
לי זה כמעט לא הפריע
גם לי לא, אבל תן להטריל בנחתחוני המעגל פינות
אם זה הסיפורע מ
הבמה כולה שלך.

(זה אתה, נכון? אני לא מתבלבל... מיום רביעי.)
פשט שזה אניחוני המעגל פינות
מתי פעם הבאה בחומוס?
באמת אתה שואל?ע מ
אני עובר שם ואתה קרוב,

אז אפשר כשאני עובר
יפה לכם!לב טהור:)
בס"ד

אבל לכו למקום קצת יותר טעים....
אני גם בספק, כי אני בייניש תפרןחוני המעגל פינות
מממ

צע
אני מרגיש פתאום מותיקי הפורוםע מ
כאלה שמכירים אנשים גם בחיים שמחוץ לפורום 😅
אתה לא מעדיף שאנחנו נעבוד ואתה תצפה?כלמנסע


כןחוני המעגל פינות
ומיזה אנחנו?
כולנו. אני למשל הייתי שמח (אבל פה אי אפשר בגלל טרולים אחריםכלמנסע

(לא אתה. אתה בסדר. באמת. ובלי ציניות. אבל יש פה טרולים 'אמיתיים' שבגללם אי אפשר לדבר פה. המבדיל בין טרול לטרול))

יש משהו בדברים שלךשמלה אדומה
כי יש אולי כמה בנות שבאות להסתכל על הבנים ואולי למצוא מישהו...
אני יכולה לומר לך על חברות שלי ואחיות שלי ועליי שכל הכיף בחג הזה זה לגמרי להסתכל עליכם! אבל מכיון אחר.
לא לחפש חתן, ממש לא... אלא לראות את השמחה האמיתית שיש אצלכם את האהבה הזאת לתורה שלנו! אמא שלי האירה את עיניי לפני כמה שנים כשדיברה עם חברה והיא אמרה לה - בשביל מה אני צריכה לרקוד? להסתכל על הרב **** (ראש ישיבה אצלנו בעיר) רוקד עם התורה שהוא משקיע בה את כל חייו- בשביל זה אני מגיעה! לראות את השמחה והאור האמיתי לגמרי! ואני מוסיפה שכל זה מביא אותי לידי תפילה וריקודים שלי לכבוד הקב"ה שיראה עת הילדים המופלאים שלו! השנה היו לי דמעות העניים כשראיתי את אחים שלי בתוך ההמון בזה עם חיוך זורח ואת כל התיכוניסטים שנכנסו באמצע עם רעל בעניים רק כדי לרקוד ולשמוח בתורה! וזה היה מטורף ומדהים ושום מילה לא באמת תעביר את התחושות שלי ושל שאר הנשים שעמדו שם!!! יכול שמידי פעם מתגנב מבט וזה הגיוני וטבעי סכ"ה... אבל המטרה, ה-מטרה, לבוא ולהנות מהאור הזה
אז כל אחת מסתכלת על משהו אחר... ואתה פשוט תרקוד כי אתה רוצה ושמח, ואם לא אז שב בצד עד שזה יבער בך ולא יזיז לך מי מסתכל עליך!(:
אני לגמרי מבינה את המקום של חוסר הנוחות לרקוד ליד על אחד, אבל ברגע שזה בוער מבפנים שום דבר לא יעצור אותי
באותו היגיון הנשים צריכות לרקוד ושהגברים יצטרפו לאווירה הקודחוני המעגל פינות
אם אפשר להיכנס לאווירה מצפיה למה דווקא הנשים צופות?חוני המעגל פינות
באותו היגיון אפשר ההפך
אולי הסברתי את עצמי לא נכון...שמלה אדומה
כי אנחנו לא יכולות להגיע לאותן רמות של שמחה מהתורה כמו אדם שיושב ולומד אותה יום ולילה במשך כמה שנים טובות (מקווה שלא ייצאו עליי עכשיו מלא בנות) ככה לפחות אני רואה את זה..
חוץ מזה שזה לא צנוע...
למה הבנות לא לומדות תורה?חוני המעגל פינות
בנינו רואים בכל תחום אפשרי שבתחום הלימוד וההשקעה זה פחות התחום של הבנים...
אני אגיב מאוחר יותר בצורה מסודרת(:שמלה אדומה
זה לא אותו דברשמלה אדומה
ב"ה היום יש יותר ויותר בנות שלומדות תורה כל אחת ברמה אחרת ואם מה שדוחף אותה ללימוד זה מניע טהור אז זה ממש מבורך!
אבל עדיין יש משהו בלימוד של הבנים, קשה לי לדייק את עצמי, שהוא פשוט יותר.
יש לי חברות למדיניות ממש, וכשהם מדברות על התורה אז הן מדברות עם ניצוץ בעיניים!
אבל זה שונה, אולי כי לא נתפס בראש שלי ושל עוד רבים.
ומה שרשמת על הלימוד וההשקעה, לא רואה את זה מתקשר לעניין. בחור שמתקשה לשבת וללמוד, ועדיין יושב ומשקיע ונשאר בישיבה שיעור א וב וג וד (וגם אם לא את כל הכמות הזאת אבל עדיין-) כדי לנסות כמה שיותר ולא מוותר לעצמו, ראוי להערכה יותר מכל אחד שמצליח כי יש לו הרגלי למידה נכונים. אף פעם לא אהבתי את זה שאומרים שלאחד מגיע יותר כי יש לו הרגלים נכונים או יכולות כאלו ואחרות... יכולת הלימוד וההשקעה לא משתווים לרצון ולכמיהה (בכל תחום בחיים לאו דווקא בלימוד תורה)
וואו, זה ממש מזלזלחוני המעגל פינות
למה את חושבת שדווקא המתקשים צריכים אותה הערכה? ולמה את חושבת שאין בנות שמתקשות ושוברות תראש ומצליחות?!


זה נשמע סתם הבניה חברתית של בנים צריכים ללמוד תורה
חייב להגידהמדלג

בס"ד

 

שגם לי היה פעם קשה לרקוד כמו שצריך בידיעה שמסתכלות עליי גברות למיניהן.  ברוך ה'  כיום אחרי לימוד חסידות והתוועדות כמו שצריך לפני ההקפות אני שוכח שיש עזרת נשים בבית כנסת חחח.

 

נ.ב.    בנות זה לא בקטע רע חס ושלום , פשוט הריקודים בשמחת תורה צריכים להיות באופן של "פורץ גדר" וזה ייתכן אך ורק כשאתה חושב על תורתנו הקדושה.

למה לשכנע את עצמך שאנחנו שופטות?העוגב
אנחנו לא.

ברוב בתי הכנסת אין לנשים מקום לרקוד, אז נשאר לצפות.
תהיה בטוח שבישיבה הצפייה הזאת הרבה יותר טהורה, כי זה סוחף יותר, כי זה פחות פרטני, כי מראש לא כל כך מכירים (הרווקות, האברכיות ממילא עסוקות בעיקר בבעל והילדים), כי זה מרוחק יותר, וכי באו במיוחד.

תבינו, יש לכם את הזכות לבטא שמחה פורצת גדר בגוף ממש, לרקוד ולשיר ולרקוד, לנו נשאר לשיר (בגבול הטעם הטוב) ולמחוא כפיים, אולי קצת לנוע על ה"טריבונות". אז אנחנו באות ורואות. כי אנחנו שמחות איתכם. כי אתם ביטוי מאוד חזק לתורה שאנחנו מאמינות בה כמוכם, וכך גם ביטוי מאוד חזק לשמחה בתורה. הרבה דברים מעשיים יותר אצל הגבר ביחס לתורה, זכיתם, ואפילו הריקודים. בכל הדברים נדרש מהאישה לקחת חלק (מהצד שלה), הבעל צריך את האישה בדרך הזאת, ובאופן כללי לנשים יש השפעה חזקה על עולם התורה. אז למה שלא נזכה לקחת חלק גם בשמחה? למה שלא נזכה לראות אתכם רוקדים?

אם הייתם יודעים כמה נשים זה חיזק ביחס לתורה, כמה עוצמות וכוחות זה נותן להמשיך הלאה, הייתם רואים גם בנוכחות הנשים קידוש ה', עצום.


-ואני לא רואה הבדל ביחס בין רווקות לאברכיות. גם כיוון שאם יאפשרו לאברכיות אז לא יפרידו בינן לבין האברכיות. וגם כי הרווקות מתעתדות בעז"ה להתחתן, כך שהתרומה שלהן לעולם התורה, גם אם עדיין פוטנציאלית, חשובה לא פחות.
וודאי שזה מחזק כל אחת במישור האישי מעבר לקשר הישיר אליכם.

לא יודעת, אולי אם תדמיין את אשתך מסתכלת עליך ומודה על כך שאתה עמל בתורה, אולי זה ישכנע אותך.
אתם מתייחסים לנשים כאילו הן עושות משהו רעים...

אבל הן סה"כ באות ולוקחות חלק במנהג ישראל, בהקפות בשמחת תורה

ואם זה בישיבה זה כי יש שם בית כנסת שמתפקד כבית כנסת עם עזרת נשים והכל, הן לא נכנסות לבית המדרש

הן לא עושות שום דבר שמנוגד להלכה

הן פשוט רוצות להיות חלק ולבטא את אהבתן לתורה ואת עבודת ה' שלהן

אולי במקום לשפוט בעצמכם תלמדו לדון לכף זכות

 

השנה בכלל לא הייתי בהקפות ובמה שהייתי די סבלתי. יש בזה הרבה רוממות ושמחה והאמת שזה די חסר לי עכשיו, שהחגים באו והלכו ולא באמת הייתי חלק מהכל והשגרה פשוט ממשיכה.

ספציפית על מרכז- תעריכו כל בת שהולכת לשם כי זה די משעמם וסבל לנשים שם (לפחות לי היה) אז אם הן מגיעות לשם זה רק מאהבת ה' כנראה

נו נו מנהג חדש ומרתקחוני המעגל פינות
אבל ביהדות המקורית זה היה הפוך ובכלל ביוכ ובטו באב...



הרפורמות ביהדות זה משו...
זה שרשור מענייןסביון
וביחס לשאר ההטרלות שלך זה הישג מרשים
אה, וגםסביון
זה מרגיש שהתהפכו היוצרות
טבע האדם הוא שהאישה מנסה למשוך את הגבר שיסתכל עליה והוא נמשך ומסתכל עליה
לכן באו הביינישים ופשוט הפכו את הסדר ואז הכל נהדר וחדי קרן מעופפים
ומה היה בבית המקדש? נשים לא תצפתו מלמעלה?ברגוע

מאז ומעולם נשים הסתכלו על גברים רוקדים.

ואין פה שום מטרה למשוך בנות.

אני מפקפק ב"מאז ומעולם"סביון
ואם תביא לי את בית המקדש אני יכול להביא לך בתמורה את המחוללות בכרמים.
אז תגיד שאנחנו עושים כמו בבית המקדש, סבבה. אבל אני חושב שהרקע שונה כי גם הנשים רוקדות אלא *שחוץ מזה* מסתכלות על הגברים רוקדים (כן, יש מקומות שאין מקום לנשים לרקוד אבל גם כשיש הן מסתכלות)
ואגב בשו"ת מלפני 200-300 שנה שאינני זוכר את שמו נשאלה השאלה אם מותר לגברים ונשים לרקוד ביחד, והוא ענה שאסור אלא צריך בנפרד. הוא לא הזכיר שם מחיצה. אז להגיד שמאז ומעולם נשים תצפתו, אני לא חושב. לא נראה לי שלריקודים היו בכלל צופים חוץ מאירועים מיוחדים.
הנשים בשמחת בית השואבה לא רקדוברגועאחרונה
עבר עריכה על ידי ברגוע בתאריך כ"ו בתשרי תשע"ט 10:45

"מצוה להרבות בשמחה זו. ולא היו עושין אותה עמי הארץ וכל מי שירצה. אלא גדולי חכמי ישראל וראשי הישיבות והסנהדרין והחסידים והזקנים ואנשי מעשה הם שהיו מרקדין ומספקין ומנגנין ומשמחין במקדש בימי חג הסוכות. אבל כל העם האנשים והנשים כולן באין לראות ולשמוע."  רמב"ם

 

 

ברור שבחתונות וכו' הגיוני שהנשים ירקדו בעצמן.

אבל בשמחת תורה זה שונה, כי כל העניין הוא להקיף את הבימה עם ספרי תורה.

 

פעם הנשים לא הגיעו לבית כנסת, ובכלל בקושי יצאו מהבית, לכן הן לא ראו את הגברים רוקדים.

(חוץ מבית המקדש)

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך