לימוד תורה של האישהאנונימי (פותח)
לקראת שבועות - האם אתם חושבים שאישה צריכה ללמוד תורה, ללכת לשיעורים, ללמוד חברותא עם הבעל וכד' האם זה משפיע על בחירת בת הזוג?
 
אני חונכתי בישיבה ש"כל המלמד את ביתו תורה כאילו למדה תפלות" ואישה צריכה רק לדעת את ההלכות הנוגעות ליום יום ולא כל מיני דברים אחרים ולכן גם בישבה לא פתחו מדרשה לבנות והיו מאוד נגד התופעה.
אשפורדאלעד
זה לא כ"כ עניין של "חושבים", שהרי אלו הלכות פסוקות ומפורשות, שכבר דנו בהן הפוסקים ובעלי המוסר וממשיכי התורה בישראל, והכריעו שלכולי עלמא האשה מחוייבת ללמוד את כל ההלכות הנוגעות אליה, דהיינו אורח חיים (הלכות הנוגעות ליום-יום, לשבתות ולמועדים)  יורה דעה (כשרות המטבח) ואיסורי התורה כולם.
בנוסף קבעו חכמי הדורות שראוי לאשה לעסוק גם בספרי מוסר לתיקון המידות, כמובן לא במידה מוגזמת.
 
לגבי שאר הלכות ולימוד גמרא וכד' אמנם נחלקו הדעות, וכל מקום יעשה כמנהגו.
____________
מבין השורות אני מבין שאתה עצמך מחזיק בדעה שאשה לא צריכה ללמוד, לכן לך באופן אישי הייתי ממליץ לחפש אשה שלא מתכוונת לעסוק בתורה.
אם נניח להלכה בצד לרגע..~א.ל
מבחינה רעיונית אני לא חושבת שזו מציאות בריאה שאישה תעסוק מידי בזה.לחברות שמתייעצות איתי לגבי מדרשה למשל,אני אומרת ששנה אחת בהחלט מוסיפה אבל לא כדאי להשתקע בה,
אחרת אישה מגיעה לדייט והיא פשוט מוצאת את עצמה מתווכחת עם בן הזוג על רש"י ותוספות...
 
לטעמי-זה בלבול תפקידים מידי רציני...
 
רגע רגע רגעאליסף ט
אשה לא חייבת ללמוד במדרשה גפ"ת. היא בהחלט יכולה ללמוד אמונה,הלכה, מחשבה והשקפה.
זה נכון שזה לא תפקידה בעולם,ולא מוטלת עליה המצווה של לימוד תורה (היאכן צריכה ללמוד יסודות ביהדות ובהלכה,אבל אין עליה את המצווה התמידית של לימוד תורה), ואני מסכים שמי שמתעסקת בזה קבוע קצת הופכת את התפקידים, אבל אין שום דבר רע בללכת לשיעורים ולהתקדם,להתחזק. שיעורי אמונה והשקפה,זוגיות וחינוך ילדים יכולים להוסיף המון לבית ולאשה.
אמרתי אחרת? ~א.ל
דווקא הדגשתי את המילה מידי...
המלמד ביתו תורה לימדה תיפלותא.ביש
תיפלות סלקא דעתך, אלא כאילו לימדה תיפלות. חז"ל ניסו לרכך את הוראתו של רבי אליעזר, ועל כן ניסחו את דבריו בכאילו, כלומר, לא משהו מחייב.
 
ולא זו בלבד, ידועים דברי חז"ל: "רבי אליעזר שמוטי", ואין הלכה כמותו (של רבי אליעזר) למעט בחריגים.
 
בזמננו אין מי שהורה למנוע לימוד תורה מנשים, למעט הרבי מצאנז-קלויזנבורג זצ"ל. יוער שבדורות קודמים שמו את הנשים בהגדרת "בור" שלא קולט כלום, וממילא חבל על המאמצים וחבל על ההשקעה, ועיין מגן אברהם: "אין דעת באשה...".
 
מכל מקום, לא הרי נשים של אז כנשים של זמננו, וכאמור זולת דעת יחיד של הרבי מצאז-קלויזנבורג, אין מי שאוסר לימוד תורה בנשים.
 
למען הסר ספק, אשה שאינה מעוניינת ללמוד תורה, אין כופין עליה שכן: "ולמדתם אותם את בניכם ולא את בנותיכם".
להוסיףא.ביש
במצוות עשה שהזמן גרמן, נשים פטורות, ובעניין זה נחלקו הראשונים אם פטורות כמשמעו, או שמא חל עליהן איסור. להלכה- נשים מברכות על לולב ויושבות בסוכה, ואינן מתעטפות בטלית ואינן מניחות תפילין- כדעת האשכנזים. חכמי הספרדים פוסקים אחרת, ולא כאן המקום.
 
וגם, "ופורץ גדר ינשכהו נחש". במהלך הדורות חששו חכמים מעדכונים שהם בשאלת לימוד תורה לנשים, והיו מי שסברו שמדובר בפריצת גדר של ממש.   
גם אצלנו הנשים לא לומדותאנונימי (פותח)
קוראן, אבל הם צמות ברמאדאן.
לא גברים צמים, ולא גברות צמותא.ביש
לא אוכלים למראית עין. זה כל הסיפור, וזה כל הבלוף.
יש לנו כמה אורחים חדשים, אה? ערבי נוקם, מחמוד...שתי צמות
נראה לי התבלבלו קצת....
גם הגברים לא לומדים בקוראןאליסף ט
וזה הגיוני,בהתחשב בזה שהוא הספר הכי מטומטם עלי אדמות.
תודה רבה שני צמות.אנונימי (פותח)
ודרך אגב הנה לך שני נשים שצמות - מר עסק ביש.
כמה שנון המג'נון!!!שתי צמות
בן יהודה, עבדאללה מאחוריך!!!
אישה חייבת ללמוד תורהחלום חלומותיי
אישה חייבת ללמוד תורה והלכה, אבל לא כמו בנים. אישה צריכה לדעת הלכות קשורות לנידה, בשר וחלב, שבת ויום טוב. כמו בנים היא צריכה ללמוד אמונה כי זה בסיס לכל... וגם דעה כללית, בדוגמא אם ילד שואל לאימא שלו למה היא צמא בצום זה או זה היא צריכה לדעת לענות.

אבל לא מבשקים לאישה לדעת ללמוד גמרא, רש"י ותוספות, הלימוד בעצמו, למוד התלמוד, הפילפול יותר קשור לבנים
זה נכון, אשה חייבת לדעת מה אומרים לילד שהוא בוכהאנונימי (פותח)
זה התפקיד שלה, הבעל מביא את הכסף.
תודה לשתי צמות, אבל המילה האחרונה שבכותרת זה לא מתאים, כי לערבים זה משהו מעליב.
אפשר להבין מה זה כל החמולה הערבית הזו?שרבוב
הפורום זה רק ליהודים? יאללה אני הולך.אנונימי (פותח)
חשוב מאוד לאישה ללמודיהודית פוגל
אבל לא במתכונת המקובלת ללימודים גבריים. מחוץ לזה כל המוסיפה הרי זו משובחת. בכל התחומים, לא רק תורה. בקשר לבחירת בת זוג, האם לא עדיף אינטליגנטית , עם כושר מחשבה מפותח ועם ידע מאשר אדם עם אופק ממוצע??
לך יש את הניסיוןאנונימי (פותח)
אבל את לא חושבת שעדיפה אישה עם אופק ממוצע מאשר אישה עם כושר מחשבה מפותח שזה מתכון בדוק לבעיה בשלום בית כי זה פגיעה בסמכות הבעל, כי יש לאישה כזו הרבה פעמים "גאווה" של אני יודעת וכו'
זהו אשפורד?אלעד
אז הכל שחור לבן?
אתה מציג את העולם הנשי כאילו הן או בורות-כנועות או משכילות-גאוותניות
למה אתה חושב שזה בא מגאווה של "אני יודעת"?אני12345
למה לא להסתכל על זה :"אני יודעת! ואני כ"כ שמחה לספר לך מה אני יודעת, כי אני יודעת שתשמח גם אתה בי בכך!"
 
עצוב לי לשמוע שאתה מפרש ידע של אחר כדבר שמאיים על היכולות שלך. אלא אם כן, אולי אתה מרגיש שמה שחשוב לך זה שאתה תלמד את השני ואתה תתן לו ואז תרגיש טוב עם עצמך. ונראה לי שזו גישה קצת מסוכנת.
כי לכל אחד יש תפקידאנונימי (פותח)
לדעתי, לגבר יש את התפקיד הרוחני בבית ואסור לתת לאישה להתערב בזה, בדיוק כמו שהגבר לא יתערב בעבודות האישה כמו כיבוס או בישול. האחרונים שניסו לעשות זאת היו המצרים במסגרת עבודות הפרך (סוטה יא. זה גם עקרון על בתורה שלא לערבב בין דברים שונים (למשל, איסור שעטנז, לא ילבש וכד'). ברור לי שטשטוש התחומים יוצר בעיה משמעותית לבית היהודי האמיתי שהאישה נכנסת למקומות לא לה. ומתוך ראיית העולם הזו גם צמח כל הפמיניזם הארור לעולמנו, פמיניזם שהחריב משפחות והרס את יסודות הדת המוצקים. כי כאשר האישה מתחילה להגיד ד"ת בבית, אז אחרי זה היא רוצה להגיד גם בבית הכנסת, ואז אם היא כבר אומרת בבית הכנסת אז למה שלא תהיה גם רבנית!?
 
זו השקפתי וחינוכי בישיבה שלמדתי.
 
אני יודע שיש דעות אחרות, אפילו רבנים שאומרים שצריך שנשים יחליפו גברים בתפקיד הרב (הרב חיים נבון) או שיגידו דברי תורה בתפילה (הרב שרלו, שהרב אליהו מתנגד לזה בכל תוקף) ורציתי לשמוע אם יש בכלל צד שני פה ואם כן מה הוא אומר.
אגיד לך מה הבעיה היחידה במה שאתה אומר-אני12345
ההחלטיות שלך באופן שאתה אומר את הדברים. ככה לא בונים בניין.
אולי קיר אבנים כן בונים ככה..אני12345
תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראלא.ביש
אמירה אחת לנשים, ואמירה אחרת לגברים. גישה היהדות הינה להבליט את השוני בין המינים, ומתוך שהם שונים באה תפיסת המשלימים זה את זה, "אדם בלא אשה אינו אדם". הגישה הפמיניסטית פועלת לביטול ההבדלים בין איש לאשה למעט הבדלים פיזיולוגיים שאינם בשליטת בני אדם (איזה מזל). 
 
לא נוכל להתעלם מן ההיבטים החברתיים פוליטיים כתוצאה מהגישה החדשנית של הרב נבון והרב שרלו. נשים חילוניות לא בדיוק שומעות בקול רבנים, ולא בדיוק הולכות לבית כנסת. לגישתם החדשנית של הרבנים נבון ושרלו תהיה השפעה מרחיקת לכת על היחסים הפנים דתיים, שבלאו הכי טעונים תיקון גדול.   
הגישה הפמיניסטית דוגלת בביטול כל ההבדליםמשה
הפמיניסטיות בהחלט מעוניינות לביטול ההבדלים הביולוגיים והפיזיולוגים בין איש לאישה (או מדוייק יותר - בנקודות בהן הגבר עדיף על האישה), ומעודדות השקעה במחקר ופיתוח בנושא הזה והדוגמאות רבות.
 
 
"כי הם חיינו ואורך ימינו.."מאמע צאדיקה
ובהם נהגה יומם ולילה
נהגה- לא בלהתנדנד על ספרים
ולא בלפלפל ולנופף אגודלים
ולא בלשאת ד"ת למדניים
ולא בלהראות כמה אני יודע\ת וכמה אני יכול\ה לגרד את גבולות ההלכה או להחמיר בלי צורך...
 
 
להגות- זה לחשוב על משו כל יום
מה מעסיק לך את המוח? מה חשוב לך? מה נותן לך השראה?
בתור יהודיה- איך את קשורה לעבודת השם?
 
על רבי יהושע נאמר- אשרי יולדתו
למה?
כי היא הניחה את העריסה לו בבית מדרש
שמעתי בשיעור של הרבנית עידית שתחיה מה שהרב כותב-
שלא הכוונה שממש הביאה את התינוק לבית מדרש
אלא שהבית היה כזה שהוא מושתת על בית מדרש
שכל החיים של הבית- הרגשות, והדיבורים, והשאיפות
כולם מכוונים להיות מותאמים לתוכן של בית מדרש
 
לדוגמא- מה זה עניו? מישהוא נחנח מסכן שכל הזמן מוותר לכולם- ואז מי רוצה להיות כזה?!
או מישהוא מכיל ופתוח ושלם ומקשיב--- ואז יש בבנאדם ביסוד תכונות ורגשות שמובילות טוב לעבודת השם.
 
מה זה^^ אומר על אמא של רבי יהושוע?????????????
שהיא ידעה איך ליצור בית כזה
שהיא היתה מחוברת לתורה ולבית המדרש מספיק בעומק כדי ליצור בית וחינוך- ילדים שכזה.
 
 
מה אני חושבת אישית?
מי שלא מצליח להכיל בת שלומדת גמרא- פשוט לא יצליח להכיל את זה. כמו שאמר לי פעם דייט- והוא אמר את זה באמת בנחמדות ולא בזילזול- "אני מעדיף שתאפי עוגות". משהוא באישיות שלי לא תאם את האישה שהוא חיפש....
 
כן- להתווכח בדייט על תוספות זה חור שחור מעצבן שלא כדאי להכנס אליו ובעיה לצאת ממנו... וזה לא ממש מועיל לקשר...
לדבר עם דייט על דברים עמוקים יותר מפוליטיקה ועוגות- זה הכרחי. זה מה שבאמת בונה את הקשר כמפגש של אישיאיות-  ואת הבית כמקום ששכינה שורה בו.
 
ועוד הערה על מדרשות- היום שתודות לבגרויות של משרד החינוך יש ככ הרבה אהבת תורה בלב הנוער-
הכרחי עד פיקוח נפש-של-תורה שכל אחד ואחת ילכו ללמוד "לשמה" ולהדבק באש של אהבת תורה - בלימוד ובפועל
 
 
2 דברים מדאיגים אותי בכל השרשור הזהמשה
1. חוסר הלגיטימציה לאפשר לבנות ללמוד תורה כתחביב, בעוד שכל מקצוע מטורף יחשב כלגיטימי.
 
2. הלחץ והציפיה לגלגל על הגברים את חובת לימוד תורה, בשילוב עם התופעה הראשונה.
 
 
מדובר בעצם בשיטה החרדית המעוותת ששברה הרבה מאוד מוסכמות מדורות קודמים ע"מ לאפשר לבעל להתבטל (או ללמוד, לבחירתו) בכולל במקום לעשות דברים יותר יעילים, בה-בעת שאשתו (ובדרך כלל גם הוריו/הוריה) נקרעים בין העבודה לבית לכל השאר.
יש הרבה תרוצים והרבה אידאות יפות, אבל לא אחת - זה השיקול המכריע. הרבה יותר נעים לפטפט בבית המדרש מאשר באמת ללכת לעבוד.
עוד תוספת (רומאנטית...)מאמע צאדיקה
פעם זכיתי לראות מחזה מאוד יפה ,רומנטי ומחמם לב-- (אני ברצינות- לא בציניות)
את הרב והרבנית הנקין יושבים בשבת בצהריים על הדשה ולומדים חומש ביחד.
שותפים ללימוד הכי מסעיר, הכי פורה , הכי מחיה ועקרוני,  פרוייקט החיים של שניהם- ביחד!!!!
מה שאתה ואני חושבים לא כ"כ משנהאבא שמואל
מה שמשנה זה דעת תורה!

כמו שכתבו לפני, אישה צריכה ללמוד כל מה שנחוץ לה מבחינה מעשית (כולל גם "לאפרושי מאיסורא"). אין לאשה כל צורך ללמות סוגית "בן סורר ומורה" וכד' שעליה נאמר, שזה לא רלוונטי מבחינה מעשית, אלא רק "רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה.."

אכן חז"ל הודיעונו ש"כל המלמד את ביתו תורה כאילו מלמדו תיפלות", מבנה הנפש של אישה שונה בתכלית ממבנה הנפש של איש, ולכן לא נכון להשוות לימוד תורה של האיש והאישה. אמנם יש בנים-נקבות, ובנות-זכרים, אבל כהוראה לרבים אין לאישה ללמוד מעבר למה שדרוש לה למעשה. וזה יכול גם להשתנות מאשה לרעותה, למשל: אלמנה שמגדלת את ילדיה לבדה, יתכן ותצטרך ללמוד על מנת ללמד לבניה..(לא מאחל לאף אחת מכן).

תורה  "וצדקים ילכו בם ופשעים יכשלו בם" "זכה, נעשית לו סם חיים וכו'".זה לא סתם עוד מקצוע שלומדים בשביל התחביב.

ומה נעשה ואכן חובת לימוד תורה הוא על הגברים לכל הפחות כל מה שלא קשור רק לצד המעשי.

אני לא יודע מה שייכות כאן לחרדים, איננו יכולים להיות ענייניים מבלי לערב אותם לדיון הזה? אם זו דרך מעוותת, הרי שהיא מעוותת בין אם נהגו בה החרדים ובין אם לא. ואם זו דרך תורה, הרק בגלל שכך נהגו החרדים נפסול דרך זו?

איך שאנכי הקטן מבין, אין שום מקום להתבטל בבית מדרש! וכן גם הלימוד תורה כאשר אינו בטלה, לא בא על חשבון מצוות אחרות, או על גב אנשים אחרים. על הפרנסה כמו על תורה מוטל בלעדית על הגבר!

מאיפה הבנת את שני הדברים הללו?~א.לאחרונה
לגבי 1-להפך,הודגש כאן העניין של לא להגזים עם העניין.תחביב לא נכלל בתוך זה.
 
2. לא ראיתי איזכור אחד לכך באף אחת מההודעות..אולי אני טועה-מוזמן לתקן אותי בשמחה..
זה שעונים על השאלה,של האם לאישה זה לגיטימי עדיין לא אומר שאפשר להשליך מכך,מתוך התגובות,על "תפקיד הגבר המשתמע".
 
זו הבנה שלא הכרחית
 
סליחה סליחה סליחה-אבל לגבי החרדים: אתה אומר דברים מתוך משהו קיים שאתה נתקל בו בשטח והוא מייצג או מתוך חשיבה אחרת?
 
 
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

בתור בת מאה אחוז הייתי רוצה להמשיךהגבעות בלב תמיד

דבר ראשון, אני אישית הייתי רוצה להמשיך בוודאות. לא לכולן חשוב הדומיננטיות של הצד השני בדייטים!

אני ועוד הרבה חברות שלי חיפשו או מחפשות אדם רגיש, עדין, מכיל, מאוזן, שרואה את האחר ומבין ניואנסים. והשאר גם מתפתח העיני עם הזמן - לפעמים אדם צריך להרגיש מספיק בנוח ועם ביטחון בסיסי בקשר בשביל להוביל, להביע את דעתו, להיות קול ההגיון וכו'.


וגם בעיני בכל מקרה צריך לזכור שדייטים הם די 'מחוץ לחיים האמיתיים' - לא בהכרח משקפים את כל צדדי האישיות, מגיעים לחוצים, הפגישות נעות במסלול מובנה, בחיים האמיתיים מביאים הרבה יותר את כל המורכבות וכל צדדי האישיות. לדוגמא אני לא מנהיגה בדינימיקה קבוצתית, אבל כשצריך - לדוגמא יש מצב חירום בעבודה וכו' - אני לגמרי תופסת פיקוד, יש לכולנו רבדים באישיות ויש המון סיטואציות בחיים האמיתיים שאני בטוחה שאתה מוביל, הקול השפוי וכד' ויש סיטואציות שאתה צריך להיות עם עצמך ולעבד רגשות (כמו כולם בעצם..).


גם בעיני תפרגן לעצמך על הרגישות שלך, זו מתנה גדולה ואישית ממש עודד איתי לקרוא שיש כמה גברים רגישים בעולם, ועם עדינות נפש שחשבתי שאולי לא קיימת..

אני גם רוצה למשל מישהו שירצה להקים איתי חווה עם כלבי תרפיה, ולא מוצאת כי מסתבר שאין הרבה שמתחברים לרעיון (לגיטימי לגמרי). אז כמו שאומרת לעצמי, אומרת גם לך - מי שתתאים לך ויהיה לכם טוב ביחד, תגיע! מי שחתכה או הקשר לא היה שייך, כנראה שאם הייתם ממשיכים היו כל מיני קונפלקטים וקשיים שה' חסך ממך 😉


ותזכור - רגישות היא לא חסרון, היא מעלה גדולה! אל תכנס לסטריואטפים על צד נשי וגברי, או על ציפיות של אחרים.. אתה לא אמור להכנס לתבנית שהיא מאוד מוכללת ומוקצנת כמו סטריוטיפ גברי, או להיות בריצוי כלפי חלומות ושאיפות של אחרים. תהיה מי שאתה, מי שמתאימה תגיע!

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך