סתם כי זה מעניין אותיאנונימי18

היי אני בן 19 ורציתי לדעת אם אני צריך לשמור נגיעה מהומואים?

 

לא נראה לי...סריוס בלק

למה שתצטרך???

לא יודע...זה פשוט עניין אותיאנונימי18


אם אתה לאניגון הלב
אז נראלי שלא
אני אישית לא שומרת נגיעה מחבר הומו אבל הוא שומר נגיעה מבנים
מה ?סריוס בלק

תכתבי ביותר ברור...

מה יותר ברור מזה?ניגון הלב
אם הוא לא הומו אז לא רואה סיבה למה הוא צריך לשמור נגיעה מהומו (כי הוא בתכל'ס לא נמשך אליו)
אחד מהחבר'ה שלי הומו ואני אישית לא שומרת נגיעה ממנו כי הוא לא נמשך לבנות אבל אותו חבר כן ''שומר נגיעה'' מבנים פשוט כי הוא נמשך אליהם
אבל את יכולה להימשך אליו...וזה בעיה...סריוס בלק


אבל אני לאניגון הלב
ב''ה יש לי מוח ואני לא נמשכת למי שזה לא זה (כמו בנדוד לדוגמא וכאלה)
"אין אפטרופוס לעריות"סריוס בלק

מכירה?

יש גבולות במוחניגון הלב
והוא *הומו* הוא לא נמשך גם לא קצת לנשים
לא אני אמרתי אלא חז"ל...סריוס בלק

ואת תישכי לא הוא...אגב את עברת על שולחן ערוך מפורש...

:/ניגון הלב
כבוד הרב אין לך מושג מה זה הומו
וואי מה הקשר...סריוס בלק

לך אסור לגעת בו!

כמו שאמרתיניגון הלב
אין לך מושג בזה
הדיון לא קשור להומואים...סריוס בלק

את עוברת על שולחן ערוך מפורש...

הדיון הוא בדיוק על הומואיםניגון הלב
כי פותח השרשור שאל אם הוא צריך לשמור נגיעה מהם
אני מנצ"לש...סריוס בלק


אז עניתי לךניגון הלב
אתה לא מכיר לא אותו ולא אותי
אין לך מושג מה יכולת הגבולות שלי ואין לך מושג עליו (או על הומואים)
לזרוק ''אופוטרופוס לעריות'' ו''שולחן ערוך מפורש'' זה נחמד אבל לא קשור לפה
**אני שאלתי את הרב שלי לפני על המקרה הספציפי שלי**
אוי...סריוס בלק

כמה שטיות...

1.הבנת מה פירוש הביטוי"אין אפטרופוס"?לא...

2.לצערי אני יודע הרבה על התופעה המכוערת הזו...

3.מי הרב שלך?

4.חבל שאת עוברת על שו"ע מפורש...ואם זה החברים שלך אז זה לא טוב...

אוקי כבודוניגון הלב
1. הבנתי בדיוק, מי שחא הביו זה דווקא אתה
2. על איזו תופעה?
3. מה זה עיניינך? שאלתי אותו אישית על סמך היכרות שלו איתי ואיתם והוא פסק לי *אישית*
4. בוא תן את המקור של שו''ע כי גן אני יכולה לזרוק סיסמאות באוויר החוכמה זה לתת את המקורות שלהם
ו...מי אתה בכלל שתדבר על החברה שלי? אתה מכיר אותם? לא ואני בטוחה ב100 אחוז שהם קצת יותר טובים ממך
מבין שפגעו בך ותקפו אותך אבל זה לא ההלכה..u


נו אז קדימהניגון הלב
תן מקור *אמיתי*
מספיק טובu

שיעור מפורט של הרב שרלו על הנושא(יכולת לחפש בעצמך במקום להגיד "תוכיח" כמו ילדה קטנה..)

https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=6043

רק תעשי טובה, תקראי את הכל ואל תעצרי באמצע, אם אין לך זמן תקראי בהמשך.

השיעור הזה מקיף לחלוטין את כל הנושא ולכן גם מציג את הדעות שלבסוף לא נפסקו להלכה.

לימוד נעים...

מי שאומר משפטים באווירניגון הלב
מצופה ממנו גם להוכיח אותם ולתת להם סימוכין
סליחה אם פגעתי...סריוס בלק

היתי מאוד עייף וכו... אז אני מתנצל...

אפשר גם להוכיח בצורה יותר עדינה...זה בשוגג...אנו_נימי (G+)


אחיסריוס בלק

זה פשוט לא קשור אליך...אז בבקשה אל תתערב.תודה.

כשהמוכיח מקבל תוכחהאנו_נימי (G+)

אז היא לא מתקבלת ברוח טובה... מסתבר.

זה פשוט לא קשור אליך.תודה.סריוס בלק

חוץ מזה שהתנצלתי לפניה...

ראיתי, והגבתי על להבא.אנו_נימי (G+)

אם זה לא נצרך- אני מתנצל

תודה ...סריוס בלק

ערב טוב...

ערב טוב.אנו_נימי (G+)


כשאני אבין מה אומר כל פרצוף כזה...אנו_נימי (G+)


עקרונית יש עם זה בעיה של נגיעה בנידה...מתיישב בנשמה


ע.י.צ'יאל

מה המקור לכך שלא צריך לשמור נגיעה, שעליו את מסתמכת?

הרב שליניגון הלב
שם?u


מה זה עינייך?ניגון הלב
הוא פסק לי אישית
לא כדי שמישהו יוציא את דבריו מהקשרם ואז יפרסמו שהרב ***** אמר ככה וככה ויצאו עליו
לא נראה לי שמשהו יקח את השם מהפורום ויתחיל להפיץ אותו...u

וכדי לשאול אותו אישית למה הוא פסק ככה אם אפשר...

לך תדעניגון הלב
הפורום פתוח וכל אחד יכול לראות את השרשור אני לא אקח את הסיכון של פגיעה בדברי הרב
הוא פסק *לי* ככה כי הוא מכיר אותי ואת המקרה ומכיר גם אותו
תכתבי לו באישישירה123456

ממש מסקרן..

מה זה יעזור לו?ניגון הלב
זה פסיקה אישית
ע.י.צ'יאל

זה לא 'פסיקה אישית', אם הוא סובר שבתנאים האלה מותר, אז מותר לכל מקרה כזה.

הוא התיר לך גם חיבוק וכדו'? (שזה אסור גם בין אחים)

זאת בהחלט פסיקה אישיתניגון הלב
על סמך מקרה ספציפי
לא כל מקרה
ע.י.צ'יאל

אין דבר כזה, אם בתנאים שלך מותר, אז מותר בכל מקרה כזה (אם התנאים זהים).

מה המקורות/נימוקים שלו?

לא ענית על השאלה הקודמת.

ניראה חשוד שלא אומרים מי הרבשירה123456


תאמת זה קצת חשוד...סריוס בלק


למה חשוד? היא יודעת מי הרב שלה וזה לא קשור אלייך ולא משפיעמתיישב בנשמה

עלייך בשום צורה.

מה הבעיה להגיד???סריוס בלק


מה הבעיה שהיא לא תגיד???מתיישב בנשמה

היא לא רוצה שייצא לרב שלה שם של רב שמתיר ככה וככה...

במיוחד שזו פסיקה מקומית למקרה מסוים.

עזוב...סריוס בלק

לא משנה...

אל תנסה להוציא אותי טיפש ולא מבין.מתיישב בנשמה

אני רואה שהשתכנעת ואתה מתפדח להודות.

סתם מוזר לי אייך רב התירשירה123456


כנראה שיש סיבה.מתיישב בנשמה

בכל אופן השם של הרב לא יעזור לך להבין...

ע.י.צ'יאל

האם זה מוגזם לבקש טעם לפסק שסותר (לכאורה) את ההלכה?

לבקש טעם אין בעיה, לבקש את השם של הרב ולומר שזה חשוד שלאמתיישב בנשמה

נותנים...

ע.י.צ'יאל

אם כי באופן כללי, הפסק הזה חשוד מאוד.

לא ביקשתי טעמים ביקשתי תשובה חדה ומהירהניגון הלב
ע.י.צ'יאל

ותיארת את כל פרטי המקרה?

קשה להאמין שאיסור נגיעה ידחה בלי סיבה.

יש לי עיניין להסתיר ממנו? הוא מכיר אותי ואותםניגון הלב
הכלנו לשאול אחרי כמעט התאבדות וזאת התשובה שקיבלנו
ע.י.צ'יאל

התאבדות?

לא פשוט אין לי כוח להתחיל להתווכח על זה ...סריוס בלק

אל תנסה להוציא אותי  טיפש..

הממ כבר התחלת אם לא שמת לב.מתיישב בנשמה

בכל אופן אני אכבד את רצונך.

תודה רבהניגון הלב
קשה לך להביןניגון הלב
זה פסיקה בשבילי ולא לכל מקרה
ע.י.צ'יאל

תנסי אותי.

מה הנימוקים לכך שזה מותר?

איך נדחה איסור נגיעה מצידך?

אם היית מכיר את המקרה כמוהוניגון הלב
היית יודע את הנימוקים שמותר
ע.י.צ'יאל

מה המקרה?

אוהו בטח שאספרניגון הלב
בפורום ציבורי לא שים שאני לא מכירה שרוב הסיכויים שלא יהיו עצובים במיוחד אם הוא יצליח
עכשיו זה ממש מסקרןשירה123456


ע.י.צ'יאל

בגלל שאנחנו לא מחבקים אותו ואומרים לו שהוא בסדר גמור ושיעשה מה שבא לו, זה אומר שנשמח שימות?!

אף אחד ביקש חיבוק והסכמהניגון הלב
אף אחד גם לא ביקש התעללות נפשית מצד ''רבנים'' או דיבור דוחה כלפי אנשים שלא בחרו בזה
השם נותן אינדיקציה ברורהu

מי הוא הרב, מה הדעות שלו, מה הגישה ההלכתית, ומה הגישה וחינוכית שלו נתונים שמאוד חשובים למהות הדיון ולאיך נתמוד עם זה שהרב הזה הגיב כך....

זה לא סתם "רב" אנונימי זה דמות שאנשים מכירים (או שפחות) ויכולים להגיב למה שאמרה...

אה כןניגון הלב
ובעוד כמה שעות הכותרת הראשית באתר תיהיה הרב **** התיר נגיעה בהומואים ומליון תגובות מתנגחות והוצאת דבריו מהקשרם
אני מכבדת מאוד את הרב הזה ולא אתן יד לסיכוי קלוש לפגיעה בו
אז ניתן לשלוח אותו באישי לאנשים בדיון שהתעניינו!u


חא מכירה אותך או את הכוונות שלךניגון הלב
לא מעטניינת שהשם של אותו רב יקשר לפרשיה כזו או אחרת
עם כל הכבודu

אפשר לראות לכל אורך הדיון הזה שאני לא פוליטיקאי ולא עיתונאי. אלא שמיניסט תלמיד ישיבה תיכונית, שהנושא הזה חשוב ומעניין אותו לא דרך הצד הפוליטי שלו אלא מבחינה הלכתית ומדעית.

ולכן דווקא ההימנעות שלך למסור את שמו או אפילו מאפיינים אחרים כמו השקפת עולמו וכד' רק גורמת לי ולאחרים בדיון לחשוב ש"הרב" שלך לא קיים אלא מומצא.

 

אם את רוצה להסיר את הספק תשלחי את השם שלו למישהי/ו מהפורום (שהוא לא פצל"ש) אלא ניק מוכר שיעיד שהרב קיים או שאני לפחות לא אתייחס לטענות שלך בדיון... (ואני חושב שגם אנשים אחרים יסכימו איתי)

זה ממש לא עניינך אם באמת יש רב שהתיר לה או שהיא המציאה.מתיישב בנשמה

זה לא משפיע על הדיון.

יש על זה סיפור חסידי, בהמשך אני אכתוב כשיהיה לי כוח...

ברור שזה משפיע על הדיוןu

היא הביאה פה טענה ותמכה אותה בזה ש"זה מה שהרב אמר לה"(כבר לא מסכים עם הגישה, לעשות מה שהרב אמר בלי מקור בלי לדעת למה. אבל זה עניינה...) אבל אני לא יכול להתווכח עם זה, זה כמו לפלוט באמצע דיון "זה מה שהקב"ה אמר לי במפורש תתמודדו"... זה לא הגיוני אם אפשר לנהל דיון ככה!

זה היה פרט מאוד שולי בדיון.מתיישב בנשמה

הדיון הוא בכלל אם הם צריכים לשמור נגיעה מבנים.

היא אמרה שבמקרה ספציפי הרב התיר לגעת בבנות, לא אמרה שזה הוראה כללית, ולכן זה לא חלק מהדיון...

וזה היה פרט מאוד מעניין ומשמעותי בשביל הרבה אנשים כמו שראיתu

אז גם אם אותך לא...

 

חוץ מזה זה משבש את כל התפיסה שניסיתי להגיד קודם מה שהופך את זה להרבה יותר משמעותי.

איזה חמוד להמציא בלי לדעתניגון הלב
וואלה זה רב מהמושב ליד או לא מנהיג או משהו אבל הוא מוכר ללא מעט אנשים
מי שמכיר את הסיפור ואת האנשים מכיר את כל הפרטים לא הסתרנו שום דבר מאף אחד
הוא ליווה את הבחור ודאג לו והיה הרב *היחיד* שבאמת הקשיב לו וידע מתי נכון לתת לו עצות ומתי עדיף לשתוק
אין לי עיניין לחשוף את עצמי ואת הסיפור כולו כלפי אנשים אנונימים
אני אמרתי עובדה *שהרב שלי התיר לנו* רוצה פסק הלכה למקרה דומה? גש לרב שלך שיפסוק לך
יש לי כל זכות לשמור על צנעת הפרט ולא לחשוף פרטים אישיים
אני לא יכול להכריח אותך להגיד מי זהu

וגם אין לי עניין כזה!

 

אבל גם אי אפשר לנהל דיון ככה!

אז או שלא מעלים את הטענה הזאת בכלל או שהולכים איתה עד הסוף!(אלא אם מוכח אחרת)

איזו טענה?ניגון הלב
אני העלתי כאן מקרה אישי (שעל פיו נפסק לנו) ודעה! לא פסחקת הלכה כללית לכל העולם ואשתו
ע.י.צ'יאל

אמרת: אני אישית לא שומרת נגיעה, אם כל הפסק הזה הוא במקרה הספציפי הזה, ובתנאים של פיקוח נפש (אם הבנתי נכון), למה בכלל להזכיר את זה.

זה כמו שאם משהי תשאל על יו"כ בהריון, תעני לה שאת אוכלת (כי רב התיר במקרה שלך).

אם כל הפסיקה היא למקרה ספציפי, מה יעזור לך לדעת להתמודד עםמתיישב בנשמה

הטענות של הרב?

גם מקרה ספציפי נפסק מההלכהu

ולכן כמו שאמרתי אני אוכל לשאול את הרב בעצמו, מה דעתו על הנושא ולהבין את המקור ההלכתי.

ע.י.צ'יאל

אני מניח שהוא לא המציא את זה, מה המקור שלו?

מהההההה זה ע.יאח בדם של כולםאחרונה
דעתי,אנו_נימי (G+)

אין רב אורתודוכסי נרמאלי בעל הסמכה רבנותית שלמד הישיבה זמן רב שיתיר דבר כזה.

 

אגב ! ראוי בעניינים שמעסיקים את החברה הכללית לא רבנים מקומיים אלא את רבני הציבור כולו מה שנקרא- גדולי הדור.

 

מה הנחת היסוד ש"מתירה" לך לגעת ב'חבר' שלך אם הוא משוייך לקהילת הלהט"ב?

אופסי..יש רב כזה! והוא בהחלט עם הסמכה ולמידהניגון הלב
מה הנחת היסוד? המקרה עצמו
כל עוד אין לנו מושג מיהואנו_נימי (G+)

אנחנו לא יכולים לברר את האמת והנחות היסוד של הפסיקה. 

מקרה לא יכול להוות הנחת יסוד. צריך להוכיח למה?

לא, אין צורך לשמור נגיעהאנו_נימי (G+)

אבל בהחלט עדיף להמנע מקשר מחשש שתבוא לעורר בו הרהורי עבירה ונמצאת מכשילו. חוץ מזה, עדיף להמנע מקשר עם עוברי עבירה, ק"ו במזיד וברצון. לי אישית נראה שגם יש מקום מחשש ל"בל תשקצו" והמבין יבין.

#רקאומרתניגון הלב
אין עיניין להחרים אדם בגלל נטייתו
הוא לא באמת בחר בזה והרבה יותר קשה לעבור את זה לבד ומנודה מהחברה
**למי שקופץ על טיפולי המרה: תחסכו ממני!!! אין לכם מושג באיזה סבל נפשי זה כרוך! וגם לקחת צעד ולהתחתן עם לסבית זה נורא לחיות בלי אהבה למען התורה לא כל אחד מסוגח להקרבה הזו**
לא מסכים בכללאנו_נימי (G+)

מתוך כבוד אני לא אגיד את זה...אבל עולה על הלשון לומר שאלו שטויות. יש עניין להחרים בן אדם, ככה העולם פועל וככה התורה הורתה לנו לעשות כנגד אנשים חוצי גבולות בחברה. כשנידו את ר' אלעזר אף אחד לא אמר את מה שכתבת.

 

לומר שאין בזה בכלל בחירה- לא מסכים. אדם גם לא בחר להיות גאוותן או עצלן, ככה הוא, זה הטבע שלו- אז מה!!! צריך לעבוד על עצמך , על האישיות ועל המידות!

עומד לי על הלשון לומר דבר שיביך אותךניגון הלב
מתוך כבוד לפורום ולמנהליו אני לא אגיד את זה כאן
אין לך שום מושג בנפש האדם
תלמד, תחכים ואז אולי תענה בחוכמה
אף אחד לא בוחר להיוולד ככה!! אף אחד לא קם יום אחד ואומר המממ בא לי להיות הומו! אף אחד!!
לשאר השטויות אני לא אענה אתה בטוח בעצמך שאתה יודע ומכיר את העולם שלהם ואין לי עיניין להתווכח עם אנשים כמוך רק לשמור את היקרים לי רחוקים ממך
אני כל פעם נפעם מחדשאנו_נימי (G+)

מגסויות הלב בפורום הזה כאשר נוגעים הנקודות מרכזיות בחברה או הוכחות של/ל אנשים פרטיים. לא זכורני שגיניתי אותך בחסרון ידע מסויים, אלא את האמירה שלך. אני לא מצפה ממך לפגוע בי או להגדיר אותי בצורה שסבירה להיותר כשגויה מחמת אי הכירות, מכמה סיבות- יתכן ואני גדול ממך בכמה וכמה שנים, כך שהשכלתי הכללית גדולה ורחבה יותר, כמו כן נסיון החיים שלי ובאופן ספציפי- הידע שלי בפסיכולוגיה.

יש כמה וכמה מושגים בנפש האדם, אם מצד לימוד התורה ואם מצד ידע עיוני בחוכמה הזו (ונסיון אישי, כנ"ל).

 

מעולם לא אמרתי שהשתייכות לקהילת הלהט"ב היא רגעית ולא הליך נפשי (שגוי אומנם) ובצורה מתפתחת.

אמרתי שזהו טבע מסויים, שורש פורה ראש ולענה שנטוע בנפש האדם והוא אחראי עליו- האם לטפח או לדכא אותו ולעוקרו לחלוטין.

"אתה בטוח בעצמך שאתה יודע ומכיר את העולם שלהם"- אם כן אם לא, הדבר מעיד עלייך שאת חשה ידע נרחב יותר ממני בנושא (עוד פעם, מבלי להכיר אותי) מה שנעשה מצחיק מאוד בהקשר למשפט הבא: "אין לי עיניין להתווכח עם אנשים כמוך".

 

בכל מקרה, מתוך הבנה מעמיקה כי כנראה שאין זה מכבודי לענות ולעסוק בשאלות כאלה (לפחות לא מול אנשים כמוך) אני אפרד מהשיחה עימך לתגובות ואמירות אחרות.

טוב התשובה שלך רק מסכמת את מה שחשבתיניגון הלב
בהחלט אין לך היכרות עם נפש האדם או מה שקורה בנפש אנשים מהקהילה
אין זה מכבודי לדבר עם אנשים שבפיהן הורגים אנשים
שניכם לא מדוייקיםu

אולי שניכם למדתם וקראתם ודיברתם עם אנשים אבל לאף אחד מכם וגם לא לי אין מכלול ידע שלם, במיוחד בנושא הנ"ל שנחקר גם היום ולא הכל ידוע לגביו ויש עליו מחלוקות גם בין פרופסורים ואנשים שחקרו את הנושא כל חייהם.

אז אנשים תיפתיפונת הקשבה לא חייבים לשלול כל מה שהאחר אמר לחלוטין אפשר להקשיב וללמוד ולא לבוא נעולים על דעה מסוימת כי אז הדיון נהפך לאישי ומיותר

 

 

 

 

נ.ב. @ניגון הלב אני מבין שנושא הזה מאוד בוער וחשוב לך אבל לא צריך לצאת על כל אדם שלא חושב כמוך...

מסכים.אנו_נימי (G+)

וכמו שאמרתי- יש להפנות את השאלות האלה לגדולי הציבור (ולא לרבנים פרטיים [להבא...]). אני חוזר ומצהיר כי רק החוותי את דעתי בנושא שהיא אינה אבסולוטית ונסמכת על ידע מתורת האמת ושאר חוכמות שלמדתי וחוויתי.

תודה על התמיכה...u


ברצון ובנועם אנו_נימי (G+)

כי זה כל מה שחשוב.

יש לא להיות מדויק ויש להיות רגישניגון הלב
נכון ועל זה הערתי בסוףu

אבל בכל זאת מטרת הדיון הזה היא לפתח נושא ולשתף מידע ואם אפשר לענות לכותב השאלה ולשאלות שהתעוררו לאחריה

יש להיות רגיש כלפי אנשים אחריםניגון הלב
כי להחרים אותם בגלל משהו שהם לא בחרו בו זה לא שיא הרגישות
יודעים מה? לא בא לי בטוב ג'ינג'ים
הם יכולים לצבוע את השיער אז למה הם לא צובעים? יאללה מהיום מחרימים ג'ינג'ים
זה לא סותר שאפשר להגיד את אותו הדבר בצורה פחות תוקפניתu

למרות שאני מסכים איתך(חלקית) בתת נושא הזה

בנוסף אף אחד אל אמר שצריך לנדות אותם מהחברה במהלך הדיוןu

את הסקת את המסקנות בעצמך אחרי דברים שאמרו ומיד תקפת אותם ולא נתת להם להסביר את הדעה שלהם

ע.י.צ'יאל

יש הבדל בין תכונה שאין לה השלכה הלכתית, לבין תכונה שיש לה.

ע.י.צ'יאל

מקור לכך שלא צריך לשמור נגיעה?

תן מקור שצריך. לא ממציאים הלכות סתם.מתיישב בנשמה


סתם היי מה הבעיהאגמי היפיפיה


מה כולה אמרתי היייאגמי היפיפיה


אבל בלי קשר למה שנכתב...מתיישב בנשמה

תאמרי היי בשרשור אחר, או בקשר לדברים שנאמרו קודם...

ע.י.צ'יאל

אני לא מבין מה זה שונה מסתם נגיעה - שאסורה.

מותר לבן לגעת בבןמתיישב בנשמה


ע.י.צ'יאל

שקר!

גם נשים חיבות בלא תקרבו.

איך זה קשור?מתיישב בנשמה


ע.י.צ'יאל

איסור נגיעה הוא משום קרבה לעריות.

יש עוד כמה טעמים.מתיישב בנשמה

בכל מקרה זה לא אומר שמחילים איסור ממקום למקום סתם כך...

 

ע.י.צ'יאל

למה מחילים איסור? זה אותו מקרה!

אם אסור לגעת בבת כי זה מושך לעריות, זה לא אומר שבן שנמשךמתיישב בנשמה

לבנים אסור לו לגעת בבנים כי זה מושך לעריות.

באופן כללי הלכתית מותר לבנים לגעת בבנים, ולכן גם פה לא יהיה הבדל.

אם אתה אומר שאסור- אתה מחיל איסור על מקום שלא היה אסור...

ע.י.צ'יאל

דיברתי על נגיעת בת בבן.

אבל זה לא הדיון שבשרשור...מתיישב בנשמה


ע.י.צ'יאל

הפותחת כתבה שאינה שומרת נגיעה מחבר שלה.

לא. זה ניגון הלב כתבה, ואם לזה התכוונת- תגיב לה, לא לשרשורמתיישב בנשמה

הראשי.

ע.י.צ'יאל

צודק.

אז אין צורך בתשובה שלי לתגובה?אנו_נימי (G+)


אני חושבת שאתה צודק.יש ויש...


בעקרון הם צריכים לשמור נגיעה ממךu

אדם צריך לשמור נגיעה מדברים שמושכים אותו.

הר"מ שלי פעם סיפר לנו על תלמיד שלו שקבוע היה מאחר לתפילה בגלל שזה שאנשים הרימו את השרוול ע"מ להניח תפילין משך אותו...

אז כל אחד צריך לבדוק בעצמו את עצמו...

ההגדרה לא מדוייקת לדעתי....יש ויש...

שומרים נגיעה- גבר מאישה ולהפך....

לא ממי שאתה נמשך אליו... אולי בנוסף כדי שלא יגיעו לידי עברה אבל זאת לא ההגדרה...

עיין פהu

https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=6043 יש פה הסבר לכל הנושא בצורה מפורטת, להלכה יש מקור, במיוחד הלכה שנפסקה ע"י חכמים ולא ציווי מפורש מהתורה. ולכן מה שחשוב זה המקור במקרה דנן...

לא נירא לי..אורי$

למה כי הוא נימשך לבנים?? אז מה?? אתה לא.. (או ש..)

אם הוא הומו נירא לי הוא צריך לשמור נגיעה מימכם, בגלל שהוא נמשך אליכם.

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך