היי אני בן 19 ורציתי לדעת אם אני צריך לשמור נגיעה מהומואים?
היי אני בן 19 ורציתי לדעת אם אני צריך לשמור נגיעה מהומואים?
למה שתצטרך???
תכתבי ביותר ברור...
מכירה?
ואת תישכי לא הוא...אגב את עברת על שולחן ערוך מפורש...
לך אסור לגעת בו!
את עוברת על שולחן ערוך מפורש...
כמה שטיות...
1.הבנת מה פירוש הביטוי"אין אפטרופוס"?לא...
2.לצערי אני יודע הרבה על התופעה המכוערת הזו...
3.מי הרב שלך?
4.חבל שאת עוברת על שו"ע מפורש...ואם זה החברים שלך אז זה לא טוב...
שיעור מפורט של הרב שרלו על הנושא(יכולת לחפש בעצמך במקום להגיד "תוכיח" כמו ילדה קטנה..)
https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=6043
רק תעשי טובה, תקראי את הכל ואל תעצרי באמצע, אם אין לך זמן תקראי בהמשך.
השיעור הזה מקיף לחלוטין את כל הנושא ולכן גם מציג את הדעות שלבסוף לא נפסקו להלכה.
לימוד נעים...
היתי מאוד עייף וכו... אז אני מתנצל...
זה פשוט לא קשור אליך...אז בבקשה אל תתערב.תודה.
אז היא לא מתקבלת ברוח טובה... מסתבר.
חוץ מזה שהתנצלתי לפניה...
אם זה לא נצרך- אני מתנצל
ערב טוב...
מה המקור לכך שלא צריך לשמור נגיעה, שעליו את מסתמכת?
וכדי לשאול אותו אישית למה הוא פסק ככה אם אפשר...
ממש מסקרן..
זה לא 'פסיקה אישית', אם הוא סובר שבתנאים האלה מותר, אז מותר לכל מקרה כזה.
הוא התיר לך גם חיבוק וכדו'? (שזה אסור גם בין אחים)
אין דבר כזה, אם בתנאים שלך מותר, אז מותר בכל מקרה כזה (אם התנאים זהים).
מה המקורות/נימוקים שלו?
לא ענית על השאלה הקודמת.
עלייך בשום צורה.
היא לא רוצה שייצא לרב שלה שם של רב שמתיר ככה וככה...
במיוחד שזו פסיקה מקומית למקרה מסוים.
לא משנה...
אני רואה שהשתכנעת ואתה מתפדח להודות.
בכל אופן השם של הרב לא יעזור לך להבין...
האם זה מוגזם לבקש טעם לפסק שסותר (לכאורה) את ההלכה?
נותנים...
אם כי באופן כללי, הפסק הזה חשוד מאוד.
ותיארת את כל פרטי המקרה?
קשה להאמין שאיסור נגיעה ידחה בלי סיבה.
התאבדות?
אל תנסה להוציא אותי טיפש..
בכל אופן אני אכבד את רצונך.
תנסי אותי.
מה הנימוקים לכך שזה מותר?
איך נדחה איסור נגיעה מצידך?
מה המקרה?
בגלל שאנחנו לא מחבקים אותו ואומרים לו שהוא בסדר גמור ושיעשה מה שבא לו, זה אומר שנשמח שימות?!
מי הוא הרב, מה הדעות שלו, מה הגישה ההלכתית, ומה הגישה וחינוכית שלו נתונים שמאוד חשובים למהות הדיון ולאיך נתמוד עם זה שהרב הזה הגיב כך....
זה לא סתם "רב" אנונימי זה דמות שאנשים מכירים (או שפחות) ויכולים להגיב למה שאמרה...
אפשר לראות לכל אורך הדיון הזה שאני לא פוליטיקאי ולא עיתונאי. אלא שמיניסט תלמיד ישיבה תיכונית, שהנושא הזה חשוב ומעניין אותו לא דרך הצד הפוליטי שלו אלא מבחינה הלכתית ומדעית.
ולכן דווקא ההימנעות שלך למסור את שמו או אפילו מאפיינים אחרים כמו השקפת עולמו וכד' רק גורמת לי ולאחרים בדיון לחשוב ש"הרב" שלך לא קיים אלא מומצא.
אם את רוצה להסיר את הספק תשלחי את השם שלו למישהי/ו מהפורום (שהוא לא פצל"ש) אלא ניק מוכר שיעיד שהרב קיים או שאני לפחות לא אתייחס לטענות שלך בדיון... (ואני חושב שגם אנשים אחרים יסכימו איתי)
זה לא משפיע על הדיון.
יש על זה סיפור חסידי, בהמשך אני אכתוב כשיהיה לי כוח...
היא הביאה פה טענה ותמכה אותה בזה ש"זה מה שהרב אמר לה"(כבר לא מסכים עם הגישה, לעשות מה שהרב אמר בלי מקור בלי לדעת למה. אבל זה עניינה...) אבל אני לא יכול להתווכח עם זה, זה כמו לפלוט באמצע דיון "זה מה שהקב"ה אמר לי במפורש תתמודדו"... זה לא הגיוני אם אפשר לנהל דיון ככה!
הדיון הוא בכלל אם הם צריכים לשמור נגיעה מבנים.
היא אמרה שבמקרה ספציפי הרב התיר לגעת בבנות, לא אמרה שזה הוראה כללית, ולכן זה לא חלק מהדיון...
אז גם אם אותך לא...
חוץ מזה זה משבש את כל התפיסה שניסיתי להגיד קודם מה שהופך את זה להרבה יותר משמעותי.
וגם אין לי עניין כזה!
אבל גם אי אפשר לנהל דיון ככה!
אז או שלא מעלים את הטענה הזאת בכלל או שהולכים איתה עד הסוף!(אלא אם מוכח אחרת)
אמרת: אני אישית לא שומרת נגיעה, אם כל הפסק הזה הוא במקרה הספציפי הזה, ובתנאים של פיקוח נפש (אם הבנתי נכון), למה בכלל להזכיר את זה.
זה כמו שאם משהי תשאל על יו"כ בהריון, תעני לה שאת אוכלת (כי רב התיר במקרה שלך).
הטענות של הרב?
ולכן כמו שאמרתי אני אוכל לשאול את הרב בעצמו, מה דעתו על הנושא ולהבין את המקור ההלכתי.
אני מניח שהוא לא המציא את זה, מה המקור שלו?
אין רב אורתודוכסי נרמאלי בעל הסמכה רבנותית שלמד הישיבה זמן רב שיתיר דבר כזה.
אגב ! ראוי בעניינים שמעסיקים את החברה הכללית לא רבנים מקומיים אלא את רבני הציבור כולו מה שנקרא- גדולי הדור.
מה הנחת היסוד ש"מתירה" לך לגעת ב'חבר' שלך אם הוא משוייך לקהילת הלהט"ב?
אנחנו לא יכולים לברר את האמת והנחות היסוד של הפסיקה.
מקרה לא יכול להוות הנחת יסוד. צריך להוכיח למה?
אבל בהחלט עדיף להמנע מקשר מחשש שתבוא לעורר בו הרהורי עבירה ונמצאת מכשילו. חוץ מזה, עדיף להמנע מקשר עם עוברי עבירה, ק"ו במזיד וברצון. לי אישית נראה שגם יש מקום מחשש ל"בל תשקצו" והמבין יבין.
מתוך כבוד אני לא אגיד את זה...אבל עולה על הלשון לומר שאלו שטויות. יש עניין להחרים בן אדם, ככה העולם פועל וככה התורה הורתה לנו לעשות כנגד אנשים חוצי גבולות בחברה. כשנידו את ר' אלעזר אף אחד לא אמר את מה שכתבת.
לומר שאין בזה בכלל בחירה- לא מסכים. אדם גם לא בחר להיות גאוותן או עצלן, ככה הוא, זה הטבע שלו- אז מה!!! צריך לעבוד על עצמך , על האישיות ועל המידות!
מגסויות הלב בפורום הזה כאשר נוגעים הנקודות מרכזיות בחברה או הוכחות של/ל אנשים פרטיים. לא זכורני שגיניתי אותך בחסרון ידע מסויים, אלא את האמירה שלך. אני לא מצפה ממך לפגוע בי או להגדיר אותי בצורה שסבירה להיותר כשגויה מחמת אי הכירות, מכמה סיבות- יתכן ואני גדול ממך בכמה וכמה שנים, כך שהשכלתי הכללית גדולה ורחבה יותר, כמו כן נסיון החיים שלי ובאופן ספציפי- הידע שלי בפסיכולוגיה.
יש כמה וכמה מושגים בנפש האדם, אם מצד לימוד התורה ואם מצד ידע עיוני בחוכמה הזו (ונסיון אישי, כנ"ל).
מעולם לא אמרתי שהשתייכות לקהילת הלהט"ב היא רגעית ולא הליך נפשי (שגוי אומנם) ובצורה מתפתחת.
אמרתי שזהו טבע מסויים, שורש פורה ראש ולענה שנטוע בנפש האדם והוא אחראי עליו- האם לטפח או לדכא אותו ולעוקרו לחלוטין.
"אתה בטוח בעצמך שאתה יודע ומכיר את העולם שלהם"- אם כן אם לא, הדבר מעיד עלייך שאת חשה ידע נרחב יותר ממני בנושא (עוד פעם, מבלי להכיר אותי) מה שנעשה מצחיק מאוד בהקשר למשפט הבא: "אין לי עיניין להתווכח עם אנשים כמוך".
בכל מקרה, מתוך הבנה מעמיקה כי כנראה שאין זה מכבודי לענות ולעסוק בשאלות כאלה (לפחות לא מול אנשים כמוך) אני אפרד מהשיחה עימך לתגובות ואמירות אחרות.
אולי שניכם למדתם וקראתם ודיברתם עם אנשים אבל לאף אחד מכם וגם לא לי אין מכלול ידע שלם, במיוחד בנושא הנ"ל שנחקר גם היום ולא הכל ידוע לגביו ויש עליו מחלוקות גם בין פרופסורים ואנשים שחקרו את הנושא כל חייהם.
אז אנשים תיפתיפונת הקשבה לא חייבים לשלול כל מה שהאחר אמר לחלוטין אפשר להקשיב וללמוד ולא לבוא נעולים על דעה מסוימת כי אז הדיון נהפך לאישי ומיותר
נ.ב. @ניגון הלב אני מבין שנושא הזה מאוד בוער וחשוב לך אבל לא צריך לצאת על כל אדם שלא חושב כמוך...
וכמו שאמרתי- יש להפנות את השאלות האלה לגדולי הציבור (ולא לרבנים פרטיים [להבא...]). אני חוזר ומצהיר כי רק החוותי את דעתי בנושא שהיא אינה אבסולוטית ונסמכת על ידע מתורת האמת ושאר חוכמות שלמדתי וחוויתי.
אנו_נימי (G+)כי זה כל מה שחשוב.
אבל בכל זאת מטרת הדיון הזה היא לפתח נושא ולשתף מידע ואם אפשר לענות לכותב השאלה ולשאלות שהתעוררו לאחריה
למרות שאני מסכים איתך(חלקית) בתת נושא הזה
את הסקת את המסקנות בעצמך אחרי דברים שאמרו ומיד תקפת אותם ולא נתת להם להסביר את הדעה שלהם
יש הבדל בין תכונה שאין לה השלכה הלכתית, לבין תכונה שיש לה.
מקור לכך שלא צריך לשמור נגיעה?
תאמרי היי בשרשור אחר, או בקשר לדברים שנאמרו קודם...
אני לא מבין מה זה שונה מסתם נגיעה - שאסורה.
שקר!
גם נשים חיבות בלא תקרבו.
איסור נגיעה הוא משום קרבה לעריות.
בכל מקרה זה לא אומר שמחילים איסור ממקום למקום סתם כך...
למה מחילים איסור? זה אותו מקרה!
לבנים אסור לו לגעת בבנים כי זה מושך לעריות.
באופן כללי הלכתית מותר לבנים לגעת בבנים, ולכן גם פה לא יהיה הבדל.
אם אתה אומר שאסור- אתה מחיל איסור על מקום שלא היה אסור...
דיברתי על נגיעת בת בבן.
הפותחת כתבה שאינה שומרת נגיעה מחבר שלה.
הראשי.
צודק.
אדם צריך לשמור נגיעה מדברים שמושכים אותו.
הר"מ שלי פעם סיפר לנו על תלמיד שלו שקבוע היה מאחר לתפילה בגלל שזה שאנשים הרימו את השרוול ע"מ להניח תפילין משך אותו...
אז כל אחד צריך לבדוק בעצמו את עצמו...
שומרים נגיעה- גבר מאישה ולהפך....
לא ממי שאתה נמשך אליו... אולי בנוסף כדי שלא יגיעו לידי עברה אבל זאת לא ההגדרה...
https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=6043 יש פה הסבר לכל הנושא בצורה מפורטת, להלכה יש מקור, במיוחד הלכה שנפסקה ע"י חכמים ולא ציווי מפורש מהתורה. ולכן מה שחשוב זה המקור במקרה דנן...
למה כי הוא נימשך לבנים?? אז מה?? אתה לא.. (או ש..)
אם הוא הומו נירא לי הוא צריך לשמור נגיעה מימכם, בגלל שהוא נמשך אליכם.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!