לגבי הבטחות בתורה.מבקש אמונה

האם יש איזו הבטחה בתורה - בעולם הזה - שלא תלויה בחשבונות שמים?

זאת אומרת: שאם עשיתי כך וכך, אני וודאי אקבל...

 

מסתבר שאפילו במעשר יש כוכבית   (ציטוט משערי תשובה)

 "ואמרו רבותינו זכרונם לברכה כי במצות המעשרות בלבד הותרה הבחינה שנאמר (מלאכי ג) הביאו את כל המעשר אל בית האוצר ויהי טרף בביתי ובחנוני נא בזאת. אומר שלמה המלך עליו השלום (משלי ג) כבד את ה' מהונך ומראשית כל תבואתך וימלאו אסמיך שבע [וגו'] מוסר ה' בני אל תמאס ואל תקוץ בתוכחתו. פירוש אם לא יהיה לך כן להמלא אסמיך שבע בתתך מהונך ומראשית כל תבואתך לעבודת הצדקה, אבל יאחזוך ימי עוני, אל תמאס מוסר ה' ודע כי גם זה לטובתך. כי את אשר יאהב ה' יוכיח להטיב באחריתו, להיות תמורת שכר העולם הזה ותחת כבודו. שכר אמת והטוב הצפון העומד לעד לעולם:

 

 

למה אני שואל... כי המחשבה הזאת שעל כל הבטחה יש כוכבית וכפוף לתקנון וכו' וכו' מתחילה לבאס אותי.

סליחה שאני אומר, אבל זה מרגיש כאילו גם בורא עולם סוג של  פוליטיקאי

 

 

 

 

עכשיו אתה יכול להעריך פוליטיקאים חדשכאן
זהו, שאני לא אוהב פוליטיקאיםמבקש אמונה


תעבוד הפוך..חדשכאן
אתה אוהב את בורא עולם אז..
כדי לאהוב אותו צריך להוכיח שגם הוא באמת אוהב אותימבקש אמונה

לכן אני שואל... 

הרושם שאני מקבל הוא שהבטחות ציבוריות עונות למה שאתה מבקש.אני77

וגם רוב ההבטחות בתנ"ך הן כאלו.

כלומר- אם כקבוצה נעבוד את ה', וכל שכן אם עם ישראל יעבוד את ה'- ה' יהיה איתנו.

אבל רוב ההבטחות כתובות בלשון יחיד.. כמה שזכור לימבקש אמונה


והיה אם שמוע בלשון רבים,אני77אחרונה

בחוקותי לשון רבים, ובכי תבוא זה כתוב בלשון יחיד אבל רואים בבירור שהכונה היא לעם (עם יחיד) ולא לאנשים.

איפה זה בלשון יחיד?

חושב שהוא אומר משהו אחרחדשכאן

זה כל הטקסט: "לא תנסו את ה' אלהיכם (דברים ו). והוזהרנו זה שלא יאמר אדם אנסה נא בעבודת הצדקה יצליח ה' דרכי ואבחן בכשרון המעשה אם כסף וזהב ירבה לי. והאיש הטוב לא נמצא בו רפיון ידים אם עמלו בחכמה ודעת וכשרון המעשה ולא צלחה דרכו בענין קנין כספו ובשאר טובת חפצי הגוף. ואמרו רבותינו זכרונם לברכה כי במצות המעשרות בלבד הותרה הבחינה שנאמר (מלאכי ג) הביאו את כל המעשר אל בית האוצר ויהי טרף בביתי ובחנוני נא בזאת. אומר שלמה המלך עליו השלום (משלי ג) כבד את ה' מהונך ומראשית כל תבואתך וימלאו אסמיך שבע [וגו'] מוסר ה' בני אל תמאס ואל תקוץ בתוכחתו. פירוש אם לא יהיה לך כן להמלא אסמיך שבע בתתך מהונך ומראשית כל תבואתך לעבודת הצדקה, אבל יאחזוך ימי עוני, אל תמאס מוסר ה' ודע כי גם זה לטובתך. כי את אשר יאהב ה' יוכיח להטיב באחריתו, להיות תמורת שכר העולם הזה ותחת כבודו. שכר אמת והטוב הצפון העומד לעד לעולם".

 

חושב שהוא רוצה לומר שאסור לנסות את ה' בעבודת הצדקה (אסור לנסות בכל מצוה אבל זאת שאלה אחרת) מלבד במעשרות שמותר. ואז מביא את דברי שלמה שלא לנסות את ה' בעבודת הצדקה כי בסופו של דבר התוכחה היא לטובת האדם.

 

אבל תראה מה הוא אומר..מבקש אמונה

"אם לא יהיה לך כן להמלא אסמיך שבע בתתך מהונך ומראשית כל תבואתך לעבודת הצדקה"

מראשית כל תבואתך זה הרי מעשר.  ועל זה הוא אומר שיכול להיות שיכול להיות ימי עוני למרות הכל.

אבל הוא ממשיך "לעבודת הצדקה"..חדשכאן
חשבתי כמוך ג"כ בגלל המילים שהדגשת אבל בכ"ז נראה לי שהכוונה כמו שכתבתי.
מממ.. אוקיי. נניח שאתה צודק. עדיין משהו מפריע לימבקש אמונה

אז יוצא שהפסוק של שלמה המלך הוא על צדקה, ויש הבטחה על כך..

אז למה זה פתאום משתנה לפי חשבונות שמים?

 

אולי לא שאלתי נכון...

בכלל, אם הוא לא מתכוון לקיים בוודאות, למה להבטיח? 

ואם הוא הבטיח, הוא לא יכול לסדר את החשבונות שמים שהאדם כן יקבל?

אבל הוא הבטיח בתנאיחדשכאן
ואתה לא מוכן לקבל את התנאי..
איזה תנאי?מבקש אמונה


בתנאי שזה הדבר הכי נכון לאדםחדשכאן
בשיקלול התועלת שתצא מיסורים. (חשבונות שמיים..)
אבל זה לא כתוב..מבקש אמונה

אז שלא יבטיח וזהו...עדיף.  

זה כתובחדשכאן
וזה מה שמסביר השערי תשובה. התורה אומרת "לא תנסו" כי לא תבינו חשבונות שמיים - למה ה' לא מקיים כביכול, ואז תבואו ח"ו לכפירה. ומוסיף השערי תשובה משלמה המלך שהסיבה שלפעמים ה' לא מקיים זה "כי את אשר יאהב ה' יוכיח". יש מקום אחד בלבד שמותר לנסות וה' כביכול מתחייב לענות בכל מחיר וזה במעשרות.
נו אז מה הקטע להבטיח? זה גם ככה לא מחייבמבקש אמונה


זה מחייבחדשכאן
אבל לא מחייב שיהיה כמו שאתה חושב שיהיה כי זה חשבונות שמים.
בטוח אם תעשה דברים טובים, יהיה לך טוב. טוב בדרך שאתה רוצה? לא בטוח. (אגב גם אם תעשה דברים רעים, יהיה טוב, רק לא נעים..)
או שבכלל לא. וזה הבאסהמבקש אמונה

 

 

שבכלל לא יהיה כי זה לא טוב לך?חדשכאן
נכון מאוד! כי זה מה שטוב לך
אתה יכול להסתכל על זה באופן קצת יותר חיובי. תחשוב שאתה בידיים של מישהו שלא משנה מה תעשה, יצא לך מזה טוב. לא תמיד נעים אבל תמיד טוב. זה קצת מרגיע..
אם היה כתוב סתם "יהיה טוב" הייתי מסכיםמבקש אמונה

אבל לא.  כתוב הבטחות מפורטות

התוכנית האלוקית היא לתת את זהחדשכאן
- את ההבטחה המפורטת. כלומר, אם הכל כתיקונו, זה הטוב שאמור להיות. אבל אם ע"י המעשים שלנו גרמנו כביכול לשינוי של התוכנית, אומרת לנו התורה שבכ"ז 'לא תנסו', כלומר, שלא ננסה להבין מה השתבש כביכול בתוכנית האלוקית (כי זה לא באחריותנו). מה שאנחנו כן יכולים לדעת זה שהשיבוש כביכול הוא לטובה.
האמת שאני מפתח את מה שאני אומר בעקבות השאלות שלך..
מקווה שאני לא חוטא לאמת..
תשובה (קצת ארוכה, אבל לדעתי מלמדת עיקרון חשוב בחיי התורה)כלמנסע
עבר עריכה על ידי נו באמת... בתאריך כ"ה בתשרי תשע"ט 21:10
 

עיין בספר תרי עשר, במלאכי ג', ואני כותב להלן דברים שהם בעצם פירוש על הפרק, ואם תלמד את הפרק יחד עם דבריי תראה איך שזה בעצם מה שכתוב בנביא. וראה סיכום בסוף

 

***************

 

פירוש למלאכי ג' (שמתחיל מהפסוק האחרון בפרק הקודם) - "הוגעתם" וכו', "באמורכם:כל עושה רע טוב בעיני ה'... או איה אלוקי המשפט". והתשובה - שבאמת ה' יביא את מלאך הברית ו"האדון אשר אתם מבקשים" ויחזיר את העם בתשובה ("וישב מצרף ומטהר כסף"), ואז גם יעשה משפט ("וקרבתי אליכם למשפט") (ומכאן שה' חפץ בעושי טוב ולא בעושי רע, וגם שיש "אלוקי המשפט").

 

וזה "כי אני ה' לא שניתי ואתם בני יעקב לא כליתם". ומכך שלא כליתם הרי שאני חפץ בכם, והכל עתיד להתקיים, אלא מה גרם  - כמו שכתוב בישעיה "אי זה ספר כריתות אמכם אשר שילחתיה או מי מנושי אשר מכרתי אתכם לו, הן בעוונותיכם נמכרתם ובפשעיכם שולחה אמכם". - ועל כן ממשיך - במלאכי "למימי אבותיכם סרתם מחוקי" - "שובו אלי ואשובה אליכם" - "ואמרתם במה נשוב" - וכו' "המעשר והתרומה" - ובחנוני נא בזאת, שכיוון שבזה מותר "לנסות" את הקב"ה, לכן בזה נאמר קודם "שובו אלי ואשובה אליכם", כי כיוון שזה בידינו לגמרי לקבל שכר גם, אז מצופה ממנו שבאמת נעשה את הצעד הראשון, ולמה בהכרח נקבל שכר, כי מעשר ותרומה זה דבר שאדם משקיע ממה שהוא הכין לעצמו לאכול, ואם הוא משקיע מעמל כפיו וממאכלו האישי - מי שמשקיע בהכרח מצליח, "ואשרו אתכם כל הגוים"

 

ואז הוא שואל "אמרתם שוא עבוד אלוקים... וכי הלכנו קדורנית מפני ה' צבקות ועתה אנחנו מאשרים זדים... גם בחנו אלוקים וימלטו" - כלומר והרי אנחנו רואים בעינינו שלא רק שלא "ואשרו אתכם כל הגויים" אלא "ועתה אנחנו מאשרים זדים", ולא רק שלא "ובחנוני נא בזאת", אלא "גם בחנו אלוקים וימלטו".

 

והתשובה "אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו... ולחושבי שמו", שיש כאן שני סוגים של עובדי ה': "חושבי שמו", מכירים את הקב"ה בעומק המחשבה ובידיעת "השם", שהם אוטומטית נחתמים לחיים, והסוג השני "יראי ה'" (אולי כמו ה"בינונים") שצריכים לעשות פעולה של יראה כדי להראות שהם כמו הצדיקים, ועל כן הם צריכים "איש אל רעהו" כדי שיהיה אדם אחר להוציא לפועל כלפיו את המעשה הטוב להוכחה שהם צדיקים, ואז שניהם נכתבים בספר החיים, וזה עונה שגם אם עכשיו אתה חושב שהצדיקים לא מצליחים, מכל מקום הכל שמור ליום הדין, ו"הדין נותן" שזו בסברא שיגיע יום הדין כיוון שיש אלוקים באמת ואנו יודעים זאת, "זכרו תורת משה עבדי" שנאמר בו "וגם בך יאמינו לעולם" ולכן כולנו בעצם מאמינים ויודעים שהתורה אמת ושהצדיקים עתידים לקבל שכר, ומה שנשאר שאלות - "הנה אנוכי שולח לכם את אליה הנביא... והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם..." אליהו יענה למי שמגיע לו תשובה כי באמת לא ידע ולא הבין, ואז אחרי ביאת אליהו שיבוא היום העתיד אז יגמר כל המהלך ויגיע היום ש"לעתיד לבוא" ואז "ושבתם וראיתם בין צדיק לרשע" ויראו כולם את ההבדל בין מי שפעל לשם ה' ובין מי שלא, והדין נותן כי "כאשר יחמול איש על בנו העובד אותו" שזה מרמז למדרשי חז"ל על "מלך שכעס על בנו" וכו', כלומר שכיוון שמי ש"מועסק" אצלו הוא בנו - ודאי יחמול עליו, ואם כן גם עד שיגיע העולם הבא, מכל מקום מי שהוא מ"יראי ה' וחושבי שמו", לפחות יכול לדעת בבירור שהוא נכתב בספר הזיכרון וזוכה ל"מעין עולם הבא" בעולם הזה 

 

לכן מי שלא ראה רווח מ"מ בהכרח הקב"ה יראה לו בעוה"ז מעין עוה"ב, וזהו שכר בפני עצמו, שכר גדול שגם אם יש מי שאינם מכירים בו כי הם מחפשים רק שכר גשמי, אבל מי שמתבונן לעומק החיים ימצא את המעין עוה"ב, ויראה כמה שזה תורם לו.

 

******************

 

העיקרון הוא שמי שמשקיע בהכרח מרוויח, מי שלא משקיע אולי ירוויח ואולי לא, זה "חשבונות שמיים", אבל מי שמשקיע אין מצב שלא ירוויח - זה "הבטחות שמיים". מה בדיוק ירוויח זה אמנם עלול להיות מורכב, אבל בזה - במעשרות - "מותר לנסות את ה'", כלומר, אסור לכפור בו על סמך שאלה, אבל מותר בהחלט לבוא אל ה' או לנביא ולומר: השקעתי ולא הרווחתי. אני רוצה לראות רווח. למעשה כיוון שבהכרח יש רווח, אז הכי גרוע זה שפשוט לא שמת לב לרווח שהרווחת על  ההשקעה כי זה התקזז לך בחשבון עם דברים אחרים, הרי אם בן אדם משקיע בדבר אחד ומתעצל בדבר אחר, אז זה מתקזז ולא פלא שהוא לא הרוויח... גם יש מצב שאדם לוקח על עצמו עוונות של אחרים מתוך אהבה כלפיהם (כמו אבא על בניו וגדול הדור על דורו) אבל אז זה תמיד "ייסורים של אהבה", המתקבלים בשמחה על האדם, ולפיכך גם עליהם מקבלים שכר כי הם עצמם "השקעה", העצה הברורה היא להשקיע, התקזזות או עוונות אחרים זה רק במקרים הנ"ל, אבל מי שישקיע את "עצמו" את כל כולו בעבודת ה', "עשר בשביל שתתעשר" - בהכרח יראה את הרווח. וזה אני יכול להגיד לך גם מניסיון אישי. בזה אני בטוח יותר מכל דבר אחר בעולם הזה. 

 

וגם הגר"א כותב שאת הקדושה אפשר להשיג רק ביגיעה, אבל הס"א הוא בהפך, ולכן מי שמשקיע בהכרח מרוויח - כמ"ש "מתוקה שנת העובד"

 

רק הבטחות של כלל עם ישראל נראה ליאיש השקים
עובדה בשואה מתו צדיקים
לגבי מעשר וצדקה זה מחלוקת ראשונים. החינוך חולק עלחסדי הים
רבינו יונה.
חינוך ואתחנן מצוה תכד:
"שהודיענו האל ברוך הוא כי בפרנסנו משרתי ביתו במעשר נמצא התועלת והברכה בממוננו על כל פנים, ולא יעכב זה שום דבר חטא ועון".
[אולי גם רש"י (שבועות טז.) סובר כחינוך, אלא אם כן נגיד שם שהכוונה שהעמי ארצות לא הבינו את דרשת החכם.]

רבינו יונה מביא גם את שיטתו בפירוש למשלי פרק ג':
"עשר בשביל שתתעשר. תוחלת אצולה מן הבטחון בגבורתו ונפלאותיו,"אולי יעשה ה' אותנו ככל נפלאותיו" (ירמיה כא, ב).אבל יסוד הבטחון בשכר העבודה - בעולם הגמול, וכן אז"ל: אין הבטחה לצדיקים בעולם הזה שנאמר:"וירא יעקב מאד" (בראשית לב, ח), והקב"ה שומר את הצדיקים שלא ישאר עליהם עון."

המאירי (תענית ט.) גם סובר כרבינו יונה:
"וכן שהדבר ברור על השכר לבא אא"כ יתגלגלו לו חובות מצד אחר"

החת"ם סופר, אם הבנתי אותו נכון, סבר כשיטת החינוך: פסחים ח. "סלע זה לצדקה בשביל שיחיו בני כו'." וכן מדוייק ב'תורת משה' שמות ל טו.

לפי רבינו יונה והמאירי, אכן זה קשה לראות את הופעת ה' בעולם, ובאחרית הימים יש מצב של 'הסתר אסתיר', וצריך להתחזק באמונה.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך