יש לי שאלה- מה יותר נכון לומר ולמה?י.ש זה אני!

דת היא מחוייבות או שייכות?

אני יודעת שיהיו כאלה שיאמרו שזה גם וגם... אבל בבקשה תענו תשובה אחת קולעת.

אמיתי אבל- מה אתם מרגישים יותר- שייכים או מחויבים?

שאלה טובה!טיל&ישראלי!

אני מרגיש די מחויב. אולי זה בגלל שאני וההורים שלי לא באותה רמה דתית, ולכן יוצא לנו הרבה לדבר עך זה ואז אני חושב "יואו, למה אני חייב לעשות את זה ואת זה ואת זה..."

אבל לפעמים גם מרגישים שייכים, וזה הרגשה מאוד טובה.

 

 

אתה מדבר על דת בכללי או על היהדות?.............
בעקרון הדת היהודית מחייבת את מי שנכלל בתוכה לקיים את כל המצוות בלי בחירה- כפה הר כגיגית.
אבל העבודה שלנו היא לקיים את המצוות לא בגלל שאנחנו חייבים אלה בגלל שאנחנו רוצים. זה חלק מהעבודת ה' מתוך שמחה. וכבר נאמר בתורה אחרי פרשיית הקללות: "תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב". כלומר עבודת ה' מתוך מתוך מחוייבות אינה מספיקה, ה' רוצה שנעבוד אותו מתוך בחירה ושמחה.
אני אסבירטיל&ישראלי!

אני מדבר על היהדות:

1) כל הדתות האחרות מחפפים לגמרי במצוות - הנוצרים לרוב האל שלהם זה הכסף - ומוסלמים, גם - רק שהם עושים את זה בדרך שנראית יותר "דתית" - לרצוח אנשים ולקבל על זה כסף.

2) - נכון, אני רוצה מאוד לקיים את כל התרי"ג והכל, אך לפעמים יש החמרות שאני לא מחמיר בהם, וגם זה לפעמים קצת קשה לי.

 

לא מדוייקשאג
היהדות לא מחייבת לקיים את המצוות, היא מצווה. ההבדל הוא שנשארת בחירה חופשית אם לפעול בהתאם לציווי או לא. עוד הבדל מהחילוק זה מה היחס לגוי שמקיים מצווה, אם היהדות מחייבת אז לא כל כך ברור מה הבעיה שגוי יקיים מצווה (גוי ששבת חייב מיתה),מה הבעיה שגם הוא עושה? אם היהדות מצווה אז הבעיה היא שהגוי חושב שהוא חלק מעם ישראל, שגם הוא מצווה, הוא פוגע ביחודיות שלנו.
כמובן שמצפים מיהודי לבחור לקיים את הציווי (השייכות), לא מספיק להיות יהודי בתיאוריה, צריך שזה יבוא לידי ביטוי בליים המעשיים.

אפשר להגיד שהדת עצמה, החוקים עצמם (דת = חוק), זה דברים שצריך לבצע, שמחוייבים לבצע. השאלה מי מחוייב לקיים את החוקים, השייכות לחוקים, זה תלוי מי שייך לעם ישראל.


(העבודה שלנו היא לקיים, שמחה זו מעלה שצריך להגיע אליה אבל העבודה לא מתחילה בשמחה. )
צודק,טיל&ישראלי!

צודק, אבל אני עדיין מרגיש מחוייב לפעמים לכל מיני מצוות שאני לא יודע מה המשמעות שלהם, כמו לא תבשל גדי בחלב אמו.

 

צודק.............
יש בחירה חופשית אם לקיים את הציווים או לא, מה שאין בחירה זה אם אנחנו רוצים להשתייך לדת או לא, ובשייכות לדת באים גם כל המצוות והציווים.
לגמרי שייכותאמונה רעיה

וביקשת לא גם וגם אז אני לא יסביר למה זה לא סותר בעייני ודווקא משתלבחיוך גדול

חמודה.... ביקשתי לא גם וגם כי זה ברור לי...י.ש זה אני!אחרונה

אני פשוט רוצה לדעת מה הכי האדם מרגיש... במיוחד אנו בתור דתיים...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך