למה לפעמים נראה לי שהרבה דתיים חושבים שגרביים זו סתם החמרה?
נושא שאני ממש מוטרדת ממנו- הגרביים!...י.ש זה אני!
כי זה באמת רק החמרה.תמיד בבטחה
זאת לא באמת סתם החמרהרגע שלם
לא לשים גרביים זה היתר,
לא הופך גרביים לחומרה מלכתחילה![]()
לכל הפוסקים מוסכם שאסור לגלות את ה'שוק' של האשהנחשון מהרחברון
המשנה ברורה אחד מגדולי פוסקי אשכנז פירש ששוק זה החלק מהאגן ועד הברך. מתחת זה כבר בסדר. משם הגיעה התפיסה הנפוצה (ולא בהכרח הצודקת) שמותר חצאית עד הברך.
אני לא באמת להכריע בין השיטות. וודאי שמעיקר הדין רוב הפוסקין מצריכים חצאית ארוכה + גרביים.אבל מי שעושה ע''פ המשנה ברורה לא יכולים להגיד לו יותר מידי על זה
הרב צבי יהודה קוק אמר שהוא מאד מצטער על הקולא הזאת של המשנה ברורה.
האם זה חובה או חומרא? תלוי כמי אתן פוסקות (וזה לא כ''כ קשור לספרדית/אשכנזי)
אני לא בת אז אני לא מבין בזה...טיל&ישראלי!
תראו מה שהוא כתבעברי אנכי
וזה כן קשור
כי כשהמשנב בדעת יחיד ספרדים לא פוסקים לפיו.
ספרדים הם לפי השולחן ערוך או בן איש חי.
אשכנזים גם כשהמשנב בדעת יחיד לפעמים פוסקים לפיו
אז לאשכנזים היו פוסקים שהקלו.
ספרדים? מעולם לא שמענו.
ע.י.צ'יאל
טעות זו מילה חזקה...
והטענה ממש לא בטוח נכונה.
מה זה ע.י???נפש חיה.
כל הפוסקים אמרו שזה ברך ומטהעברי אנכי
המשנב אמר שזה ברך ומעלה
וגם את דבריו יש שפירשו שהכוונה ומטה.
אם השוק זה עד הקרסולcoffee
כי שיושבים/הולכים רצים וכו' או שיש קצת רוח החצאיץנחשון מהרחברון
בהלכה נכתב- שוק באישה ערווה.י.ש זה אני!
עוד נכתב שהרגל צריכה להיות מכוסה עד אחרי השוק.
אם נשים היו באות בטענה שהחצאית שלהן ארוכה מספיק ואין צורך בגרביים אולי היה לי מקום להבין את הטענה שלהן אבל... זה ממש לא ככה. אפילו עם חצאיות שבקושי מכסות את הברך, גבוליות ממש, הן מתירות לעצמן בלי גרביים.
והן דתיות....
אפילו באולפנות מצויינות.
זה כי יש מחלוקת מה זה שוק.עברי אנכי
אם זה ברך ומעלה או ברך ומטה.
ואגב,עברי אנכי
לפני שהיו גרביים פשוט היו לובשות חצאית ארוכה.
בלי כוונה ללצנות בר מינן תורה היא איך היו עושות הנשים לפני שהמציאו
נכון. היום זה לא ככה....וחבל...י.ש זה אני!
לכן צריך להדגיש יותר את העניין של הגרביים, לדעתי.
את יכולה לשאול ככה על הרבה דבריםחידוש
שלא מקפידים עליהם.. - לה"ר, דיבור בבית כנסת וכו'.. זה מצער, אבל אין הרבה מה לעשות
העיקר שאת לא תיגררי אחרי זה , ושזה לא ייצור שחיקה ביחס שלך לחשיבות ההקפדה.
וכמובן אם תוכלי גם להשפיע על אחרות, אשרייך.
ואת צודקת שזו לא "סתם החמרה". זו בפשטות חובה גמורה, ומינימום חומרה ראויה ומתבקשת מאוד.
צודקת. אבל...י.ש זה אני!
זה משהו שהיה נראה לי כל כך בסיסי בצניעות וזה כל כך כאב לי לשמוע מבנות שהן סוברות שזו החמרה....
מסכימה איתך מאוד! את יודעת, רבנו הרצ"יהרגע שלם
גם מאוד הצטער על זה, על ההיתר לא ללבוש גרביים
כיון שזה פַּתָּח פֶּתַח להמון הקלות.
בכללי הרבה סומכות על המשנה ברורה
אני מנחשת שיש בנות שאולי קשה להן להקפיד על גרביים/לא מתחברות למראה אז הן סומכות על ההיתר
או שפשוט לא ביררו את ההלכה לעומק והתרגלו מחינוך או מנהג המקום.
בין היתר זה הפך עם הזמן למוסכמות חברתית לדעתי...
ז"א זה נתפס כמשהו חרדי/שמרן/לא אופנתי...
מתייגהאש בוערת
תודה שתייגתמתגעגעת...
סתם שאלה.טיל&ישראלי!
לפעמים אני רואה נניח חרדים הולכים עם המון שכבות בקיץ. זה חם לכם ללכת עם חצאית ארוכה וגרביים וכל אלה או שאתם רגילות לזה?
חם בקיץ בכל מקרה...
לכולם...חדשה2
אני מתארת לעצמי שהתרגלנו.....
אהמממ.... לא קשה לך לשמור שבת???י.ש זה אני!
סורי על ההשוואה פשוט גם זה הלכה וגם זה הלכה.
ממש לא. כל מי שמסביבי רגיל לשמור שבת. בעניין הגרביים, לא.טיל&ישראלי!
נכון. זה בדיוק העניין...י.ש זה אני!
זה חבל שמסתכלים להלכה הזו שהיא בסיסית בצניעות כאל משהו שולי. זה בדיוק כמו ההלכה של לשמור שבת.
וכיון ששאלת אם לא קשה לנו ללכת עם גרביים אז עניתי בשאלה מקבילה- אם קשה לך לשמור שבת....
מקווה שזה מספיק מובן.
אגב- גרביים זה עניין של צניעות ושייך לגילוי עריות- ממש כך, מה שאומר שזו אחת משלושת העבירות החמורות שהן בגדר של 'יהרג ואל יעבור'
מה?טיל&ישראלי!
???טיל&ישראלי!
גילוי עריות זה לא לקיים יחסים עם שבעת הקרובים, לא לא ללכת עם גרביים - הרי המון נשים וילדות, שחלקן דתיות, הולכות ללא גרביים ולדעתי הם אינם עוברים על איסור גילוי עריות?
!!!חידוש
היא אמרה שזה ''שייך'' לא שזה אותו דבר...
(ואגב "שבעת הקרובים" לא שייך לפה:, כידוע גם בן זוג הוא משבעת הקרובים
.. והעריות זה הרבה יותר רחב משבעת הקרובים...)
זה בכלליטיל&ישראלי!
אז דעתך לא נכונה... סורי.י.ש זה אני!
גילוי עריות זה צניעות בכללי, הדגש הוא על יחסים וכו' אבל אי צניעות זה בהחלט גילוי עריות.
(עריות זה ערווה ברבים, ואם שוק באישה ערווה הרי מי שמגלה את השוק שלה היא עוברת על גילוי עריות...)
וזה שיש המון דתיות שהולכות כך- זה חבל. על זה אני כואבת.
אוקיי.... אני מניחה ש..י.ש זה אני!
כל רב שיתיר גרביים יוסיף לזה תנאי שיש חצאית ארוכה אבל בת'כלס המון נשים ובנות מהאולפנות הכי מצויינות שיש, בתים חזקים מאוד.... ועוד כל מיני תיאורים-
הבנות הולכות בלי גרביים!
זה לא נכון. יש אבנים שלא יחיבו חצאית ארוכהעברי אנכי
כי באמת לפי חלק מהפוסקים האשכנזים זו החמרה.קיבוצניקית
הנה סיכוםחידוש
כתוב בגמרא "שוק באישה ערווה", ז"א שחייבים לכסות. לפי (כמעט?) כל הפוסקים הכוונה לחלק שמתחת הברך, ולכן צריך חצאית ארוכה ממש, עד הנעליים\גרביים. הבנה זו מסתייעת ממקורות רבים ועצומים בתנ"ך ובחז"ל.
יש רבנים שהבינו בדעת המשנה ברורה ששוק זה החלק שמעל הברך, ואין חובה לכסות את מה שמתחת. ויש שהבינו שלא כך כוונתו, אלא שגם הוא סובר כמו שאר הפוסקים הנ"ל.
כמו שאם היתה מחלוקת בין רופאים, ש100 אומרים לך תעשי א, ואחד (אולי) אומר לך תעשי ב - מה היית עושה? "מחמירה" לעשות א, או "מקילה" ועושה ב, שהרי "יש על מי לסמוך"...
זה תלוי בשאלה אם באמת חשוב לך לקיים את ההלכה, או לסמן V ש"יש על מי לסמוך".
שמחתי לעזור
ע.י.צ'יאל
ההצגה שלך את הדברים לא אובייקטיבית. מותר לסמוך על דעת יחיד במקרים מסויימים (ואני כמעט בטוח שכך אתה נוהג).
אמרת שיש מקורות רבים בתנ"ך, אשמח אם תביא לי שלושה.
ע.י.חידוש
בדיוק בשבילך כתבתי את המשל על הרופאים- זה לא עניין של מותר ואסור, אלא של רצון לקיים את ההלכה כפי שהיא באמת.
וכתבת "במקרים מסויימים" - נכון אולי בשעת הדחק וכד', אבל פה אנחנו מדברים על הלכתחילה, אז לשם מה בדיוק כתבת את תגובתך...?
ע.י.צ'יאל
במקרים מסויימים נוהגים כך לכתחילה.
עיין פירוש המהר"י קרא על 'גלי שוק'
אם החצאית מגיעה עד כף הרגל לא חייבים גרבייםחידוש
כן, לזה התכוונתיחידוש
אבל מה בעצם את שואלת? המשנה ברורה כותב שאת כף הרגל לא חייבים לכסות, ובזה לא ראיתי מישהו שחלק עליו.
כןחידוש
ולגבי הרב עובדיה-צריך לראות בפנים בדיוק מה כתוב. לפעמים האמירה להחמיר בזה היא כי בדר"כ גם חצאית ארוכה לא מגיעה ממש עד למטה
אבלחידוש
לכן כתבתי שצריך לראות בפנים (לא בויקיפדיה
) .. כדי להבין מה בדיוק נאמר שם, עם איזו חצאית וכד'...
מדובר שםחידוש
על חצאית שלא מגיעה עד למטה אלא רק אחרי הברך. לא כתוב שם לכסות את כף הרגל.
אז במיוחד שזה קשה לך, אני לא רואה סיבה להחמיר... עדיף להשקיע את האנרגיה בדברים אחרים
חידושאחרונה
זה לא נקרא "להסתמך", זה פשוט לא כתוב... וכמו שאמרתי המשנ"ב כותב שמותר ואין סיבה לומר שיש איזושהיא מחלוקת
חשוב לי לציין פה לכולם-י.ש זה אני!
לפי מה שהבנתי קיימת איזשהי מחלוקת בעניין השוק- אם הוא מהברך ומעלה או מהברך ומטה...
כרגע אין דעה מוחלטת, אז יש משהי שמוכנה להסתמך על ספק?
לא נראה לי...(או שכן...)
בואו לא נחפש לצאת ידי חובה.
ראית מה הגבתי למעלה?חידוש
כן...י.ש זה אני!
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...