המדרש מצביע על ניגוד בין נח לבין משה: נח נקרא בתחילת הפרשה "איש צדיק", ובסוף הפרשה "איש האדמה"; לעומתו, משה נקרא בהתחלה "איש מצרי", ובסוף "איש האלוהים". אצל נח מסתמנת ירידה רוחנית, ואילו אצל משה - עלייה.
המשך חכמה מסביר שכוונת המדרש לומר שלכאורה היה צריך להיות להפך, שכן נח חי בהתבודדותו בעבודת ה', וכך יכל להתעלות באין מפריע, ואילו משה היה עסוק וטרוד בצרכי הכלל.
אך אף על פי כן, אצל נח היתה ירידה, ואצל משה עלייה. כי רק מתוך ההתמסרות למען הכלל, אדם יכול להתעלות במדרגתו באמת (כמובן, במקביל לעבודה אישית פנימית).
שבת שלום!
(למי שפספס את הקודם - ד"ת קצר לפרשת נח - צעירים מעל עשרים)
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/383958
@פה לקצת@רחפת.. @זוהרת בטורקיז@חיהל'ה @פסידונית @שמן פשתן @נפש חיה.@זאת עם השם
@מבקש אמונה@איוושה@אניוהוא@חן,@המטיילת בארץ@דובשניה@ע מ@אור אש@סתם 1... @חסדי הים@אילת השחר@מדרון@בבושקה@למה לא?@שום וחניכה@הילושש@נעימת הליכות@אפרסק@.............
@ארץ השוקולד @שריקה@mp3@בעיצוב@בת של השם@חותמת+
@בת מלך =) @בת מלך!!!! @שמשועננים@שריקה@סוסה אדומה@!!מירב!! @לב טהור
תודה!


