ידוע ומפורסם האיסור לאכול אדם. -בין משום הרצח ,ובין משום שהוא לא כשר.
אבל,
האם ייתכן שבמצב שאדם כבר מת יהיה מותר לגוי (שאינו מחויב בכשרות וגם אין כאן משום אבר מן החי) לאכלו?
ועוד, האם ייתכן שמותר לגוי לאכול אדם בעודו בחיים?
שנינו במסכת סוכה: לולב....של עיר הנידחת פסול- והטעם הוא שכיוון שעיר הנידחת דינה להישרף -מחשיבים כבר את הלולב לשרוף.
אם כן, האם במצב שבית דין גזר על אדם מסויים מיתת בית דין(מוות) - גוי יכול לאכלו גם בחיים? שכן הוא כמו שרוף בדיני לולב?
האם על אדם "שרוף" חל איסור אבר מין החי? שכן גם לולב של עיר הנידחת עכשיו עדיין לא שרוף, אבל כיוון שמיועד לשריפה דינו כשרוף- כך גם אדם שדינו למוות אפילו שעדיין לא מת -דינו כמת?
ואם תגיד שאסור משום דינא דמלכותא דינא- כנראה שיש מקומות בעולם שבהם מותר אכילת אדם (ג'ונגלים נידחים וכו') -וגם אם אותם היערות בשליטת אותה מדינה -הרי שכנראה המדינה לא מתקרבת לאותם מקומות של אוכלי אדם- האם זה משנה מדינא דמלוכתא? שהרי מצד אחד היערות נמצאות בתוך שטח המדינה ,ומצד שני כנראה שהממשלה לא מתקרבת לשם.
וגם אם תגיד שחלים ביערות אלו חוק המדינה- ישנם מקומות שהם בינלאומיים מה שנקרא, כמו יבשת אנטרטיקה והאוקיינוסים שאין בהם שלטון של מדינה.

))))