המלצה לבי"ס יסודי ממ"ד בירושלים שבו יודעים להתאים את הלימודינחמי735

מחפשת המלצות לבית ספר יסודי ממ"ד בירושלים, או רק לבנות או עם כיתות נפרדות בנים/בנות, שיודע להתאים את הלימודים לילדים אם יכולות שונות. יש לי ילדה מחוננת, ולא מספיק בי"ס עם רמה אקדמית טובה, כי זה לא מספיק מאתגר (כי בעצם זה רמה לימודית גבוהה אבל עדיין מתאים לגיל הילד, אבל זה לא אומר שזה מספיק לילד שיש לו יכולות לימודיות מעבר לגילו) ונורא משעמם לה. לכן, מחפשת בית ספר שבו יודעים להתאים או להעשיר את רמת הלימודים לילד לפי היכולות שלו (נגיד ילד שמאוד מתקדם בחשבון, שייתנו לו עבודה בחשבון ברמה של גילאים גדולים יותר כי הוא כבר יודע לעשות את כל התרגילים של הכיתה שלו לפני שנתיים. או ילד שכבר יודע לקרוא ברמה גבוהה, שייתנו לו ספרים או תרגילי כתיבה/חיבור שמתאימים לרמה שלו במקום שייקרא/ויכתוב ברמה של הגיל שלו כשהוא כבר עבר את הרמה הזאת לפני שנתיים). כן, אולי אני חולמת, אבל בטוח יש בתי ספר שיודעים לעשות את זה אפילו קצת, או אפילו טיפה יותר טוב מהאחרים. . . אשמח לכל המלצה!!!

 

נ.ב. בגלל שאני יודעת שתציעו דברים מעבר להמלצות על בי"ס: כן עושים העשרה בבית, אבל זה לא פשוט - א. זה מאוד קשה לילדה קטנה כל יום בבי"ס לשבת ליד שולחן ולהקשיב לדברים שהיא כבר יודעת, שבע שעות ביום, כל יום, למשך שנים. זה סבל עצום - אני הייתי משתגעת במקרה כזה בתור בן אדם מבוגר (אכן, באמת סבלתי ביסודי מאותה סיבה), וגם,  ב. לרוב היא לא רוצה לשבת וללמוד בסוף היום, מעדיפה לשחרר ולשחק, להיות עם חברים ומשפחה, שזה לגמרי בריא לילדה בגילה, ומאוד חשוב להתפתחות שלה כבן אדם שלם, ולא רוצה להפחית את השעות של הילדות שלה על דברים שהיא אמורה לקבל בבי"ס, באמת חבל על הזמן של כולנו (גם לי זה פחות נעים לשבת כל ערב להיות המורה שלה במקום האמא שלה, ויש גם עוד אנשים ועבודות בבית שדורשים את תשומת ליבי). לא בא בחשבון להעביר אותה לכיתה מעל, כי רגשית/חברותית היא באמת באמת לא מוכנה להיות עם בנות יותר גדולות - בנוסף, זה לא רק שהיא צריכה חומר יותר מתקדם, היא צריכה קצב לימודי יותר מהר, ולעלות כיתה זה לא כל כך יעזור בקצב של הלימודים, כי זה אותו קצב, רק חומר יותר מתקדם - אבל הענייו הרגשי-חברותי הכי חשוב בהחלטה הזאת והיא חד משמעית לא מוכנה.

 

תודה!!!

איזה כיתה היא?אנושית 8)
עברה מבחן מחוננים? הולכת לבית ספר למחוננים יום בשבוע?
אולי תקפיצו אותה כיתה.בת 30
מוכר מאוד..אמא, ברוך ה'
עבר עריכה על ידי אמא, ברוך ה' בתאריך י"ג בחשון תשע"ט 01:28
עבר עריכה על ידי אמא, ברוך ה' בתאריך י"ג בחשון תשע"ט 01:23
עבר עריכה על ידי אמא, ברוך ה' בתאריך י"ג בחשון תשע"ט 01:23
עבר עריכה על ידי אמא, ברוך ה' בתאריך י"ג בחשון תשע"ט 01:19

הייתי גם כזו, וגם שני ילדי כאלה והשלישי בדרך..

אז דבר ראשון, צריך להכיר בזה שבאמת ברוב בתי הספר אין מענה, פשוט אין.. וגם חלק מהחינוך של ילד מחונן זה לדעת להשתעמם לפעמים במסגרת.. כך אני רואה את זה לפחות.

אבל כן הייתי מחפשת בית ספר עם מעט יותר גמישות.

בחשבון - אני תמיד קונה להם חוברות יותר מתקדמות (חוברות קיץ כאלה של שנה-שנתיים מעל הגיל הביולוגי) ומבקשת מהמורה באופן פרטי שתתן להם לעבוד לבד ולהתקדם. אצל הבן הלך יותר בקלות כי בית הספר גמיש יותר, אצל הבת - המורה מרשה רק אחרי שסיימה את דפי העבודה שבחוברת הרגילה. לגיטימי, למרות שקצת מעצבן אותה..

בעברית - זה תלוי במורה, אני כן מצאתי שבנועם בנות בקרית משה אתגרו את הבת שלי, לדוגמא בכתיבת סיפורים, ואז היא כתבה ברמה שלה, ובכל מני שאלות של קצת מעבר. היא נפלה על מורה שדורשת הרבה אבל לה זה היה מצויין. סה"כ .הדרישות בבית הספר הזה הן גבוהות יחסית וזה מאוד התאים לה. בשיעור ספריה - אני ביקשתי שיתנו לה להחליף ספרים גם של כיתות ג ד כשהיתה בכיתה א.. אבל כמובן שגם הלכנו לספריה וספרים בהחלטעזרו לה בכיתות הנמוכות להעביר את השיעמום.

לומדים שם נגינה בחלילית בכיתה ב וג- וזה פתח לה את כל עולם הנגינה, ומכיוון שאני גם אוהבת לנגן, לימדתי אותה מעבר בבית והיא ממש נהנתה מזה ועברה גם לכלים אחרים.

באופן כללי ניתן לדבר עם המנהלת ששעה פרטנית אחת יקדישו גם לה ולא רק לאלה המתקשות. אצלנו זה עובד לפעמים. (אבל בהחלט זה דורש ממני כל שנה מחדש לדבר עם המחנכת, המורה לחשבון, המנהלת וכו כדי למצוא פתרונות ספציפיים לאותה שנה, אם אני לא מעלה את זה - לא קורה שום דבר. וצריך להיות עם יד על הדופק ולבדוק שאכן מנסים ללכת לכיוונה. בכל בית ספר. מצד שני - להבין את המגבלות שלהם ולהודות על כל מה שעושים  מעבר )

יש בנועם בנות גם חידונים - והיא מאוד התחברה לזה

לאט לאט היא מצאה לה תחומי התעניינות אחר הצהריים, והיום שהיא בכיתה ה אני מרגישה שהיא כבר יותר מלאה ובחומי עניין ולכן השיעמום של בית ספר פחות מטריד (נגינה בכלי, לימוד עצמי בתחומים שמעניינים  אותה (אסטרונומיה, תנך שלא לומדים בכיתה), ספרי חידות, סריגת כיפות, אסיפת בולים, קריאת ספרים ועלונים לילדים, פעילויות בסניף ועם חברות - אניגם  לא בעד ללמד עוד חומר לימודי אחר הצהריים - זה רק מגדיל את הפער. עדיף דברים אחרים שיעשירו את עולמה. גם החוגים של המחוננים יכולים לעזור לה אם היא בגיל המתאים. 

להקפיץ כיתה - גם אני ממש נגד, רק אם אין ברירה. לא פותר שום דבר..

בהצלחה. זה אתגר, אבל אתגר טוב. תהנו ממנה!

 

נ.ב. אם תמצאי בית ספר תורני טוב שגם מנסה באופן מודע לאתגר את המחוננים ולא רק את המצטיינים - תספרי לי עליו, אני ממש אשמח.. בינתיים אני לא מכירה כאלה לצערי. רק תיכונים.

 

 

תודה!!נחמי735

תודה רבה, באמת נרגעתי קצת! נתת לי כמה רעיונות שלא חשבתי עליהם, וגם טוב לדעת שלפעמים מאותגרים בהמשך, מקווה שזה ישתפר עם הזמן. . .

אמא שלי עשתה ככה-חותמת+

אחותי עברה אבחון ואז היא ישבה עם היועצת להתאים לה כמה שיותר את המערכת וסיכמו שהמורה תתן לה בחשבון דפים של כמה כיתות מעל, ושבתורה היא תצטרך למצוא ברש"י את הפרוש, ועל חשבון שיעור טבע מוציאים אותה לשיעור פרטי שההורים שלי משלמים על זה.
ובשאר השיעורים אמא שלי הסבירה לאחותי שיש לה אתגר של מחוננים- לשבת בשיעור משעמם ולא להפריע למהלך השיעור.

בד"כ מורים לחשבון משתפים פעולהסודית
נותנים לרוץ קדימה לילד עם ראש חזק
ומורים אחרים פחות
כשאני למדתי בבית ספר לקחתי ספר קריאה על הברכיים והמורות לא העירו
לגבי תורה תקני לה חומש עם הרבה מפרשים (ארטסקול) ואז היא לא תשתעמם.

לנגיד לילד מחונן שהאתגר שלו לסבול את השעמום בשקט- נשמע לי לא נכון חינוכית
למה? אם את מלמדת אותה את המשמעות של זה שהיא מתאמנת עלחותמת+

ד"א אפשר לעשות את זה בכמה שיעורים, אבל לא יותר מידי.
היא גם לומדת בד"כ למצוא את העיסוקים שיעניינו אותה ולא מפריעים למורה.

 

אם הבן שלך כשרוני מאד בגמרא,סודית
תשכנעי אותו להתקדם, או להשתעמם בקצב של הכיתה?

לא מזבזים מתנות מהקב"ה
אם היא כזאת מחוננת- מתאמצים לאפשר לה למצות את הפוטנציאל
ולא משליכים את האחריות לפתחו של בית הספר ואומרים לילד- תסבול את השיעמום.
ככה אני חושבת.
במשפחה שלי שני מחוננים וזה לא החינוך שראיתי בבית

אם הבן כשרוני בגמראאמא, ברוך ה'

אני אתן לו אפשרות מחוץ לבית הספר (עם חברותא בוגרת) ואולי מעט בתוך בית הספר להתקדם בגמרא מעבר.

אבל אני לא מצפה מבית הספר שיצליח לתת לו מספיק מענה ליכולות שלו, כי לרוב אין לו את המשאבים.

ואני כן מצפה מהילד שידע גם להשתעמם, ולא "ישגע" את המורים בהתחכמויות, לא יתפרץ ויענה תשובות עוד לפני ששואלים, אלא ידע לדחות את הצורך שלו להתקדם מהר מכולם (ויש לי ילד כזה..) זה חשוב לו לחיים. אני כן אנסה לתת לו מענה לצורך שלו לידע בצורה אחרת. אלא אם כן הוא עם מספיק אמביציה להשתחרר מהשיעורים וללמוד באופן עצמאי לבד גמרא, אבל לרוב זה לא ככה, וגם ילד שיש לו אמביציה לא יצליח לאורך זמן ללמוד מחוץ למסגרת לגמרי לבד.

התיאור לא מתאים למה שאני מכירהסודית
מי אבחן את המחוננות? מכון הנריאטה באלד?
כי אם לא, אז את מתארת משהו אחר.
ילד שאובחן ע"י המדינה, המדינה מספקת לו מענה. (פחות מתאים לדתים, אני חושבת)
ילד שמאובחן ע"י אמא שלו, אולי שווה לה להתייעץ עם המכון לגבלגבתי ספר באיזור הגאוגרפי .

(בלי קשר, אל תתקצפי כל כך, אני כותבת את דעתי )
הנריאטה סאלד*סודית
אני ממש לא מתקצפת..אמא, ברוך ה'

לא קראת את זה בטון הנכון..

יש לי (כרגע) שני ילדים מאובחנים כמחוננים. ובהחלט אין מספיק מענה לדתיים.

תוכניות המחוננים הן מעורבות, וגם הן רק יום בשבוע, הן לא נותנות מענה לרוב הזמן שהילד במסגרת. (המסגרות הנפרדות הן אחרי צהריים, וזה הרבה פחות "שווה" מבחינתם - לבזבז אחר צהריים שלם על עוד לימודים..)

מהחטיבה - יש כיתות שהן רק למחוננים, אבל גם הן כמובן מעורבות. יש גם מסגרות כמו תוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה - שוב - מעורבת.

התיכונים הדתיים שיש בירושלים - זה מכון לב ואולפנת טליה - אבל גם להן יש יתרונות וחסרונות, וכנראה לא נשלח אליהם (אלא אם כן הילדים ממש יתעקשו).

ילד שהוא מחונן באמת - תמיד ימצא את עצמו גם משתעמם במסגרת הרגילה. אבל יש הרבה דברים אחרים שהוא צריך וחשוב לעבוד איתו עליהם, וחלק מהם זה דחיית סיפוקים, לא "להראות לכולם שאני הכי יודע וחכם", לראות את הסביבה ולהעריך אותה גם אם לא כולם באותה רמה שכלית כמוך, כי המתנה שקבלת לא אומרת שאתה יותר "שווה". להתייחס לצד הרגשי וההתפתחותי ולא לשים רק דגש על הצד הלימודי. יש הרבה סיבות שלדעתי כן כדאי להשאיר במסגרת רגילה, אבל עדיף שיחסית המסגרת הזו תעודד הצטיינות ולמידה ברמה גבוהה כדי שרמת השיעמום תהיה איכשהו סבירה..

 

 

מתאים לדתיים בריכוזים דתייםאנושית 8)
יש באלקנה טבעופרה בתי ספר למחוננים שמתאימים מאוד לציבור דתי, הלוואי טגם בשאר הארץ יש
חפשי בית ספר עם מורים שאוהבים תלמידיםרפואה שלמה
מורה שאוהב את התלמיד שלו יקדם אותו ויעזור לו גם בצדדים פחות חזקים.

את לא צריכה בית ספר ברמה אקדמית. הבת שלך לא הולכת לאוניברסיטה.
היא הולכת (כך אני מקווה) ללמוד בהנאה, בקצב שלה, עם ילדות אחרות שהן לא מחוננות אבל נחמדות ועם מתנות אחרות מבורא עולם.
ילד מחונן שנמצא במקום אוהב ומוגן רגשית, הוא יקרא רש"י וגם יתקדם בכיף בחומש; הוא יפתור תרגילים בחשבון מחוברת מתאימה בהסכמת המורה; הוא יפתח שליטה טובה ואוצר מילים מספרים שיבלע להנאתו.

ילד כזה ירוויח כפליים מחוגים יצירתיים בשעות אחה"צ. מוסיקה, לגו הנדסי, פימ וכד'ו- לפי נטיותיו.

לא התרשמתי ממה שיש ל"יום למחוננים" להציע.

אם הילדה סובלת משיעמום, זה אומר שהמורה לא שמחה ללמד אותה.

צריך לבוא ממקום של ענווה וכבוד והרבה הכרת הטוב למורה לפני שמבקשים
אני הייתי כזהנחשון מהרחברוןאחרונה
אובחנתי רשמית הלכתי לתכנית מחוננים ואחרי שהושיבו אותי ליד ילדה נוצריה שבאה עם חזיר הכריך הלכתי משם...
אין מענה אחר בבתי ספר לצערנו. יש גמישות... מורים שמאפשרים (לאו דווקא מסייעים) לעשות דברים שונים ולהתקדם. היה שעה בשבוע תיגבור למחוננים אבל זה ממש ממש לא הספיק.

להגיד לילד. אתה חכם. אתה גאון. כ''כ תותח שא''א לסדר לך בתכנית הלימודים משהו, אז כרגע זה מה יש, אבל זה כי אתה תותח ולא כי יש בעיה....

זה נותן כוח.
נ.ב. אצלי היה מורה שהאשה לי לקרוא בשיעור. בשלב מסויים קראתי אנציקלופדיות והוא היה בוחן אותי על ערכים אקראיים.,. היה נחמד...
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך