היו נחמדים ותייגוה...
מעניין לנסות לנתח/להגדיר/לאפיין שיגעוןחוני המעגל פינות
היו נחמדים ותייגוה...
ברמת הבסיס הדבר מובן מהפכוחוני המעגל פינות
מוזר, מיוחד,
הייתי אומר שמשוגע מוכלל בקבוצת המוזרים לצד שאר תתי המוזרויות כמו נניח אפטי או מגוכך..
אפשר באופן כללי יותר אפשר לומר שההפך מנורמלי זה קיצוני
ובקיצוניות יש קיצוניות מאוזנת שנקראת מיוחדות ויש קיצוניות מערערת שנקראת מוזרות
לכאורה הקביעה מה מאוזן ומה מעורער זה האם זה מפריע או מועיל לתקשורת הסובבת
שתקשורת היא ענין של תרבות...
בתוך הקיצוניות הלא מאוזנת אפשר להכניס שני סוגי קיצון יותר מדי ופחות מדי
לכאורה הטירוף נמצא ביותר מידי לעומת המגוכך שנמצא בפחות מידי...
ויש עוד מלא מה לדבר אבל זה מחשבותי לכרגע
קבל סיפורסערה בתוך ביתי
באשר אני חוזה בכוכבים
רואה אני שכל התבואה שיגדל בשנה זו
מי שיאכל ממנה יהיה נעשה משוגע
אם כן יטכס עצה.
וענה לו: שעל. כן יכינו בעדם תבואה שלא יצטרכו לאכול מתבואה הנ"ל.
וענה לו המלך: אם כן כשאנחנו לבד לא נהיה משוגעים.
וכל העולם יהיה משוגע אז יהיה להפך
[ולהכין בשביל כולם אי אפשר]
שאנחנו יהיו המשוגעים.
על כן בוודאי נצטרך גם כן לאכול מהתבואה.
אבל רק זה שנסמן סימן על מצחנו שנדע כל כל פנים שאנחנו משוגע.
שאם אהיה מסתכל על מצחך וכן שתסתכל על מצחי
נדע מהסימן שאנחנו משוגע"
מעשה מהתבואה המשוגעת - רבי נחמן
די ברור שכאן כוונת המשורר ששיגעון זה תפיסה לא נכונה שלחוני המעגל פינות
כמשל לזה שאנחנו לא תופסים דברים רוחניים בחוש ולכן לא מדייקים לעומקה של מציאות
אבל צריך לשאול מזה אומר ואיך זה שמגיע תפיסה לא נכונה של המציאות
וצריך לשאול מהי אותה מציאות
על השאלות האלה לא הצלחתי לענות אז אבל התקרבתי יפה
תראה.. תכלס אף אחד לא יכול לקבוע מה המציאותסערה בתוך ביתי
פשוט יש דברים שרוב החברה רואים בצורה מסויימת והמיעוט שרואה את זה שונה מגדירים אותו משוגע
ויש מלא סוגים של שיגעון כמו שכבר אמרת אם הבנתי אותך נכון
שיגעון זה להבין שההגיון שלך עקום אבל אין מה לעשותאנונימי (2)
ואני מתכוון בעיקר לנורמות שאם עוברים עליהן זה פוגע במישהו אחר גם בלי כוונה.
זה מה נקרא שיגעון נוירויטי ויש גם שיגעון פסיכוטיבלו-רייאחרונה
הבעיה היאחוזר
שאני יודע שהוא קיים
כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי
ואז
יש את תורתו ומצוותיו
ואם לא
אז שאלות פילוסופיות
שבסופן
הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי
ואז הבחירה לצאת
לשחרר מהכל
תמיד תהיה מלווה באשמה.
ואז זה כבר לא שווה את זה
ואז אני נשאר באותו מצב
לופ.
מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
נו ו?נעמי28
השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28
למגזר שממנו הגיעו.
אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.
לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
ברורזיויק
איבעיא להוימח שם עראפת
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם
תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?
כבר אין לי אותםנעמי28
השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.
כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.
אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .
אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.
למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים
לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו
, טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...
צצצטויוטה
טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
.
כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה
בא לי כבר לשחרר.
לתת להכל לקרוס.
להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא.
מבין את הקושימתנחל חייכן
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
איזה חג מוגזםנעמי28
סיימנו עכשיו סדר שני.
מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶
יו'ט שני של גלויות?משה
ממש קשוחמתנחל חייכן
זהו כמעט נגמרנעמי28
תודה לאל שיש את מי לארח.
אי אפשרהגיבן מנוטרדהם
לעשות רק יום טוב אחד?
אתם ישראלים לא?
לא, בעלי לא.נעמי28
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק
אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה
