שיא הבאלי לעלות להר הבית כי גם לפני שבאמת הכרתי תנושא
הזה אפעם לא הרגשתי כ"כ קשורה לכותל כי תמיד אמרו שזה
חומה שמסביב הר הבית ואני אמרתי כאילו פסדר זה חומה
אז למה כולם מתפללים לחומה ולא למקום המקודש האמיתי?
שיא הבאלי לעלות להר הבית כי גם לפני שבאמת הכרתי תנושא
הזה אפעם לא הרגשתי כ"כ קשורה לכותל כי תמיד אמרו שזה
חומה שמסביב הר הבית ואני אמרתי כאילו פסדר זה חומה
אז למה כולם מתפללים לחומה ולא למקום המקודש האמיתי?
צריך לכוון עצמו כנגד מקום קודש הקודשים. ולכן צריך לשים לב כשמתפללים בכותל - להטות את הגוף מעט שמאלה.
לגבי עליית בנות להר - לא הרבה מתירים וזה ממש תלוי לפי מי את הולכת. בעיקרון גם אם יש לך היתר לעלות - את צריכה כחלק מההכנות לטבול במקוה ואת זה את יכולה לעשות רק לפני החתונה בע"ה.
בהצלחה.
גם אני לא מחובר עדיין לגמרא, ואני הרבה זמן לא התחברתי ללימודי אמונה, זה לא אומר כלום!
אז אפשר ללמוד קצת על הכותל, אפשר ללמוד מכתבי מרן הרב ורבינו הרב צבי יהודה על מעלתו העצומה של הכותל, ומה יותר גרוע בו מבית כנסת אחר?!
וזאת מלבד האיסור הנפרץ והנורא של עלית יהודים באיסור גמור להר הבית.
לצערנו הרב והמר ישנם אנשים ששוטפים את מוחם של אנשים שלאו דוקא מבינים במה הם עוסקים בעלייה להר בית ד', וזה כמעט ברור מסברה שהרבנים שכן מתירים לא נוחה דעתם מזה.
וכי קל בעיניכם שחילוני יעלה להר?
אנשים, מה נסגר??? זה איסורי כרת, בגלל זה כבודנו הלאומי נרמס, חרון אף ד' גדל עלינו ואנחנו מטמאים את עמנו. סכין בלב האומה.
ואני לא ממציא מהבטן, ר"ש אמר שקשה טומאת מקדש וקדשיו מכל טומאות שבתורה, המהר"ל מאריך במעלתו העליונה של הר הבית שאיננו כשאר ארץ ישראל, ובוודאי שאינו אתר טיולים וכו',עיינו בכל הראשונים על מורא מקדש, זה פחד אלוהי!
מרוב שרגילים לחינוך של "יותר אהבה ופחות יראה" שוכחים את האמת, זה מוכח מהראשונים כולם במקדש העיקר זו עבודה מיראה, ומורא מקדש זה בוודאי לא לטייל שם.
וזאת מלבד האיסור הנורא ההלכתי לעלות לשם.
אל תעלו סתם כי יש לחץ חברתי, ו"יש רבנים שמתירים", ואחרת ההר יופקר, וזה חשוב וכו וכו, תבררו!!
חוסו על עצמכם ועל אומתנו. די לנו בצרות.
עברי אנכיגם הרבנים שאוסרים יודעים שיש דבר כזה מורא מקדש
אנחנו מיישמים אותו בביהכ ונכנסים. בית כנסת מקדש מעט.
זה שונה לגמרי.
אבל את אמרת לחוני טענה של האם להיות ירא ממשהו זה אומר לא להתקרב אליו בכלל?
אמרתי שלא.
ואגב הסברתי איך המצוה הזאת באה לידי ביטוי.
כי לא מוכרח שבימנו "לשכנו תדרשו ובאת שמה" דווקא בעליה.
ממש לא.
ואם אחרי 120 יהיה משהו, יש לי ככ הרבה גדולי ישראל שאסרו עליה ככה אני מסודר
בללכת לכותל שהוא המקום הכי קדוש שיש לנו היום ואנחנו יכולים להכינס אליו
ואגב, מה שאני אומר שזה לא מוכרח זה רב אומר. לא אני.
חומצזה,
לגבי מה שאמרת שלא ציפית ממני.
הדעה שלי הפרטית ממש בדיוק כמו הפוסקים שאוסרים. ואני כמובן מכבד את העולם כי ודאי שזה מגיע ממקום טוב.
עם זאת, אני ממש חושב הפוך מהם.
ואני אומר - אם בעולם הבא יתברר שאולי לא עשיתי טוב, יש לי ככ הרבה פוסקים לסמוך עליהם
(ובאמת, זה ככ הרבה פוסקים. האוסרים רבים על המתרים בהמון. ואמנם זה לא בהכרח אומר. ובכ"ז.)
ומבין מאוד למה רבותיי אוסרים
וזה לא הגיע אוטומטית.
שאלתי את הרב נבנצל את זה, והוא אמר לי שכמות התפילות שם, כמות הלימוד תורה שם לא רגילה, ולכן זה יותר.
בפרט ששכינה לא זזה ממנו כידוע!!
ובפרט שהוא הקיר התומך להר הבית - שהוא קדושה יותר גבוהה ולכן הוא מעין דרגת בינים.
או במילים שלו "אין כמו הכותל"
זה כותל של ההר. בוודאי.
לא של המקדש, אבל הכי טוב שיש לנו היום.
ויש שאומרים שזה נאמר על כותל אחר. נכון.
אבל זה לא כל הדעות.. את יודעת.
ויש הוכחה מאוד מאוד ניצחת לדעה שאומרת שזה הכותל שלנו.
אנחנו רואים איזה כותל עומד היום ואיזה לא..
זה לא קצת מוכיח לאחת הדעות?
לאמשנה. יש מחלוקת איזה כותל. יש דעה שזה הכותל שלנו ובפרט ששומעים את זה גם מרבנים גדולים ולא רק ממורות ביסודי.
אבל אנחנו לא מסוגלים לצערנו לקיים אותה מטעמים פוליטים
המון מהאנשים שלכאורה פועלים לזה, את המצוות שאנחנו יכולים לעשות לא מקיימים
ככה שאמנם אני לא מזלזל
וודאי שמה שאתם עושים זה חיל גדול
ודאי
ולקרב את הגאולה זה חשוב
אבל כל אחד יכול לקרב את הגאולה בדרכו שלו
בלימוד, בחסד, או בפעילות פוליטית. כל אחד בדרכו.
אשריכם
אני אומר, שלהכליל זה לא טוב.
אני לא חלילה יוצא נגדם.
נכון. יש המון מה ללמוד מהם
בדיוק כמו שיש מה ללמוד מככ הרבה גוונים באוכלוסיה וצריך לקחת את הטוב מכל אחד.
ובקשר למקדש מהשמים
זה בכוונה לדחוף את זה?
בשביל שנוכל להגיע למצב של בית מקדש אנחנו צריכים לעבוד ולהתאמץ
גם עבודה פנימית
גם בלימוד תורה
בחסד
ובעוד ככ הרבה דברים
אחד מהם זה הפוליטיקה.
מה לא מובן?
גם שאר כתלי הר הבית עומדים, לפחות בחלקם הגדול.
ולרצות את הקיר החיצוני שאפשר את התוך-זה נראלי קצת הרבה עקום
ולא של הר הבית, שזה מה כאנחנו מכירים כיום בתור "הכותל". אין לו יותר קדושה מבית כנסת אחר אלא פחות אפילו כיוון שהוא לא נבנה לשם בית כנסת, אבל יותר יהודים מרגישים שם חיבור גדול יותר לה' ואל לנו לזלזל בזה
שלכותל יש קדושת בית כנסת שזה יותר מהקדושה של האיזור שכרגע הולכים בו בהר. האיזור בהר שהולכים בו הוא לא איזור המקדש אפילו
חוץ מזה שהכותל גם שואב את קדושתו כמובן מביהמ"ק לכן כשמתפללים בכותל לא מתפללים אליו אלא באלכסון לכיוון מקום המקדש
עברי אנכילהר הבית יש מעלה יותר גדולה מבית כנסת. אין ספק.
קצת מוזר מה שהוא אמר
אבל האיזור שכרגע העולים הולכים בו הכותל יותר קדוש ממנו, כי הוא גם בית כנסת וגם קרוב למעלת ביהמק
ושם לדעת שלא מתפללים לכותל עצמו אלא לכיוון המקדש
כל הר הבית יותר קדוש מהכותל בלי ספק בכלל
החלק שהעולים הולכים בו הוא לא החלק של בית המקדש עצמו. לכן מבחינה רוחנית וזה עדיף להתפלל בכותל שהוא בית מקדש הכי קרוב להר הבית
נכון שזה לא מקום המקדש
אבל לומר שמעלת הכותל גדולה ממעלת הר הבית זה לחלוק על משנה. מסכת כלים פרק א.
ועובדה שלהר הבית אסור להיכנס במקל ובנעליים.
הרב אומר שכרגע בעת הזאת יש יותר חשיבות להיות בכותל מאשר לעלות להר ולהסתובב שם.שעדיף להתפלל בכותל
כידוע, מקום המקדש בספק, וע"כ אין טעם בלהסתובב למקום שאינו בוודאות נכון. וכן מורה הגר"ש אבינר, להתפלל ישר.
...כמות התפילות שם אנשים שמגיעים מכל העולם להתפלל בכותל הלימוד תורה אז עצם זה הפך את זה למקום קדוש שיש מעלה להתפלל שם, אפשר לשאול את אותה שאלה על בית כנסת , בסך הכול מבנה אז למה הוא קדוש ...
רק בעיה הלכתית של קריעה על מקום המקדש
אין לבית הכנסת הנקרא הכותל קדושה מיוחדת, רק זה שהוא נמצא בעיר העתיקה (ובחלקו הקטן גם היה מקום תפילה כבר כמה מאות שנים, זה באמת מוסיף קצת)
אני למשל ראיתי ששאלו את הרב אלישיב מה עדיף
להתפלל בקברי צדיקים או בכותל
ברשבי בו בכותל
ואני לא זוכר את הלשון שלו, אבל זה היה חד משמעית בכותל ויש למקום הזה ערך אדיר.
שקול מילים.
"חכמים היזהרו בדבריכם"
אסור לשבת במקומם. לדוגמא. עייני ספר החינוך מה זה מורא. להצטלם עם כל החברים (ולעיתים רבות מדי בערבוביה) על רקע הבית החרב (שאיננו) זה וודאי לא מורא מקדש. אני רוצה לראות למי לא יצבוט הלב למראה קבוצת נערים ונערות דתיים או חילונים לא משנה שיצטלמו על רקע ארון קודש בישיבת מרכז הרב..
![]()
יש רבנים שאוסרים עליה
יש רבנים שאוסרים עליית נשים
יש רבנים שאוסרים עליית נשים רווקות
ועוד
אני מניח שאת יכולה להבין לבד מה הבעיה.
הכל נובע מדיון האם נשים רווקות יכולות לטבול.
ונעצור כאן.
לפני שאת אפילו בבית הכנסת מתכוונת ומנסה בתפילה
אם בע\כותל ובבית הכנסת את לא מתכוונת איך תעלי ליד מקם המקדש?
אני לא בעד, אחרי שנכבש הר הבית היתה לנו הזדמנות לחדש את עבודת הקורבנות אבל פספסנו אותה ועכשיו זאת לא השעה
שתיהן מצוות עשה. מה ההבדל? את לא שומרת שבת כי העם לא מאוחד?
בס"ד
של כל עם ישראל.
וכל הנחות היסוד מוטעות:
א. אין אנו יודעים איה מקום מקדשנו.*
ב. אין מורא מקדש באנשים שעולים, מסלפפים, מצלמים תמונת מחזור, ומפטפטים להם בהר הבית.
*אפילו העולים כיום חלוקים בדעותיהם איפה מקום המקדש.
...על הרבנות ויתחילו לזלזל גם בדברים אחרים
כי אני בררתי ומסקנותי היו שונות.
בס"ד
האם לדעתך לצלם "סלפי" על רקע כיפת הסלע זה מורא מקדש?
וכי שמעת את דעת הרב גורן בנוגע למקום קודש הקודשים והמזבח?
הגמרא אומרת מפורש שאין עשה דוחה עשה ולא תעשה!!
עשה - ומקדשי תיראו
לא תעשה - אסור לטמאים לעלות לאזור הידועים
קיצור, אין עושים מצוה עי עבירה, ואין מצוה הבאה בעבירה.
זה חילול השם נורא ואיום שמי ששולט בהר זה הוואקף, "על זה היה דוה לבנו, על אלה חשכו עינינו, על הר ציון ששמם, שועלים הלכו בו", וזה הרבה הרבה הרבה יותר גרוע מאשר בכל מקום אחר.
מה הקשר רבי עקיבא פה????? אני לא צריך את הלימוד שלו כדי לראות "עוד ישבו זקנים וזקנות", את זה רואים כבר...
מה שהעולים עושים זה הדרך להביא את הגאולה-"אתה תקום תרחם ציון כי עת לחננה כי בא מועד, כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו", שזה אומר דרישה בפועל ממש של ההר.
99 אחוז מהרבנים אומרים שאסור לעלות. הרב מרדכי אליהו, הרב עובדיה, הרב אברהם שפירא, הרב נבנצאל ועוד ועוד.
גם המיעוט רבנים שמתירים- זה עם הרבה תנאים והגבלות. מי שלא ממש בירר את הנושא ויודע את כל ההלכות- שלא יעיז לחשוב על לעלות. אתם יודעים מה זה כרת?! זה העונש הכי חמור בתורה על העבירות הכי חמורות. זה פשוט לשחק בפצצת אטום.
היה כבר מקרה של קבוצה של דתיים שחשבו שהם עולים למקום שיש רבנים שמתירים, והם התבלבלו ונכנסו למקום שהוא כרת לפי כל הדעות!
וגם הקצת רבנים שמתירים לגברים בתנאים מסוימים- כמעט כולם לא מתירים לנשים, כי זה הרבה יותר מסובך.
אפשר לשאול מאיפה המספר הזה?
יש לו מסר.
ואעפ שזה לא כזה ראיה. גם הרב עובדיה המון פעמים דעת יחיד.
גם הרב שלי המון פעמים דעת יחיד.
הגיוני שיהיה משו כזה ביהדות.
כאילו, אני מברך שהכל על ופל.
השאלה האם לאור הנסיבות צריך להקשיב להם.
ובכלל.
דיון בפני עצמו שנמאס לי להיכנס אליו כי כל מי שעולה להר מחשיב את כל מי שלא עולה כאדם שמעולם לא למד את הנושא ומסביר לו דברים כאילו הוא לא יודע. אבל אם זה רק זה - ניחא. אין לי טעם להתגאות על מי שלומד איתי.
אבל יש כלל בדיונים - להקשיב למי שמולך. להבין את הטענה שלו ואם יש לך מה לענות אז תענה.
יצא לי כמה פעמים לעשות את זה, ולא הקשיבו לדעה שלי. כשאני מדבר הצד השני חושב בראש שלו מה לענות לי כשאני מסיים והוא לא מקשיב באמת לטענה שלי. שומע הוא כן. אבל לא מייחס לזה חשיבות.
לכן זה בזבוז זמן למהדרין.
דיון מיותר ביותר.
הלכתי וחיפשתי סיבות לאסור לפני להתיר
אח"כ לסתור אותם
אח"כ לסתור אותם
וכו/
מכירה כאלו שלא עולים כי לא למדו
מכירה כאלו שלא עלו כי למדו
מכירה כאלו שלמדו וראו שמותר ורצוי אבל הרב שלהם אומר שלא אז לא
לא סותר
והגישה הזאת באה, אין מה לעשות, לפחות מבוססת על חלק מהמציאות
כ"כ הרבה אנשים חושבים שמקדש משמיים, בלי לברר את הנושא. וגם מי שיודע קצת בדר"כ יודע שזאת "דעת רשי". וזה לא נכון
רשי אומר שלעתיד לבוא ירד מקדש משוכלל משמיים במקום אחד, וככ הרבה פעמים טוען אחרת
כך שברור שהוא רק ניסה להבין את הראש ולא מעבר
בנושא האחרון שכתבת לא התעמקתי לגמרי.
מי יודע? אולי יש דעות שלא נתקלת בהם? או שמי ששמעת את זה ממנו (אם) "פרשן" את דעת רשי בצורה לא ככ מסוכמת
לאיודע.
באמת לאיודע.
עליה להר הבית לא תקרב בהכרח את בניית המקדש בפועל.
כי הכל זה פוליטיקה
ויש המון דרכים להזיז דברים בפוליטיקה. ויש המון חוסר היגיון בפוליטיקה.
מה שיכול לקרב את זה זה פעולה בפוליטיקה. לחץ לעם וכו
ומצוות, גם כן. מאוד. לא לזלזל בהן.
ולהגיד שכל הרבנים שאסרו פשוט אין להם מושג לגבי מקדש יורד מן השמים ועליה להר זה הדבר היחיד שיקרב את זה
זה להוציא לעז על רוב ככל גדולי הדור בלי שום ספק
ציינתי שיש בציבור בערות גדולה בקשר לנושא הזה
גדולה מאוד
והבאתי כדוגמה את מקדש משמיים
וברור שלא בהכרח עליה תקרב בניה, אבל נוכל להקריב קורבנות מרגע שתהיה לנו שליטה על ההר
אם לא נעשה את זה, ביטול עשה
קרבן פסח
כרת
אחת משתי העשה היחידות
למה יהודי לא יוותר על מילה , אבל קרבן פסח זה זניח?
כרגע
אנחנו בבחינת אנוס רחמנא פטריה
תקום בבוקר ותקבל נבואה?
(שכידוע , נבואה לא מעכבת. כנל משיח ומלכות בית דוד. )
אם לא נשאיר להם לעשות את העבודה לבד נתקדם מהר יותר. ולהר הבית יש יותק קדושה מהכותל!!
היא לא רוצה לדון בזה
ולא סתם יש שם שלט לפני העליה..
לא בגלל בירור הסוגייה
היא לא אומרת שזה בגלל זה.
וסתם פשוט יש תשובות של רבנים ראשיים שאוסרים עליה להר
מהרב קוק
הרב עובדיה
הרב אליהו
ועוד רבנים
וכמה מהם אוסרים כי זה מה שנהגו?
כמה אוסרים מחמת לפרוץ גדר?
כי מה שנהגו זה טוב, וזה לפרוץ גדר ויביא למכשול?
או במילים אחרות..
אסור.
כי הוא לא מנומק
או בעברית, משמעותו היא-"אני לא יודע אז אל תעלו"
למה פסק הלכה אתה לא יכול לקחת גם בלי לברר?
זה לא קשור לפה. נובאמת.
בייחוד פסק שמבוסס על ספק
אז נכון שלא צריך ללכת בעינים עצומות אחרי כל מי שקורא לעצמו רב אבל כן צריך להבין שיש אנשים שמבינים יותר ממני ולהקשיב להם גם אם אני לא מבין במאה אחוז את הסיבה
אז כן, ואם הוא נותן לי תשובות ערטילאיות לא מוגדרות אני גם לא מקשיב לו
וכן, זה עוזר נגד הערבים, ככה אומרים במשטרה
אבל כבר ראינו מה קורה כשמנסים לחכות לעם
הדרך תמיד היא לעשות, והעם ימשך אחרי זה
זה מראה שלעם לא אכפת
אבל מי שלא עולה כי הוא מקשיב להוראות הרבנים זה לא פוליטי? טיעון למופת.
איך אני יכולה כ"כ להכליל? זאת המציאות. מי שאכפת לו לומד באמת את הנואש, והרוב הגדול שאני ראיתי שלמד הבין שלא רק שמותר אלא שזה קיום מצווה
לדעתך מי שעולה אכפת לו יותר ממי שעולה?
אני אניח שהתכוונת לומר שמי שלא עולה אכפת לו יותר מההלכה - שאומרת לעלות ומבית המקדש- שצריך בשבילילו את ההר ומהעם- שגם צריך לעלות...
איזו הלכה? ההלכה עד כמה שאני הבנתי אומרת שלעלות זה חשוב ונצרך וקיום מצוות עשה.
צריך בשביל זה את העם? להזכירך, אם היו אומרים את זה בימי בית שני ..
גם לא את הרבנים שנמצאים בה.
במציאות רק קומץ קטן מקשיב לה
אולי לרב שלהם שעדיין לא מתיר, אבל לא לרבנות
(כמו שאם אני אחליט היום שחובה לשמור שבת זה לא יקרא שכל שומרי השבת מקשיבים לי)
אני דיברתי על מי שמקשיב לרבנות
לא על מי שלא עולה להר הבית
חפשי ביטויוב, יש שם משהו יפה של הרב הלל בן שלמה על זה
אנשים לא מודעים כמעט תמיד לבעיות העצומות והתוצאות מלאות האסון של עליה להר הבית בטומאה ולאזורים האסורים.
לפעמים אנשים מתבלבלים, כבר שונאים אמונה והשקפה, יש אנשים שחושבים שפוסקים על פי השקפה, וזו בודאי טעות חמורה! אנחנו פוסקים הלכה ע"פ הלכה, ועל פיה אנחנו למדים מה רצון ד' מאיתנו ומה עלינו לעשות.
הקב"ה אומר לנו בתורתו הקדושה שאין רצונו שנעלה אליו תמיד ואין רצונו שנפרוץ לעלות במהרה אל הקודש, וכן הראה לנו מה אירע לנדב ואביהוא עבדיו הקדושים, ומה אירע לעוזא ועוד כהנה.
וכן ציוה עלינו ד' אלוקינו להרחיק ממקום המקדש לטמאים למיניהם, שלא לעלות לרצוננו אלא אם יש בידינו סיבה לבוא ליראות אליו, כמו קרבן וכדו'.
וכן אמר לנו הקב"ה וגילה לנו כי כשנרצה לדעת את רצונו בכל דור ודור נלך אל עבדיו שמעמיקים בתורתו ומוסרים נפשם לדעת את ד'.
הקב"ה לא הסתיר מאיתנו כי אין זו דרכנו לפרוץ בכל עת אל הקודש.
ד' אמר לנו ביד עבדיו וחכמיו שהמקדש הוא מרום הרים, ואיננו כשאר שטחי העולם הזה, ואינו דומה ההבדל שבין קדושת ירושלים לקדושת ארץ ישראל לבין ההבדל שבין קדושת הר הבית לבין קדושת ירושלים.
חכמינו הקדושים גילו לנו מהו היחס הנכון להר הבית והמקדש עצמו. כן כתב ר"ש שקשה טומאת מקדש וקדשיו מכל טומאות שבתורה, שכן זהו ליבו של העם והעולם כולו, שממנו הושתת העולם. וכן נאמר מחכמינו ש"הר יראה" שממנו יראה יוצאת לעולם, והיחס הראוי אליו הוא ביראה (כמו שמאריך השפת אמת שעיקר העבודה במקדש היא יראה ולא אהבה, לא הכוונה ח"ו שאין אהבה, אלא שהעיקר לירא ממש).
ד' לא עזבנו ולא נטשנו גם בעת צרותינו וגלותינו ושלח לנו ביד עבדיו הנביאים את דברו על יחסינו אל הקודש, ש"למה לי רוב זבחיכם" וכל האריכות הנוראה שם.
ד' שלח לנו ביד חכמינו את רצונו מאיתנו. והוא שולח הארה לגדולי הדור לפסוק בעניינים כלליים וחשובים (חזו"א). כמו ששלח הארה לרבותינו לפסוק שלא לאכול קטניות בפסח (תלוי למי..).
ושלח לנו הקב"ה גאונים וענקים שהשיגו בשכלם ובדעתם את עם ישראל וגזרו אומר לאסור את המעט שמותר לעלות להר הבית אחרי טבילה והכנה כראוי (ההכנה כוללת יראה שזו מצוה מאוד קשה בדורנו..) מחששות רבים.
שכן השיגו רבותינו הגאונים בשכלם, כי רצון ד' מאיתנו שלא נפרוץ אל הקודש. ורצונו מאיתנו לעשות רצונו ולהתעלות אליו, שכן דיבר אל העם ע"י רבינו המהר"ל שהר הבית איננו שטח ארצי המקושר לעליונים, אלא הוא מעולם העליון המחובר לעולם הזה, לקשרנו אל דודנו באהבה (ועי' 'מורא מקדש' לרב אליהו בזק שליט"א).
והרי גלוי וידוע לפני רבש"ע שניתן להסיק מסקנות שונות ואף סותרות בתורתו, ע"כ ציוה ביד חכמינו לידע שנלך ע"פ רוב חכמה ומניין (לפחות בדיני ממונות, וק"ו כאן), ושנלך ע"פ גדולי הדור, ושנקשיב לגזירותיהם, כי שכלם גבוה משכלנו ודעתם רחוקה מדעתנו.
וגזרו אומר רוב ככל רבותינו גדולי הדור והדורות לאסור כנ"ל. ושלח לנו ד' לידע את הדרך הנכונה לעלות אל הקודש ביד החכמים הגאונים, כדוגמת מורנו הגדול מרן הרב זצ"ל, הגאון הרב עובדיה זצ"ל ועוד רבים שאין שייך כאן להאריך בהם.
ומה רבה המהומה, והנה קמו רבנים גדולים והתירו את האסור ורבה השגגה בעם והבלבול והתמיהה, ומה שאלו אסרו בטעם, אלו התירו בטעם אחר, והנה אין קץ לתירוצים ולשיטות, ומה יעשה האדם הישראלי הפשוט?
ילך ויבחן, יראה וישכיל כי האמת והצדק לאסור, שכן אלו מקובלים ממסורת רבותינו, וידוע לנו כי ד' ציוונו לקבל דברו על ידי חכמיו במסורת, וראינו והננו רואים כי חששות רבותינו מתגשמים (כמו טעמו של הגר"ע יוסף, ע"ש), ואיך לא נחשוש לבודקם?! ומה הננו רואים כי דבריהם מוטעמים בהבנת רצון בד' בהלכה ומתוכה הינם למדים את מהלכי גאולתנו ואיך חפץ ד' שנעשה ונפעל בעת ובשעה הזו.
והינכם רואים את חששות רבותינו מתגשמים!! העליה הפורצת הנוראה, של רבים מאחינו התועים בשדות זרים והינם עולים לפני ולפנים בפריצות נוראה (תרתי משמע), ואיך לא יחמץ ליבנו לזאת? אם לא כי מדרגת היראה וההערצה אל הקודש חסרה בנו..
תודו לי שהסיבה שאיננו רותחים מצער על אחינו שנוסעים בשבת איננה בגלל היותנו אוהבי ישראל גדולים, אלא בעיקר כי חסרה בנו הידיעה העמוקה לגודלה של שבת קודש.
ואיך לא נשעה אל צעקות רבותינו הצווחים עלינו לבל נעלה ולבל נוסיף חטא נורא בעם, ולא יחרה אף ד' אלוקינו בנו! וכי כל דורנו בנוי על אהבה לבד?! האם כל אפין שווין?! אין זה אלא סילוף נוראי ומעוות של איגרת תקנ"ה למרן הרב זצ"ל. וכי הרב זצ"ל לא קרא לרבים "כופרים"? וכי הוא לא תקף בחריפות יהודים? האם אין בדורנו יראה מד'? אין יראה ממי שציוה לירא ממנו?!
צאו וראו בתורתם ובהשקפותיהם של האוסרים (בעיקר עיינו 'מורא מקדש' לרב א' בזק כדלעיל), האין הם מושתתים על יסודי תורתנו ואומתנו, הכוזרי, הרמב"ן, הרמב"ם, מהר"ל? של רבותינו הראשונים?
יטעה מי שיטעה לומר שזה "טור השקפתי ללא טענה הלכתית אחת לעניין", אבל המשכיל ישכיל לראות הלכה פשוטה ביותר שכתובה כאן. עשו נא עם אומתנו טובה גדולה, ואל תוסיפו לתקוע בליבנו סכין.
אשריכם! עשו והצליחו לטובה..
ההלכה היא רצון ד', וממנה אנחנו שואבים השקפה על אורח חיינו לכוון אותו לשם ד', ולכן פשוט שהיא איננה יכולה לסתור הלכה.
אבל אם בונים הלכה על פי השקפה שמהולה מנזקי התקופה (פוסט מודרניזם, כל אפין שווין ועוד, ד' יציל) אין פלא שהיא עומדת בניגוד לדעת תורה. ואני לא יכול לומר את זה על הרבנים הגאונים שמתירים עלייה, עליהם אני לא יכול לפתוח את פי כלל, והנני אפס לעומתם, וכן לגבי רבים מעולי הר הבית. לולי דברי רבותיי החריפים והגאונים כנגד זה.
הדיון יוצא מנקודת הנחה שמותר. השאלה היא אם לנשים רווקות מותר מבחינה הלכתית לעלות ואם כן איך.
בבקשה אל תעביר את הנושא לעיניינים לא קשורים כמו תפיסת עולם.
יש פה גם אנשים שהולכים לפי הרב ישראל אריאל, הרב ראם הכהן וכאלה שמתירים לעלות גם לנשים ויש אנשים תלמידים של הרב טאו, של הרב נבנצל ועוד כאלה שאוסרים לגמרי.
...לו לעלות להר הבית הר הבית יתחיל להיות מקום תרייותי ואנשים יעלו להר הבית לא לפי ההלכה אז גם אם אתה עולה לפי ההלכה את מכשילה אנשים אחרים, תחשבו גם על זה...
ניגון של גפןבקיצור, המגדר מילתא מתממש מול עינינו. עיינו בחזון עובדיה של הרב עובדיה.
אחת הסיבות שמנמקים תומכי העליה (והיא מאוד חזקה לשיטתם) היא 'כיבוש'! [לא משנה כרגע למה רוב הגדולים דחו את הטעם הזה]
כלומר, אילולי כיבוש היו נשארים בידי התומכים בעיקר מצוות עשה [שמאוד חלקו עליהם האוסרים, שכן לא מצינו שום מצוה בעליה להר עצמו] ושיטה רוחנית השקפתית שזה מה שאמר 'החבר' שירושלים תיבנה לכשיכספו אליה בנ"י תכלית הכוסף.
ובוודאי שאם היה בידינו הרב אבינר [לדוג'] לא היה מתיר בגלל זה, אדרבה. וכן נראית שיטתו של הרד"ח הכהן (לפחות מטעם זה הוא נימק את ההיתר..).
עייני ברמב"ן שמביא מדרש על זה, לא תמצאי שם שום מצוה לעלות להר הבית. ואין עשה דוחה לא תעשה ועשה (ומקדשי תיראו - גם על הר הבית, ולא תטמאו את משכני - לא תעשה, וספק דאורייתא לחומרה..)
א. חיזוק הריבונות.
ב. חיזוק הקשר למקדש.
ג. הקרבת קרבן (לפחות רצינו)..
ועוד שלל "מצוות" רבות..
מרן הרב זצ"ל בדרכם של רבותיו וגדולי ישראל ככלל, קבעו כי הריחוק מקרב, וכשהוא מרחיק את הטומאה הוא מקרב עוד יותר (משפט כהן רב- רד, לנתיבות ישראל עמ' רפא לענ"ז, גר"א שיה"ש ד' ו [נ"ל], חינוך מצוה רנ"ד, אוה"ח עה"ת ,ואל יבוא בכל עת אל הקודש", פר' שמיני, של"ה ועוד ועוד).
מורא אב ואם היא אכן מצווה שלילית, ומי שמתרחק מהוריו לא עובר עליה.
מקדשי תיראו גם כן, ומי שלא עולה מחמת חשש לטעות במקום, בטהרה או בשאר הדברים האסורים, בוודאי נחשב מקיים אותה.
מי שלא עלה לא עבר, אבל גם לא קיים. מי שעלה יכול להיות שעבר ויכול להיות שקיים.
מצוות עשה שלילית. אם הוא נמנע מלעלות, כי יודע שלא יוכל לשמור על ההלכות, הוא לא עבר, וגם אם לא קיים בפועל, זו בוודאי מעלה.
בסדר. אבל מאחר ולא עוברים עליה, אין חובה לעלות כדי לקיים.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!