90 שנה לי"ד כסלו. גוט יום טוב.פיצוחית

היום שקישר אותנו עם הרבי.

 

 

(תרפט-תשעט)

אני מתחיל להבין את החרם..הסטורי
אחת הטענות המרכזיות נגד החסידים, היתה ש'כל ימיהם כחגים'. מהצצה (מסקרנות) לפורום הזה, אני רואה שהטענה נכונה.
עד שנהרג שטן זה אתה מתעקש לעשות לו הנשמה?אריק מהדרום


לחרם - לאהסטורי
לזה שצריך פרופורציות כן.
כל ימיהם כחגים זה רע?פה לקצת
רק רוצה להבין את הטענה. לא שום דבר מעבר
כן. צריך פרופורציות בחיים, אחרת הכל חסר משמעותהסטורי
יום טוב, זה יום מיוחד, כדי שהוא יהיה מיוחד צריך שהוא לא יהפוך לרגיל. מהתורה יש שלושה רגלים ושני ימי דין. מדרבנן נוספו עוד כמה ימים.

אבל אם היום אומרים 'חג שמח' או 'גוט יו"ט' וגם אתמול אמרו וגם בר"ח וגם בכ"ח חשוון ושבוע הבא יהיו יומים שבכלל רואים בהם ר"ה - אז זה כבר לא מיוחד. אז כשיגיע חנוכה, החגיגיות לא תורגש (וכמה פולמוס יש בפוסקים על ההגדרה המדוייקת של חנוכה - כי להגדיר ימים טובים או ימי שמחה זה לא משחק).

לא סתם אמרו חז"ל "האומר הלל בכל יום, הרי זה מחרף ומגדף"
המציאות בפועל מוכיחה אחרתאמא ל6 מקסימים
בחבד יודעים לחגוג יפה מאוד את כל החגים, נתת את חנוכה כדוגמא, אז גם אני אתן: מאות אם לא אלפי הדלקות מרכזיות של חבד בארץ ובעולם, הכוללים שמחה וריקודים, חלוקת חנוכיות ונרות ליהודים כדי שיקיימו את מצוות היום בביתם, עלונים המסבירים על חנוכה, על האור וכו'.
כך שאי אפשר בשום אופן לומר על חבד "כשמגיעים לחנוכה החגיגיות לא תורגש".
וזו רק דוגמא של חנוכה. יש עוד חגים, ועל כל אחד מהם אפשר לומר על חבד את מה שכתבתי על חנוכה.
דווקא בגלל י"ט כסלו חוגגים את חנוכהמושיקו

על ידי שמבינים יותר את התוכן הפנימי שלו

יש לי יום יום חג יש לי חג יום יוםפיצוחית


אכן- גוט יו"ט גוט יו"ט גוט יו"טשלוימלה

בס"ד

בדיוק אתמול קראתי סיפור מהגאון ר' חיים עוזר (אחד מגדולי הליטאים שהיה לו קשר חם מאוד עם הרבי הרש"ב)

רב אחד מהחוג הליטאי פנה אליו עם השאלה הזאת... (אותו רב היה מקיל גדול) ר' חיים עוזר רצה לענות לו כמו שמגיע לו:

והוא ענה- אצל החסידים זה "מוסיף והולך" אצלך זה "פוחת..."

 

פיצוחיתאחרונה


...הפואנטה
כתבה: חני ליפשיץ - בית חב''ד נפאל
לכבוד יום הנישואים של הרבי והרבנית

*למי למי ...יש יותר כבוד?!*
***********************
היום לפני 90 שנה נישאו רבי מנחם מענדל והרבנית חיה מושקא שניאורסון זה לזו בוורשה שבפולין.
תמיד אהבתי לשמוע סיפורים על חיי הנישואין של הרבי והרבנית.
הן מהסיבה הפשוטה שהרבי והרבנית מלובביץ' הם דוגמא ומופת להנהגה יום יומית עבורי והן משום שדרך הטבע זו היתה אמורה להיות זוגיות קצת מאתגרת יותר..
כזו שבה הדבק המאחד בין בני זוג: ילדים, היה כידוע חסר.
אבל במקרה של הרבי והרבנית נראה שההיפך הוא הנכון. היה שם חיבור מיוחד במינו
והיה שם עוד דבר....
*כבוד.*
*הרבה כבוד.*

זוהי המילה שחוזרת על עצמה בכל הסיפורים.

הרבנית חיה מושקא שבחרה שלא לחיות באור הזרקורים (אף על פי שמדובר היה בבתו של האדמו"ר הקודם של חב"ד) *היתה יושבת וממתינה לבעלה* בבית הלבנים, ברחוב פרזידנט שבקראון הייטס.
גם כשהרבי היה שב בשעות הקטנות של הלילה, היא *חיכתה לו בסבלנות* בסלון הקטן.
כשהיה נכנס - ואין זה משנה מה היתה השעה וכמה היה עסוק - *היה מתיישב לידה ומשתף אותה בעניינים השונים. מתיעץ איתה על כל דבר וענין*
והכל... בכבוד הדדי.
כזה שהיה ממגנט את כל מי ששהה במחיצתם.

הם *היו קמים זה לכבודו של זו. מדברים בנחת ובנעימות.*
מנגינת קולם מעידה על היחס המיוחד שיש להם האחד כלפי השני והמבט המעריך שהיה להם בעיניים כשהביטו זה בזו - לימד את כל הסובבים אותם הרבה יותר מכל שיעור אחר.

כבוד בחיי הנישואין.
נשמע כל כך פשוט
וכל כך לא..

הרבה יותר קל לכבד מישהו רחוק ממך.
כזה שאתה לא נתקל בו הרבה בחיי היום יום.
כבוד בנישואין הוא עבודה לכל דבר!!!!
*פירושו לשים את עצמך בצד, בלי חשבונות של מי עשה יותר בשביל השני - ולהכיר ולהאמין בערך הפנימי של בן או בת הזוג שלך* ואחרי ששמת את האגו בפינה והכרת באמת ובתמים בערך הפנימי של בן הזוג - כל יום מחדש להדגיש את הערך הזה של האדם איתו אתה חולק את חייך:
במחשבה
דיבור
ובמעשים.

זה דורש כוחות נפש
והבנה *שחיי הנישואין הם קודש קודשים!!!*

אני יודעת שאני נשמעת קצת מיושנת אבל זוהי התפיסה שלי את הזוגיות. (כמובן, להוציא זוגיות שלילית. כזו שמבטלת אותך והורסת אותך מבפנים..)
קודש הקודשים היה החדר הפנימי והקדוש ביותר במשכן ובבית המקדש. נכנס אליו הכהן הגדול פעם אחת בשנה: בעבודת יום הכיפורים. בחרדת קודש. בבגדי לבן. ובכבוד.

אני חושבת גם שחלק מהכבוד של חיי הנישואין הוא לזכור, שכל זוגיות נבנית באופן אחר.
כל זוג קיבל את האתגרים והתמודדויות שלו: יש זוג שמתמודד יותר עם אתגר הפרנסה, יש כאלה שחינוך הילדים מאתגר אותם ויש שבריאות..
ולכן ההשוואה בין חיי הנישואין שלך ושל החבר שלך היא מיותרת!!!
ולא מכבדת את התהליכים שעברתם יחד בתור זוג.

ובסוף אני מרשה לעצמי לכתוב שאולי חלק מהכבוד הוא גם.. קצת להצניע..
בדור שלנו - דור האינסטגרם והתמונות..
לזכור למנן. ולסנן.
ולהזכיר לעצמינו שאם הזוגיות שלנו היא קודש קודשים - אולי טוב יהיה לנו לפתוח פחות את הדלת לכל מה שקורה אצלינו - בקודש פנימה....
אני מוחהחיה רוז
על הכותרת ששמו לטור שכתבו על חייו האישיים של הרבי

אי אפשר למצוא ציטוט ממקור נקי יותר?
צודקת.. אולו כי זה מונגש לקהלים אחרים.. לא יודעתהפואנטה
כל הכבוד על הרגישות
עדיין...חיה רוז
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך