~שרשור_חנוכה~סתרי המדרגה
לכבוד החג הכי ארוך בשנה, שרשרו שירים, סיפורים, קטעים, לחנים, וורטים, חידות, וכל העולה על רוחכם ברוח החג

משימת בונוס: לשמור על השירשור פעיל עד זאת חנוכה.

תיוגיישן -

@הר ומדבר
@שחר.
@משתדלת יותר
@כוסף ליוסף!!
@יחידי
@בארון
@בזרימה
@מתנחלת גאה!
@שמש וסערה
@סביון
@לומדת ללכת
@פועל במה
@שוליינית
@חולות
@פרפר נחמד&
@קיבוצניקית
@תכלית הכוסף
@Slow motion
חנוכה.משתדלת יותר

באלי שהוא יפצה על שנה שעברה.

 

שירים בהמשך

יש לי ^-^בארון
- שלום אוזה שלום שבי
- שלום עופרה שלום!
- היי עופרה
- כן
- מה יש בסלסלה האדומה
- נחשו
- אולי כבשה
- אולי פרה אדומה
- אולי לחם עם חמאה
- ואולי תפוח אדמה!
- הנה, ניחשתם, תפוחי אדמה
- ומה עושים בתפוחי אדמה?
- מקלפים ועם ביצים בוחשים ויוצרים לביבות
- לביבות כן לביבות
- אה! אני יודעת לכבוד מה
לכבוד החנוכה

חנוכה חנוכה
איזה חג מדליק
חנוכה חנוכה
איזה חג שמח
נלבב לביבות
לכבוד חג האורות
חנוכה חנוכה
איזה חג נפלא
חנוכה

- שלום אוזה שלום שבי
- שלום דודו שלום!
- היי דודו
- כן?
- מה יש שם בתוך הקופסה
- נחשו
- אולי סוסה
- אולי יש בה בובות
- אולי יש בה עוגות
- ואולי יש בה נרות
- הנה, ניחשתם, יש בה נרות
- ומה עושים בנרות צבעוניים?
- בחנוכייה את הנרות מדליקים ואחר מברכים
- מדליקים חנוכייה!
- אני יודעת לכבוד מה
לכבוד החנוכה

חנוכה חנוכה
איזה חג מדליק
בוערים הנרות
איזה חג שמח
נלבב לביבות
לכבוד חג האורות
חנוכה חנוכה
איזה חג נפלא, חנוכה

- היי עופרה, היי דודו, מה אתם עושים
- מזיזים את הארון
- את הארון?
- מזיזים את הארון?
ולמה מזיזים
- כדי לשים אותו במסדרון
- ומה תשימו במקום הארון
- את המיטה נשים במקום הארון
ונזיז למרכז את השולחן ונשחק בסביבון
- סביבון!
- אני יודעת לכבוד מה
לכבוד החנוכה

חנוכה חנוכה
סביבון סוב סוב
בוערים הנרות
איזה חג שמח
נלבב לביבות
לכבוד חג האורות
חנוכה חנוכה
איזה חג נפלא
חנוכה
מעוז צור - ברסלביחידי
מעשה בלביבות/ תלמה אליגון רוז וחיה פרנקלמתנחלת גאה!
הוי חנה זלדה, אישתי האהובה
חג חנוכה הגיע ובא
ובחנוכה נפשי מה חשקה
לאכול לביבה חמה ומתוקה.

הוי רבי קלמן, אישי היקר
אצלי במטבח קמח לא נשאר
בעלי היקר ואיך זה אוכל
להכין לביבה בלי קמח בכלל?

אז רבי קלמן שינס את מותניו
חבש כובעו נעל מגפיו
השוקה דוהר, קונה הוא מהר,
שק קמח לבן והביתה חוזר.

הנה חנה זלדה, אישתי האהובה
הנה לך הקמח להכין לביבה
כי בחנוכה נפשי מה חשקה
לאכול לביבה חמה ומתוקה.

הוי רבי קלמן, אישי היקר
אצלי במטבח שמן לא נותר
בעלי היקר ואיך יתכן
להכין לביבה, אם שמן לי אין?

שוב משנס רבי קלמן מותניו
חובש כובעו ונועל מגפיו
השוקה דוהר, קונה הוא מהר,
כד שמן טהור והביתה חוזר.

הנה חנה זלדה, אישתי האהובה,
הנה לך השמן להכין לביבה
כי בחנוכה נפשי מה חשקה
לאכול לביבה חמה ומתוקה.

הוי רבי קלמן אישי היקר
אצלי במטבח לא נשאר סוכר
בעלי היקר, ואיך זה אפשר
להכין לביבה בלי טיפת סוכר?

עייף רבי קלמן נפשו עצובה
נועל מגפיו וחושב על לביבה
לשוק הוא חוזר רעב עוד יותר
סוכר הוא קונה והביתה דוהר.

הנה חנה זלדה זוגתי האהובה
הנה הסוכר הכיני לביבה
כי בחנוכה נפשי מה חשקה
לאכול לביבה חמה ומתוקה.

הוי רבי קלמן, אישי היקר
שמא נידחה הלביבות למחר
בעלי היקר, הן איך זה אפשר,
להכין לביבה כשהכוח נגמר?

אז רבי קלמן חולץ מגפיו
לובש הוא סינר מפשיל שרווליו
ולש הבצק יוצק ויוצק
צוחק אחרון רק מי שצוחק.

הוי חנה זלדה בוקר כבר בא
עיניים פיקחי הנה לביבה
כי בחנוכה נפשנו מה חשקה
לאכול לביבה חמה ומתוקה.



בלי זה חנוכה זה לא חנוכה.
לחני מעוז צור של ברסלב סתרי המדרגה
חנוכה בברסלב זה חג גבוה ביותר.
נבוא פה כמה לחנים של ברסלב ל"מעוז צור". כולם נפלאים מאוד בעיניי

(והי, אשמח שתעשירו אותי בלחנים שאני לא מכירה. שאוכל להתחדש ולגוון קצת )


ויש אותו כמובן בביצוע המופלא של אביתר בנאי ש

יוונים נקבצו עליי של חב"ד ועוד אחדסתרי המדרגה
עבר עריכה על ידי הנושמת בתאריך כ"ד בכסלו תשע"ט 00:33
עבר עריכה על ידי הנושמת בתאריך כ"ד בכסלו תשע"ט 00:33
יוונים נקבצו עליי בלחן של חב"ד:



יוונים נקבצו עליי של שלהבת: (אם תגלו לי של מי הלחן זה יהיה נפלא מאוד מצידכם)




ויש עוד המוןהמון שאני מחכה שתוסיפו לכאן
(מצמרר כל פעם מחדש. הלחן של ברוך לוין)סתרי המדרגה
כמה מחשבותחולות
חנוכה זה גילוי האור, שמבליט את חוסר העצמיות של החושך. קיומו של האור הכי קטן מסלק את החושך. החושך הוא הקליפה והאור הוא מטהר את העולם, מייצג את הקודש המתפשט בכל. וידועה סגולת ההסתכלות הנרות לטהר את העיניים ממראות רעים.
קחו לכם קבלה טובה להביט הנרות איזה זמן מדי יום.
להכנס לחג בטהרה.
רננו צדיקיםסתרי המדרגה
ניגון נשמתי עמוק וסוחף שנוהגים חסידי ברסלב לשיר מול נרות החנוכה.
המילים של המזמור הן פרק ל"ג בתהילים, והלחין אותן ר' דוב בער ממזריטש.

א רננו צדיקים, ביהוה; לישרים, נאוה תהילה.
ב הודו ליהוה בכינור; בנבל עשור, זמרו-לו.
ג שירו-לו, שיר חדש; היטיבו נגן, בתרועה.
ד כי-ישר דבר-יהוה; וכל-מעשהו, באמונה.
ה אוהב, צדקה ומשפט; חסד יהוה, מלאה הארץ.
ו בדבר יהוה, שמיים נעשו; וברוח פיו, כל-צבאם.
ז כונס כנד, מי הים; נותן באוצרות תהומות.
ח ייראו מיהוה, כל-הארץ; ממנו יגורו, כל-יושבי תבל.
ט כי הוא אמר ויהי; הוא-ציווה, ויעמוד.
י יהוה, הפיר עצת-גויים; הניא, מחשבות עמים.
יא עצת יהוה, לעולם תעמוד; מחשבות ליבו, לדור ודור.
יב אשרי הגוי, אשר-יהוה אלוהיו; העם, בחר לנחלה לו.
יג משמיים, הביט יהוה; ראה, את-כל-בני האדם.
יד ממכון-שבתו השגיח-- אל כל-יושבי הארץ.
טו היוצר יחד ליבם; המבין, אל-כל-מעשיהם.
טז אין-המלך, נושע ברוב-חיל; גיבור, לא-יינצל ברוב-כוח.
יז שקר הסוס, לתשועה; וברוב חילו, לא ימלט.
יח הנה עין יהוה, אל-יראיו; למייחלים לחסדו.
יט להציל ממוות נפשם; ולחייותם, ברעב.
כ נפשנו, חיכתה ליהוה; עזרנו ומגיננו הוא.
כא כי-בו, ישמח ליבנו: כי בשם קודשו בטחנו.
כב יהי-חסדך יהוה עלינו: כאשר, ייחלנו לך.

אופסי >< ואפילו הגבתי כאןבארון
אז אני אניח את זה פהבארון
מי ידליקקיבוצניקית
מי ידליק
דורית פרקש
מילים ולחן: נעמי שמר

ההולכים בחושך
אור גדול יראו
הכמהים לחופש
בית ימצאו
אפלה מולכת
על הפנסים
העומדים מלכת
מחפשים נסים

מי ידליק נר עתיק
מי ישמיע שיר
מי ימצא בליבו
אור חדש בהיר
בלפיד של אתמול
עוד תבער האש
לפעמים נס גדול
שב ומתרחש

האורות דולקים
על אדן חלוני
יש מי שידע
לפתור את חלומי
זה אותו סיפור
אותו המחזה
בימים ההם
ובזמן הזה

מי ידליק...

אל תבטיח לי
נסים ונפלאות
גם הערפילים
הם רמז לבאות
בעונה סוערת
אל תיסוב אחור
ותמצא בדרך
גם שלווה ואור

מי ידליק...


שירת נשים

טלאור סופר:סתרי המדרגה
הַנֵּר הָרִאשׁוֹן יִהְיֶה בּוֹדֵד מְאוֹד
הָיוּ נָשִׁים פּוֹלָנִיּוֹת טוֹעֲנוֹת וְאוֹמְרוֹת
לָנוּ טוֹב לָשֶׁבֶת לְבַדֵּנוּ בַּחֹשֶׁךְ
אֲבָל אֲנַחְנוּ זֶה אֲנַחְנוּ
וְנֵרוֹת, נוּ, נֵרוֹת.

וּבְכִסְלֵו הַנֵּרוֹת הִפְגִּינוּ בַּחוּצוֹת
כְּדֵי לְהַבִּיעַ מְחָאָה וְלִפְרֹק אֶת הַמֶּתַח
הֶחְזִיקוּ מֶגָפוֹנִים וְלָבְשׁוּ אוֹתָן חֻלְצוֹת
עִם כִּתּוּב שָׁחֹר: לֹא מַפְקִירִים נֵרוֹת בַּשֶּׁטַח
(וְהָיוּ שְׁלָטִים עִם אֲמִירוֹת סְפֶּצִיפִיּוּת כְּאוּבוֹת
כְּמוֹ: בֵּית הִלֵּל-מַפְקִירִים נֵרוֹת בָּרְחוֹבוֹת)

לֵיל חֲנֻכָּה הִגִּיעַ, לִפְנֵי הַהַדְלָקָה
כָּל נֵר נִחֵם אֶת עַצְמוֹ בַּמַּחְשָׁבָה
שֶׁגַּם אִם יִהְיֶה הָרִאשׁוֹן שֶׁיִּדָּלֵק
הוּא אָמְנָם יִהְיֶה בּוֹדֵד
אֲבָל בְּדִידוּת לְשֵׁם מִצְוָה

וְנֵר רִאשׁוֹן נִבְחַר בְּכָל בַּיִת וּמִשְׁפָּחָה
וּמִשְּׁאַר הַנֵּרוֹת קִבֵּל חִבּוּק תְּמִיכָה
אֲבָל הָאֱמֶת הִיא שֶׁבֵּינָם לְבֵין עַצְמָם
הַנֵּרוֹת פָּלְטוּ בְּשֶׁקֶט אֲנָחוֹת שֶׁל רְוָחָה

וּפִתְאוֹם, קָרָה הַנֵּס, הַנֵּרוֹת הֶחְנִיקוּ צְעָקָה:
נֵר נוֹסָף נִלְקַח וְהָעֳמַד לְהַדְלָקָה
רָחוֹק מְעַט מֵהָרִאשׁוֹן, וְלֹא הָיָה בָּרוּר
אִם תַּפְקִידוֹ הוּא לְכַתְּחִלָּה
אוֹ רַק בְּדִיעֲבַד
מָה שֶׁבָּטוּחַ-נֵר רִאשׁוֹן
לֹא הָיָה עוֹד שׁוּב לְבַד.
אויש, היא אדירהבארון


חנוכ/מ. י.בתוך בני ישראל
ממעט והולך וממעט
דמי וחלבי וגאוותי
(בטח ממעט גאוותי. סתם שוחק)
שוחק, שוחק,
כמו המציאות האפורה והשגרתית הזאת, הנשברת לעיתים תכופות מדי,
תכופות מדי,
תכופות.
הדק היטב, היטב היטב
כמו אור של נר בודד
מאיר לו, חסר מטרה
על נר כבוי, עוד נוזל קלות
שמן על הכוסיות הסדוקות.
אבל אני?
אני מדליק.
אחת, אחת ואחת, אחת ושתיים,
בשחרית, בין הערביים,
שבעה נרות? ותשיעי מצטרף
וקורס אני על הקיר הלבן-לבן הזה,
לבן מדם של קרבנות, לבן ממעשה אלוקים,
לבן ממך, בן אדם.
הגבורה של ימינו:סתרי המדרגה
החלק היומי/ סיון רהב מאיר

סקר חדש קובע כי 74% מהישראלים מדליקים נרות בכל ערב בחנוכה. זה נתון מדהים. בואו נסתכל על העולם בכנות: שום אנטיוכוס לא רודף אותנו ואוסר עלינו לחיות כיהודים. איך משמרים את האש של המכבים, את ההתלהבות, כשכבר אין שום "אסור" והכל "מותר"? כשאין שום רשע בעקבותינו, והסביבה משדרת לך: "אחי, תעשה מה שבא לך, זה לא משנה"? הסיפורים על אבותינו שהתחבאו, נרדפו ועונו, בחנוכה ובכל הדורות, הם מרגשים וחשובים – אבל מה איתנו? קל לשמור על הזהות כשאתה במלחמה מובהקת של רעים מול טובים. בעולם פתוח הכול מבלבל ומורכב יותר. האתגר ליצור זהות חזקה, בעלת תכלית ומשמעות – הופך לקריטי, לחיוני.
היום, כשאנחנו אומרים "קנאות" או "מסירות נפש", אנחנו חושבים בעיקר על בן לאדן או נסראללה, על אידיאולוגיה שמקדשת את המוות. אבל איך מקדשים את החיים? איך היהדות יכולה להדליק אש חיובית, של טוב, של חסד, של אור? כל שנה מחדש בחנוכה מתברר שיש רוב עצום שמעוניין להמשיך את הסיפור של החג הזה, מדור לדור. אנחנו רוצים לשמור על ערכי אבותינו החשמונאים, גם בעולם שבו אין אנטיוכוס, לא כי אנחנו מתחבאים מפני הגזירות, אלא מתוך שמחה ורצון ואהבה. וגם זה – סוג של גבורה בימינו. חנוכה שמח.
הומור של דוסים -סתרי המדרגה
זֶה יָקַר מִדַּי
זֶה מֻגְזָם מִדַּי
זֶה מָתוֹק מִדַּי
אֲנִי בְּעַד פַּשְׁטוּת, בַּגַּג רִבָּה מֵעַל
זֶה גַּם כָּכָה לֹא בָּרִיא, אָז עִם כָּל זֶה בִּכְלַל
מִשְׁפָּטִים שֶׁאַתְּ אוֹמֶרֶת בַּכְּנִיסָה לֶרוֹלָדִּין
בִּמְקוֹם לְהוֹדוֹת שֶׁזֶּה קָשֶׁה וְאֶתְגָּרִי
אֲבָל אַתְּ לֹא קוֹנָה כִּי יֵשׁ בְּזֶה
חָלָב נָכְרִי
#מיומנה_של_דוסית

(טלאור סופר)
אוי זה טובמתנחלת גאה!
שווה קריאה.תכלית הכוסף

"בספר קדושת לוי פי' בזמן הזה ממש עתה שיש בכל שנה הארה מהנסים שהי' אז ע"ש. אך מ"מ להרגיש הארת הנס צריך האדם להיות נפרש מהטבע. וכפי מה שאינו משוקע בטבע וגשמיות יכולין להרגיש. כי נס הוא למעלה מהטבע. ומ"מ ע"י המצוה נ"ח להיות נדבק במה שלמעלה מהטבע. שזה עיקר בחי' המצות לדבק ולחבר האדם במה שלמעלה מן הטבע. אף שעושה עניני עוה"ז מ"מ יוכל להיות נדבק ע"י אור המצות שהם בבחי' עשי' גשמיות כנ"ל. ואא"ז מו"ר זצלה"ה אמר קבעום ימים טובים בהלל והודאה. שתקנו שע"י הלל והודאה יעורר האדם הארת הימים שיהיו נפתחים ומאירים לו. וכן פירש זכר עשה לנפלאותיו להיות נזכר הארת הנסים והנפלאות בכל שנה בימים ההם עכ"ד ז"ל."

 

(שפת אמת, ליל א' דחנוכה, תרל"א)

 

על הלימוד שלאחר ההדלקה:יחידי

אחרי הדלקת הנרות צריכים ללמוד תורה, כי נר מצוה ותורה אור, ובודאי שהמצוה מאירה על אור התורה, ובפרט כשהמצוה הזאת היא מצוה המאירה ואי' שפועלת להשגת התורה, המגיד הקדוש מקאזניץ זי"ע שאל לאיש אחד אם הוא מנסה ללמוד אחרי התפילה את ההלכות שלא הבין קודם התפילה, אחרי שביקש מהשי"ת אתה חונן לאדם דעת, ואם האדם בעצמו לא יאמין בתפילתו, איך יכולה התפילה לפעול.

(הרי"מ מגור, שיח שרפי קודש ח"ב)

החלק היומי/ נר שניסתרי המדרגה
האתגר: להרפות / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

מה הכי קשה לנו לעשות? לא לעשות כלום. בחנוכה נשים נוהגות שלא לעשות מלאכה בחצי השעה הראשונה שלאחר הדלקת הנרות (אולי צריך לקרוא לזה: "אני אישה. אני שובתת")...
הנה דברים שאמרה על כך הרבנית ימימה מזרחי: "פעם היה קל יותר לשבת ליד החנוכייה בזמן הזה. רק לשבת, להביט בשלהבות ולהירגע. היום זו משימה. לא לטגן סופגניות, לא להחליף חיתולים, לא להגיש שום דבר. פשוט שבי. שבו. תדברו ליד החנוכייה, תשירו, תתפללו, תצחקו, תשתקו, תסתכלו. הרי מה הדבר שהכי חסר לנו בעולם? יישוב דעת. מה הכי קשה לעשות? לא לעשות. את רוצה לסמס למישהו ושוכחת למי רצית לכתוב ומה בכלל רצית. את הולכת בנחרצות למטבח ואז תוהה: מה חיפשתי פה בעצם? אז שבי והביטי בחצי השעה הזו בעצמך, בסובבים אותך, וראי מה יש לך. ראי את ה'יש' ולא את ה'אין'. רק תפסיקי להתאמץ ולהתרוצץ ולחשוב שהאור נמצא במקום אחר. האור נמצא כאן, אצלך. תביטי בשלהבות ותקבלי תובנות חדשות לגמרי. לראותם בלבד. זה כל מה שצריך לעשות. אל תחמיצי. אל תהרסי את הרגעים האלה בעשייה".
הילדים הללו/חנן בן אריהר ומדבר

הנרות הללו שאנו מדליקים
כמו הילדים המתוקים שאנו מחנכים,
אפשר לשים בהם את השמן ולהיטיב הפתילות
אבל משם זה רק תפילות.

הילדים הללו אנו מגדלים
וזה קצת קשה לראות אותם מהצד לפעמים,
צריך לשמור מפני הרוח ולשמור על עירנות
אבל משם זה סבלנות...

ואין לנו רשות להשתמש בהם (להתאכזב מהם)
רק לאהוב בלבד
ולהתפלל לנס, כמו בימים ההם-
בזמן הזה (בסבך הזה).

אז מנסים בתוך הבית להוסיף עוד אור
אבל בחוץ החושך נהיה שחור משחור
וסימני השאלה צפים ועולים,
ומבלבלים.

ובחיוך שלהם מתגלות כל התשובות
שלמעלה מן הזמן הן כבר היו כתובות.
יש כד קטן חתום בחותם של כהן גדול,
הוא לא ייתן להם ליפול-
יצא ממנו אור גדול.

ואין לנו רשות...

ריבונו של עולם, בורא מאורות ואדם.
עזור לנו להבין עד כמה גדולים ומאירים הנרות שנתת לנו.
ותן בנו הכח לאהוב אותם ללא תנאי, ולהיטיב עימם ואותם-
שיוכלו לעמוד איתן מול רוחות עזות הנושבות בחוץ.
שידעו הם עצמם, שכל אחד ואחד מהם
יכול להאיר עולם.

 

להודות ולהלל (קטע של הרב ושני ניגונים מההלל)יחידי

להודות ולהלל. יש כאן שני חלקים, שהם מתיחסים אל אלו הימים הטובים. ההלל הוא על הצד הטוב שישאר לעד לישראל דוקא ע"י פגישת המכשול העצום, החוזק הגדול של אמתת האמונה כשיוצאת אל הפועל דוקא במה שהדעות הרעות מתפשטות מאוד, עד שרבים יבהלו משאתן, וידמו שהן מבלעות את אמונת ישראל, וכאשר למרות כל אלה קמנו ונתעודד, ודבר אלהינו יקום לעולם, הרי דגלם של ישראל וקרנם מתרומם. וגם מה שאותם הקנינים, שהם טובים לשמש את האור האמתי של התורה, שנלקחו מאוצר הפגישה היונית, מאותם "דקריבין לארחא דמהימנותא", נצטרפו ונטהרו באש דת של תורת אמת להסיר מהם כל סיגיהם ובדיליהם, זאת היא טובה עליונה, שמאת ד' היתה זאת להכין הכל להטיב באחרית. וההודאה היא על ההצלה הזמנית, מהחרב שהיה עלול לבוא אז על ישראל מידי רשע של היונים, לולא ד' שהיה לנו. אמנם היסוד התכליתי של ימי קודש אלו הוא להכיר את הערך הנשגב של הנהגת אדון כל ית', איך שמהמון הדברים המתנשאים להשחית ולבלע כל קודש הכין רטיה למכה, עד שמלאך רע בעל-כרחו יענה אמן, וכאשר אירע ליעקב עם שרו של עשו, שלא נפטר ממנו בעצם התאבקותו עד אשר ברך אותו שם. ומזאת התכונה עצמה נצמחת ג"כ התשועה ההוית, שהיא פרטית לערך התשועה הכללית הרוחנית הגדולה, ההולכת ומתפשטת להפוך את החשך לאור. ועל שתיהן יחד נקבעו הימים הטובים הללו, בהלל גם בהודאה.

(עולת ראיה תלו-תלז, מוסד הרב קוק).

 

ימין ה' - חב"ד 

 

שובי נפשי - קרליבך 

היום ליל היארצייט של הרה"'ק ר' אברהם יצחק קאהן זצ"לתכלית הכוסף

האדמו"ר מ'תולדות אהרון'. 

 

העיד האדמו"ר על עצמו שבלומדו בשנות בחרותו אצל הגה"צ ר' יהודה סג"ל ראזנער זצ"ל מסעקלהיד בעל ה'אמרי יהודה', השתתף אצל רבו כאשר הדליק נרות חנוכה ברחימו ודחילו, ובאותה שעה הלהיב את לבבו להתקרב אל הקב"ה, וכאשר הלך להדליק את הנרות במנורה שלו שפך שיחו בתפילות ותחנונים מקירות ליבו ובדמעות רותחות לפני הבורא יתברך שמו במשך כשעתיים שיזכה לקרבת אלוקים לי טוב, והרגיש שנתקבלה תפילתו, כי באותה תקופה נפתחו לו שערי חכמה בינה וקדושה. 

 

וכן נהגו צדיקים בכל הדורות להביט בנרות, ומפורסם כן על הרה"ק בעל ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע, שבמשך זמן רב מאוד היה מסתכל ומביט באור הנרות כשכל כולו אש להבה, וכשהוא בוער כלפידים הסתכל וחזר והסתכל בנרות הקדושים מבלי להסיר מבטו מהם לזמן רב. 

 

גם הפליגו רבותינו מאוד מאוד בסגולת ההסתכלות באור הנרות אחרי ההדלקה, וב'קב הישר' (פרק צו) מאריך בקדושת הנרות, וכתב שנהגו לישב אצל הנרות ולהביט בהם, "וכל הנר הדלוק לדבר מצווה יש בו קדושה נפלאה גדולה אין שיעור, ואילו היינו זוכים להשגות רוח הקודש היינו מברכים ומבינים ומשיגים ע"י מצוות הדלקת הנרות של מצווה- עתידות...".

 

(באר החיים, ע"מ מ')

החלק היומי/ נר שלישיסתרי המדרגה
למצוא אור במציאות / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

את החלק היומי הבוקר כתב חיים אורי קוטלר, מפקד באימון מתקדם בגדוד רותם בחטיבת גבעתי: משפט מפורסם קובע שאם יש לך פטיש ביד – כל דבר בעולם נראה לך כמו מסמר. אז איך ייראה לנו העולם אם יש לנו נר ביד? זו המטרה של חנוכה, לחנך אותנו למצוא את האור בכל דבר ובכל אדם. לראות את המציאות בצורה עמוקה יותר, לגלות את הסוד שבתוכה. הרב יעקב משה חרל"פ מסביר שצריך לשאוב את העיקרון הזה מחנוכה לשאר השנה. וכך כותב הרב חרל"פ: *"הימים הללו, שמונת ימי חנוכה, אשר נקבעו לימי הלל והודאה, לימי התפעלות, להתפעל מכל רוממות של מצווה, מכל גדלות של תורה, מכל נשגבות של קדושה, הימים הללו הם המקור לכל ההתפעלויות של כל השנה. כל התפעלות שמביאה גדוּלה – מחנוכה היא נשאבת"*. היכולת להתפעל ולהתלהב מכל נקודת אור בתורה, מכל נקודת אור בשני – אמורה להיות נר לרגלנו, תרתי משמע.
...תכלית הכוסף

מסופר על הרה"ק ר' לוי יצחק מברדיצ'ב זיע"א שראה את תלמידיו מדברים אודות גודל התענוגות שיש לגראף פוטוצקי. (כידוע בימי הקיץ בזמן שכולם היו רוצים לגלוש על הקרח, הוא היה עושה ערמות סוכר וגולש עליהם וכו'). שאל אותם ר' לוי יצחק- "האם הגראף פוטוצקי הדליק פעם נרות חנוכה?" ענו לו התלמידים-"וודאי שלא, הרי הוא גוי". אמר להם ר' לוי יצחק- "אם כן, הוא אינו יודע כלל וכלל מה זה תענוג אמיתי..."

 

שנזכה

לא קשור לחנוכה, ובכל זאתתכלית הכוסף

דֶּרֶך הַשֵּׁם יִתְבָּרַך לְהַבִּיט עַל הַטּוֹבוֹת שֶׁעוֹשִׂין וְאַף שֶׁנִּמְצָא בָּהֶם גַּם כֵּן מַה שֶּׁאֵינוֹ טוֹב, אֵינוֹ מִסְתַּכֵּל עַל זֶה שֶׁכָּתוּב (בַּמִדְבָּר כ"ג) "לא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקב".

 

(ליקוטי מוהר"ן תניינא, י"ז)

עוד מעוז צור חדש ויפההאש בוערת
נס השמן הראשון- הרבנית דינה הורביץ הי"ד.שעות של אמת.

"וְאִשָּׁה אַחַת מִנְּשֵׁי בְנֵי-הַנְּבִיאִים צָעֲקָה אֶל-אֱלִישָׁע לֵאמֹר, עַבְדְּךָ אִישִׁי מֵת, וְאַתָּה יָדַעְתָּ, כִּי עַבְדְּךָ הָיָה יָרֵא אֶת-יְהוָה; וְהַנֹּשֶׁה--בָּא לָקַחַת אֶת-שְׁנֵי יְלָדַי לוֹ, לַעֲבָדִים.  ב וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ אֱלִישָׁע, מָה אֶעֱשֶׂה-לָּךְ, הַגִּידִי לִי, מַה-יֶּשׁ-לכי (לָךְ) בַּבָּיִת; וַתֹּאמֶר, אֵין לְשִׁפְחָתְךָ כֹל בַּבַּיִת, כִּי, אִם-אָסוּךְ שָׁמֶן.  גוַיֹּאמֶר, לְכִי שַׁאֲלִי-לָךְ כֵּלִים מִן-הַחוּץ, מֵאֵת, כָּל-שכנכי (שְׁכֵנָיִךְ)--כֵּלִים רֵקִים, אַל-תַּמְעִיטִי.  ד וּבָאת, וְסָגַרְתְּ הַדֶּלֶת בַּעֲדֵךְ וּבְעַד-בָּנַיִךְ, וְיָצַקְתְּ, עַל כָּל-הַכֵּלִים הָאֵלֶּה; וְהַמָּלֵא, תַּסִּיעִי.  ה וַתֵּלֶךְ, מֵאִתּוֹ, וַתִּסְגֹּר הַדֶּלֶת, בַּעֲדָהּ וּבְעַד בָּנֶיהָ; הֵם מַגִּישִׁים אֵלֶיהָ, וְהִיא מיצקת (מוֹצָקֶת).  ו וַיְהִי כִּמְלֹאת הַכֵּלִים, וַתֹּאמֶר אֶל-בְּנָהּ הַגִּישָׁה אֵלַי עוֹד כֶּלִי, וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ, אֵין עוֹד כֶּלִי; וַיַּעֲמֹד, הַשָּׁמֶן.  ז וַתָּבֹא, וַתַּגֵּד לְאִישׁ הָאֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לְכִי מִכְרִי אֶת-הַשֶּׁמֶן, וְשַׁלְּמִי אֶת-נשיכי (נִשְׁיֵךְ); וְאַתְּ בניכי (וּבָנַיִךְ), תִּחְיִי בַּנּוֹתָר."

 

מהסיפור הזה אני לומדת רעיון חינוכי.

יש כאן אישה במצוקה והיא מבקשת עזרה. חז"ל מלמדים אותנו שמדובר באשת עובדיה אותו מדיק שהחביא מאה נביאים במערה בשל גזירות איזבל. הרגו את עובדיה ועכע אישתו במצוקה כפולה: לא רק שהרגו את בעלה, אלא גם באים לקחת את הבנים שלה לעבדים משום שאין לה כסף לשלם לכל הנושים. לנוכח המצב הנורא שנקלעה אליו, היא באה בצעקה לנביא ומבקשת ממנו עזרה.

 

מה עונה לה אלישע? הוא נערך להושיע אותה ואומר: "מה אעשה לך, הגידי לי מה יש לך בבית". מדוע שואל זאת הנביא? מדוע על מנת לחולל נס ולהשפיע ברכה יש צורך חדעת מה יש בבית?! אלא שלמדנו מכאן שהברכה שורה על היש, על הקיים, ולא על האין. הוא שואל מה יש לה בבית, כי הדרך להתעודד, הדרך למציאת הפתרון- מתחילה ממנה. הנביא מסביר לה שכדי לעזור לעצמה ולהתקדם בעת המצוקה עליה להתחיל ממשהו. את במצוקה? חפשי מהי הנקודה שממנה אפשר להתחיל. בטוח שיש אצלך כמה דברים טובים, חפשי אותם.

אל תישארי תקועה רק בבעיות. בעיות יש הרבה: יש בעיות ביטחוניות, כלכליות, בעיות באמונה, בעיות בתפילה, קשיים בחינוך הילדים, בעיות בינך לבין עצמך- מי אני, מה אני, ועוד ועוד. מצוקות לא חסרות, אבל ההדרכה כאן היא לחפש מה שיש. 

בתוך כל אית, עם כל ה'בעיות' שלה, יש מאגר עצום. קודם כל- ניסיון. תחשבי, הרי לא נולדת אתמול, הספקת ללקט כמה ידיעות על החיים. גם כוחות יש לך (גם אם נדמה לפעמים שהם אוזלים...). והדבר שהכי הרבה קיים בל- הוא התקווה והציפייה לעתיד.

לכן הנביא שואל אותה מה יש לה בבית.

עונה לו האישה: "אין לשפחתך כל בבית כי אם אסוך שמן".

"אסוך", אומרים המפרשים שהוא כלי קטן המכיל כמות קטנה של שמן. הרד"ק מוסיך ששמן זה הוא השמן שאיתו היה עובדיה מדליק לנביאים נרות בהיותם במערה. ובכן, האישה מצאה משהו שעשו בו דבר טוב, משהו ממסירות הנפש של בעלה לעזור לאחרים נשאר קצת. כלומר, היא חיפשה מה יש לה בבית, והיא מצאה נקודה של הטבה. הדרך לפתרון, להתקדמות, מתחילה ממה שיש לך בתוכך.

אחר כך מדריך הנביא את האישה: "לכי שאלי לך כלים מן החוץ מאת כל שכנייך כלים ריקים אל תמעיטי"- כוח ההתחברות.

את לא צריכה שיהיה בך הכול. את יכולה לבקש עזרה., ויש מי שירצה לעזור לך. יש אנשים שאוהבים אותך, יש שכנות, יש חברות, יש משפחה. לא צריך לעשות הכל לבד לבד. נכון שזה מתחיל ממך, אבל אפשר ורצוי לבקש עזרה. "כלים ריקים" זה ביטוי של ענווה. עלייך להביא כלים ריקים- תתרוקני, בענווה.

עכשיו נתבונן בנס עצמו. "ויצקת על הכלים האלה והמלא תסיעי". השמן שופע מאליו, והיא צריכה פשוט להזיז את הכלים! היא איננה מזיזה את השמן מכלי לכלי, הכלים הם אלה שמוזזים, "והמלא תסיעי". עם הכלי הריק יבוא השפע- זו הענווה. לא שהשפע זקוק לכלי ריק כדי למלא אותו, אלא הכלי הריק עצמו הוא הגורם להשפעת השפע.

"ותלך מאתו ותסגר הדלת בעדה ובעד בניה, הם מגישים אליה והיא מוצקת". יש כאן נקודה נוספת, עניין שיתוף הפעולה. אי אפשר היה לה לעשות את זה לבד. השפע שאלישע מעניק לאישה הזאת מצריך שיתוף פעולה, שלה ושל בניה, שלה ושל שכניה.

היא מזיזה את הכלי ומיד מביאים לה עוד אחד. זוהי תנועה מתמדת, זהו בית דינמי, של עשייה. אל תשקיעי את זמנך במחשבות, לנתח כל דבר מאלף זוויות. לא לחכות אלא לעשות. קבעי תכנית פעולה- בענווה, בצניעות, בעצת החברות, בהתבסס על הטוב שיש בך- ותעשי.

"ויהי במלאת הכלים ותאמר אל בנה הגישה אלי עוד כלי, ויאמר אליה אין עוד כלי, ויעמד השמן". באותו הרגע שאין עוד כלי- נגמר השפע.

חן חןיחידי
עבר עריכה על ידי יחידי בתאריך כ"ז בכסלו תשע"ט 20:56


מהיותר יפים שנתקלתי (וחובה קריאה, כמובן)משתדלת יותר

אוֹרוֹת וכֵלִים\נעמי רם

 

רָאִיתִי אֵיךְ שַׁלְהֶבֶת נִרְעֲדָה,
עִיקֶּשֶׁת, מְלָחֶשֶׁת בָּרוּחַ.
אֵיךְ הִיא, נֶאֱבֶקֶת
וְאֵינָהּ נִכְבֵּית.
אֵיךְ צְבָעֶיהָ מִתְפַּתְּלִים,
מִתְקַפְּלִים אֶל תּוֹךְ
אוֹר יְקָרוֹת זָעִיר
הַדּוֹחֶה;
הַרְבֵּה מִן הַחוֹשֶׁךְ
הַסּוֹגֵר עָלַיי.
מְאַייֵּם לִבְלֹעַ אֶת כָּל אֲשֶׁר
רוּחַ בּוֹ.

וּנְשַׁמָּה בְּאַפִּי,
גַּם הִיא רוֹצָה לִבְעוֹר כָּךְ,
לִזְעוֹק אֶת כָּל הָאֵינְסוֹף.
לִפְרוֹץ אֶת מִגְבְּלוֹת הַחוֹמֶר,
וְלִהְיוֹת.
לְרַקֵּד בְּפַשְׁטוּת,
לְהוֹפִיעַ אֶת אוֹרָה הַנּוּגֵהּ.
לַמְדָנִי כֵּיצַד נִיתָּן
לְשַׁבֵּר אֶת מַחְסוֹמֵי הַחוּץ,
שְׁכְּמוֹ חוֹנְקִים אוֹתָהּ,
וּמַדְחִיקִים
(אוֹתִי.)

נְדַמְייֵן אִילּוּ הָיָה עוֹשֶׂה חַיִץ.
גְּבוּל מַפְרִיד וְקוֹבֵעַ -
חִיצוֹנִיּוּת; פְּנִימִיּוּת.
אוּלַי הָיָה מַבְדִּיל כָּךְ,
אוּלַי לֹא.
וְכָעֵת,
הַכָּל תּוֹהוּ,
מְשַׁמֵּשׁ בְּעִרְבּוּבְיָה.
וְאֵין מִי שֶׁיַּדְלִיק
אֶת הַתּוֹךְ הַזֶּה.
עַד שֶׁתֵּהֶא שָׁלְהַבְתִּי
עוֹלָה מֵאֵלֶיהָ,
וְהָאֵשׁ שֶׁלִּי
תּוּקַד

בִּכְמִיהָה לְאֵ-ל חַי,
בְּצִמָּאוֹן אֵין קֵץ.
אַךְ,
אֵין לָנוּ רְשׁוּת
לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בָּהֶם
אֶלָּא,
לְהִתְגַּעְגֵּעַ בִּלְבַד.

אין לי מילים.מתנחלת גאה!
וואו.
מ ד ו י י ק.
לא הספקתי לשלוח הבוקר, אז בדיליי. החלק היומי של נר רביעי:סתרי המדרגה
לקרוא לפני ההדלקה / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

נו באמת, למי זה חשוב אם הדלקנו חנוכייה? מה כבר המשמעות של מעשה אחד קטן שלנו? העולם כל כך גדול ויש בו כל כך הרבה אנשים, אז מה זה משנה אם עשינו משהו או לא? הרב ירחמיאל ישראל יצחק דנציגר לא הותיר אחריו ילדים, אבל הותיר ספר נפלא – "ישמח ישראל". הוא מסביר שם על החשיבות האדירה של המעשים הקטנים שלנו. עד כמה כל מעשה טוב הוא קריטי וחיוני. זה לא סתם גפרור שמדליק נר, מאחורי הקלעים מתרחשים כאן דברים גדולים. אולי כדאי לקרוא את הטקסט הזה לפני שניגשים להדלקת החנוכייה: *"כל איש פשוט ביותר, בגשתו אל הקודש להדליק נר חנוכה, הרי הוא עצמו נעשה ככהן גדול, וביתו נהפוך כבית המקדש, ויתבונן בגשתו להעלות את האש שאינו מדליק כאן נרות שמן או שעווה בעלמא, אלא הוא מעלה את האור של ששת ימי בראשית, וייגש אל העבודה באימה וביראה מתוך שמחה של מצווה, על שאיש פשוט כמותו זוכה לחולל עתה 'מהפכות' גדולות בעולמות עליונים".* שימו לב למילה מהפכות. מהפכות לא מתחילות רק בכיכר וברחוב, אלא גם ליד הדלת והחלון של הבית.
החלק היומי/ נר חמישיסתרי המדרגה
לא לברוח מהתרבות שלך / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

אם לא תכבד את עצמך – אף אחד לא יכבד אותך. העיקרון הזה נכון בזוגיות ובחינוך ילדים (מי שעושה מעצמו "סמרטוט" לא יכול לצפות לכבוד מבן הזוג או מהילדים), אבל נכון גם מבחינה לאומית, כעם. לפני כ-200 שנה התמודד הרב שמשון רפאל הירש בגרמניה עם יהודים רבים שנטשו את המסורת וזלזלו בה. הוא כתב אז מאמר לחנוכה, ובו הזכיר להם שגם אם יוותרו על תרבותם - הדבר לא יעזור להם בסופו של דבר להשתלב בחברה הגרמנית. הנה קטע קצר ומשמעותי מדבריו, שאקטואלי מאוד גם למצבנו היום: "במידה שאתה תכבד ותעריץ את עברך ואת קודשיך, כך יכבדו העמים אותך. יתכן שבגלל סיבה זו או אחרת תזכה לפחות או ליותר אהדה מצידם, אבל כבד יכבדו אותך. ואולם, אם אתה בעצמך מתייחס בזלזול כלפי עברך, אינך מכבד את קברות אבותיך, אינך מכבד את מקדשך ואינך משתדל לקנות ידיעה נאותה בתורתך – איך תוכל לצפות שזרים יכבדו אותך ואת אבותיך? הרבה תענוגות צפויים לך במחיר התכחשותך לתורה, אבל לכבוד לא תוכל לצפות. מה גדולה הטעות שטעו כל אותם אנשי ההתקדמות, בעלי ההשכלה, כהני ההתחדשות. צא וראה, מה אומר לך נר חנוכה!".
שרה שקל:סתרי המדרגה

החלק היומי/ נר שביעיסתרי המדרגה
לא היינו גיבורים מרשימים / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

מחשבה קצרה לחופשת חנוכה (כי לי אין הרבה זמן לכתוב ולכם אין הרבה זמן לקרוא):
אולי יותר מכל רעיון והסבר על חנוכה, כדאי פשוט להסתכל לרגע במילים שאנחנו מוסיפים בימים אלה לתפילה: *מָסַרְתָּ גִיבּוֹרִים בְּיַד חַלָּשִׁים, וְרַבִּים בְּיַד מְעַטִּים, וּטְמֵאִים בְּיַד טְהוֹרִים, וּרְשָׁעִים בְּיַד צַדִּיקִים*. אנחנו לא מתביישים להודות שלא היינו גיבורים וחזקים ומרשימים וכוחניים. אלפי שנים אחר כך, אנחנו זוכרים שניצחנו למרות שהיינו חלשים ומעטים – אבל טהורים וצדיקים.
משהו יפה של אמיר מויאל על אור וחושך,עמירם

שממש התקשר לי לסדנא היום.

 

 

חושבים שהרמה של התכנים בפייסבוק ירדה?
מסתכלים על הנוער של היום ונאנחים?
כועסים על השירים הרדודים שמפציעים כמעט מדי יום?

הפוסט הקצר הזה בשבילכם.
--
מכירים את זה שאתם לא יודעים איפה המתג של האור- 
אז אתם מתחילים ללטף את הקירות בחושניות?
רוב האנשים לא אוהבים חושך. הוא מפחיד אותנו, הוא מדכא אותנו. 
לחושך, על פי ההגדרה שלו, אין ממש קיום. הוא פשוט העדר אור. אי אפשר ליצור חושך. אפשר רק לכסות את האור.
מזכיר לי איך הבת שלי אמרה לי פעם בחן "אבא, אל תדליק את החושך"
--
לכל אחד יש את החושך הפרטי שלו. 
את הדברים שגורמים לו לעצבות או דיכאון. בעבודה, בחיים הפרטיים. 
וכשזה קורה, יש לנו בעצם שתי דרכים עיקריות לפעול:
הראשונה: להתלונן, לצעוק, לכעוס, להתעצבן. 
ניסיתם פעם לצעוק על חושך? זה לא ממש מרשים אותו. בדקתי.

הדרך השנייה היא להדליק אור.
גם את זה בדקתי. ומעט מן האור דוחה הרבה מן החושך.

חושבים שיש מוזיקה גרועה? תיצרו או תצרכו מוזיקה טובה.
כואב לכם על הנוער האובד? תחנכו. תדריכו. קחו אחריות. 
הרמה של התכנים בפייסבוק ירדה בעיניכם? השקיעו ברמה שאתם מייצרים ועודדו רמה דומה אצל אחרים.
--
חנוכה הוא חג האורות.
ניצחון האור על החושך. 
הטוב שניצח את הרע למרות המיעוט. 
הצדק שניצח הרשע למרות כוחו החלש.

אז בפעם הבאה שאתם נתקלים בחושך-
הפסיקו לצעוק ולקטר, והתחילו להוסיף אור. 
הפסיקו להתלונן ולהגיד כמה לא טוב ופשוט תתחילו לייצר טוב.
זה לא אומר שלא צריך לזעוק כשרואים עוול. זה רק אומר שזעקה לא תספיק כדי לגרש אותו.
--
הרעיון הזה מבוסס על דבריו המכוננים של הרב קוק שהזכרתי כבר בעבר:
"הצדיקים הטהורים 
אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, 
אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, 
אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה"

חג שמח 🌞

זאת חנוכהיחידי
ורמזו הפוסקים אסור להשתמש לאורה שהוא זכר למנורה והיינו שיש בנרות קצת הארת המנורה ושעל ידי הנרות נזכרין בנרות המנורה ומשתוקקין בני ישראל לנרות המנורה ועל ידי התשוקה מתעורר אותו הארה של המנורה ולכן אומרים הנרות הללו קודש הם. וביום האחרון שנקרא זאת חנוכה קורין בו פרשת בהעלותך. כי יום האחרון כולל כל הימים כמו שמיני עצרת מאסף כל ימי החג. כן בחנוכה. ופרשת זאת חנוכה המזבח (במדבר ז, פד-פח) הוא כן שמקודם כתב פרט הקרבת כל נשיא ואחר כך הכלל. כמו כן בזאת חנוכה ועל ידי שהוא יום האחרון קשה עלינו פרידות הימים טובים לכן משאיר יותר הארה על כל השנה ומתעורר בו נרות המנורה כנ"ל:
[שפת אמת תר"מ ד"ה אא"ז (מהאמצע)]
החלק היומי/ נר שמיניסתרי המדרגה
לרפואתם / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

אומרים שחנוכה מזכיר לנו ממה אנחנו מתלהבים באמת, מה מדליק אותנו. במשך שמונה ימים, מה שעניין מיליוני יהודים בכל רחבי העולם מדי ערב הוא נרות החנוכה. שירים ותפילות, בית ומשפחה. פרשנינו מסבירים שאלה שמונה ימים שמזכירים לנו את הבסיס ואת העיקר, את מה שבאמת הכי נוצץ ומרתק בחיים. הימים האלה נותנים לנו כוח להתפעל ולהתרגש מהדברים הנכונים גם בהמשך השנה.
יש מי שההתלהבות וההתפעלות שלו אינה מהאור, אלא מהחושך. זה מרכז התרבות שלו, שם הוא משקיע אנרגיה. בעל ואישה נפצעו אתמול בפיגוע ירי ליד עופרה. האישה פצועה קשה, והתינוק שהיה בבטנה מטופל כעת במצב קשה בפגייה.
ב"מעוז צור" שרנו על כל הרדיפות והגזירות של אנטיוכוס, המן ושאר הרשעים בכל הדורות. מצבנו היום טוב הרבה יותר, אבל המאבק של החושך והאור עוד לא נגמר והוכרע, לצערנו. יש לנו עוד עבודה. ביום האחרון של חנוכה, אנחנו עדיין מקווים לקיום הבית האחרון בשיר: *חֲשׂוֹף זְרוֹעַ קָדְשֶׁךָ, וְקָרֵב קֵץ הַיְשׁוּעָה*.

•מוקדש לרפואת שירה-יעל בת ליאורה-שרה, והתינוק בן שירה-יעל.
נר תשיעייחידיאחרונה
ושמעתי מפי מו"ז ז"ל כי טבת מלשון הטבת הנרות עכ"ד. ויתכן לפרש כמו שכתוב בספרים כי ימי טבת הם ימי הסתר ולכן הקדים הרפואה שעל ידי הנרות מאירין גם ימי חושך אלו ואור כי טוב:
(שפת אמת תר"נ ד"ה ראש, מהאמצע)

חג שמח
ולילה כיום יאיר, כחשיכה כאורה

נר תשיעי של חנוכה / אביצר
בביכורים מאז ד´ טבת ה´תשע"ה

עַל פֶּתַח הַבַּיִת
מִבַּחוּץ הַנֵּרוֹת כְּבָר לֹא
דּוֹלְקִים, וְאֵין לָנוּ רְשׁוּת
הַיָּחִיד, רְשׁוּת הָרַבִּים, רַק
חֹשֶׁךְ
רַק אָרוֹן חַשְׁמַל פָּתוּחַ, מִישֶׁהוּ
מְחַפֵּשׂ בְּקַדַּחְתָּנוּת פְיוּז שֶׁקָּפַץ, אוֹ אוּלַי
מַפְתֵּחַ, הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם, אַל
תָּאִירוּ, אֵין כָּאן מָה לִרְאוֹת, אֵין
כְּלוּם, רַק חֹשֶׁך

@משתדלת יותר
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך