איפה בפרשה משמע שבזמן השבטים היה נהוג רק להתחתן עםחסדי הים
יהודה ותמר.בחור שמח
למה אונן לא פשוט לקח את תמר ואז לקח עוד אישה...
מסכים עם הכותרת, אבל בשלב אחר של הסיפור.חסדי הים
אני חשבתי על זה שתמר מחכה עד שבת שוע נפטרתחסדי הים
תמר מחכה לשלה לא לבת שוע...בחור שמח
והקדשה זה וודאי לא לקחת שני נשים. במקרה הכי טוב זה אולי פילגש...
תמר לא הולכת לפתות את יהודה עד שבת שוע נפטרת.חסדי הים
1. תמר היה בדעתה להתחתן איתו, ולכן היא חיכתה.
2. גם אם נגיד כדבריך שלא היה בדעתה להתחתן איתו, עדיין הרעיון הוא להישאר נאמן לאשה אחת ולא ללכת לאשה אחרת גם במזדמן.
להתחתן עם מי?בחור שמח
עם שלה
"כִּי רָאֲתָה, כִּי-גָדַל שֵׁלָה, וְהִוא, לֹא-נִתְּנָה לוֹ לְאִשָּׁה"
אני מתכוון למה שאחרי זה שתמר מחכה לפתותחסדי הים
אני לא הצלחתי להבין ככה מהפסוקים...בחור שמח
וַיֹּאמֶר יְהוּדָה לְתָמָר כַּלָּתוֹ שְׁבִי אַלְמָנָה בֵית-אָבִיךְ, עַד-יִגְדַּל שֵׁלָה בְנִי--כִּי אָמַר, פֶּן-יָמוּת גַּם-הוּא כְּאֶחָיו; וַתֵּלֶךְ תָּמָר, וַתֵּשֶׁב בֵּית אָבִיהָ. (מחכה לבנתיים לשלה...) יב וַיִּרְבּוּ, הַיָּמִים, וַתָּמָת, בַּת-שׁוּעַ אֵשֶׁת-יְהוּדָה(לא כתוב כלום על תמר) וַיִּנָּחֶם יְהוּדָה, וַיַּעַל עַל-גֹּזְזֵי צֹאנוֹ הוּא וְחִירָה רֵעֵהוּ הָעֲדֻלָּמִי--תִּמְנָתָה. יג וַיֻּגַּד לְתָמָר, לֵאמֹר: הִנֵּה חָמִיךְ עֹלֶה תִמְנָתָה, לָגֹז צֹאנוֹ.(רק אחרי שהוגד לה שיהודה עולה אז היא מתחילה לפעול, לא אחרי שמתה בת שוע) יד וַתָּסַר בִּגְדֵי אַלְמְנוּתָהּ מֵעָלֶיהָ, וַתְּכַס בַּצָּעִיף וַתִּתְעַלָּף, וַתֵּשֶׁב בְּפֶתַח עֵינַיִם, אֲשֶׁר עַל-דֶּרֶךְ תִּמְנָתָה: כִּי רָאֲתָה, כִּי-גָדַל שֵׁלָה, וְהִוא, לֹא-נִתְּנָה לוֹ לְאִשָּׁה.(ואז גם מסביר הפסוק למה היא עשתה את כל זה. כי לא ניתנה לשלה.)
היה אפשר לפרש כך, אבל ה'מדרש רבתי' אומרחסדי הים
קצת קשה להגיד, שפשוט לא הייתה הזדמנות מתאימה, הרי יהודה היה איש עסקים ונכנס ויוצא.
ה'הדר זקנים' אומר משהו דומה לרעיון שלי, רק הוא מדבר מצד יהודה, ואני מתכוון מצד תמר.
טוב, יש בזה עוד לפלפל, ואני לא אומר את דבריי בהחלטיות.
לא ללכת לאישה אחרת כן.בחור שמח
אבל זה במובן של לא לבגוד.
אבל להתחתן עם שתי נשים זה לא מובן מדבריך...
אני חושב שזה אותו רעיון כללי. להישאר נאמן לאשה אחת.חסדי הים
מעניין...בחור שמח
יכול להיות ואין לי כוח להמשיך לברר. אז שכוייח!
הרבה יותר פשוט לפתות גבר אלמן מנשוי...חוני המעגל פינות
זה אמיתי?! סבא רבא שלהם פוליגמי אבא שלהם פוליגמיחוני המעגל פינות
נו במת...
באותה מידה אפשר לומר שהם נהגו דור פוליגמי דור מונוגמי...
תמר חיכתה שהיא תמות כדי שיהיה יותר קל לפתות את יהודה כי אין פתו בסלו וכו...
מה שבאמת לא ברור למה רצו לשרוף אותה
גם שמעון....אניוהוא
וגם 'ושאול בן הכנענית'.... (שחז'ל אומרים שזו דינה)
מה היה קורה עם בת שוע הייתה חיה הרבה שנים, אזחסדי הים
.
לא יודע... לא בדקתיחוני המעגל פינות
ע.י.צ'יאל
הפוליגמיה בתורה היא לא משהו חיובי. אברהם, יעקב ושמעון נשאו אשה נוספת, רק בגלל הכרח/הסכמה של האשה הקודמת.
מתי?! יעקב היה מוכרח לשאת את רחל? הוא התיעץ עם לאה על זה?חוני המעגל פינות
מתי?! יעקב היה מוכרח לשאת את רחל? הוא התיעץ עם לאה על זה?חוני המעגל פינות
ע.י.צ'יאל
לאה היא האשה השנייה.
זלפה היא לבקשת לאה, והיא גם לא ממש אשה.
טכנית היא הראשונה...חוני המעגל פינות
לקחת כמה מקרים פרטיים הכללת לכלל באופן שרירותי...
סתם היה מקרה שככה יצא
נניח לגבי דוד המלך כשהוא נשא את נשותיו בכלל לא ברור אם דעתן עניינה אותו...
ע.י.צ'יאל
לא, א"א. כי גם שמעון נשא שתי נשים.
מלבד דוד ואלקנה, איזה גיבורים חיוביים נשאו שתי נשים, לא בתנאים שציינתי?
דוגמא נגדית אחת היא מספיקה כדי לשלול תיאוריהחוני המעגל פינות
זה שקול למה משותף לפיל אריה וגירפה?
כולם מתחילים בא' חוץ מאריה וגירפה...
ע.י.צ'יאלאחרונה
הפוליגמיה לא מומלצת (לכן היה אפשר לאסור אותה בחרד"ג). הדוגמאות רק מחזקות את הטענה.
לא אוהבת את הסיפור הזה
בוז
מובן ביותר..בחור שמח
אז תלמדי מדרש, זה מאיר את זה באור מאוד חיובי.חסדי הים
אל תשפוט אדם במאניה 'ויעל'....... ראה את תמר והביא את המשיח.


(מה עדיף להיות אדם ממורמר ומדוכא כמו מרתין לותר ימ"ש שעכשיו אני קורא את הספר שלו נגד היהודים, ששימש גם את הנאצים בבוא הימים.
אולי אם הוא היה מתחתן, אולי ההיסטוריה הייתה נראית אחרת.)
לותר התחתן.מי האיש? הח"ח!
מובן שלא ברגעי הקרע הראשונים מהכנסייה הקתולית, אבל תוך זמן מסויים ובפומבי. כך שלא ברורה לי התיאוריה שלך בעניין.
צודק. התבלבלתי. עדיין אני חושב שהיה אדם ממורמרחסדי הים
יש עניין לאהוב הכל בתורה
הדוכס מירוסלב
כידוע, התורה כולה, ויותר בסיפורי המעשים שבה, היא דבר ה' ממש. לא רק בעבר אלא גם בהווה...
מי שקורא את הסיפור כמו שהוא ולא מתחיל לפתוח ספרים עליובחור שמח
מובן מאוד למה לא אוהבים אותו.
(לפחות מי שאיכפת לו מהאבות ומהשבטים ולא מצליח לקבל את העובדה שהם נפלו בדברים כאלה...)
אני אומר שאפילו יצוייר והסיפור היה כפשוטוהדוכס מירוסלב
מתוקף היותו דבר ה', אין לנו אלא לאהוב אותו ולשמוח בו
היגיון מוזרחוני המעגל פינות
ועם זאת עלינו להאמין בכך שזה אכן קרה כפשוטו...
ב. לפי ההיגיון הזה גם צריך לאהוב את היטלר והשואה אאכ אתה סובר שהשואה זה לא דיברי ה' ואז המשמעות התיאולוגית של השואה שמישו ניצח אותו...
מי שמכיר את הניק (הקודם) יודע שאני לא דן מול דעות כפרניותהדוכס מירוסלב
אז חבל על המאמץ.
ב. שלך תלוי בכפירה שבא. אז כנ"ל
אם זה היה "סיפור"...ד.
אבל זה לא "סיפור", אלא דבר ה' בתורתו.
צריך להעמיק ולהבין למה בא..
וודאי, לא אמרתי שלא.בוז
כמובן שלא צריך להסתכל רק על הפשט... אבל זה מזכיר לי דברים שאני לא אוהבת להיזכר בהם.
אכן יש פרשות שפחות קלותד.
לקריאה.
גם מכירת יוסף ע"י אחיו - פרשה "כואבת".
יש בזה עומקים גדולים - ובכ"ז צריך גם לא לאבד את ההרגשה הפשוטה והלקח ממנה ("על מכרם בכסף צדיק - ואביון בעבור נעליים", כדברי הנביא עמוס שקוראים בהפטרת פרשה זו).
אגב זה, בבדיחותא - מספרים על זקנה אחת, ששמעה בבית הכנסת פרשת יוסף ואחיו, ובכתה מאד על מכירתו.
שנה אח"כ, הגיעה שוב לבית הכנסת - ושמעה שוב.
הפעם היא כבר לא בכתה. אמרה: הרי הוא ראה בשנה שעברה מה קרה לו - למה הוא עשה את זה שוב.....
כן, בדיחה מוכרת ואהובה
בוז
למה שאר הסיפורים סבבה לגמרי...חוני המעגל פינות
אבל רגע לפני ורגע אחרי הוא מוכר את אישתו...
באופן כללי המוסר של אז לא תואם את המוסר של היום ואין סיבה להתפלא שהתנך נכון להיום לא יכול לשמש עוגן מוסרי...
וואו וואו וואו!בחור שמח
מה בדיוק אמרת?
לכאורה זה הפשטחוני המעגל פינות
"התנך לא יכול לשמש עוגן מוסרי בימינו"??בחור שמח
ודאי שלא. אתה רואה את הקריאה הנקמנית של מחוא תמחה את זכר עמלחוני המעגל פינות
כקריאה מוסרית או לחלופין כלגיטימית?!
מה חוני?אריק מהדרום
חחחחלב אוהב
וואו זו תשובה טובה! עכשיו ודאי שהשאלה לא נשאלת!חוני המעגל פינות
ואתה מתחמק באלגנטיות מלתת דין וחשבון בפני עצמך...
העיקר שאתה נהנה...
אתה יודע טוב מאוד שאני האחרון פה שאתה צריך להתפרץ עלי ככהאריק מהדרום
אני גם לא אמרתי שאתה טרול, פשוט קמת במצב רוח טרולי כמו שקורה לך מידי פעם.
אם היתה לך שאלה אמיתית על המוסר ל התורה כמו היחס להומואים, הבחירה בעם ישראל מכל העמים, הכרונולגיה, עבודת הקורבנות ועוד המון שאלות אמיתיות שאפשר לשאול על התורה-מילא.
אבל בחרת בעמלק רבאק, נו, כבר היו לך שאלות נפלאות פעם, איפה החוני שהכרתי?
זה נטו השאלה הקלאסית כדי להדגים שמוסר שהתאים למציאות של אזחוני המעגל פינות
כןאריק מהדרום
עכשיו גם תביא לי את אשת יפת תואר, נכון?
פטר? מתי?!חוני המעגל פינות
הבל הבלים. התנ"ך הוא דבר ה' - מי שלא מאמין בזה, שיגיד. לא עלד.
אותו מישור שכאן.
וגם הציטוט (הנלעג למדי), מצביע על הרצינות...
הרי בתורה כתוב "תמחה את זכר עמלק" - לקחת את השיר כמו ששרים במנגינה... אותה שטחיות של הטיעונים.
או זה תשובה מעולה!חוני המעגל פינות
אתה ממש צודק...
כלל לא התכוונתי לאיזושהי שגיאת כתיב...ד.
אמרתי שהציטוט הוא משיר של פורים - ולא מה שכתוב.
שגיאה בהבנת הנקרא.
מה קשה להבנה שהתורה מצווה לרצוח אנשים באופן שיטתי...חוני המעגל פינות
בעולם של פעם עוד היה לזה הצדקה
כיום זה לא פחות מפשע
זו הרמה..ד.
אני כמובן כתבתי שהיתה לך בעיה בהבנת הנקרא של מה שאני כתבתי, בהודעה הקודמת, לגבי ה"מחה תמחה", שזה בכלל לא ציטוט הפסוק.
כעת שוב לא הבנת את הנקרא, ו"הבנת" שאני מדבר על אי הבנת הכתוב בפסוק.
זה מה שקורה למי ש"קורא" מתוך הבלבול של הראש של עצמו.
לגבי "ציוניך" לתורה - כבר אמרתי, עם מי שמתייחס כך לאבותיו (וכעת גם לתורה בעצמה..), אין "משא ומתן". אם מישהו היה שואל בצורה נורמלית - היה מקבל תשובה. אבל מי שמדבר כך - אתה יכול להיקבר עם שטויותיך... לתורה לא יקרה כלום בגלל נער כמותך, גם לא לאברהם אבינו..
עוד פעם הילד הזה בא?מבקש אמונה
פעם חשבתי שלהיות כופר זה להיות משוחרר...
מסתבר שזה ממש קשה ולא נעים...
כדי להשתיק את המצפון- צריך כל הזמן להתווכח
ומכיוון שיש תשובות טובות לכל דבר- המצפון רק מתעצם וצריך להתווכח שוב ושוב.
מעגל קסמים איום ונורא
מסכן, אני ממש מרחם עליך.
ספציפית בחיי הפרטיים אני אדם מאמיןחוני המעגל פינות
שאו עיניים למעלה... הילד יורד אלינו..ד.
אחי. באמת לא בקטע הרע. אבל אין לך את זה בשנינות...חוני המעגל פינות
ציור ניסית?
"זה" שנון!.....ד.
גם אין לך את זה בלגלות מה בגדר שנון...חוני המעגל פינות
ה'ילד' למה בן כמה כבודו?חוני המעגל פינות
חוני הוא יותר מבוגר ממךאריק מהדרום
כלומר פרובוקטור לא מזיק אם לא מגיבים לו.
הוא אפילו אדם מאוד נחמד אם לא נכנסים למלכודות הוירטואליות שהוא מפזר במערכת הפורומים הזאת.
אריק, עם כל הכבוד..ד.
מלבד שהוא לא "פותח את המחשבה" בכלום.. שהרי ה"שאלות" הללו אין בהן ולא כלום - וכל מי שבאמת טיפה מבוגר יותר, מכיר את הדברים (והמשחק הזה, אם לא תענה אז סימן ש.. עובד אפילו לא על ילדים בגילו) -
מי שכותב כך על אבותינו, על התורה, גם אם כ"פרובוקטור לצורך שעשוע", על כך נאמר "אין לו רפואה למכתו". אדם שבאמת מאמין היה חושש מכך. מי שאינו חושש מכך, אז ה"אמונה" שלו באמת לא כ"כ מעניינת אותי..
אבל מלבד זה, כידוע לך, אני קצת מנוסה בבני אדם - ואני אומר, שמי שיכול לכתוב כך - גם לצורך "שעשוע ופרובוקציה", זה רקוב בפנים. לפעמים מרה שחורה שמלבשת בליצנות, לפעמים כל מיני דברים אחרים. אין לי ענין לעסוק בכך.
[ואף אחד לא נכנס ל"מלכודות" טפשיות כאלה. על סגנון ברבים מגיבים - ולמעבר לכך לא מתייחסים. זה כנראה מה שהצליח להרגיז...]
בן כמה הוא כבר?חוני המעגל פינות
בן כמה הוא כבר?חוני המעגל פינות
חח..... לפחות הומור..ד.
במה אתה מאמין?מבקש אמונה
לכת ליצנים אין חלק לעולם הבא. וכי לפעמים מותר להשתעשע על חשבון הקב"ה?
עכשיו אתה יורד לעם.. אחרי מאה 120 תרד לגיהנום. (לא בקטע של איום.. זו האמת)
שיהיה בהצלחה שם!!
תודה גבר! אצטרך שם הרבה הצלחה...חוני המעגל פינות
כן. ברור.רקבודק
(הוא טרול, אין צורך להגיב)ברגוע
תודה אחי הרגע אותי...בחור שמח
אגב גם אם אין לך תשובה אזחוני המעגל פינות
אז-אתה טרול!
אולי אין צורך להגיב, אבל גם אין צורך להשאיר את זה כאן...ד.
אם מישהו היה כותב על הרב עובדיה זצ"ל, נניח, "מכר את אשתו"... כמובן, מיידית היו מוחקים וחוסמים אותו.
אברהם אבינו, הוא "רב" לא פחות גדול.
ההבדל שאם הרב עובדיה היה באמת עושה את זה לא היו מכנים אותוחוני המעגל פינות
אהה... כמובן. כל עם ישראל טעה שמכנה את אברהם אבינו כך..ד.
ואומר, מתי יגיעו מעשי למעשי אברהם יצחק ויעקב... (כולל הרב עובדיה).
הוא אשר אמרתי: שוטה, רשע וגס רוח - ציטוט מרבותינו, מעריצי אברהם אבינו ע"ה.
כשטיפש לא מבין משהו גדול ממנו, משהו שכל גדולי עולם התייחסו בחרדת קדש, אז זה בסדר. יכול לשאול.
אבל כשהוא גם חושב שהוא "חכם".. זה כבר ענין אחר לגמרי.
טוב, מוזמן להמשיך להעלב
חוני המעגל פינות
חצוף! אתה נהיית שופט של אברהם אבינו? אתה חושב שכאן זה "הארץ"ד.
?
"המוסר של אז"....
בינתיים, "המוסר של היום" הרג ששה מליון יהודים (ע"י "עמלק" שאתה כ"כ "מזדעזע" ממחייתו).
מה שהתורה אומרת כמוסרי, זה מוסרי. מה שהתורה - שבכתב ושבע"פ - אומרת כהוראת שעה, או כדבר שקיומו תלוי בנסיבות, אז הוא כך.
למה עצבים? בא נדבר בנחת...חוני המעגל פינות
ב. דוד המלך לא עשה רצח עם מסודר ותרבותי אני מבין...
ולפי איזה מוסר השואה הייתה מוסרית?
ג. אתה מבין שמוסר הוא תלוי מציאות כן?
את בענין שהמציאות השתנתה כן?
אז המוסר המיושן הוא פג תוקף זהו...
א. האם המטרה החדשה היא להחסם מכל הפורומים?בוז
ג. מילא לעצבן ילדים, אבל אנשים מבוגרים?
ד. כשאמרתי שאני לא אוהבת את הסיפור הזה, זה לא היה מהבחינה הזו. אין לי שום טענות על המוסר של אז או המוסר של התנ''ך ולהיפך, הוא מובן לי מאד. אני פשוט מעדיפה סיפורים אחרים על פני זה.
ה. אם לך יש בעיות, אתה מוזמן, כמו שאמרו לך, ללכת ללמוד לעומק. אני לא "זורקת עליך ספר" ואומרת לך ללכת ללמוד בגלל שאין לי תשובה.
אני מניחה שגם לך אין.
אם ככה הכל טוב

חנוכה שמח
לי אין שאלה...חוני המעגל פינות
יותר כמו, אין לי ממש מה לומר
בוז
ההבנה הסלקטיבית שלך זה משו
חוני המעגל פינות
תודה שזה מתסכל לפחות כמוךבוז
זה בעיקר משעשע...חוני המעגל פינות
ולא זו המטרה? 🤔בוז
"כרגיל", עם מי שגדף את אברהם אבינו, אין לי שמץ מו"מ..ד.
יש כמובן מה להתייחס לנושאים הללו למי שמדבר ברצינות. זה לא סיפור גדול - ולא משהו שהתחדש היום.
אבל עם מי שמוכן לבזות את אבא שלו - וגם שלי ושל כולנו - אין לי שמץ משא ומתן.
את המוסר ה"תלוי מציאות" שלך, תשאיר לעצמך..
היחדי ש"פג תוקף" שלו כאן, זה אתה. מאד תמהני שלא חסמו אותך.
וכמאמר חז"ל: שוטה, רשע וגס רוח..
אתה משעשע
חוני המעגל פינות

תשמע אחי, באמת שאם אתה מאמין במשו ויש לך עליו שאלות שאתה לא מצליח לפתור אין צורך להתעצבן
אפשר להדחיק

תשתעשע...ד.
כל ליצן מגיב כמותך.... אדם שאיבד כל תוכן, וכל הרגשה נורמלית, "צוחק" מהכל... חסר תחושה. ידועה האימרה שהליצנים הם הכי עצובים בעולם...
ולגבי ה"מתחמק" - אתה בחברה טובה.. גם ה"פתח" אמרו כך כשבמדינת ישראל עוד היתה התנהלות נורמלי בענין - ואמרו שאין מו"מ עם מחבלים, לא מדברים איתם.. ניסו "לסחוב למו"מ, בערך באותה רמת דיבור כמו שלך.
וגם הפטנט הזול, ה"פסאודו-פסיכולוגי" בגרוש, לנסות לסחוף שיגיבו, כי אחרת תגיד ש"בעצם יש לך שאלות שאתה לא מצליח לפתור".... מתאים לרמה של גן. אל דאגה, ה"שאלות" שלך לא מתחילות - אבל עם מי שמגדף את אבותיו ואת אבות האומה כולה, אין לנו משא ומתן... אין מה לדבר איתך - את "אחיך" תחפש במקום אחר.
נוגע ללב הדאגה שלך ל"הדחקה".. לפעמים מתוך דברים כאלה אפשר להבין מה עבר על האדם, עד שהגיע לביב כזה של חשיבה ודיבור. כנראה שלגביך, באמת חבל שכאשר היית בשלב ה"הדחקה", לא מצאת מישהו או שילמד איתך - או שיתן לך טיפול מתאים..
ככל שאתה יותר מתעצבן הוא יותר נהנה.בוז

לא מתעצבן (אישית, כי זה מתחת לרמה) -מנפנף..ד.
אבל את צודקת, לגבי אחרים שקוראים, זה כבר הספיק.
בשביל הליצן - ממילא לא יעזור.
למה אף אחד לא חוסם אותו?בחור שמח
למה לאף אחד אין תשובה?חוני המעגל פינות
לא שאלת שום דבר 💁בוז
יש את השאלה הכללית שממנה הם התחילו לאבד את זהחוני המעגל פינות
שאחד הפעלים היוצאים זה נטישת שרה פעמיים...
באמת שחצה קו אדוםיהיה בסדר....
אם התורה מגדירה מהו מוסר, איך היא לא מוסרית?בוז
שרה לא ננטשה... חוסר הבנת הנקרא בסיסי.
היו הרבה שהגדירו מוסר ועדין ניו לא מוסריים...חוני המעגל פינות
או פג תוקף...
בשביל מה הוא בעלה אם לא בשביל להגן עליה?!
איך אתה מסוגל בכלל להעיז לכתוב את זה...בחור שמח
אתה מדבר פה על אברהם אבינו!
מה נסגר איתך?
אוקי. אז מה אברהם אבינו עשה אם לא את זה?חוני המעגל פינות
אני אדם גס רדוד שיטחי עם אןצר מילים מוגבל
למד מעט שכל ובינה את עבדך...
נו... עי' במסילת ישרים על הליצנים... זה בדיוק הענין.ד.
אתה באמת מצפה שמשהו "נסגר איתו". סוג כזה של אנשים, שמדברים באופן כזה, זה כבר רקוב מבפנים.
מנסה לגרור ל"כאילו-דיון", בדיוק בשביל מה שאתה מוחה כעת נגדו... כדי שעצם השיח בצורה נאלחת כזו, יהיה כאילו "לגיטימי".
לכן, כל מה שהיית עונה לאדם שהיה שואל באמת - אין לך מה לעשות את זה כאן. זה כבר לא מישהו שבא באמת "לשאול" משהו.
התמיהה היא רק על מי ש"מנהלים" כאן - שעל כל ניבול פה נגד אחרון שבאחרונים, חוסמים את הכותב (בצדק. כי יש רמה שאיתה לא מדברים. נקודה), ואברהם אבינו, והתורה (דהיינו, הקב"ה..), ממשיך..
התירוץ - לימוד זכות אמיתי כנראה - שהם פשוט עדיין לא ראו את זה. יש להם כמה דברים יותר חשובים בחנוכה מההבלים הללו. אבל בכ"ז, אם מישהו יפנה שימת לב, זה ראוי. יש גבול מה מעלים על מסך של הערוץ הזה (כמובן, יקפוץ על ההזדמנות - כמו ילד קטן שמקלל ברחוב - אם אתה לא עונה, סימן שאין לך.. בוא נראה.... תת-רמה)
רק לך אין "תשובה.. "המבזה תלמידי חכמים, אין רפואה למכתו".ד.
אתה באמת כ"כ טיפש, שלא מבין שאנשים לא מעוניינים להתייחס לרמה כזו של דיבור ותוכן?....
אני למדתי שתשובה קדמה לעולם...חוני המעגל פינות
אין לי ראש למשחקי כבוד של 'רמות'
אם יש לך מה לומר מוזמן כדי שנוכל לראות אם זה מחזיק מים
"סתירה" איומה.. עוד בעיה בהבנת הנקרא....ד.
לגבי "הזמנתך" - עי' בהודעה הקודמת. תנסה חזק להבין. לא תזכה כאן להתייחסות מעבר לכך....
[איזה פחד.... הבוחן לא יוכל לראות אם זה "מחזיק מים"... ממש כל דורות ישראל רועדים..]
התחמקות אלגנטית
חוני המעגל פינות
וואו... יש לך את זה ביותר אינטלגנטי?... ממש לעניןד.
אני? אינטילגנטיות?! חילול הקודש!!!חוני המעגל פינות

ופה אתה מודה שאתה לא נמנה עליהם...בחור שמח
תוכל לפרש את פסוקי כטוב בעיניך...חוני המעגל פינות
לפחות הכותב צוחק מ"בדיחותיו".... רמה עילאית..ד.
אני אומר לך.. הנוער של היוםחוני המעגל פינות
שלא נדע קלות ראש...
אם יש לך תשובה אתה מוזמן להציג, כי עד עכשיו נטו קיללתחוני המעגל פינות
גידופים וקללות זה דבר חשוב ביותר
אבל לא עונה על כלום...
ע.י.צ'יאל
מה התורה אומרת כמוסרי?
בוז
יותר נראה לי ש-חותמת+
המוסר של היום לא תואם את המוסר האלוקי.
בגלל שהמוסר של היום הוא "מוסר" שנקבע ע"פ הגויים ולא על פי ה' שהוא ברא את העולם והוא היחיד שיכול להגיד לנו איך להתנהג.
ואין כזה דבר משהו שנכתב בתורה ולא רלוונטי לנו להיום. אחרת- התורה היתה צריכה להיות הרבה יותר ארוכה, הרי מה שכתוב זה מידי קצת, אני בטוחה שאם זה רק היה אוסף סיפורים אז היו מכניסים עוד ועוד אפיזודות ואירועים.
וגם כתוב- שאין מוקדם ומאוחר בתורה אז סימן שמה שיש זה דברים שאנחנו צריכים ללמוד מהם.
זה נהיה טרנד?הפי
לדבר עם בחורה ולברוח?
2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.
אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש
ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.
ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה
לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .
איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?
ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום
שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו
ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .
מדוע?
אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )
ובסוף הלכו בלי הסבר בבום
אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..
ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..
אבל לא כולן לוקחות את זה ככה
יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..
באמת קחו אחריות.
גוסטינג זה גועל נפש
אתם גועל נפש
השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.
אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..
נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??
(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?
אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל
דרך ארץ
כנל הפוך!! כלפי גברים
מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא
התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה
קרה גם הפוךבחור עצוב
אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין.
תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
הלוואי עליadvfbאחרונה
עד כאןכְּקֶדֶם
מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגע
עצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
כואב ממשארץ השוקולד
חבר יקרכל היופי
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
חולה עליךךךadvfb
אחלה כתיבה
הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.
לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.
יש שני צדדים יראה ואהבה.
היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב.
על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.
אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!
בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
ביטחון עצמי כן חובהזיויק
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
תודהנוגע, לא נוגע
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
JLICתמיד בבטחה
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות
יש להם גם קהילה פיזית?
בוודאיארץ השוקולד
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת

