סתם כדי לסבך..דשא סינטטי

אם מסתכלים על הייחוס של הרבי, מגיעים לצמח צדק-ופה מתחילה העלילה..

 

הצמח צדק מיוחס למהר"ל מפראג ושלמה המלך מצד אימו (הרבנית דבורה לאה בת האדמו"ר הזקן), ואילו אביו הוא ר' שלום שכנא בן ר' נח.

 

אז הרבי הוא מזרע בית דוד מצד האם (הרבנית דבורה-לאה).

 

 

אז איך מוכיחים שהרבי משבט יהודה?

 

 

 

 

 

 

*לא בשביל הטרלה, בשביל קבלת תשובה*

א.מה זה משנה?מושיקו

הרי לא מסתמכים רק על זה

 

ב.הסבר אפשרי שזכור לי שיש ענין ע"פ חסידות של נוקבא ביחוס.

 

 

מקור עיוני מהרב וולפא

http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=63386

למה הוא צריך להיות משבט יהודה?ק"ש
אחלה שבט.אריק מהדרום
כי ממנו המלוכה ומשיח בן דודאלעד


מה הבעיה שיהיה מבית דוד מצד האם?הנורמלית האחרונה
ולמה זה סותר שהוא משבט יהודה מצד האב?
מוסבר בקישורים שהובאו למעלהמושיקו
להיות צאצא מצד האם זה פחות שווה כי נשים זה פיחסה.אריק מהדרום


הנורמלית האחרונה

שוביניזם. איפה אשתך, איפה?


<צ> כמובן
עזוב אחיהאריאלניקהנאמן

כל האמונה הזו שהרבי הוא המשיח והוא חי והוא אלקים היא כפירה גמורה. מה אתה משקיע עליהם?

יש לך את זה ביותר מתנשא?אריק מהדרום
זה בדיוק כמו נוצריםהאריאלניקהנאמן

כמו שעל נוצרים לא היית חושב שאני מתנשא, כך גם זה. 

ואל תאמר לי מה אתה משווה. כל הכיתות המשחיות שהמיטו חרבן על עם ישראל החלו כך. ולא ח"ו שאני חושב שהרב זצ"ל היה לא בסדר. רק חסידיו הם אלו שהגהיו את עצמם מדרך ה' ומעם ישראל כולו.

עד כמה שידוע לימושיקו

אריק לא מבין גדול בנצרות - אם בכלל.

 

כך שלא בטוח שהוא יבין את ההשוואה

אתה עושה סלט מ3 דברים שונים...הנורמלית האחרונה
תבדיל בין
משיח
לחי
לאלוקים.
אף אחד לא מאמין שהוא אלוקים, חלילה. ואם יש מי שכן - חבדניק הוא לא.
יש הבדל בין 2 דברים בלבדמושיקו

מי שלומד את תורת החסידות

ומי שלא.

 

שלומדים ופותחים ספרים הכל נראה באור אחר

ככה בדיוק אמרו תלמידי יש"והאריאלניקהנאמן

וחסידי ש"ץ. ההבדל היחיד הוא בין מי שמאמין בה' לבין מי שמאמין בדברים אחרים. הרי הרמב"ם קרי בחיל שמי שעושה מליץ אפילו את אחד המלאכים (ק"ו בשר ודם) בינו לבין ה' יתעלה הרי הוא מין. 

ואל תאמרו לי שאין כאלו המאמינים שהרבי ע"ה הוא אלהים, יש אלוקיסטים (המתגוררים בנצ"ע ובקריית מלאכי) חלקם ביטלו את הצומות כידוע. וגם 'המשיחיסטים' שאינם 'אלוקיסטים' אומרים בפה מלא 'שהרבי ישפיע עליך שפע' 'שתזכה לעשות נחת רוח לרבי' ו'שכל מגמתנו לעשות נחת רוח לרבי'. וה' יתברך? נעלם!

אתם הולכים ומתקרבים לנצרות ולכת של שבתאי צבי. ויותר גרוע שאתם אומרים שזה כתוב בחסידות. מעניין שעולם החסידות הכל כך רחב (סאטמר בעלז קאליב צאנז ועוד ועוד ועוד) לא הגיעו מעולם לשיבושים כאלו. ואם זה היה כל כך עקרוני בתורת החסידות מוכרח היה שיגיעו לדרככם. (אהה שכחתי בשבילכם הם לא חסידות הם רק 'חסידות כללית'. עפר לפיכם.)

 

הסברא פשוטה. ברגע שהפכתם בשר ודם, צדיק ככל שיהיה, לדמות נצחית שלא שייך בה מוות, הפכתם אותו לכמעט אלהים. ובדור הבא (כפי שאנחנו רואים כבר  היום) לאלהים ממש. 

ועבדתם אלהים אחרים. בגוף ממש.

כמה צדק הרב שך ע"ה. 

נו נומושיקו

מיילא אם היית מביא ציטוטים תורניים ומתווכח עליהם היה שווה להגיב.

 

אבל אתה מביא משפטים שאנשים אמרו ועל זה מתבססות כל טענותיך..

 

נקודה אחת נכונה.

 

עיקר החסידות קיבל אדמו"ר הזקן ומשם הוא פיתח את תורת חסידות חב"ד.

 

וזה ממקורות שמקובלים על כלל תלמידי המגיד (קרי החסידויות)

 

נ.ב.אגב איזה ספרי חסידות יש ל"סאטמר בעלז קאליב צאנז"?

(יש להם)

זה לא נורמאליהאריאלניקהנאמן

אתה מאמין שצדיק שנפטר הוא חי. ושהוא המשיח. אתה מסרב להאמין שאמונה כזאת גרמה בעבר (ובהווה !) ליצירת 'אלוקיסטים'. ועוד דורש טענות תורניות. תבין חז"ל אמרו שאסור להתווכח עם משומדים כופרים ומינים, איני רואה שום צורך להתווכח איתך בטענות הגיוניות. חז"ל ע"ה אסרו זאת בכדי שאנשים לא יבואו לחשוב שיש בכלל מקום לדיון.

הגאון הצדיק הרב יואל כהן שליט"א אמר טענה אחת חזקה 'המציאות חזקה יותר מכל דמיון'. 

עוד סיבה למה אין צורך להתווכח איתכם, היא משום שזה כל כך מופרך שעוד עשרים שנה כולכם תהיו בטיסה מהירה מחוץ ליהדות, אשר על כן אין שום צורך להתווכח איתכם, זה סתם ביטול תורה.

 

אגב, אני צאצא של אדמור"י קאליב. מה שאתה בודאי לא.

בהנחה וזה מבוסס תורניתמושיקו

למה שתעניין אותי התיאוריות מה זה גורם?

 

זו גישה הלכתית ..

 

ואגב מי שאתה קורא להם 'אלוקיסטים' הם אחוז מזערי (או ליתר דיוק הרבה פחות ממנו) מחסידות חב"ד שמשום מה רק מתחזקת ומחזקת אחרים בתורה ומצוות ויראת שמים כך שהיחס בהתאם

ומה היא העבודה זרה שלך?אריק מהדרום


למה עבודה זרה? היום כולם נהיים חבדניקים,מושיקו
אולי בכל זאת אומר איזו טענההאריאלניקהנאמן

לא בשביל לשכנע אותך. אלא אולי בעיקר כדי לשכנע יהודים תמימים (באמת) שלא ליפול ברשתכם.

 

ראשית אבהיר שהרבי מבחינתי היה צדיק גדול ועובד ה' גדול, ובעל רוח הקודש גלויה. אולם הוא לא היה משיח (זאת שמעתי מהרב אליהו זצ"ל בעצמו) ואף לא בחזקת משיח (עי' ברמב"ם הלכות מלכים מהן ההגדרות למשיח וראה שהרב זצ"ל לא ענה על אף אחת מההגדרות). אמי שתחיה אף שלחה מכתב לרבי בחייו והרבי השיב לה. אני כשלעצמי איני מרוחק מן החסידות (אני אחד הנצרים הבודדים לאדמו"ר מקאליב).

 

ואסביר. בכל הכיתות המשחיות שהמיטו חרבן על עם ישראל - הנצרות והשבתאות, זה החל כך שלב ראשון - מנהיג כריזמטי שסוחף אחריו קהל חסידים. שלב שני - המנהיג הופך להיות המשיח (בה"א הידיעה). שלב שלישי - המשיח (בין לפני פטירתו ובין לאחריה) - הופך להיות אלהים. אצל יש"ו זה ידוע. וש"ץ היה חותם 'אני ה' אלהיכם'.

 

הערתי תתחיל על המשפט המצוטט בסוף תגובותיך "העם היושב בציון-יושב בארץ ישראל, ארץ מיוחדת שאין דוגמתה – ואין המדובר כלל במדינה שבין מדינת סוריה ולבנון וירדן ומצרים". איני יודע מה פירוש משפט זה בצורתו המקורית. אולם מסתבר שאתה מבין זאת, כמו שאחרים בודאי מבינים זאת, כהפיכת ארץ ישראל לדבר אידיאלי א-גשמי, שאינו מתוחם בגבולות כלשהם. ולכן כשם שאני כאן שוכן בארץ ישראל ומקיים מצווה (אולי?). כך גם אתה לפי דעתך מקיים את אותה מצווה "בבית רבינו שבבבל". דהיינו יש אמירה בחב"ד שחוזרת על עצמה והיא שלא הכל צריך להיות ע"פ אמות מידה הגיוניות ושכליות, אלא ככל שהדבר יותר לא הגיוני א-נורמאלי ומופרע הוא יותר קרוב אל האמת. 

כך בשינה בסוכה (שעל פי כל אמת מידה הלכתית אין שום היתר לחסידים שלא לישון בסוכה אולם אסור לחשוב בהגיון). כך גם לגבי ביטול סעודה שלישית. אותו דבר ל"כיסוי הראש" לנשים הנהוג אצלכם שלא די שאמרתם שדבר זה (פ"ן תשחיתון) הוא מותר, אלא שהוא "יותר טוב" מכיסוי ראש אמיתי. ש"אלהים אחרים" זה שם קדש. ועוד דוגמאות רבות. כמובן שעל כל סעיף וסעיף אפשר לתרץ תירוצים (בעיקר דחוקים). אולם כשהכל מצטרף ביחד יש כאן שיטה. שיטה המתעלמת מיכולת חשיבה הגיונית, המתעלמת מהמציאות (הגשמית וההלכתית) וממציאה לעצמה תורה חדשה. אמירה שהרבי הוא משיח/אלקים בכל גרסא שרק תירצו, היא חלק מהסתכלות לא הגיונית מופרעת וחסרת כל בסיס ביהדות. 

זה תואם דווקא את גישות הנוצרים, השצי"ם, וכן גישות קדמיוניות של ע"ז (איזיס ואוזריס) במצרים העתיקה. לזה אתם מתדמים ולא ליהדות. (ועי' בעלון בית משיח שיצא שנה שעברה על הימים הנוראים בחצר הרבי ותזדעזע מחחשבתך)

חבל. ממש חבל.

ומי התמים שחושב שבסופו של דבר השגעון הזה יפסק, צריך להבין שזה לא יקרה. החבדניקים הנורמאליים ("האנטים" כפי שהם מכונים בעגה החבדית) העדיפו מכל מיני שיקולים של 'אחדות החסידות', שלא להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה, הסכמה למחצה עם המשיחיסטים ("הרבי משיח אך הוא לא חי" השקפה מבוססת מאוד אצל חלק מהאנטים. וכן השקפה של כדאי להתחזק מזה בימי הנעורים שכן זה עניין 'המשיח', בכל מקרה בבגרותם הם יתנערו מזה. דבר שלא קרה),ועוד סברות שונות ומשונות. מכל השיקולים האלה העדיפו האנטים שלא להלחם עם המשיחיסטים שנתגלגלו לאלקיסטים, ותוסיף על זה שתנועת הנוער 'צבאות ה'' היא כולה משחיסטית כך שהדור הבא בודאי לא יהיה "אנטי". לכן השגעון הזה לא יפסק (אגב מה המצחיקים האלה עושים? במקום לטפל בבעיה שלהם ולגדוע את המשיחיזם, הם פשוט צדים חבר'ה דתיים לאומיים שהם קצת יותר נורמאליים בשביל שיצילו להם את החסידות. זה מה שעומד מאחורי יריד החסידות ולא שום דבר אחר)

כך קרה שחסידות שלמה במודע ובלא מודע מוציאה את עצמה מכלל ישראל, והחסידים שמדברים על כך הרב יואל כהן ועוד מעטים כמעט שקולם לא נשמע. שכן הרבה יותר מגניב זה לצעוק 'משיח' בצבע צהוב, מאשר להיות "אנטי" אפרורי.

 

מרדכי היהודימושיקו

היה רצוי לרוב אחיו - למה לרוב ולא לכולם?

 

יש פירוש מענין מדוע אין את חנוכיה במשניות.. - שרבי לא אהב שהכהנים לקחו את המלוכה מבית יהודה.

 

אם תיקח את מחלוקות בית שמאי ובית הלל ותתרגם אותם לשפה עכשווית, השערות יעמדו.

 

ולסיכום, מחלוקות היו מאז ומעולם בעם ישראל, כל זמן שזה מבוסס הלכתית וע"י תלמידי חכמים גאוני עולם - אי אפשר לומר מילים חמורות שכאלו..

רוב הרבנים היו בעד ש"ץ והם טעוהאריאלניקהנאמן

הבעיה בחב"ד שאפילו אחרי שהם טעו הם לא מסוגלים להודות בטעות. ועוד אומרים שזו מחלוקת לגיטימית בתוך תחומי התורה. 

בתחילה טענת שאין לי טענות שאפשר להתווכח איתן. וכאשר אני מביא טענות מוצקות אין לך מה לומר חוץ מזה שזו מחלוקת לגיטימית.

זאת אומר לך ידידי, לומר שהרבי הוא משיח או אלקים (דבר שלא הכחשת שאתה חושב אותו. ואם זכור לי נכון מלפני כמה שנים, הכי נמי סבירא לך) זה מחוץ ליהדות.

מה זה אלוקים?מושיקו

רק חסידות מלמדת את מצוות יחוד ה' כראוי, בשביל  לידע שאין מציאות אחרת זולתו ,לייחדו לאוהבו וליראה ממנו, צריך  ללמוד חסידות בכלל  ובפרט חסידות חב"ד, עובדתית.

 

אפשר לנסות לתת פירושים אלו או אחרים אבל זה ללמוד את הדבר כראוי.

 

 

לקחת ציטוט אחד וממנו לשלול הכל  זה דברי הבל 

 

 

'מבוסס הלכתית'האריאלניקהנאמן

אגב אמרת מבוסס הלכתית. וכל עוד שזה 'מבוסס הלכתית' אין עם זה בעיה. 

רק אזכיר לך שפסיקתו של נשיא הדור מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בדבר שטחים תמורת שלום (פסיקה שאיני מסכים איתה וגם מרן הגרע"י חזר בו) זכתה לזילזול רב מצד חב"ד אע"פ שזה בודאי היה 'מבוסס הלכתית'. בסופו של דבר אם אתה וחבריך מחליט מה זה 'מבוסס הלכתית' אוי ואבוי לנו

הוא פרך את זה הלכתיתמושיקו

עדיין לא קם מי שיפרוך את דבריו על הנקודה הזו.

 

ראוי לציין שפסקים אחרים לא פרכו ואף הוזכרו ע"י הרבי בשיחותיו.

 

אגב מאיפה המקור לתואר נשיא הדור לגביו?

עכשיו הכל ברורהאריאלניקהנאמן

אם הרבי פרך דעה הלכתית של מישהו אחר, אז אותה דעה כבר לא נקראת 'מבוסס הלכתית' ואפשר לגחך עליה, למרות שהכל שם מפי ספרים וסופרים. אולם דעה שאומרת שהרבי חי/משיח/אלהים זה בכל מקרה מבוסס הלכתית, כי הרי זה עוסק ברבי.

חביבי אל תאתגר את מנת המשכל שלך יותר מדאי...

אתה אפילו לא יודע איזה רב פרך את זה הלכתית?מושיקו
🤔
תפתח ספרים ותבדוק היסטוריה לפני שאתה ממשיך את הדיון.
חבל אתה יוצא מזה לא משהו...
הרב עובדיה מעולם לא חזר בו מהפסק הזהאריאל יוסף

רק הבהיר שאינו שייך במציאות הקיימת שאין שום סיכוי לשלום:

 

עקרונית, הוא סבר עד יומו האחרון שבמקום שניתן למנוע בכך פיקו"נ - מותר ומצווה למסור שטחים.

עייניך הרואותאריק מהדרום

שהדבר האחרון שיביא חב"דניק לנטוש את אמונתו שהרבי הוא המשיח הוא לומר לו זאת.

כשאתה נכנס עם חב"דניק לויכוח הטחון הזה, קודם כל אתה גורם לו להתבצר בעמדות שלו ודבר שני תהיה בטוח שהוא מכיר טוב ממך את כל הטיעונים שהבאת ושתביא אי פעם.

אתה רוצה לשכנע אותם בצידקת דרכך? אל תפריע להם, הם כבר חושבים על זה לב וחושבים על זה הרבה, ולאט לאט אתה רואה חב"דניקים עוזבים אמונה זו בשו שו, אז אל תפריע.

 

יצויין שההשוואות המטופשות שלך בין הרבי לבין ישוע הנוצרי ושבתאי צבי הם ברמה של כיתה ח'-ט' בערך.

ואני גם יכול להראות לך הלכות תמוהות באלפים שהונהגו בידי גדולי ישראל.

לא קראת את דבריהאריאלניקהנאמן

לא השוותי בין הרבי ליש"ו וש"ץ ח"ו אלא בין החסידים ותנועת המשיחיות והאלוקיסטיות. ודי בזה אם חכמתך עמדה לך

תודה רבה על ההבהרהאריק מהדרום
ילד חצוף, תחזור לשחק בקקה עם ילדים בני גילך!

אתה קורא לעצמך נאמן לאריאל? אתה חושב שהזוהמה ששפכת כאן על חסידות גדולה בישראל תביא לבניין אריאל בקרוב? בכיסלותך הוכחתך שיש עוד בעיות של שנאת חינם.

אני מבין שסיימת לטהר את האינטרנט ואת העולם ועכשיו כל דאגתך שלא יפול אדם תמים חלילה לאמונה שהרבי הוא המשיח, מי שישמע, אז בחרת לבער את הנגע בפורום חב"ד בערוץ 7, במסירות נפש עליונה נכנסת לפורום של כת שאתה משווה לשבתאות ולנצרות רק כדי להציל נשמות יהודיות תמימות עם גישה לאינטרנט מהטעות הזו, עם ישראל מוריד בפניך את הכובע.

לך בכוחך זה ועוף לנו מהעיניים.
ממש בגרות למופתהאריאלניקהנאמן

האמת הבהרת לי למה אין שום צורך לדון עם רפי שכל כמותכם

מצויןאריק מהדרום
אתה אינטיליגנט מידי בשביל הפורום הזה, אתה מוזמן לא לחזור עד שתשוב בתשובה, חוצפן.
בוא נעזור לך, אם לא הבנת לבד.אלעד

נחסמת

ר שלום שכנא הוא צאצא של בעל המצודות המיוחס לדוד המלךחיה רוזאחרונה


ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך