|מתוסכל|אנונימי (פותח)
מי הבטיח לך שהשמש תזרח
מי הביא לך מתנות מהמזרח
מי לימד אותך לשיר על כוכבים
מי הקשיב לך בלילות הלבנים
מי האיר לך את החושך כשברחת רחוק מכאן
מי דיבר איתך על אושר ונתן לך עוד קצת זמן
מי נתן לך לפחד ולקפוץ ישר למים
מי הרים אותך שתוכלי לגעת בשמיים
מי נגע בך בצורה שאת הכי אוהבת
מי רצה לדעת בדיוק מה את חושבת
מי עזב אותך ולא חזר
מי בנה לך שביל ולא נשאר
לראות אותך מעט צועדת
לתת לך יד כשאת מועדת
מי שחרר אותך לעוף ולא גילה לך איך
מי כלא אותך בכלוב ולא נתן לך לחייך
כל יום בכית לו על מישהו אחר
כל יום לא היה על מה לדבר והוא וויתר
כל יום הוא אמר לך מאמי די לא צריך יותר
וצרחת עליו אמרת שהשקט לא עוזר
והוא אמר שהוא עוזב ולא חוזר
את רק צחקת וחשבת שהוא משקר
והוא נשבע שהוא ילך ולא יישאר
לראות אותך מעט צועדת
לתת לך יד כשאת מועדת
והוא קיים את שבועתו פרש כנפיו ונעלם אל תוך הלילה האפל
ואת שתקת קופאת מקור שוכבת לך בשביל ובוהה בערפל
חושבת על אותו אחד שנשבע לך והלך
זוכרת פעם הוא הבטיח שהשמש שוב תזרח
שרה ומדמיינת את אחד הכוכבים נופל
אוחזת פרח בידה ומרגישה אותו נובל
דרמטית כרגיל
מתחילה לצעוד בשביל
מדלגת על בורות
קופצת בין השלוליות
זו ילדה קטנה כל כך
שברור לה מאליו שהשמש עוד תזרח


©



אז ככה, נירוונה, או איך שלא יכתבו את זה. זה כיבוי הרצון. ככה לא נהיה מתוסכלים. זה על אותו משקל של אם לא תצפה לא תתאכזב. את אם לא תרצה משו לא תהיה מתוסכל שלא הצלחת להשיג אותו.
דווקא אהבתי את השיטה.
בחיים לא הבנתי את הקטע הבודהיסטי הזהחוני המעגל פינות
אל תרצה כלום ממילא יהיה לך כל מה שתרצה ממילא תהיה מאושר

א. זה בילתי אפשרי הרצון הוא חלק מהותי ביותר באדם ויש שיאמרו עיקר האדם
ב. אם אתה סובל ואתה עובד על עצמך שאתה לא סובל אתה עדין תסבול
ג. נניח שבאמת ככה מגיעים לאושר, זה שווה את זה? שווה להקריב כיף תמורת אושר?
לפי מה שהבנתיאנונימי (פותח)
הקטע זה שאין עניין לרצות, כי גם ככה לא נצליח להשיג. ואז לא נהיה מתוסכלים שלא הצלחנו להשיג..

א הרצון הוא בהחלט חלק מהותי, וזה הקטע שלהם. להצליח למחוק אותו ולהתגבר עליו. זה הסיטרא אחרא שלהם.
ב זו דרך שאני סבבה איתה. אם אתה הולך בדרך שקרית, אבל אתה חושב שהיא אמת. היא בכל זאת תהיה שקר. אבל מה אכפת לך? יש לך שקט. אתה מרגיש אמת. מה זה משנה מה בתכלס?
ג זה הקטע, שלא באמת מגיעים לכיף. אתה רוצה משהו מסויים והרבה פעמים לא מרוויח אותו. ואז אתה מתוסכל ועצוב. או שאתה רוצה עוד וזה לא מספיק לך. אז עדיף פשוט מלכתחילה לא לרצות אותו!
פשוט גאונות

אני מצליח להבין את זהחוני המעגל פינות
אבל ההבדל המהותי בין אדם לסתם חיה הוא הרצון השאיפה וההתקדמות


לעקר את זה שקול במובן מסוים להתאבדות
זה להפוך מבנאדם ללא בנאדם...

אולי זה יותר דומה לבנאדם שאין לו אהבה אז הוא מסרס את עצמו


אפשר להבין את ההיגיון. אבל אפילו אני מבין שהוא מעוות לגמרי.
אפילו אתה?אנונימי (פותח)
תשמע... לפעמים אנשים נמצאים במצב שחלאס
זה בדיוק מה שניטשה אומר...אנונימי (4)
ניטשה הצליחפסידונית


ניטשה להבנתי היה ציניקן כבד במובן הקלאסי של המילהחוני המעגל פינות
הוא היה פלוס מינוס קווירל מהרציונלית


הוא יבין כל דבר ויתרץ שאדם יעשה הכל כדי לחיות ביתר 'נוחות' במובן הרחב שלה

כמו נניח משפט המפתח

-אתה חושב שיש חיים אחרי המוות?
-אתה רואה שאני בחיים...
התזה הזאת של נוחות מקובלת נוראפסידונית
אצל מלא אנשים, לא צריך להיות ניטשה בשביל זה.
אבל כן, היה לו אופי די מטריד
וזה לא סותר את זה שזה פשוט מטומטם להקריב ככ הרבהחוני המעגל פינות
בשביל נוחות


כשאפשר לקבל אותה בצורה הרבה יותר שלימה

טוב לא מאוד מטומטם זה קשור לסוגיית ישר וכובש וכו..
מה?פסידונית
לא נכון.
זה הרבה יותר מסובך.
מאיפה אתם מכירים את ניטשה?אנונימי (4)
כי אתם לא... "מבשר טוב אנוכי..." (ניטשה שם, שם)
על מה אתה מבסס את זה? יעזור לי בעבודה מסוימת...אנונימי (4)
נטו לפי מה שהבנתיחוני המעגל פינות
הבנת ממה? ספר מאמר משו??אנונימי (4)
אצל ניטשה הרצון זה אחד הדברים הכי חזקיםאנונימי (4)
שצריך לפתח... כמו הספר שלו "הרצון לעצמה". ניטשה אמר שכל מי שבורח מסבל הוא פחדן כי הסבל והעונג באים ביחד...חחחחח נגד הנוצרים והסטואה והפסימיות של שופנהאוור...;)
גאד, ישמצב שהתבלהלתי בין ניטשה לשופנהאוארפסידונית
😬
😑
🤐
יש מצב לגמריאנונימי (4)
כי שופנהאוור הפילוסוף הכי פסימי ודכאוני ever... חי סביב הסבל והמוות וטען שאי אפשר לחיות סביב משהו אחר או בכלל לחיות משהו כי הסבל שולט, המוות מנצח את החיים אז... למה בכלל להתחיל...
התכוונתי בקטע הסטואיפסידונית
עכשיו אני לגמרי מבולבלת. אני אבדוק בשבת.
הסטואה היו חבורה של אדישים...אנונימי (4)
בגלל שהם היו גם חבורה של פרדוקסים הם אמרו שהסבל וההנאה באים ביחד והם לא נגד השני... אז הם ברחו גם מהנאה בשביל לברוח גם מסבל. Atarxia זה הקטע שלהם... אדישות בלי לצאת משום איזון או להיות פעילה יותר מדי, אין למה ליזום משהו בכלל
מאיפה אתם יודעות את כל זה?אנונימי (4)
מגמת פילוסופיה בבית ספר...אנונימי (4)
אצלינו היה כן כן...
באמת???פסידונית
מגניב
בגרות בפילוסופיה? איזה חפירה!אנונימי (4)
אני לא בטוחהפסידונית
רושם שהצטבר מכל מיני מקומות
אני יודעת מה היו הסטואיקניםפסידונית
...
לא חשוב, אין לי כוח להסביר את עצמי וזה גם לא קריטי בכלל.
פסימי זה שופנהאואראנונימי (4)
אדיש זה סטואה... שניהם לא הולכים לעשות יותר מדי בחיים... שופנהאואר בגלל שאין סיכוי והסטואה בשביל לא להגיע לסבל או להסתכן אפילו
הפסימיות שלו הובילה אותו לסטואיותפסידונית
שהיא האושר המוחלט לדעתו
אני לא לגמרי בטוחה שהוא טועה. מה שברור, הדרך הזאת בטוחה מאוד.
לדעתי מה שאמרת זה טעות או פרשנות שלךאנונימי (4)
כי שופנהאואר הוא הוגה... הוא פעיל אבל הוגה בסבל (כי אין סיכוי למשהו אחר) הסטואה לא... לפי שופנהאואר הם חבורת פחדנים שאפילו לסבל הם לא מתמסרים
אההה וצריך להגדיר אושר וסבל בכלל...אנונימי (4)
יכול להיות שטעיתי, אם כי זה יהיה לי ממש מוזרפסידונית
סטואה מכיר?אנונימי (4)
מייאש..אנונימי (3)


כבר אמרתי שלשרשורים שלי יש נטייה של דיונים?אנונימי (פותח)
הפעם זה דווקא סבבה. אבל אם כבר אז תתייחסו גם לשיר

@פסידונית
@אנונימים
@חוני המעגל פינות
הוא יפהפסידונית
ואני שונאת לנהל דיונים עם אנונימיים 😑
תודהאנונימי (פותח)
רגע. את כתבת אותו?חוני המעגל פינות
הוא מלוטש ברמות...

אפשר לנסות להלחין?
אני כתבתי אותואנונימי (פותח)
מה זה מלוטש? |מובך|

וואו כן!! בתנאי שתשלח לי אחכ
מגניב...חוני המעגל פינות
יעני שעברו עליו טוב...

אני ממש התלהבתי עליו שהוא מקצועי...


סבבה. כשאמצא את הזמן הכוח והמוזה

לפרסם כאן או באישי?
תודהאנונימי (5)
באישי. שלחתי לך בשא
השיר יפה וכואבאנונימי (4)
מתחיל אופטימי ושמח ואז שוקע ונעלם. על הנירוונה... הרצון פועל גם בלי שנרצה נראה לי. אפשר לבחור אבל אי אפשר לא לרצות אפילו אם רוצים מאוד. הלב שלך שבור מזדהה לגמרי
תודה!אנונימי (פותח)
זה הגדולה. להצליח לכבות אותו . אני מאמינה שזה אפשרי דווקא
גדולה להרוג את הרצון?אנונימי (4)
לפי מי שמאמין בנירוונה כדרך חיים אז כן.אנונימי (פותח)
אז את כן רוצה, רוצה נירוונה... לא לרצותאנונימי (4)
בכלל אין כזה דבר
אני לא אוהבת את צורת ההתפלספויות הזאתאנונימי (5)
אבל תהנה
איך שבא לך... זה מה שכתבתאנונימי (4)
@פסידונית מה את חושבת?
אני חושבת שאני שונאת לנהל דיונים עם אנונימיים 😑פסידונית
סליחה
חחחאנונימי (4)
איזה שטויות... דרך לברוח. יש אנונימי אז מה זה משנה? מישהו/י פגע בך? כינוי מעפן הוא לא אנונימי?
מה פסידונית
אפילו לא קראתי את השאלה, אני לא יכולה לנהל דיון עם אנונימיים כי אני לא יודעת מי הגיב למה וזה מבלבל בטירוף.
אני יכולה לנסות, אבל אין לי חשק להתאמץ כשאני לא יודעת בשביל מי.
אז תעני בשביליאנונימי (4)
;)
אני לא מבין את השאלה שלךחוני המעגל פינות
זו השאלה הפרקטית הכי פחות חכמה שאני זוכר ששמעתי בחיי

היא תוותר על כל אחד מהרצונות בהדרגה ותשמור את הרצון הזה לסוף


ואז היא תהיה חופשיה לנפשה...
יש מצב שאתה מנגיש את זה למוגבלים שבינינו?אנונימי (4)
לא. מי שלא הבין ככל הנראה עוד לא מוכן נפשית לזה.חוני המעגל פינות
נפשיתאנונימי (4)אחרונה
פחח
עובד ומסוכןאני מקליד...
שיר נפלא
הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך