שאלה- מותר להתעתק בשבת?נקומה נא

אין איסור כזה בל"ט אבות מלאכה!

 אבל לא כתוב בשום מקום אם מותר!

אפשר שתבדקו לי דחוף!

כי אני צריכה אתזה לשבת הקרובה!

תודה!

שבת שלום!

בפשטות יש לאסור,אניוהוא
שכן מפורש השם מלשון העתק - כלומר רישום וכתיבה של דבר שנמצא במקום אחר
וע'כ יהיה אסור משום כותב .


ואף אם לא נמצא איסור מפורש - פשוט שיבא אסור משום עובדין דחול. וק'ל
וודאי דאסור להתעתק מחוץ לתחום.הגיגים בע"מ

ואם כן יש לאסור אף התעתקות בתוך התחום. מחשש שמא יבוא להתעתק בתוך התחום, ולא יתכוון כראוי. ויתעתק אל מעבר לתחום, ונמצא חייב מדאורייתא.

אבל יש מאן דסבירא ליה דתחומין הוא דרבנןארץ השוקולד
וממילא הבו דלא לוסיף עלה
אבל אין דרבנן דחז"להגיגים בע"מ

דומה לדרבנן דאנו.

ועוד דגם לדעת הסוברים דתחומין הוא דרבנן, הרי לאסור בכלל לא גורע ולא מוסיף. ולדעת הסוברים דמדאורייתא הרי שזה מוסיף ומהווה סייג לתורה.

לא גוזרים גזרות מדעתנואניוהוא
אבל מתגזררים שלא מדעתינו...נחשון מהרחברון
וכי בשופטני עסקינן?אניוהוא
נראה לי שמותרארץ השוקולד
חשבתי לדמות זאת לדיבור ככתוב "יצא עתק מפיכם" ומפורש בכמה דוכתי בש"ס שדיבור אינו נחשב מעשה.
ומכיוון שמלאכה נאסרה, ומלאכה זהו מעשה כידוע שמלאך זה שליח ושליח עושה מעשים. לכן נראה לעניות דעתי החשובה שהאיסור יהיה רק במעשים, והתעתקות אינו נחשב מעשה ולכן יהיה מותר
ואדרבה היא הנותן לאסוראניוהוא
דהא קא קרי יצא עתק - מפיכם, כלומר לא תימא עתק הוא מפיכם, אלא יצא עתק מפיכם וממילא פשיטא דאסיר.
ואולי יש לדון ממקום אחר לאסורארץ השוקולד
כידוע ש ות מתחלפות בארמית, ודבר עסק אסור בשבת, וממילא אל תקרי עסק אלא עשק ויש לאסור בשל כך
ראיתי היום פסוק מפורש שגם מחשיב עתק כדיבורארץ השוקולד
אמרנו היום בשחר של יום
"יביעו ידברו עתק"
גם מפסיק זה אין ראיהאניוהוא
מדוע היה צריך להפוך 'יביעו ידברו'?
אלא ההבעה שלהם היתה לדבר על ה'עתק' כלומר יביעו את ה'ידברו עתק', אבל ה'עתק' הוא לא דיבור.
להתעתק מרשות לרשות כשחפץ בכיסו/ ידו.... ועוד תשובות יסודיותנחמיה17

יש לדון אם האיסור הוא ההעברה מרשות לחברתה או עצם החלפת ההמצאות בין רשות לרשות.

השאלה היא גם האם בפעולת ההתעתקות עצמה (בהנחה שאין פה גדר של 'זה נכנס וזה יוצא ואי אפשר לעמוד עליו') אני ברשות בפ"ע, ואם זה מקום פטור.

 

ולכא' לא מצינו הרבה שיכולים לעשות כך, היינו להתעתק. ודי ברור שאף אם זו מלאכה היא בשינוי. ואני לא מכיר עוד דרך לשינוי כזה שהשינוי פה הוא בעצם החלפת המרחב.

 

לגבי עצם ההתעתקות. י"ל מכמה פנים

הא'- האם כל כישוף אסור בשבת. וכמו שאמרו. מלבד איסור הכישוף (שהוא מח' ראשונים אם קיים איסור כזה. שהרי הרמב"ם סובר שהאיסור הוא פשוט להדמות לכישוף, שכן אין לדידו כישוף כלל ועיקר). בהנחה שאכן יש כישוף וכו'- כישוף, מהבנתי עיקרו בפה ואינו מלאכה. אין הוצרות של דבר חדש. אע"פ שנראה כבריה.

 

בחשוקי חמד על סנהדרין (קא) מביא הגר"י זילברשטיין דעת הלשם להתיר לברוא גולם בשבת. שכן אין פה מלאכה (הלשם ידע לעשות כן) ולא נראה שיש הבדל גדול בפעולה. מלבד פעולות נוספות שבכישוף כמובא בסנהדרין סז ע"ב

"ההיא איתתא דהות קא מהדרא למשקל עפרא מתותי כרעיה דרבי חנינא" כלומר שפעמים שעושים אי אלו פעולות בגשמיות ממש. ולמשל נטילת העפר לכא' זה סותר ועשיית גומא ובודאי מוקצה שייך פה.

 

ובודאי יש להעיר שרוב כשפים בספר החיצוני הארי פוטר- כשפים שבע"פ הם.

 

הב'- בריאת האדם וכבר הזכרנו את דברי הלשם שאין איסור בבריאת גולם.

ולי אמר אחי שליט"א וז"ל:

"נחמיה, ברצינות? אסור לנו לעשות מלאכות בשבת להדמות לאלהים, שברא שישה ימים ונפש ביום השביעי, אז מלאכות סבבה ובריאה?!"

 

ובאמת ראיתי שהאדר"ת אמר לפרוך הוכחה שספק לחכם צבי אם גולם מצטרף למניין. ורצו להוכיח שאינו מצטרף שכן אמרי' בברכות מ"ז דר' אליעזר לא מצא עשרה ושחרר עבדו והרי אם היה גולם מצטרף- ליברא גולם! ופרך הגאון האדר"ת בכך שאפשר להעמיד שהיה זה בשבת, ובשבת לא יכל לברוא גולם א"כ, לפי"ז , לדעת האדר"ת אין לברוא גולם בשבת.

 

אולם נראה שגם אם בריאת גולם אסורה שהיא הרבה יותר בגדר של יש מאין מאשר בריאה מחודשת של האדם שהוא יותר בחי' יש מיש.

 

הג'- גבי המרחב של האדם בשעת ההתעתקות- מי יימר שחשיב בתוך התחום.

 

וזה נתון כבר להסתכלות מאי מרחב ומאי מקום. והאם יש איזו התפרקות חלקיקים בשעת ההתעתקות (וזה שאלה של בונה וסותר ואולי שמא נטילת נפש בשבת וחזרנו בכמה בחי' לשאלה הב'.)

 

ואם נאמר שזה נכנס וזה יוצא ואי אפשר לעמוד עליו- מה יחסנו לקיומו במקום האחר שהפסיק.

 

ואם תאמר שבכישוף היה התהליך של ההליכה למקום שאליו התעתק באופן מזורז בלבד (דבר שאינו נראה נכון ממשמעות הכתובים בספה"ח ה"פ) א"כ לכא' בתוך התחום מותר ומחוץ לתחום אסור. ואם נחזור לדברינו שהתעתקות היא שינוי במלאכה א"כ ישנה פה דרך למלאכה חוץ לתחום בשינוי ונראה להתיר בתוך י"ב מילין.

 

ושמא אין איסור חל על איסור שהכישוף אסור מכל מקום ואע"פ ששניהם בסקילה. (וחזרנו לביאורנו שכן אנו מדברים פה על כישוף כפי שמופיע בספר החיצוני הארי פוטר ושם מדובר בכישוף ממש, שהוא אליבא דרמב"ן ורש"י ועוד אסור אך אליבא דרמב"ם ורלב"ג אינו מחייב מיתה אלא אם עשה מעשה של ע"ז, וכן אם גרם לאנשים שיחשבו עליו כמכשף אולם עצם המעשה אינו אסור (כיונם שלשיטתם אינו יכול להיות כלל) )

 

וצ"ב. וצ"ל בעוד כמה פנים ואכמ"ל.

שבתי וראיתי כינחמיה17אחרונה

היו שאמרו שאין בהתעתקות נטילת נשמה בשם פרופסור דמבלדור שהיה אהוב על חכמי אחרוני האחרונים

קושיה מופרחת לגמרי הרי - פרוייקט השטו"ת

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך