דיני גניבת מצווה- תהייה לי בעניין תמוה זה~~אני~~
שלום וברכה
תהיתי לעצמי תהייה תהייתית מאוד מארץ התהיות המתהווה ומתהייתת בעולם תמוה זה
 
כולכם הרי מכירים את הקטע בו כולנו כשהיינו ילדים (וזה היה מזמן, בעבר ברחוק מאוד) היינו מידי פעם בשעות שיעמום חוזרים מהגן עם סיפור מהגננת על יוסי שגנב משימי מצווה וכל סיפורי הילדים התמימים הללו....תהיתי לעצמי מה עדיף- לוותר לחברתי על מצווה שכביכול שייכת לי, או שמא לקחת לעצמי את המצווה ובכך אני אינני מוותרת לה, וכך אני עוברת על ''ואהבת לרעך כמוך''. מה עדיף?
נניח דוגמא- היום ישבתי ליד חברתי התמירה והנעלה כשלפתע נפל עטי תחת שולחתי הכנוע. חיש מהר אצתי רצתי התקופפתי להרימו, אך היא הקדימתני. אח"כ היתה מריבה קטנה בינינו מפאת שני טענתי שהיא גנבה לי מצווה, וזה עבירה בלתי יסולחת. היה קצת מכות, דם וכו', כלפתע הבריק במוחי הרעיון- אם אני נותנת לה את המצווה, הרי ש''קיימתי'' את ''ואהבת לרעך כמוך'', מפאת שאני נדיבה מאוד מאוד וליבי שופע כל טוב ומרשה לה להשתמש במצווה! וזה קשה מאוד, וקשה לוותר על מצווה, אך בכל אופן אני נותנת לה. אי לכך ובהתאם לזאת, רציתי שתגידו לי מה מצווה גדולה יותר ומה שכרה- האם עדיף ''לוותר'' לחברתי על מצווה ולקיים ''ואהבת לרעך כמוך'', או לחילופין לגנוב לה את המצווה ובכך המצווה תהיה שלי, אך גם גנבתי ממנה קמצוץ מצווה.
מהי סברתכם הנעלה?
תודה מראש.
 
לדעתי נפתח משרד
רעות-
דיני ממונות, דיני גניבת מצוות מכל סוג
דיני גניבת חלקיקי בינה מכל סוג
חלקיקי בינה נעלה מסוג B65, B12 וגו'
לכל מאן דבעי
בואו והיגנבו!
00-0000000
אני מכתיר אותך בתור החפרנית של הפורום!אליו2
חן חן על מחמאתך הנדירה!~~אני~~
חיממת את ליבי החפרן, אנא קבל צרור ברכות להמשך חייך ויקיים בך תמיד הפסוק ''נחפור ונעדור, מצאת החמה עד צאת הנשמה!''
אך חברים |1 2 3 4 אמות| וחברות  שטו"תיים שלי, קשה עלי המחשבה שמא אאלץ להמשיך לחיות את חיי בעולם מושחת זה בעודי נושאת עלי את כל יגוני ומכאובי על עבירת עבירות חמורות המוזכרות לעיל. אי לכך ובהתאם לזאת, סבורתני, שאמתין קמעה למוצא פיכם (או לחילופין- אצבעותייכם הנשואות המקלדנה) והתירו לי פסקים ומצוות בכדי שאוכל להמשיך לחיות על מי מנוחות! ללא כל פגם ועוון ובצע ושקע ותקע! וכתור הכתר את העונה לי ופסוק יפסוק לי ל''הרב הפוסק''!

וברגעים אילו ממש, מקיימת אנוכי את המוטו של החפרנית, הנשגבים, נוראיי התהילות באשר המה- "נחפור ונעדור, מצאת החמה עד צאת הנשמה!"
וגם תיאוריה תיאורתית לי מאוד על חיידק החפרת הכרונית- מידע, מרפא ותחלואה. 
בקרוב פותחת אנוכי גם ערך בויקיפדיה של ''הכל על חיידק החפרת הכרונית'', שווה לחכות!

קחי עוד מחמאה: זה כבר היה מבדר!!!!!אליו2
בתור מה אתה אומר את זה?סלים וארזה
בתור האוחז-בכתר הקודם? כלום שכחת את מאיר ואוסנת, שחפרו לנו 330 ומשהו (גם בהשתתפות עבדכם הנאמן) הודעות בשרשוזאור? ובגלגול הקודם שלן הפורום- את ישי ויזנר, שנוצי ושירושקי |מרגיש זקן|
ואם אתה לא מכיר אותם, סימן שאתה חדש ואין לך מה לחפש פה, בטח שלא להכתיר אנשים בתארים שאינם ראויים להם!
חחח...זה לאא יפה...אנונימי (פותח)
חחחחח...זכוכית מגדלת
- נשתמש בדוגמא של חברה שנפצעה וצריכה עזרה , האם לוותר , ולתת לחברה אחרת לעזור לה?
או שמא לעזור לה בעצמך?
אכן סוגיה קשה מאין כמוה...
לכן את פשוט יכולה לפצוע חברה אחרת , וככה גם הרווחת מצווה שוויתרת לחברתך על המצווה
ומצד שני גמלת חסד עם ילדה פצועה וחבולה (שבמקרה , את היא הגורמת לכך)...
 
שלום לך גברת ~~אני~~ היקרהשירה כים
הינך הבאת אותנו לבעיה קשה וכבדה מנשוא,,
וכבר חכמינו זכרונם לברכה שאלו קושייה זו,
ברגע שאת רואה שחברת מונעת ממך לקיים המצווה והיא גונבת לך אותה ישנן 2 אפשרויות:
א. או שתישאי את קולך ברמה וכך תקפיא אותה במקום ע"י הבל פיך-וכך תקיימי את המצווה הראשונה, וכן באותה הזדמנות תתווסף לך עוד מצווה ע"י שתפשירי אותה לבסוף..
ב.באמת אולי עדיף שתקיימי את מצוות "ואהבת לרעך כמוך" ותוותרי לה על המצווה אך זאת תאפשרי בכמה תנאיים:1.שתרגישי אהבה רבה כלפיה עד שתרגישי ברסיס צערה כאשר היא קמה להרים את עפרונה.
2.תנסי לעמוד על המשמר היטב, בכדי שאם עפרונה יפול שוב תקומי מן הכסא במהירות האור ותרימיהו מיד.
3.תשתדלי לקראת הסוף להתערב במצווה אולי ע"י כך שכאשר היא תחזור למקומה משכי את כיסאה בעדינות רבה בכדי שתיפול נפילה קטנה ואחרי כן תעזרי לה לקום, ובאותה עת תכווני בליבך שעזרת לה במצווה שהיא עשתה והרי כבר נאמר :"שאין המצווה נקראת אלא על שם גומרה"
חח אהבתי ת'תגובה!אנונימי (פותח)
אבל אם היא תפצע חברה אחרת היא תעבור עבירה אחרת! אנונימי (פותח)
שתעשה את זהפיתון
בצורה של "גרמא" וכידוע "גרמא בנזיקין פטור"
(מצטער אם לא ציטטי את המילה "גרמא" כמו שצריך פשוט הפעם האחרונה שפתחתי גמרה היתה לפני איזה חודש אם לא יותר ...)
שאלה ליאנונימי (פותח)
מה הבדל בין קדיחה לחפירה?
ככה:בת שמש
קדיחה וחפירה זה אותו דבר או היינו הך?
כךאנונימי (פותח)
קדיחה עושים כשמריחים נפט.
לעומת זאת חפירה יעשו כשיריחו אותך יום לאחר יום הולדתך המאה ועשרים.


                                                                          בתקוה שנעים להריח את שורשי הדשא,.
                                                                                                הרהומרניק
אהבתי!!!!!ת.מ.
מהי הקפצה זו?!?!נדנדה כתומה.
וןמה מטרתה?!?!
זה אותו דבראנונימי (פותח)
ההבדל הואאנונימי (פותח)אחרונה
קדיחה לעומק חפירה לרוחב
תמני אותה לשליחה שלךנועמיק
הסברנועמיק
בדרך זו,הנזכרת כבר בגמרא בהקשר למקרים קונפליקטיים אלו,יש מספר יתרונות:את זוכה גם בויתור וגם במצוה,ובנוסף חוסכת אנרגיה וכח אדם.
הבעיה היא, שאף אחת לא תסכים להיות שליחה שלך,כי אז היא תצא קרחת גם בזקן וגם בשפם.
לכן נדרש כאן תמרון מסובך קמעה:
1.התכופפי לכיון העיפרון הנופל.
2.כשחברתך(או לחלופין-הקרבן)מתכופפת גם היא תאמרי:"את רוצה לזכות במצווה,בבקשה,תרימי במקומי" אם היא מסכימה היא שליחה שלחך ואת נהנית מכל הזכויות כמשלחת שלה.
3.אם היא מסרבת בעדינות,אפשר להציע להרים יחד
4.באמצע לעזוב את העיפרון ולומר:"אופס,לא נורא,כנראה שמשמים רוצים שאת תזכי במצווה יקרה זו,אז אנא, ברוב טובך,גמרי את המצווה בשבילי",ושוב היא שליחה שלך.(תמרון זה ידוע בחסידות בשם"ירידה לצורך עליה")

יש להשתמש בקסם זה פעם אחת בלבד על כל צופה.אחרת,הם עלולים לנסות זת בעצמם בבית.(או שתשמיני מחוסר תזוזה ויהיו לך פצעי לחץ. במקרה כזה,יש לבצע את שלב 1 ביתר אגרסיבות)
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך