מה אתם אומרים להתחתן עם אשה בתור חסד?צלי אש
השאלה לא נוגעת אלי, כי מי שקצת עקב אחרי ההודעות האחרונות שבפורום הפתוח יודע שאני נשוי...
כאילו יש איזה מוסכמה שזה לא בסדר, ואני שואל  האם זה מוצדק באמת לעשות מזה כזה דבר לא בסדר.?
כןגון דו
לא רק שזה לא הוגן כלפיך מכיוון שאתה לא מממש את קשר הנישואין
בצורה האידיאלית שלו, אל שזה גם לא הוגן כלפיה שמגיע לה מישהו שיאהב
אותה באמת
אני מדבר על מישהו שאוהב באמת.צלי אש
 
אבל הוא צריך להקריב הרבהצלי אש
נגיד שהיא חולה, והוא אוהב אותה. אבל זה מוסכמה שאסור להקריב יותר מדי.
תלוי איך בעיניך תכלית הנישואיןא.ביש
אשר ברא ששון ושמחה, חתן וכלה, גילה דיצה, וכו'.
 
לא חסד.
 
שילוב של נישואין וחסד מסמן קנוניה בדרך, אז בבקשה, לא במחוזותינו.    
יש שיר על זהשירק
על איש שאהב אשה בכסא גלגלים.. אבל היא היתה גאה מדי.
תלוי אם יש לך כח לחיות בשמחה במצה הזהעדיאל
גרוע ביותר....שתי צמות
גם מצידך וגם מצידה.
 
אמורים להתחתן עם מישו בגלל שרוצים להיות בקרבתו, לרצות להיות איתו עד 120 שנה...
ולא בגלל אהבת החסד.
אולי אחרי כמה שנים יעלם הרצון לגמול חסד? מה אז יהיה? הבסיס לנישואין יעלם...
האם תאמר לה אז (לא אתה. המישו ההיפוטטי...) עשיתי איתך חסד ועכשיו נגמר לי?
 
זה העלבון הכי גדול לאישה. היא רוצה לדעת שהיא אהובה בזכות ולא בחסד.
כל נישואין הם חסדאבא שמואל
בעיקר בשביל האיש!

"מצוה לאיש שישא את בת אחיו או אחותו" אם אני מבין נכון זה מתוך גמילות חסד (עם האח/אחות).

וודאי שזו מצווה להתחתן מתוך חסד, ואדרבה, נישואין כאלה מעולים יותר מאשר להתחתן מתוך חסד לעצמך.

תסלח לי 2 צמות: לא שייך להתחתן עם מישהי כי אני אוהב אותה! אולי להתחתן עם משהי על מנת לאהוב אותה.



תסלח גם לי אבא שמואל.שתי צמות
וודאי הבנת את שכתבתי.
התכוונתי לכך שבסיס הקשר חייב להיות ששני הצדדים מרגישים שיש מקום לאהבה, שכמובן תגיע אח"כ.
אך יש לכך סימנים מקדימים: רצון להיות ביחד, כימיה, הרגשה טובה עם מי שכנגד וכו'. לא הרגשה של גמילות חסד.
הבסיס לא יכול להיות ריק לחלוטין מטיפת רגש.
 
וסתם הערת אגב,
אני אמנם לא נשואה עדיין, אבל כשאני קוראת את תשובותיך השונות בפורום, זה נראה יותר כמו הקראת כללים טכניים לבניית בית.
אם הדבר היה כ"כ קל וברור הפורום הזה לא היה נפתח.
משמעות הפורום היא שיש קשיים מסויימים בנושא שהוא כ"כ חשוב ועקרוני כמו הקמת בית בישראל.
אולי לך כאדם רציונלי ושכלתני קל יותר ללכת לפי כללים יבשים, אבל הרבה אנשים לא מסוגלים לזאת, והטובה שתוכל לעשות איתם היא להבין אותם ואת מקומם ולא לתת צ'אפחות על הראש ולהגיד: "יאללה, חתונה"...
 
וברור שהכל נכתב ברוח טובה מתוך רצון לקדם ולהועיל.
דווקא אנישרבוב
(באמת לא מתוך רצון להגן על אבא שמואל...הוא מספיק גדול ;))
אני חושבת שזה ממש יעיל העצות שהוא נותן.
לי אישית הרבה פעמים זה עוזר, קצת להתפכח, להבין..
הרבה פעמים אבא שמואל מציג דעה שונה דעה מזווית אחרת...
אז גם אם אני לא מסכימה איתו...
התשובה היא שונה ממה שציפיתי ממה שענו כולם...וזה לפחות חומר למחשבה.
ממש לא התכוונתי להוריד מכבודו של אבא שמואל,שתי צמות
וסליחה אם זה היה נשמע כך.
ניכרת חוכמתו מתוך דבריו.
 
אני רק אומרת שלעיתים יש הרגשה של אנשים מסביב לרווקים/ות, שאם יחליקו את הענינים, או שיאמרו "הכל טו,ב, "הכל בסדר", "הכל כ"כ חלק וברור" זה יגרום לזרוז הענינים... ומנסיוני... זו שגיאה.
זה נותן הרגשה שהמעיר לי לא כ"כ מבין את המקום בו אני עומד/ת.
 
וזו היתה כוונתי. שלעיתים, כן, יש דברים שלאחד ניראים כ"כ קלים ולשני זה הר.
אז אבא שמואל, קבל את סליחתי ואת הערותי בהבנה.
 
ושירבוב, נשמה טובה את.
אין על הרגישות שלך!!
חבר'ה, להצדיע!
שאלתי על אחד שאוהב אותה.צלי אש
אבל לפי המוסכמות הוא מקריב הרבה, נגיד שהיא חולה במחלה שמפריע לחיים.
והוא רוצה להיות לידה כל החיים, השאלה אם במבט מפוכח זה יכול לגרום לבעיות כי ברגע של מריבה, הוא יחשוהב שהוא הקריב למענה כל כך הרבה והיא לא מחזירה לו.
 
אני פשוט לא חושבתאשתו-של-בעלי
שהגדרת השאלה נכונה,
 
אם היא בכסא גלגלים והוא אוהב אותה, זה לא חסד.
 
נכון, זה שונה, זה לא מקובל, אבל ברגע שהוא מרגיש שהוא עושה איתה חסד, זה לא יגמר טוב, אלא רק אם ה ו א רוצה להיות איתה, ולא אכפת לו שיש לה מוגבלות כזו וכזו.
ממש לא שמעתי מדברייך שהתכוונת להוריד מכבודו של אבאשרבוב
התגובה היתה אמיתית וכנה כ"כ...
רק שלא הסכמתי איתך, זה הכל
 
 
 
והלוואי שהייתי כ"כ רגישה..
יש פה לפעמים מהומות בגללי (כמו מה שאמרתי עלייך ועל צלי אש..)
נראה לי שצריך להצדיע לעין הטובה שלך!
המשקפיים שלך כ"כ ורודות עד כדי כך שגם זפת נראה לך זוהר....
ל2 צמות!אבא שמואל
אני קורא שוב את תגובתך הראשונה:
ומתנצל מראש על ניתוח קר ושכלתני.

"אמורים להתחתן עם מישו בגלל שרוצים להיות בקרבתו, לרצות להיות איתו עד 120 שנה..."

מתחתנים: כי כך הקב"ה ציוה! אחרת, למה לנו המחויבות הזו?
עם מי? לא משנה? העיקר שתוכל ללדת ילדים.

אחרי שכבר נישואים: הרי שמצוות "ואהבת לרעך כמוך" צריך לבוא לידי ביטוי בעיקר באישה!

גם אם זה נשמע נורא, כך צריך להיות:
לא התחתנתי איתך, כי חשבתי שאת הכי...(לא ממש הכרתי אותך, עוד לא הספקתי לאהוב אותך) אלא כי חשבתי שאיתך אני יכול לקיים רצונו יתברך! וכן באותה מידה יכולתי להתחתן כמעט עם כל אחת אחרת. אבל, איתך התחתנתי (ואיתך אמות), כעת שאני התחתנתי איתך, את אני (בשר מבשרי), את הכי... הכל!! אותך אני אוהב (לומד לאהוב), ורוצה להיות בקרבתך עד 120 +.

"ולא בגלל אהבת החסד." ואם יש גם חסד שמעורב, עם הבחירה של אישה מסוימת, אדרבה!

"אולי אחרי כמה שנים יעלם הרצון לגמול חסד? מה אז יהיה? הבסיס לנישואין יעלם...
האם תאמר לה אז (לא אתה. המישו ההיפוטטי...) עשיתי איתך חסד ועכשיו נגמר לי?"

כשאת אומרת שרוצים להיות בקרבתו, איזה בסיס זה, ולמה אני רוצה להיות בקרבתה? זה לא משתנה? לדעתי הסיבות לרצון בקרבת משהו משתנה הרבה יותר מהר מאשר הרצון לגמול חסד במידה והוא קיים.

מעבר לזה, לוקח זמן רב כדי להחליט שאתה רוצה להיות בקרבת משהו עד 120.

אם היה נשמע מדברי, ביקורת על היותם רווקים או הרווקות, כנראה לא הובנתי נכון. אלא מה שאני אומר שזה תלוי בם, ברצונם יתחתנו, ברצונם ישארו רווקים, אם זה רצונם שיבושם להם!


ואין צורך להספיד אותי בחיי...
לאבא שמואל!שתי צמות
אני קוראת את תגובתך זו,
ומתנצלת מראש על ניתוח רגשני, לא שכלתני, וללא הגיון ובסיס....
 
אז נתחיל אחד אחד:
 
מתחתנים: כי כך הקב"ה ציוה! אחרת, למה לנו המחויבות הזו?
עם מי? לא משנה? העיקר שתוכל ללדת ילדים.
ודאי שמתחתנים כי כך ה' ציוה. זוהי המטרה שלנו כאן, בעוה"ז, לקיים את רצונו. אבל בגלל שאנחנו בשר ודם, נוצר פה הצורך למצוא את המשו הזה שיגרום לנו להיות מסוגלים לבצע את המהלך. והמשו הזה (מלבד הבסיס הראשוני של התאמה בהשקפות, סגנון חיים, אופי וכו' וכו') הוא העניין שברגש. אחרי שמוודאים שמי שעומד מולנו מתאים לנו מבחינת הנתונים היבשים, יש צורך במינימום שבמינימום של הרגשה טובה, רצון לקירבה, או כל הגדרה אחרת כדי להחליק את הדרך לנישואים.
 
אחרי שכבר נישואים: הרי שמצוות "ואהבת לרעך כמוך" צריך לבוא לידי ביטוי בעיקר באישה!
גם אם זה נשמע נורא, כך צריך להיות:
לא התחתנתי איתך, כי חשבתי שאת הכי...(לא ממש הכרתי אותך, עוד לא הספקתי לאהוב אותך) אלא כי חשבתי שאיתך אני יכול לקיים רצונו יתברך! וכן באותה מידה יכולתי להתחתן כמעט עם כל אחת אחרת. אבל, איתך התחתנתי (ואיתך אמות), כעת שאני התחתנתי איתך, את אני (בשר מבשרי), את הכי... הכל!! אותך אני אוהב (לומד לאהוב), ורוצה להיות בקרבתך עד 120 +.
אתה כנראה מיחידי הסגולה שמסוגלים לעשות זאת  הרוב הגדול של עמ"י מתחתן עם בן/בת הזוג כי הוא חשב שהיא/הוא הם ההכי הכי. אחרת, למה לא לקח את הקודם/ת? אם אין שום בעיה רפואית בהבאת ילדים לעולמנו היפה, אז אין כל מניע להתחתן עם כל אחד/ת.  דא עקא, שזה לא הולך כך, אלא אנשים נפגשים עם כמה וכמה (לרוב) עד שמגיעים לאחד/ת שעליו/יה הם חושבים שזה ההכי הכי בשבילם. ברור שלאחר הנישואים מבינים עד כמה רגש הקירבה וההערכה לפני היה קטן וזעום, ומהי אהבה אמיתית. אבל זה לא שולל שיש שלבים עד שמגיעים לאהבה הזו, ואחד השלבים הוא הרגש של את/ה האחד/ת והיחיד/ה בשבילי.... 
 
כשאת אומרת שרוצים להיות בקרבתו, איזה בסיס זה, ולמה אני רוצה להיות בקרבתה? זה לא משתנה? לדעתי הסיבות לרצון בקרבת משהו משתנה הרבה יותר מהר מאשר הרצון לגמול חסד במידה והוא קיים.
יכול להיות שרצון לגמול חסד הוא בעל חיי מדף ארוכים יותר מרצון לקירבה וכו' אולם הנק' המרכזית היא שלעניות דעתי (וזו רק דעתי האישית) גמילות חסד לא צריכה להיות אחד מהמרכיבים להקמת בית (לא עושים לאף אחד חסד בזה שמתחתנים איתו כי מרחמים עליו, זה לא חסד, זה גרימת עוולה) ואילו רצון לקירבה כן. אז גם אם הרצון הזה יכול להתפוגג באיזשהוא שלב, בכ"א הוא אחד מהדברים הדוחפים לבנות בית.
 
מעבר לזה, לוקח זמן רב כדי להחליט שאתה רוצה להיות בקרבת משהו עד 120.
בזה אתה צודק!! ב100%!!! (אתה רואה? יש משו אחד קטנטן אמנם, שאנחנו מסכימים עליו...)
בגלל שזה לוקח זמן רב כ"כ אנחנו עדיין רווקים....
 
ובאופטימיות זהירה זו אסיים את המונולוג הארוך בחיי.
יישר כח לכל מי שליווה אותי עד כאן...
רק אושר לכם רבותי.
 
 
 
ושוב הסמיילי הבוכה שרודף אחרי...לא אני שמתי אותו.שתי צמות
נהנה לקרא תגובותייך!אבא שמואל
"יש צורך במינימום שבמינימום של הרגשה טובה" בדיוק כמו שכתבת מינימום שבמינימום!! לא אהבה גדולה, ואפילו לא תחילת אהבה, אלא איזה שהוא התחלה של רגש. וזה בדרך כלל קורה עם האדם הראשון שנפגשים איתו .

"כך צריך להיות:" לא אמרתי שאני עשיתי כמו שצריך.

"הרוב הגדול של עמ"י מתחתן עם בן/בת הזוג כי הוא חשב שהיא/הוא הם ההכי הכי." לא מאמין בזה. רוב בני האדם יודעים שרוב בני האדם אינם מושלמים.

"עד שמגיעים לאחד/ת שעליו/יה הם חושבים שזה ההכי הכי בשבילם" לדעתי, עד שמגיעים בעצמם לרצון האמיתי להתחתן למרות, שהאחד/ת שעליו/יה הם חושבים לא ההכי הכי. [ויפה שכתבת חושבים]

"גמילות חסד לא צריכה להיות אחד מהמרכיבים להקמת בית" הבנתי את כוונתך! [הרי ברור שגמילות חסד כן אחד המרכיבים היסודיים של בית יהודי]

"(לא עושים לאף אחד חסד בזה שמתחתנים איתו כי מרחמים עליו...)" לעשות חסד עם משהו לא חייב להיות מתוך רחמים. לא התייחסתי לשאלה: האם כאשר מתחתנים עם משהו מתוך רחמים זהו חסד או עולה? נראה לי התשובה תהיה שלא חשובה הסיבה לנישואין אלא איך חיי הנישואין נראים. וכמובן שגם אם התחתנת מתוך רחמים, מחויבות שלך בדיוק אותו דבר כמו שהיית מתחתן שלא מתוך רחמים.
ואכן, אם בגלל שהתחתנת מתוך רחמים אתה מזלזל במחויבות שלך, אתה גורם עוול!

"בגלל שזה לוקח זמן רב כ"כ אנחנו עדיין רווקים" אתם עדיין רווקים, משום שעדיין לא החלטתם שאתם רוצים להנשא. וגם אחרי שתנשאו, עדיין תתלבטו אם אתם מעונינים בקרבתו עד 120.

ונראה לי שאנו מסכימים על יותר מאשר "משו אחד קטנטן", ואולי אפילו, חוסר ההסכמה שלנו זה על משו אחד קטנטן...


כנראה שאתה לא מבין נכון. זה לא מתוך חסד !מישהו10
אבא שמואל,צלי אש
האם להתחתן עם כל מי שלא היית מתגרש ממנו אם היה לכם ילדים?
האם אין לפי דעתך מושג של נושאי שיחה משותפים.
חוץ מזה גם כתוב בחז"ל "אסור לקדש את האשה עד שיראנה".
צלי אשא.ביש
הלכה שאתה יכול לקדש אשה באמצעות שליח. במה דברים אמורים, בסיטואציה שאתה רוצה לעשות חסד עם אשה שרוצה להגר מארץ מגוריה בחוץ לארץ, והחוק שם מתיר הגירה במסגרת איחוד משפחות.
 
אני חושב שיגאל עמיר התחתן כברירת מחדל, ומתוך רצון לעשות חסד עם עצמו, וזו שהתחתנה איתו, דומני שאף היא עשתה זאת מתוך חסד. למיטב זכרוני, הנישואין היו באמצעות כתב שליחות שקיבל תוקף הלכתי בבית הדין הרבני בירושלים. 
לצליאבא שמואל
1. לא הבנתי את שאלתך הראשונה.
2. לדעתי, צריך שיהיו מטרות משותפות, צריך שתהיה לך האפשרות לדור איתה - שלא תהיה נדחה מפניה, וצריך שיהיה בסיס לרגש. אם יש את אלה ממילא יש גם נושאי שיחה משותפים.
3. אז יראה אותה ואח"כ יקדשה, מה הבעיה?
לא הייתי רוצה להיות האישה הזו...יהודית פוגל
השאלה היאאבא שמואל
אם היית האישה הזו, עדיף היה לך להשאר רווקה כל חייך?
השאלה היא אם אלו 2 הברירות היחידות.שתי צמות
זה לא או שיתחתנו איתה מתוך חסד או שתשאר רווקה לעולם.
ישנה אפשרות שלישית:
אולי הבא בתור יקח אותה בגלל רצונו בה והיא בגלל רצונה בו?
 
העולם לא שחור לבן.
אין לי ויכוח איתך, שאם ישנה אפשרות שלישיתאבא שמואל
כמו שאת מציינת שהיא עדיפה!

מה שאני שואל זה: כאשר אין את האפשרות השלישית, איזו מבין החלופות פחות גרועה.
ודאי הוא שכאשר אין חלופה שלישיתשתי צמות
עדיף להתחתן עם מישהו כזה.
 
הבעיה היא שבעולמנו זה, כל עוד לא ניתנה נבואה לאף אחד,
איו לנו אפשרות לדעת אם תהיה חלופה שלישית או לא,
לכן אנשים מחכים...
 
הלוואי והיינו יודעים מראש מה נגזר.
 
זה היה מה זה משעמם אבא שמואל
טוב שלא יודעים!
ואת זה אומר אחד שכבר נשוי....שתי צמות
אנחנו (הרווקים) לחוצים מהלא-נודע,
האם זה (להתחתן) יקרה אי פעם או שח"ו ל"ע ......
זה רק הירהור כפרני שמבליח מדי פעם ומתמוסס מיד אבל לא אומרת שלא מבליח.
אם היינו יודעים אולי מפלס הלחץ היה יורד...
 
מצד שני -
אולי אם היינו יודעים היינו יותר בדיכאון?!?!
 
וזה מביא למסקנה שה' גדול יותר מאיתנו ואם ברא עולמו כך, זה הטוב ביותר בעבורנו.
ה' הטוב.
עם המסקנה אני מסכים!אבא שמואל
לדעתי, הלחץ, אין לו שום קשר עם מצב משפחתי.
מי שבלחץ להתחתן, יהיה אח"כ בלחץ על הילדים, ואח"כ בלחץ על לחתן את הילדים ו....

אין מצב שאת לא מתחתנת!!!  |מחכה להזמנה|  את יכולה להוריד את מפלס הלחץ

ובעז"ה, ועכשיו שאת יודעת את יכולה למחוק את המילה הזו: "דיכאון" מספר המילים שלך (לעקסיקון בלעז).
אבא שמואל - ריגשתני..שתי צמותאחרונה
המברך יבורך בכפליים.
 
ובעז"ה שיתגשמו ברכותיך מהר מהר...
מממש לא!אור-עציון
תיקון טעות- לא קראתי את כל התגובות...אור-עציון
בס"ד
 
וכרגע אין לי זמן לקרוא אבל אני מבין שדורשת מחשבה מעמיקה אז אני חוזר בי בינתיים
קיצור תחשבו שלא הגבתי
יום טוב!!
אור עציון - רק לי נראה שאני לא רואה כלוםצלי אש
בתוך ההודעה שלך? הודעה ריקה?
צלי אשרחלי3
בתור אחת שלצערי יצא לי להכיר המון אנשים חולים ונכים, הם לא רוצים שיתחתנו איתם מתוך רחמים או חסד,
אומנם יכול להיות שיש להם פגם פיזי או בראותי.
אך בפנים הם רגילים כמו כל אחת ואחד מאיתנו, ומי שמתחתן עם אנשים כאלו זה אנשים מאוד מיוחדים שמסוגלים להכיל ולהשלים את האדם השני שמולם שכיביכול בענינו יש בהם "חסרון" שהוא מחלה או מגבלה.
אם אתה מרגיש לכתחילה שאתה ניגש לזה ממקום של חסד, לפי דעתי המחשבה שלך לא נכונה ואתה לא אדם שיש לו את היכולת להכניס אישה כזאת לחייו!
שבת שלום!
וחס וחלילה אני לא באה לפגוע או משהו..רחלי3
אנ רק מביעה את דעתי הכל בא ממקום של כוונה טובה,  ולא רעה!!!
שאלה הפוכה!אנונימי (פותח)
ומה אתם אומרים על מישהו שהוא מרגיש שמי שתתחתן איתו עושה איתו חסד?
דימוי עצמי נמוך?ברוךש
דעת הרבי מליובאוויטשדני-יהונתן
בספר החדש של מבחר אגרות הרבי הוא כותב בדיוק בעניין הזה שאין לשאת אישה בתור חסד משום הדין הידוע ש'אין עושין מצוות חבילות חבילות'. והעומק שבדבר הוא שאף על פי שהבעל הוא העני-הנזקק של אשתו וכן להפך אין ליזום מצב כזה בצורה מוצהרת וגלויה שהבעל עשה חסד 'טובה' בזה שהתחתן עם אשתו. זה יותר מערכת יחסים מורכבת ולא בריאה , כמו שלא טוב למטופל לפתח יחסים רגשיים כלפי ועם הפסיכולוג שלו. חסד בצורה מוצהרת ברורה וגלויה כזו יש לעשות מחוץ למסגרת הנישואין.
מכל מלמדי השכלתי???ברוךש
זה נראה קצת מוזר, לכתוב מכל מלמדיי השכלתי אחרי הרבי מלובביץ, אבל לכו תדעו אולי זה בכלל החתימה, ואני מכניס את עצמי למצב מביך... בכל מקרה, לא חושד בכשרים.
 
תמיד הלבוש... מה יהיה איתי?
 
זאת חתימהשירק
מביך...כבר אמרתי?ברוךש
למה מביךשירק
אם זה לא היה חתימה באמת היית צודק שזה שיא המוזר.
למה זה מוזר?צלי אש
"מכל מלמדי השכלתי" הכוונה שזכיתי ללמוד את תורתם של כל הרבנים (דבר די נדיר).
גם לא הבנתי למה זה מביך? ומה הקשר ללבוש?
למה זה מוזר?שירק
מכל מלמדי השכלתי אומרים כששומעים משהו מבן אדם שהוא לא בדיוק מתאים ללמד אותך, למשל מילד.
אסביר את עצמי...ברוךש
מכל מלמדיי בד"כ מתייחס, לכך שאדם לומד ללמוד מכולם, הוא לומד למצוא את הנקודה היפה בכל אדם שממנו הוא לומד. זה בד"כ מתייחס לאנשים שנחשבים כאילו פשוטים. (לכל הפחות, זו הייתה כוונתי כאן). ולכן זה מוזר כאשר מדובר ברב גדול שאדם טוען שהוא מצא נקודה אי שם שהוא למד דבר ממנה.
 
זה מביך, כי זה דבר שלא במקום, ובתגובה המקורית שלי, כתבתי שחששתי לזה. אפשר לראות את זה כירידה עצמית במילתא דבדיחותא.
 
לבוש- משמע אדם בא ומדבר גבוהה גבוהה על רעיון מסויים, ומישהו אומר שיש לו כתם על החולצה... התרכזות בדברים החיצוניים שלא קשורים. שוב כנ"ל כמו סעיף 2.  
מכל מלמדי השכלתיא.ביש
על ההבדל בין משה רבינו לרבי מלובאוויטש, נדרשתי בפורום אחר. משה רבינו עליו השלום, נפטר ואין לו קבר, והרבי מליובאוויטש שליט"א, חי ויש לו קבר.
אתה משיחיסט? א.ביש?צלי אש
כן, בוודאי!א.ביש
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד.
מממ....באמת ביש...שתי צמות
ביש מזל....
שתי צמות, אל תבהלי!א.ביש
התבדחתי.
ויעקב אבינו? ודוד המלך? ואליהו?אבא שמואל
תזכורתadvfb

גם לגברים יש רגשות

 

סופריקה

נכון ומדוייקאדם פרו+
קשקוש נאו-שוביניסטיצדיק יסוד עלום

תורידו את הראש בבקשה, בנות חוזרות מפורקות מעלבון אחרי דייטים

קצת יותר רגישות

נכון בנות יותר רגישותאביעד מילוא

אבל גם בנים רגישים אני אחרי הדייטים חזרתי  מפורק  מזה שלא התקדם

אני כמובן צוחק מגזים ומתמרמרצדיק יסוד עלוםאחרונה
בנות תבעו בעלות מלאה על הקושי שבדייטים. רק הן מסכנות ורק הגברים מזעזעים ולא רגישים
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצוב
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
ההתנהגות הזו של היבוש לפני חודש לא היתה לעניין
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
רק חתכתי וזהו. 
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidam

אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.

היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.

ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.

לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…

התופעה שנקראת "גוסטינג"משה

נפוצה הרבה יותר משנדמה לך. ולתחושתי נשים מעיזות להתנהג ככה יותר מאשר גברים. אבל זה בסדר לטעון גם הפוך.

נשים תמיד צודקות, גברים תמיד טיפשיםצדיק יסוד עלום
בעולם המודרני? כןמשה

בעולם הקלאסי זה היה הפוך.

יחי הפמיניזםצדיק יסוד עלום
נשים עושות את זה גם וזה ילדותי ברמותהפיאחרונה
זה אכן מזעזע, אבל תשמחו שלא התחתנתם/ן אתו/המתוך סקרנות

מי שלא מסוגל להיות רציני ולעמוד מאחורי מה שבוחר לעשות, לכאורה גם בנישואין יתנהג כך (גם בנישואין יש הרבה דרכים לעשות גוסטינג וד"ל).

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

ביטחון עצמי כן חובהזיויק
לדעתי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

אולי יעניין אותך