שיחה בין מנהל קבוצת וואטסאפ לשידוכים לאחת החברות בקבוצהבינייש פתוח

וואו... נכון לא נכון יש דרך להגידn.l
כל הקטע הזה שדוסים חושבים שהם יכולים למדוד דתיוּתסוסה אדומה
הוא קטע שצריך להעלם מהעולם.

ושתגיד למנהל הקבוצה שזאת לא דרך להתמודד עם בחורה שלא נענתה ל"חיזורים" שלו.

אני לא אתפלא אם אשמע שהוא התחיל עם כל הבנות שם.
אני לא יודע מה מדובר כאן,שלג בירושלים

אבל ברור שיש דרכים למדוד דתיות בדברים מסויימים..

בעיקר כשמדובר על חוסר שאיפה להקפיד על מצוות או על חלקן, כשזה ניכר לעין.

אני חבר שם ולא עברתי שום ברור דומהבינייש פתוח

והיא עשתה ברור עם שאר חברות הקבוצה וגם הן לא עברו שום ברור

התגובה שלי הייתה למה ש-סוסה אדומה כתבה,שלג בירושלים

לגבי הסיפור שאתה הבאת, אכן אני לא יודע על מה מדובר (וגם כתבתי זאת בכותרת).

הוא לא הצדיק אותו...הדוכס מירוסלב

רק הסביר שיש מציאות שאפשר למדוד.

ברור. זה בכלל לא הענין פהבת 30

הענין שהוא מצא תירוץ להוציא אותה מהקבוצה בגלל שהיא לא הסכימה לצאת איתו. זה הכל. 

כל עוד אדם לא מצהיר על זה בפה מלאסוסה אדומה
אין שום מדד לדתיות.

"דת" לא שייכת ליהדות. המן המציא את המושג הזה...
יהודי לא צריך להימדד ע"פ קריטריונים חברתיים.

אלו שקוראים לעצמם דתיים, הם לא פחות אשמים מאלו שבגלל זה נאלצים להגדיר את עצמם כחילונים ולהצדיק את ההגדרה שלהם.

כל יהודי באשר הוא מקיים את המצוות כפי יכולתו.
לא יעלה על הדעת שאדם שמרכל כל היום או זורק אבנים, או מלבין חברים ברבים יקרא "דתי" כאילו יש לו אפוטרופוס על התורה שחבר שלו קיבל אותה במתנה לא פחות ממנו ויחלק ציונים.
היהדות לא נמדדת בחצאית. היא נמדדת בהרבה דברים... מה שבטוח, שאדם מן השורה לא יכול לקחת את זה על עצמו.

אנשים מגדירים את עצמם כי הם זקוקים להכרה ושייכות, ובעיקר כי הם חלשים.
חבל להמציא הגדרות שהקב"ה לא המציא.
אתה יהודי.
וזה שאתה שומר תו"מ זה לא מגדיר אותך.
כי שומר זו פעולה.
ועכשיו אתה שומר, ואת המצווה הזאת כן, אבל יכול להיות שאחת אחרת אתה לא שומר.

אם לא היו כאלה שמגדירים את עצמם דתיים, לא היתה שום סיבה למישהו להגדיר את עצמו בהגדרה כזאת שמחייבת אותו שלא לשמור תו"מ כאילו הוא לא חלק מאיתנו.

כל אחד שומר בדרכו.

וזה שמישהו כותב למישהו או אומר לו משהו על הרמה הדתית שלו, זו תעודת עניות לדתיים בלבד.
אני הכי דתי פההבל הבלים
זה לא כ"כ רלוונטי איך נקרא לזה, אבל המדד קייםיפה עיניים
לא חייב להשתמש במונח דת. מספיק לבחון יררת שמיים, וליראת שמיים יש מדדי.
יש פעולות שמוגדרות כ"דתיות" ואינן יעידו על יראת שמיים, ויש אחרות, שכן.
אני עדיין חוזרת על מה שכתבתי למעלהסוסה אדומה
כל הקטע הזה ש"דוסים" חושבים שיש להם לגיטימציה למדוד דתיות ולחלק ציונים, הוא קטע שצריך להעלם מהעולם. חוץ מהתנשאות וגאווה זה לא תורם שום דבר לעמ"י.
היכן מחלקים ציונים ? ולבחון יראת שמיים זה לא.המלצה, אלא הכרחיפה עיניים
דתיים חושבים שיש "מד-דוסיות"סוסה אדומה
והם לרוב מודדים את זה ע"פ אורך חצאית וגרביים, בעוד שהם מסוגלים ללכלך על אנשים על ימין ועל שמאל, ובחברות מסויימות להעתיק במבחנים וכו'
כל הקטע הזה הוא שקר.

כאדם פרטי שרוצה לבנות את החיים שלו ולהמשיך אותם עם אדם נוסף, צריך לבדוק שרמת יראת השמיים שלו מתאימה לך.
לא מעבר לזה.

כחברה שלימה זה לא לגיטימי בכלל.
אם נקלף את הקליפה, יש כזה מד והוא הכרחי לבדיקה.יפה עיניים

אופן הבחינה של יראת שמיים נעשת דווקא באותם מצוות שעליהם את מדברת,

זה שחברה מסוימת אומרת משהו ולא מקיימת דברים אחרים יותר חמורים זה בהחלט חמור,

אבל אם נסתכל על אופן ההגדרה, אז באמת שיש קווים אדומים שאמורים להגדיר,

ובכל זרם זה קצת משתנה.

בסוף יש הלכה, ועל פיה הולכים.

אבל יראת שמיים זה לא מושג מופשט.

אם ההלכה אומרת שמותר להתפלל לדוגמא עד 9, והאדם מקיים את ההלכה הזו, כל יום מתפלל ב 8.

הוא אומנם לא חוטא, אך הוא גם לא ירא שמיים, לעומת אדם שקם להתפלל מוקדם יותר.

זו דוגמא, אבל יראת שמיים זה שלב מעבר לקיום המצוות הבסיסי.

בלתק, אבל סיום דבריך הקפיץ אותיארץ השוקולד
אולי יראת שמיים זה בדיוק הדאגה לקיום כל דבר לפי ההלכה ולאו דווקא מעבר.
אולי מי שמוציא שבת בזמן ומעולם לא מוקדם מדי אבל לא אחרי רבנו תם, ותמיד דואג לקום למניין שהוא לפני סוף זמן קריאת שמע אבל לא עד 7 בבוקר הוא ירא שמיים.
למה יראת שמיים זה מעבר להלכה?
נראה לי נכון להגדיר את זה עם קיום ההלכה אם כבר. (שזה כבר נשמע מדד סביר)
ההלכה היבשה נוגעת לכלל העםיפה עיניים

ההלכה היא מושג רחב, ובדרך כלל היא נוגעת לעיקר הדין.

כדי לקיים כל דבר לפי ההלכה, לא צריך להיות ירא שמיים, צריך לראות מה הרב אומר שאסור, שמותר או שמצווה, ולבצע, וזה סובייקטיבי לכל אחד בד"כ בהתאם לרב שהוא הולך על פיו, בלי להתחשב בדעת הרבנים האחרים. אם הרב אמר שמותר, מותר, וכך צריך לעשות.

 

יראת שמיים נוגעת לתחום הפרטי שלי, אחרי שלמדתי וקיימתי את ההלכה כפי שנדרש ממני, יש שלב נוסף שאדם מגיע אליו במדרגת האמונה, שבה הוא חושש גם לדעות אחרות, שהם מנוגדות לעמדת הרב שלו או מחמירות.

והוא חושש ממקום שלם ואמיתי, כדי לצאת לידי חובת כל השיטות ולא להשאיר רבב של משהו לא שלם.

זה לא שחור ולבן, זה תהליך, אבל מכאן זה נובע.

לדוגמא, בהרבה ספרי הלכה תראה לשונות מסוימים בהלכות..ובאחת הלשונות גם כתוב "וירא שמיים יעשה כך וכך".

צאת השבת, המנהג התפשט וכך ההלכה מעיקר הדין להוציא שבת לפי דעת הגאונים. ובכל זאת לפחות ע"פ הרב עובדיה זצ"ל, הוא כותב בספריו שירא שמיים ימתין מעשיית מלאכה עד לאחר צאת הכוכבים של רבינו תם.

למה? כי היחס הסיכון הוא גבוהה, יתכן ולדעה מסוימת אני מחלל שבת. למה לקחת את הסיכון ? על השאלה הזו אדם חושב, כשהוא בשלב מתקדם באמונה, ולא בתחילת הדרך, ששם מספיק לו להוציא שבת רגיל.

נכון, יש כמובן גם מחלוקות בנוגע להאם הדבר הזה ספציפי נחשב יראת שמיים או שמא אין לחשוש מלהחמיר בו, אבל בכך מסתכלים על המכלול השלם.

 

בהחלט שיראת שמיים היא קיום ההלכה, האדם הירא, מבצע לא את עיקר הדין,

הוא חושש לדעות שמסביבו, ומכיוון שיש לדעות האלו משקל, הוא לוקח אותם בחשבון שלו מול הקב"ה.

הסבר מעניין ויפה, אבל אני ממש לא מסכיםארץ השוקולדאחרונה
כעת אני עייף ולכן לא אכביר במקורות, מה עוד שלא חושב שרבים המקורות שדרשו את הגדרת ירא שמיים

ושכוייח על התגובה המפורטת
תתפלאי, אבל יש לזה השלכות.שלג בירושלים

האם אפשר לצרף אותו למניין

האם אפשר להעלות אותו לתורה כחלק מהספירה של 7 עולים בשבת (5 ביו"ט ו-6 ביו"כ)

האם מותר לי לשתות יין (לא מבושל) שהוא מזג לי לכוס

האם מותר לי להגיד עליו לשון הרע

האם הוא נאמן לכשרות

האם הוא כשר להיות עד בחתונה

 

ויכול להיות שיש עוד השלכות, אבל לא עולה לי לראש כרגע.

לא הדתיות קובעת.סוסה אדומה
המצווה הספציפית שהוא לא מקיים קובעת...
ואם יש מצווה כזאת, אחלה לך על זה. בכל שאר המדדים זה ממש ממש לא רלוונטי.

ואדם שפותח קבוצה לדתיים בלבד, הוא גם כזה שיחשוב שהגאולה מגיעה רק לדתיים. זאת הסיבה שיש חילונים בארץ ישראל...
כשחברה אחת לוקחת בעלות על התורה, לא פלא שמי שלא משתייך ממנה לא רוצה בה חלק.
התורה לא שייכת למי שמגדיר את עצמו דתי. היא שייכת לכולם. ואף אחד פה לא סנהדרין בשביל לשפוט ולדון אדם בפניו ביחס לרמת קיום המצוות שלו. זה גועל נפש


ולא נכנסת לפרטי בהלכות אפילו שלא בטוחה שדייקת, כי לא על זה באתי לדבר.

ההשלכות קיימות מתוקף התורה והמצוות ולא מתוקף מה שאדם כלשהו מגדיר את עצמו.
אכן, יש מצוות ספציפיות שאם הוא לא מקיים אזשלג בירושלים

מבחינת היהדות הוא כבר לא ייחשב יהודי דתי.

אולי הוא ייחשב דתי של דת אחרת, אבל לא קשור ליהדות.

 

זו לא שפיטה שעשיתי באופן פרטי, אלא שהסנהדרין בעבר קבעה אותו.

"כל יהודי באשר הוא מקיים את המצוות כפי יכולתו"-בלוף אחד גדולבינייש פתוח
מה התועלת בשרשור הזה?סביון
בשביל שתגידו את דעתכם מה אני אמור לעשותבינייש פתוח

אני חבר בקבוצה הנ"ל ואני לא יודע מי המנהל ואין לי גישה אליו. אני בקבוצה של הבנים ויש לי גישה למנהלות בלבד.

מה יש לעשות..? יש פה מנהל קטנוני וילדותי. פשוט אלהדוכס מירוסלב

תמליץ לאנשים להכנס ל"מיזם" הזה...

אני עכשיו גיליתי שהלחץ עבד. העיפו את המנהלבינייש פתוח
זו אמנם פעילות פרטית בניהול פרטימי האיש? הח"ח!

ואף על פי כן - אם אכן מדובר על משהו אמיתי ולא מפוברק - האם אכן ניסה הגבר הזה להתחיל עם האישה הזו וסורב ואז סילק אותה מה"מיזם" על רקע אישי?! - אז זה משהו שראוי לביישו ולבזותו ברמה של תוכניות לילה ארציות

עם הניק הזה אתה מטיף ללשון הרע? הדוכס מירוסלב


אנשים שלא יכולים לשלוט ברגשות שלהם לא צריכים לנהל כלוםהדוכס מירוסלב

אפילו לא את עצמם...

בכל אופן, אם המטרה כאן להסביר שקבוצות וואטסאפ לשידוכים זה לא הכי אידאלי - דיינו. לדעתי עצם הקבוצות המעורבות האלה בוואטסאפ הם לא באמת עדות לרמה תורנית גבוהה.

 

אם זה סתם לשם החטטנות, זה מיותר.

חיית הברזל.אבי הנהג
גורסת, דורסת, הורסת, הודקת,
ומשווקת את זה כחופש דיבור
מוצצת ויורקת, משתמשת וזורקת
עצם לתחקירני זכות הציבור
קרנים שולטות רחוק, עיניים בכל מקום,
פה לא מפסיק ללהג
אומר מה לרצות, מה לחשוב,
מה להיות, מה לעשות ואיך להתנהג
והמונים המונים חצי אוטומטי
הלומי פטישוני כסף סמויים
רצים רצים מפוקדי ריצודים מהבהבים
עטופים במגילה של תנאים וזכויות
מסוממי קידמה והתפתחויות
לעבוד בלי דעת ולשרת
לשמש ולשמן את
חיית המתכת חיית הברזל
לכל מקום יגיעו יונקותיה
שלטון המתכת מלכות הברזל
בני אדם, טיפות של דם וקשקשיה

כך ניראה הדור שלנו בהקלדת מילים אנו עלולים לפגוע קשות באדם אחר.
כולנו חלק מזה במידה כזו או אחרת.
לכאורה, יש כאן עניין של הלבנת פניםshaulreznik

ברור שזכותם של מנהלי הקבוצה להוסיף ולהסיר חברים בהתאם לקריטריונים כאלה ואחרים, אבל את ההודעות הנ"ל הם היו אמורים לשגר בפרטי.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

צריך להתחזק בזה...מה כבר ביקשתי

בעז"ה!!

ובהצלחה עם הכלבים נשמע פרויקט מיוחד במינו

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך