פורום נוער וגיל ההתבגרות
בהנהלת: חצילוש
מכתב פתיחה
כתוב "עשה לך רב" איך אני בוחר רב ?הולך בטל
רב שאתה מתחבר להשקפתו ולפסקיו.נפש חיה.
אבל אני בסך הכל בן 13וזה די קשה בגיל כזה למצוא רבהולך בטל
לך לפי רבו של אביך . כשתגדל ותהיה ברשות עצמך, תמצא לך רבנפש חיה.
אפשר גם רב שאתה מתחבר אליו והוא קשור אליך איכשהו...סודר של צהל
אבל הרב של אבא שליהולך בטל
זה הרב טאו 😣ואני לא רוצה להיות הרהמורניק
יש הבדל בין הלכה להשקפהנפש חיה.
הלכה= בשר וחלב, תפילות, שבת, דינים .
השקפה= יחס למצב הכללי, האמוני, יותר פנימי.
אתה לא חייב אותו רב .
אתה יכול בהלכה רב אחד )אבל ללכת על פיו בכל. לא לחפש "הנחות" אצל רב אחר, למשל)
ובהשקפה רב אחר.
השקפה= יחס למצב הכללי, האמוני, יותר פנימי.
אתה לא חייב אותו רב .
אתה יכול בהלכה רב אחד )אבל ללכת על פיו בכל. לא לחפש "הנחות" אצל רב אחר, למשל)
ובהשקפה רב אחר.
למה אתה לא רוצה להיות הרהמורניק?אריק מהדרום
אולי נוכל לכוון אותך.
לא מתחבר לשיטה שלהםהולך בטל
(הר המור בשכונה שלי )
כן זה הבנתיאריק מהדרום
אבל למה אתה לא מתחבר? להסתגרות? לממלכתיות? לציונות? ללימוד?
בינתים את הצריך ללכת לפי אבא שלך ובה משך כתוב שאתה תראה אותובוער לארץ השלמה
אתה תראה את הפנים שלו כמו של מלאך
אח קטן תודה שתיגת אותי
נקומה נא
עבר עריכה על ידי עוצמה יהודיתת בתאריך ט"ז בטבת תשע"ט 19:34
והנה השאלה שלי
המשפחה שלי ההורים וכו הולכים לפי הרב קוק זצ"ל..
אני פחות מתחברת..
יותר מתחברת לרבנים כמו הרב טל, אבל אני גרה בירושלים,
וצריך שהרב יהיה קרוב אלי,
וגם אני עוד בבירורים לפי מי ללכת,
אני שומעת גם רבנים חרדים, גם רבני ברסלב,
מצד שני אני מאוד מתחברת לרב כהנא,
אבל המשפחה שלי הולכת לפי הרב טאו (הר המור)
אז מה אני עושה??
רןב הציונות הדתית היוםניגון של גפן
הולכים לפי הרב קוק. הפלגים השונים זה בגלל ההבנה השונה של כתביו.
הרב קוק הוא המקור של הציונות הדתית. מי שייסד על הכתב את עיקרי האמונה שלה. כך שאם המשפחה שלך הולגכת לפי הרב קוק.
את צריכה לברר לעומק את הגישות השונות. אם זה ברסלב או חרדי. אבל לברר לעומק זה באמת זה לא רק להסתכל מבחוץ ומה שאומרים שזה הדברים האלה כי זה לא כך. ואם למדת כבר את הכתבים של הרב קוק לעומק. לא יודעת אבל שווה לממש ללמוד ולהסתכל ולראות את הגאונות הרוחנית הגדולה ג
הרב קוק הוא המקור של הציונות הדתית. מי שייסד על הכתב את עיקרי האמונה שלה. כך שאם המשפחה שלך הולגכת לפי הרב קוק.
את צריכה לברר לעומק את הגישות השונות. אם זה ברסלב או חרדי. אבל לברר לעומק זה באמת זה לא רק להסתכל מבחוץ ומה שאומרים שזה הדברים האלה כי זה לא כך. ואם למדת כבר את הכתבים של הרב קוק לעומק. לא יודעת אבל שווה לממש ללמוד ולהסתכל ולראות את הגאונות הרוחנית הגדולה ג
בכל מקרה כדאי לקחת רב מסויים ולהיצמד לאיזו דרך ראויהבמחילה
כמובן רב ירא שמים ותלמיד חכם ובעל מידות.
בנחת בשמחה.
ואם בהמשך תגלה שיש דרך אחרת - בתוככי שומרי המצווה וההלכה - שיותר נראית לך או רב מסויים תוכל לעבור בעדינות ובכבוד.
אבל חייבים בעיקר בגיל הזה הדרכה.
כמובן תפילה ( הורני ה' דרכך) מעומקא דליבא וביטחון בהשם הטוב שידריך אותך בדרך הטובה.
אוכלת קשטיל&ישראלי!אחרונה
רק אם יש לך ספק בענין מסוים אתה צריך לשאול מי שיודע או שלמדראובן שרון
מה שכתוב במשנה זה : " עשה לך רב והסתלק מן הספק" ו
מעולם לא עלה בדעת אף פוסק שיש איזו חובה שאדם ייקח לעצמו רב קבוע לכל הדברים.
אם היה דין כזה אז גם הרב היה צריך לעשות לעצמו רב קבוע , וגם הרב ההוא וכו' וככה היתה שרשרת אין-סופית יותר ארוכה ממספר כל האנשים בעולם. : אתה, רב, רב של רב, רב של רב שלרב ....
רוב האנשים בעולם זקוקים לרב מנחה בנפתולי החייםבמחילה
שרשרת היא דבר מצויין
הגר"א למשל מינה לעצמו מגיד שיוכיח אותו וכן עוד צדיקים
מי שזקוק שייקח. אך אל תמציא מצוה חדשה לקחת רב.ראובן שרון
ובענין השרשרת, אתה מגיב על מה שלא הבנתת. כתבתי שלפי מי שאומר שיש מצוה למנות רב , אז נוצאת שרשרת אין סופית עם אין סוף אנשים בשרשרת ( שכמובן רין בה מעגלים , כי כל רב גדול מהתלמיד) ואין אין סוף אנשים בעולם.
במחילהבמחילה
אחזור שוב:
רוב האנשים זקוקים לרב שייעץ ויעזור להם בעבודת השם היומיומית וזה בוודאי ישפר את הביצועים עשרת מונים.
מצווה חדשה לא יודע אולם מצווה לקיים דברי חכמים
לגבי הטענה "אם כן אין לדבר סוף" לא זכיתי להבין אולם בכל מקרה כמדומה שנינו מסכימים שמי שיש לו ספקות מן הראוי שימנה לעצמו רב ואין זה מתפקידו לדאוג מה יהיה ביום שיגמרו הרבנים...
מסכים שהנושא ארוך ורחב אולם ככלל מינוי רב הוא דבר מומלץ ביותר תוך תפילה שנמצא את הרב המתאים ואשרי מי שמצא
בכל זאת ציינתי למקרי קיצון שאפילו מהגדולים שבגדולים היו שנהגו למנות לעצמם גם בגדלותם מישהו שיעורר אותם רוחנית
ובדרך כלל היה להם רב שהלכו לאורו גם אם הוא כבר נפטר
ועוד נקודה לא בהכרח הרב חייב להיות גדול מהתלמיד הנה למשל ציטוט של הרמב"ם:
"שהלימוד מעצמו טוב הוא. אבל לימודו מזולתו יתקיים בידו יותר והוא יותר מבואר. אפילו אם היה היה כמוהו בחכמה, או למטה ממנו" עכ"ל.
חבל שאתה כותב בניגוד לגדולי ישראל ולא מודע לזה.ראובן שרון
חכמים לא אמרו שאדם תריך שיהיה לו רב קבוע שמורה לו בכל ענין מה לעשות ושעליו חובה לעשות זאת. . בבקשה תמצא בשולחן ערוך או הרמב"ם או הרמ"א דבר משונה שכזה.
באבות פעם כתוב עשה לך רב והתרחק מהספק. זה לא רב תתמידי אלא כשיש לךךךך ספק תשאל מישהו שיודע או תעיין בספר.
יש עשה לך רב וקנה לך חבר שזו המלצה איך ללמוד תורה. ועל זה , וקנה לך חבר, הרמב"ם אומר מב שכתבת.
בניגוד? איפה הניגוד?נקדימון
בניגוד יהיה רק אם גדולי ישראל אמרו שאדם צריך שלא יהיה לו רב. וזה כבר ממש מופרך.
הסברא הפשוטה היא שיש מישהו שאדם מקבל את רוב תורתו ממנו (יש הלכות שלימות על היחס לרב של אדם) והשתייכות לבית מדרשו.
בכל הדורות היו תלמידים ותלמידים לתלמידים וכו׳ עד משה רבינו. זוהי מסורת ישראל. כך דרכה של תורה שבעל פה.
אמנם המהר"ל כותב שראוי שכל אדם ילמד את כל התורה ויפסוק לעצמו אבל כמה מאיתנו נמצאים שם? זה אידיאל קשה מאוד להשגה.
ממילא ברור שאדם צריך להתאמץ למצוא את הרב שמתאים לנפש שלו ולהתנהל בחייו על פי תורה בין בהלכה ובין בשאר התחומים.
הסברא הפשוטה היא שיש מישהו שאדם מקבל את רוב תורתו ממנו (יש הלכות שלימות על היחס לרב של אדם) והשתייכות לבית מדרשו.
בכל הדורות היו תלמידים ותלמידים לתלמידים וכו׳ עד משה רבינו. זוהי מסורת ישראל. כך דרכה של תורה שבעל פה.
אמנם המהר"ל כותב שראוי שכל אדם ילמד את כל התורה ויפסוק לעצמו אבל כמה מאיתנו נמצאים שם? זה אידיאל קשה מאוד להשגה.
ממילא ברור שאדם צריך להתאמץ למצוא את הרב שמתאים לנפש שלו ולהתנהל בחייו על פי תורה בין בהלכה ובין בשאר התחומים.
תודה רבהבמחילה
גם המהר"ל מסתמא (לא ראיתיו) מדבר באדם שלמד מרב כפי שכתבת כל התורה עוברת מדור לדור מרב לתלמיד אלא שהגיע להוראה ומורה לעצמו והרי כל תורה שאין לה בית אב ...
והגמרא דנה אם ללמוד מרב אחד או מכמה רבנים ויש בכל זה הרבה מקורות וסיפורים מגדולי ישראל.
ובספרי החסידות זה יסוד מוסד הקשר עם הצדיק
ובוודאי מי שיש לו ספקות (עמלק=ספק) חייב להתחבר לרב כנאמר עשה לך רב והסתלק מן הספק
וההתבטלות לרב לכשעצמה היא דבר גדול
תבחר.me.
אתה יודע מה אתה לא רוצה זה כבר טוב.
אתה רוצה רב?
אם לא, יהיה לך קשה לבחור
אתה רוצה רב?
אם לא, יהיה לך קשה לבחור
כמה הערות:שלומית.
א. בגיל שלך הייתי בטוחה שאני לעולם לא אחזיק בהשקפה "הר המורניקית" ואחרי עוד כמה שנים שהעמקתי וחשבתי בזה ראיתי שזה דווקא יכול מאוד להתאים לי.(ההבנה הזו הגיעה לי בגיל יותר מאוחר.)
ב. אתה ממש לא צריך להחליט עכשיו באיזו השקפה תחזיק כל חייך. לעת עתה, לדעתי, תמצא רב שיענה לך על השאלות היום יומיות, (זה יכול להיות גם מישהו מבית הספר) וכשתגדל תבחר את השקפתך ואורח החיים המתאים לך. בינתיים, בהנהגות היום יומיות לעשות כמו אביך.
זה יצא קצת מתנשא אבל זה באמת לא ממקום כזה... בהצלחה!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






