השנה החדשה..אור שמחה
אני חייבת לאמר משהו.(הכל לדעתי כמובן)רב היהודים הישראלים לא חוגגים כריסמס במובן של חג דתי.אלא אוהבים את האווירה ואת הצבעוניות שיש.נכון יש בזה 'עומק' אחר וזו הנצרות וחס וחלילה שניקח בזה חלק.אבל לא יודעת להסביר, אני אוהבת את הקישוטים, ואת השלג בלי שום קשר לנצרות בכלל.זה סתם יפה כזה.אבל לא יודעת ,מרגיש לי שכל העולם חוגג ומודע לכריסמס אז זה סוג של אחדות עולמית כזאת.ושוב, ממש לא בקטע הדתי של הנצרות, האווירה הזאת כייפית(בחוץ כמובן,ממש לא בכוונה בבית) החורך, השלג, משהו כייף. סתם חייבת להגיד. מה אתם אומרים על העניין? רק אל תהרגו אותי בתגובות עוינות.. כי אני בת אדם שמאוד מאמינה ביהדות ובדרכה!!
זה אולי יפה מצד זה שכולם צבעוניים ובלונים מנצנצים.נפש חיה.
אבל עמוק אנחנו יודעים שאין לזה באמת משמעות
כדאי לבדוק מי היה אותו האיש
מה זה כריסמס
מה הוולנטיין די הזה



לראות מה מנחה את הגויים
ולהבין מה לא טוב בהיצמדות הזאת לגויים.



ואני אוהבת אביב כי אז הכל פורח
גם אני חושב ככה. ברגע שחוגגים את זה בלי סממנים נוצריים זהטיל&ישראלי!

אחלה לדעתי. אבל תמיד תזכרי שיש אנשים שלא משנה מה עושים אם המקור של זה לא הכי כשר וחלק בעולם הם לא יעשו את זה גם אם כולנו נמות...

חבל.

ושוב אומר - הנצרות זוהדת שהרגה המון מאיתנו בכל הדורות: האינקוויזיציה, מסעות הצלב, השואה וכו'

אבל באמת יש דברים נורא נחמדים ונורא יפים שלא צריך לפסול רק בגלל המקור שלהם. ככה אני חושב.

יכול להיות שאחרים חושבים אחרת אבל זו דעתי...

אבל אני לא נכנסת לעומק של זהאור שמחה
כי הוא באמת לא טוב.באמת ככייף לראות את השלג והירוק. עזבו רגע את הנצרות, מי לא אוהב ירוק?פרחים? קישוטים? שלג? חורף?אני מתה על זה,לא קשור לחג.גם לא יודעתת, יש משו כייף כזה באווירה בח''ול .למה תמיד להחשיב אותם כאויבים.רובם לא מאמינים בצורה קיצונית.או שאני באמת מדברת אמת וחושבת שצרייך בסך להאמין בחכמת גוים(ולא בתורתם) ומכבדת אותם מאוד כל עוד הם לא פוגעים בנו(אפשר להגיד שכן אבל לא יודעת, לא באופן ישיר) או שמצד ,אני מדברת שטויות ולא יודעת על זה כלום לעומק.אבל זה ככה נראלי לפחות מראייה שטחית.פשוט לכבד אנשים.להאמין בחכמה ולא בתורה
הכוונה 'חמכת גוים תאמין, תורת גוים אל תאמין'אור שמחה
^.עלה שלכת
עם שינויים קלים.
זה כל כך חג ריק בלי תוכן למה לחגוג?? חג של הגויים?!!!!מתבגרת..

מה לך ולהם מה לך ואנשים שמה שמענין אותם זה שטויות ושלפני הרבה שנים רצו להרוג את העם היהודי תעשי מסיבה וזה אבל את היית רוצה שיגידו עליך שאת חוגגת כריסמס הכי אמיתי ובאמת שאני מבינה אותך אני גם חולת אקשן ןבלגן אבל בחיים לא חשבתי לקחת חלק בדבר הזה אני אומרת לך שאני רוצה להבין מאיפה זה בא מאיפה בא הרעיון הזה לראש שלך?

נשיקה אוהבת אותך

 

ועוד משהו למה את קוראת לזה כריסמס פתחימתבגרת..

את יכולה לחגוג עם קישוטים ומוזיקה ושלג למה דווקא להגיד כריסמס את גם יכולה סתם לחגוגו כי החורף בא

 

זה מה שמסמל כריסמס ..בגלל זהאור שמחה
שמעיאור שמחה
@מתבגרת..תבג .זה בדיוק מה שאמרתי,שאני לא לוקחת חלק מבחינה דתית.ואני גם לא מקשטת-בפועל אני לא עושה שום דבר מעשי.אני פשוט אוהבת להסתכל על זה, זה עושה אווירה טובה לראות ירוק וצמחים ושלג.אין כאן שום דבר שקשור לסיבה דתית אבל מעצבן אותי שאחרים תמיד יגידו שאסור אסור אסור.למה? ירוק ושלג , זה שהנוצרים הפכו את זה לסמל לא אומר שזה לא יפה. ואוהבת חזרה אחותיי❤
אולי כי זה נקרא 'חוקות הגויים'?חותמת+

אולי כי יהודי צריך להבדיל את עצמו מהגויים?
האמת שאני לא יודעת וגם מאוד מסופקת מהחגיגות היהודיות ככה שזה לא חסר לי.

אוופ לא הבנתם אותיאור שמחה
אני הכיי שמחה ומסופקת בחגים שלנו!!אבל משהו כייפי באווירה של זה עושה לי טוב. למה אנשים מפחדים להודות בזה שירוק ועצים ופרחים ושלג עושה להם טוב? לא קשור בכלל לחג עצמו חוץ מיזה שזה יוצר סוג של אחדות עולמית ,שמי לא רוצה בזה?
סבבה נרתעים מהמשמעות של זהאור שמחה
גם אני נרתעת מיזה.אבל למה מהאווירה עצמה ומהשטחיות? לא תמיד כייף לחקור הכל לעומק..
אז אולי באמת כי זה חוקות הגויים? אנחנו לא נראה לי אמוריםחותמת+

להיות מאוחדים עם הגויים.

נכון אבלאור שמחה
זה כן מראה על אחדות כלשהי,לא יודעת על שלום עולמי שברור שצריך להיות שלום בעולם בלי מלחמות ..זה פשוט מזכיר לי את זה
אבל דווקא בתאריך הזה?nkאחרונה

זה  בסדר שירוק ושלג וכו' עושה טוב אבל דווקא בתאריך שלהם? בתקופה הזאת ? (מה שנקרא 'יום אידם')

כל הדברים האלה קשורים בחגם וזה מביא הקשר ואסטיואציה  לחג הנוצרי.

אכן באופן עקרוני  פרחים ירוק וכו' עושים טוב , אבל לא רק עץ באמצע הבית מבטא ירוק ופרחים.

 

יש גם מנהג של החסידים שנקרא 'ליל הנייטל' שבו לא לומדים תורה  בלילה של חגם , שזה מלמד שאפילו נהגו לעשות מעשים שמלמדים על בידול מהחג הזה.(ניטל – ויקיפדיה)

 

אני מקווה שאחדות עולמית תהיה בקרוב בחג הסוכות,כמו שכתוב בתנ"ך שהגויים יעלו לירושלים, מתוך הכרה בה'  ולא בנצרות שהיא עבודה זרה בשיתוף, ומתוך הכרה בעם ישראל כאור לגויים 

תגובה ל- אור שמחהנפשנו חכתה לה'

יכול להיות שזה גורם איזו הרגשה נעימה יותר לראות בחוץ באמצע החורף הקר קצת צבעוניות בחוץ, אבל צריך להיזהר מאוד שלא להראות כלפי חוץ שיש לנו הנאה מכל זה ולדעת שבאמת אנחנו נגד החגים שלהם. 

בכלל זה מצחיק לראות שכל מה שמושך בחגים של גויים זו החיצוניות והצבע, בעוד חגי היהדות  מלאי תוכן וקדושה. 

בעז"ה נזכה להתחבר באמת לחגי היהדות וממילא תהיה לנו סלידה מכל השטויות וההבלים של הגויים.

(אולי באמת אחרי שרואים את כל הקישוטים האלה אפשר להתחזק יותר בברכת "שלא עשני גוי")

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך