אוף, אני באמת רוצה להאמין.אביגיל~!
איפה שנגמר השכל מתחילה האמונה...ניגון הלב
עכשיו חשבתי על זה הרגע זה פשוט משפט שיטחיחוני המעגל פינות
מי שאמר את המשפט הזה במקור ידע למה הוא מתכווןניגון הלב
בפועל המשפט הזה שגוי על גבול השטותיחוני המעגל פינות
זה כי לא הבנת את הכוונה מאחורי המשפט...ניגון הלב
תשובות למה?חוני המעגל פינות
איך את יודעת שמה שאת רואה שומעת וחשה משקף נכון את המציאות וזה לא תעתוע?
אין ידיעה יש אמונה.
זה בדיוק מה שגורם לי לא להאמין, וגם די מציק לי ביהדות.אביגיל~!
אני בן אדם מאוד הגיוני ואני גם לא ממש מאמינה לכלום עד שאני לא יודעת בוודאות שזה אמיתי, וזה מעצבן שאין הוכחות. צריך להאמין שזה הוא, אבל אין ידיעה כזאת.
אגב, גם אתה מחויב לא לדבר עם בנות אלא אם כן זה לצורך חתונה, אזמה
זה לא שיש לך בחירה בין אמונה ללא אמונהחוני המעגל פינות
לבין להאמין שאין על שלל השלכותיו
תחליטי לבד מה יותר סביר...
את מחפשת תשובות שלא קיימות.שוליינית
לדעתךאביגיל~!
לא רק.שוליינית
לשאלות באמונה אין תשובות. זה או שמאמינים על כל הראש, בלי להבין, או שלא מאמינים בכלל.
אצלך זה ככה מותק .אופק.
בעצם את צודקת.שוליינית
היא מחפשת תשובות שיכנעו אותה להאמין. ואת כל דבר משכנע משהו אחר.
זה פשוט מאוד לא נכוןפסידונית
זה כן נכון שבסופו של דבר השכל לא יענה על התשובות המעניינות..חוני המעגל פינות
זאת אמירה נורא כלליתפסידונית
אני מקבל את זה שאת טועהחוני המעגל פינות
ואני מקבלת את זה שאבד לי הלהט והחשק להתווכחפסידונית
חכי שהוא יכתוב כמוך.ארצ'יבלד

או שאת לא שואלת את האנשים הנכוניםאופק.
ממ. בכללי הם מדריכים שהביאו לנו לשבת באמונהאביגיל~!
אז אל תאמיני...מלא עושה טובות וגם לא רוצה כלום...לא מכאן
אבל אני רוצה.אביגיל~!
לא נראה ככהלא מכאן
טובאביגיל~!אחרונה
למה הסדר של העולם לא משכנע אותך?ארצ'יבלד
האוזן, העין, הריאה, הכליות, קנה הנשימה,
זה מעיף תמוח הדברים האלו.
למה זה אומר שיש אל?חוני המעגל פינות
נכון, ואני מאמין שהמציאות שאליה נולדתי אכן מוסדרת.ארצ'יבלד
ולכן מסיק שיש מסדר.
אני רואה את זה כסדר אקראיחוני המעגל פינות
זה שהקוביות יצאו על 66 אין פירוש הדבר שמישו סידר אותן
אם הקוביות יצאו מליארד פעם על 66ארצ'יבלד
זה סדר, ואם היה באמת משהו אחר, סביר בעינינו שזה היה בלאגן. לו יצוייר שאין אל.
הייתי מצפה שיצא לי אבן מהבטן, אם בכלל יהיה לי בטן.
אבל בפועל לא יצא66חוני המעגל פינות
זה הבדל משמעותי. כמו שכתבת אבן מהבטן...
אם היית רגיל לאבן מהבטן זה לא היה מוזר
אסור לך לרצות להאמיןצלילי השקט
אבל יותר מזה שאסור לך לרצות להאמין - את לא יכולה לרצות להאמין, את לא יכולה כי "אמונה" היא הסקת מסקנה שכלית על העולם. אם אני רואה שחפצים נופלים - אני יכול עד מחר לרצות לכפור בכוח הגרביטציה, או לרצות להאמין שחפצים עפים - זה לא ישנה כלום.
רצון הוא פונקציה פסיכולוגית - שברגע שהוא נכנס למגרש האניליטי- מחשבתי - עיוני הוא מתורגם להטיית האישור כמעט תמיד.
את מחפשת וודאות בעולם ללא ודאות. הדבר היחיד שוודאי בעולם שלנו זה ששום דבר לא וודאי.
ברגע שדתיים מתחנכים ובעיקר מחנכים, על כך שהאמת היחידה והוודאית - אצלם, הם בעצם גורמים לעוול הכי גדול שיש. מעבר לזה שהם גורמים עוול בכך שהם מסמלים דוגמא אישית לבערות, הם גורמים לעוול אמוני לאנשים שינסו לעמוד על טיבה של אמת. אותם אנשים יגלו שאין וודאות בעולם הזה, ואם עד עכשיו היתה להם אמת דתית וודאית, כתתנפץ להם הבועה הוודאית, ובצדק, תתפוצץ גם הבועה הדתית, ובצדק.
נקודת הכשל שלך, ושל הרבה מאוד אנשים שהתנפצה להם בועת הוודאות, בין אם הם דתיים או חילוניים, זה שאת מחפשת וודאות - לא מצאתי וודאות אז אין כלום. נקודת הכשל היא מה שהפסיכותרפיסטים מכנים עיוות חשיבה של "או הכל או כלום" (אפשר לקרוא על זה לדוגמא כאן ו כאן) או במונח מוכר - "פרפקציוניזם". אם אין וודאות אין אמת. יש או וודאות או אפתיות מחשבתית.
וכאן אני בא וטוען, יש אמת, היא לא וודאית.
יש לוגיקה - היא לא אנליטית דדוקטיבית.
נקודת הכשל היא חיפוש אחר וודאות. הבעיה היא שאין דבר כזה. אם אדם מחפש אחרי משהו שלא קיים מלכתחילה - הוא נידון לחיי יסורים וצער שיסודם בתודעת הריק הקיומי מחשבתי.
האדם מנסה ומכריח את המחשבה האנושית לנהוג על פי כללי הלוגיקה הקשוחים שלו, במקום שהוא ילמד את המחשבה האנושית ויתנהג על פיה. האדם ניסה לכפוף את החשיבה האנושית ליעדים שאין לה יכולת לעמוד בהם, יעדים מושלמים, במקום שינהג בענווה ויהיה מוכן לכפוף את עצמו וללמוד את דרכיה וצורתה של חשיבתו. בהעולם הפרפקציוניסטי הזה - עולם שכל כולו ריק קיומי טהור ומדכא - נמצאת גם השאלה שלך.
החשיבה האנושית בנויה מאינדוקציה ואנלוגיה (ורק מכוחה שייך לומר שיש לאינדוקציה ולאנלוגיה תוקף - זה בדיוק כמו שמכח הראיה שייך לומר שאני רואה ושמה שראיתי קיים, למרות שלא ניתן להוכיח לאף אדם שאני רואה ושמה שראיתי קיים - זו תחושה פנימית שלכולם יש ולא ניתן להוכיח), יש אפשרות להוכיח ולהסביר בצורה לוגית צורנית את התוקף הלוגי של האנלוגיה והאינדוקציה, אבל בשביל זה צריך להיות ראלים, להנמיך צפיות (דמיוניות) מהמושג אמת, לנסות להקשיב, אולי ללמוד משהו, אולי לחשוב אחרת, אבל מה שבטוח זה לא יזיק.
אלוהים קיים זה משפט לא וודאי. כי שום דבר לא וודאי. אבל סביר להניח שזה כך, במקום וודאות ישנה סבירות.
סביר להניח.
מה קובע את מידת הסבירות? כמה סביר?
סבירות היא החשיבה האינטואיטיבית. (האנושית\יום יומית)
ברגע שאני אומר על משהו מסויים - סביר להניח שזה כך, מונחת מאחורי המילה סביר את כמות הסבירות שזה סביר. החשיבה האינטואיטיבית גם קובעת כמה סביר.
( החשיבה האינטואיטיבית - או לחילופין החשיבה האנושית - היא שילוב אנדוקטיבי (שמכיל אינדוקציה) של תצפית הכרתית מחשבתית על העולם - שילוב צרוף של תצפית וחשיבה -שיוצרת "תצפית הכרתית מחשבתית". תצפית שמובנת בה הסיבתיות האינדוקציה-אנלוגיה. כל מידע על העולם מכיל אינדוקציה אנלוגיה וסיבתיות.)
נוטל את הרשות לפרשן לך את מה שהוא כתב
ארצ'יבלד
האמונה נובעת מהכרעה שכלית. כהשכל שלך מנתח את האינפורמציה ומסיק עליו מסקנה, הנתונים האלו הן האמונה שלך.
אין דבר ודאי בעולם חוץ מדבר אחד, אבל יש מספיק נתונים שאנחנו נכריע לגביהם שנפעל בצורה זו או אחרת.
לדוגמה: כח המשיכה.
גם אם תראי לי עשר מליארד ואחת מקרים, תמיד יתכן שבמקרה הבא, התוצאה תסתור את ההנחה שיש כח משיכה.
אבל עדיין זה לא ימנע ממנו לבנות רכבות, גשרים, מטוסים ומכוניות.
האמונה שלנו שיש כח משיכה, ושהוא ימשך, חזקה מאוד.
למה אני חושב שיש כח משיכה? כי יש הרבה אינפורמציה שגורמת לנו להסיק כך.
מי אמר שכח המשיכה יהיה בעתיד? בנתיים התשובה שלי, היא שאני מאמין שזה יהיה כך. ובעזרת ה אני עוד אבנה את ביתי על פי התאוריה שלי.
זו דוגמה מסויימת לאמונה, כמובן לא כל אמונה נגזר מנתונים שקיימים בעולם. יש אמונה שהיא הכרעה פנימית שלך. כגון מוסר.
במילים אחרות, הוודאות לא קיים, אמונה קיימת.
עכשיו צריך לברר מהי אמונתנו.
אם באלך תוספת אז בכיף.
ואליך או אלייך @צלילי השקט חלק ממה שכתבת, בעיניי (בעיניי
חבר לי תמילה) לא מדויק.לדוגמה: פתחת במילה "אסור"=לא ראוי. בעוד המילה הנכונה היא שגוי.
תקן אותי אם אני טועה.
ויש עוד

@צלילי השקט זה תיוג לשם תיוג.
איזה שטויות... ברור שיש משיכה מה קשור מילארד מקריםלא מכאן
אין משיכה!ארצ'יבלד
אה??
למה נראלך!!
אתה מדבר שטויות!

למה אתה משגע? דיברת על כח משיכה לא על זוגיותלא מכאן
אין כזה דבר כח משיכהפעמיים חי
פחות אחי פחות... מה זה זה?לא מכאן
ארוך. מסובך. מסורבל.חוני המעגל פינות

בכל מקרה במצב של פיפתי פיפתי או חוסר ראיות לא רואה סיבה למה לא להאמין במה שנוח...
להאמין במה שנח זו שגיאה מחשבתית.ארצ'יבלד
מה הבעיה להאמין במה שנוח? איפה השגיאה?חוני המעגל פינות
אם תגדיר שאמונה זהו רצונך, אז אין בעיה.ארצ'יבלד
אמונה נכללת בדיעהחוני המעגל פינות
הבעיה היאחוזר
שאני יודע שהוא קיים
כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי
ואז
יש את תורתו ומצוותיו
ואם לא
אז שאלות פילוסופיות
שבסופן
הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי
ואז הבחירה לצאת
לשחרר מהכל
תמיד תהיה מלווה באשמה.
ואז זה כבר לא שווה את זה
ואז אני נשאר באותו מצב
לופ.
מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
נו ו?נעמי28
השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28
למגזר שממנו הגיעו.
אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.
לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
ברורזיויק
איבעיא להוימח שם עראפת
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם
תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?
כבר אין לי אותםנעמי28
השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.
כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.
אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .
אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.
למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים
לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו
, טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...
צצצטויוטה
טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
.
כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה
בא לי כבר לשחרר.
לתת להכל לקרוס.
להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא.
מבין את הקושימתנחל חייכן
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
איזה חג מוגזםנעמי28
סיימנו עכשיו סדר שני.
מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶
יו'ט שני של גלויות?משה
ממש קשוחמתנחל חייכן
זהו כמעט נגמרנעמי28
תודה לאל שיש את מי לארח.
אי אפשרהגיבן מנוטרדהם
לעשות רק יום טוב אחד?
אתם ישראלים לא?
לא, בעלי לא.נעמי28
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק
אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה