באיזה סיטואציה אתם מרגישים שסוף העולם כבר פה?השאלה.
אני כשעומדת בפקקים.

מרגישה שהצפיפות אוכלוסין הזו בדרך לפיצוץ
כשאני רואה אתעלמת חן
שינויי מזג האויר, קרחונים שנמסים ומעלות שעולות ועולות
שאני רואה התגברויות של כוחות טומאהאניוהוא
אני מבין שאלו פירפורי גסיסה
התמונה של השרשור בראשי סביון
פיגועפרח-אש
כשאני רואה שהציבור בישראל מצביע לפוליטיקאים שתומכים בהרבצהחסדי הים
וחטיפת ילדים יהודים.
אפילו הציבור התורני בקושי מוחה.
איפה כל הרבנים הממלכתים שידברו עם שרת המשפטים איילת שקד? איפה לחץ על הממשלה?
"ומלכות תהפך למינות, ואין תוכחת, בית וועד יהיה לזנות.. והאמת תהא נעדרת."

איך שוטרים יהודים מסוגלים לעשות את זה ליהודים אחרים? במצרים הם סרבו פקודה, והיו מוכנים לקבל מכות במקום ישראל.

הקיצור, אני רואה סימנים קשים, שאולי בסוף יבוא הגואל.
דווקא את זה?אורות מאופל
כשלילדים יהודיים יש ידי עשיו, אז צריך לראות בעיתיות.
כשמעיניי נערים בני 17 יכול להיות נשקף מבט של רצח שטוף זעם על נציג הריבונות החוקית הישראלית בארצה, אז צריך לראות בעיתיות.
כשיד צעירי ישראל בכל ויד כל בם, במין מיליטריסטיות כפייתית שלא מצליחה ולא מנסה להביט אל תוך, אל תוכן, אל הנהגת תוכן כל רוח, וכשאינם מקבלים סיוע מגדולי תורה הם יוצאים עליהם בביקורת גאוותנית במקום להבין שהם עצמם צריכים להתברר ולהיתקן, אז צריך לראות בעיתיות.

ובפועל, תכל'ס מגיע להם... ככה זה במדינת חוק, המדינה אוכפת את החוק. על מה יש להתלונן, שניסו לפנות אותם והם לא הסכימו אז ניסו יותר חזק? הרי ברור שאם לנערים האלה היו האמצעים לגבור על השוטרים, הם לא היו מהססים לעשות את זה, אז התלונה היא על זה שלמשטרת ישראל יש אמצעים שאין לחבורת פרועים חובשי כובעי בד?

דווקא בהתדרדרות של נושאי דגל התחיה הלאומית הדתית עד לפתחי פי שחת כאלה לא ניתן שלא לראות את ניצוצי אור משיח, שיוכלו גרעיניהם לנבוט רק מרקב עצמות לאומיות יבשה שכזאת.
אתה פתטי. אין לי מה להוסיף...נחשון מהרחברון
מדינת חוק. עושים לפי החוק... נכון.

אהמ אהמ חאן אל אחמר
א. תודה שאתה מזכה אותי להיות מאוהבי ה'.אורות מאופל
ב. מצחיק, אז עכשיו אתה טוען שלא אוכפים מספיק? והרי מקודם טענת שאוכפים בצורה גסה מדי?
קודם לא טענתי קודם כלום.נחשון מהרחברון
דבר שני. היכולת להגן על ממשל בטענת מדינת חוק כשהממשל אוכף את החוק בצורה סלקטיבית להחריד. נגד המנדט שנתנו לו הבוחרים ונגד ההבטחות שעל סמך זה בחרו בו זה פתטי.

זה לא בגלל שזה מדינת חוק כי אחרת היו עושים את החוק. מה שיש כאן הוא בריונות בשם החוק.
כי בגץ אמר שלא חייב לפנות את עצומה, כנ''ל חאן אל אומר. ואת זה ביבי חסם בגופו. והבטיח שעוד שבועיים יפנו. כבר עברו יותר מחודשיים.
ואת זה מפנים תוך רגע. באלימות הזויה לגמרי. תסתכל סרטונים משם. בתקופה בה ילדים נמצאים בחקירות צורך בשבכ ללא עו''ד. וכמו הרבה לפניהם משתחררים בסוף בלי שום אשמה או שמוציאים מהם בעינויים הודאות שווא כפי שבית המשפט הוכיח והחליט.

יש נערים וילדים שמרגישים שרודפען אותם על כלום בעשרות צווים מינהליים. התנכלויות ועוד.בעוד שהם חווים פעם אחר פעם טרור ערבי שהטרג פוצע אנושות רוצח ולא מבדיל בין חייל לאזרח בין תינוק למבוגר. טעותו גוף האמון על הצלת ישראל מיד צר משקיע זמן למשאבים לרדוף עד חרמה ילדים שכל חטאם היה עבירות רכוש או אפילו זה לא, אלא בניה של חושה במאחז כלשהו.

אז לבוא ולהגיד שיש להם ידי עשו. שמגיע להם. וכל זה בחסות התירוץ של 'מדינת חוק וזה החוק והמדינה רק אוכפת את החוקה כשיש עשרות למאות בתים ומטחזים ערבים לא חוקיים כאלו שכלפיהם לא אוכפים כמעט בכלל זה פתטי ומגוחך.

^^^אניוהוא
חזרנו להסכים?
הזוי הא?נחשון מהרחברון
מה קורה לך? מה קורא לי? מתי נהיינו לנו?

וח''ו לא ה'לנ''ו' הזה... כאן בפורום...
לא יודע בדיוק מי פתטי כאן - אבלאניוהוא
פתחתי על זה שירשור באו''ח.נחשון מהרחברון
למה שמישהו יאמין לו ..
זה מדינת חוק- 'בחוקותיהם לא תלכו'!חסדי הים
הנערים האלו מקיימים את מצוות התורה כיבוש ויישוב הארץ וגירוש הגויים ממנה.
השוטרים והחיילים מנסים למנוע מהם את זה.

אלו רצים לחיי העולם הבא, ואלו רצים לבאר שחת.
א. לא הבנתי את ההקשר לפסוק, שיש לו נפקמ הלכתיתאורות מאופל
שלחלוטין לא קשורה לדיון. ככה זה כשמנתקים תורה ממעשים.
ב. אני מבין שלמדת את הסוגיות והכרעת שלא רק מצוות יישוב אלא גם מצוות כיבוש היא מצווה על היחיד, כנגד רוב רובם של הפוסקים?
ג. הנערים האלה מוצאים דרך להוציא את כל יצריהם ובהמיותם באיצטלה של אידיאליזם (למעט בודדי בודדים שמאוד אידיאליסטים מצד הרצון ולא עמוקים מצד יכולת ההשכלה האמונית)
ד. כנראה שכמחווה של רצון טוב אותם נערים מנסים להריץ גם את השוטרים לחיי העוהב, ובנתיב המהיר אם אפשר..
א. גם אם החוקים הם של כביכול ישראל, אם הםחסדי הים
נגד התורה, אסור ללכת בהם, והבאתי את הפסוק כרמז.

ב. רש"י בגיטין ח: סובר שזה על היחיד, וכמה ראשונים מצטטים אותו, ואין ראשון אחר שאומר בפירוש שזה על הרבים.

ג. "אין אדם יודע מה בלבו של חבירו". אתה לא יכול לשפוט את כוונתם.


א. בכלל לא בהכרח.אורות מאופל
לתקנות קהל יש תוקף גם בסתירה לדין דאורייתא מפורש במה שלא דיני נפשות, כמובא בדרשות הרן, דרשה י"א כמדומני.

ב. בכוונה לא נכנסתי לפירוט המקורות כיוון שאיני מאמין בתורה של פובליציזם חלול ווכחני. התורה צריכה להתברר בבתי מדרשותיה והיא אכן עושה זאת, ולא סתם רין ולו פוסק אחד שנוער הגבעות הולך בעקביות בהתאם לפסיקותיו ונועץ בו בכל מהלך ותחום.

ג. זה נכון כשזה נשאר בלב.
בהקדמה ל'הלכות מדינה' הוא מאריך שגם לפי הר"ןחסדי הים
זה לא יהיה תקף בחוקים של מדינת ישראל. אחת הטענות העיקריות שלו, שהקהל בעיקר מנסים לחזק את בדקה של תורה, ואילו חוקי מדינת ישראל נחקקו על ידי חופשיים שרובם בכלל לא שמרו תורה ולא מנסים לחוקק ברוח של התורה.
חבר יקרהמדלג

בס"ד

 

אני לא אלאה אותך (ואת חברי הפורום) בדיון מעמיק עם מקורות וכו'. 

רק מילה אחת על מה שאתה מכנה חוק : אין שום "חוק" , שאנשים שקנו אדמה במיליוני שקלים ועברו להתגורר בה (העסקה אף אושרה על ידי המנהל האזרחי הידוע באי אהבתו להתיישבות) צריכים להתפנות משם דקה אחרי זה. 

בנוסף , בשביל יהודי החוק צריך להיות קודם כל הקב"ה ורק לאחר מכן המדינה , מובא להלכה ברמב"ם. עיין בהיסטוריה ותראה שהמהפכות הגדולות התחילו בנוער אידאליסטי שכזה .

מה לעשות שלפעמים מדינתנו שהיא יסוד כיסא ה' בעולם חורגת לפעמים מייעודה ומחללת שם שמים ח"ו (עיין ערך הסכמי אוסלו וגירוש גוש קטיף) , והעם הוא הוא זה שצריך להתמודד מולה ולהשיב אותה למסלול הנכון. 

חס וחלילה לא תומך בפגיעה ביהודים שוטרים או חיילים , אך לפעמים הם מתנהגים באלימות שמזמינה אלימות. צריך ללמד זכות על אותם נערים ולא על החיילים על "האלימות", שהרי אחת נעשת מתוך קידוש ה' ואחת נעשית מתוך ניסיון לחילול ה'...

 

א. עד כמה שהבנתי, כדי לעלות לשם צריך אישור הדרג המדיני,אורות מאופל
כלומר שר הביטחון, כלומר ביבי, ולא היה להם. כך שבפועל הם כרו לעצמם את הבור.

ב. נכון, ואני לא זוכר שהפוסקים התירו להכות הכאה שיש בה שווה פרוטה בגלל ספק עשה דרבנן (שוב, בהנחה ויש דין כיבוש ליחיד, שלא כרוב הפוסקים), וכן יש בזה לאו של לפני עיוור.

ג. בדיוק להיפך, נוער מעולם לא התחיל מהפכות אמת. נוער הוא הציבור הכי תמים, שהכי קל לשלהב לעשיית מעשים חסרי היגיון באמצעות טיעונים לא מושכלים עד הסוף והרבה כריזמה נוטפת אידאליזם פראי ופורץ גבולות. לא סתם נכתבה לדורות הנבואה על רחבעם שהקשיב לקול יועציו הצעירים בניגוד לדעת הזקנים וקרע את ממלכת ישראל. שנאמר, רבותיי ההיסטוריה חוזרת.

ד. כשרואים אנשים שמייצגים בעיני עצמם את תורת ישראל ודרכה מתנהגים כעדר צבועים צמאי אקשן זה קידוש השם? (טעית טעות ידועה. לא קידוש ה' או חילול ה', שהרי מגוחך להגיד שברוא יחלל או יקדש את ה', אלא קידוש/חילול *השם*, כלומר שמו וכבודו בעיניי הבריות) זאת בושה שאין למעלה ממנה, חשיפת החינוך הדתי הפשרני במערומיו.
רק אזכירהמדלג

בני כמה היו הגיבורים שהתחילו את מרד גטו וורשה? , והדוגמאות ההיסטוריות לא נגמרות בזה.

כמו שאמרתי הכאות שהן באות בתגובה לתקיפה הם לא ההכאות שהעלית בדיון ההלכתי הזה.

ואחזור ואומר ה"צעירים" שהיו בעמונה נתמכים על ידי ציבור רחב שאני מקווה שאתה בעצמך מבין שרובו לא ילדים. זה לא אומר לך כלום? אולי בעצם פעם הבאה שיבואו לגרש עשרת אלפים יהודים נגיד לעצמנו אותו דבר , שראש הממשלה החליט לפנות ולכן יש לשמוע לו הלכתית? היכן הגבול? כיצד תבוא הגאולה לשלימותה אם על כל מהלך של מנהיג מתרפס נגיד אמן?

 

 

 

מסכימה^מחפשת^

כאילו, משו כאן יצא מפרופרציה

וכן, הגיוני ויתכן שלא פעלו נגדם כחוק, אבל עדיין- ההשוואה לשלושת הנערים החטופים הי"ד וכיוצ"ב מקוממת

כן?שוקולד לבן
וזה שהם עוברים עינויים והתעללויות? שלנצח לא יעברו להם? דברים בסדר גודל של האינקוויזיציה והק.ג.ב.? שזה מה שכל כך דאגנו ששלושת הנערים עוברים? והם עוברים את זה. בוודאות. כי זה מה שקרה לעצור דומא (שגם הם לא היו אשמים והשב"כ רצו סתם להתעלל במישהו)
למה זו יציאה מפורפורציה? היית מסוגלת לחשוב על ילד שלך שעובר את זה? ועל אח שלך?
ואם לאח שלך לא, למה לאחים שלך מעם ישראל כן? למה לא אכפת לך מהם?

ולחטוף מהישיבה 3 נערים שבודאות לא עשו כלום ורק כי יש להם פאות זה נורא ואיום ומזכיר לי את הרדיפות של הרומאים והנוצרים בזמנים הכי אפלים ביהדות. לא משהו שהייתי מצפה שיהודי יעשה (אפילו ממדינת ישראל הכושלת)
אכפת לי מהם, בטח. כמו שאכפת לי מכל אחד כאןמחפשת^

לא צריך להוציא מפרופרציה, שוב.

את המקרה הנוכחי אני לא מכירה[דומני שאיש חוץ מהנערים לא].

אבל הם חיים! אני בטוחה זה שהם עוברים עינויים והתעללויות? שלנצח לא יעברו להם? דברים בסדר גודל של האינקוויזיציה והק.ג.ב.? שזה מה שכל כך דאגנו ששלושת הנערים עוברים? והם עוברים את זה. בוודאות. כי זה מה שקרה לעצור דומא (שגם הם לא היו אשמים והשב"כ רצו סתם להתעלל במישהו) 

ק.ג.ב? אינקוויציה? אנחנו יודעים שזה לא זה, הם בחיים ברוך ה', שלושת הנערים לא. 

מוזר לי שאני מנסה להסביר מה שונה בין המקרים. אני בטוחה שזה מובן גם בלעדי.

 

אני מקווה מאוד שלא היה שם טרור יהודי, ומקווה שלא הייתה חקירה שלא כחוק

לשפוט? אין לי כלים ויכולת

שמאלנים כמוךהחלילן
הם הסימן הכי ברור לסוף העולם, אין שפל גדול יותר לאנושות משמאלנות.
מעניין שאתה מציין את זה..אורות מאופל
שמת לב לכך שרוב מוחלט של אנשי הרוח הישראלים הם שמאלנים?
שמת לב שרוב אנשי 'ה' הוא המלך'(ואנחנו היחידים שיודעים מה המלך רוצה) הם אנשים חסרי חוש אסתטי ועומק יצירתי תרבותי?
זה נראה לך במקרה? איכשהו שאר רוח גורם לריקבון מחשבתי ואטימות תרבותית יוצרת נאורות?
או שלימין פשוט אין ערכים למכור מעבר לרצון החייתי האינסטינקטיבי ביותר- יצר ההישרדות, ושתמורתו הוא מוכן לשלם כל מחיר, מוסרי ותרבותי כאחד?
גם כשהתורה מתירה את הלחימה בישראל, מסביר הרב זצ"ל את הערכים האוניברסליים והטהורים שיכולים לבוא לידי אך ורק במלחמה ישראלית בהיותה *נקייה מכל פן של אגואיזם הישרדותי* מהסוג שהימין הלא ערכי מייצג.
בודאי שגם התרבותיות בצורתה החילונית יוצרת חולאים ומקרים רעים, אבל עם האדם המוסרי, התרבותי, בעל השאיפה ליושר וצדק גם תמורת מחיר אישי, יש לאמונת ישראל שיח פורה הרבה יותר מאשר עם ידי עשיו שבמקרה מתגדרות בשמות של ערכי תורה.
ודרך אגב, לא סתם הימניות היא קפיטליסטית מבחינה כלכלית והשמאלנות סוציאליסטית, כשהתורה כמובן סוציאליסטית בעצמה.
'אנשי הרוח' מה מוגדר רוח?! מי יודע מוגדר 'איש רוח'?אניוהוא
כל מי שצופה על המציאות בעיני רוחו, ולא רקאורות מאופל
בשיטחיות עיני הבשר.
יש מי שאין לו תורה, ואז עיני רוחו פוזלות, אך אלה עדיין עיני רוח.
עיני רוח פוזלות המתהדרות באסתטיקהאניוהוא
אלו עיני רוח שמנסות ליפות את המציאות לפי הפזילה שלהם, לכן הם צריכים אסתטיקה חיצונית .
Virtu signingמשה
Virtue signalling? לא הבנתי את ההקשרפעם הייתי עוגי


זה אומר שמעבירים כל מיני חוקים ותקנות שנראים טובמשה

בלי שום משמעות על השלכות מסדר שני.

 

למשל, אפשר לכתוב בחוק שאסור פרוצות.

זה טוב ונחמד, אבל יש יצר הרע והוא לא מת כי כתבת משהו. בפועל מי שמגיע לעולם הזה רק יסבול יותר.

מענייןהשאלה.
מעניין מאוד פעם הייתי עוגי


מענייןאריק מהדרום
אתה טוען שחוקים נגד יצר הרע עושים רק יותר סבל? לא יודע כנראה שאנשי כנסת הגדולה חולקים על כבודו במשנה הראשונה באבות.
לא הכרתי את המושג הלועזי הזה שנראה טוב כל כך, אני הכרתי מושג שקוראים לו "תקנת הקהל" אנא עארף, אתה יודע, דמוקרטיה זה דבר נחמד עד שהממשל מחליט בניגוד לדעתי ואזי צריך להחליף את העם שמסרב לחשוב כמוני בטיפשוטו.
מה שההלכה מכוונת כלפי היחיד זה דבר אחדמשה

אם חוקים נגד הדבר הזה יעצרו אותו? כנראה שלא. עדיין יהיו נשים שלא יעמדו בפיתוי הכספי ועדיין יהיו גברים (ולא רק) שמוכנים לשלם להן.

 

יש הלכות ליחיד ויש הלכות לכללאריק מהדרום
כמו שיש מצוות ליחיד ומצוות לכלל.
חוקים לא יעצרו את התופעה, גם במסגרת החוק הבא עלינו לטובה עדיין תותר זנות בצורה מסוימת, אז מה, אז גם אם לא כל בתי הבושת יסגרו והם יאלצו לרדת למחתרת, מנענו מעוד כמה נערים בני 15 לרדת לשפל הזה, לא היה כדאי? גם אם יהיו אנשים שלא יעמדו בפיתוי, יהיו אנשים שכן, לא היה כדאי?

אדמין ידידי, אפילו אתה לא מאמין לקשקושים שיצאו מהמקלדת שלך, נכון? זנות זה לא דבר לגיטימי, זה דבר שמביא ריקבון לחברה, אין פה עניין של חופש הקניין או חופש העיסוק, לפעמים כדאי לתת למוח לעבוד ולהניח לסיסמאות הנבובות מהאינטרנט.
"כשהתורה כמובן סוציאליסטית בעצמה" - נו באמת, פחחח...בן מערבא


תראה לי מודל קפיטליסטי כלכלי שמתיישב עםאורות מאופל
הונאה (בפרט איסור שתות)
תו"מ
שמיטה ויובל
ריבית
תראה לי מודל סוציאליסטי שיש בו לאנשים מה לאכול..צחקן


אז מה טענתך, שהמודל התורני נידון לכישלון?אורות מאופל
לפחות לאור ההתפתחויות החדשות בפיזיקה של תת החלקיקים אפשר להניח שהבורא דווקא בעל ידע סביר בתיכנון וניהול מערכות מורכבות..
אלוקים בעד סוציאליזם?צחקן


האם אלוקים קרא את כתבי מרקס?אורות מאופל
כנראה שלא.
האם מרקס קרא את כתבי אלוקים?
כנראה שכן.
אתה צוחק ? מנסה להטריל ?בן מערבא


האמת? ממש לא..אורות מאופל
וזאת דרך די מוזרה להגיב לדברי טעם..
דברי טעם ?בן מערבא

הוא שואל אותך האם אלוקים בעד סוציאליזם ואתה עונה לו שמרקס כנראה קרא את התנ"ך זה דברי טעם ?

 

לשאלתך, אני לא חושב שהתורה קפיטליסטית טהורה, אבל ברור שהיא רחוקה  רחוקה מהסוציאליזם או מסוציאליזם בלי מסכות, דהיינו קומוניזם.

כוונתי היתה, כמו שהבין כל קורא רציניאורות מאופל
שבודאי שהתורה לא סוציאליסטית במובן ההיסטורי, וגם לא במובן האקונומי.
התורה כן משתיתה את העולם הכלכלי שהיא מתארת על יסודות חברתיים שעקרונות הסוציאליזם הם גירסה אנושית ולכן קלוקלת שלהם.
כמו כן, הבאתי מספר דוגמאות לדיני תורה שלחלוטין תוקעים כלכלת שוק חופשי.
איך בדיוק זה שאדם נותן מהשדה הפרטי שלו לענייםצחקן

בע"ה

סותר קפיטליזם?

ברור שאף שיטה חברתית (להבדיל משיטה כלכלית) יכולה להתעלם מעזרה לזולת. חברה כזו לא תחזיק.

כפיה מרובה מדי על עזרה בידי החברה תעודד אנשים לא יהיה להם כלום, וממילא - שלא יכולו לעזורל אחרםי

 

אם הוא ישחרר את כל פועליו העבדיםאורות מאופל
ויאלץ להחזיר דונמים של שטחים לאנשים מהם אביו קנה אותם לפני 4 עשורים, כל זאת אחרי שש שנים שבהם ניכה מהכנסותיו בסביבות 20% מהתוצרת לתו"מ, וכן שבהן היתה לו מגבלה נמוכה למדי על המחיר המקסימלי שבו יכול היה למכור את תוצרתו- הוא לחלוטין בבעיה.
זה לא מגיע מסוציאליזים (כלומר חברתיות)ק"ש
אלא מ"כי לי הארץ" - נכון שעל הדרך גם "ואכלו אביוני עמך" אבל באופן בסיסי, כפי שמבואר בפירוש בתורה - עיקר מטרת השמיטה והיובל, זה הידיעה שהארץ של הקב"ה.
גם שחרור עבדים - כי לי בני ישראל עבדים - כי ישראל הם עבדים של הקב"ה ולא של בני אדם.

(אגב, אם עיקר מצוות שמיטה הייתה סוציאלית - לא היו יכולים חכמים לגזור גזירת ספיחין, שאפילו להציל מאיסור לא גוזרים נגד רצון התורה).
עבדים זה לא דבר קפיטליסטי.צחקן

רוב הסיכויים שאם הוא חקלאי טוב, הוא לא יחזיר להם את הקרקע אלא יעשה חוזה חדש על הקרקעות לטובת 2 הצדדים.

בנוסף, בבתי ערי חומה יש כן ממכר לעולם.

תרו"מ זה כלי מעולה בשביל לדאוג שהעניים לא יהיו רעבים (וזה לא כ"כ קרוב ל-20% כי תרומת מעשר וכו').

מגבלה על המחיר המקסימלי יש רק באוכל נפש של ממש, שזה פחות מ-20% מהשוק בכללותו.

 

תרו"מ לא קשור לסוציאליזיםק"ש
חוץ ממעשר עני, שנתיים משבע אולי.

רוב ה"נטל" של תרו"מ, זה בשביל להחזיק אליטה רוחנית.
רק להעיר, המחיר שאביו שילם, הוא לפי שווי של הקרקע ל40 שנה..אדם כל שהוא

"במספר שנים אחר היובל תקנה מאת עמיתך במספר שני תבואת ימכר לך: לפי רב השנים תרבה מקנתו ולפי מעט השנים תמעיט מקנתו כי מספר תבואת הוא מכר לך"

סבבה, הבין לא נכון.צחקן

גם נוספים קראו ולא הבינו ועד היום יש לנו את מאמיני דת השלום והאחווה שרצחו מליונים.


שגגת תלמוד עולה זדון.

מה שבטוח - אין קריאה לקומוניזם או ניהול ממשלתי בתורה, מצוות היובל לא קשורה בחלוקת המשאבים אלא לשיוון בין האדם לה', ושאר המצוות הסוציאליות אינם בכפיה ממשלתית אלא כלפי הקהילה.

אם תוסיף לדיני התורה כותרות לא סוציאליסטיות,אורות מאופל
זה לא ישנה את תוכנם.
בסופו של דבר, ביובל יש כאוס נדל"ני מוחלט.
איסור הונאה חונק את התחרותיות לחלוטין.
איסור ריבית משבית את המערכת הבנקאית.
דיני תרומות ומעשרות הופכים לנטל בלתי נתפס שמעקר את היכולת להתקיים מחקלאות ומקשה מאוד כל מקצוע אחר.
ועוד ועוד.
מעבר לכך, כל קריאות המוסר החברתיות של הנביאים בנויות על ה*דרישה* (לא המלצה ודרך למימוש רצון טוב) לעזרה לשכבות נחשלות ודמוניזציה של אגירת הון.
איסור הונאה לא חונק את התחרותצחקן

תקרא מה האחרונים כותבים על מי שיש לו חנות באזור יוקרתי ומוכר ביוקר.

איסור ריבית הוא רק על כי ימוך אחיך. מרבית עסקאות הריבית הם מכישרי מימון לעסקאות כלכליות. הריבית אסורה על עסקאות חברתיות. אחרת לא ניתן יהיה להקים רכבות קלות (לכמה אנשים בעולם יש הון של 24 מילארד שקל?!), כבישים (כביש שש עלה עשרות מילארדים), נמלי ים ועוד. שביק חיים לכל בריה במפורש.



אין דומוניזציה של אחזקת הון - אין הנבואה שורה אלא על חכם, גיבור ועשיר - לעשירות יש מקום בפיתוח העולם כשהיא נעשית באופן הגון.

 

עוד?

עשינו עסקמי האיש? הח"ח!

שהכלכלה תתנהל לפי דין תורה (בלי פרוזבול) ונקרא לזה קפיטליזם

אני מאוד בעד שתתנהל כדין תורהצחקן

ובעקרון עסקאות שותפות אמיתיות (לא היתר עסקה דחוק) הן לא צריכות פרוזבול.


רק צריך לנסח את החוקים ככה שיתאימו למדיניות ההלכה בנושא הזה.

 

 

מה אתה מדבר?מי האיש? הח"ח!

דיברתי על חובות פרטיים של אנשים פרטיים!
"לנסח את החוקים"... איך משכנתאות - ותעשה אותן איך שתעשה - אמורות להישאר בתוקף בשמיטת כספים, במיוחד שרובן הולכות לדירות שאנשים נדחקים לקנות על אף שאין כסף זמין בידם, ומה לעשות שאין שום כוונה לבנות דירות שאנשים יכולים באמת להרשות לעצמם ללא חשש לבסיס הכלכלי בעתיד? מה תגיד על השוק האפור, אוי סליחה המולבן כשלג, עם כל ה"אצלנו תקבל הלוואה של תשעים ותשעה אלף תוך חמש דקות", מה, מעכשיו זה יהיה פתאום במסגרת אלטרואיזם של מלאכים? למה אתה חושב שאתה יכול לשכנע?

חוב שזמן הפרעון שלו אחרי השמיטה לא משמטאניוהוא
(יצא בטעות)מי האיש? הח"ח!

כן, כי אנשים ממש ילוו כסף שיהפוך לחוב שהם יודעים שעלול שלא לחזור

אנשים יעברו לשכור ולהשכיר במקום משכנתאצחקן

שאז ברור שהדירה הנוספת היא עסק והשכורה היא צריכה.

יקח קצת זמן, אבל כל המשק יתארגן לפי זה. זה יגרום לירידת מחירי הדיור (כי מי ששוכר שוכר מה שהוא צריך, ומשכיר גם כן מה שהשוק צריך, והוא זמני בדירה אז הוא לא מבזבז עליה כסף, והדירות יהיו יותר קטנות ויותר קרובות למרכזי התעסוקה).

ההלוואות עד "תשים ותשעה אלף תוך 5 דקות" הם דבר שצריך לשים לו קץ על ידי מודעות צרכנית בכל מקרה.

 

 

"מודעות צרכנית"מי האיש? הח"ח!

"הדירה הנוספת"
"ירידת מחירי הדיור"
נשמע שלא ביקרת כאן כמה שנים

אם אנשים צורכים דירות יותר קטנות,צחקן

תהיה ירידה במחירים. פשוט מאוד.

היום אסור לבנות דירות קטנות, והעיריות מאשרות רק דירות גדולות.

וזה טעות לקנות לזה דירה נוספת. כבר היום יש משפחות שמשכירות דירה אחת ושוכרות דירה אחרת.

 

לא רק היום אסור לבנות דירות קטנות.מי האיש? הח"ח!אחרונה

גם מחר הוועדות לתכנון ולבנייה תאשרנה רק דירות גדולות וגם מחרתיים.
היה על זה כבר דיון ארוך וממצה.

ראשון ראשון ואחרון אחרון. - נשואים טריים

להבנתי, ההשלכה לענייננו היא שכאמור, אנשים נדחקים ויידחקו לקנות דירות רק בהלוואות ובריבית ובמשכנתא

אלוקים נגד הטוב?פעם הייתי עוגי


התורה לא סוציאליסטית וגם לא קפיטליסטיתק"ש
בתורה יש מערכת של איזונים ובלמים, שנובעים מההכרה שלד' הארץ ומלואה ומתוך כך הארץ נתן לבני אדם.

באופן בסיסי בתורה מה שאדם הרויח ביושר זה שלו ויש מצוות שהוא חייב לעשות עם הכסף הזה, חלקן בין אדם למקום וחלקן בין אדם לחבירו.
'חטיפת ילדים'נילס.
אף אחד לא משועמם שם בשבכ ברור שזה לא סתם
ברור שזה לא סתםאניוהוא
אבל יתכן שזה לא מהסיבות שפורסמו בחדשות....

אתן לדוגמאסיבה אפשרית -
דמוניזציה לימין קיצוני כדי להשפיע על תוצאת הבחירות.
על סמך מה אתה אומר את זה?!נילס.
שכל ישר - ניתוח המציאות ומקרי העבר.אניוהוא
על זה נאמר-אורות מאופל
נו, באמת.
על זה נאמראניוהוא
תמשיך לטמון את הראש בחול.
אני אצטטוזה מערוץ 7, מעניין מה יש ב'הארץ')אורות מאופל
"במהלך פינוי עמונה נפצעו 23 שוטרים ולטענת המשטרה קצין אחד אף נדקר בחפץ חד בידו. עשרות פעילים שהגיעו באישון ליל למקום יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו ברזלים."

זה הנוער ה'קדוש' שלך, מיידי ברזלים.
מפנים בכוונה על כל שריטה -כדי שיהיה כתוב הרבהאניוהוא
ולמה אתה לא מביא מעשים שהשוטרים עשו?
אתה כאילו חובב קונספירציות?נילס.
לא. אני פשוט מתסכל מה היה ואיך הם עובדים -ולומדאניוהוא
גם בפרשת דרייפוס נטענה הטענה הזואריק מהדרום
אני אגב אינני יודע דבר מלבד מה שפורסם בתקשורת, ומה שפורסם מספיק בשביל להזדעזע על כך שאולי זה עלול לקרות גם במעגל הקרוב אלי.
גם אם סומכים על השבכ בעיניים עצומות זה לא מרגיע.
וגם להיטלר היו שתי ידיים. למי אכפת?!נילס.
מה פורסם?
יש מחלקה רק ליהודיםלא מכאן
ומה איתה?נילס.
האמתהמדלג

בס"ד

 

כשאני עומד בפקקים , לא יודע לגבי סוף העולם , אבל בוודאות מרגיש שסוף הגלות האחרונה כבר הגיע  

הפקקים רק מראים את כמות האוכלוסיה היהודית בארץ ישראל. 

או אוליReminder

את הצפיפות בארץ ישראל

הטוב הגדול בנושא הזה עוד לפנינו.צחקן

רכבות תחתיות שכל 3 דקות מלאות - זה מה שיהיה פה בעז"ה..

 

 

אין לך מה לדאוגברגוע

בהרבה מקומות בעולם יש ילודה שלילית..

תודההשאלה.
תקרא את המשנה בסוף סוטההחלילן
בעקבתא דמשיחא היוקר יאמיר וכו... תמצא את כל הסימנים לסוף עולם החומר ותחילת גאולת הרוח והנשמה.
אפילו כשהטרולים ששונאים את המגזר הורסים את הפורוםשכקלר

אני בוטח בה' ויודע שסוף העולם לא פה

כל רוע או אי צדק שיש גורם לי להתייאש ולהרגיש ככההפי
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך