יש לי שאלה-גירית
איפה כתוב בתורה על כללי צניעות מוגדרים (לבנות)?
ואני לא מנסה חלילה להישמע כופרת או משו, אני אישית משתדלת להקפיד על כללי הצניעות הנדרשים, אבל אני באמת רוצה לדעת מהיכן בדיוק החליטו חכמינו על כללי צניעות מוגדרים,
ולמה יש כאלה שמקפידים ללכת עם גרביים כו'...
גירית -אוסנת
בתורה לא כתוב בצורה מוגדרת:
"לא תלכי עם חצאית ג'ינס אפילו אם היא ארוכה"
"גרביים 50 דנייר לפחות ולא תמותי"
יש פסוקים שונים שמהם לומדים חכמינו מהם הגדרים.
יש גם מחשבה כללית - הבנה של חשיבות הצניעות ומתוך כך קביעת כללים (הרבה מהלכות צניעות תלויות במה שמקובל, כדי שלא ימשוך תשומת לב - לדוגמא).
 
* למה מקפידים ללכת עם גרביים?
"שוק באישה ערווה" הוא כלל הלכתי (לא מהתורה ישירות), ויש מחלוקת מה נקרא "שוק".
מי שמקפיד ששוק הוא החלק מהברך למטה - מקפיד לכסות אותו. אז אם לא בחצאית ארוכה, בגרביים... (אם יש חצאית ארוכה אין צורך).
 
לילה טוב!
תשובה לגבי מקור האיסור - ו...הוספה לגבי גרביים -אח..
קודם כל , שאלת שאלה יפה.
התשובה לשאלתך לפי הבנתי בקישור כאן -
 
 
ו...לגבי הגרביים >
המשנה ברורה לגבי הברך ומטה הוא אומר שלא צריך לכסות את זה בנשים.
מרן [כמדומני] פוסק שכן צריך לכסות גם שם.
 
מכאן נובע הדין הבא - [לעניות דעתי. וכמובן שכדאי לשאול רב.]
 
אם החצאית רק מעבר לברך -
 
אשכנזיות - לא חייבות בגרביים. [אלא אם כן כך התקבל בציבור. כמו בציבור החרדי. שגם אשכנזיה -
חייבת לשים גרביים.]
ספרדיות - חייבות בגרביים.
 
* אם החצאית מגיעה עד הקרסול -
לפי כולם אין חובה לשים גרביים.
 
 
מן הסתם שיש חלוקים בדרך. זה מה שזכור לי לעניות דעתי.
בכל מקרה , מומלץ לשאול רב מוסמך.
 
 
בשורות טובות!
 
נראלי שזה גם עניין של רוח ההלכהבצי.ג
אח- זה ממש לא שייך לציבור החרדי והדתי לאומי.מ.מ.י.ר

רוב הפוסקים האשכנזים כיום לא קיבלו את דברי המשנ"ב והחיי אדם שהזכרת, ועי' בשו"ת שבט הלוי ח"א סי' א', שם הוא תמה מאוד [תמיהות הלכתיות כמובן] על דברי המשנה ברורה.

וגם בציבור הדתי לאומי - מרן הרב צבי יהודה זצ"ל (בדרך התורה הגואלת, ח"ג, פנחס ה'תשל"ז) אמר שעדיף שלא להשתמש בהיתר הזה של החפץ חיים (שהוא כמעט דעת יחיד מכל הפוסקים), ו"החפץ חיים היה 'מוחל' לכל מי שלא ישתמש בהיתר הנ"ל".

 

אגב,שבט הלוי=הגר"ש ואזנר שליט"א, מגדולי פוסקימ.מ.י.ר
רב שכונת זיכרון מאיר בבני ברק, וראש ישיבת חכמי לובלין. נוסף לזה, הוא גם אחד מזקני הרבנים בדורנו, והיה הרב הצעיר ביותר שהוסמך ב'עדה החרדית'!
אגב...יש פסוק שאומר:ד"ר אריק
בס"ד
שגבר לא ילבש בגד אישה ושאישה לא תלבש לבוש גבר...
מה זה אומר? לאישה אסור ללבוש מכנסיים, ולגבר אסור ללבוש שמלה?.
הרי פעם גם גברים לבשו שמלות. מה זה אומר על ימינו ?
נ.ב
שאלה יפה (גירית) ותשובות יפות.
תודה רבה על כל התשובות!!גירית
אני תוהה...אוסנת
אם מכנסיים מגיעים דווקא מן האיסור הזה.
 
מהתחלה -
האיסור הזה נוהג לפי הדור.
בעבר, גברים היו לובשים שמלות - אבל אני מתארת לעצמי שקצת שונות. אז לאישה היה איסור ללבוש לבוש של גבר, לאיש היה אסור ללבוש שמלה שונה של אישה...
היום, מכיון שמכנסיים הם לבוש גם של נשים - יש רבנים שמתירים.
אבל לא לחלוטין - ז"א, הם מתירים מכנסיים רחבות.
מפה אני מסיקה, שהאיסור ללבוש מכנסיים הוא לא רק בגלל "לבוש גבר". יש בזה גם חשיבות צניעותית.
 
יום טוב!
אריקמישי' מאפושו'
לבת מותר ללבוש מכנסיים (אפילו צמודות) מתחת לחצאית (בגלל הצד של הצניעות, בלי קשר ל"לא ילבש").
אבל, צריך שאלו יהיו מכנסיים של בנות. אפילו בימינו, שמכנסיים הם גם לבוש אישה, עדיין יש מכנסי גברים ומכנסי נשים.  (נראלי שבימי קדם גם היה הבדל בין השמלות)
והמרפק?ד"ר אריק
אופס...קפץ...ד"ר אריק
בס"ד
סורי שרה....אבל לא ההיתי בשיוער הזה....את יכולה להסביר לי? (אני יודעת שאת יודעת...)
צריך אותנו, אם את רוצה שיוולד דור חדש בעולם, כנסי!אנונימי (פותח)אחרונה
ניתן לך כמה סיבות שצריך בנים בעולם:
1.כדי לרסן את הבנות.
2.כדי שנוכל להתחתן.
3.תכנסי לכרטיס האישי שלי ותביני.(זה פורום שגם את היית פעילה בו....ואולי עדיין...)
4.הפורום הזה לא פעיל יותר?

אמרתי "כמו" - דוגמא בלבד -אח..
לא הפרדתי בין הציבורים. לא שייכתי את זה לציבור מסוים.
רק הבאתי דוגמא - בציבור החרדי , ששם זה כבר קבוע שכך הולכות.
אם יש גם בציבור הדתי לאומי - זה גם תקף לגביו. באותה המידה.
 
"במקום שדרכן לילך..." - משמע שמקום שלא נהגו כך - לא הולכים כך.
לא מדובר פה על ציבור מסוים , אלא על כלל הפוסקים כמשנה ברורה.
 
[אגב, לא לשכוח שלספרדיות אסור בין כה וכה.]
 
 
מקוה שהובנתי.
שבת שלום!
 
 
אני לא מבינה...-Rעות-
בס"ד
 
אבל לפי התשובה של אח..
לא הבנתי מה זה משנה אם אני אשכנזיה או ספרדיה למה לשכנזיה מותר ללכת בלי גרביים ולספרדיה לא?..
 
הרגל אותה רגל לא?
אם החצאית ארוכה אז לשים גרביים זה רק 'חומרה'....אנונימי (פותח)
איפה כתוב לשים את התפילין במקום קצה השערות?צחקן
ת'אמת, אין לי מושג...ד"ר אריק
בס"ד
אבל...
ההלכה קבעה שצריך חציות מתחת לברך נכון? בתורה לא כתוב את זה במפורש....?
בתורה רק לא כתוב שחייבים לנשום.הסנה-בוער
לה"ו.
מה שמיוחד ביהדות, זה שלא רק מה שכתוב שחור על גבי לבן בתורה שבכתב עושים. מי שהוא יהודי אמיתי, ומאמין ב13 העיקרים- מאמין גם בתורה שבכתב וגם בתורה שבע"פ.
לגבי החצאית- חובה שהחצאית תכסה לפחות 10 ס"מ אחרי הברך בישיבה [ושלא תהיה צמודה, מושכת, וכו']. לגבי משם והלאה- שכל אחת תלך לפי הרב שלה. [ואל תגידו 'אה, ההוא מתיר'. לכל אחת יש את הרב שלה. ואם אין לה, כדאי שיהיה.]
יש לכם מקורות מדוייקים להכל??? אני צריכה...חרות(=
אולי זה יעזור -אח..
[תנסי למקד למה בדיוק.]
 
13 עיקרים >
 
הלכות צניעות >
 
 
 
חודש מבורך!
אריק, בקשר לשאלה השניה שלך:מישי' מאפושו'
בתושב"ע כתוב שחובה לכסות את השוק.
עכשיו, לפי רבני אשכנז- השוק הוא מהברך ומעלה, משמע- חובה לכסות את הברך.
ולפי רבני ספרד- השוק הוא מהברך ומטה, משמע- חובה לכסות את כל הרגל (חצאית ארוכה/ גרביים)
 
גם לי יש שאלה:
מה העיניין ללבוש גרביים? הגרביים צמודות, ובדיוק בצורה של הרגל. כל מה שהן עושות זה משנות את הצבע של הרגל (וגם זה לא תמיד...).
מה הענין ללבוש כיסוי ראש?אח..
ו...מה דעתך?
מה עדיף ללכת בלי בגדים , או עם בגדים צמודים...?
 
מה לעשות , "חוש הדמיון" של האדם מפותח שהוא רואה דברים חיים מולו.
[זו לעניות דעתי או הסיבה שהמ"ב כותב שאיפה שנהגו לא ללכת עם רגל מגולה , גם לפי
האלה שמתירים ללכת עם רגל מגולה - אסור. אולי זו הסיבה.]
התשובה שתעני לעצמך למעלה , תשלבי אותה על העקרון הזה ^ ו -
בעז"ה תעני לעצמך תשובה.
 
 
מקוה שהובנתי.
חודש טוב!
אח.., לא הובנתה לגמרי...מישי' מאפושו'
עדיף פשוט ללכת עם חצאיות ארוכות, לא?
פעם נשים לא היו הולכות עם כיסוי ראש...ד"ר אריק
בס"ד
הם היו עושות קוקו, צמה, או קוקס....וכ"ו...עד שבאו בנות בגיל שלי וכאלה לצדיקים ואמרו להם שהם גם לא ממש מרגישות נוח ללכת עם פזור כל היום אז הצדיקים אמרו שהאישה תלבש כיסוי ראש...אבל אם אתה אומר, אולי שפשוט לא נלבש באמת כיסוי ראש, זאת בעיה שלי או של הבנים? של הבנים... נכון ואני מבינה, שהם עושים את ההשתדלות אבל גם אנחנו צריכות אבל לפעמים זה פשוט מעצבן אותי...
..........-Rעות-
בס"ד
 
אני גם לא מבינה את זה..
 
היום הגרביים הם בצבע רגל..ולפעמים יפות אף יותר מהרגל עצמה..
 
כנ"ל הפאה..
 
זה כאלו החמרות אבל תלכס נוצר מצב שזה גורם לאישה להראות יותר טוב נראה לי...
 
עכשיו רציתי לדעת מה דעתכם על פאה?
נסיון לתשובות:אח..
מישי' מאפושו' - עדיף חצאית ארוכה. בהחלט. זה יותר צנוע. [אלא אם כן היא לא צנועה...]
את שאלת מה הענין בגרביים [הרי זה כמו הרגל וא"כ מה ההבדל...] - ניסיתי לענות לשאלה הזו.
[תסתכלי על התגובה שכתבתי לעיל אחרי שקראת את זה.]
 
 
-Rעות- - בצבע הרגל - בעיה. יותר יפות מהרגל - בעיה ענקית.
פאה שמושכת - אסור. בהחלט. כך פסקו כל גדולי הדור מכל החוגים ואין מי שמתיר.
[והאלה שלובשות - אין להם על מה שיסמוכו. וכמדומני התבטא רב גדול ש - "זה לא מונע אותם
מהגיהנום" - זה איסור חריף מאוד. ו...פשוט חבל שמזלזלים בו ומחטיאים את הרבים.]
 
ולשאלתך השנייה [שבעצם הראשונה] - שאלה טובה. תשאלי -
זה מתיר לאכול בסיר שעבר עליו משו , וזה אוסר. למה? הסיר אותו סיר , מה שעבר עליו הוא אותו דבר...
אז למה יש הבדל בפסקים?! אכן. זו לא שאלה פרטית , אלא שאלה יסודית.
מאחורי כל פסק יש טילי טילים של הלכות [טוב , אולי קצת הגזמתי...] - הרבה הלכות שע"י הגיעו למסקנא זו.
לכן , האשכנזיות [חלקם] שסומכות על ה"משנה ברורה" שהתיר [בחלק מהמקומות] - ילכו אחריו.
הספרדיות שהולכות אחרי מרן שאסר ילכו אחריו. ולשאתך , למה ההבדל בפסק? אמרנו , שיש הרבה מהלכים שע"י הגיעו אל המסקנא הזו.
בפשטות , בשביל להניח את הדעת אפשר לומר אולי ש - הרגל אותו רגל , אלא ש -
הם חולקים שכתוב - "שוק באישה ערוה" - מה זה השוק?
המשנה ברורה הבין שאין הכונה לרגל. [על מה שאנחנו מדברים] ולכן זה לא אסור.
מרן הבין שזה מדובר כן על הרגל , לכן זה אסור.
 
תשאלי , אז מה...ספרדי שילך ברחוב זה ימשוך אותו , אשכנזי לא..??
לא. פשוט , כך זו היא ההלכה. הואיל ונקבעה - נקבעה ולא משתנת. [אלא בתנאים מסוימיים...]
זה לא שכתוב בשמיים - "מותר/אסור ללכת בלי גרביים". התורה [וזה יסוד חשוב לכל התורה] נתנה לנו -
לבני אדם. ו...איך שאנו מגיעים למסקנא , אפילו שזו לא האמת [!] - כך ההלכה.
[אם היה זמן , הייתי משתדל להרחיב על זה....]
לכן , זו המסקנא של המשנה ברורה - כך נפסק להולכים אחרי המשנה ברורה.
זו המסקנא למרן - כך נפסק להולכים אחרי מרן.
 
 
מקוה שהובנתי.
יישר כח עלך השאלה.
חודש מבורך!
 
 
 
אח..הובנתה! אבל אני צריכה חידוד קל..-Rעות-
בס"ד
 
אהא..
 
הובנתה תודה!
 
אשמח אם תוכל לחדד לי כמה נקודות
 
בקשר לגרב בצבע הרגל..היום בתיכונים החרדיים מותר גרב בצבע רגל בלבד!
מיכוון שגרב לבנה או כל צבע אחר בולט ומושך את העין..ואילו גרב בצבע שקוף מכסה את הרגל אך לא גורם להבלטה,
 
למרות שזה בדיוק נראה צורה של רגל והצבע אף גורם לרגל להיות [להראות] חלקה ויפה,
 
אז זה ממש מבלבל אותי!
מצד אחד צריך לשים גרביים,אך אסור גרביים בצבעים בולטים אבל גרב בצבע לא בולט גורמת לרגל להראות יותר טוב..
 
אז מה באמת צריך לעשות???
 
ב.האם מורה שחובשת פאה בהחלט יפה יש לה זכות [טוב זכות בטח יש לה..] אבל אני צריכה לקבל ממנה שהיא מעירה או מדברת על נושא צניעות? בעוד שהיא עומדת מולי היא פאה ארוכה ומושכת?
 
תודה על הכול!
רעות,אוסנת
א. אני לא יודעת אם בסמינרים דורשים רק בצבע הרגל... למיטב ידיעתי, ההפך. אסור פחות מ-40 דנייר (שזה אומר - גרב כהה).
בכל מקרה, אז מה?!
בגלל שהם תחת התוית "חרדים", אז הם יותר צדיקים?
ב. את לא חייבת לשים גרביים אם זה קשה לך.
לא ראיתי אם אח.. הביא את הדעה הזאת, אז דעי לך - שיש מתירים חצאית קצרה בלי גרביים. דחוק, אבל יש.
אם את רוצה לצאת ידי חובה - שימי חצאיות ארוכות.
ג. יש המון גרביים אפשריות... הכל חוץ מאדום זועק וגרביים שקופות  - מותר.
 
לגבי פאות:
אני בטוחה בכל מאת האחוזים, שיש לזה היתר.
גם אם לא מקובל, וגם אם לא כולם הולכים על פיו - יש אחד כזה. בטוח.
האם את צריכה להקשיב למורה?
אם היא אומרת דברים של טעם, למה לא?
אם יש לך קושי בגלל שהיא עצמה עושה דברים הפוכים (אני מדברת בכללי, לאו דווקא על פאה) -
אפשר ללמד זכות שזה קשה. וגם למורה זה מאוד קשה.
ואולי היא לא מודעת?
 
יום נפלא!
תודה..-Rעות-
בס"ד
 
אז זהו שבתיכונים החרדיים צריך לשים גרב נכון 40 דנייר..אבל זה לא כהה בכלל!..
 
למרות שהרוב לא שמות 40..
 
עכשיו בקשר לחצאית קצרה אני עצמי מרגישה לא נוח שאני עם חצאית קצרה והרגל חשופה..
 
מין הרגשה פנימית כזאת!..
 
אז אני פשוט משתדלת לכבד את מעמדי ולהיות רואיה לתואר של "בת מלך"!
 
בעז"ה..שנצליח!
 
תודה אוסנת
...אוסנת
40 דנייר זה לא צבע של הרגל, אז זה לא בעייתי.
אם הן לא שמות - זה כמו שאצלנו הוכלים קצת צמוד... אז מה?
 
לילה טוב!
ובקשר לפאה בכלל.ד"ר אריק
בס"ד
 האמת שזה תלוי באישה ובאיש. אם הבעל מרשה לה ללכת ככה, זאת בעיה שלו....
ואני לא מבינה איך זה בכלל נוח ללכת אם פאה? אני שמה בפורים ואני מחרפנת מזה...ולא ניראה לי שזה קשור לזה אם הפאה מושכת או לא!!!
 זה שיער? הוא בחוץ? היא נשואה???????? (אגב שאני אומרת בחוץ זה שכולו בחוץ...)אז מה אם זה לא השיער שלה? איכס...גועל נפש...
אני רוצה שתתנו לי שמות של רבנים שמתירים את זה...אז מה שכל העולם (הנשים) הולכות ככה.אבל אם כל העולם יתאבד, יש רב שמתיר דבר כזה? איפה?
היה לי שיעור על זה...ד"ר אריק
בס"ד
אם המורה שלך מעירה לך על צניעות או נותנת על זה שיעור וכ"ו...
והיא בעצמה הולכת עם פאה לא כל כך צנועה...אז יש כמה אפשרויות...
אם את בטוחה שהיא תפגע מזה- אין מה לעשות.
אם את לא יודעת בוודאות אם היא תפגע מזה- לא זוכרת את הדין.
אם את בטוחה שהיא לא תיפגע מזה או אפילו תודע לך- אז לכי ותעירי לה בנועם, שלדעתך זה לא בסדר שהיא מוכיחה בנות והיא בעצמה לא הולכת ראויי. לא במילים האלה אבל...פחות יותר...
שני סוגי פאות ישנם -אח..
* פיאות רגילות.
* פיאות מושכות. ["מודרניות"]
 
ההיתר בגמרא ללכת עם פיאה , תאמינו לי [לזכרוני הדל] זה היה משו כמו -
ללכת עם ליפה על הראש. זה לא עושה את האשה יותר יפה...
 
* פיאות רגילות - יש מי שמתיר [במיוחד האשכנזים]. ויש אוסרים. [במיוחד הספרדים.]
 
* פיאות מודרניות - אין מי שמתיר. לא רק זה , גדולי רבני אשכנז [וכל שכן הספרדים] בדור שלנו יוצאים נגד זה. כל האלה שהולכות כך - אפילו הם חרדיות - הם עוברות עבירה גדולה.
גדולה ממש. אפילו שהם "חרדים". אסור בהחלט. ו...אם תשאלי אותם הם יגידו לך -
"יש רב שמתיר" - תשאלי - "מי?" הם יגידו משו כמו "הרב אלישיב" [או הרב קניבסקי] ו -
זה ממש לא נכון. מפורש ראיתי שהרב אלישיב אומר שזה אסור. הרב עובדיה אמר ש -
[לא מצוטט] - אדם שמתחתן עם מישי שרוצה ללכת עם כיסוי ראש והוא אומר לה ללכת עם פאה -
הוא אומר משו כמו - "זה בן תורה זה?! זה רשע". משו כזה. יוצא נגדו בתקיפות.
לכן - בגלל שרבו היום ה - "הרב....מתיר" - [לזכרוני , וקצת חיפשתי...] -
אין שום היתר ללכת עם פיאה מודרנית [מושכת] וזה ממש איסור. פריצות לשמה!
 
 
ו - Rעות- תלוי עם איזה פיאה היא הולכת. [מן הסתם היא אשכנזייה...נכון?]
אם זו פיאה מושכת - זו בעיה. וכמדומני שנפסק ש"הוכח תוכיח" אפילו הרב לתלמיד.
ככה שאם תוכלי באיזשהי דרך לרמוז לה [בלי להעליב כמובן. אלא בדרך הראויה] - טוב.
אם זו פיאה רגילה - ומותר לה [ז"א אשנזייה] - טוב.
 
לגבי לשמוע על "צניעות" ממנה. [אם היא הולכת עם פיאה מושכת...]
אני לא יודע. זה לא נעים להקשיב למישו ש"מלמד" אותך אם הולכים בצניעות ברגע שהוא לא צנוע.
בעקרון , אם את יכולה לשמוע ולקבל רק את הדברים הטובים כאילו הם נאמרים כ - "איש מאחורי המסך" -
תקחי את הדברים הטובים. אם את לא יכולה לשמוע מישי שאומרת כך ולא עושה כך - תלמדי את הדברים לבד.
 
 
 
בשורות טובות.
שבת שלום!
חן חן..אבל..-Rעות-
בס"ד
 
אח..
 
תודה רבה על התשובות!
 
ד"א-אני לא חושבת שיש היום פאה לא מושכת..כבר נראלי אפילו הפסיקו לייצר אותם!
רק אלה של ממש של פעם הולכות עם פאה "ליפה"!
 
ו..מותר לי להוכיח את המורה שלי וכנ"ל המנהלת..וכו' וכו'..על האיסור של הפאה!?!
 
א.בטח,יעפו אותי על טיל!..מי אני?! שיער למורה..
 
ב.אני חושבת שהם יודעות את ההלכות ..אז למה שהם יקשבו לתלמידה שלהם!
 
שבת שלום!!
 
 
תגובה:אח..
א. כמדומני שיש מצוה לתלמיד להוכיח את רבו. [כמובן שבצורה ע"פ מה שכתוב בהלכה במדויק.]
 
ב. הם (לא!) יודעות. או שהם "יודעות" ומתחמקות מזה.
אני אבחר באפשרות הראשונה ש[רובן] לא יודעות , לדון אותן לכף זכות.
כמו שנפסק - זה אסור (הפיאות המושכות וכו') בתכלית האיסור.
אבל יש ענין גם של "...כך מצוה שלא לומר דבר שלא נשמע" - ככה ש -
הכי טוב - 
 
לשאול רב בענין הזה.
 
 
בשורות טובות.
שבת שלום!
ווואו, זה לא היה ציני בכלל...נכון הסנה בוער?ד"ר אריק
בס"ד
שאלתי שאלה לא צריך לרדת עלי...אסור בימנו לשאול שאלות???????.
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך