זמני סעודה שניההפואנטה
ראיתי שנכון לכתחילה לעשות סעודה שניה קודם חצות היום,
אשמח אם יתבהר כיצד חב"ד שמהדרים בהלכות, חלקם עושים סעודה שניה בשעות שלאחר חצות היום? (כיוון שהתפילה מתחילה מאוחר יותר.. וגם על זה יש שאלה אגב...)

תודה!
אם באלך לדעתפיצוחית
אנחנו עושים לפני חצות.



)זה בגלל שאנחנו לא בקהילה אבל לומשנה;)
ברור לי שיש, ויש הרבה, שעושים קודם חצות.. אני שואלתהפואנטה
על החלק שכן עושה את הסעודה לאחר הזמן הזה..
הבעיתיות בסעודה אחר חצות היא שאסור להתענות בשבתמושיקו

ומכיון שחב"ד נוהגים לטעום לפני התפילה אז מאחרים את הקידוש.

 

לכאורה זו הסיבה.

 

ובכ"א אדמו"ר הזקן לא הביא את ההלכה הזו בשו"ע, כדאי להרחיב במקורות כשמביאים את השאלה כי לכל מקור יש סיבה שהביא את ההלכה כפי שהיא.

 

קראתיהפואנטה
על הסיבה שהבאת..
אבל יש עוד סיבה, הרמב"ם כותב וגם לפי האריז"ל כתוב שצריך לעשות קודם חצות הם כותבים "בבוקר"..
הנה -

"
האם ראוי לאכול את סעודת שבת בבוקר, קודם חצות היום?

נחלקו הפוסקים האם צריך להתחיל סעודה שניה קודם חצות היום או שאפשר גם להתחיל בה אחר חצות. בדעת הרמב"ם (פרק ל' הלכה ט') שכתב: "חייב אדם לאכול שלש סעודות בשבת אחת ערבית ואחת שחרית ואחת במנחה", משמע שיש לאכול דווקא באלו הזמנים, וא"כ סעודת הבוקר היא קודם חצות היום. (מגיד משנה שם וכן הביא בשם ספר העתים)

וכתבו הפוסקים שלכתחילה יש להחמיר בזה. (אור לציון ח"ב פרק כ"א תשובה ד' ושכן משמע מדברי הזוה"ק והאריז"ל) אולם, אם לא הספיק לסעוד קודם חצות היום יכול לאכול גם לאחר חצות, דכך דעת התוספות והגאונים כמובא במ"מ שם.

אמנם המשנ"ב (בסימן רפ"ח ס"ק א') הביא בשם הפרמ"ג שמותר לכתחילה לאכול אחר חצות (ובתנאי שטעם קודם התפילה דבר מה, כדי שלא יחשב לו לתענית) וכן כתב הכף החיים (שם בס"ק א', ובסימן רצ"א אות ב' הביא הכף החיים את הזוה"ק הנ"ל).
ואדמו"ר הזקן ידע את כל הנ"ל ועדיין לא פסק כך בחיבורומושיקו

יתכן וזה ע"ב אותו פרמ"ג

אם אתה אומרהפואנטה
גם זה היתר רק לחוליםק"ש
אמנם השו"ע פוסק ש"הרעב והצמא הם בכלל החולים" - אבל:
א. כנראה שאם יקבעו את התפילה יותר מוקדם - רוב הציבור לא יצטרכו לסמוך על היתר של חולים.
ב. נכנסים לסיבוך מאוד רציני בפוסקים בעניין חיוב קידוש.
סעודה שניה עושים אחרי תפילת שחריתיוני
להזדרז בתפילה כדי להספיק לאכול נשמע לי מה זה לא הכיוון


ולגבי הסוגריים שלך, היום ב8 בית הכנסת חבד בשכונה שלי היה מפוצץ במתפללים שהתחילו שחרית, אבל רק שעתיים אח"כ התחילו "הודו"

זה אומר שהם התחילו להתפלל מאוחר? לא חושב...
לא אמרתי להפחית מהתפילההפואנטה
ואת ההכנות המכובדות האלה אפשר לעשות לפני התפילה ועם זאת להתחיל להתפלל קצת לפני 10 וחצי
אני מכירה מניינים של חבד שמתחילים ב8
משתדלים להתחיל בלא לפני 10 כי זו השעה שהמנין של הרבי מתחילמושיקו


יש לך מקורות בגן עדן?ק"ש
ככל הידוע לי הרבי זצ"ל שם כבר כמעט 25 שנה.

חוץ מזה, איני סגור על זמני היום בנו יורק, אבל בארץ, עשר כעת זה סוף זמן תפילה האחרון. מה שאומר שמי ש'משתדל' לא להתפלל קודם, 'משתדל' להתפלל תפילת לחש בדיעבד ו'משתדל' שברכות קריאת שמע שלו, יהיו ברכות לבטלה לפי כמעט כל הפוסקים (שאחרי ארבע שעות, לא אומרים כלל ברכות ק"ש, יש המקלים באנוס גמור בלבד).
לפי ההלכה, צריך לדלג אפילו על פסוקי דזמרא כדי להספיק זמן תפיק"ש
זמן תפילה. כלומר גם מי שקם ברבע לעשר, צריך להספיק ברכות ק"ש ותפילת שמונה עשרה לפני עשר וחמישה - לדעות המאחרות ביותר.

כך שתגדיר 'תחילת התפילה' איך שאתה רוצה - כדין זה לא.
זה פשוט שיש זמן תפילה, אבל תפילה זה לא למלמל פרקים מהסידוריוני
הרעיון הוא כזה:
לימוד החסידות לפני אמירת פרקי התפילה מתוך הסידור, זה חלק בלתי נפרד מהתפילה עצמה

ככה שאם אתה רואה חסיד יושב בשבת ב7 עם ספר חסידות מונח לפניו, כנראה שהוא כבר בעיצומה של עבודת התפילה ונמצא בין "ישמח משה במתנת חלקו" ל"ישמחו במלכותך שומרי שבת וקוראי עונג.."



אותי לא תראה בבית הכנסת ב7 בבוקר, אני קם ב9 ויושב לקפה... כשאני יוצא לבית הכנסת השכנים כבר חוזרים...
אבל יצא לי לעבור בבתי כנסת בשעה הזאת תאמין לי, הקטע הזה של תפילה יכול מאוד לתעתע, אחד ב7 נראה מתפלל אבל הוא חצי ישן ואין לו מושג מה הוא ממלמל ורק חושב על הסעודה והשנצ שאחריה והשני נראה לומד תורה אבל הוא עמוק בתפילה...
ע.י.צ'יאל

אבל ההכנות האלה אינם נחשבות הלכתית כתפילה, ולכן התפילה אינה בזמנה.

נקודת ההנחה שלך אינה נכונה:ק"ש
לא חושב שנכון לומר ש'חב"ד מהדרים בהלכות' - חב"ד נוהגים ע"פ המקובל בחב"ד, בחלק מהדברים אלו הידורים וחומרות עד רמה שבכלל לא מובן למה צריך להחמיר כ"כ כמו בפסח. ובדברים אחרים נוהגים להקל ע"פ שיטות יחידות או כניסה לדיעבדים ממש - כמו תפילה מאוחר, אכילה לפני התפילה, שינה מחוץ לסוכה (נגד המפורש בשו"ע הרב), תפילין גדולות שבקלות יוצאות מהמקום הכשר לתפילין לרו"פ (אמנם בזה שו"ע הרב מקבל את דעת הגר"א שהמקום ביד יותר גדול), הימנעות מסעודה שלישית בלחם (נגד המפורש בשו"ע הרב ובסידורו!)
אממ מעניין.. באופן כולל נראה שחבד מקפידים יותרהפואנטה
לא. יש דברים שיותר ויש שפחותק"ש
תגובה כללית לק"שמושיקו

בעל  התניא כתלמידו של הבעל  שם טוב הקים את חסידות חב"ד כדרך בעבודת ה' במקביל לשו"ע שנועד לכלל היהודים בעולם.

 

ובחסידות בכלל ובחסידות חב"ד בפרט לומדים הוראה מכל פרט בהנהגת הצדיק , כמו כן ע"פ דרך החסידות שמים דגש על תורה ומצוות באופן שונה ממה שכלל העולם רגילים.

 

לכן הרבי הנהיג שעת תפילה לפי שעת התפילה שהרבי הריי"צ התפלל וממש לא משנה מאיזו סיבה,

ותפילה היא עבודה עיקרית בחיי היהודי שלכן צריכה הכנה והתבוננות לפני', לכן מאחרים אותה, לכן טועמים לפניה.

 

לכן היחס לכל מצווה הוא באופן המהודר ביותר וכפי שזה מבואר בארוכה בתורת החסידות, למרות שבמבט ראשון זה לא נראה כך.

 

וכל אדמור"י חב"ד גאונים הן בתורת  הנגלה והן בפנימיות  התורה כך שכל הנהגה שלהם מבוססת ואפשר לסמוך עלי'ה.

 

ומי שממש רוצה יכול לחפש ללמוד ולהבין מה הסיבה.

 

  

ע.י.צ'יאל

אם חסידי חב"ד היו קמים בחמש, וההתכוננות הרוחנית לתפילה הייתה לוקחת להם עד עשר, מילא.

אבל מתי רוב החסידים קמים? האם ההתכוננות הזו אכן משפיעה בפועל על התפילה שלהם?

מכירה מישהו שקם ב6 בשביל להתכונן לתפילה ב10בוז
לא כזה נדיר
ובשבת מברכים בפרט.

והרבה מאד חבדניקים אומרים ק''ש בזמן, בלי קשר לתפילה שאותה הם מתפללים מאוחר יותר במתינות.

כמובן שהרבה דברים הופכים להיתר במשך הזמן לאנשים שמחפשים הקלות בחיים, אבל אל תשליך מזה על הרוב, בפרט אם אתה לא מכיר.
כנ''ל @ק"ש
ע.י.צ'יאל

אני מכיר מקרים הפוכים.

תפילה אחרי זמנה, היא דיעבד, בפרט אם העיכוב הוא במזיד.

הרוב? האם התפילה של הרוב אכן שונה דרמטית מתפילה בשבע? האם הרוב מרגישים קדושה כזאת בסכה שהם לא יכולים לישון משום מצטער?

😅בוז
לא הולכת להיכנס איתך לזה.
לך לבית חבד הקרוב אליך ותשאל אם אתה באמת מתעניין
בהצלחה
ע.י.צ'יאל

התשובה האמתית היא: זה המנהג, וכך אנו עושים, גם אם זה נגד ההלכה.

השינה היא חלק מההכנהמושיקו

א.אם ערים כל הלילה אז לא מתפללים לפני שישנים שעה.

 

ב.שעת התפילה ב10 נקבעה בלי קשר להכנות (הרבי התפלל בשעה הזו למרות שלא ישן בלילות שבת)

 

ג.יש כאלו שאכן קמים ב5 ומתחילים מאז את התפילות

ע.י.צ'יאל

א. והאם כל החסידים ערים עד תשע בבוקר?

ב. כשתפילתך תהיה בדרגה שלו, תתפלל בעשר, עד אז, אתה אמור להספיק סוז"ת (לא אישית כמובן)

ג. ואלו שלא?

חלק עיקרי מדרכי החסידות היא ללכת לפי הנהגות הצדיק כמה שיותרמושיקו

לכן משתדלים להתפלל לא לפני 10

 

יש הרבה מקומות שטכנית מתפללים יותר מוקדם בגלל סיבות שונות.

 

ובכ"מ כל אחד עושה את ההכנה לפי ערכו,

אז קריאת שמע מקפידים בזמנה ותפילה כל אחד לפי ערכו,

לא אומר שכולם מכירים את ערכם ולכן צריך משפיע ולהתוועד על מנת לא לשקר על עצמו, אבל בסיס להנהגה כזו, יש בהחלט.

 

 

ע.י.צ'יאל

בסיס לא הלכתי בעליל.

תלוי לפי מימושיקו
ועל הנקודה הזו לעולם לא נגיע להכרעה
ע.י.צ'יאל

איזה פוסק מתיר זאת?

בעל התניא וממשיכי דרכומושיקו
בעל התניא כתב ספרי הלכה מובהקיםק"ש
ובשום מקום בהם וגם לא אצל ממשיכי דרכו הפוסקים (צמח צדק, דברי נחמיה, קצות השולחן ועוד) אין שום מקור להפסיד מצוות כהלכתן.

דווקא בלא מעט מקומות, שיש לכאו' מחלוקת בין פשט הגמרא והראשונים לבעלי הסוד וחלק מהפוסקים (בעיקר אצל החסידים והמקובלים) נטו לסוד - בעל התניא (כמו הגר"א לפניו!) אף שהיה מגדולי המקובלים - נצמד לדין למעשה לפי הפשט!
ע.י.צ'יאל

אשמח למ"מ בבקשה.

ע.י.צ'יאל

תודה.

זה מקור מאוחר הרבה יותר מבעל התניא, ותמוה מאוד.

בעל התניא וממשיכי דרכו זה אותו הדברמושיקו

אגב, המקור לאכול לפני תפילה זה הצ"צ

ע.י.צ'יאל

אם כך, למה להסתפק בבעל התניא? גם משה רבינו סבר כך!

 

בשולחן ערוך הרב לא מופיעים זמני התפילה?

שו"ע הרב זה לכל היהודיםמושיקו
לחסידים יש את ההסבק הפנימי לטעמי ההלכות בשו"ע כך שההנהגה בפועל שונה מהכתוב
ע.י.צ'יאל

נו באמת!

למה אתה מחפש תירוצים? פשוט תגיד שההלכה לא מעניינת אותך.

זו בדיוק הנקודהמושיקו

יש את  ההלכה ויש את הגישה אליה.

 

לומר על קבוצה זו או אחרת בעם ישראל שנוהגת מנהג שמבוסס הלכתית מדורי דורות על ידי בעלי סמכא שהם נוהגים נגד ההלכה - זו הוצאת שם רע ואפילו יותר גרוע מזה..

ע.י.צ'יאלאחרונה

הוא לא מבוסס הלכתית, לא הבאת שום מקור הלכתי.

מעניין אם לזה התכוון הגר"א כשפסל את שחיטת החסידים אז.

זמן קריאת שמע, עוזר לקריאת שמע, יש גם זמן תפילהק"ש
שהוא מאוחר בשעה אחת (זמנית - בקיץ קצת יותר משעה, בחורף קצת פחות) מזמן ק"ש. תפילה אח"כ היא בדיעבד - אף רב, אדמו"ר, או גדול שיהיה לא יכול לחלוק על דין פשוט בגמרא ובפוסקים (כולל שו"ע הרב).
לפי רוב הפוסקים - אחרי סוף זמן תפילה, לא אומרים ברכות קריאת שמע - אפילו בדיעבד!

אולי מישהו יסביר ס"ס למה לא מי שקם בשש לא מתפלל קודם ואת אמירת התהילים/לימוד חסידות/אוכל וכל דבר אחר - יעשה אחרי התפילה?!
בשביל פסיקה צריך פוסק.מושיקו

לא צריך פוסקים.

 

וההנהגה הזו מבוססת על  פי הפסיקה כפנ שמפרשים אותה ע"פ החסידות.

 

לא חייבים להסכים, להבין חייבים.

 

חסיד זה לא סתם שם, זה תואר למי שמפקיד על המצוות בצורה מהודרת גם אם זה לא תמיד נראה ממבט ראשון, בשביל להבין היטב צריך ללמוד חסידות כראוי.

 

 

למדתי גם חסידות וגם חלקים בתורה שמשום מה החסידים לא לומדים..ק"ש
ועדיין, אשמח להפניה לספר הלכה אחד, שמסביר איך אפשר לקבוע סדר יום, נגד הגמרא וכל הפוסקים, כולל בעל התניא!

ההבדל היחיד בנושא הזה בין השו"ע לסידור, זה שבשו"ע הוא פוסק כמגן אברהם, שזמני היום מתחילים מעלות השחר, ומלשון הסידור אפשר להבין (למרות שאין הכרח וקצת משונה להגיד שחזר בו כשאין הכרח) שהוא הולך עם שיטת הגר"א שהזמנים מתחילים מהנץ החמה. נפק"מ שלשיטה הראשונה, סוף זמן תפילה היום הוא בערך 9.30 ולשניה 10.00.

כתוב בהלכה שצריך להתפללמושיקו

מה זה להתפלל החסידות מסבירה

 

ומשם מגיעים כל ההנהגה בפועל

כתוב בהלכה גם מתי להתפלל!ק"ש
אבל משום מה התפתתי להכנס לכאן. כל פעם אני משכנע את עצמי שלא להכנס, ש"כשם שמצווה לומר וכו' כך מצוה שלא לומר וכו'".
האמת שלחב"דניקים זה באמת לא יעזור, אך מי יודע אולי אחרים שקוראים ושואלים כאן ינצלו מהפסד מצוות כהלכתם.
בשביל תורה ומצוות צריך כוונהמושיקו

ולעורר כוונה לתפילה לוקח זמן.

 

מבואר בתניא באריכות, זה הבסיס לכל היחס החבד"י לתפילה

ע.י.צ'יאל

הכנה לכוונה הדרושה, זו שדוחה זמן תפילה ע"פ ההלכה, אינה לוקחת שלוש שעות.

אין שום מקור בתניא להפסיד מצוות כתקנן!ק"ש
מה זה מצוות?מושיקו

ההגדרה שלך למצוות וההגדרה בתניא למצוות הן אחרות.

 

וזה בדיוק הנקודה שהדיון לא יגיע לשום מקום

מה נפתח פה אואהה..הפואנטה
יש מצב ש @מושיקו הוא מנחם ברוד? 😅
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך