חבד ומדינה...סער5

רציתי לשתף בהתלבטות לא קטנה...מראש מתנצל על סגנון הכתיבה כמי שבא מבית מסורתי ולא דתי והראיה שלי כפי שאני כותב אותה למטה איננה כנראה של מישהוא שגדל כדתי.

אני בעל תשובה. בשנים האחרונות השתדלתי להחשף במתינות ללימוד בזרמים השונים ביהדות והיתה קשה לי מאוד ההגדרה כפי שדתיים רואים אותה, מאין תוית או משבצת או ריבוע שצריך להכנס אליו. די התחברתי לחבקוק, בעיקר מכיוון שהתפיסה של תורת ארץ ישראל, היחס למדינה, ציונות, שירות בצהל, תפיסה הקדושה של המדינה (כמובן בצד הכי ממלכתי שיש בזרמים האלה) אופן הגאולה כפי שאינטואיטיבית הרגשתי שהוא הכי נכון ממה שקיים בזרמים השונים ביהדות התאים לי. מצד שני הגילוי והדחיפה לשמירת ההלכה, תכני הלימוד שדיברו לנפשי, פנימיות התורה מצאתי אותם בחסידות. אהבתי ללמוד ברסלב וחבד וזה משך אותי פנימה לשינוי.

מזה תקופה ארוכה, אני מרגיש לאחר העמקה של שנים (שוב מדגיש שבמתינות ובקצב שלי, לא במסלול ישיבתי גרידא אלא במתכונת של שיעורים מתונים לאורך שנים רבות ולימוד עצמי), שאופן עבודת השם שהכי מדבר לנימי נפשי, אופן התכנים והלימוד, ההתבוננות, התניא וכל ספריית חב"ד הכי מדברים לנפשי. אני מבין בעת הזאת, שכדאי לי אולי להתמיד בעיקר בדרך השם של חבד, כי היא גורמת לי להתקדם ולהרגיש שאני נמצא במקום הכי מדוייק לנפשי ללימוד התורה.

גדולתו של הרבי מדברת אלי, אני מרגיש מחובר לחבד.

אלא שיש 2 לבטים מאוד משמעותיים לי ואשמח לשתף אותכם, אולי אני מתייחס למשהוא חיצוני ולא מהותי ? אולי הראיה שלי בשלב הזה לא נכונה ? :

התפיסה של חב"ד והציונות - זה משהוא שמפריע לי. אני רואה קדושה במדינת ישראל, אני מאמין בתורת ארץ ישראל, אני באמת חושב שאחד מהדברים הכי חשובים שקיבלתי בחינוך חילוני זה ערכי הציונות, השירות בצהל, הממלכתיות. קשה לי עם זה מאוד בחבד.

הדבר השני (שעליו התחלתי לקרוא, ואני מאמין שהוא בשלב הזה פחות משמעותי מהדבר הראשון שהזכרתי) הוא נושא המשיחיות שהבנתי שגם חבד בעצמה חלוקה ומכילה גוונים שונים.

אז לסיכום בעצם אני שואל אם אני מסתכל על משהוא חיצוני או מהותי, משהוא שאפשר ליישב ?

רק אומרתהפואנטה
אלו נקודות נפוצות שאנשים מעלים לגבי חב"ד
יחס חב"ד למדינה זה נושא מהותימושיקו

כמו כן נושא המשיח (או כפי שמכנים את זה ה"משיחיות") הוא נושא הכי מהותי בחב"ד.

 

הגישה לזה כיום נגזרת  מפרשנות השיחות של הרבי לזה.

 

מאז ומעולם חסידים התייחסו לרבי כמלך המשיח.

 

הנקודה העיקרית היא התורה ומפרשיה.

 

הדרך שהבעל  שם טוב חידש היא שבנוסף לתורת הנגלה צריך יש את תורת החסידות שמפרשת מפנימיות התורה את החלקים ששייכים  לכל אחד.

זו דרך חדשה בעבודה ה'  לקראת הגאולה, שממשיכה שולשלת של דורות של לומדי תורה ומקיימי מצוות.

 

הציונות הגיעה הרבה הרבה אחרי והתנגש עם אותם ערכים, הן של התורה והן של החסידות.

 

כיום אפשר לראות מה התוצאות של הדרכים השונות ולאיפה כל אחת הובילה.

 

שמתבוננים בזה לעומק אפשר להתחיל להגיע למסקנות נכונות.

 

 

..פלפלחריף

לגבי חבד וציונות- רק אומרת שראו מהרבי הרבה אהבה לארץ ישראל ולחיילי צה"ל ששומרים על הארץ ועל היהודים שבה. ממליצה לקרוא את הספר ברגע האמת 

 

אם יש לך רקע בלימוד תורת חבדיוני
אז אל תנתק בין הגישות של חבד לדברים שונים ובין תורת חבד
הדרך חיים והגישות לדברים כל כך מהותיים, נובעים מתוך לימוד החסידות ודרכיה

ואחרי שאנחנו יוצאים מהנקודה הזאת, כל מה שנשאר זה ללמוד
הגעת לנקודה שבה הלימוד הוא לא רק "ווארטים" אלא גם משפיע על חיי היומיום, זאת הזדמנות טובה לעמוד מול הדרך הזאת פנים אל פנים ולראות אם היא מתאימה לך
כמובן שדרך לימוד ולא סתם ויכוחים וכדו', לשבת עם חברותא וללמוד את הגישה של חסידות חבד לציונות ולמשיח ואחרי שאתה מבין יהיה לך ברור עם זאת הדרך שתתמיד בה או לא


קיצר, זה כרוך אחד בשני...
תמצית היחס של חב"ד לציונות מתבטאת בדבריו של הרבי הרש"בshaulreznik

כששמע על תנועת ביל"ו, אמר: "אם היו אומרים את הפסוק בשלמותו, 'בית יעקב לכו ונלכה באור ה'', גם אני הייתי מצטרף אליהם".

 

המציאות הישראלית העכשווית מראה שדווקא התפיסה החב"דית לגבי מדינת ישראל התבררה כריאליסטית. הממלכתיות והלאומיות החילונית מזמן התנדפו ופינו את מקומן לקוסמופוליטיות המערבית, קבלת השונה וכו' וכו'.

להפךק"ש
הקושיא הגדולה על הרבי הרש"ב היא שאם היה מצטרף עם עשרות אלפי חסידיו - היה מבטל באלף את עשרות הביל"וים ומוסיף הוא את ה'באור ד'. בזה שהוא (וחלק גדול משאר המנהיגים הרוחניים) לא הצטרף, הוא אפשר לביל"וים, לזכות במצוה של החזרת שכינה לציון. וממילא מעליה שניה ואילך בני דמותם נתנו את הטון ומי שטרח בערב שבת - אוכל בשבת.

ראלית - הגלות העיקרית של היהדות דאז, בשטחי רוסיא-פולין-ליטא והאיזור - הושמדה רוחנית (ע"י הקומוניסטים) וגשמית (ע"י הנאצים). לשרידי החרב היה לאן להגיע ולהקים מחדש את עולם התורה בארץ ישראל, בעיקר בזכות הציונים שכ"כ זלזלו בהם גם מציאותית (למשל בהקדמה לקונטרס מעיין).
היהדות בברית המועצות התקיימה רק בזכות מסירות נפשם החבדניקיםמושיקו

המסירות נפש של הביל"וים בארץ לא החזיקה את היהדות ואדרבה..

 

נקודה למחשבה

נכון במידה רבה, היו גם אחרים. זה לא קשור.ק"ש
הרבה התקיים וגם הרבה לא התקיים. רבים גם מהמשפחות החשובות בחב"ד נסחפו בזרם.

אם עשרות אלפי חסידים היו עולים בעליה הראשונה - הם היו נותנים את הטון בארץ.
ממש לאshaulreznik

מי שנותן את הטון, אלה העסקנים הפוליטיים והפעילים החברתיים. להבדיל, הלהט"ב שמהווים אחוזים בודדים מכלל האוכלוסיה, כפו את האג'נדה שלהם על כל המדינה.

לא מדויקshaulreznik
עבר עריכה על ידי shaulreznik בתאריך ט"ז בשבט תשע"ט 15:47

עם כל הכבוד לחסידי חב"ד, ההשפעה שלהם על היהודי המצוי הייתה מזערית: ישיבה מחתרתית עבור כמה עשרות בעיר פלונית, שוחט ובדוק בעיר פלמונית וכו'. יהודי סובייטי ממוצע כלל לא ידע מה זה חב"ד עד לתחילת הפרסטרויקה. אביא לך דוגמה קונקרטית מהעיר שלי (לבוב, לשעבר למברג):

 

1. את בית הכנסת האחרון השלטונות סגרו באמתלאות שונות ומשונות בסוף שנות ה-60

2. ידעתי שאני יהודי, סבתא ואבא שלי דיברו יידיש, לפני פסח היינו קונים מצות (בלי קשר לחב"ד, דרך בית הכנסת בקייב או איפשהו)

3. היה לנו ספר מצולם ללימוד עברית ("מורי" מאת ריקליס) וקובץ סיפורים מאת שלום עליכם.

 

זהו. שום חב"ד, שום תודעה יהודית.

 

אלא מה, "כשיהודי לא עושה קידוש, הגוי עושה הבדלה". אנחנו סבלנו מאנטישמיות קשה, וגם גויי הסביבה לא היו נחמדים במיוחד, ככה שנישואי תערובת נחשבו למוקצה מחמת מיאוס. היום המצב שונה, וההתבוללות, כמובן, מרקיעה שחקים.

שאחד מאסירי ציון יצא ממסך הברזלמושיקו
הרבי שלח לו תפילין שיניחו לו כשירד מהמטוס.
וזה הפעם הראשונה שהוא הניח תפילין...

שיעורי עברית ושלום עליכם זה לא יהדות..
והסיבה שסובייטים נלחמו נגד זה כי זו ציונות..

חב"ד היו היחידים שכקבוצה שמרו על הגחלת

(היו עוד הרבה בודדים ששמרו על עצמם והסביב הקרובה)
בנוסף לחב"ד היו עוד כמה קבוצות קטנות יותרshaulreznik
עבר עריכה על ידי shaulreznik בתאריך י"ז בשבט תשע"ט 11:37

חב"ד הייתה הקבוצה הדומיננטית ביותר ששמרה על הגחלת, זה נכון. יחד עם זאת, הפעילות הדתית של יהודי מוסקבה, למשל, התקיימה גם מחוץ לחב"ד:

 

- הנוער היה מגיע לבית הכנסת הגדול ברח' ארחיפובה 

- הרב אליהו אסאס והרב צבי וסרמן המזוהים עם הליטאים לימדו יהדות בסתר

- אנשי "מחניים" המזוהים עם הציונות הדתית, אף הם לימדו יהדות בסתר

 

גם בשנות הפרסטרויקה בנוסף לחב"ד, הגיעו שליחים של חסידות קרלין-סטולין, בעיקר לאוקראינה.

נכון בהחלטמושיקו

חסידי חב"ד 'התאבדו' במסירות נפש על  שמירת הגחלת ועזרו בזה כגוף גדול ועולמי לקבוצות הקטנות

למה, ארץ ישראל נמצאת במאדים?shaulreznik
צבא רומל נבלם בחסדי ה', אחרת גורלו של היישוב העברי היה זהה לזה של יהדות אירופה. באותה מידה אפשר לטעון כי צדקו אלה שהיגרו לארגנטינה.
אפילו הקב"ה ציוני, רואה מה זה?אריק מהדרום
הפוך. הקב"ה עצר את הנאצים בדיוק בשערי ארץ ישראלק"ש
אני מאמין בהשגחת ד', לא במקריות. את הגולה המרכזית עד אז הקב"ה החריב ובנקודה האחרונה לפני ארץ ישראל הוא עצר את הנאצים, בנס שעד היום לא ברורות סיבותיו הארציות. הסיבה האלוקית ברורה, כמו שאמר החפץ חיים לפני מותו ע"פ הנביא - "ובהר ציון תהיה פליטה והיה קדש".

עכשיו בוא ונספור את מס' היהודים שנרצחו במדינת ישראלshaulreznik
ונשווה למס' היהודים שנרצחו מאז 1948 בגולה.
גשמית או רוחנית?מושיקו


נתחיל מגשמיתshaulreznik

"ביום הזיכרון ה'תשע"ח (2018) מניין חללי מערכות ישראל היה 23,646"

חלל מערכות ישראל – ויקיפדיה

 

לא זכור לי שמאז 1948 נרצחו 23 אלף יהודים מחוץ לגבולות ישראל

אחרי השואה הגשמית הגיעה השואה הרוחניתמושיקו
וזה הבעיה בכל העולם.

ובפרט תחת שלטון יהודי.

באופן כללי אתה צודק,אבל הדוגמה הזו לא נכונה בעליל מכו"כ סיבות שאין המקום לפורטם
ובפרט תחת שלטון יהודיאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק מהדרום בתאריך ט"ז בשבט תשע"ט 16:23

שעולם התורה לא פרח פה כל כך מאז חיזקיה מלך יהודה, ההתבוללות אפסית, ויהודים יודעים להגן על עצמם ולכלכל את עצמם בהרחבה, וואלה אחלה שואה רוחנית אחי, מה שנקרא מינוס כפול מינוס בריבוע, איזה בעסה של עולם.

במאקרו לא במיקרומושיקו

במאקרו בארץ ישראל עולם התורה הפורח

למרות שבמיקרו מדינת ישראל כמדינה הכי פחות מתחשבת והכי רודפת את מי שרוצה לשמור תורה ומצוות כראוי.

 

 

השילוב בין חו"ל לארץ פותר את הבעיה הזו.

כשאתה משקר במצח נחושה אתה לא משנה את המציאותאריק מהדרום
אני מבין את העניין של האנטי ציונות, יש מספיק סיבות טובות להיות אנטי ציוני אבל לא צריך לשקר לשם כך.
נו מילא.
למה רשמית הרב אליעזר מלמד לא ראש ישיבה?מושיקו

הוא כתב משהו של מתאים למדיניות הרשמית

 

עולם התורה ושמירת המצוות בכל מגזר שהוא בארץ - לא מרנין.

 

התירוצים של הדרת נשים וכדו' הם רק סימפטום של הבעיה 

אוי נוברגוע

אפשר דוג' איך מדינת ישראל מפריעה לך לשמור תורה ומצוות?

יש לגיטמציה לכל מי שנלחם נגדמושיקו

ונגד כל לגיטמציה לכל מה שקשור לתורה ומצוות.

 

 

קח לדוגמא את היחס של מערכת  שאמורה לייצג את העם היהודי לשריפת מסגד ושריפת בית כנסת (דבר שכמובו מושלל מיסודו).

 

 

ברשותך אני אתייחס לדוג' ולא לססמאותברגוע

מתי פעם פעם אחרונה שרפו כאן בית כנסת?

 

ויש לי עוד שתי שאלות על התגובה לפני

-איך בדיוק משלבים בין חו"ל לארץ? מקבלים תקציב לישיבות מהמדינה אבל נשארים כפויי טובה?

-למה לדעתך עולם התורה פורח בארץ הרבה יותר מכל מקום אחר בעולם?

 

 

אני לא אומר שאין מה לתקן במדינה

אבל לומר שיש כאן שואה רוחנית זה פשוט הזוי

בארץ יש פחות חומריות ויותר רוחניותמושיקו
כך שתלמידי חו"ל מגיעים ללמוד תורה בארץ וכך מבססים את הישיבות גם לתושבי הארץ.

לגבי הנקודה השניה.

מדוע רוב העולים לכל אורך השנים מתימן צפון אפריקה רוסיה צרפת ועוד ועוד הגיעו לארץ והורידו אותם רוחנית?ולא מעט פעמים בצורה אגרסיבית.

איך יש תמיכה רשמית בנישואי תערובת?
לא הבאת דוג' לשריפת בית כנסתברגוע

לגבי הלימוד תורה- מעניין שבמשך אלפיים שנה בקושי היו כאן ישיבות (או בכלל יהודים), ואיך שקמה המדינה שלשיטתך רודפת את הדת הכל התהפך.

 

לגבי ההמשך- זה היה נכון ללפני 60/70 שנה (וגם אז בצורה מאוד חלקית), היום זה כבר ממש לא ככה.

ובכ"מ זה עדיף על פני ההתבוללות בחו"ל.

 

בחו"ל אין תמיכה בנישואי תערובת?

כתבתי שיש מה לתקן במדינה, אבל א"א להפוך אותה למקום הכי גרוע לשמור תורה ומצוות.

 

וגם לא ענית על איך משלבים בין חו"ל לארץ.

בחו"ל אין כזה עידוד מאישיות בכירה ברמה כזומושיקו

תורת ישראל אמורה להיות הדגל  וה'בייבי' של מי שמייצג את היהודים והיהדות בעולם.

 

אבל מהתחלה ועד היום זה לא כך.

 

נותנים להם גרושים (כולל ישיבות  לא חרדיות) והם מחזיקות רק עם קומבינות +יהדות חו"ל ששולחת את תלמידה ואת כספה.

 

ושוב אני מדגיש, אני מדבר על כל הישיבות

ואם זה לא היה מובןמושיקו

זה כואב, חבל  שזו המציאות לפי העובדות  הקיימות

 

הלוואי שזה יסתדר

אתה מדבר על ריבלין?ברגוע

נשיא המדינה לא מייצג את כל המדינה, הוא בסה"כ זמני בתפקיד, אין כאן עידוד רשמי בספר החוקים לנישואי תערובת.

והגיוני שאין נשיא של העם היהודי בחו"ל שתומך בנישואי תערובת,

פשוט כי אין שם נשיא יהודי..

אבל יש הרבה מנהיגים יהודים בחו"ל שאין להם בעיה עם נישואי תערובת.

 

וכתבתי כבר פעמיים שיש מה לתקן במדינה.

אבל עדיין לא הבאת דוג' אחת ש"מדינת ישראל כמדינה הכי פחות מתחשבת והכי רודפת את מי שרוצה לשמור תורה ומצוות כראוי."

 

לגבי תקציב הישיבות, אני בכלל לא חושב שזה גרושים. אבל אין לי כח להכנס לדיון הזה שוב.

ולא יודע מה קורה בישיבות חרדיות, אבל הישיבות הדת"ל לא מחזיקות בזכות בחורים שמגיעים מחו"ל.

 

ולא ענית על חצי ממה שהגבתי לך.. 

מדוע אי אפשר לעשות רשמית אירוע נפרד?מושיקו

בגלל  התירוץ של הדרת נשים?

 

קח כדוגמא..

 

תנסה להניח תפילין באמצע רחוב תל  אביבי..

 

תשמע את התגובות.

 

מישהו מייצר את האוירה הזו.

 

לצערנו

א"א?ברגוע

זכור לי שבסוף האירוע שלכם בת"א היה נפרד ובאישור..

 

ת"א זאת רק עיר אחת במדינה,

ואני בטוח שגם בחו"ל לא כולם מתלהבים להניח תפילין.

וגם חבל להכליל את כל תושבי ת"א, יש גרעינים תורניים (או ארגונים אחרים) בת"א שמצליחים יפה בפעילות שלהם.

המדיניות הרשמית שאסור לעשות אירוע שמדיר נשיםמושיקו

במקום ציבורי.

 

מי שרוצה לעשות את זה תצריך להלחם, לא מקבל  על מגש של כסף.

 

תנסה לבדוק מה היסטורית ההקפות השניות בגן סאקר בשנים האחרונות.

 

ושוב, זה לא הנקודה, זה הסימפטום

 

זה לא מדויק, יש הרבה אירועים נפרדים במקומות ציבורייםברגוע

לפעמים צריך להלחם, בד"כ זה עובר חלק.

בכ"מ, אותו דבר גם בחו"ל.

 

וגם המדיניות הרשמית הזאת היא לא משהו שכתוב בספר החוקים, רק בשנים האחרונות יש בעיות עם הנושא בגלל דנה זילבר. זה לא היה מאז ומעולם וגם לא ימשיך כך, בעז"ה.

שטויות, אחרי כל הקיצוצים - רוב תקציב הישיבותק"ש
הכוללים, מכוני המחקר התורניים, מערכת החינוך הדתית והחרדית (למעט פלג קטן שלא מעוניין) - מהמדינה.
רגע, בארה"ב אין שפע של ישיבות?shaulreznik

אז כן, מדינה דמוקרטית מודרנית מתקצבת את המיעוטים שלה. בארה"ב אלה היהודים, בארץ אלה הדתיים (רק שזה קורה לא "הודות" לציונות אלא "למרות").

לא, אין שפע ישיבות בארה"ב, זה א.אריק מהדרום
ב. הדתיים הם לא מיעוטים למען ה'!
היהודים הם הרוב, כמה מבולבל אפשר להיות?
וזה הודות לציונות, הודות למדינה אפילו הכרת הטוב מינימלית אין לך.
טוב, אני מקווה שאתה לא לומד סוציולויגיהshaulreznik

אחרת הייתי ממליץ על הסבה לחוג אחר. אתה באמת ובתמים לא מבחין בהבדלים סוציולוגיים בין חילוני מצוי לדתי מצוי? אז כן, כולנו יהודים, הכול טוב ויפה, כל ישראל ערבים זה לזה, פ'סדר. בתכל'ס הרוב השולט במדינה זו הוא רוב חילוני (אתה מוזמן לקרוא לו בשם אחר, כמו שהרבי מליובאוויטש היה אומר: "יהודי שלא שומר תורה ומצוות לעת עתה").

 

הרוב הזה לא ממש סובל את המיעוט שכן שומר תורה ומצוות, לא בגלל רוע לב, אלא מסיבה מאוד פשוטה: נמרוד החילוני לא מאמין במה שיחזקאל הדתי מאמין, ומסיבה זו הוא לא רוצה שיחזקאל יתערב לו בחיים ויכפה עליו את אמונתו. אני לא מאמין במזון אורגני ולכן אם יגידו לי שצריך לתקצב את צורכי המזון האורגני, אתנגד בתוקף. נמרוד לא מאמין בתורה מן השמיים, ואין לו שום סיבה להתחתן דווקא עם יהודייה או לתקצב את מערך הכשרות הממלכתי או את עולם הישיבות.  

פחות מבארץברגוע

יש סיבה למה בארץ יש הרבה אברכים ובחו"ל כמעט כולם הולכים לעבוד..

 

חוץ מזה שגם אם נגיד שהמצב בארץ כמו בארה"ב (והוא בכלל לא), עדיין א"א לומר ש"מדינת ישראל כמדינה הכי פחות מתחשבת והכי רודפת את מי שרוצה לשמור תורה ומצוות כראוי."

לא אמרתי "הכי פחות"shaulreznik

אכן כן, בארץ יש יותר אברכים שממשיכים ללמוד בכולל, כי:

 

1. הממשלה מַתְנה את היציאה לשוק העבודה בשירות צבאי, "לא שירתת - תמשיך לשבת בכולל"

 

2. המפלגות החרדיות עושות לובינג לתקצוב הישיבות, לאור מדיניות הרווחה המפליגה שהורישה מפא"י.

 

3. בשורה התחתונה, במקום להגיע למצב הנורמלי וההגיוני, שהיה נהוג בעיירות יהודיות מקדמת דנא, עם כמה עשרות עילויים שהמשיכו לשבת באוהלה של תורה, ועם כל השאר שהיו "בעלי בתים", קיבלנו אלפי אנשים שנשארים בכוללים בעל כורחם ולמרות הישגיהם הדלים.

לא דיברתי עליך, הגבתי בהתחלה למושיקוברגוע


הישיבות בארה"ב לא מקבלות גרוש מהמדינהק"ש
וגם לא בתי הספר היהודיים.

בארה"ב אין לא ממלכתי דתי ולא 'מוכר שאינו רשמי' - כל מי שלא רוצה את בתי הספר הרשמיים, משלם מכיסו את כל העלות.
הייחס לעולים היה כזה מסיבה פשוטה מאודק"ש
מי שטרח בערב שבת - יאכל בשבת. אם כשהחל התהליך וגדולי ישראל קראו לעלות לארץ - המוני יראים ושלמים היו עולים, הם היו הגורם הדומיננטי בארץ. כיוון שיראים ושלמים עלו אמנם, אבל מעטים, תפסו את השלטון אלו שעלו בהמונים. ממילא הם קבעו איך תראה מערכת החינוך.
לא ממשshaulreznik

תפיסת השלטון או השפעה על דעת הקהל לא קשורה לכמות. דווקא עכשיו כולנו רואים כיצד קבוצות מינוריות משליטות את האג'נדה שלהם על כל האוכלוסיה. תנסה לומר חצי מילה על הומואים (2-4 אחוז מכלל האוכלוסיה) או להגיד שיש רק שני מינים, זכר ונקבה וכו' וכו'.

 

אנסח את השאלה מעט אחרת: למה דווקא השמאל של בן גוריון תפס את מושכות השלטון ולא הימין של ז'בוטינסקי? כי לבן גוריון ושות' היו תעוזה וגם הבנה ש"כל האמצעים כשרים".

 

גם אם שומרי המצוות היו עולים ארצה בהמוניהם, הם לא היו עולים לשלטון: או שהיו יושבים בחיבוק ידיים, כי לפני ביאת המשיח לא ראוי להקים מדינה, או שהיו נותנים לחילונים להשתלט עליהם, שוב, בגלל היעדר התעוזה.

לא נכון עובדתית. לאנשי ז'בוטינסקי היתה הרבה תעוזהק"ש
אבל הם היו הרבה פחות.

נכון שנעשו בדרך דברים קצת מלוכלכים ואפילו כוחניים, כמו האשמה הקולקטיבית ברצח ארלוזרוב או רבין. אבל סה"כ המוסדות בארץ מזמן המנדט ועד היום נבחרים באופן דמוקרטי. אם יעלו לארץ מאות אלפי שומרי התורה מרחבי אירופה ואמריקה, יהיו למפלגות הדתיות עוד עשרה מנדטים, ברור שהמצב כאן יהיה אחר. (תראו כמה הם לחוצים על כל מנדט)

והערה אחרונה: מי שיושב בחיבוק ידים, בין אם בגלל אידיאולוגיה ובין אם זה בגלל חולשה - יכול להאשים רק את עצמו!
נו באמת, 'רודפת' שמעת קצת סיפורים על רוסיה?!ק"ש
מדינת ישראל היא תומכת התורה והמצוות הכי גדולה בעולם!
גם בתקציבים, גם בדברים אחרים. אין עוד מדינה בעולם, שיש בה גיוס חובה כיוון שהיא במלחמה תמידית ונותנים דיחוי לא מוגבל לתלמידי ישיבה במשך שבעים שנה.
תגיד אתה סתום?אריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק מהדרום בתאריך ט"ז בשבט תשע"ט 09:36

בכיף תספור נשמה, תתחיל במדינות ערב וברית המועצות, יהיה לך יותר קל.

 

ושאלת בונוס: אתיופיה.

בבקשהshaulreznik

"ביום הזיכרון ה'תשע"ח (2018) מניין חללי מערכות ישראל היה 23,646".

 

שמעת על עשרות אלפי קרבנות ממוצא יהודי שנרצחו במדינות ערב באותה תקופה? אני לא. שמעת על עשרות אלפי יהודים שנרצחו בבריה"מ בשל היותם יהודים, באותה תקופה (כזכור, סטאלין מת ב-1953)? אני לא.

 

אתיופיה כלל לא מעניינת אותי, בייחוד לאור יחס הרבי אל יהדותם של יוצאי מדינה זו. אבל אני מניח שגם באתיופיה לא נרצחו 23 אלף אנשי "ביתא ישראל".

אתה אפילו לא קרובאריק מהדרום

ראשית חללים אינם נרצחים, אולי תביא גם את הנהרגים בתאונות הדרכים לצורך השוואה, כל כך טפשי להשוות בין חייל שנהרג על קידוש השם לבין יהודי שנהרג סתם כי היה לגוי יום קשה והיה לו להוציא קטרזיס, וגם אז אתה לא קרוב אפילו, קהילות שלמות נעלמו אחרי מלחמת יום כיפור ומלחמת ששת הימים, למה נראה לך שספרדים שונאים כל כך ערבים? כי הם צודקים, שאל אותם על ההסטוריה המשפחתית שלהם.

 

אגב 23 אלף? פחח... פחות מיום אחד באושוויץ', ניתנה ראש ונשובה מצרים.


"קהילות שלמות נעלמו" - כי הם היגרו לאנשהו, זה הכולshaulreznik

אני כבר לא מדבר על כך שעצם הקמתה של מדינת ישראל קוממה את הערבים על היהודים שעד אז התגוררו בארצות ערב בשלווה יחסית.

 

שוב, אתה מוזמן להביא לי קישור ולו לאירוע אחד שהתרחש בגולה אחרי 1948, ובמהלכו נהרגו אלפי יהודים. אז כן, היו פיגועים פה ושם (כמו בארץ), אבל לא נוהלו קרבות כנגד היהודים ולא שוגרו עליהם רקטות.

היה להם סיבה להגר לא?אריק מהדרום
כנראה לא ישבו בנחת כמו בברוקלין, יא אללה איתך, תשאל כבר חבר ספרדי כמה כיף היה במרוקו עם הערבים.
מה שאתה לא מבין שמעולם לא היה בטוח ליהודים, הן גשמית והן רוחנית, כמו מאז הקמתה של מדינת ישראל ואתה מוזמן לבדוק את הנתון הזה לעומק ולרוחב ולאורך אלפיים השנים האחרונות, פיגועים? הצחקת אותי, חפש בגוגל את המילה "פוגרום", נכון, לא נוהלו קרבות, קרבות זה חלק מהגאולה יא אח, מאז יציאת מצריים ועד בר כוכבא היו קרבות, מתי לא היו קרבות? בשואת מצרים ובגלות, כן,כן-קרבות זה חלק מהגאולה, המלמד ידי לקרב אצבעותי למלחמה, מי אמר זאת? דוד המלך.
"מדינת ישראל קוממה את הערבים" מה לעשות? לחכות שהערבים ימשיכו לטבוח ולאנוס אותנו? כן איזה כיף זה אה? טוב יאללה, תכף תביא גם את שלושת השבועות ככה כדי לשעשע אותי.
ראשית, תעדן את סגנון הכתיבה שלךshaulreznik

שנית, בתור יוצא בריה"מ אני יודע דבר או שניים על פוגרומים. ובכן:

 

1. את היהודים שונאים בכל מקום (הסיבות לכך מבוארות בפרשת התוכחה)

 

2. אלא מה, יש מדינות שבהן שונאים את היהודים יותר, ויש כאלה שהשנאה היא פחות יוקדת. ולראה, הסקר שביצעה הליגה נגד השמצה: http://global100.adl.org/

 

3. באופן כללי, בראשית המאה ה-20 המצב במדינות המוסלמיות היה טיפה יותר טוב.

 

4. נכון, בסוריה התחרשה עלילת דמשק, ואילו בבגדד היה פוגרום של ממש ("פרהוד"), בהשפעת האידאולוגיה הנצאית. כל זה מתגמד לעומת ההתנכלויות שלהן זכו יהודי מזרח אירופה.

 

5. באופן מאסיבי מדינות ערב התחילו להצר את צעדיהם של היהודים המקומיים ולגרום להם לעזוב את מקום מוצאם עם הקמתה של מדינת ישראל.

 

6. קרי, התנועה ציונית אחראית בעקיפין להגלייתם של מאות אלפי יהודים. החרדים קוראים לזה "התגרות באומות", ויש צדק מסוים בדבריהם.

 

7. חוץ מזה, מדינת ישראל לא פתרה ולו בעיה אחת של העם היהודי. האנטישמיות נשארה כמות שהיא ואף התגברה במרחב המוסלמי, בעיית ההתבוללות לא נפתרה, כי חילוני מצוי מוכן להתחתן עם סטבלנות ונטאשות בלי קשר למוצאן, ולאחרונה אנחנו גם רואים כיצד הגורמים הרשמיים של מדינת ישראל מפנים עורף ליהודים ומגנים על אינטרסים זרים (עזרה לרש"פ, קליטת המסתננים וכו').

 

8. לסיכום: מדינת ישראל היא המקבילה המודרנית של מדינת החשמונאים. צאצאי החשמונאים התבוללו תוך דור וחצי, ומכל האתוס הלאומי שלהם נשאר נס פך השמן. מה יישאר מתולדות הציונות ומדינת ישראל, איננני יודע. אולי יום ירושלים.

ראשיתאריק מהדרום
אתה צודק, לא אשמתך שאני בתקופת מבחנים, סליחה.
1. נכון, אז מה?
2.טוף.
3.שקר.
4.היתה עוינות מתמדת שאל כל סבתא ספרדיה.
5. גם נכון, וגם רצחו אותם.
6.הוי אלוהים וואו, אתה מתכוון ברצינות? אגב זה לא "החרדים" זה סאטמר, חב"ד ועוד כמה חצרות קטנות.
7. אני שוקל מאיפה להתחיל לפקוח את עיניך.
8. אה, אז אתה אומר הלל בחנוכה? אז תגיד גם ביום העצמאות.
תשובהshaulreznik

3. במדינות האסלאם הייתה תופעה המקבילה לתחום המושב באימפריה הרוסית?

 

4. כפי שכתבתי, יש עוינות ויש עוינות. 

 

6. "שלוש השבועות" זה חלק אינטגרלי מהשקפת המיינסטרים החרדי. זה שיש חרדים שמקבלים תקציבים ממדינת ישראל, לא אומר שהם מאמצים את האידיאולוגיה הציונית.

 

7. תתחיל ממספרים, גרפים, הפניות לספרות מקצועית. צעקות ה"געוואלד, הדתה מסוכנת" הן אחת העדויות להתבוללות שמתרחשת בארץ אל נגד עינינו. אני כבר לא מדבר על גויים גמורים שהובאו לכאן בברכתה של ממשלת ישראל.

 

8. כפי שאמרתי, ממדינת החשמונאים נותר חג דתי המבוסס על נס מן השמיים. אז כן, "מעטים מול רבים" וכו' שהיו חדורי משימה דתית. אין כל קשר ליום העצמאות.

תשובה לתשובהאריק מהדרום
3 אכלו חרא שאין דברים כאלה, מוזמן לשאול כל סבתא ספרדיה, וגם אם לא היה תחום מושב היו דברים אחרים, חסר דרכים יצירתיות להציק ליהודים?

4. כנ"ל.

6. לא, לא, שלושת השבועות לא מתקרבות למיינדסטרים החרדי, לא ש"ס, לא חזון איש, לא הפלג, לא הרב אלישיב, לא, פשוט לא, צא מהסרט, ואם אתה אומר שהכל עניין של תקציבים אז זו הוצאת שם רע במובן הכי רעיל על גדולי ישראל.

7. ההתבוללות *בארץ*?! בארץ?! בארץ?! די נו, אין סיכוי שאתה רציני, הלאה.

8. אין אף חג דתי ביהדות משום שהיהדות איננה דת.
אין קשר ליום העצמאות, יאללה פרשתי, אתה מעייף אותי.
על חוק השבות שמעת?shaulreznik

אז הנה: עליה וקוץ בה: רק 53 אחוזים מהעולים לישראל בשנים האחרונות הם יהודים

 

אתה חושב שחילוני מצוי מקפיד לגייר את כלתו הגויה, או שהוא פשוט טס איתה לפראג וזהו? 

 

"יהדות איננה דת" זאת סמנטיקה בגרוש. או קיי, יהדות היא שמירת המצוות, וכל החגים שלה קשורים לשמירת המצוות. אין לנו את "יום הניצחון של צבא המכבים על היוונים", כי אם חג שמקיימים בו מצווה, מברכים בשם ומלכות, וגם השם של החג הזה קשור לבית המקדש. יש ליום העצמאות מה לומר בנושא?

 

על סבתא ספרדייה אני שומע בפעם השלישית. אתה מוכן להתמודד עם ההשערה, ולפיה התנועה הציונית גרמה לפרץ של אנטישמיות בקרב הגויים, ובייחוד בקרב הערבים?

נו, באמת. אנחנו מדברים על התהליךק"ש
חז"ל אמרו שארץ ישראל נקנת בייסורים.
אבל אחרי כל הייסורים - כל מי שהיתה לא אפשרות, עשה הכל כדי לצאת מרוסיה של סטלין ולעלות לארץ.
גם ממדינות ערב, ברגע שהשלטונות הקולוניאליזם עזבו - התחיל תהליך של פגיעה ביהודים, צמצום זכויותיהם, שריפת בתי כנסת וכד' - מקביל אחד לאחד לתהליך שעברו בגרמניה בין עליית הנאצים לליל הבדולח. היה הבדל אחד - היה ליהודים לאן ללכת - למדינת ישראל!
אי אפשר להבין את השואה ולא כדאי לנסות..מושיקו

זה נקודה מרכזית מאוד ליהודי מאמין

דווקא לאור הנאמר בפרשת התוכחה...shaulreznik

השואה לא נראית כאירוע חריג במיוחד. אז כן, שיטות הרצח שוכללו. חמלניצקי ימ"ש שיסף גרונות, היטלר ימ"ש השתמש בגזים ובנשק חם.

רק שם כאן תשובה שדיברה אלי שראיתי בגוללסער5

הרבי מלובביץ

 

 

 

 

 

ואיך אתם מסבירים זרמים שמשלבים את תורת חב"ד עם הרב קוקסער5

יש ישיבות הסדר ורבנים שמשלבים בין חבד לתורת הרב קוק ואני מניח שלא מוצאים סתירות

 

 

וואלה לא יודעאריק מהדרום

איך אתה מסביר שיש ישיבות שמלמדים בהן גם רמב"ם וגם רבינו יונה?

יש פשוט הרבה מאוד במשותף, הרב קוק הוא גם צאצא של האדמו"ר הצמח צדק.

לא שלו, של חסידיו, סבו מצד אמא היה חסיד מובהק של הצמח צדקהסטוריאחרונה
ואחריו של בנו המהרי"ל מקאפוסט.

בגדול הרב היה בדרך של איחוד כל השיטות - הנגלה והנסתר, הפשט והדרש, הקבלה והפילוסופיה וגם החסידות וההתנגדות.
"ובדורות האחרונים יפה לנו מאוד כל שיחתם של תלמידי הגר"א יחד עם כל תלמידי הבעש"ט, שהיו עומדים במצב כ"כ ניגודי זלעמ"ז בשעתם. " (אגרות הראיה, כרך א' איגרת רס"ח, עמ' שד)
הם לוקחים חלקים שאין סתירות ומלמדים אותםמושיקו

וב"ה יש הרבה, זה לגיטימי וזה מצוין.

 

אבל להיות חסיד חב"ד זה להתחייב ב100% לרבי - או לפחות  להשתדל לזה.

 

ואת זה מלמדים  בישיבות חב"ד

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך