ל' יום קודם פורים (קטן) ויש לי שאלה עצומהאניוהוא
בגמ' הפסחים דף מו ע'א כתוב
'לגבל ולתפילה ולנטילת ידיים ארבעה מילין'
והוא מילתא דפשיטא!
וכי בשופטני עסקינן שלא ידעי לספור מילים?
ומה באשר הגמ' לחדש ש'לגבל ולתפילה ונטילת ידיים' זה ארבע מילים?

@נחשון מהצפון
@ארץ השוקולד
@ימ''ל
@11111
@אור שחור
קיבלתי ממורי ורבי שמי שלא יודע דקדוק הוא עם הארץנחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי נחשון מהצפון בתאריך ט"ו בשבט תשע"ט 06:12
שהרי אפי' רשי פשוט אינו מבין.
ועניינו לכאן הוא שיש תרי אופנים דספירה חד הוא אחד שניים שלושה ארבעה חמישה וכו' שהוא לשון זכר
וחד הוא אחת שתיים שלוש ארבע חמש וכו' שהוא בלשון נקבה והוא שיש בהנקבה חסרון אות לעומת הזכר שהוא חשוב ומעולה יותר.
מלבד בתחילתו אחת ושתיים שבו יש להנקבה מעלה ע''ג הזכר כיוון דהנקבה במיעוטא שפיר כמא שאמר סבא בבית פחא בבית סבתא בבית וכו'. דהרי סבא כשבבית הינו לבד וממורמר ולא טוב היות האדם לבדו וכו'
אך הנקבה כשהיא לבדה או עם חברתה אחת ונשארת בבית לבד עד דהזכר חוזר מעיסוקיו הבית נקי ולא תבשילין ומטעמים אך כשמתקבצות ובאות כמה וכמה מהן הבית רק מתמלא רעש ודאגה

והארכתי בזה לבאר לך דארבעה מילין אינו מילין דמתדברות דבר בעי למיכתב ארבע מילין דהרי מילה היא בלשון נקבה דהרי עשרה קבין של דיבור וכו' ודוק.
אלא הא מילין הוא מטבע דמתקרי מיל שהוא עשירית הדרוש ועליו אמר שלמה (בן ה6 מגן דינה) בחכמתו 'עץ או פלי' דמאידך גיסא נמצא כתוב 'פלשתינא' ומאידך גיסא צוייר אילן רב פארות. וממנו נגזר הגזירה שווה לכל המטבעות שצד אחד הינו עץ וצידו השני הינו פלי.

ותנן בוויקיפדעיה דהמיל עם צאת האנגלי את הארץ התהפך ונהיה לפרוטה והוא פירוש בגמ' הנז' הנ''ל.
דלגבל הינו בבחינת גביל לתורי דיש להאכיל לתורי קודם האכילה שבעל הבית ואף לאחר שנטל ובירך המוציא לחם מן הארץ ועוד לא בא הלחם לפיו יש לו לעצור ולהגיד גביל לתורי שהוא אינו יכול לאכול עד שיאכלו הם וזוהי בחינת צדקה שנותנים לבע''ח וע''כ דינה כפרוטה לצדקה. התפילה בבחינת ואני בצדק אחזה פניך שיש ליתן פרוטה (דמתקרי מיל) לצדקה קודם התפילה והוא כבר איכא תרי מילין.
ונטילת ידיים הוא דרכו של הגנב שנוטל בידיו כל מה שמוצא ועל כן נטל את שני המילין-הפרוטות אלו מידנו ועל כן יש ליתן מחדש עוד 2 מילין חד לתורי וחד לתפילה. וצריכא דאילו לא כתיב לגבל ולתפילה ונטילת ידיים ארבעה מילין איכא מאן דאמר דהנחה בקופה עושה מצווה ואף לאחר נטילת ידיים נתן אין זקוק לה... ויש מה להאריך בזה ותן לחכם ויחכם עוד.
עיינתי היטב בדבריו הנעימיםאניוהוא
ובין השיטין ראיתי תוכחה מגולה שרמז שאינני בקיא ב'שמא דמספריא'.
אך אחר המחילה, עניין היטב בדברי למעלה ויראה שודאי דייקתי בדברי וסיימתי 'ארבע מילים'
אך מה דאיתא בגמ' 'ארבעה מילין' הוא באמת תימה.
ודבריו על המיל האנגלי הינן דברי נביאות
דבכולא ש'ס לא מזכרינן מטבע הנקרא מיל. והוא פשוט.
אלא דקשיא ליה למר מדוע נכתב פה ארבעה ולא ארבע,
והוא פשוט כדברי ראב'ע (והובאו דבריו בתוס' יו'ט כמה מקומות) ש'כל דומם זוכרהו ונוקבהו'.
והדרא קושיין לדוכתא.
אחדהש''טנחשון מהרחברון
ההוא שפתחת בארבעה וסיימת בארבע הינו כדכתיב פתח בכד וסיים בחבית. רק מעיד על חוסר בקיאותו במילים דלשונא ויש לחוש שמא למד מרנא בישיבה קטנה דאין למדים שם לשון הבעה תחביר ודקדוק ואף אם למד במקום דמתהדר בשם לא לו 'ישיבה' תיכונא שהישיבה התם היא על קפה וציגרטה ששם עוסקין הדקדוק יש ללמד זכות שמיים רבים חלפו בירקון מאז ושכח תלמודו כיוון שלא חזר.
כי מאן דתירץ שכל דומם זוכרהו ונוקבהו דבר אדם מתקרי מדבר דהוא 3 דרגות יתר על הדומם. וכוח דיבורו הוא המפרישו מדרגת החי לדרגת מדבר והיאך המילים דהן עיקר מדרגתו של האדם כדכתיב וייפח באפיו נשמת חיים ומתרגמינן רוח ממללא יהיו בדרגת הדומם דדוכרהו ונוקבהו?

ומה שהקשת מדברי דדברי נביות הן אין להקשות דהפוך בה והפוך בה דכולא בה וכפי התוספתא בשבת הכותבת שאסור ליתן בקשר בין האפרוחין משום דרכי האמורי ואם מפני הברק מותר דהא רבי בנימין הפרנקליני עוד לא המציא את עפיפונו כולא הבקרים והיאך אותה תוספתא יכלה לכתוב זאת? ומה פירשו רבותינו מאות בשנים הלומדים דמפני הברק מותר שהוא בדרך הטבע דבר הטבע והשכל הכחיש זאת. אלא שהשאירה לנו תורה מקום להתגדר בו ולחידושים המתחדשים לבוא במציאות כבר נראה שנכתב עליהם מכבר. וזו בני הוכחה גדולה כי תורתינו נתנה מבואר עולם שאין הזמן שולט בו אלא הוא שולט בזמן ואין מוקדם ומאוחר מפני כסא כבודו ועל כן הכל ברור שריר ואמת ויציב ונכון וקיים.
דרישת שלומי התקבלה, (אנא העזר בסבלנות ונחזור בהקדם תודה.)אניוהוא
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך ט"ז בשבט תשע"ט 11:12
קראתי דבריו ואשתומם כשעה חדא.
וכי יש לך הו'א דלמדתי בישיבה קטנה? על כגון דא נאמר 'נפגש בערב יו'כ'....
ועוד דחשדני אציגרטא, והוא מילתא דלא שכיחא בישבתא תיכוני דילפתי ביה.
ומה שכתב קפה, לא קפה הווה אלא אייסא דקפה הווה. ואכמ'ל.
ולגבי המיא דעברו בירקונא, מבין השיטין נראה דזימנא סגייא לא הוות מטיילא בירקונא....


ולסוגיין, מה שכתב כבו' דפתחתי 'בכד וסיים בחבית' הוא מילתא דלא שייכא. דכד וחבית הן תרי מיני - ונ'מ למקח וממכר, אך ארבעה וארבע הוא חד מספרא בתרי גווני.

ומה שרצה לומר שמכיוון דמילין הן שורש הרוח ממללא לא שייכא בהו גדר דומם
אחר ה(חפירה)[מחילה] גם זה הבל הבלים (הכל הבל).
דאיברא, הדיבור הוא המבדיל בין האדם לבין הבהמה, אך אין זה אומר שהמילים הם בגדר חי.
ועוד דיעויין האיש קידושין, ושם מבואר דמעשה חלות קידושין הוא גם ניתן להגיב בשני דרכים, וברור שחלות קידושין היא חלק יותר גבוה מדיבור דהרי בן-נח לא יכול ליצור חלות קידושין, וזה דבר שקיים במדרגת 'ישראל' בלבד.
ואף שכך הוא ניתן להגדיר בשני המינים.


אך יעויין שם עוד, דבדבר שהוא דרכו דאיש אמרינן לשון זכר, ובדבר דהוא דרכא דאישה אמרינן לשון נקבה. וידוע דט' קשר של שיחה נטלו הנשים (והעשירי יודעות הן אצל מי הוא נמצא ואכמ'ל), וממילא מילין הן דרכא דנשים ולכן הווה ליה למכתב בהו לשון נקבה, ואם כן קשיא לדידי.
אך נראה לענ'ד בפשטות ליישב דאימתא דפמינסטיא עילויה וע'כ כתב בלשון זו ע'מ להסתיר דבריו אך לגלותם ברמיזא. וק'ל


בברכת ולמצנתקים אל תהי תשובה.
ואולי יש לומר שכוונת הגמרא היאאור שחור

אינה שהם ארבעה מילים, אלא שיש בשבילן ארבעה מילים

באר פרט הסבר והדגםאניוהוא
שפירוש מה שכתבה הגמראאור שחור

"ל"גבל הכוונה היא בשביל הגבל, וכן בכולם. אמנם צריך עיון לי מה הם אותם ארבעה מילים

אחר בקשת המחילה מרבנן, הנכם טועים.היא שיחתי
והנני דן אתכם לכף זכות, כדאמרן, 'משום חורפא- שבשתא' (אע''פ שאותו שפירש שהכוונה למייל אנגלי, הנה לא שם לב כי בגמרא אין שני יודיין אלא אחת. וכנראה שאינו חכם ממקומנו ואינו דובר שפתינו).
וודאי לי שהנכם יודעים בעומק ידיעתכם את התשובה, אך אין זה מגיע אליכם לתודעה, כמאמר חכמינו 'מלתא דלא רמיא איניש לאו אדעתא'.
ומשום מעלתכן, אנסה אני הדל להראות נכוחה כאספקלריא מאירה את ביאור הגמ'.

דהרי מצינו באותו גן דינה שהוזכר אצל כבודם, דהוריהם ואחיהן לימדום דאין סופרין את האנשים, משום אותו סיפור על דוד המלך שספר את עמ''י ונענש, ואכמ''ל.
ואם כן, כידוע לכבודם שאותיות התורה השוו למניין עמישראל, וא''כ אותיות העבריות הם כאנשים, ואין למנותן! לכן, באה אלינו הגמ' הקדושה ואמרה לנו מניינם, כדי שלא נצטרך למנותן.
והדבר ברור לחכמים.
ק''ג דהרי 304 אלפים אותיות התורה וואו שישים ריבואנחשון מהרחברון
לא הבנתי דברי מעלתוהיא שיחתי
ודבריו יצאו משובשים. אין זה כי אם כבודו לא מצוי במקומנו.
אודה לרבנו באם יועיל ויואיל לבאר דבריו.
יש רק 304 אלף אותיות. ולא שישים ריבואנחשון מהרחברון
ככה 'זה כנגד עמ''י קצת קשה
דברי אמורים מתוך ספר הזוהר הקדושהיא שיחתי
ואם תרצה תשובה לשאלתך, מצאתי בשם רב אחד. בשם בספר המקרא והמסורה (סימן י"ב), ושם האריך בענין זה מאד, והביא כמה וכמה תירוצים מגדולי האחרונים, כלהוסיף הרווחים בין המילים ועוד. וסיים, שאמנם יהיה יותר מששים ריבוא, אך יש לחשב גם את שבט לוי שנכללים במנין, וגם להם יש אחיזה בתורה. ע"ש. והנה שבט לוי היו כעשרים ושנים אלף מגיל חודש ומעלה, ואילו ישראל נמנו מגיל כ' עד ס', יתכן א"כ שבני הגילאים האלו משבט לוי, ישלימו המנין בדיוק. ויש להוסיף עוד ששישים רבוא אינו בדיוק אלא הם 603,550
בדרך הפשט כבר כתב על זה בפני יהושעאניוהוא
אל נראה לי להוסיף, כי כדרכם של היהודים,
כל דבר יתווכחו וכל אחד יבין אחרת מהשני,
וכדאמרי אינשי, ע'מ למיעבר מבחני דרבנותא (דמתקרי היכלא דשלמה) יש לומר פלוגתא בכל תיובתא...
וא'כ אתי שפיר, שכל אות בתורה יש תרי פירושי וא'כ ש אלפי אותיות הן ס' ריבוא דעות וק'ל.
עדיין קצת קשההיא שיחתי
דהרי אומרין דכל ב' יהודין הוו להו ג' דעות. וא''כ יש מעל ומעל לאותיות התורה
אך לא עסקינן בדעות היהודים, אלא בהסבר האותיותאניוהואאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך