יש לי חברה שחושבת שהארי פוטר זה אמיתי
נקומה נא
זה אכן אמיתי, יקירתי..אלבוo דמבלדור
כן אחי, רק איפה ההוכחות?!נקומה נא
חמודי אתה חיי בסרטעל חוף מבטחים
זה הכל חוץ מאמיתי



...תמיד בבטחה
ברור שזה קורה בתוך הראש שלך, אבל למה, תגידי לי, זה אומר שזה לא אמיתי?
"האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם" - ואת לא זכית לזה!אלבוo דמבלדור
פעם הבאה שיש ארוע, תבקשי ממנה להביא בירצפתבינייש פתוח
מה שכן, יש יצורים כאלו במציאות. יש כשפים ויש מכשפים.חמדמדה
לא אני אמרתי. זה כתוב במקורות. ואני מדברת על דברים מעבר ל"ומכשפה לא תחיו..."
אחי, היא חושבת שהוגוורסט קיים!!!!נקומה נא
*אחותיזית שמן ודבש
לפי הרמב"ם אין דבר כזהבינייש פתוח
הוא פוסק במשנה תורה (הלכות עבודה זרה אם אני לא טועה) שאי אפשר לפעול נגד חוקי הטבע דרך הסיטרא אחרא (רק דרך נבואה או משהו כזה). לפי הרמבם אין דבר כזה חרטומים שהפכו מטות לנחשים (לצורך העניין) אלא הכל אחיזת עיניים.
זה מחלוקת מאוד גדולה וזה נשמע להרבה אנשים מאוד לא פופולרי בעולם היהודי, אבל זה ממש לא דעת יחיד. ראש הישיבה שלי הולך בדרך הזאת. (כלומר לפי זה, האיסור לעשות קסמים כביכול, הוא בעצם לעשות טריקים בשביל שיגרמו לאנשים לחשוב שיש לי כוחות על טבעיים)
זה מחלוקת מאוד גדולה וזה נשמע להרבה אנשים מאוד לא פופולרי בעולם היהודי, אבל זה ממש לא דעת יחיד. ראש הישיבה שלי הולך בדרך הזאת. (כלומר לפי זה, האיסור לעשות קסמים כביכול, הוא בעצם לעשות טריקים בשביל שיגרמו לאנשים לחשוב שיש לי כוחות על טבעיים)
מה אתה אומר??נקומה נא
תגיד, אין כזה דבר אנשים שצופים בחכמים?
שעושים כשפים?
"מכשפה לא תחיה" כנראה שבאמת יש
לא שאני חולקת על הרמבם ח"ו או משו אבל..
משנה תורה, הלכות עבודה זרה פרק י"אבינייש פתוח
יז [טז] ודברים האלו--כולן, דברי שקר וכזב הן; והן שהטעו בהן עובדי עבודה זרה הקדמונים לגויי הארצות, כדי שיינהו אחריהן. ואין ראוי לישראל, שהן חכמים מחוכמים, להימשך בהבלים אלו, ולא להעלות על הלב שיש בהן תעלה: שנאמר "כי לא נחש ביעקוב, ולא קסם בישראל" (במדבר כג,כג), ונאמר "כי הגויים האלה, אשר אתה יורש אותם--אל מעוננים ואל קוסמים, ישמעו; ואתה--לא כן, נתן לך ה' אלוהיך" (דברים יח,יד).
יח כל המאמין בדברים אלו, וכיוצא בהן, ומחשב בליבו שהן אמת ודברי חכמה, אבל התורה אסרה אותן--אינו אלא מן הסכלים ומחסרי הדעת...
לפי הרמב"ם האיסור של לכשף ולעונן או ההגדרה למכשפהבינייש פתוח
זה מי שעושה טריקים ומשתמש באחיזת עיינים בשביל שיחשבו שיש לו כוחות על טבעיים. הרבה פעמים מי שעושה מופע להטוטים מגלה חלק מהטריקים שלו איך הוא עושה את זה, בגלל הסיבה הזאת (הוא אל מגלה הכל, אחרת לא תיהיה לו עבודה)
הבעיה של הרמב"ם היא פחות עם הציווי המפורש בתורהאלעד
ויותר עם סיפורי ועדויות מחז"ל שמופיעים בהרחבה במדרשים ובתלמוד
אבל לא אמורים לקחת אותם לפי הפשטבינייש פתוח
בגמרות שם המעשים מוצגים כפשט גמוראלעד
לפי הרמב"ם מי שלוקח גמירות אלו כשפשוטםבינייש פתוח
הוא טיפש
לפי הרמב"ם מי שלוקח גמירות אלו כשפשוטםבינייש פתוח
הוא טיפש
לך תגיד את זה למיליוני יהודיםאלעד
ביניהם עשרוץ אלפי רבני קהילות, גדולי עולם, ראשי ישיבות ומקובלים.
אם הם טפשים, אשמח להיות טיפש בחברתם
אם הם טפשים, אשמח להיות טיפש בחברתם
אתה חושב שיש מילוני יהודים ועשרות אלפי רבני קהילותבינייש פתוח
שמאמינים שיש עוף חול, שנשרף וקם לתחיה מהאפר שלו? או שיש נהר סמבטיון שלא זורם בשבת? ושיש תנין עם כמה ראשים שהסתובב בבית המדרש?
אפילו רש"י האמין שעוף החול קייםאלעד
יש לך גם תלונות כלפיו?
בסופו של דבר בל נשכח כי דעת הרמב"ם הינה דעת מיעוט מזהירה בבדידותה
מסרזית שמן ודבש
שלח גם לי ....רק בשמחה.
אוקיזית שמן ודבש
בכל בתי הספר והישיבות מחנכיםבינייש פתוח
לא להאמין לפי הפשט לסיפורים מסוג כזה. זה מטפורי. כך שמה שאתה הוא אומר מצריך עיון גדול.
ע.י.צ'יאל
יש יצורים, שיש נ"מ הלכתית לקיומם, וא"א להבין שהם מטאפורה בלבד.
כגון...?בינייש פתוח
ע.י.צ'יאל
לא זוכר הכול, אבל:
האם גולם מצטרף למניין?
האם סילונית כשרה למאכל?
יש דיונים הלכתיים שאינם פרקטיים מבחינה מעשיתבינייש פתוח
הרמב"ם פוסק להלכה שאסור להתחתן עם אשתו של יעקב אבינו. ויש התייחסות למה קורא אם אדם לא מבדיל בין אשתו לבהמה
ע.י.צ'יאל
אם יש פסוק בתורה ע"מ לרבות או למעט אחד מהם, הוא קיים מציאותית.
איזה פסוק?בינייש פתוח
ע.י.צ'יאל
אני לא זוכר בדיוק, אבל יש מיעוט שסילונית אינה כשרה.
היא מוזכרת במקרא? כי דיון הלכתי זה לא מספיק כמו שהראתיבינייש פתוח
ע.י.צ'יאל
מיעוט בפסוק - שאינו יכול להיות מיותר לחיה שאינה קיימת (ואל תשווה לבן סורר ומורה, כי הוא מציאותית תיאורטית יכול לקרות).
סביר שיש אופציה אחרת להסביר זאתבינייש פתוח
וזה לא שהכתוב אומר זאת בפירוש, אלא הוא מסביר דברים שנבין מה עוד דברים וכן הלאה, כך שכשמסבירים את הסיבה לכתוב זה לא חייב להיעצר בחידוש על קיומה של חיה כזאת או אחרת, אלא בעצם הדיון עליה ומה *זה* נותן לנו.
ע.י.צ'יאל
למה יש מיעוט בפסוק על חיה שאינה קיימת?
כמו שנדון עליה *ומתוך זה* נלמד דברים חדשיםבינייש פתוח
כמו שכתוב שאלוהים הציע את התורה לאדום עמון והערבים, זה לא באמת קרא, אבל לומדים מזה משהו. גם מהדיון על החיה שלא קיימת לומדים משהו, ועל זה המיעוט בפסוק. אגב אשמח למקור למה שאתה אומר
ע.י.צ'יאל
זה אפשר לומר על מדרש אגדה, לא על מדרש הלכה.
אז למה הרמב"ם פוסק לא להתחתן עם אשתו של יעקב אבינו?בינייש פתוח
ע.י.צ'יאל
אני לא יודע על מה מדובר, מה המקור?
המדרש שהזכרתי, הוא מהתורת כהנים, ומובא ברמב"ן על ויקרא יא י.
רמב"ם הלכות אישות א ובינייש פתוח
ע.י.צ'יאל
אתה משווה?
הרמב"ם מעביר בזה נק', שהאיסור הוא עד אינסוף דורות אחורה, זה לא דומה לייתור בפסוק, שהוא עניין רציני מאוד במדרש הלכה, שלדבריך הוא לאסור חיה שאינה קיימת.
ומה תגיד על זה?בינייש פתוח
הלכות איסורי ביאה פרק א הלכה יב
ע.י.צ'יאל
גם אם זה מקרה קיצון, הוא יכול להיות קיים מציאותית - תיאורטית, כמו בן סורר ומורה.
אתה רוצה לטעון שיש שלוש מילים בתורה שאוסרות יצור דמיוני?
ראיתי עכשיו והוא לא מדבר על יצור שנראה לנו בדיוניבינייש פתוח
אלא על חרקים שחיים במים
ע.י.צ'יאלאחרונה
לא הסתכלת במקום הנכון.
אני לא חושב כמוךזית שמן ודבש
לא כל דבר זה כפשוטו.
אני חושב שאין יצורים כאלה ואם ישנם- תוכיחיזית שמן ודבש
כן יש מכשפים.
אחי הגדול, אברך כולל מלומד
חמדמדה
אמר לי שכתוב בקבלה שיש אנשי זאב. סימן ההכר שלהם (בניגוד לסרט) זה שתמיד יש להם זנב...
מממממזית שמן ודבש
תעשי לעצמך טובה ואל תתימרי בגילך להבין את הקבלה.
מי אמר לך שבכלל הכוונה ליצורים פיזיים?
ו-כן, יש מלאכים- אבל זה משהו רוחני.
אני לא מתחשב בזה ביום יום.
ואני גם לא רוצה שישלחו אותנו לאשפוז.
ברור שאני לא מבינה! ודאי שלא...חמדמדה
באותו עניין, ידעתם שעוף החול מקורו ביהדות?בינייש פתוח
הוא מוזכר בגמרא בתור עוף שלא טעם מעץ הדעת לכן איננו מת אלא נשרף ונולד מהאפר שלו. ואני די בטוח שלא מיוחסות לו כוחות על טבעיים אחרים. וכמובן כמו שנאמר כבר, לא אמורים להתייחס לדברים כאלה כפשוטם.
תביא מקורנושאת עיניים
מסכת בבא בתראבינייש פתוח
לא בטוח לא זוכר איפה בדיוק
כן. ידוע. ניראה לי שלמה המלך נעזר בוחמדמדה
לא מדויק.רק בשמחה.
לא נורא...אולי פעם הבאה...
למה לא מדויק?זית שמן ודבש
בנוסף, את קרתגו יש להחריב.הגיגים בע"מ
אני חושב שג'י קיי רולינג לקחה אותו דווקא מתוך המיתולגיה היווונית.
גם שם הוא מופיע.
ואולי הם לקחו את זה מאיתנוזית שמן ודבש
אולי, אין לדעת.הגיגים בע"מ
אני ישאל את חברה שלינקומה נא
כנראה שהיוםnrho100
זה כבר לא אמיתי או לפחות חלש בהרבה כי כשנחלש היצר לעבודה זרה נחלש גם הכוח לכשפים בסוף בית שני....
שוב, זה למאן דאמר שיש כשפים דרך הסיטרא אחראבינייש פתוח
אגב תגידי לחברה שלךבינייש פתוח
שלפי הספרים אסור לחשוף את עולם הקסמים (וזה גם ההסבר היחיד ללמה לא ראינו קסמים אפ פעם...) כך שאם אשה הייתה כותבת ספרים על כל העולם הזה וכל המלחמות שלהם, היא הייתה אמורה להיות בכלא ממזמן... סליחה באזקבאן
חחח גדול...חמדמדה
ומי ישלח אותה לשם?זית שמן ודבש
אל תדאג.. יש מספיק אנשים, אבל אם תנסו להגיד לה---
נקומה נא
אודיובוק טוב?Lully01
מכירים אודיו בוק טוב להארי פוטר??
שמעתי את ספרים 1+2 ביוטיוב שהקריאה the reader האלופה ולא מצליחה למצוא משהו שאהבתי לספרים שבאים אח"כ לצערי... אשמח לעזרה (הכוונה למישהו שמקריא את הסיפור איך שהוא מהספר, ולא מסכם את הפרקים כמו ב'תם ונשלם הקונדס' למשל)
אם אנגלית הולך - אז ההקראה של ג'ים דייל מצוינת.מתואמתאחרונה
האם לדעת הספרדים הארי פוטר יוצא בהדלקתאיגנוטוס פברל
נרות חנוכה ידי חובה ע"י זה שמר דראסלי מדליק? הרי זה המקום שהוא מחשיב כבית. (אגב לכן כולם חוזרים לחופשה בחג הזה של הנויצרים כדי להדליק נרות חנוכה בביתם)
השאלהקעלעברימבאר
אם וולדמורט מדליק בשביל הארי, האם אומרים וולדמורט כגופו (בגלל ההורקרוקס של הצלקת) או לא?
תראה, לפי מה שראיתי בפניני הלכה, בחורים שישניםאיגנוטוס פברל
בפנימיה, שאחד ידליק בשביל כולם בחדר, אז כנראה זה יהיה רון, כי הוא הגדול מבינהם
אבל אשה יכולה להדליק בשביל בעלה שמחוץ לבית, כיקעלעברימבאר
אשתו כגופו.
אז אולי גם וולדמורט כגופו של הארי? השאלה אם בית רידל או אחוזת מאלפוי זה נחשב הבית של וולדמורט. אולי זה שהוא שם שם את היומן זה נחשב שהוא השתתף בפרוטה עם בעל הבית?
השאלה אם זו חובת הדר או חובת הבית125690
השאלה היותר גדולהקעלעברימבאראחרונה
אם מוסיף והולך כמו וולדמורט שכל שנה הוסיף הורקרוקס עד שהגיע ל8. או הולך ופוחת כנגד כל הורקרוקס שהושמד
בספרקעלעברימבאר
הראשון מוזכר שהאגריד אומר שקווירל נפגע מליליות ביער השחור.
הסתכלתי באינטרנט מה זה במקור, במקום ליליות מופיע hag. בדקתי והכוונה לסוג של מכשפה רעה או פיה רעה בפולקלור האירופאי
הסתכלתי באינטרנט מה זה במקור, במקום ליליות מופיע hag. בדקתי והכוונה לסוג של מכשפה רעה או פיה רעה בפולקלור האירופאי
לא זכרתי כבר שכך זה תורגם...מתואמת
אם אני לא טועה, גם בספר השלישי מופיע אזכור של hag, כאחד מהיצורים שמגיעים הרבה להוגסמיד כי אינם יכולים להסוות את עצמם היטב בקרב מוגלגים. מעניין איך שם זה מתורגם...
שם זה אמגושית, לא?קעלעברימבאר
אמגוש זה כהן דת פרסי, שהפך אחר כך בגמרא לכינוי למכשף לזכרוני
נכון, מצלצל לי מוכר... (כבר שנים לא קראתי את הסדרהמתואמתאחרונה
בעברית)
"יום אחד היה מזג אוויר מושלג"אנטיוכוס
"ואני מטייל לי להנאתי במכתש גודריק. אני נהנה מהטיול, מבסוט מהטיול, כיפכוף של טיול. לפתע ראיתי ספר של ריטה סקיטר.
לא חשדתי בו.
מה אני חשדניסט?
ואז אני ממשיך לטייל, ואני רואה זקנה (מהשורש מבוגר).
לא חשדתי בה.
למה עשתה לי משהו?
ואז התברר שבספר ריטה גנבה לזקנה את הזכרונות, והזקנה קראה בלחשננית רק לי לעלות למעלה.
פה חשדתי!
ואני מדריך על הספר ומדריך עליו וצועק: "ריטה תחזירי את הזכרונות לבתחולדה, גנבת! תחזירי לה את הזכרונות, שקרנית!
ואני מדריך על הספר
ומדריך עליו
ומדריך עליו.
ואז הבנתי שבטעות אני מדריך על השרביט שלי ושובר אותו".
"הארי, אולי תגיע לעיקר, לקטע שבו פגשת את וולדמורט?
"מה?"
"נו הארי... באת לספר על המפגש עם וולדמורט"
"אדוני יש פה טעות! אתם קראתם לי לספר על השקרים של ריטה סקיטר, לא על מפגש עם וולדי-מה-שמו!"
"(בלחש) נו תעשה טובה, בקשה..."
"הנה זה חוזר אליך! מחקו לך את הזכרונות אבל זה חוזר,אליך היום הזה! ואז מה קרה?"
"ואז"
"ואז!"
"ואז! הזקנה התפצלה לשתים. אז יריתי עליה 3 קללות עם הבזקי אור. ככה פלוםי פלופי פלופי.
מתוך הזקנה יצאה נחשית ענקית שהסתובבה בצורה אלפטיסטית ונחתה ליידי.
היא זימנה את המנהיג שלה. הוא היה עם שרביט איזה 6000 קילומטר אורך בלי להגזים!
הוא רצה להרוג אותי.
אמרתי לו 'אל תהרוג אותי! יש לך כבר 6 הורקרוקסים! תהרוג אותם! (מה זה הוגן שיהרוג רק אותי?).
ואז לקחו אותי לאחוזת מאלפוי, ושם באחוזה זה ממש מרגיש כמו באחוזה! ויש שם אוכלי מוות עם שרביטים שעושים לייזרים, וגמדוני בית שאופים מאפים מקמח, המון קמחים של קמח! והשרביטים גמישים כמו לולב מתלבלב, לולב מתלבלב! ויש שם גובלינים שכל האצבעות שלהם זה זרת! ככה, זרת, זרת זרת! ועושים שם שיקויים מטחול ענק!"
"אני מבין שעשו עליך ניסויים? זה היה קשה?"
"כן! אמרו לי תתחתן עם צ'ו, תתחתן עם הרמיוני, תתחתן עם ג'יני! איפה אני אשים להן את הטבעת, על השרביט?
בקיצור דובי שאל אותי איפה אני רוצה ללכת, אמרתי לו בקתת הצדפים למה אף פעם לא הייתי. בדרך עברנו דרך האחוזה, לקחתי שרביט. אבל כשהגענו לבקתת הצדפים לא נתנו לנו להכנס, כי הדיוק לופין היה שם, והיה ירח מלא, מפוצץ!"
"בקיצור איך אתה מסכם את המפגש שלך עם אוכלי המוות?"
"מה?"
"נו... היכרות איתם"
"אה...משחקי היכרויות!"
"אני מצטער ששאלתי"
"אני מצטער שתשתוק! אז ככה זה הולך! 'וואטס יור ניים, מאיי ניים איז סקאביור. וואטס יור ניים, מאיי ניים איז ורנון דרסלי!"
גאוני!איגנוטוס פברל
איך אמראנטיוכוס
עבר עריכה על ידי אנטיוכוס בתאריך ט' בכסלו תשפ"ו 21:38
מאלפוי כשדרך על האף של הארי?
"ואני מדריך עליו. ומדריך עליו. ומדריך. כי אני מדריך. כי אני מדריך. בפלוגת הפיקוח"
"ראיתי את זאביני סוגר את דלת הקרון והיא לא הצליחה להסגר, לא חשדתי. ואז ראיתי לרגע את הראש של פוטר באוויר, פה חשדתי!"
ואיך אמר הארי?
"בתחולדה קראה רק לי לעלות למעלה ולא להרמיוני וכאבה לי הצלקת. לא חשדתי בה. מה אני חשדניסט?
ואז היא התפצלה לשניים.
פה חשדתי!"
נפלא125690אחרונה
בן גביר נחפז למשרדו בעודו צוהל בקול:קעלעברימבאר
"אישור תליה, אישור תליה! איפה החבל?" הוא אמר בשמחה.
"אתה מבין" הוא אמר להארי "עכשיו שיאשרו לי לתלות מחבלים מהצוואר שלהם למטה במרתפים, יצורים מבחילים, כבר לא יוכלו לזרוק פצצות סירחון על ישראל. נכון? הייתם חושבים פעמיים לפני שהייתם מלכלכים עםבוץ נגד ישראל, אם הייתם יודעים שאני יכול לתלות אתכם כמה ימים! נגמרו הימים האלה. חוץ מזה ראש הממשלה הסכים לחתום על צו גירוש לטיבי!"
חשבתי על זה -קעלעברימבאר
גמדוני הבית זה כמו השחורים העבדים שהיו בארהב, הקנטאורים כמו האינדיאנים בשטחים שלהם פעם, והגובלינים כמו היהודים שדורשים זכויות שוות
זהו? זו כל מהות היהודים - שהם דורשים זכויות?😱מתואמת
עם ההשוואות האחרות אני מסכימה.
האמת שאם כבר היהודים בסדרה הם בני המוגלגים - כי הרי וולדמורט (=היטלר) האמין בטוהר דם (=הגזע הארי), אז ילדי המוגלגים, שאינם טהורי דם, הם היהודים, שהיטלר רצח בשל היותם לא מהגזע הארי...
כאילו ישקעלעברימבאר
3 יצורים שלא שווי זכויות לקוסמים: גובלינים (שפעם בכלל לא היו להם זכויות, וגם היום לא יכולים לשאת שרביט), גמדונים וקנטאורים.
אז אפשר להקביל את זה לארהב במאה ה-19 , ליהודים היו זכויות בפועל אבל עדיין אנטישמיות (והם שלטו בבנקים), השחורים היו עבדים, והאינדאינים חיו פרא חיים אוטונומיים בטריטוריות שהממשל נתן להם
אז אפשר להקביל את זה לארהב במאה ה-19 , ליהודים היו זכויות בפועל אבל עדיין אנטישמיות (והם שלטו בבנקים), השחורים היו עבדים, והאינדאינים חיו פרא חיים אוטונומיים בטריטוריות שהממשל נתן להם

