סקרה-אנונימית
אם מישהו/י מהמין השני היה בא לתת לכם כיף, מה הייתם עושים?
תלוי עד כמה אנשים רואים אותי!!!!!חסיד חסיד


נגיד עוד איזה 2-3 אנשיםה-אנונימית
תלוי אם אני מכיר אותה או לאחסיד חסיד


מה את תעשי במקרה כזה?????חסיד חסיד


אני יגיד לו שומרת נגיעה ולא אכפת לי כיף באוויר לדוג'משהו איתי כאן

יש לי שכן חמוד כזה בכיתה ד' וכל פעם שהוא רואה אותי הוא רוצה כיף אז סיכמנו שנותנים כיף באוויר וזהו

רציני?בולי
בכיתה ד'?
הוא עדיין לא בר מצווה..
יש כאלה ששומרים נגיעהה-אנונימית
כבר מגיל 9. קשור למנהגים...
מגיל 9 חייב לשמור נגיעה!!!חסיד חסיד

לפירוט מדוע אפשר לחפש ברמב"ם ספר נשים!!

זה לא חובהלכולם...ה-אנונימית
עניין של מנהג, אנחנו נגיד נוהגים מבר/בת מצווה
ע.י.צ'יאל
עבר עריכה על ידי צ'יאל בתאריך כ"ט בשבט תשע"ט 20:59

מגיל תשע, הבן נחשב גבר לעניין נגיעה, ואע"פ שהוא עדיין לא חייב במצוות, לאשה אסור לגעת בו, מצד האיסור שלה.

גם לפני בר מצווהמיכאלצ

חייב מדין חינוך

ע.י.צ'יאל

מדין חינוך זה מצדו. היא מעצמה חייבת באופן גמור.

(סליחה על הניצלו"ש)דעתן מתחיל

לא מכיר את החילוק.. אפשר מקור לחיוב שלה?

ע.י.צ'יאל

איסור קרבה לעריות. למה שיהיה חילוק בין נשים לגברים?

כתבת שמצידו האיסור מדין חינוךדעתן מתחיל
ואילו מצידה זהו איסור ממש.. פספסתי משהו?
ע.י.צ'יאל

לא פספסת. לא הבנתי מה השאלה.

היא מעל בת-מצווהמיכאלצ

לכן האיסור שלה הוא איסור ממש, לעומת זה הילד חייב רק מדין חינוך

תודהדעתן מתחיל

לא הייתי בקיא בפרטי המקרה ולא ידעתי שהיא מעל בת מצווה והוא לא

ע.י.צ'יאל

החיוב הוא מצדה.

פסדר מה הקשר? יש כאלה שמגיל 3 שומרים נגיעהמשהו איתי כאן


ברור שלא. למה מי הוא/היא?בעוז וענווה!


הייתי אומרת לו באדיבות ובתקיפות: "אני שומרת נגיעה. תודה."לזמר לשמך עליון

בע"ה

 

ואם הוא היה ממשיך הייתי צועקת עליו.

פשוטה-אנונימית
מתישהו הייתי אצל איזה רופא שהסביר לי מה הוא הולך לעשות לי, והסביר לי את הטיפול והכל, ואז הוא אמר: סבבה? והרים את היד כזה שאני אתן לו כיף, ואני הנהנתי עם הראש, והוא קלט שאני לא אתן לו (או שהוא חשב שאני שומרת נגיעה, או שהוא פשוט חשב שלא הבנתי שאני אמורה לתת לו כיף) וסגר את היד בתנועה כזו של להתראות, והלך...
עדיין לא הייתם נותנים לו כיף, למרות שזה מייבש אותו ומפדח אותו?
לא הייתי נותנתבעוז וענווה!

"בכל מעשה עליי לחשוב האם מעשיי מוצאים חן בעיני ה' יתברך, אך ח"ו לא לחשוב מה יאמרו הבריות על מעשים אלה".

 

יש עניין לא להתבייש מפני המלעיגים עליך בעבודת ה'. שנזכה

 

מוסיפה במאמר מוסגר שאם את בעלת חזות תורנית אז הבעיה גדולה יותר כי אם תיעני לו ותתני לו כיף זה יכול לגרום לחילול השם. וזה כבר לא ממש טוב...

 

בהצלחה.

מייבשתפשוט אמת.
מייבשכיפת ברזל-סרוגה

ואומר סליחה אני פשוט שומר נגיעה

 

 

הייתי מסביר בעדינותבן_אהוב
שאני שומר נגיעה ומסביר את המשמעות... שזה לכבודה, כבודה בת מלך פנימה... ולכבוד אישתי לכשאכיר אותה ואבנה איתה את ביתי
ע.י.צ'יאל

זה לא ממש נכון...זו לא הסיבה לשמור נגיעה.

זאת באמת לא הסיבהבן_אהוב
אבל מי שתרצה לתת לי כיף ממילא לא תבין את המשמעות העמוקה יותר... זה בשביל לסבר את האוזן;)
ע.י.צ'יאל

זה לא נראה לי כ"כ.

זה קצת כמו להגיד 'על קן ציפור וכו', מה הבעיה פשוט להגיד שזה אסור, בלי לתת נימוקים שנשמעים טוב?

אני חושב שהרעיוןבן_אהוב
הוא להסביר, להידבר... אני לא רוצה שאחרי המפגש הזה היא תחשוב לעצמה: "כל הדתיים האלה ככה וככה" אני רוצה "לצאת ג'נטלמן", לא בשבילי, בשביל כל הציבור שלי, שאותו אני מייצג.
ע.י.צ'יאל

אבל אתה מייצג אותו בנימוקים לא נכונים!

גם הללבן_אהוב
לימד את אותו גר על רגל אחת ואידך זיל גמור. אני סובר שאם אני אטרוק את הדלת בפרצוף( או אדחוף באמת הבניין, אם להיות נאמנים לסיפור ) אותה נשמה אבוד תאבד יותר
אני חושב שאנחנו מייצגיםבן_אהוב
שתי גישות שונות, בית הלל ובית שמאי, ואני רק אומר שההלכה כבית הלל ברובא דרובא של המקרים;)
ע.י.צ'יאל

אני לא חושב שיש פרשן אחד שיגיד שמה שהלל אמר היה לא נכון.

זה כבר עניין של פרשנותבן_אהוב
תרתי משמע ;)
ע.י.צ'יאל

אתה באמת חושב שצריך לעוות את היהדות כדי למשוך אליה טועים?

הלל עיוות את היהדות?!בן_אהוב
ע.י.צ'יאל

ח"ו! אבל אתה אמרת שכדי שהיא תתקרב ליהדות אתה תגיד לה טעמים לא נכונים.

גם להגיד לגר שאהבת לרעך כמוך זאת כל התורהבן_אהוב
זה לא שיא המדויק... ;)
העיקר הוא "ואידך זיל גמור" ואם אני אצור לה חוויה מפדחת במקרה הטוב ומבישה במקרה הרע היא לא תלך ללמוד שום דבר..
ע.י.צ'יאל

אני משוכנע שהלל לא אמר טעם לא נכון, גם אם לא מלא.

ואתה חושב שאם היא תבוא מנק' הנחה שהדין הזה הוא בשביל כל כבודה וכו', זה ימשיך נכון?

אני רוצה להאמין שכןבן_אהוב
לפי שיטתך היא תתרחק 100%
ע.י.צ'יאל

לפי שיטתך היא תמציא דת חדשה.

ממש לאבן_אהוב
היא תגלה את אור היהדות ותתקרב
ע.י.צ'יאל

הסיבה היחידה שהיא תתקרב, זה כי היא תחשוב ששמירת נגיעה זה בגלל כל כבודה וכו'. מה היא תעשה כשהיא תגלה שלא?

היא תבין ותתמודדבן_אהוב
זה כמו ילד קטן שלא מספרים לו את כל האמת, כשיגדל הוא יבין...
ההיתי מסבירה לו ולא נותנת לו..על חוף מבטחים
בטח שנותן כיף!דוד!
א. זה כבוד מינימאלי לאדם שמולכם!
ב. אם לא תיתנו כיף יש סיכוי גדול שזה יהיה חילול ה'...
ג. מותר לתת כיף במקרה כזה, זה לא נגיעת חיבה כי את לא רוצה בזה..
ד. זה סתם פדיחה לא לתת כיף.. זרמי... חחח
צדיק יש לך בלבול במושגים..פשוט אמת.
לתת כיף זה חילול ה'.
חאלס להתייפיף....
זה מעליבדוד!
ע.י.צ'יאל

מה ההגדרה הראשונה של קידוש ה'?

רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ה' הלכה א'בעוז וענווה!

 

כל בית ישראל מצווין על קדוש השם הגדול הזה שנאמר ונקדשתי בתוך בני ישראל ומוזהרין שלא לחללו שנאמר ולא תחללו את שם קדשי כיצד כשיעמוד עובד כוכבים ויאנוס את ישראל לעבור על אחת מכל מצות האמורות בתורה או יהרגנו יעבור ואל יהרג שנאמר במצות אשר יעשה אותם האדם וחי בהם וחי בהם ולא שימות בהם ואם מת ולא עבר הרי זה מתחייב בנפשו.

 

וגם - מצות לאו סג - לא לעשות דבר שיתחלל בו שם שמים בין בני אדם

ע.י.צ'יאלאחרונה

בדיוק.

והקידוש השם השני, הוא כמובן רק בתנאי שלא עוברים על איסור.

@דוד!

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך