לא מצליח להשתייך לזרם ספציפי...מחפש אותי

אני נשוי עם ילדים 

לא יודע מה לעשות ...

הילדים בחב"ד

אני מחבר בהשקפה גם ללאומי וברסלב וחסידות בכלל

נמצא בצומת דרכים כי אני רוצה להנהיג את הבית 

אך לא מצליח למצוא מקום שמכיל את הטוב שבכולם 

זה גורם לי להרגיש בפנים מאוד בודד

מישהו מזדהה עם המצב שלי ויכול לתת עיצה- אשמח...

עשה לך רבמושיקו

ותלמד תורה..

 

שיעורים בנגלה ובחסידות, לקבל פורפורציות ומושגים שיוכלו להוות  עוגן להמשך.

הבעיה היא שכל רב בדרך כלל משייך את עצמו לזרם מסוייםמחפש אותי

ואז זה חוסם אותי

זה לא שאני לא מתייעץ עם רבנים אבל אני לא מצליח להשתייך לזרם ספציפי

להסתכל על המיינסטרים של כל זרם ואז להכריע או לפחות לקחת צדshaulreznik

לא רוצה להוציא לעז על יהודים, אבל במבחן התוצאה בחב"ד מקפידים יותר על קיום המצוות מאשר בציונות הדתית. כמו כן, בחב"ד יותר מיושבים בשכלם מאשר בברסלב.

..יחידי
אפשר להחזיק בהשקפה דתית לאומית ולשמור על דרישות ההלכה. עיגולי פינות בהלכה הם לא חלק מהשקפת העולם של הציונות הדתית, ובוודאי שלא אצל הרב קוק ובתי המדרש של ממשיכיו
לא נעים להגיד אבל היום לא כל מה שהלכה כזה ברור שהלכה.פיצוחית

נראה כמו הידור וכדו' לדוג' גרביים אצל נשים.

..יחידי
ספציפית - דעת המשנה ברורה היא שאין בזה חובה (או"ח סימן עה ס"ק ב), ויש שפוסקים כמותו כנראה
יש בעיות מציאותיות - אבל הן לא מעוגנות באידיאולוגיה. וגם בתוך הציונות הדתית יש קהילות שמוכרות כיותר מקפידות או מחמירות.
עצבות היא לא עבירהמושיקו

אבל  לאיפה שעצבות יכולה להוריד שום עבירה לא יכולה להוריד.

 

יש 'הידורים' שנועדו לכה"פ שידעו איפה הגבול עובר.

בחב"ד יש רבימושיקו

אפר לקחת מחב"ד הרבה דברים

 

אבל חבדניק אמיתי הוא מחויב לרבי לתורת החסידות וללימוד החסידות..

 

מאתגר אבל שווה

 

 

שקר וכזב, הוצאת שם רע והכללה גסההסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך י' באדר תשע"ט 09:15
ולייתר דיוק, בניגוד לחב"ד שהיא תנועה מאוד מוגדרת, הציונות הדתי אינה חסידות או תנועה מוגדרת.

ממילא במשך השנים, רבים שבציבור החרדי לגווניו הוצאו החוצה ועזבו הכל, בציונות הדתית אפשרו לאנשים להישאר וכך גם רבים המשיכו לשמור שבת, כשרות טהרה וכד' חינכו את ילדהם במוסדות דתיים ורבים מאוד התחזקו בזכות זה.

לגופו של עניין, אצל עשרות האלפים של הציבור הקשור לישיבות ולת"ח בציבור הדתי לאומי, יש הקפדה על שמירת הלכה כדינה ע"פ הפוסקים המקובלים בישראל, לא פחות מבחב"ד ואף יותר למשל מקפידים על הדינים הפשוטים בכל הפוסקים (כולל שו"ע הרב) של זמני תפילה, שינה בסוכה, איסור גמור לאכול לפני התפילה לאדם בריא ועוד.
אהה, כן, כשמחפשים עם פינצטה...shaulreznik

קח אדם ברחוב ותשאל אותו: "מי מקפיד יותר, הסרוגים או החרדים באופן כללי? מי מציית להוראות הרבנים, חב"ד או הציונות הדתית?"

 

כמו כן, אתה מוזמן לעקוב אחרי החדשות, כאשר ה"דתיים הנורמליים" שונאים את חרד"ל ובוכים מרה על הרכב הרשימה של הבית היהודי (כי חרד"ל!) וכו' וכו'. 

 

נכון, הציונות הדתית היא תנועה לגמרי לא מוגדרת ואף מתפוררת.

זה מצדיק הוצאת שם רע על עשרות אלפים?!הסטורי
כי לאדם ברחוב יש איזו שהיא תמדית?

חוץ מזה, שאחרי הנהי בתקשורת, עובדה שהן הוועדה והן המרכז של המפד"ל (הפלג שלכאורה הוא פחות 'דוס') בחרו לכל המקומות הראליים וגם הראשונים אחריהם, תלמידי חכמים ותלמידיהם וה(לא רוצה לכתוב הגדרות משמיצות) פחות מדקדקים נשארו ממש מאחור.
ראשית, הסטראוטיפים לא טועיםshaulreznik

וזה מוכח מדעית:

Truth, lies and stereotypes: when scientists ignore evidence | Aeon Essays

 

שנית, עצם השימוש במונח "דוס" בקרב הסרוגים הוא אינדיקציה טובה ליחס מזלזל כפי ההידורים הלכתיים. החרדי המצוי שומע על מישהו שמקבל על עצמו הידור כזה ואחר ואומר "כל הכבוד, איזה צדיק, הלוואי עליי". הסרוג המצוי רואה באותו המהדר "דוס" ועוף מוזר. 

 

המפד"לניקים בחרו לעצמם רבצ"ר במיל' עם עמוד שדרה מאוד, אבל מאוד גמיש (ע"ע ענף התודעה היהודית ואישורי זקן), את יוגב נטול הזקן ואת בן דהן הממלכתי. אהה, ואז רצו לחפש בנרות אישה, כי "הדתיים הנורמליים" רוקדים לצלילי החליל החילוני שדורש "ייצוג".

אתה ממשיך בכח בהוצאת שם רעהסטורי
כמי שמכיר את האנשים שלושתם תלמידי חכמים והזקן, נו, יש הרבה עמי הארץ עם זקן ארוך...

לגבי הביטוי שהזכרתי, חיפשתי איך להגיד בצורה לא משמיצה. אני מכיר רבים שמחמירים במה שצריך להחמיר, לא פחות מהרבה חרדים. אמנם אופנת כל המרבה להחמיר הרי זה משובח- באמת פסולה, שבד"כ לא שמים לב שהחומרא מגיע לידי קולא בדברים שהם עיקר הדין.
למשל 'החומרא' להתפלל בדיעבד...
שכחת להוסיף "גאונים, עוקרי הרים שליט"א"shaulreznik

במיוחד הרב פרץ שמכריח להאזין לשירת נשים כי המדינה מעל הכול

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/232537

 

אגב, היעדר זקן הוא ביטוי מובהק לרצון "לא להיראות דוס". זוהי תובנה אנתרופולוגית בסיסית. מי שדתיותו מפריעה לו (בתת-מודע), מנסה להסתיר אותה.

לא נכנס אם זה נכון או לאמושיקו
אבל הא-ב של חסיד זה אהבת ישראל לכל אחד באשר הוא
לא סותרshaulreznik

אפשר לאהוב יהודי ולהסתייג מהשקפת העולם שלו.

אפשר להסתייג,בלי להוציא שם רע...הסטורי
מושיקו
חסידים מהדרים במצוות,יותר ממה שצריך.

זה לא סותר את הזולת ששומר מצוות לפי דרכו והוראת רבותיו,לפי השו"ע כמובן.
'חסיד' - כהגדרתו בדברי חז"ל ובספרי הראשונים והאחרוניםהסטורי
הוא אחד שמקיים את כל חובותיו על פי הדין, כפי שמחוייב כל יהודי וע"ג זה מוסיף כפי כוחו ומהדר.

תמיד המושג 'חסיד' היה שמור לייחידים.

בשלוש מאות השנים האחרונות, זה הפך לשם של תנועה. חשוב לזכור ש"אל תסתכל בקנקן וכו'". ישנם יהודים רבים, צדיקים וחסידים (בהגדרת חז"ל) בלבוש/תנועה/קבוצה זו וישנם גם באחרת.

כפי שציינתי, כדי לעמוד בהגדרות 'חסיד' של חז"ל, ההידורים חייבים לבוא ע"ג שמירת עיקר הדין בדקדוק. למשל מי שמהדר לחשוש לכל מיני מושגים רוחניים ובגלל זה מבטל מצוות עשה מדאורייתא של שינה בסוכה, או מהדר בהכנות לתפילה ובגלל זה מבטל תפילה בזמנה ומברך ברכות ק"ש בשעה שהן לבטלה לרוב מוחלט של הפוסקים - אולי יש לו על מי לסמוך, אבל שלא יחדוב שהוא יותר צדיק או 'חסיד' מאחרים.
אגב מי שקרא לחסידים 'חסידים'מושיקו
היו המתנגדים
אל תסתכל בקנקן וכו'הסטורי
נראה לינפשנו חכתה לה'אחרונה

שצריך להיזהר מאוד בלשון ובמה שכותבים במיוחד בדורינו. היום כבר מבינים שצריך לדבר אחרת לא יעזור לאף אחד ההשמצות והמחלוקות אלא להיפך צריך להיתמקד בנקודות הטובות ולהרחיב אותן ולראות בהן עיקר.

ובנוגע למה שכתבת על חסידות ברסלב אני הייתי מציע לך להיכנס קצת יותר ולהכיר את החסידות גם על צדדיה האחרים והעמוקים. אני מאוד מקווה שברסלבר בשבילך זה לא רק אחד שמקפץ כל היום על סוואנות. בקיצור לא להכליל ולכתוב שטויות כי זה כמו שאני יפצה את פי על חסידות חב"ד בעוד אני מכיר רק את הצד של המשיחיסטים או האלוקיסטים.

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך