מכתב לדתייםישעיה אברהם.
תמיד רציתי להגיד את אשר על לבי, על רש"י.
ועל המפרשים מסורתיים.
צריכים לדעת..כולם חושבים שרש"י הוא המפרש הראשי של התורה,והתנ"ך. לא.רש"י לא הוא המפרש. אלא רש"י מביא את הפרושים של חז"ל, או דברי החכמים.
הוא בעצמו לא מפרש.
כך גם הרבנים, לא מפרשים, אלא מביאים את הפרושים של הקודמים לפניהם.
כך כולם מגיעים לרשימת
המפרשים המסורתיים,
עד תקופת בית שני.
כך גם כולם לא, מפעילים את היגיון הבריא של עצמם, או את השכל הישר של עצמם, בכדי להבין את התורה.
וכך נוצר תורה שכולה דמיונית, שלא תואמת את התורה שבכתב.
היא נקראת על ידי הדתיים תלמוד תורה.
עם קצת מפעילים את העיגיון הבריא של עצמנו
נוכל לראות את השוני בין
התורה, לבין התלמוד.
אבל מה לעשות הרי הילדים גדלים עם התלמוד, ורש"י.
אז מי אני, או אנחנו שנגיד
לדתיים שהתלמוד לא נכון.
למרות ברש"י רואים בעניים שהכול דמיוני.
ככה זה שהופכים תרבות
לדת.בדת יכולים להכניס
דברים דמיוניים כיד המלך.
הרבה פעמים אני עומד לפני דתיים ומנסה להסביר את משנתי.
אבל לא מצליח.
אני לא מבין אותם.
והם לא מבינים אותי.
צריכים להבין.
יש בין החילוניים,
והדתיים משהו משותף.
שניהם חושבים שהתורה היא דת.
ומאיפה זה בא?, בתלמוד
התורה.בעיני הדתיים התלמוד נמצא מעל התורה, התורה היא פשט,
לכן יש להאמין לחכמים ולנבונים, אחרת נלך לאיבוד.בעיני החילוניים, עם התורה היא דת, אז מה לנו ולדת הזאת.
בקיצור יש לנו הרבה עבודה אחרי הבחירות.
את הדת יש להפריד מהמדינה.
את התרבות שלנו, יש לשמור.
כי את המנגינה הזאת,
אי אפשר להפסיק.
מה לכל זה לנגיעה קוצ'נית
או לקוצ'יני אחי הכי.
כי לנו יש את המסורת הכי
קרובה לתרבות היהודית.



.
לא הצלחתי לקרוא עד הסוף מרב זעזוע,,,,,,,,
אין לי מילים. אני בהלם. ורק מהשורות הראשונות. מי אתה שתדבר על רשי? מי אנחנו שנדבר??
סליחה על זה. אני בשוק
לא דברתי שום דבר רע על רש"י.ישעיה אברהם.
תקראי טוב.
לא יודעת אם אני רוצה לקרוא את זה,,,,,,,,
אין דבר.אנה דור.ישעיה אברהם.
שמתבגרים מבינים יותר.
אתה פשוט אשכרה כאילו כמוחסיד חסיד

מסיונר או כומר נוצרי!

או חבדניק יהודי.חוני המעגל פינות
טוב הוא לא עד כדי כך גרוע.
חסיד חסיד.אתה מתבלבל ..ישעיה אברהם.
חסיד תקשיב.
אתה חייב לעשות הבדלה בין התורה שבכתב
בין התורות של חז"ל.
התורות של חז"ל אינם נכונות. עובדה ששום דבר
כבר 2000 שנה לא מתקיימות . והמשיח של הדת הזאת לא מגיעה.
אז בוא ונחזור לתורת משה.
סוף סוף הבנתי!מיכאלצ

אתה קראי.

זהו. זה מסביר הכל.

ע.י.צ'יאל

מה הקשר להפרדת הדת והמדינה?

כן יש להפריד את הדת מהמדינה.ישעיה אברהם.
לא עוד מימון לישיבות .
לא עוד מפלגות דתיות , שמנצלים את המדינה.
ע.י.צ'יאל

הבנתי. אבל מה הקשר למה שכתבת על התורה?

אתה דתי?????????????אחת ולתמיד.
סלח לא זה לא נורמלי מה שאתה כותב זה כפירה!!
לא .אני יהודי.ישעיה אברהם.
זה לא כפירה על פי התורה.
זה כפירה על פי הדת.
אז אתה מודה שאתה כופר?אחת ולתמיד.
את מאמינה בישו?חוני המעגל פינות
אז את מודה שאת כופרת!

ואת גם לא קראית!
אבוד לך הכפירה זה חלק ממך.


נו במת...
חוני מעגל פינות . אני בן.ישעיה אברהם.
ואני לא קראי.
אני הגבתי לה.חוני המעגל פינות
הרמיוני.לא לא מודה.ישעיה אברהם.
גריינגר נכון אני.ישעיה אברהם.
נכון גריינגר אני כופר בדת חז"ל.
אבל לא בתורת משה .
ע.י.צ'יאל

ואתה מקיים מה שכתוב בה?

כמה בלבולים אני רואה בדבריך.נגרינסקי

א. כל הפרשנים הם על דרך הפשט והדרש.
- לא כן. חלקם אמנם מפרשים בדרך זו כמו רש"י לדוג', אך בין הפרשנים על המקרא תוכל למצוא גם פרשנים על דרך האליגוריה, הדקדוק ועוד... אבן עזרא, רלב"ג לדוגמא.

ב. המדרשיות (והפרשנים על דרך זו) המובאות בין השאר גם מהתלמוד הן דמיונות.
- הרמב"ם כתב בהקדמתו לפרק חלק במשנה על ג' כתות בהבנת דברי החכמים. הכת השניה מבינה את המדרשים כפשוטם ובשל כך מזלזלים בחכמים האומרים אותם. אתה צועד בגישה זו.
זו אינה חכמה לייחס דבר לאדם מסויים ואז לצאת על האדם למרות שהוא לא אמר זאת. על דבר מעין אלה אמר הרב קוק על האתאיסטים - "הא.להים שאתם לא מאמינים בו, גם אני לא מאמין בו", שהרי הם דמיינו את הא.להים ברוחם ודימו שהוא שליהודים, מה שלא נכון...
מומלץ לפני הבעת דעה ללמוד את גישת היהדות הרבנית בעניין זו ואמיתות גישה זו.

ג. בדת אפשר לדמיין. בתרבות לא.
- פה, לדעתי, אתה עומד על נקודה נכונה. והיא שהיהדות היא לא דת, אלא תרבות. אממה, תרבות לא יכולה לשרוד אם הערכים בה היא דוגלת לא באה לידי ביטוי מעשי או שביטוי מעשי לא נותן לה עזר. לשם כך לתרבות היהודית יש חוקי דת שבזכותם התרבות היהודית לא נפסדת. אפשר לראות במציאות היכן התרבות היהודית משתמרת יותר, אצל יהודים דתיים או אצל פורקי הדת.
נגריסקי.אני חייב לך תשובה.ישעיה אברהם.
ע.י.צ'יאל

גם לי.

נגרינסקי . תקשיב, את דרך הפשט.ישעיה אברהם.
מה שדתיים שוכחים שהמקרא הוא דיברי אלוהים חיים .לצורך העניין נקרא למקרא פשט.
את פשט הראשון הבנתי יפה.
אבל על פי הדת להבנתי לא הבנתי.
ואז אני הולך למפרש הראשון שנראה טוב,
ומנסה להבין את הפשט הראשון,
אבל להבנתי לא הבנתי את המפרש הראשון.
ואז אני הולך למפרש השלישי, ומנסה להבין את מה
שהבנתי מהפשט הראשון.
אבל המפרש השלישי מתברר, מחייב למפרש הראשון, למה ? כי המפרש הראשון חכם באדם,
הוא אלוקי,שאין כמותו, מי אני שיחלוק אליו.
בא נלמד קצת פילפולי גמרה.
גם בזה להבנתי לא הבנתי.
אז מה נותר לי לעשות.
לחזור לפשט הראשון, להבנתי כן הבנתי.
נגריסקי.תיקונים.ישעיה אברהם.
מחוייב למפרש הראשון.
אם לא היבנת דבר מסויים, אין לך להאשים אלא את עצמך שלא היבנת.נגרינסקי

לא להבין ובגלל זה לבחור דרך שהיא נטו נוחות בשבילך בשביל שתבין, זה דבר מרוחק שכלית...

לפי דעתי, עליך קודם ללמוד על אמיתות השיטה הרבנית ואמיתות השיטה שאלה אוחז בה לפני שאתה מתנסה בהן. שמא אחזת בשיטה הנכונה אבל לא ידעת איך להתנהג בה ונכשלת. או שמא אחזת בשיטה מטעית, הושלית, ודמית אותה הנכונה.

קראת למקרא 'פשט' (אמרת לצורך העניין למרות שאין זה מן העניין כלל ), המקרא הוא לא רק פשט.
המקרא, שהוא, כמו שאמרת, דברי א.להים חיים - מכיל בתוכו ערכי מוסר, מחשבה, ומצוות. התורה היא הנחיה איך לחיות נכון.
אז יש אמנם דברים שאדם פשוט יכול לקרוא ולהבין איך הם מנחים אותו, אבל כדי להשיג ערכים גבוהים, האדם הפשוט זקוק להנחיה בשלבים בהנחיה. הוא לא יכול פשוט לקרוא ולהבין.
לשם כך באה תורה שבעל פה.
חוקי הדת המצויים בתורה שבעל פה עברו ממשה רבינו עד לרבי יהודה הנשיא על סדר שכתוב בראש מסכת אבות. רבי יהודה הנשיא ערך את המשנה. אח"כ כדי להשיג הלכות שלא פשוטות במשנה היו דיונים בבתי המדרש, מה שנקרא גמרא. אלא, שאמרת אתה, הגמרא קשה להבנה. לשם כך באו פוסקי ההלכה והפשיטו את כל הדיונים והשאירו רק את ההלכה למעשה. משנה תורה לרמב"ם, שולחן ערוך, פניני הלכה אם אתה מחפש דבר המובן והמונגש ועוד... רוצה לדעת איך לנהוג כאדם דתי? קרא באלה ותבין בלי לסתבך ושאל לרבנים. המלצתי לאדם המתחיל (בכלל לכל אדם, אלא שיחלקו עלי) - התעסק בתלמוד רק אם הוצרכת להבין הלכה ממקורה ותו לא. ככה גם תראה איך מהמקרא הפשוט הגיעה ההלכה למעשה.
(מעיד על עצמי כאשר אני לומד הלכה ממקורה (לימוד אליבא דהלכתא) שאני מתחיל דבר ראשון מהמקרא ולאט עובר הלאה דרך הפרשנים, מדרשי הלכה, תוספתא, משנה, תלמוד והלאה עד שבסופו של דבר מגיע הלכה למעשה)

זה בנוגע לחוקי הדת מהמקרא. נראה שזה מה שבאת לדון עליו אז אני לא מוצא בינתיים את הצורך לכתוב על ענייני מוסר והשקפה שבתורה...
דפווקטוש
כתוב לעצמך הדעה שלך לא מעניינית את הדתיים
למה אני מתכנןישעיה אברהם.
את חייבת להבין את התורה .
ואחרי זה את הפרושים.
ה' נתן לך הגיון בריא לחשוב.
למה? אני מתכנן .ישעיה אברהם.
את חייבת להבין את התורה .
ואחרי זה את הפרושים.
ה' נתן לך הגיון בריא לחשוב.
אני מבינה מה אני קוראת אבל המפרשים עוזרים לי לההין!אחת ולתמיד.
ומאיפה בדיוק אתה חושב שרשי לקח את הפרושים אם לא מהשכל שלו? ויש גם דברים שהוא אומר שהוא לא הבין
לא . רש"י לא מפרש.ישעיה אברהם.
רש"י לוקח מהמפרשים המסורתיים.
לא הוא המפרש.
מאיפה לך?אחת ולתמיד.
גריינגר.מותר לנו.ישעיה אברהם.
מותר לנו לחלוק על המפרשים .
כי גם לנו יש היגיון בריא.
ישו, אסור לנו.מיכאלצ

אסור לנו לחלוק על המפרשים אלא אם אנחנו מסתמכים על מפרש אחר.

כי אנחנו יותר רחוקים מהמקור מבחינה כרונולוגית.

ודאי שמותר. עד שזה מגיע להלכה וגם שם מותרחוני המעגל פינות
אבל אין לך הרבה סיכוי 'לנצח' ראשונים כמו הרמבם רשי תוספות או הרמבן כי כל מה שתחלוק עליהם בהבנה כל עוד היא לא הבנה מפגרת לגמרי-יש ראשון אחר שאומר ככה.
והוא גם אומר שאין לי מושג מזה 'והיו לטוטפות בין עיניכם'חוני המעגל פינות
אין קשר להפרדת דת ממדינהעצת חושי

אתה טוען שהדת והתרבות הם שני דברים נפרדים. טענה טפשית וחסרת אחיזה במציאות.

ולגבי מה שכתבת על היחס לפירוש והמדרשים- אתה תוקף איש קש, אנחנו לא באמת חושבים את מה שאתה מייחס לנו. ברור שהמדרשים לא נודעו בהכרח לבא את מה שקרה באמת הם נועדו להעביר רעיונות. בדיוק כמו התורה. אם אתה רוצה להבין יותר טוב למה אני מתכוון אתה יכול לקרוא את "מפות של משמעות" של ג'ורדן פיטרסון. מי שמשתמש באיש קש שלא יתפלא שעושים לו אד הומינם.

אתה טוען שהמסורת לא מכוונת לדעת המסורתחוני המעגל פינות
וההבנה שלך בתור בנאדם עם הפרש של שלוש אלף שנה כן מכוונת.

הגיוני סהכ. אבל לא מאוד סביר.

אתה רוצה תרבות יהודית בלי דת יהודית זה מצויין.
פשוט התרבות היהודית היא מהתקופה שתרבות=דת.

אתה לא רוצה שיכפו עליך לשמור מצוות-גם אני לא רוצה.

המרחב הציבורי-בא לא ניגע ונזיק לכל הצדדים...
סתם שאלה- אתה דתי?תן חיוך!!!!


סתם שאלה-את מצליחה ללכת זקוף?חוני המעגל פינות
אני מצליח ללכת מאוד זקוף.ישעיה אברהם.
כן . מאוד.
אני הגבתי להחוני המעגל פינות
התכוונתי למפרשים המסורתיים.ישעיה אברהם.
שהחלה מתקופת בית שני, לפני 2000 שנה.
בלבד. לפני זה לא היה קיים, המסורת הזאת.
מאין לך שזה לא היה קיים?חוני המעגל פינות
זה הייתה תורה שבעל פה שעברה במסורת מהר סיני.


בלי המסורת מהר סיני התנך חסר כל משמעות.
אז אתה מאמין! ב"ה!תן חיוך!!!!


לא הבנתי מה הקשר.חוני המעגל פינות
אתה אמרתתן חיוך!!!!

אתה כתבת שהתורה שבע"פ עברה במסורת מהר סיני, אם לא הייתה מאמין לא הייתה כותב את זה, לא?

אני בספק גדול. כתבתי אליבא דדתיים.חוני המעגל פינות
ע.י.צ'יאל

טעות חמורה.

יש עדויות רבות בתנ"ך לכך שהיה פירוש שאינו פשט.

אבל גם בזמן התנך היה פירושבן דדואחרונה

אי אפשר להבין את התורה בלי פירוש

מה פתאום "התלמוד לא נכון"??תן חיוך!!!!

אתה מנסה בכלל להשוות את עצמך לתנאים והאמוראים ענקים והגאונים שהקטנים שבהם יכלו להחיות מתים??

אני לא משווה אותי לשום מפרש כזה או אחר .ישעיה אברהם.
אני לוקח את הפרושים שלהם ומכניס אותם לקופסה הקטנה שלי, ומתחיל לחשוב בהיגיון.
האם זה תואם את התורה.??
ברור שכן איפה אתה מוצא סתירות? אולי לא הבנת את העומק?תן חיוך!!!!


זו טענה חכמה אבל לא ממש נכונה.חוני המעגל פינות
כל הרעיון שהאל נתן את התורהזה שלבד לא היינו מגיעים אליה...


יש דברים שהם מעבר למה שאנחנו בנקודת זמן הספציפית הזאת חושבים.
חוני.מה אתה רוצה להגיד .ישעיה אברהם.
שיש דברים נסתרים בתורה,
שרק המפרשים המסורתיים יודעים.
מה הגיון בזה??
ע.י.צ'יאל

אם אתה חושב שאתה יודע להבין את התורה בלי תורה שבעל פה:

איך שוחטים? מה הופך את הבשר לטרפה? איך מתחתנים? מה הם ה'סמים' הנזכרים בקטורת? איך הכהן מכפר על אהל מועד ביוה"כ?

תוכל בבקשה לפרש לי את הפסוקחוני המעגל פינות
'והיו לטוטפות בין עיניך'?

בדיוק בגלל זה צריך מסורת
"מכתב לדתיים"?(לאדוסה)


ממש לא לדתיים!!!!!!!!!!!!באהבה ואמונה!!

על גדולי ישראל לא מדברים כך!!!!!!!!!!!!

דמיוני???????????????????

שה' ירחם רשי מפרש את הפשט ושום דבר לא דמיוני

לא דיברתי על התוכן...(לאדוסה)

התייחסתי לכותרת

לא קראתי בכלל (לאדוסה)


וטוב שכך!!!!!!!באהבה ואמונה!!


טוב טוב(לאדוסה)

(אמאל'ה מטורלל )

ע.י.צ'יאל

רש"י ע"פ רוב לא מפרש את הפשט, אלא לפי חז"ל.

כדי להמחיש!!!!!!באהבה ואמונה!!

הרבה פעמים רשי מביא משלים ואגדות כדי להסביר יותר וגם מפירושי חזל!!!!! אבל כל זה כדי להסביר את הכתוב(פשט)

ע.י.צ'יאל

לא נכון. תשווי לאבן עזרא למשל.

.....באהבה ואמונה!!

לא עד כדי כך בקיאה!!!! לצערי

מה הבעיה בזה שהוא מפרש ע"פ הדרש?תן חיוך!!!!


אין בעיה!!!!!!!!באהבה ואמונה!!

זה גם לפי הדרש אבל בסופו של דבר הדרש הוא עומק של הפשט!!

אין בעיה!!!!!!!באהבה ואמונה!!

מי אמר שיש??????????

רק רציתי להסביר שלדעתי מה שהוא אמר בהתחלה זהה ממש שטויות!!!!11

עבודת ה'.גם אתה מגדולי ישראל .ישעיה אברהם.
תפעיל את ההגיון הבריא שלך.
תפסיק לשחק ראש קטן.
תבין את התורה.אחרי זה את הפרושים.
..באהבה ואמונה!!

תגיד תודה שיש לך את הזכות ללמוד תורה כי בנות לא לומדות תורה כמו בנים!!!!

אתה צריך להבדיל בין התורה ששם אכן יש ענין להבין אותה הבנתךחוני המעגל פינות
לבין ההלכה שנילמדת מהגמרא.
לאדוסה.מכתב לחכמי חלם.ישעיה אברהם.
מכתב לאלופי אדוםפיל וורוד


תשמע עצה לך דחוף לרב שיעשה לך סדר בראשטרנטה

הראש שלך לא יסתדר מ2 הודעות בפורום אבל מה שכן יש לי לומר לך שבכל העולם יש אולי 1000 אנשים שחושבים כמוך אז כדאי שתוודא שאתה בנתיב הנכון כי משום מה רוב המוחלט של העולם חושב שאתה טועה, אי אפשר אפילו להגדיר את מי שאתה משתייך אליו בתור ציבור

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך