מה דעתכם?ש"ז

הייתי השבת אצל דודים שלי, חבדניקים, והאמת שהייתי בהלם, באמצע הקידוש, התפילה, במקומות שאסור לדבר הם התחילו להגיד "יחי אדוננו..." 

אתם לא חושבים שקיים טשטוש גדול אצל חסידים בכלל וחבדניקים בפרט? 

את מי החבדניקים עובדים את ד או את הרבי??

כי ממה שראיתי השבת אז זה פשוט הפך להיות סוג של עבודת אלילים!

אשמח מאוד לשמוע את דעתכם החבדניקים וגם את אלו שלאחיוך

נ.ב- אני רוצה להבהיר שאני מעריכה מאוד את החבדיקים ואת הרבי מלובביץ ולא רוצה שישמע מהשאלה כאילו אני מזלזלת בהם רק שאולי כדאי לשים לב לנקודה הזאת.

 

גמאני די חושבת ככה. כשזה מגיע להעריץ את הרבי ולא את ה'..בעוז וענווה!


מה הבעיה להעריץ רבנים?לילה כיום יאיר~
להעריץ רבנים זה מצויןש"ז

הבעיה שמתחיל להיות טשטוש, מתחילים לעבוד את הרבי ולעשות דברים שנוגדים להלכה במקום לעבוד את ד

בדיוקמיכאלצ

אין שום בעיה בחסידות בכלל ובלהעריץ רבנים בפרט. הבעיה מתחילה כאשר מתחילים לעבוד לרבנים במקום לה'...

כן..לילה כיום יאיר~
היה על זה וויכוח עם @רק בשמחה. תגיד היית רציני??
זה היה בצחוק...רק בשמחה.


אהה מזל! כבר חשבתי שאתה כופרלילה כיום יאיר~
תראה אני מבין את החוסר הבנה! אבלחסיד חסיד

אבל אנסה להסביר את הדעה שלנו!

1.אנחנו מאמינים ודוגלים באלוקים!

2.אחרי 'אשת חייל' מותר לדבר!

3.המקום היחידי שאסור לדבר בו זה מ"יום השישי" עד "ברוך אתה ה' מקדש השבת"!

4.זה ישמע קצת קשה להבנה אבל הכרזת "יחי אדוננו" מוסיפה חיים וחיות למלך(המשיח)!

{מי שלא הבין את זה יכול לפנות אלי באישי אני אשמח לעזור בפרטיות יותר}

5.מי שלא למד מספיק חסידות ו"ליקוטי שיחות" של הרבי מילובביטש אז י'הי'ה לו קצת קשה להבין את זה!

6.מי שהתשובות האלה לא סיפקו אותו אז שיעלה [עדיף באישי] את השאלות שלו על זה ואשמח לענות!

למה הגבת לי?לילה כיום יאיר~
אם תגיד שהרבי זל חי-אתה באמת חושב שהוא יקשיב לך?!חוני המעגל פינות
היגיון? איפה?
דבר ראשון אני בת!!!!!נקומה נא

דבר שני זה ממש לא אותו דבר!!!!

 

(מסכנה ש"ז הרסנו לה תשירשור.. אני פותחת חדש סבבה?)

זה מצוין שאת בת. אבל אני הגבתי לחסיד חסידחוני המעגל פינות
מה אותו דבר?
הא אופסחשבתי שהגבת לינקומה נא

אמרתי שזה לא אותו דבר

להטב והחבדניקים..

שאם שתיהם אני לא מסכימה

אם אתה רוצה הגיון אז תפנה אלי במסר או באישיחסיד חסיד

כי קצת קשה לכתוב את כל זה פה!

מה ההבדל בין כאן למסר?חוני המעגל פינות
המלל הוא אותו מלל.

תכתוב כאן.
ממש נכוןאחת מהגלובוס

היה לי פעם ויכוח עם מישהי חבדניקית על נושא כלשהו, אמרתי לה שדעתו של הרבי מלובביץ באותו נושא היא בעמדת מיעוט, היא אמרה שהרבי הוא מעל כל הרבנים שהיו בכל הדורות ושהוא היה בדרגה של משה רבנו ובכלל לא קשור העניין הכמותי...

באופן כללי לא כזה ברור לי מאיפה החבדניקים בטוחים שהרבי הוא יהיה המשיח.

זה ברור שהרבי היה נשיא הדורSolomon
ומלא מלא צדיקים אמרו את זה..
ברור למי? צדיקים כמו הרב שך?חוני המעגל פינות
מי זה ד'?!?Solomon
לא ידוע לי שכך כותבים אותוSolomon
במקום ה כותבים ד.רק בשמחה.

מוזמן לבדוק.

כותבים גם ה' וגם ד'חסיד חסיד


זה המשיחסטים לא החבדנקיםטוש
לצערנו רוב החבדניקים משיחיסתים...ארי מש.


ממש לאטוש
לכי לכפר חב''ד תראי במה מדובר, כמעט כל עלון חבד"י כתוב עליו.ארי מש.

לכי לכפר חב''ד תראי במה מדובר,

כמעט כל עלון חבד"י וכל ספר שלהם כתוב עליו 'יחי אדוננו'.

אז נכון, יתכן שבסביבת חיים שלך יש יותר לא משיחיסתים מאשר משיחיסתים אבל אם תסתכלי במבט כללי ייתכן מאוד שאני צודק (אגב: נראה שהחבדניקים בציבור החרדי יותר משיחסתים מהחבדניקים מהאיזורים הדתיים)

לא אמרתי שלא ממש תלוי באזוריםטוש
אל תכלילו, אבל כן.. יש הרבה ואני אומרת הם טועים!!!!!נקומה נא


תראה יש הרבה משיחיסטיםחסיד חסיד

אבל זו דרך נכונה מאוד!!

להסברים:

1.אפשר ללמוד את הספר "דבר מלכות" של הרעבע!

2. אפשר לדבר איתי במסר או באישי!

מה זה משנה, העיקר שהמסקנה היא אחת:ארי מש.

מה יש יותר ומה פחות זה פחות חשוב העיקר שאנחנו יודעים שזה טעות.

את צודקת, מתפללים בזכות "הרבי", לא אליו..נקומה נא


יש קטע כזה שבאמת קצת מגזימים "ועובדים" את הרבי במקום את ה'עםישראל חייי

אבל זה ממש ממש מיעוט ורוב החבדניקים בכלל לא ככה.... אבל האלה הקיצונייםיכולים להגזים מממשש

זו בדיוק הסיבה שהרבה מגדולי ישראל יצאו נגדם במילים חריפות...ארי מש.

כמו הרב שך ועוד כל זה כיון שאצליהם העיקר זה הצדיק וזו ממש עבודת אלילים.

אז אני לוקח את הטוב שבהם הרי יש להם הרבה דברים טובים, ומשאיר להם את ה...

 

יש עניין ללכת אחרי הצדיקפשוט אמת.
אבל מה שכן שזה מיטשטש די בקלות אז ממש צריך להזהר מזה..
ומכירה ממש תהרגשה שלך, זה גם אותי תפס כמה פעמים המומה.
אם הצדיק הוא חלק אלוה ממעל ממשחוני המעגל פינות
למה לא לעבוד אותו?


לפחות לטענתם.
לא רק רב, כל יהודילילה כיום יאיר~
אז בא נעבוד כל יהודי חוני המעגל פינות
עבר עריכה על ידי חוני המעגל פינות בתאריך כ' באדר תשע"ט 14:22
אתה יכול להתחיל ממני
טוב אנשיםםעל חוף מבטחים
אל תשכחו שיש פה מלא חבדניקים! זה ניראלי לא הכי יפה ליכתוב כאן מה אתם חושבים עלהם...
אבל הם צריכים להבין שהדרך שלהם מוטעית!תן חיוך!!!!

יש לנו חוג תניא בבצפר והמורה שם אמרה לנו שהרבי הוא לא בנאדם, הוא חצי א-לוקים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לאן הגענו?? זה כבר ע"ז ממש כמו שאומרים שהנצרות היא ע"ז כי הם טוענים שישו ימ"ש היה הבן של א-לוקים. אני לא משווה חס וחלילה חס ושלום בין הרבי הקדוש זי"ע לבין ישו ימ"ש, אבל זה לא מזכיר קצת? ממש כעסנו עליה והיא מסכנה לא ידעה מה לענות...

היא גם הביאה לנו פתקים לכתוב בהם משאלות שלנו ואז אמרה לבנות לפתוח את לא הבנתי בדיוק איזה ספרים ואשכרה בנות יוצאות "הוא ענה לי!!" או "הוא לא ענה לי.." נגיד מישהי התייחסה לזה בצחוק וכתבה בא לי פיינקק וכשהיא פתחה יצא לה מתכון של פיינקק.. 

אני חושבת שגם כשהמשיח יבוא לא יבואו ויבקשו ממנו דברים, אלה רק מד'!!!

הרבי היה אדם גדול וקדוש מאוד מאוד!!!!!!!!!!!! אבל לא חצי א-לוקים ואני לא חושבת ששום ספר שחסיד חסיד ימליץ עליו יכול להסביר דבר כזה, כי להעריץ רב גדול ככל שיהיה זה מותר, אבל לא לטעון שהוא בדרגה של משה ריבנו ושהוא חצי א-לוקים, אתם בכלל יודעים באיזה רמה היה משה רבינו? הוא היה בחיר האנושות!!!!! איך אפשר לומר שהם באותה רמה?

אם חסיד חסיד רוצה לשכנע אותי הוא יצטרך לכתוב כאן הכל ולא להפנות אותי לפרטי או לספרים כי אין לי כח לזה.

נכון אני מסכימה איתך ממשעל חוף מבטחים
אני גם לא הולכת בדרך שלהם אבל זה לא התפקיד שלנו לחנך אותם
משום מה הם בטוחים שתפקידם זה לחנך אותנו מחדש.חוני המעגל פינות
אז שכל אחד יפסיק לחשובעל חוף מבטחים

ושיחנך רק את עצמו

את מחנכת אותם שהם לא יחנכו אותך?חוני המעגל פינות
רק אני רואה את הסתירה?
זה לא חינוךעל חוף מבטחים
בסהכ לבקש שלא יגידו דברים כאלה שיש כאן אנשים שמאמינים בזה...

ואני גם ממש לא מסכימה עם זה אבל זה ניראלי לא יפה ליכתוב את זה..
למה לא חינוך?חוני המעגל פינות
אז גם את אל תאמרי שיש אלוהים אם אני לא מאמין בו.


חופש הדיבור.
ככהעל חוף מבטחים
חופש הדיבור אבל שידברו לפחות יפה...
אצל חסידים בכלל לא הייתי אומרת..מתפצל"ש

אבל בחבד, טוב כמו שראית בעצמך...

העניין לא כמו שהוא נראה לך...9900אחרונה

הרבי הוא כלי שדרכו אנו מצליחים להתקשר לאלוקים טוב יותר. אנו לא מתפללים לרבי, וגם לא סוגדים לו. רק מהללים ומבקשים ברכות. התופעה שדיברת עליה שעצרו את הקידוש ביחי אדוננו... קיצונים יוצאי דופן לגמרי. זו לא החסידות ולא הדרך שלה. והרבי בטח לא היה מרוצה מהעניין.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך