אהלן אנשים, משפט מעניין ששמעתי לדיון:מתנחל בדם

בכיתה שלי השבוע ילד אחד לא הוציא ציוד, והמורה שאל אותו "למה אתה מחכה?"

הילד ענה בצחוק "האמת הרב אני מחכה למשיח..."

הוא ענה לו ברצינות - "למה אתה מחכה למשיח? תהיה אתה המשיח!"

המשפט הזה די תפס אותי, וקלטתי את עצמי חושב עליו ומנסה להבין אותו לגמרי...

וחשבתי שאני יכול לקבל פה קצת הרבה עזרה, אשמח לשמוע את דעתכם - האם באמת כל אחד יכול להיות המשיח? איך?? ואיך אפשר באמת לקרב את הגאולה? ואולי באמת הגאולה כבר קיימת ואנחנו סתם מחכים לבית מקדש שייפול מהשמיים...?

תודה!!

 

השרשור הראשון שלי, מזל טוב לעצמי...מוציא לשון

אם כל אחדבן_אהוב
יכול להיות המשיח אני לא בטוח... הרמבם כתב על זה משהו.. אני לא כל כך זוכר...

לגבי הבאת הגאולה, בפשטות, כולנו יכולים לקרב את הגאולה, לבנות אבן אחת מחורבות ירושלים על ידי חסד, מעשה טוב וכן גם חתונה ("כל המשמח חתן וכלה כאילו בנה אחת מחורבות ירושלים")
הרמב"ם אומרחסיד חסיד

שכל אחד צריך לראות כאילו העולם על כף המוזניים ומעשה אחד שלו מכריע את הכף!

 

 

 

ולא כל אחד יכול להיות משייח

כל אחד יכול להיות משיחפלונטר 1

אני יסביר את עצמי... אם כרגע אתה צריך עזרה דחופה במשהו או נמצא בצרה ואני באה לעזור לך ולחזק אותך, אני המשיח הפרטי שלך! הרי הוצאתי אותך מגולה לגאולה. אז מה ההבדלים ביני לבין משיח אמיתי? כרגע אני המשיח שלך. לא כן? 

אני חושב שזהבן_אהוב
נכון לגבי גאולה פרטית, בכלל גאולה פרטית זה נשמע לי מפוצץ מידי זאת אולי טובה אישית...
לגבי גאולת כלל ישראל יש פרמטרים שצריך לעמוד בהם, אז לעניות דעתי לא כל אחד יכול להיות המשיח
משיח פרטי...פלונטר 1אחרונה


מלך המשיח ממש, לא כולם יכולים...נגרינסקי
רק צאצא מבית דוד...
אם הוא הצליח להיות כזה, יש לו את הפוטנציאל... כל מה שהוא צריך לעשות זה להיות בשלב ראשון - מנהיג.
כדי להיות כזה, עליו להיות אדם שלם ערכית, מוסרית, מידותית ואדם רודף צדק, איש אמת יודע א.להים ואדם, שופט נאמן.
אחר כך הוא צריך להחזיר העם בתשובה, לקבץ נידחיו מקצוי ארץ לארץ הקדש, ללחם מלחמותיו ולהיות בונה מקדש.
אה, וחשוב, אם הוא מת אז הוא כבר לא יכול להיות משיח...
אז החבר שלך, אם יש לו את הבסיס שהוא מזרע בית דוד, שזה לא תלוי בו, הוא יכול להיות משיח... אם הוא בתכלס יהיה משיח, תלוי רק בו...

בכמ, בין אם הוא מזרע בית דוד ובין אם לא, גם אם לא יזכה להיות משיח, עדיין צריך אדם לשתדל לקרב ימי המלך המשיח ולעזור לו בכל מה שמתאפשר. לעשות לו את החיים קלים. כיוון שהגאולה היא שאיפה לאומית להיות בה ולא מחויבות פרטית שלאדם לגאול את העם. לכן צריך לעודד עליה, לפעול לקירוב העם לשוב אל ה', לפעול לבניית בית הבחירה וכו'...
יש חובה להיות פעיל ולהתקדם לשלימות כיוון שזו היא תורת חיינו. השאיפה שלאנשי התורה להיות שלמים ולכן יש צורך לפעול. מי שיושב ומצפה לדבר שיקרה מעצמו, מסיר מעצמו את ההנחיה הא.להית ומטרתה ומחטיא למטרה.
תודה, עזרתם לי! וגם סליחה שהספקתי רק עכשיו לענות...מתנחל בדם
וואלה לא.פיצוחית

משיח לא כל אחד יש לו תפוטנציאל הזה

 

 

גם אם הוא מזרע בית דוד.

וגם אם הוא לחם מלחמות ה'.

 

 

 

 

 

משיח יש אחד. ויש אנשים שיש להם פוטנציאל לכך.

 

אבל הפוטניצאל לא באמת משפיע אם לא עושים כלום. כמו לדוג' שלעשיו היה מרה רוחנית הרבה יותר גבוהה משל יעקב. אבל כל זה היה בפוטניצאל ההבדל בינהם שהוא לא עשה עם זה משהו ויעקב עם מה שיש לו עשה.

איך יודעים למי יש פוטנציאל ולמי לא מבין צאצאי דוד המלך?נגרינסקי
אין לי שמץ. אבל להגיד שביסוד לכל אחד יש פוטניצאל זה טעותפיצוחית


כי לא לכל אחד יש תפוטנציאל של להיות משיח.פיצוחית

מה שכן לכל יהודי יש ניצוץ משיח

כן... אבל למה?נגרינסקי
מה למהפיצוחית


למה לא לכל אחד מצאצאי דוד יש את הפוטנציאל להיות משיח?נגרינסקי
לוידעת. זכור לי שקראתי את זה איפשהו.פיצוחית

אם חשוב לך אברר בצהריים מקור.

אשמח...נגרינסקי
בל"נפיצוחית

תקפיץ את זה בסביבות הערב אם לא קשה לך. יעשה תזכורת

וברכהפיצוחית
אז ככה. בדקתי.
כל אדם שיש לו את חמישת הסימנים שבמשיח.

1. אדם שכבר מנהיג
2. מזרע דוד ושלמה
3. עוסק בתורה כל חייו.
4. דואג שכל עמי יקיימו תומצ
5. נלחם מלחמות של התורה.


נקרא 'בחזרת משיח'=יש בו את הפוטנציאל של להיות משיח

ובכל דור יש אחד כזה. שראוי להיות משיח
אז תכלס טעיתי.פיצוחית
תפסו ת'רעיון הרב התכוין שביכולתך להביא את הגאולה ולא שהוא...ארי מש.

המשיח

 

חבר'ה להגדיל ראש.

וזה בהחלט נכון כל אחד יכול לגאול את עם ישראל (לא להיות משיח).

כל מעשה טוב מקרב את הגאולה לזכות עוד ועוד יהודים...

האמת הוא דווקא היה רציני כזה (הרב), וזה היה נראה שהואמתנחל בדם
חשב על זה הרבה...
פשוט שהמשיח זה מישהו מסוים אבל כל אחד יכול להביא את הגאולהארי מש.


אני חושב שזה משפט מאוד חסר אחריותאריק מהדרום

ובפרט בדור הזה כשמתרבים המקרים של חולי נפש שמשוכנעים שהם המשיח בקצב שרק הולך וגובר.

הראיה לכך שלקחת את המשפט לתשומת ליבך וזה מסוכן לשמוע את זה ממחנך.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך