אוניברסטיה מעורבתאור שמחה
הכוונה שלי בין בנים ובנות ולא עם ערבים.הייתם\הייתן הולכות/הולכים למעורב או נפרד?
אם לא הייתם מוצאים\מוצאות נפרדאור שמחה
בשביל הלימודים שלכם,\שלכן, הייתם/הייתן הולכים/הולכות בכל זאת?
אמאלה כמה הפרדה מגזרית יש בלשון העברית
לא ניראה לי!!באהבה ואמונה!!

התורה והמצוות הרבה יותר חשובים מלימודים ובמקום מעורב עלולים להיכשל!

להיכשל במה?! הדיעה שאת מייצגת זו לא התורה.חוני המעגל פינות
להלכה יש גבולות ברורים ואוניברסיטה נכנסת בתוך הגבול הזה.
מה שונה אוניברסיטה מרחוב?
נו באמתמיכאלצ
עבר עריכה על ידי מיכאלצ בתאריך ד' באדר ב תשע"ט 01:16

ברחוב, אין שום קשר בין אדם לאדם.

באוניברסיטה, מתפתחים באופן טבעי קשרים עם שאר הסטודנטים.

עוד אדם שמעולם לא ביקר בשום מוסד אקדמי.חוני המעגל פינותאחרונה
רשמתי לעצמי.
זה פשוט לא נכוןבת של השם


זה פשוט לא נכוןבת של השם

לכולם יש חבר. גם אני רוצה! | שאל את הרב

אני (ל' אדר א 14:26)

חברה לפני חתונה | שאל את הרב

אני (ל' אדר א 14:29)

הלכות חבר וחברה

חברות שלא למטרת נישאין מיידיים.... | שאל את הרב

אני (ל' אדר א 14:42)

נושא: הרחקות בין גברים לנשים<--קשר בגיל צעיר

שאלה:
אחרי חיפושים, אחרי בדיקות, אני פשוט לא מוצא תשובה סופית.
קשר, מותר לפי התורה? זאת אומרת, נישואין - ברור לי שזה מצווה, אך השאלה היא - האם הקשר שלפני - אפילו שהוא לקראת החתונה, אפילו שהוא בהקפדת הלכות בינו לבינה, - זה מותר או אסור? האם כשם שאסור לבן לנגוע באישה - אסור לו גם לראות אותה ולדבר איתה?

אני בגיל מתאים, בקשר רציני עם שאיפה וידיעה שאנו מתחתנים בעוד כשנה, ובינתיים אני והיא מתעצמים ומתחזקים במסגרותינו. אבל עד אז, זה עבירה שאנחנו בקשר? 

דברים כמו שמירת נגיעה וכו’ - זה חלק משרשרת של הלכות האוסרות כל דבר בין גבר לאישה שהיא לא אישתו או שזה באמת הלכות שנתנו לנו להשתמש בהם על מנת כן לאפשר איזה קשר כלשהו וחיים בחברה מעורבת במידה מסויימת?

אני מחפש תשובה ברורה ומבוססת. תודה.

תשובה:
כל מה שנצרך לצורך נישואין מותר ג עם מדובר על קשר של דיבור או מבט, לא התבוננות מיוחדת בחלקים שהם גלויים אצל אישה שלבושה בצניעות. אולם מה שלא נצרך לצורך החלטה על רצון להינשא אין להתיר. יצירת קשר אישי ואינטימי גם ללא מגע או השתמשות בשאר החושים היא אסורה. זה כלול בדברי השולחן ערוך הכותב שיש להתרחק מאד מאד מן העריות. 
ע' על כך בספרו של הרב שמואל כץ קדושים תהיו. ובתשובות המצורפות שם בסוף הספר על חברות שלא לצורך נישואין.

מה הקשר בין אוניברסיטה לחבר וחברה?אני77

כמובן שלגבי השאלה בפתיחת השרשור יתכן בהחלט שאם אפשר אז יש להעדיף מקום נפרד ולא מעורב,

אבל עד כדי לומר שיש בזה איסור?

 

סליחה טעות, אלה לא הקישורים הנכוניםבת של השם


למה לא מעורב? איזה בעיות הילכתיות/תרבותיות את צופה?חוני המעגל פינות
בתור מישו שהיה באוניברסטה כנראה שכל החששות שלך חסרי בסיס...
ההלכה אוסרת נקודה... נא לא לתייח את הדת...ארי מש.


אוקי. להלן עוד אדם שמפגין בורות וזורק סיסמאות. מפתיע משו.חוני המעגל פינות
תגיד מה אסור ואני אסביר לך למה אתה טועה...
מוטב שכל חייך תשבי מובטלת ולא תכשלי באיסור אפ' הדק שבדקים...ארי מש.


הייתי הולכת למעורב וגם עם ערבים עלה שלכת
אני לא רואה בזה בעיה כל עוד אני שומרת על הגבולות שלי, ובאה כדי לקבל שם השכלה נטו.
השאלה היא מה הם הגבולות שלך?ארי מש.

הגבולות שלך לא מעניינות יש את הגבולות של ההלכה, שזה פשוט אסור.

 

אני ממליץ לך לפתוח שולחן ערוך ולראות את האיסורים והגדרים.ארי מש.


זה לא אסור לפי ההלכה!עלה שלכת
תעתיק משולחן ערוך. או פסק של רב מיינסטרים. אני מחכה
הגבולות שלי הן ההלכה.עלה שלכת
לא לעבור על ייחוד, נגיעה, לא לדבר שיחה יתרה עם האישה וכו

איפה יש איסור?
כרגע אני צריך לזוז אני יחפש וישלח לך בע"ה בהמשך.ארי מש.


מזכירהעלה שלכת
כל קרבה אסורה... (ישנם עוד מקורות אולי אני יביא בהמשך)ארי מש.

כל קרבה בין גברים לנשים  אסור מהפסוק "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם".

תחשבי שכל בחור שם שמסתכל או חושב עלייך עובר באיסור דאורייתא...

שולחן ערוך אבן העזר הלכות אישות סימן כא

א] צריך אדם להתרחק מהנשים א מאד מאד. ב] ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ג] ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה ב ד] או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפי' אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור [א] להלך אחריה, ה] אלא רץ ו] ומסלקה לצדדין ז] או לאחריו. ג (א) ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ח] ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע ד קול ערוה או לראות שערה. ט] והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. י] ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין.

 

ואם לא יצא מזה אחד מכל מה שכתוב כאן אני מקלדת.

 

אבל אם אני צנועה, ולא מפתחת את השיחה / ההסתכלותעלה שלכת
אז זה לא הופך לבעיה שלו?

לפי הדבר הזה גם אסור לי ללכת ברחוב..
זה הזוי לשמור על כל הכללים הללו (תעברי אחד אחד ותראי)ארי מש.


בקיצור...ארי מש.

כשלומדים ביחד זה קירבה זה כיתה אחת זה ממש לא דומה לרחוב, בכיתה אחת לא ימלט שיהיה אחד מהדברים האלו, ברחוב אין קריצות עין סתם ולא הקלת ראש וכו'...

וגם שאת צריכה לעשות את שלך, לא נדרש ממך לא לצאת מהבית, אבל בהחלט נדרש לא ללמוד עם גברים..

ואגב יש עוד הרבה מקורות שאיני יודע כדאי שתשאלי רב, אני ממליץ על שאל את הרב בהידברות ותבקשי מהרב גם מקורות (הרבה בהידברות עושים את זה והוא עונה ומביא מקור).

בעצם זה שאת נמצאת איתו בכיתה את גורמת לו את זה..ארי מש.


מחילה אחי,אני77
עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך ב' באדר ב תשע"ט 20:56

אבל הידע שלך קצת שטחי ומבולבל.

אין שום איסור להיות במקום שיש בו בנים ובנות.

האיסורים מצומצמים ומוגדרים.

א'- הסתכלות לשם הנאה מיופיה של אשה.

(כמובן שאיסור זה אינו רלוונטי לגבי נשים, שצריכות רק להתלבש צנוע ותו לא. השאר באחריות הגברים)

ב'- מגע של חיבה.

ג'- שיחה חברית מעבר לגבול השטחי. (לרופא מותר להגיד שלום למזכירה שלו, לפחות עד כמה שאני יודע. איפה בדיוק עובר הגבול אני לא יודע.)

ד'- יש אולי עוד כמה דברים, אבל הפרטים קצת מורכבים.

ובכל מקרה, לא נראה שיש בזה איסור. עד כמה זה מומלץ, אני לא יודע, אבל ודאי שזה לא איסור, וודאי שלא בצורה חריפה כמו שהצגת את זה.

 

 

ובסופו של דבר זה לא שמדובר כאן על ללכת לשחק, או ללכת לכיף שלך, אלא ללכת בשביל שיהיה לך כסף לפרנס את המשפחה שלך. האם גם אסור להיות במקומות עבודה שאינם שומרים על הפרדה?

אם תעיין בהלכה שכתבתי תראה שזה לא נגמר במה שכתבת...ארי מש.

וחוץ מזה שיש בזה עוד בעיות שכדאי לשאול רב.

אדרבה, שתשאל רב,אני77

ואני בטוח שברוב המוחלט של המקרים הוא יתיר. (יכול להיות שאם אפשר בנפרד, אז הוא יגיד ללכת לשם, אפילו אם יש לזה חסרונות מסוימים. אבל ברמת העיקרון, אין איסור בללכת לאוניברסיטה.)

 

אני מכיר את ההלכה הזו היטב. וזה נראה לי כאילו אתה פשוט עוד לא מכיר מציאות של התנהלות חיים של מבוגרים.

 

 

(בעיקרון התייחסתי לשאלה העקרונית ולא חשבתי על שאלת הצניעות של אלה שאינן שומרות על ההלכה, שמהבחינה הזו יש בעייתיות נוספת. וגם אז, כשאין אפשרות אחרת, נראה שמותר כמו שרואים בתשובה של הרב אליעזר מלמד שהביאה 'בת של השם', ובכל מקרה, כמה שיותר שמור, ברור שעדיף. אבל הגזמתם קצת עם הגדרת האיסור.)

מה אסור ילד. בוא תגיד ליחוני המעגל פינות
עם ערבים קשה מאוד לשמור על הגבולות שלך.פשוט אמת.
מכירה המון מקרים של בחורות איכותיות(!!!) שנפלו בזה.
תלוי ממש..פשוט אמת.
מה הסגנון וכו
חילוני/דתי וכו
אישית אני מעדיפה ללמוד נפרד....
אבל כל אחד ומה שמתאים לו.
זה לא משנה!!באהבה ואמונה!!

נגיד שמותר להיות במקום כזה עדיין יש כל מיני בעיות כגון: צניעות, שיחה בין איש לאישה וכ'ו...

לענ"ד!דוד
באיניברסיטה באים ללמוד אז יש פחות סיכוי ליפול בצניעות.. לא מתעסקים בזה.. חושבים רק על לימודים...
דעת הרב אליעזר מלמדצהרים
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך