והעבירו לנו בו שצריך לחיות את ההווה ולא לחכות כל הזמן לדבר הבא מסכימים עם זה??
והעבירו לנו בו שצריך לחיות את ההווה ולא לחכות כל הזמן לדבר הבא מסכימים עם זה??
בדיוק באתי להגיב.
אני רואה שממש משעמם לך
פשוט לא ראיתי לנכון להגיב
אבל יש להם דעות ממש מוזרות כמו שהם טוענים שהרבי חי זה לא הגיוני בעליל
אני ממש ממש לא חושבת את זה
אל תזלזל באף אחד לא משנה מה הוא ומה הדעות שלו. אין לך את הזכות הזו. ומי שמדבר כך על יהודים אין לו זכות בכלל להביע את דעתו. ובטח שלא בעניין דתי, כי איפה היהדות שלך שאמורה לעצור אותך מלומר משפטים כאלו? איפה העדינות שלך? האהבת ישראל שלך? אתה משמיץ אנשי דת כשאתה מפר איסורים מפורשים בתורה. כמה משכנע זה נשמע?
יש לי אלרגיה לאנשים מהסוג הזה... מתנשאים כל כך.
אבל בקשר לקבלת השונה נראה לי שהוא פחות תומך בזה... בינתיים מי שלא כמהו הוא ממש קוטל אותו.

מצטערת אולי לנפץ לך כמה בועות אבל לקטול לא הופך אותך לחכם. ואם יורשה לי אז קצת ההפך (אתה יכול לעבור שוב על התגובות שלך, אני חושבת שכל אדם עם ראש על הכתפיים יבין במה מדובר...) והרווחת עכשיו כלל לחיים למרות שזה הדבר האחרון שהיה מגיע לך.
אתה לא באמת מתעניין אלה אוהב להתריס. ראיתי את זה בכמה מקומות פה בפורום. אתה זורק ססמאות בלי הקשר וקוטל אנשים כי חושב שככה אתה יוצא צודק. חביבי, החיים עובדים אחרת ונראה שיש עוד הרבה מה ללמוד...
ואם אתה באמת רוצה לשמוע אין לי בעיה כי תשובות יש לי ובשפע, אבל לא בצורת דיבור המלוכלכת שלך. זה לא מכבד אותי ובמיוחד לא אותך. אני יעשה את הדיון הזה רק אם אתה מעוניין לשמוע ולא להתריס בלי קשר לכלום. אין לי עניין להתווכח סתם עם אנשים רק כדי שירגישו טוב עם עצמם. ועוד כלל לחיים-מי שתוקף סימן שאין לו תשובות, תחשוב על זה...
אגב, אני שמה לב לפי התגובות שלא למדת לא על החסידות לא על התניא ולא על חב"ד.. כמו שאמרתי הבנתי מאיזה סוג אנשים אתה... מדברים מדברים ולא לומדים כלום. סליחה על הבוטות.
אז אם אתה רוצה לשמוע באמת אז בכיף, ואם לא אז הרווחת כמה כללים בסיסיים בקשר עם בני אדם נורמטיביים.
בכל מקרה בהצלחה. (ולפעמיים צריך לעצור בחיים ולשאול את עצמינו האם כאשר אנו פורקים עצבים אנו פורקים אותם במקום המתאים, אחרת זה יכול להישמע מאוד רע מהצד... תחשוב על זה ואולי יעזור לך להסתכל בתגובות האחרונות...
)
חוני המעגל פינות

אדם רע- את זה אתה אמרת…
וכן בהחלט יש לי תשובות רק שכמו שכתבתי כבר אני יסביר רק למי שרוצה לשמוע ולא לסתם אנשים שאוהבים להתווכח.
אני יצאתי הבוגר האחראי? אולי… האמת לא כל כך קשה לידך.
לא בדיוק הבנתי מה אתה רוצה מהמשפט האחרון שלך.
עכשיו אני יגיד לך שאני ממש לא נהנת מהדו שיח הזה רק שלא היה נעים לי לא לענות. אני רואה שה״טונים״ שלך עולים מפעם לפעם וזה מתחיל להיות מגוחך לגמרי אז אני סותמת את הדיון כאן ואם תגיב אני לצערי לא יוכל לענות.
סליחה ותודה מראש.
ממה את מפחדת? בואי תעני.חוני המעגל פינות



פיצוחיתכדי שיהיה לך עוד חומר? שוין.
וכמו שראיתי את התגובות הקודמות... עדיף כך.
אה גם מפה, איזה יופי.פיצוחיתאין מה לעשות... אנשים שמדברים ומתנהגים כך בסוף מקבלים אתזה בפרצוף...
הקטע בזה זה פשוט לחיות , אם כל הזמן מחכים לדבר הבא אז לא חיים את מה שקורה עכשיו...
לחיות את הרגע זה לא טוב, צריך לקחת בחשבון את התוצאות של המעשים שלנו.
אבל מצד שני, באמת לא צריך לחכות כל הזמן לדבר הבא, בסוף נגיע לגיל מאה בהרגשה של פספוס ענקי.
לזה התכוונת??
אבל היא הראתה לנו סרטון ממש קיצוני על אחד שאומר בכלל לא להסתכל לעתיד ולחיות רק רק את ההווה!!
תניא זה מהתורה שה' הביא למשה.
זה פשוט הסבר על הפנימיות יותר של התורה.
זה מסובך לי להסביר לך, אבל אני יכולה לנסות למצוא הגדרה נכונה יותר.
אולי זאת לא השיטת הסתכלות של כל היהודים על התורה.
אבל יש 70 פנים לתורה..
@תן חיוך!!!! את יודעת אולי מה המקורות??
אני ישאל את המורה לתניא
והיא אמרה לי שהיא יכולה לבדוק לי אם יש את זה בישירות.
אבל יש מושג כולל שנקרא 'בינה' שאותו אפשר באמת לקשר את זה ל'לחיות את הווה'
בעיקרון אני לא מכירה את ה'תניא', אבל השבוע קראתי בשבת את הטור של הרב יובל לויטה ב"עולם קטן", והוא בדיוק כתב על זה שצריך להיות פנוי ולהתמקד בהווה ולא לחשוב על דברים שיקרו או שצריכים להיעשות בעתיד. זה משרה רוגע ופניות לעכשווי, ויותר התמקדות. כמובן שצריך להיות שקול ולא פזיז.. סתאם טיפ: טור מדהים ועמוק!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...