אני לא מבינה למה שמחים בפורים..נקומה נא

זה סיפור כזה עצוב וכואב על יהודייה שהגיעה למלך גוי נגד הרצון שלה,

ואז היא מסרה את הנפש שלה, וגרה בתור מלכה "גויה" כל החיים שלה, גם אחרי הסיפור עם המן.

וכולם שמחים? רוקדים? 

מה בידיוק שמח כאן?

כי עם ישראל ניצל.חוני המעגל פינות
לפעמים צריך להקריב קורבנות.


וגם בקרבות ברור לי שנהרגו לא יהודי אחד ולא שניים.
אבל העם ניצל.

כתבתי על זה בהרחבה בפורום של הדתלשים
לפי מה שרב האולפנה שלי אמרפו הדוב

נכון שכשמסתכלים על זה ככה זה עצוב אבל כשמסתכלים בכללי מבינים שדווקא מאסתר יצא כורש שהיסכים לבנית בית המקדש השני

דריוש היה הבן וכורש הנכדפו הדוב


מה?בן דדו

אני ממש אשמח למקור לזה.

ספרי עזרא ונחמיהנ55
בעזרא מופיע כורשבן דדו

ואחריו אחשורוש.

דריוש שבימיו נבנה בית המקדש לפי חז"ל הוא הבן של אסתר.

לפי חז"ל, אותו דריוש נהרג ע"י אלכסנדר מוקדן ובוודאי שלא היה אבא של כורש.

לפי הפשט, אחרי דריוש מלך ארתחשסתא, בימיו עלו עזרא ונחמיה.

 

אין אף פירוש שאני מכיר, ששם את אחשורוש הפרסי לפני כורש.

כורש שהצהיר את הצהרת כורש הידועה היה לפני אחשוורושאמאל'ה שלי

יכול להיות שאחר כך היה גם נכד כורש (לא בדקתי)

אבל דוירש הבן של אסתר - היה זה שחידש את בנין בית המקדש לפי המדרש (הוא מלך אחרי אביו אחשוורוש)

 

 

כלומר: 

 

נבוכדנצר (גלות בית I)

אחריו - הבן שלו (אוילך מרודאך)

אחריו - בלשצר (הסיפור עם דניאל וכף היד על הקיר)

אחריו דריוש הראשון (שהיה ממלכת מדי)

אחריו כורש (שהצהיר את הצהרת כורש)

אחריו בנו (לא זוכרת את שמו)

ואז אחשוורוש

לאחר מכן -הבן של אחרוורוש - דריוש (שלפי המדרש זה גם הבן של אסתר)

 

 

אני איתך, כואב לי כל שנה מחדש...אבל..מתפצל"ש

אבל ניצחנו. ואסתר, זאת הייתה השליחות שלה...

ואנחנו לא. לא. לא. ושוב פעם לא יותר רחמנים מהשם יתברך. 

אז אנחנו צריכים לשמוח שהשם פדה אותנו, להדליק נר לאסתר ומרדכי, ולהמשיך בשלנו... 

בעז"ה פורים מלאמלא מלא בשמחה אמיתית. 

לכן צמים בתענית אסתרשמחונה


תענית אסתרשמחונה

ב"ה

 

איפה מצאנו שממשיכים לצום אחרי שכבר ניצחנו?

אלא שבדיוק, הניצחון לא היה שלם (בכלל, כולנו עדיין נשארנו משועבדים לאחשורוש. חז"ל אומרים שזו אחת הסיבות שלא אומרים הלל - אכתי עבדי אחשורוש אנן- עדיין עבדי טחשורוש אנחנו) 

ויש לנו כל הדורות חוב לאסתר המלכה לזכור את הסיפור שלה

"שלחה אסתר לחכמים כתבוני לדורות"

עד שבע"ה גם היא תגאל, בתחית המתים

ואז פורים לא יתבטל אמנם, אבל ישתנה

בהתחלה קראו לה הדסה, כידוע היא התיתמה

שמעתי שאסתר זה שם פרסי (כמו אסתהר - ירח) 

המהרש"א אומר שאסתר זה על שם הגלות וההסתרה

ולעתיד לבוא - אומר המהרש"א (מגילה י: ד"ה ששרף) היא תצא משם אסתר ותעלה לגדולה ולשם טוב - הדסה

שזה היה שמה המקורי, וכך נקראו הצדיקים

מגילת אסתר, לגלות את את אסתר, לצאת מהגלות וההסתרה

במהרה בימנו 

אמן

המשמעות האמיתית של פורים הוא הטוב שהתגלה בסופו של דברבינייש פתוח

בכל הרע שבעולם. לכן באחרית הימים יתבטלו כל החגים חוץ ממנו

איזה גדולה את!חיובית
נכון זה באמת סיפור עצוב ואסתר מסמלת את עם ישראל שנשאר שסוי ובזוי ונרמס אלפיים שנה תחת שלטון של גויים רשעים וערלי לב.
ולכן לא אומרים הלל כי נשארנו בגלות תחת שלטון מוכרים.
אבל יש כאן שמחה כי גם בתוך החושך בתוך הניסיון הקשה שנהנו מסעודת אחשוורוש ורצו להיטמע בתרבות הגויים ולהיות חלק מהתרבות הגויית, עשו תשובה ונזכרו ביעוד האמיתי שלהם שזו החזרה לארץ ישראל ובניין ירושלים ובית המקדש ושאנו עם ה' ולא שייכים לכל הטינופת שלהם,
ועל זה אנו חוגגים שלא שכחנו את יעודינו ותפקידנו הנצחי, ולכן פורים הוא כמו יום הכיפורים.
כי התשובה שעשינו בכיפורים ניראה עשינו בפורים מאהבה.
פורים שמח.
השאלה נכונה!! ולכן צריכים לשתות יין עד דלא ידע בשביל לשמוח!!רגע7653465

דבר שלא מצינו בשום חג

קלעת לדברי הרב שרקי שליט"אסלמון

משנכנס אדר - מרבין בשמחה.

למה?

כנראה שיש משהו עצוב שכנגדו יש להרבות בשמחה.

זה בדיוק זה, איבדנו את אסתר..

כי במעשה של אסתר ראינוהבעטליר החמישי

שעם ישראל קודם אפילו לתורה שבכתב. וצריך למסור את הנפש על עם ישראל אפילו אם המשמעות היא לאבד את העולם הבא. כמו שנאמר למשה רבינו "אשר שיברת"- ישר כחך ששברת את הלוחות, את התורה, כדי להגן על עם ישראל.
וזה ביאור מה שאמרה אסתר "וכאשר אבדתי אבדתי" - אבדתי בעולם הזה, ואבדתי בעולם הבא.

ומתוך ההבנה הזאת אסתר היא בדיוק בסוף תקופת תורה שבכתב. ומתחילה תקופה חדשה של תורה שבעל פה. תורה של עם ישראל, שבשורשה היא יותר גבוהה מתורה שבכתב. ואכמ"ל.

וזה בעצם משל למצבו של כל עם ישראל.הגיגים בע"מ

נשאר בגלות, נתון לקפריזות של מלך שיכור, אכתי עבדי אחשורוש אנן.

כשרק מיעוט שבמיעוט עלה לארץ להקים את בית המקדש השני.

 

לכן לא אומרים הלל בפורים, ואולי לכן צמים בתענית אסתר.

גם ביום העצמאות חיילים סבלו ונהרגו ונפצעו וכל עם ישראל היו..ארי מש.

עצובים והיה אזעקות...

 

תחשבי לבד למה שמחים...

 

מההההה זה אפילו לא דומהמתפצל"ש


לא הסתכלת על כל הסיפור אחותי..אור שמחה
כתבת ממנו חלק ועליו הכללת את כל מה שחושבים עליו .לדעתי, אני גם חשבתי על זה למה שמחים וזה ניראלי כי הכל התהפך לטובה, לא הושמדנו!!!והוכחנו לגוים רשעים וארורים מיזה ע'מי!
למה לא?בן דדו

כמעט בכל סיפור הצלה יש את אלה שצריכים להקריב את עצמם למען הכלל.

תיקראי את מלכה בעל כורחה של אורנה בורדמןדוסית וגאה בזה

לי זה ענה על השאלה

תשובה לשאלתךמגן דוד זהבאחרונה

עם ישראל הקריב מעצמו את המלכה ע"מ שהוא יינצל, זה בדיוק כמו ב"שח-מט" אתה מקריב את המלכה כדי שבעתיד תמליך את המלך, בדומה לכאן, שגם כאן הקרבנו את המלכה, בשביל עם ישראל, ואנחנו צריכים לשמוח שיש לנו בעם אישה כ"כ צדיקה, שמסרה את נפשה למעננו. כ"כ להודות לקב"ה על זה.

 

ערב טוב

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך