למה ללכת צנוע
אפשר סיבותזלפה
לשמור על הגוףאור שמחה
בשביל לכבד את עצמךאין עלי בעולם
ע.י.צ'יאל
כי כך הקב"ה צווה.
בעיקר כי ה' ציווהדוסית וגאה בזה
אחר כך אפשר למצוא עוד סיבות
בשביל לא למשוך את הבנים וכך להחטיא אותם בראיה אסורהבת של השם
מי שעושה את זה בשביל אל להחטיא שתבוא עליה הברכה.פיצוחית
זה לא הסיבה שבגללו עושים.
הלשמור על הגוף כבר יותר נורמלי
זאת הסיבה המרכזית. כל השאר תוספותבת של השם
ממש לאאניייי
ככה שזאת לא הסיבה
זה סיבה. שלא באמת משכנעת.פיצוחית
התכוונתי שזאת לא ה* סיבה ב ה' הידיעהאניייי
אני מדברת על הסתכלות אסורה..בת של השם
ברור שהרבה יותר חמור להסתכל על מישהי שלא לבושה בצניעות מאשר על מישהי שכן, גם כי היא הרבה פחות מושכת וגם כי עצם האיסור זה לא התבוננות סתם בפנים של בת או באיבר שלא צריכה לכסות..
כל המסתכל באצבע קטנה של אישה כאילו מסתכל במקום התורף.הגיגים בע"מ
ברכות, כ"ד, א.
להנות*u
זה לא מופיע בלשון הגמרא עצמה, זה מופיע בפרשנים. אבל זה לאהגיגים בע"מ
משנה לטענתי, אז לא ראיתי טעם לציין.
אומרים שהשאלה היא איך את רוצה שיסתכלו עליך כשמסתרים את החוץחפץ הלב
ישר נפגשים עם הפנים
נשמה בשביל לשמור על עצמךפשוט אמת.
למה לך להיות מופקרת לכל?
תשמרי את הגוף שלך לבעלך לעתיד לבוא בעז"ה.
..13544
א. כי ה' אמר
ב.אני אישית מרגישה (ויש שיחלקו עלי) שיש בצניעות משהו שהוא הרבה יותר נוח, יותר מכוסה פחות מוקצן, משהו מוסתר, מראה שיש מעבר לבגדים שלי, ידיעה שאני שומרת את הגוף שלי למישהו שאני אוהבת ,שהגוף שלי יקר, וכן, מודה שמבחינת יופי הרבה יותר יפה פחות צנוע (אופנתי), צניעות זה קשה, זה לא מצווה שהיא קלה וכן, יש נפילות, וברור שלפעמים יש לי את החשק הזה לשים חולצה שהיא רק טיפה מעל המרפק ,כי אוף, זה הרבה יותר מחמיא ובכלל לא מושך תשומת לב, אבל תזכרי שאת אוהבת את ה' את רוצה לשמח אותו , ושהוא ישמח בך. בהצלחה.
כי הקב"ה שונא זימה וכל דבר שמביא לזה, בתורה אנו מצווים...ארי מש.
להיות קדושים ולא מופקרים (יש בזה הרבה הסברים אפשר לשמוע ע"ז שיעורים באינטרנט וכו'...)
וכל זה טעמים למצווה ולא הסיבה למצווה שאותה אין אנחנו יכולים להבין.
להרגשתי, התגובות כאן הן דקלום של דברים שלומדים ולא דיעותעץ הזית
כי יש צניעות ויש צניעות.
הרבנים והספרות התורנית מכניסים המון דברים תחת צניעות, וצריך להבדיל בין הלכות בסיסיות ובין חומרות, שלפעמים ממש מוגזמות.
יש כללים בהלכה 95% זה לא חומרות!!!!!!!!!!!ארי מש.
יש כאלה שמתייחים ומעגלים פינות זה לא שמי שמקפיד הוא מחמיר.
א. הקב"ה ציווה^כיסופים^
ב. צניעות בלבוש היא תולדה של צניעות במידות.
אדם עניו, פשוט וצנוע הוא אחד שמבין שהעיקר זה לא הוא, ובטח שלא החיצוניות שלו.
הוא מפנה מקום לקב"ה ולכן אם הקב"ה ציווה אותו על משהו הוא יעשה זאת (ולא רק בתחום הצניעות).
אדם כזה מטבעו הוא הרבה יותר פנימי ולכן הוא יפנה את תשומת ליבו לפנימיות של האדם ולא ירצה להבליט את המימד הגשמי יותר.
מש"ל
וואו..חיים תותים
הבאת דוגמאות שממחישות את מה שכתבתי למעלה - סוגים של צניעותעץ הזית
צניעות זה לא רק אחרי הנישואים.
מה למשל שונה ביד שלך מעל המרפק או מתחת למרפק? מדוע כל פיסת עור מעל המרפק היא כבר לא צנועה שצריך לכסות את המרפק?
ללכת בקיץ עם גרביונים?
מה שונה בשיער הראש שלך לפני ואחרי החתונה, ולפני החתונה אין בעיה לראות את השיער?
זה לא המרפק עצמו.. זה המראה שזה יוצראניייי
אחרת אין דרך לקבוע גבול.
כי זה קו הגבולאנונימי 444
נכון שלא תחשוב שמפרק זה דבר לא צנוע, אבל זה קו המפריד, כי אם נגיד ששני סנטימטרים מעל המרפק זה בסדר, אז למה לא שלושה, ארבעה, וכולי. זה קו גבול ברור שאומר שרוב היד מכוסה
טוב לפחות שלבנים לא הגדירו כאלו כללים נוקשים ללבוש צנוע.עץ הזית
כי בנים הם בניםאנונימי 444
ובנות הן בנות, גם לבנים אסור ללכת עם גופיה, ויש פסיקות שחובה מכנס ארוך, כי לגברים אין עניין בטבע שלהם לחשוף את גופם, אין חשש שיפלו בזה, הם לא משקיעים בלהראות טוב.
אומרים שכל החרדים שחור לבן, מי ישמע כל שאר הגברים בעולם גם כן לא מגוונים בלבוש שלהם, ולובשים פחות או יותר אותו דבר, (חולצת טריקו\מכופתרת\חליפה\וזהו בערך) בגדים זה לא הקטע שלהם.
אפשר סיבות למה לא?אוויל מחריש
יש לכאורה סיבה למה לא צנוע - להתאים את הלבוש לתנאי האקליםקרן-הפוך
מעילים לגברים החרדים בקיץ...
כיסוי ראש מחמם ומעיק בקיץ.
כי את יהלוםפרח לבן
״אין דבר כזה קיצוני מדי בצניעות״עץ הזית
זה כבר לא נקרא צניעות..פרח לבן
לא כנערת זבל..
ע.י.צ'יאל
למה זה לא נקרא צניעות? זה צניעות יותר מחמירה ומהודרת!
ייתכן שזאת החמרה בנושא הזה. אבל זאת הקלה בחששהגיגים בע"מ
לחילול ה'.
ובנגע להידור, הרב עובדיה זצ"ל כבר כתב: "והנה היום פשט המנהג שהנשים יראות ה' יוצאות במטפחת או בכובע בלבד בלי צעיף או רדיד, ואין פוצה פה ומצפצף. דדווקא עצם כיסוי הראש שהוא דאורייתא הוא מחוייב המציאות לעולם ולא ישתנה בשום זמן, אבל מנהג בנות ישראל שנהגו לצניעות כל שהמנהג בכל העיר להקל אזלינן בתר מנהגא"
ע.י.צ'יאל
מה חילול ה' בזה? אם כבר להפך.
וזה לעניין החובה, לא שאין הידור בתוספת צניעות.
שזה גורם למחשבה בקרב הציבור החילוני שהיהדות מחייבתהגיגים בע"מ
נשים להתכסות לחלוטין, מה שמעודד מחשבות שהיהדות שוביניסטית ושונאת נשים, דבר שמעורר כעס עליה.
אבל נשמע מדבריו שדברי הפוסקים שפסקו דברים דומים נבעו ממנהג המקום, וממילא כשהתבטל הטעם אין התבטלה הפסיקה (מה שאמרתי בעבר שיש טעם לקיים את לדברי חז"ל גם אם בטעות יסודם התייחס דווקא לחז"ל, ולא לפוסקים מאוחרים יותר), ואין שום הידור בלשחזר את מנהגי האסלאם בימי הביניים.
ע.י.צ'יאל
אז מה? ואם חילונים חושבים ששבתות וחגים מראים שהיהדות מעודדת עצלנות ובטלנות? ממתי זה נחשב חילול ה'?
תמיד יש מקום להוסיף בצניעות, גם אם זו לא חובה מצד הדין.
שזה דבר שבגוף היהדות, שאנחנו מחויבים לקיים, בניגוד לשאלים,הגיגים בע"מ
שהן לכל היותר הידור. חוץ מזה, כמדומני שהמחשבה הזאת הרבה פחות נפוצה מהמחשבה שאני הצגתי.
תמיד יש מקום, השאלה האם זה הידור. זה כמו לומר שתמיד יש מקום לצום, גם אם זו לא חובה צד הדין, או שתמיד יש מקום לא לטלטל מרשות לרשות, גם אם זאת לא חובה מצד הדין.
ע.י.צ'יאל
זה לא משנה. איפה מצאנו שדבר כזה נחשב חילול ה'?
ממעשה קמחית ועוד הרבה מדרשים ואגדות חזל רואים שלהוסיף בצניעות זה חיובי.
1. א) הרמב"ם כתבהגיגים בע"מ
"ויש דברים אחרים שהן בכלל חילול השם, והוא שיעשה אותם אדם גדול בתורה ומפורסם בחסידות דברים שהבריות מרננים אחריו בשבילם, ואע"פ שאינן עבירות הרי זה חילל את השם כגון שלקח ואינו נותן דמי המקח לאלתר, והוא שיש לו ונמצאו המוכרים תובעין והוא מקיפן, או שירבה בשחוק או באכילה ושתיה אצל עמי הארץ וביניהן, או שדבורו עם הבריות אינו בנחת ואינו מקבלן בסבר פנים יפות אלא בעל קטטה וכעס". רואים פה שאם אדם שמייצג את היהדות עושה מעשים לא מוסריים או לא ראויים,זה חילול ה',כך גם בנושא השאלים, אם חלק מהחרדים, שנחשבים כמייצגים את היהדות, עושים מעשה שנראה כמבזה נשים, דבר שהבריות מרננים אחריו בשבילו, זה חילול השם.
ב) הפירוש המילולי של חילול השם זה שהשם של ה' בעולם מתחלל, ומתבזה. וזה בדיוק מה שקורה פה, כשמיוחס ליהדות, ובעקבותיה לה' אחריות על מעשה לא מוסרי של ביזוי נשים.
ג) גם אם זה לא חילול השם, זה מרחיק אנשים מהיהדות וממעיט בכמות קיום המצוות בעם היהודי.
2. על מעשה קמחית כתב הרב משאש: 'וחכם אחד כתב לי ראיה לאסור, ממעשה דקמחית שזכתה לז' בנים ששימשו בכהונה גדולה בחייה בשביל שלא ראו קורות ביתה קלעי שערה, דמשמע מזה שהוא אסור גדול, והנזהרת בו יש לה שכר גדול בעוה"ז. והשבתיו, כי ודאי שמע המעשה מאישה זקנה המספרת מעשיות, ולא ראה המעשה במקורו, שהוא ביומא דף מ"ז ע"א וז"ל ת"ר ז' בנים היו לקמחית וכלם שמשו בכהונה גדולה, אמרו לה חכמים מה עישת שזכית לכך, אמרה להם מימי לא ראו קורות ביתי קלעי שערי. אמרו לה הרבה עשו כן ולא הועילו, עכ"ל. הרי לך שחכמים דחו דבריה שאינם אלא שיחת אשה זקנה, כי הם ידעו שאין בזה אסור רק מנהג שנהגו בנות ישראל
ע.י.צ'יאל
אב) זה דווקא כשהמעשה הוא אכן לא ראוי או שלילי, כמו הדוגמאות של הרמב"ם. לא במעשה שנחשב בעיני היהדות לחיובי.
ג) לא נראה לי שזה נכון.
2) אין בזה איסור - לא שאין בזה ערך.
1) גם אם זה מעשה מותר, אם הוא נראה כחילול השם, ספר החינוךהגיגים בע"מ
אוסר: שיעשה איש מפורסם בגמילות חסדים ומעשים טובים מעשה אחד שיראה לרבים שהוא עבירה, וכגון המעשה הוא אינו ראוי לכמו האיש החסיד ההוא שיעשהו, אף על פי שהוא מעשה היתר - חילל השם.
והשאלה היא מה היתר, אולי הלבישה עצמה זה מעשה מותר אפילו חיובי. אבל ביזוי נשים הוא ללא ספק מעשה לא ראוי, וזה נראה כביזוי נשים.
2) הוא כתב "הרי לך שחכמים דחו את דבריה, שאינם אלא שיחת אישה זקנה", לא משתמע מזה שהם חשבו שזה חיובי.
ע.י.צ'יאל
1) אבל זה לא רק מעשה מותר, זה מעשה שמצד עצמו הוא חיובי. כל הסיבה שהחילונים תופשים את זה כמעשה שלילי, זה בגלל שמערכת המוסר שלהם רקובה.
2) כלומר שזה לא גרם. אבל מלבד המעשה הזה, שיש שכן פירשו אותו לשבח, יש עוד הרבה מקורות.
1) לא בהכרח, לפחות חלקם מפרשים את זההגיגים בע"מ
כאילו היהדות הגברית משפילה נשים ומנסה לכער אותם. דבר שהוא לא חיובי מצד עצמו וגם אני תופס כדבר שלילי.
2) אילו?
ע.י.צ'יאל
1) ומנין לך שאנחנו צריכים לחשוש לזה?
2) מדרשים בשבח הצניעות?
1) כמו שאמרתי לך, מדיני חילול ה'.הגיגים בע"מ
2) לא, בשבח הצניעות לבישת בגדים מעבר לנצרך לצניעות.
ע.י.צ'יאל
1) לא. חילול ה' הוא או עבירה בפרהסיא, או התנהגות שלילית בעצמה שגוררת יחס שלילי לתורה.
2)בלי נדר כשאמצא.
1) כמו שהראיתי, לאו דווקא התנהגות שלילית בעצמה.הגיגים בע"מ
אלא גם דבר שנראה שהתנהגות שלילית.
ע.י.צ'יאל
איפה הראית?
מספק החינוך.הגיגים בע"מ
"שיעשה איש מפורסם בגמילות חסדים ומעשים טובים מעשה אחד שיראה לרבים שהוא עבירה, וכגון המעשה הוא אינו ראוי לכמו האיש החסיד ההוא שיעשהו, אף על פי שהוא מעשה היתר - חילל השם."
ע.י.צ'יאל
שיראה שהוא עבירה. לא שיראה שהוא שלילי בגלל תפישת עולמם המעוותת.
אבל כמו שאמרתי, זה נראה כמו ניסיון להשתמש בהלכההגיגים בע"מ
כדי להשפיל נשים. דבר שהוא באמת עבירה.
ע.י.צ'יאל
זה משהו שהוא חיובי לפי היהדות (וכך רוב המפרשים על מעשה קמחית), הם רואים את זה כשלילי רק בגלל שתפישת העולם שלהם הפוכה שזו של התורה.
להשתמש בהלכה כדי להשפיל נשים זה לא משהוהגיגים בע"מ
חיובי לפי היהדות. ומעשה קמחית לא קשור לזה, אין בו ניסיון של רבנים להשתמש בהלכה כדי להשפיל נשים.
ע.י.צ'יאל
ממעשה קמחית אנו רואים שתוספת בצניעות היא דבר חיובי. איפה אתה רואה שמשתמשים בהלכה כדי להשפיל נשים?
אולי. אבל בכל מקרה, תוספת צניעות זה לאהגיגים בע"מ
השתמשות בהלכה כדי להשפיל נשים.
לא משתמשים בהלכה להשפיל נשים, אבל זה מה שנראה במבט ראשון כשמסתכלים על נשות השאלים, בפרט ממי שלא מכיר מקרוב את ההלכה.
ע.י.צ'יאל
אבל אנחנו לא צריכים לחשוש לאנשים כאלה.
למה אתה חושב ככה?הגיגים בע"מ
הרמב"ם כתב: "דברים שהבריות מרננים אחריו בשבילם", הוא לא כתב כלום על טיבם של הבריות המדוברות.
ע.י.צ'יאל
גם המן אמר שאנחנו עצלנים שאנחנו לא עובדים בשבת, בגלל זה נחלל שבת?
לא, כי זאת חובה. פה זה לכל היותר החמרה רצויה.הגיגים בע"מ
ע.י.צ'יאל
ואם משהו יראה בהידור במצוות משהו שלילי - זו סיבה לא להדר?
לכל היותר החמרה - יש בהחלט פוסקים שסברו שזו חובה.
פוסקים בדורנו?הגיגים בע"מ
ע.י.צ'יאל
נראה לי שכן.
אילו?הגיגים בע"מ
ע.י.צ'יאל
הפוסקים שלהם.
ובוודאי יש הרבה פוסקים שפסקו שאשה צריכה לצאת כמה שפחות מהבית.
ומי הפוסקים שלהם?הגיגים בע"מ
ומי הפוסקים שלהם?הגיגים בע"מ
ע.י.צ'יאל
לך לגאולה ומאה שערים ותשאל אותם.
מי אמר שיש להם פוסק רציני שהורה להם?הגיגים בע"מ
ע.י.צ'יאל
מי אמר שלא?
אם אתה טוען שיש אתה צריך להוכיח.הגיגים בע"מ
ע.י.צ'יאל
אם אתה טוען שהם מחללי שם ה', אתה צריך להוכיח.
הוכחתי שהם נמצאות בגדר מחללות שם שמים.הגיגים בע"מ
השאלה היא האם הם מקיימים מצווה שגוברת על זה.
ע.י.צ'יאל
לא.
ברור שאם מצווה לקיים את זה, זה לא חילול השם אלה קידוש השם.
נכון. אבל חיפשתי בכמה מקורות ולא מצאתי.הגיגים בע"מ
אני מניח שאם היה רב כזה הייתי מוצא אותו. ייתכן שההנחה הזאת שגויה, אבל חובת ההוכחה עכשיו עליך.
ע.י.צ'יאל
לא. עליך להוכיח קודם שיש איסור בנהיגת חומרה שיש אנשים שמפרשים אותה כדבר רע בגלל ערכיהם הפסולים.
אבל כמו שאמרתי, זה לא בגלל ערכים פסולים.הגיגים בע"מ
זה בגלל הבנה שגויה.
ע.י.צ'יאל
זה לחלוטין בגלל ערכים פסולים.
אבל גם אני, ואני מניח שגם אתההגיגים בע"מ
מתנגד לניצול ההלכה למען השפלת נשים.
ע.י.צ'יאל
זה לא קשור. אם ההלכה הייתה אומרת להתלבש כך, כך היינו עושים.
נכון.הגיגים בע"מ
אבל גם אם ההלכה אומרת כה, זה שונה מניצול ההלכה כדי להשפיל נשים.
ע.י.צ'יאל
מי רואה את זה כניצול ההלכה? הם סתם רואים את ההלכה ככלי ביד הרבנים.
אם זה בגדר חילול ה', נראה לי שכן.הגיגים בע"מ
צניעות נועדה בשבילפרח לבן
לשמור על האישה שלא תמשוך תשומת לב וכך לא תביא לידי הירורים חו.
ברגע שהאישה מתלבשת כשהיא מושכת תשומת לב פיספסנו כאן את הנקודה..
ע.י.צ'יאל
היא לא מושכת תשומת לב, כי כל הנשים מתלבשות כך בסביבה.
אז למה הן מופיעות בתקשורת ככ הרבה מנשים חרדיות אחרות?פרח לבן
ע.י.צ'יאל
כי אנטישמים מנסים לתקוף אותן על היותן מקפידות במצוות.
אז אתה אומר בעצםפרח לבן
שבנות צריכות ללכת ככה?
ע.י.צ'יאל
אני לא אומר שזו חובה, אני אומר שזה כן דבר חיובי.
אז בהצלחה לך.פרח לבן
ולמה זה חיובי?
סתם ככה מזה זה אומר ע.י.?
ע.י.צ'יאל
כי להוסיף צניעות זה חיובי.
ולמה אתה חושב שזו צניעות?פרח לבן
ע.י.צ'יאלאחרונה
כי זה פחות לחשוף ולהבליט את הגוף.
חחחחחחחחחחחחחאהרון הגבר
וואי זה היה טוב ![]()
הרב אלישע וישליצקי זצ"ל מדבר על מהי צניעות^כיסופים^
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימון
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!







