*טיולים* *טיולים* *טיולים* *טיולים* *טיולים* *טיולים*נער גבעות מצוי

מישהו עשה / עושה / יעשה מסלולים בלי יישובים בדרך? השאלה לעניין תפילות במניין, במיוחד ס"ת. כמו מסלולים בנגב וכדו'? איך מסתדרים? נניח שיש עשרה חבר'ה, מה עושים עם ס"ת? 

אשמח מאוד אם מישהו יוכל לעזור בעניין הזה. תודה רבה.

אפשר או ללכת לא בשני וחמישי אוהולך בטל

שאפשר לדלג על קריאת התורה ולחזור אח"כ ואז לקרוא בתורה

תשאל רבשאג
אם אני זוכר נכון, הלכתית יש היתר לא להתפלל במניין בטיול

תשאל רב

הבהרה, אני לא פוסק ולא רוצה שיהיו שמועות שמותר אז לשאול רב!
קישור לתשובה של הרב יוסף צבי רימון, רב אלון שבותעץ הזית
הרב יוסף צבי רימון, ראש בתי המדרש במרכז האקדמי לב, רבה של אלון שבות דרום וראש מרכז הלכה והוראה

שאלה:
אנחנו יוצאים לטיול שבו לא נוכל להתפלל תפילת ערבית ושחרית במניין. זהו טיול שמאוד משמעותי בשבילנו, ואחרת לא נוכל לקיימו. האם מותר לנו לצאת לטיול?
תשובה:

בגמרא בברכות ח ע"א נאמר שתפילת האדם עם הציבור נחשבת 'עת רצון', כלומר מציאות שבה התפילה מתקבלת יותר. הרמב"ם (הלכות תפילה ח, א) למד מכאן שצריך להתאמץ בעבור תפילה בציבור, שהרי אם הקב"ה נענה יותר בתפילה בציבור, האדם צריך להתאמץ ככל האפשר שתפילתו תתקבל "ולא יתפלל ביחיד כל זמן שיכול להתפלל עם הציבור".

מאמץ זה להתפלל תפילה בציבור מתבטא במקור נוסף: בשולחן ערוך (או"ח צ, טז) נפסק שאדם צריך להתאמץ בעבור תפילה בציבור ואף ללכת עד מרחק של ארבעה מיל (בערך ארבעה ק"מ) כדי להגיע לבית הכנסת, ואם בית הכנסת הוא בכיוון ההפוך להליכתו, צריך ללכת עד מיל (ק"מ) כדי להתפלל בעשרה (בימינו מסתבר לתרגם לזמן הילוך של מיל, שהוא בערך 18 דקות, לכל צד).

אם כך, צריך להתאמץ מאוד להתפלל בציבור, ועדיף שהתפילה תהיה בבית הכנסת, כי בתפילה בציבור השכינה שורה והתפילה מתקבלת יותר. בתפילה בציבור מרוויחים גם זכות לקדש את השם בקדיש ובקדושה, ויש הסוברים שבכך מקיימים מצווה מן התורה (עיינו שו"ע הרב או"ח צ, יז; שו"ת צמח צדק סימן קיג; עיינו עוד בשו"ת יביע אומר או"ח סימן לד, אות ב), וגם ברכת כוהנים ועניית מודים דרבנן וחזרת הש"ץ.

צריך להתאמץ עד זמן של 18 דקות (לכל כיוון) כדי ללכת לבית הכנסת, ואם האדם מתאמץ אף יותר מכך – תבוא עליו הברכה.

האם בכל זאת מותר לצאת לטיול כשייתכן שלא יהיה מניין?

שו"ת שבט הלוי (ח"ו סימן כא) פסק לאסור: "פשוט בעיני דאם נוסעים רק לתענוג בעלמא, דאיסור קעבדי". ואולם בשו"ת יד אליהו (הובא בשו"ת שבט הקהתי ח"ד סימן מד) כתב ש"מעשים בכל יום שהולכים אפילו לטייל כמה פרסאות ומבטל מלהתפלל במנין כל ימי משך עיכוב בדרך... והטעם דהולך ונוסע בשעת היתר ואין עליו שום חיוב אז, ואחר כך ממילא בא הפטור ולא עושה שום עבירה אז". כלומר מכיוון שבמקום הטיול אין מניין במרחק ד' מילין, ממילא אין כל איסור בכך שאיננו מתפלל במניין ואין איסור להימצא במצב כזה, שהרי עשה זאת לפני שהגיע חיוב תפילה זו.

ולמעשה לכתחילה יש לחשוב על מניין ויש לתכנן את הטיול תכנון כזה שהאדם יוכל להתפלל במניין, אך אם אין לו אפשרות להתפלל במניין נראה שהוא רשאי לצאת לטיול ולהתפלל ביחידות. ואולם כאמור ידאג עד כמה שיכול להתפלל במניין גם בטיול כזה, ויוודא גם בטיולים הבאים שבדרך כלל תהיה אפשרות למניין. כאשר האדם מתפלל ביחידות בטיול, לפחות ינסה להתאמץ ולכוון היטב ולא להתפלל בחפזה.


טיול בלי מניין - עולם קטן
רק רוצה לציין שכל אחד צריך פסק של הרב שלו!!רציתי לשאולאחרונה
ולא חלילה מתוך זילזול הרב רימון
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך