חשבתי לעלות מחר... אבל לא מרגיש מוכן...המקדש השלישי בדרך


לא עליתי כבר תשעה חודשים בערך... אין לי זמן המקדש השלישי בדרך

עכשיו די יש... אבל מרגיש ממש לא מוכן לזה...

לעלות בלי שאני מוכן? לא רוצה... מפחיד אותיהמקדש השלישי בדרך


לעלות לאן?Reminder
הר הבית?
הייתי אתמול בכותל וראיתי כאלו שעלו. זה מגניב.שיח סוד


זה מרגש ממש... כל פעם שאני בטעות בכותל ורואה אנשים עוליםהמקדש השלישי בדרך

יש לי צמרמורות ודמעות על זה שאני למטה והם זוכים לעלות...

לא. זה אסורנחמיה17
הרבנות הראשית אוסרת, אבל למי אכפת?
הצבעתי בבחירות השנה,
יש כשרויות חדשות
גיורים חדשים
יהדות חדשה
ימין חדש
ולמי אכפת, למי אכפת...

😖
דווקא אין ימין חדשReminder
לא עברו בסוף
זה אומר שאכפת לךנחמיה17
או שסתם את רוצה להעיר הערת שוליים ולמחוק לגמרי את התוכן?
אני אשמח למחוק את התוכן... להחליף אותו בתוכן נכון שתואם תורההמקדש השלישי בדרך


יהודי זה דבר עם ערכיםנחמיה17
ערכים זה דבר שמציב גבולות.
חרפה לפומיך
עם זה אני מסכים. ולכן הייתי חייב להגיב למה שכתבתהמקדש השלישי בדרך

כדי לתקן את העוול הנוראי שנוגד את מצוות התורה הבסיסיות ביותר. 

אם לזה קוראים חרפה - אשמח מאד שאזכה שחרפה כזו תצא מפי עוד שנים רבות מאד. 

יש מילים שיוצאות מפה של בחור בן 18נחמיה17
ויש מילים שיוצאות מגדולי ישראל.

זה ממש לא אותו פה
וממש לא אותם מילים.
יש מילים שיוצאות מרבנים ויש מילים שנכתבו ע"י הקב"ההמקדש השלישי בדרך

אבל אם אתה כבר מדבר... 

הרמב"ם קצת יותר גדול מהרבנים שאתה מדבר עליהם...

ר' משה פיינשטיין... 

הרב ליאור...

 

אבל עזוב... רק לך יש גדולי דור. אין עוד בעולם... נחמד. 

הרב ליאור הוא היחיד מבין אלו שאמרתנחמיה17
שנוגד את הרבנות הראשית. והוא, כפי שהוזכר, יחיד.
ודאי שנוגד את הרבנות שנוגדת את התורה בעניין הזההמקדש השלישי בדרך

אבל גם הרמבם ור' משה פיינשטיין נוגדים את הרבנות... אממממ.... הרבנות נוגדת אותם... הם היו לפניה... אופס...

ה' ישמור. רק עכשיו ראיתי את התגובה הזונחמיה17
עניתי לך על העניין הנאמר, רק שאז נאמר פחות חריף. עכשיו הגזמת.

אני סיימתי לדון. אם תרצה להבין מה בדיוק הטעות שלך ולמה אני ממש ממש רחוק מהשיח הזה תוכל לקרוא את התגובה הנ"ל
הרבנות הראשית לא טוענת נגד הרמבם - נסיונות פעילים
ה' ישמור באמת... זה ממש מה שאנחנו אומרים כל הזמןהמקדש השלישי בדרךאחרונה

לחלוק על גדולי הדור מכל הזמנים ואז להגיד שאנחנו חולקים על הרבנות זה ממש גוואלד. 

 

גם אכפת ליReminder
אבל גם זה הפריע לי בעין הייתי חייבת לכתוב..סורי
ואפשר לטעון שגם תורה חדשה יש... לאסור מצווה...בתוך בני ישראל
אה. גם לך לא אכפתנחמיה17
יש אמרה של הקוצקער שההבדל בין חסיד למתנגד זה שמתנגד עובד את השו"ע (או את הפוסקים) וחסיד עובד את ד' יתברך.

ייתכן שחשב שיבינו ממנו שלמתנגד אין ד' יתברך בחיים. אבל הוא לא חלם שיאמרו שלחסיד אין שו"ע...
תתפלא...בתוך בני ישראל
אכפת לי, ודווקא לכן. לחדש ימינו כקדם, שלטון התורה, פרוייקט משכ"ן.
בניין המקדש.
נו, אבל יודע מה, בואו נקיים מורא מקדש בהתרחקות. זאת ההגדרה של מורא
אין סנהדריןנחמיה17
ומה שהקימו כביכול הוא כמעט בדיחה גרועה.

אין סנהדרין ונכון לעכשיו לא ניתן לחדש.
יש שיאמרו- ייחרב העולם וישרפו ספרים.
ויש שיחזקו וילכו עם מה שיש.
הרבנות הראשית היא לא הפוסקת הבלעדית של כל עם ישראלסביון
כך אולי היה ראוי שיהיה, אבל זו לא המציאות. ועד אז, יש עוד רבנים בעולם, ואם תעשה תחרות מי יותר גדול תקבל בערך אותה תמונה כמו לגבי התכלת (וכמו לגבי הציונות, בזמנו) - רוב מניין ורוב בניין מתעלמים מהשאלה, המיעוט שמתייחס אליה נחלק לשני הצדדים. הכרעה ברורה וחד משמעית קשה לומר שיש כאן.

כאן אני עוזב את הדיון ולא מתפתה להגיב יותר בע"ה טפו טפו טפו
נכון.המקדש השלישי בדרך

הרבנות הראשית היא הרבנות של המדינה. לא של האדם הבודד... 

הרבנות הראשית הוקמה על מנת להיות הפוסקנחמיה17
הבלעדי של עמ"י בא"י בענייני כלל.

ממשלת ישראל נתנה את חילה לעניין. נשאר העם.
החרדים מכירים בכך שאינם מתירים את שאסרה הרבנות, וכיום אף משתפים איתה הרבה פעולה במערכה הציבורית.

הקול היחיד שנחוש באמת הוא קול של קומץ "דוסים" שהחליטו כאמור שאם אין סנהדרין- תחרב הדת. את שהם רואים לנגד עיניהם הם עושים. שני רבנים בערך עמדו לצידם, יש שיאמרו אמן ולוואי. ויש שיאחזו בצפרניהם בכל מקום שבו יהודים יטו אחר פעירת הפה מול המוסד שמציל את יהדותה של המדינה והעם השוכן בציון, ויקראו בקול ברור - אל תגעו במשיחי!
לא נותר לי אלא לתת לך לענות לעצמך:סביון
לא נותר אלא להזכיר לךנחמיה17
שה' יתברך נתן לך את האפשרות לקרוא גם את התוכן ולא רק לקרוא את הכותרת ולעשות בה שימוש דמגוגי
דווקא התכוונתי לכל התגובהסביון
כלומר שהרבנות הראשית כפוסק של כלל ישראל היא כמעט בדיחה גרועה. יש לה תפקיד חשוב כגוף מפקח ונותן הנחיות, אבל פוסקת היא לא. אני אישית לא מכיר אף פסיקה שלה חוץ מהר הבית והלל ביום העצמאות, שמשניהם לא אכפת לחרדים (אני מניח שברור לך שהחרדים "לא מתירים את שאסרה הרבנות" במקרה ולא בעצם, ואם הרבנות תשנה את דעתה ותתיר לעלות החרדים ממש לא יעלו בהמוניהם) ובעיקר המזרוחניקים קיבלו. המזרוחניקים, עם כל הכבוד למגזר שאני מחשיב את עצמי כחלק ממנו, הם לא כל עם ישראל ואפילו לא חצי ממנו.
איך שלא יהיה, כאמור, פוק חזי - אין פוסק אחד לכל הדור.

(דווקא חשבתי שהפעם אצליח לא להתפתות לדיון הזה שוב. מסתבר שלא הלך)
הכמעט בדיחה גרועה היה קאינחמיה17
על המכון הקטנצ'יק שהקימו כמכון סנהדרין שבקושי מתפקד כבית דין קטן לממונות.

אף אחד לא אמר שהרבנות הראשית היא סנהדרין אלא שזה הכי קרוב ונצרך שאפשר.

מה שהחרדים לא מתירים את שאסרה הרבנות הראשית זה ממש לא במקרה. הרבנות הראשית נוקטת באיסוריה כפי דעץ רוב גדולי ישראל בד'כ, דבר שלחרדים (בניגוד, לצערינו, לציבורים אחרים) אכפת ממנו.

וכאמור מלבד זאת- יש את החוסן המרכזי של ממשלת ישראל.
היא אמורה להיות הרב של המדינה. וזה שתעשה בשמחה.המקדש השלישי בדרך

ונלחם על זה... 

 

אבל היא לא יכולה להיות הפוסק של כל אחד ואחד פה. עשה לך רב, וכל אחד עם הרב שלו...

לא יכפו על יהודים שוחרי הר הבית והמקדש שמצפים לגאולה השלימה, לא לעשות את זה ולהתנתק ממנו. הפוך ממה שהתורה מצווה והפוך ממה שהרבנים שלנו אומרים...

אז זה שרבנים גדולים וחשובים (שים לב שאני לא זלזלתי כמוך בגדולי ישראל, והעיקר מאשימים אותנו בזה. בושה) לא רוצים שנעשה את זה, חבל. 

אבל אנחנו עם הרבנים גדולי ישראל מכל הדורות שכן פוסקים על פי דרך התורה ולכן ב"ה שזכינו להקשיב להם וללכת בדרכם.

לפעמים הכלל צריך לפרטנחמיה17
ובסוף חס ושלום לומר שבית המקדש הוא פרטי של כל או"א מי בקש זאת מאיתכם! בית המקדש זה לא עניין של כלל ישראל? אלא של מי? של רב פלוני?

גבי שוחרי המקדש זהו כמו שיאמרו החרדים כי אנחנו לא רוצים את ה' יתברך כי אנחנו נותנים למדינה סמכויות ממוניות וכד'. בית המקדש הוא של ה' יתברך. והוא לא יחפוץ ברמיסת חציריו כי אם לשמוע לדבריו וללכת בדרכיו, עיקר גדול בתורתו הוא עבודתו במקדשו, אבל זהו חלק. על זה אמר הכתוב מי בקש זאת מאיתכם.

להשפריץ דמגוגיה כאילו לאילו שהולכים אחר דברי הרבנות הראשית לא אכפת מבניין בית אלהינו ורק לעולים כנגד דבריה אכפת- זה לא מועיל וסתם גועל נפש.

מעולם! מעולם!
לא זלזלתי חו"ח ברב ליאור !
מעולם!
גם לא מוריי ורבותיי.
יש שחלקו מחלוקות חריפות מאוד רבנים גדולים נגד רבנים גדולים. מעולם! אני , בתור בחור לא פתחתי פה על אחד מגדולי ישראל. מעולם! אל. תאשים. אותי. בזה!

אפיקורוסות- ניתוק תלמידי החכמים מדרך התורה והמצווה-
"לא להקשיב לרבנים אלא לד' יתברך", במשפט אחד.

כאמור זה ענייני הכלל וכל יחיד ויחיד משפיע לטובה או פוגם חלילה בזה העניין.
אתה מתלונן על הכנסת מילים לפה שלא אמרת אף פעם? כנ"ל...המקדש השלישי בדרך

בחיים לא אמרנו שבית המקדש הוא עניין פרטי...

 

לא ריציתי לומר את זה... יש לך דרך אחרת לנסח את זה בצורה טובה יותר? אשמח לניסוח כזה... 

 

אפיקורוסות- ניתוק תלמידי החכמים מדרך התורה והמצווה-
"לא להקשיב לרבנים אלא לד' יתברך", במשפט אחד. (לא יכולתי לנסח את זה יותר טוב מזה...)

 

נכון. ולכן אנחנו משתדלים מאד לרומם את מקום בית מקדשינו מפני כאלה שמנסים לרמוס אותו
 

אסביר עניין חשובנחמיה17
לומר "מה שהתורה מצווה ומה שהרבנים שלנו אומרים"

אם אתה אומר התורה מצווה- אפשר שהכוונה היא לדעתך/ דעת רבותיך, וזה מובן.
ואילו אם אתה אומר הרבנים שלנו אומרים- פשוט שהכוונה היא שהם אומרים את מה שהשיגו שהוא דבר ד' מסיני.

אבל!
הוי זהיר בלשונך. משום שכשאתה אומר מה שהתורה צוותה והרבנים שלנו אומרים- משמע שהתורה בצד אחד של בויכוח, לצורך העניין הרב ליאור שליט"א ואילו הרבנים האחרים נגדה חו"ח הוי זהיר בגחלתן שלא תכוה... כל דבריהם כגחלי אש!
הרבנים שלך אומרים בחריפות יתרה את מה שכתבת בסוף נגדינו...המקדש השלישי בדרך

אגב, זה לא רק הרב ליאור, זה גדולי דור היום, בדורות הקודמים ועוד הרבה קודם לכן... 

לזלזל ברמבם, בר' משה פיינשטיין ואחרים זו בעיה קשה...

הרבנות הראשית לא טוענת נגד הרמבםנחמיה17
אלא אחת משתי האפשרויות
א הרמבם לא התיר עליה להר הבית- אפשר להתווכח על זה, לא אכפת לי- אני חושב שאכן הוא לא התיר. לומר שהבית הגדול והנורא המופיע באגרתו זה בית המקדש זה יותר מופרך.

ב אומרת שאם הרמבם היה היום היה אוסר ג"כ.

ברור לכולם שהרבנים הראשיים כולם לדורותיהם העריכו וידעו על הרמבם יותר טוב מכל הגולשין כאן (כן כן, כולל את הבחור בן השמונה עשרה)

דייקת יפה. "*הרבנים* שלך אומרים" הללו אומרים הלכה כמותינו הללו אומרים הלכה כמותינו. יש הבדל בין שצד במחלוקת רבנים אומר שהתורה אומרת כל לבין שאזוב בקיר אומר זאת. אני- לא זכור לי שאי פעם השתמשתי באחד מהביטויים המזלזלים האלו שלך כלפי הרבנים. לומר שהרב ישראל אריאל הוא נגד התורה?! חס ושלום. אתה צריך להסביר את החוצפה שלך וידך על התחתונה
דווקא עכשיו צחקתי... אבל זה קצת עצוב...המקדש השלישי בדרך

גם בברכת המזון שאתה אומר בבית הגדול והקדוש אתה לא מתכוון לבית המקדש? מעניין... פירוש חדש שלך. תציע לעם לקנות אותו.

 

אבל לקחת את הרמב"ם ולהגיד שהוא לא אמר מה שהוא אמר זה הכי קל באמת... 

 

אתה אולי לא אמרת משהו נגד הרב ישראל אריאל שליט"א. אבל רבותיך לא אמרו נגדו. עשו נגדו... חרם. 

 

זה וואו...בתוך בני ישראל
כל פעם מחדש... פחד..
זה המקום היחיד שאני רואה שאני בגובה של יותר ממטר מהרצפה ורועדת לא בגלל זה...
תבוא בשני חוה"מ...נגרינסקי
מה יש בשני חוה"מ?המקדש השלישי בדרך


אותי בעז"ה נגרינסקי
יש! אז אולי נבוא לומר לך שלום המקדש השלישי בדרך


⁩ הידד!נגרינסקי
אני בלי נדר לא עולה בשלושה רגלים... קרבן ראיה...המקדש השלישי בדרך


נכון... יש בזה דבר בעייתי...נגרינסקי
אני מקווה להצליח עם הקרבן הזה... תפילות ועוד...
אמן ואמן!המקדש השלישי בדרך

קצת מוזר שדווקא בשלושה רגלים שמצווה לעלות - לא עולה... אבל זה מה שהרב שלי אומר... 

קצת משונה...נגרינסקי
מצוות ראיה ומצוות לא יראה ריקם הן שתי מצוות...
משונה קצת לא להתחייב בעולת ראיה ולא לקיים עשה שלראיה עם אונס על לא תעשה שללא יראה ריקם...
נכון... מתלבט אם לעלות בכל זאתהמקדש השלישי בדרך

או לההקשיב לרב בכל זאת. הוא אמר לי שזה לא מחייב רק הוא עושה ככה...

אבל...

מי הרב?נגרינסקי
הנדבורנר. שכידוע עלה והעלהנחמיה17
הוא לא הרב שלי. הוא הרב'ה שלי.המקדש השלישי בדרך

אבל יפה לך הזלזול.

לא. הוא מכוער, מכוער מאוד.נחמיה17
לשנינו. ההבדל הוא כמה מכוער יש שיזלזלו בבחורים ויש שיזלזלו ברוב גדולי ישראל. לא אותו זלזול ולא אותו כיעור.
אם לרב ליאור אתה קורא "בחור" זה אולי יחמיא לו. אבל לא...המקדש השלישי בדרך


קרא בבקשה טוב טובנחמיה17
לפעמים הכלל צריך לפרט - נסיונות פעילים

ועיין שם מה כתבתי בנוגע להוצאת הדיבה הזו עליי.
קרא טוב טוב מה עניתי לך שם...המקדש השלישי בדרך

האמת שפה, אחרי קריאה חוזרת, אולי זה לא ממש נכון, וכן יש פה נימת זלזול בגדולי ישראל בכל הדורות... 

הרב ארלה הראלהמקדש השלישי בדרך


אוווו!נגרינסקי
איזו זכות!
ממש. הוא הרב שלי בענייני הר הבית והמקדש.המקדש השלישי בדרך

ישבתי אצלו בבית לפני שלוש וחצי שנים אני חושב והוא לימד אותי את כל הסוגיה מא ועד ת. היה מרשים ממש... ומאז אני קרוב אליו ושואל ומתייעץ איתו בשאלות שיש לי בנושא... 

פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך