ככ מצחיק אותי לקרוא תגובות על כתבות בענייני הר הביתעברי אנכי

כל מי שמגיב פה עולה. כולם.

ובגלל שהם רוב כזה הם מלהיבים אחד את השני כזה.

 

ואומרים דברים מה זה לא קשורים.

 

 

אני נגד עליה, כן.

לדון עם אנשים כאלה זה בזבוז זמן. הם שמים עליי פס. כבר הבנתי את זה מכמה דיונים שלי בנושא.

פשוט מתעלמים ממני וכל הזמן חוזרים לרמבם הזה שמתיר והם לא יודעים בכלל שהמקור של זה זה במשנה.

 

אני המגיב שמה היחיד נורמלי

קצת קוטל. קצת מגיב לפי דעתי.

זה ממש מצחיק.

 

רבנים מתירים סבבה. לא יוצא נגדם.

אני יוצא נגד האנשים שעולים להר שמפלגים הורסים ורק רבים עם כולם.

 

נמאסתם.

גם אני נגד!חסוי מאוד
אתה בחברה טובה...
זה לא משנה אם אני נגד.עברי אנכי

מתנשאים עלי.

וכבר כתבתי על זה בפורום הר הבית.

 

 

שילמדו כבר. ויגיבו תגובות לעניין.

זה כבר מצחיק מרוב "אי-חכמה"

האמת לא כ"כ התאמצתי להתווכח איתםחסוי מאוד
אולי יום אחד יהיה לי כח.
מקווה שלא אתאכזב כמוך..
רק לא הבנתי משהו אחדמיכל318
אם הם עולים...מה מפלג והורס פה?
הדיבורים שלהםעברי אנכי

הם מתנשאים על מי שלא עולה מאוד.

מאוד.

כי הם יודעים איזה רמבם אחד שאף אחר מהרבנים הראשיים לדרותם לא ראה כנראה

 

ו.. מי שעולה, לא מסכים איתו אבל בסדר.

מי שכל הזמן אומר:

הרמב"ם כתב אחרת. ועלה בעצמו. והרב ליאור מתיר. איך אני עובר על כרת?? אתה לא ידוע כלום.

 

איתם יש לי בעיה

כי

אין דיון.

הם פוסלים את מי שנגד.

(והבעיה שלהם עם הרבנות זה שהרבנות לכאורה פוסלת אותם)

 

אז זה מפלג. האטימות הזאת. אפילו התנשאות.

 

אה, הבנתימיכל318


נ.ב והרמב"ם באמת מתיר?
תודהמיכל318
..עברי אנכי

הרמבם כותב שגם מת יכול לעלות להר הבית

וזה גם כתוב במשנה

חלק ממנו מותר וחלק ממנו אסור זה ודאי.

 

מי שאוסר נובע מכמה סיבות

 

א. אנחנו לא יודעים את הגבולות המדוייקים של מה אסור ומה מותר. יש ככ הרבה מדידות ככ הרבה שיטות ומחלוקות. אנחנו היום לא מבינים ולא נכנסים לספק כרת. לא סומכים על מדידות כי יש חולקים.

 

ב. גם אם נסמוך על המדידות, את מבינה שאת פותחת פה פתח לגהינם. הוא עולה בטבילה ואחרים? כאילו.. רואים מישהו עם כיפה שעולה. או. זה מותר. ובכלל, לאט לאט כמות העולים עולה, ועם זה יחד גם כמות העולים החילונים. כשאתה מתיר דבר כזה אתה לוקח אחריות כבבדדדההההה על כל הדברים האלה. אם מישהו יעלה למרות שכתוב אסור זה בעיה פרטית שלו. אבל כשרב מתיר זה כבר משהו אחר.

אגב, אני לא מתכוון שהשרשור הזה יהפך לדיון בנושא. אני לא אגיב אם יענו לי תגובות לזה למה נמאס לי. דנתי על זהכבר שתי וערב. עם מספיק אנשים פה. הם חוזרים על אותם טענות, לא עונים לי על שאלות. די. אני לא מגיב אם עונים לי תשובות על זה.

 

ג. בהר הבית אסור קלות ראש בכלל. מה שעולים שמה חתן וכלה ומצלמות ודיבורים וסלפי למינהם - איסור גמור שעליו אין עוררין. תחשבי שאיסור דיבור בבית הכנסת הוא כלום ליד זה. מי שעולה לא מקפיד על זה בכלל. עכשיו הרבנים אוסרים את זה. הציבור פחות מקשיב לזה כי תמיד שומעים ורואים תמונות. אנשים שם לא באמת עם יראת כבוד מספיקה. לא הייתי שם. אבל ראיתי סרטונים ותמונות שדיי מוכיחות את זה.

 

ד. היום זה מדינה דמוקרטית. לא כמו פעם. היום כולם שכלתנים ובלה בלה בלה. מה שהיה פעם.. לא יכול לקרות היום כשהציבור עוד ככה. למה אני מתכוון? לזה:

פעם היה מישהו בכניסה להר ושאל "שלום גברתי. את נדה? טבלת? הכל טוב? יופי. כנסי." "שלום אדוני, קצצת ציפורניים לפני שטבלת? אם לא אני אאסור עליך להיכנס" ודברים בסגנון הזה.

היום? מגישים בגץ והכל מותר. מאיפה יש לאדם סמכות לאסור להיכנס למקום מסויים. הרי דמוקרטים. הכל שוויון. ואף אחד לא נפגע בזה אם אני עולה להר בלי טבילה.

לכן, עוד סיבה שלשמה עומדת הרבנות הראשית בכוח על הנושא ולא מתירה עליה להר.

יש לי חבר שעולה ואמר שהוא שמח שהרבנות אוסרת, אבל הוא אישית עולה. זה (וסעיף ב. ערבוב של שניהם כזה..) הסיבה העיקרית שלו.

 

אולי יש עוד?

לאיודע. או לפחות לא זוכר כרגע.

זה הרמבם שכותב על טומאת מת שמותרהמקדש השלישי בדרך

אבל הרמבם כותב באגרות שהוא עצמו עלה...

יותר מזה! הוא כותב שמותר להעלות את המת להרעברי אנכי

הוא כותב. נכון.

 

ראיתי בחזון עובדיה. אני חושב אבילות. לא זוכר. שם הוא אומר שזה לא כפשוטו משו כזה

זה לעניין טומאת מת... אבל אם הרמבם עלה, מה רוצים?!המקדש השלישי בדרך


אפשר לרצותעברי אנכי

אפשר לומר שהרמבם ידע את הגבולות ואנחנו לא

 

אפשר לומר שבתקופתו לא היה ציבור כזה שיעלה למרות הכל

 

אפשר לומר שבתקופתו לא היו כאלה שאסרו והוא חולק עליהם.

 

אפשר נו.

 

והרב עובדיה, אוף. אני לא זוכר. שהוא מדבר על זה שהרמבם עלה ואומר שהוא לא עלה אלא היה ליד. או שכן.

שמע, לא זוכר מה הרב אומר על זה. אני זוכר אבל שראיתי התייחסות וזה היה משו חשוב.

אז, בגלל שאני לא זוכר להגיד סתם.

אפשר לומר הרבה דבריםהמקדש השלישי בדרך

בפועל זה מה הוא פוסק ועשה בעצמו... 

הוא כותב "הבית הגדול והקדוש". כמו שאומרים בברכת המזון ומה שאומרים בתפילת מוסף... 

אין לזה הסבר אחר...

תקשיבעברי אנכי

אתה מנסה להוכיח לי שהוא כן.

אבל הרב עובדיה כתב לא.

אתה לא חולק עליי אלא עליו.

 

אמרתי כבר שאני לא זוכר, לא זוכר. הרב הביא עוד מקורות חוץ ממה שהרמבם כתב באיגרות.

אתה רוצה לדון איתי על משהו שאני לא זוכר?

 

תחפש את זה. תקרא. תחלוק. ותשלח מכתב לאחד הבנים של הרב.

 

 

 

גם מי שאוסר עליה יכול להכיל את זה ולהמשיך לאסור.

אם הרמבם ידע את הגבולות ואנחנו לא - אז.. מה הבעיה לשיטת האוסר מהטעם הזה?

הרמבם חיי בתקופה שבה יכולת להגיד לציבור לטבול וזהו. ולא יהיו יוצאי דופן. - מה הבעיה לאסור מטעמים אלו?

הרמבם לא עשה עלייה המונית אלא רק הוא בעצמו. (אולי אפילו בסתר? אין לי מושג) ולא עודד עליה לאחרים - מה הבעיה לשיטת האוסר מהטעם הזה

 

אין בזה קושיה.

בכלל.

מר"ן כתב שלא והרמב"ם כתב שכן... מוזר הקטע...המקדש השלישי בדרך

מה הבעיה? שלהגיד שכרת זה הזוי בזמן שודאי יש מקומות שמותר ואליהם עולים...

נו. טוב. אתה לא מקשיב. לא יודעעברי אנכי

אבל קראתי.

 

רוצה להיות עיקש?

תהיה.

מקשיב. אבל זו התחמקות מהעובדה. אומרים הפוך מהרמבם על הרמבם!המקדש השלישי בדרך

לא מוזר?

זה בהחלט מוזר כי אנחנו מדברים בעל פה רק ממני כשאני לא זוכרעברי אנכי

אם נפתח

אז לא

תודה רבה על ההסבר המפורט.מיכל318
אה. ויש גם את זה שאם הרבנות פסקהעברי אנכי

אז הולכים אחריה באש ובמים

 

אמ. הרב יצחק יוסף בעצמו לא תמיד לפסקי הרבנות הראשית אם הוא רואה סיבה לחלוק עליהם

למשל

יש פסק של הרבנות לעניין להתחתן עם 2 נשים. שזה דעת הרמא

אז היה מקרה קיצון שהרב התיר לספרדי להתחתן עם אשה שניה בו זמנית כי קיימא לן כמרן. וזה כי היה לחוץ וכו.

 

אבל,

יש שמקבלים את פסקי הרבנות הראשית כולם כוודאי.

אבלמיכל318
הרבנות הראשית היא לא הרבנות של כולם, בכל מיקרה...

ברבנות הראשית כתוב שמותר להיתחתן עם 2?? כי אני יודעת שיש על זה את האיסור של חרם רבינו גרשום...


נ.ב לי אין דיעה בכל הקטע של העלייה להר הבית, כי מיצד אחד יש את זה שכולם טמאי מתים וגם אם הם יטבלו, הם עדיין טמאים.
אבל מיצד שני ההר הבית עצמו הוא המיסגד של הערבים שבכל מיקרה אף אחד לא עולה לשם... אז שלרחבה עצמה מותר.
קיצר, לא יודעת.
איתו אני יכול להתווכח. אבל זה טיעון דפוקהמקדש השלישי בדרך

טמא מת מותר להכנס להר הבית!!! אפילו מת עצמו!!! טיעון לא קשור בעליל.

ב. הר הבית הוא לא המסגד של הערבים ח"ו. הוא המקום הקדוש ביותר שלנו!!! 

ועולים לשם הרבה מאד ב"ה... 

 

 

..עברי אנכי

חרם דרבנו גרשום זו דעת הרמא לאשכנזים

וכך פסקה הרבנות הראשית

 

הרב יצחק יוסף היה דיין במקרה מסויים שהאשה סירבה לקבל גט והוא היה מקרה קיצון משהו

אז הוא התיר לאותו אדם להתחתן עם אשה אחרת וכו'.

 

הרב אבינר למשל.. זה הסיבה העיקרית שהוא אוסר לעלות.

 

 

תשמעי, נכון - את טומאת מת אי אפשר לטהר עד אפר פרה אדומה. אבל יש קטעים בהר הבית שמותר שטמא מת יכנס אליהם. ומספיק טבילה כדי להיטהר בשביל להיכנס לשם.

אני לא עולה,,,,,,,,
נו מצויין עברי אנכי

בכללי, עליה לבנות זה הרבה יותר בעייתי.

הרב ליאור למשל אוסר את זה. למרות שהוא מתירעליה

נכון... אפילו לנשים ביום החתונה...המקדש השלישי בדרך


אסור לי להיות עם הפלפון בעבודהמיכל318
על הכל אני יגיב אחר כך אבל על זה הייתי חייבת עכשיו.
אם כל הכבוד לרב, הוא לא יכול להתיר לחלק כן ולחק לא, אם זה לא, אז זה לא לכולם.
אם זה כן, אז זה כן לכולם.
גם בנות יכולות לטבול ולגזור צפורניים ואת כל הדברים שעושים לפני העלייה.
יאללה יום טוב לכם בינתיים🖐
זה ממש לא העניין.בתוך בני ישראל
הוא יכול בהחלט...המקדש השלישי בדרך

למה מה קרה?! ההלכה חייבת לך משהו?

זה התפקיד שלו! אם הוא רואה בראייה התורנית שלו שלנשים אסור ולגברים מותר, זו חובתו לומר את זה!

 

הוא יכול להמשיך לראות את זה, לא מעניין.מיכל318
טוב, אז אחרי שהגבתי לך כמו שהגבת לי...מיכל318
עכשיו אני יענה תגובה עניינית:
אני באמת שאלתי שאלה רצינית, לא מיתוך זילזול ולא מיתוך קטע פמיניסטי, ואם אתה קורא לפמיניסטית איכס, אז אתה איכס בעצמך, ובעיה שלך ממש שאתה רואה את זה בתור זילזול.

אני חושבת אפילו ש @בתוך בני ישראל(לא מתייג) עולה להר הבית, והיא ממש לא פמיניסטית.

ואם אתה לא מיתכוון להגיב נורמאלי, אז אל תגיב, כי אני לא יטרח לקרוא.
יום טוב!
בעיקרון ממש לא אכפת לי מה היא עושהמיכל318
אני הפמיניסט הכי גדול בעולם. אבל פמיניסט במושגים תורנייםהמקדש השלישי בדרךאחרונה

הפמיניסטיות של העולם היום היא בהחלט מגעילה והיא הפך הפמיניזם. היא הופכת את האישה לאובייקט וזה אסור שיהיה... 

אין שוויון בין נשים לגברים. וזה בכוונה. וככה צריך להיות. מזל שאין. ואם היה שוויון היה אסון. כי אישה היא לא גבר... זה הפמיניזם האמיתי. ששומר ומכבד את האישה ולא מוריד אותה ומכריח אותה להיות שוויונית כמו גבר. 

זה איכס.

 

לגבי עצמי - באמת לא אכפת לי. אפשר לזלזל בי חופשי. אבל להגיד על רב שמסתכל בעיניים תורניות ופמיניסטיות באמת, ולהגיד שהוא לא יכול לראות ככה- זה לעבור את הגבול.

הוא באמת צריך את האישור הזה ממך.המקדש השלישי בדרך

אם את אומרת שהוא לא יכול, אז הוא לא יכול? איכס. לאן הפמיניזם הזה לוקח. גועל נפש. 

 

אתה איכסמיכל318
ארייייימיכל318
תובע את עלבון התורה פה... בושה וחרפה.המקדש השלישי בדרך

בגלל עמדות כאלה ואחרות את רוצה לקבוע לרב מה ההלכה? ה' ישמור ויציל... 

וזה לא רק הוא! עוד הרבה רבנים. כמעט כמעט קונצנזוס. אבל בגלל שלך זה לא נוח אז הוא לא יכול לומר? 

טוב שמענו אותך, רוצה לכתוב הודעה מספר 4?ארצ'יבלד
אתה מוזמן לשתוק אם אין לך משהו חכם לומר.המקדש השלישי בדרך

כבוד תורה יותר חשוב מהציניות הזו

כנלארצ'יבלד
אתה חופר
^^u

אני עולה להר אבל מסכים איתו

לא מעניין. פגיעה בכבוד תורה לא תעבור בשתיקההמקדש השלישי בדרך

מה זה שווה אם עולים להר אבל כבוד תורה לא מזיז?

נו. אני יכול להראות לך מלא שעולים להר ומזלזליםעברי אנכי

בגדולי דור שאוסרים עליה.

ואיזה זלזול. שלא תדע.

 

עלזה לא שמעתי פוצה פה ומצפצף

נכון. לא מסכים עם זה בכלל וצועק על זה גםהמקדש השלישי בדרך

אבל גם בצד השני יש לא מעט וגם על זה צריך להזדעק

במיוחד שזו מיכלארצ'יבלד
פשוט צריך לזרום איתה⁦🤷🏼‍♂️⁩
זה לא כאילו שזה דיון....
לזרום על זלזול בכבוד תורה. לא יקרההמקדש השלישי בדרך


אשרייך צדיקל'ה!!ארצ'יבלד
לא צדיק. זה בסיסי. זלזול בתורה ובתלמידי חכמים קודם להכלהמקדש השלישי בדרך


כל הכבוד אתההה צדיקקושש!ארצ'יבלד
זה כבר לא אכפת לי... לזלזל בי אתה יכול כמה שאתה רוצההמקדש השלישי בדרך


אני לא מנסה לזלזל בך, אני מנסה לעצבן אותךארצ'יבלד
אם זה מה שחופר לך אשמח לחפור לך עד הסוףהמקדש השלישי בדרך

אם התורה חופרת לך זו בעיה שלך

לא שייך בעליל.בתוך בני ישראל
הוא מוחה על כבוד תורה שזה דבר שהכרתי שיקרה כאן.
יש לך עוד משהו להוסיף?מיכל318
ומי אמר שזה לא נח?מיכל318
אני לא עולה להר הבית גם ככה.
אבל אני אמרתי את הדיעה שלי ולא מעניין אותי מה יגידו.
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך