סקר על רוחניות וחומריות אצל האדםנאור97
אם אני מחלק את האדם בהכללה לג' רבדים ברגש. אז ככה:
1. רצון להנאות חומריות. אוכל לדוג'.
2. רצון לאהוב ולהיות נאהב. בעיקר בזוגיות כמובן.
3. כמיהה לרוחניות.

אני רוצה להתעכב על הנקודה השלישית ואז לשאול.
אדם לפעמים מרגיש שהעולם הזה הוא הבל. לא במובן רע אלא במובן שהוא קצת חסר ערך, מצומצם סביב חומר. לא נוגע בעולם ה"עליון". העולם הנשמתי.
ואז יש נטיה "לברוח" מהעולם לקשר עם ה' כרצון לנגוע באותו עולם עליון (משל לזה-אדם מאוהב שלא כ"כ אכפת לו מחומריות. אדם חסר אהבה וכנ"ל).
וכן נטיה ללמוד כל מיני ספרים ומאמרים קבליים על אלוקות, דביקות, ד' עולמות, עשר הספירות (בחב"ד לדוג' יש הרבה עיסוק בזה).

אחרי ששבעים קצת מזה חוזרים לעולם ה"רגיל". והמטרה היא להבין שגם הוא גילוי ה' לא פחות מצד האמת. זה רק לא מורגש.
ובסופו של דבר-צריך רצוא ושוב בין שני העולמות והתחושות האלה. גם כשמרגישים ששניהם גילוי ה' (הרב זצל עוסק בזה באוה"ק ח"ג).

ענו לי בבקשה:
1. עד כמה אתם מרגישים את הנטיה הרוחנית הזו אצלכם?
2. האם אתם מרגישים צורך שהצד השני גם יהיה כזה (באיזון כמובן. לא שיהיה מרחף או הוזה)?
3. מה שהכי מעניין אותי- האם אתם חושבים ומרגישים שאפשר לנוע בין ה"עולמות" ולהיות לפעמים מאוד חומרי ולפעמים מאוד רוחני (כמו שבזוגיות לפעמים האהבה מאוד מורגשת ולפעמים המשיכה והתאווה), רק מתוך הבנה שיש בין הדברים מכנה משותף- חיבור לה' ולטוב שברא?

1.חלל הפנוי
אני מרגיש את זה מאוד
2. רוצה שהיא תבין ושחהיה אכפת לה מהרוחניות יולר מהגשמיות
3. כל עניין של הזהר שכתוב. ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין. אין שום מציאות בלעדיו יתברך כלל. ובכל תנועה ותנועה שם אלופו של עולם.
באנו לעולם הזה לחיות את ה' מתוך העולם ולא "מעליו" ו"מחיצוני לעולם"
תודה. לגבי מה שכתבת ב3-נאור97
זה לא רק זה או רק זה. זה גם וגם. אלו שתי נטיות בנפש. גם בעל התניא כותב כך.
הצלחתי למצוא את המקור ברב קוק- אוה"ק ח"ג פסקה צ"ד:
...ולמעלה מזה באה הידיעה על דבר הנפש הקדושה בעצמה, ששתי רוחין הו, רוחא דעלמא הדין, ורוחא דעלמא דאתי. וראוי להכיר, ששתי רוחות הללו גם הם נוהגים קצת מלחמה ביניהם, אלא שהיא כבר מלחמה של שלום, מלאה אהבה וכבוד, שכל רוח רוחש לחברו. אבל שנים הם, ובזמן שהאחד מתגבר, ושאיפות עלמא דאתי מתמלאות בלב בכל גבהן, לא יוכל אז רוח דעלמא דין להמשיך כל כך את מעשיו, גם את המעולים שבהם. ובזמן שרוח דעלמא דין מתגבר, אז יושב הוא ממרחק רוחא דעלמא דאתי ושולח הוא רק ניצוצים קלים , להאיר את דרך רוחא דעלמא דין, כשהוא הולך למשרים.
לגבי 3ואני הקטנה
לא נראה לי שאפשר להיות לפעמים ״מאוד חומרי״ ולפעמים ״מאוד רוחני״. סהכ בנאדם מאוזן נוטה לפעמים לכאן ולפעמים לכאן, אבל לא *מאוד*. הוא לא מתנדנד בין קיצוניות לקיצוניות. האיזון הוא להיות סהכ תמיד סביב האמצע, פשוט לפעמים מהצד הזה של האמצע ולפעמים מהצד השני. כך לענ״ד.

ועוד חרה לי שכתבת ״כמו שבזוגיות לפעמים האהבה מאוד מורגשת ולפעמים המשיכה והתאווה״.
המשיכה והתאווה הם חלק מהאהבה. אני לא חושבת שאיש יכול להימשך לאשתו מתוך תאווה גרידא מבלי לחוש אליה אהבה. אהבה ותאווה הם לא הפכים בתוך הנישואים (אולי בחוץ כן). המשיכה היא הביטוי החומרי/הגשמי של האהבה הרוחנית.
תודה. נכון. אבל עקרונית זה אפשרי להיות לפעמים מאוד כךנאור97
ולפעמים מאוד כך. אם תופסים שזה לא באמת סתירה, אלו שתי נטיות של אותה נפש שבשתיהן היא יכולה לדבוק בבורא- בין אם זה ישירות (רוחניות) בין אם זה דרך הטוב שברא (חומריות).
החסם לחשוב כך הוא בגלל חינוך וכדו'.
אבל זה באמת נדיר.
ובמאמר מוסגר, אהבה (של איש ואשה) היא זו שמאפשרת לחיות כך. כי היא רגש ממוצע בין רוחניות מופשטת לבין חומריות. בין עולם עליון לבין עולם תחתון.

לגבי ההמשך- יש משיכה ותאווה שהם המשך של אהבה ויש כאלו שהן עצמיות יותר (לא נכנס לזה שגם התאווה נבנתה במקור אצל האדם בילדותו כהמשך לאהבה ואח"כ היא "התנתקה").
זה בעיקר אצל גברים להבנתי.

זה לא שהאדם לא אוהב את אשתו מאוד. פשוט לפעמים התאווה הגופנית אליה מכהה את הרגש של האהבה באותו זמן. כמובן שהמצב השכיח והאידיאלי זה אהבה ומשיכה מתוך האהבה, אבל גם הרובד של משיכה "עצמית" קיים.
אולי יש כאלו שבגלל/בעזרת האהבה הם משקיטים את סוג המשיכה הזה.
האם זה אידיאלי? לדעתי אם כלפי נשים אחרות בחוץ זה כן מתעורר אז עדיף לאדם לתת לרובד הזה בנפש מקום ביחד עם אשתו מאשר לנסות כל הזמן להשקיט אותו.
1.מרגישה מאדחיות צבעונית
2. כן כי זה מוביל להסתכלות שונה מהותית על החיים.
חוץ מזה שזה יוצר שפה אחרת..קרה לי לא פעם שהשדר מהצד השני היה שאני לא מובנת. חוויה מתסכלת משהו(:
3.מסכימה גם עם שכתבת וגם מה שהחלל הפנוי רשם.
אכן כמו שכתוב לית אתר פנוי מיניה. הכל זה הוא יתברך
אבל באמת יש 2 צדדים שכביכול הופכיים, אם זה חושך ואור, חומר ורוח וכו. (שגם כל זה, זה עדיין ה')
ולכן הרצוא ושוב, כדי להיות בחומר, בעולם המעשה ולהעלות אותו.
לגבי 2. גם לי זה קרהנאור97
לגבי 3. חלל הפנוי ואני נחלקנו האם יש מקום גם לבריחה מהעולם או שצריך רק לחיות את ה' מתוך העולם וזהו. להבנתי אלו שתי נטיות שלשתיהן יש מקום. והבאתי את המקור לזה בדברי הרב קוק בתגובתי אליו.
זו גם כוונתך?
קראתי את המקור שהבאתחיות צבעונית
אולי לא הבנתי נכון, אבל לא הרגשתי שהא מדבר על אממ נקרא לזה לגיטימציה לבריחה מהעולם. ממי אתה בורח? ולאן? בשורש הכל זה ה', הוא מסובב הכל. ואין באמת חלל פנוי ממנו, אז לאן לברוח? (:
המקור היה כדי להוכיחנאור97
עבר עריכה על ידי נאור97 בתאריך כ"ד בניסן תשע"ט 23:13
שיש ב' נטיות רוחניות.
נראה לי פשוט שזו הכוונה ב"רוח דעלמא דאתי".
בעל התניא גם מדבר על זה בליקוטי אמרים.

לא חושב שאפשר להסביר אחרת את הסתירה שמביא הרב קוק. אביא את כל המקור כדי להראות שזו לא סתם סתירה בין רוח וחומר אלא די ברור שהכוונה לשני סוגי רוחניות.

אין לשער גודל ערכה של הידיעה הרזית, בדבר שתי נפשות, הקדושה והטמאה, אשר לאדם,ואיך שכל אחת שואפת להגדיל ממשלתה, בגויה האנושית, כי רק בהבנה זו נוכל להביט אל מסתרי הנפש, ולהבין עלילות בני אדם. והחכמה המוסרית על ידי הכרה זו תוכל בבטחה לנהל את מעשיה, באין דרך של . סתירות. ולמעלה מזה באה הידיעה על דבר הנפש הקדושה בעצמה, ששתי רוחין הו, רוחא דעלמא הדין, ורוחא דעלמא דאתי. וראוי להכיר, ששתי רוחות הללו גם הם נוהגים קצת מלחמה ביניהם, אלא שהיא כבר מלחמה של שלום, מלאה אהבה וכבוד, שכל רוח רוחש לחברו. אבל שנים הם, ובזמן שהאחד מתגבר, ושאיפות עלמא דאתי מתמלאות בלב בכל גבהן, לא יוכל אז רוח דעלמא דין להמשיך כל כך את מעשיו, גם את המעולים שבהם. ובזמן שרוח דעלמא דין מתגבר, אז יושב הוא ממרחק רוחא דעלמא דאתי ושולח הוא רק ניצוצים קלים , להאיר את דרך רוחא דעלמא דין, כשהוא הולך למשרים. מיוחד הוא יצחק מאחר העקדה , שחי בו רק רוחא דעלמא דאתי, ומתוך גודל הופעת האור העליון עליו, הוא הוא החותם את מחשבת הסליחה לעתיד לבא, ולא יאמר בתשובה על שאלת בניך חטאו, ימחו על קדושת שמך, כמו אברהם ויעקב, כי קיום העולם, ועוצם החסד המביא לסליחה גמורה, לקוח הוא דוקא מרוח העליון, המתנשא ממעל לעלמא הדין, אשר על כן יוכל להחיותו תמיד, ולהשקיף עליו השקפה לטובה, בכל עומק פרטיותו וכלליותו. ומי שהוא למעלה מכל עולם הזה מוצא את כל טוב עולם הזה לפניו, וזורע ומוצא מאה שערים, והולך הלוך וגדל. חכמי לב מכירים באמת את האפסיות של עולם הזה מצד עצמו, והם מעלים את מחשבתם וציור עולמם למעלת עולם הבא ואשרו. ומתוך שהם מסתכלים, שכל ההויה המשך אחד יש לה, ממילא נעשה עולם הזה גם הוא מפואר אצלם, ומתוך כך הם דורשים לתקנו ולשכללו, ומזה יבא הרצון של התרבות והשכלול של חיי עולם הזה, על ידי צדיקים קדושי רוח, שתעלה בעז רוח על כל מה שגילה רוח האדם, מצד אהבתו החיצונה לעולם הזה מצד עצמו, מפני שאהבה זו מיוסדת על תוהו ועל שקר, אלא שהדבר נדרש לקיום העולם וישובו, שיהיו משתגעים בעולם, אבל יותר הרבה מזה יהיה הישוב הבא מדעה שלמה.
אני חושבתעד מתי .

שאין פה חלוקה של רוחניות וגשמיות. קשה לי לענות על השאלות כי בסך הכול בעיניי לפחות הדרך הכי נכונה היא לשלב בין שניהם ולחיות ע"פ זה. לשים דגש על רוחניות אבל לא לפחד גם מחומריות.  

רצון לקשר עם ה' זה לא בהכרח בריחה מהעולם הזה. זה יותר ממקום של להכניס תוכן אמיתי ועמוק לחיים החומריים ולמלא אותם במשהו הרבה יותר אמיתי.

לנוע בין העולמות יכול להיות מתיש ומעייף ומבלבל. יותר חשוב להיות יציב מבחינה רוחנית, ולדעת שהצדדים החומריים שבי לא סותרים את הרוחניות שבי כל עוד זה מנותב למקום חיובי. 

רצון ה' מתבטאנאור97
גם ב"בריחה" לפעמים וגם בלהכניס תוכן עמוק לחיים לפעמים. אלו שתי נטיות נפשיות עמוקות. יש ביניהן סתירה מסויימת למרות שהן נובעות מאותו מקור (אם את רוצה תסתכלי בתגובה שלי לחלל הפנוי הבאתי שם את דברי הרב קוק בעניין).
בעיניי זה לא בריחהעד מתי .

זאת התנתקות. כל אדם צריך את זה לפעמים. וזה לא חייב להיות רק כאשר קוראים כל מיני ספרי קבלה וכו.

זה יכול להיות בתפילה, בהתבודדות ובעוד הרבה דברים אחרים שמאפשרים "לשכוח" רגע מהעולם הזה ולהתחבר למקום פנימי מוחלט. עדיין אני חושבת שלא חייב להיות כל פעם בצד אחד ושאפשר לשלב. מן הסתם שתמיד יהיו רגעים שיהיו יותר רוחניים (או רוחניים לגמרי) ורגעים יותר חומריים. אדם הוא רוח וחומר אז "המלחמה" הזו ביניהם תמיד תהיה. החכמה זה למצוא את האיזון ולקדש גם את החומר. להכניס בדברים הקטנים את ה'. זה לא סותר שאם אני חיה ככה אז לא אוכל להתנתק לגמרי מדי פעם

 

נכון. בגלל זה המילה בריחה הייתה במרכאות..נאור97
ואני מסכים לכל דברייך. זו הייתה גם כוונתי. תנועה מצד לצד כשרוב הזמן חיים איפשהו באמצע.

רק שהחידוש בעיניי הוא שקידוש החומר הוא לאו דווקא בתיעולו לשם שמיים ע"י כוונה שיהיה לי כח לעבודת ה' וכדו', אלא בלחיות אותו בפשטות ובטבעיות תוך ידיעה והרגשה (מוחשית!) שכשאני נוגע ומשתמש ונהנה מבריאתו של הבורא אני "אוחז" גם בו באותו זמן ממש. גם אם לא אכוון כוונה מיוחדת כלשהי חוץ מהכוונה הזו.
לוקח כמובן זמן להתרגל לזה.
נראה לי שזו הכוונה הכי גבוהה מצד אחד והכי טבעית מצד שני (ונכון שגם הכי קשה). דבקים בבורא דרך החיים וההנאות עצמם (בניגוד לכוונה של להשתמש בהנאות העולם כדי לקבל כח לעבודה רוחנית. בין אם זה כח פיזי בין אם כח מנטלי).

מסכימה?
מסכימה אבל אני עדיין חושבת שגם כאן צריך לשלבעד מתי .

בין שני הדברים שציינת. זה באמת דורש הרבה עבודה אבל זו הדרך הכי בריאה בעיניי

נכוןנאור97אחרונה
בתניאהפואנטה
כתוב שלאדם נפש בהמית ונפש אלוקית.
יש 3 קליפות טמאות לעומת קליפת נוגה (והקדושה כמובן).
הנוגה, למעשה הרבה דברים בחיינו, אפשר ויש להעלות לקדושה. וזה מה שאתה מדבר עליו, לדעתי אדם צריך לראות בכל דבר את הקדושה שבו. עד כמה זה מורגש? כשלומדים על זה לעיתים תכופות או מתרגלים לחשוב בצורה הזו, זה מורגש ביומיום.
"בכל דרכיך דעהו"
זה יותר ממה שכותב התניאנאור97
התניא מדבר על לכווין לשם שמיים. אני מדבר על יותר מזה. להבין שגם בלי הכוונה הספציפית של לקבל כח לעבודת ה' וכדו', עצם זה שאתה נהנה מטוב ה' (חומריות) אתה נדבק בו אם אתה חושב ומכווין את זה. וכמו שכתבת זה צריך התרגלות.
הרב אשלג מתייחס לזהחיות צבעונית
אולי לדיו' הזה התכוונת. הוא ממשיל את זה לאדם שבא להתארח אצל אדם אחר והוא מוציא לו אוכל ושתייה וכו, האורח מסרב ואומר שלא, באתי כדי לראות אותך ולהיות איתך, אני לא רעב וכו.. לאחר שהמארח מתעקש כמה פעמים האורח מסכים לאכול כי זה באמת ממקום של לשמח את המארח ולא כדי להנות את עצמו בכל אותם המאכלים
אני מתכווין ליותר מזה. הדרגה הבאה. אביא דוג':נאור97
חזרת הביתה מהעבודה. אמא שלך מכינה לך משהו טעים.
למה את אוכלת?
לעשות לה טוב? לעשות לעצמך טוב?
מישהו חושב על זה בכלל?
ברור שלא. למה? כי כל אחד מרגיש כבר בטבעיות שכל הסיבות נכונות ואין ביניהן סתירה בכלל.

אותו הדבר צריך להיות כלפי אלקים.
אני נהנה מאוכל גם כי אני רוצה. גם כי ה' רוצה שיהיה לי טוב. גם כי אני רוצה שלה' תהיה "נחת רוח" מזה שאני נהנה.
כל הסיבות נכונות. צריך רק להתרגל לחשוב ולהרגיש כך. בלי רמאות ו"הכשרת תאוות" כמובן.
ואז הכל זורם בלי כל הסתירות המדומות.
זה בדיוק מה שהתכוונתי במה שכתבתי(:חיות צבעונית
יופי. אבל לא כ"כ מסתדר לי כי את כתבתנאור97
"כי זה באמת ממקום של לשמח את המארח ולא כדי להנות את עצמו בכל אותם המאכלים".
למה לא ליהנות את עצמו?
זו הנקודה. ליהנות את עצמי, הרצון הטבעי של כל נברא, לא אמור לבוא במקום הרצון "ליהנות את המארח", אלא שניהם משתלבים טוב יחד. הרי המארח עצמו רוצה שאהנה את עצמי באמת ולא שאעשה זאת כדי ליהנות אותו.
כי זה חוזר לרצון עצמיחיות צבעונית
והדרגה הגבוהה היא לא לקבל לעצמי, אלא על מנת לתת. נו אשלג;)
הדרגה הכי גבוהה וקשה בעיניינאור97
היא להצליח לקבל לעצמי, ליהנות, ולהתחבר ע"י זה לנותן שרוצה לתת,
ולא לשכוח ממנו בבחינת וישמן ישורון ויבעט.
עם בני אדם זה קל יחסית. עם הקבה זה קשה.
מעניין, למה זה קשה?חיות צבעונית
כי ככל שהמתנהנאור97
יותר גדולה ומהנה, וגם פחות ניכר ומורגש בה הנותן (זה ההבדל בין אדם שנותן לי לה' שנותן לי. "להרגיש" את ה' זה הרבה פחות חוויתי)- קל יותר "לשקוע" במתנה ולשכוח שמטרתה האמיתית היא לחבר.

זה לעומת נתינה שהיא תמיד משהו יותר אידיאליסטי ופחות אגואיסטי וממילא היא מחברת יותר באופן טבעי.
1. יש לי נטייה רוחנית חזקה. 2. מעדיף אשה עם נטייה רוחנית אבלחסדי הים
רגליים על הקרקע.
3. אפשר לנוע, אם כי לפעמים קשה. צריך להתרגל ולהבין ש"את הכל עשה יפה בעתו".
פעם קראתי סיפור שאדמו"ר מסוים עשה קידוש בדבקות, ומיד אחרי זה נתן סטירה מצלצלת לילד שלו, כי הוא השתולל בקידוש (אני לא מעודד כלל את המעשה של הכאת ילדים, רק מביא את הרעיון שאפשר לנוע).
זה כמו הסיפורים על הצדיקיםחיות צבעונית
המקובלים שהיו לומדים את הסודות הכי עמוקים של התורה והבריאה, ובסופו של דבר היו חוזרים להתפלל כמו פשוטי העם
נקודת הנחהתתן אחרית לעמך
לדעתי יש בעיה בהצגת הדברים..
הרצון להיות נאהב הוא חלק מכמיהה לרוחניות , פשוט אנחנו מחלקים את זה . במקור זה נובע מהרצוו שהכול יהיה אחדותי ולכן זה מתבטא באהבה בזוגיות וכן בשאיפה לקידוש החומר ע''י הרוח
זה נכון מאוד מצד האמת. אבל הבעיה היאנאור97
שלא מרגישים את זה. הבעיה היא לא בידע אלא בישום ובהפנמה בנפש. ברגש למעשה אלו רגשות שונים.
מי שאכן מצליח ליישם לא מרגיש באמת שיש סתירה. זה בדיוק מה שהתכוונתי, שאם מפנימים ומרגישים שהכל אחדותי לא מרגישים בכלל שיש סתירה, ואפשר גם להיות מאוד חומריים וגם מאוד רוחניים.
בעניות דעתי איני מסכים עם כמה הנחת יסוד פה,אוויל מחריש

נראה ששלושת הדברים שציינת לא מתחלקים לרבדים שונים אלא לתחומים שונים באדם ולכולם יש חשיבות. (נפש / רוח / נשמה או גוף / רגש / פנימיות, אין הקבלה מדויקת אלא בכללי)

בשקיעה עמוקה בחומריות יש מן ההבל, אבל החומריות היא דבר טוב ונצרך כשלעצמו ומתוך מה שיוצא ממנו.

הטענה שיש לברוח מהעולם כדי לנגוע באותו עולם עליון נראית לי נוצרית ומנותקת מכל הרעיון של בריאת העולם הזה...

למידה שנעשית שלא בשלב המתאים לאדם והיא גבוהה מידי עשויה לדפוק לאנשים את המוח, איני מדבר על דברים פשוטים שרבותינו נוהגים ללמד אלא על קבלה להמונים, שזה בעייתי מאוד לדעת גדולים רבים כידוע לי... 

ולסיכום, במצב בריא ככל שאדם מתקדש ועולה במדרגות רוחניים ככה כל תחומי חייו מקבלים משמעות וחשיבות רבה יותר. (ויש להאריך בין פרישות לקידוש החומר והנצרך אבל האריך בזה החסיד במסילת ישרים כידוע לי הקטן...)

 

מסכים לכל דבריך. וכמו שעניתי להרבהנאור97
פה (אולי לא קראת) לא דיברתי על ניתוק קבוע אלא על שילוב בין חיבור חזק לעולם כי זה רצון ה' לבין התעלות "מעל העולם" לפעמים.
זה כמו אהבה- לפעמים היא אפלטונית ולפעמים מתגשמת בגוף.
ב"ה, ולא הבנתי את דבריך בגוף ההודעהאוויל מחריש

אשמח לפירוט בבקשה.

לא טענתי שהדרך היחידה היא לברוח מהעולםנאור97
כדי לגעת באותו עולם העליון כמו שכתבת.
ואל תדאג המח שלי ממש לא נדפק. להיפך, אני מאוד מציאותי.

טענתי שיש שני סוגי חיבור רוחני לבורא, שתי דרכים-
חיבור אליו דרך העולם הזה. דרך קידוש החומריות (לא פרישות) שהיא בריאה שלו וחיבור לבריאתו ממילא מחבר אליו.
וסוג שני, התעלות מעל העולם. "בריחה" מהעולם לא כי הוא רע אלא כי הוא מגביל.

לא מבין מה קשה בזה. זה מה שעשו הנביאים לדוג' כפי שמתאר הרמבם (יסודי התורה פרק ז).
ואם כן זה שייך בזעיר אנפין לכולם.
בחסידות מדברים על זה המון. על הדביקות.
1.אמיץ(ה)
1. הרבה רצון להתקרב להתחבר כמה שיותר יש ויש ב"ה. אבל לא מרחפת.. רגליים על הקרקע.
2. בעז"ה מקווה שהחצי השני יהיה מחובר ושואף, שנשדר על אותו גל פחות או יותר...
3. יש התנדנדיות, מאמינה שלכל אחד יש תקופות שמרגיש שהוא יותר רוחני מרחף בעולמות ותקופות שפחות.
לפי איך שאני רואה את הדבריםהבל הבלים
גם העולם שבו יש רק עבודת ה׳ רוחנית מפרספטיקבה מוחלטת הוא הבל.
במילים אחרות : לדעתי איו הבדל מהותי בין פה לשם.

חידד לי את ההבנה הזאת מאד(אזהרת צפייה - סרטון של אתאיסט)
לא צפיתי (עדיין). אבל זה לא חידושנאור97
יש מדרשים ומאמרי חסידות בעניין.
ההבדל כמובן הוא לא בקב"ה (ה"פרספקטיבה המוחלטת") אלא במה שאנחנו כבני אדם תופסים ומשיגים.
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפיאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאןכְּקֶדֶם

~אני אוהב מזרחית~

ספק אשכנתוז שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם

פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם

@צדיק יסוד עולם

סלח לי, אנא

זה המחנההרמוניה

השפעה חיובית;)

 

כתבת בפורום הנכון?

את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
כל פורום שאני נמצא בו הןא הפורןם הנכון
מבולבלת מאדדדד
בהצלחה רבה!


אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏

פפפפפכְּקֶדֶם
לפעמים אצ מדיי מבוגרת
ימח שם עראפת
כמה חפרת לי ברחוב יפו, שאיזו חנות שם הפעילה מזרחית, שאתה לא מסוגל לשמוע מזרחית, שזה משגע אותך
נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
איך נפלו גיבורים אייי


אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך 

חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקרימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי

סליחה @הרמוניה 

לטובת מההרמוניה

בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛) 

 

 

אהה אליסיה משהו מה שמה

כן?

חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי

נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.

היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.

 

האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.

מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)

מה זה TIDAL?הרמוניה

לבריאות

למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.

בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי

TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..

חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
וזה מוזר כי רוב השירים שלי זה של ארץ ישראל של פעם
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום

אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...

אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי


אפ ששהרמוניה

יום אחד גם אתה תחזור בתשובה

כְּקֶדֶם
מקווה שאתה מתמוגג לך בתענוגים
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי

🍿

..הרמוניה

זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...

יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים

לא אמרתי את זהאני:)))))
שאלתי ספציפית אותו 
השיר הראשון לא מוגדר עקרונית כמזרחית לדעתינוגע, לא נוגע

ולצערנו רוב המוזיקה היום (בין הפופ הרגיל ובין הפופ המזרחי) היא מטומטמת. בזכותה אתה מעריך יותר מוזיקה איכותית ונהנה ממנה...

 

השוני שיש בין הפופ המזרחי של היום לבין ימי תחילת ואמצע הז'אנר הזה- לפני עשרים שלושים שנה, בולט מאוד. כבר אין זכר היום למוזיקה שהיו עושים אז.
 

אבל גם היום מדי פעם יש הבלחות, אפילו מדהימות.

נניח פאר טסי הוא מאוד מוכשר, ומי שיסתכל מהצד לא יכול להבין איך מי שכתב והלחין את "מה יהיה מחר" מבזבז את הכשרון שלו על שירים טיפשיים.

אבל שמה הדור נמצא. תרבות רדודה ואנשים שנמצאים בבוץ רגשי, שצמאים לצאת משם ולהגיע לעומקים רגשיים ולקשר אמיתי, אבל הרבה פעמים לא באמת יודעים מה זה כי הם לא חוו את זה או לא מאמינים שיגיעו לזה.


 

 

 

..הרמוניה

השיר הראשון חסום לי🤭 והשני לא

 

נכון

חחנוגע, לא נוגעאחרונה
לא הפסדת הרבה

אולי יעניין אותך