באה המנוחה ליגע?לעבדך באמת!
"יגעת ולא מצאת אל תאמין."
ולפעמים אף שמצאת אל תאמין בעצמך עד יום מותך,
(שהרי יוחנן כהן גדול שימש בכהונה גדולה שמונים שנה ולבסוף נעשה צדוקי [ברכות כ"ט ע"א])
ויש את העניין עם "אחר".
אבל זה לימוד ממש.
תוכו אכל קליפתו זרק.. אהוי!
ואני לפעמים מסתכלת אחורה על התמימות היפה הזו של הווי מתאבק בעפר רגליהם וכו.
ויש והאדם קנאי לקודש. קנאי מאוד אפילו.
קינאת סופרים. קינאת תלמידים. קינאת עייפים למדים.
מה שכן, אסור אסור אסור לשכוח ש - דע מאין באת, ולאן אתה הולך.
כמו תמיד, אבא ואמא צדקו. עלמא דשיקרא.
לפעמים, אברוך.. צריך ללמוד בדרך הלא קלה, שהיא היפכא.
קל לכתוב דרך הקשה.
אבל לא כשאת נזכרת בשיחה של אשת האדמור מתולדות אברהם יצחק והשיחה של הבנות של הרב הדרי.
וכשזה ביחד בראש שלך, אמאלה ואבאלה כמה מתוק עמי.
יהודי מתוק מדבש. יהודי קדוש מכל. יהודי קודש הקודשים ממש. אוי גיוועלדיק!!

ומה שהכי~
אל תפרוש מן הציבור!
(השתתף בצרתם. שכל הפורש מן הציבור אינו רואה בנחמת הציבור תענית)
כמה בוער, ככה מבולבל.
מה הדרך שבה דיוק?
לא לפרט פה.

הוּא הָיָה אוֹמֵר, עֲשֵׂה רְצוֹנוֹ כִּרְצוֹנֶךָ, כְּדֵי שֶׁיַּעֲשֶׂה רְצוֹנְךָ כִּרְצוֹנוֹ. בַּטֵּל רְצוֹנְךָ מִפְּנֵי רְצוֹנוֹ, כְּדֵי שֶׁיְּבַטֵּל רְצוֹן אֲחֵרִים מִפְּנֵי רְצוֹנֶךָ. הִלֵּל אוֹמֵר, אַל תִּפְרוֹשׁ מִן הַצִּבּוּר, וְאַל תַּאֲמֵן בְּעַצְמָךְ עַד יוֹם מוֹתָךְ, וְאַל תָּדִין אֶת חֲבֵרָךְ עַד שֶׁתַּגִּיעַ לִמְקוֹמוֹ, וְאַל תֹּאמַר דָּבָר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִשְׁמוֹעַ שֶׁסּוֹפוֹ לְהִשָּׁמַע. וְאַל תֹּאמַר לִכְשֶׁאֶפָּנֶה אֶשְׁנֶה, שֶׁמָּא לֹא תִפָּנֶה:

טאטע. שים שלום טובה וברכה.

ושנבטל הרצון לרצונך כרצונך.


כמה צריך ללמוד מהלל הזקן.
והוא זכה, זקן. וואו.
לחשוב על זה. זה מרגש.. אני זוכרת ביסודי, ההצגה, בחצר.
הלל, מגבת, כניסת השבת.
מקווה ומקלחת.
וצעקות רמות, ממש אינדיאני! מי כאןןן היללל!!!!?????!!!??
ואני שואלת אותך,
באמת.
מי. כאן. (!) הלל??
געוואלד.. הרב הדרי.... הזכרת לי אותו עכשיווהוא ישמיענו
ספר לנו עליו משהו.לעבדך באמת!
ענק במידות. רגיש מאוד לזולתוהוא ישמיענו
זוכר מהסיפורים שסופרו כשנפטר
סיפור עליו שאתה יודע, יש?לעבדך באמת!
יכול להעתיק ממשהו ששלחו בזמנו..והוא ישמיענו
יש אישורלעבדך באמת!
לא מוצא אבל והוא ישמיענו
אני זוכר סיפור שבאמצע התפילה הוא קלט תלמיד שלו בצד השני של בית המדרש שהרגיש לא טוב. אז הוא התקרב אליו וסימן לו שילך לנוח בחדר (כאילו בפקודה...).
אז אותו תלמיד ציין את הרגישות שלו ושהוא שם לב אליו למרות המרחק..
שמעתי את זה גם!לעבדך באמת!
אשרי העם!!
מותר לקרוא. מותר לחשוב. מותר להגיב. מותר הכל חוץ מלעבדך באמת!
מי כאן הלל..ברגוע

הזכרת לי את תורה ו' בליקוטי מוהר"ן (ובעיקר את השיעורים ששמעתי עליה)

"כי צריך כל אדם למעט בכבוד עצמו ולהרבות בכבוד המקום"

"עיקר התשובה כשישמע בזיונו ידום וישתוק"

וואי למדתי את התורה הזו במשך כמה שבועות.לעבדך באמת!
אחרי זמן אלול לענד.
ועוד לא נגעתי בה מאום.
אוי זה כזהגיטרה אדומה
קודש קודשים!

וואי שנזכה ללמוד מהילל.שנזכה ללמוד מכל אחינו הקדושים.שנזכה באמת.שנזכה לרצות לזכות להגיע לכזו מדרגה.
את מתיקות.ככ הרבה מתיקות יאווו.
צריך הלל אחותי, צריך הלל..לעבדך באמת!
ואת פשוט נשמה טהורה. באמיתיות של זה.
צריך הלל. כ''כ נכון..והוא ישמיענו
להיות בבחינת 'הוא היה אומר'
וגם הסבלנות... והמאור... והמסירו'ס נייפש!לעבדך באמת!
והענוה. והעדינותוהוא ישמיענו
והשלום
וואי השלום.לעבדך באמת!
והחינוך. גיוועלד.
פירותיך מתוקים. מתוקים ממש,נחמיה17

מתוקים מדבש.

 

אין בם טבל, לא חשש

אין ערלה, ולא חדש

פירותיך כשרים הם

ומתוקים מדבש.

מה תמר זה אין לו אלא לב אחד, אף ישראל אין להם אלא לב אחדלעבדך באמת!
לאביהם שבשמים.
לב אחד, כוונתו גזע מרכזי, אחד, שאין בו התפצלות הענפים.
ללמדנו מתיקות מתיקות
שכך! כך! עם ישראל! שיש לו לב אחד לאבא.
ומבארים : שבכל העצים נחבאים הפירות בין הענפים והעלים, אבל בעץ התמר, הפירות תלויים בקלח ונראים לכל בלא שהעלים יסתירו ויכסו עליהם.
כך הוא הטוב שבעם ישראל!
שאינו מוסתר ומכוסה על ידי היצר הרע כלל,
אלא ניכר הוא וגלוי לעין כל.

ואנו. עם ישראל!
איך זכינו להיות יהודים??? טאטעע תודה! כ"כ לא ברור מאליו.
ויהי רצון שלעולם לא יהפך לנו לברור מאליו.
גיואלדנחמיה17

"אָמַר רַבִּי תַּנְחוּמָא מַעֲשֶׂה בִּתְמָרָה אַחַת שֶׁהָיְתָה עוֹמֶדֶת בְּחַמְתָן וְלֹא הָיְתָה עוֹשָׂה פֵּרוֹת, וְהָיוּ מַרְכִּיבִין אוֹתָהּ וְלֹא עָשְׂתָה פֵּרוֹת, אָמַר לָהֶם דִּקְלֵי תְּמָרָה הִיא רוֹאָה מִירִיחוֹ וְהִיא מִתְאַוָּה לָהּ בְּלִבָּהּ, וְהֵבִיאוּ מִמֶּנָּהּ וְהִרְכִּיבוּ אוֹתָהּ מִיָּד עָשְׂתָה פֵּרוֹת, כָּךְ כָּל תַּאֲוָתָן וְצִפּוּיָין שֶׁל צַדִּיקִים, הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא." (במדבר רבה פרשה ג אות א)

וואו. יפהפה.לעבדך באמת!
אמר רבה אמר רבי יוחנן, עתידין צדיקים שנקראין על שמו של הקב"ה, שנאמר (ישעי' מג, ז) "כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".
ואמר רבי שמואל בר נחמני א"ר יונתן, ג' נקראו על שמו של הקב"ה, ואלו הן: צדיקים ומשיח וירושלים, צדיקים - הא דאמרן, משיח – דכתיב (ירמי' כג, ו) "וזה שמו אשר יקראו ה' צדקנו", ירושלים דכתיב (יחזקאל מח, לה) "סביב שמונה עשר אלף ושם העיר מיום ה' שמה" - אל תקרי שמה אלא שמה. אמר רבי אלעזר, עתידין צדיקים שאומרים לפניהן קדוש כדרך שאומרים לפני הקב"ה, שנאמר (ישעי' ד, ג) "והיה הנשאר בציון והנותר בירושלים קדוש יאמר לו" (דף עה ע"ב).
טאטע!נחמיה17
 
"אני מתאהב ברב חרלפ, בספירת העומר, בירושלמים זקנים, במדרשי אגדה, בסעיף קטן בט"ז ובהלכות מסיימות ברמבם."
גיוועלד!!!!! יש לי לב חלש מידי לזה לדעתי.לעבדך באמת!


צמרמורת. הרגשת יראה.
אבא.


מי זה? מי זה?
הרב יוסף לייב זוסמןנחמיה17

תלמיד הרב חרלפ זצ"ל זיע"א

המדרש רבה על צדיק כתמר יפרח כ''כ נפלא..והוא ישמיענו
המון לימוד זכות על עמ''י
אני אוהבת אותו ממש.לעבדך באמת!
(פרשת במדבר)והוא ישמיענו
וואו זה קודש קודשים!!להיות בשמחה!!!

איזה מתיקות מה שכתבת כאן. צריכה לקרוא עוד פעם כדי להבין בדיוק.

😁לעבדך באמת!אחרונה
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך