זה לא יאוש. נכון?בתוך בני ישראל
כך יש להניח כידוס בדם
אין יאוש בעולם
נאלץ לא להסכיםדוס בדם
אני מיואש. משמע שיש ייאוש.המקדש השלישי בדרך

אגב, אני לא היחיד שמיואש אז יש יאוש. זו עובדה. כנראה שלא ראית וחווית. מאחל שלא תחווה גם.

מציאותית זה לא נכון.בתוך בני ישראל


אוי צדיקיםדוס בדם
לא קשור לצדיקים. זו פשוט לא המציאותהמקדש השלישי בדרך

זה שרבי נחמן או מי שלא אמר את המשפט הזה אמר אותו, ואתם מאמינים לו ולוקחים את זה כמציאות מוחלטת, זה יפה, אבל הוא כנראה טעה. יש דבר כזה. עובדה. 

טעה? לא. פשוט לא הבנת את המשפט נכון.להיות בשמחה!!!


הוא אומר שאין יאוש. אני רואה שיש יאוש. מה יש להבין?המקדש השלישי בדרך


יש לזה פירוש. כנראה שרבנו לא התכוון לפשט של המילים...להיות בשמחה!!!

זה משו יותר עמוק שמצריך התבוננות.

לא יודע מי זה רבנו. הוא לא רב שלי.המקדש השלישי בדרך

ר' נחמן אמר את המילים האלה. אנחנו בני אדם ולא מלאכים אז אנחנו לא יודעים למה התכוון. אבל אלה המילים שהוא כתב. הן נשמעות חד משמעיות ולא נשמעות לשני פנים. 

אין יאוש - ויש יאוש. מה לעשות?

מחילה... רבי נחמן...להיות בשמחה!!!

אז אתה חושב שהוא טעה? אם אתה לא מבין זה אומר שהוא טעה?

הוא אמר משהו ומציאותית זה לא נכון. מה זה אומר לגבי האמירה?המקדש השלישי בדרך

שהיא אמיתית בכל זאת והמציאות שתלך לעזאזל העיקר שמה שהוא אמר יישאר בגדר נכון? 

 

או שאתה מבין את המציאות לא נכוןדוס בדם

או את ההגדרה של המילה יאוש

או את המציאות הכללית שמובילה למשפט

מבין לא מבין. אני מיואש. והמשפט אומר שאין דבר כזההמקדש השלישי בדרך

זה הכל. 

הוא אמר משו שאתה לא מבין.להיות בשמחה!!!

האמירה אמיתית ונכונה אלא שאתה לא יודע מה היא אומרת... אתה חושב שזה אומר שאין יאוש בעולם כלל בזמן שזה בכלל לא כפשוטו.

מה הוא התכוון אני לא יודע. מה שהוא אמר זה מה שיודעיםהמקדש השלישי בדרך

וזה מה שהוא אמר וזה מה שיודעים. 

אני לא מבין הרבה דברים. אבל מציאותית המשפט הזה לא נכון. אז או שתפסיקו להשתמש במשפט הזה ולזרוק אותו כלפי אנשים מיואשים, כי המשפט הזה לא כפשוטו ולא מדבר על יאוש, או שהמשפט הזה נכון, ואז הוא סותר את המציאות. 

...להיות בשמחה!!!

המשפט הזה מדבר על יאוש וזה נכון לזרוק אותו כשאדם אומר שהוא מיואש.

לפי פירוש אחד שלמדתי המשפט נותן עצה איך לא להיות מיואשים ככה שהמשפט נכון, אתה פשוט חושב שהמשפט בא להגיד מציאות שאין יאוש בעולם אבל המשפט בכלל לא בא להגיד שאין מציאות כזאת...

א. בכל מקרה לא כדאי לזרוק אותו לאנשים מיואשיםהמקדש השלישי בדרך

כי בגלל כל הכוונות והייחודים במשפט עד כדי כך שהמילים שבו יוצאות מידי פשוטו ממש, זה רק מעצבן ולא עוזר, כי אנחנו בתור אנשים קטנים שלא ראויים לקבל את גילוי האור והאלוקות שבמשפט הזה עלולים להבין אותו כפשוטו ח"ו... 

 

ב. אין פה מילים של עצה. אם זה היה עצה היה כתוב "וכדאי, וראוי, וכו'...". אבל לא. כתוב שאין. אין יאוש. איפה יש פה מילים של עצה? אז איך אנחנו אמורים לדעת שמה שכתוב זה לא נכון והכוונה היא לעצה? 

א. מסכימה איתך. אני מאד לא אוהבת שזורקים משפטים...להיות בשמחה!!!

אמרתי אתזה כדי להגיד שזה כן קשור ליאוש וזה כן מדבר על זה.

 

ב. ממ.. אולי עצה זה לא המילה הנכונה... יותר נכון סוג של כלל... העלתי פעם את הפירוש..

זה קשור ליאוש כי המילה נמצאת שם.המקדש השלישי בדרך

אבל גם המילה "אין" נמצאת שם במשפט. ואנחנו רואים שיש. כלומר, ההפך. גם אם זה כלל, הכלל הזה לא מסתדר מי יודע מה במבחן המציאות. 

שוב, לא מסתדר לך כי אתה לא מבין..להיות בשמחה!!!


זה מילים הפוכות! זה לא מילים אפורות!המקדש השלישי בדרך


...דוס בדם

שלום,

אני בחורה מאוד מאמינה ואומרת שתמיד צריך להיות שמחים וכ'ו.

תמיד אמרתי שאין יאוש בעולם וכ'ו וכ'ו וכ'ו...

לפני זמן מה נתקלתי בשאלה "איך יכול להיות שאין יאוש?" "ברור שיש יאוש" אנשים שמישהו יקר\ה להם\ן נפטר וכ'ו מרגישים שזהו אין טעם לחיים שלהם!!!!!! עצוב לשמוע כך אבל לא היה לי מה לענות, המשפט אומר ש"אין יאוש" חייב להיות יאוש זה אנושי אז איך רבי נחמן רוצה (והקדוש ברוך הוא) שלא נתייאש?

אשמח אם אקבל תשובה מהירה זה מאוד מאוד חשוב לי.

יום טוב ושמח!!!

תוכן התשובה:

לכבוד השואלת שלום וברכה, 
שאלת שאלה מצויינת! 
המשנה בסוף מסכת ברכות אומרת שחייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, ומה פירוש הברכה? מסבירה הגמרא שעלינו לקבל את הבשורה בשמחה, אבל מה בעצם התשובה כאן? מה פירוש לקבל בשמחה??? זה לא מובן גם בצורה אנושית פשוטה, וגם מבחינה הלכתית - הרי אם נפטר לאדם קרוב הוא חייב להתאבל ולקרוע את בגדיו? 

'שמחה' - מלשון השלמה. שלמות. 

אדם יודע שיש דין ויש דיין, והדברים לא קורים סתם מתוך גורל חוור ועוור (שזה הפירוש של ברכת ברוך דיין האמת שמברכים על שמועות רעות), ממילא יחד עם הצער והכאב על החסרון שזה דבר הגיוני בהחלט - יש גם ידיעה עמוקה שהכל בא בהשגחה ויש סיבה ומשמעות לכל דבר.
מתוך גישה כזאת לאסונות ברור שאין יאוש, שהרי מה פירושו של היאוש? היאוש מבטא הרגשה שאין גורם מכוון, שאין השגחה שהכל תלוש ומנותק ונתון לגורל עוור, ועל זה אנו אומרים שאין יאוש כלל. 
ולמרות שיש צער ויש חסרון, אין לערבב את שני המושגים. יש צער ויש חסרון אבל גם עליו אנו מברכים "ברוך דין האמת". יש מקום בנפש האדם לשני הדברים, גם צער עמוק על החסרון וגם התגברות והמשך החיים, מתוך האמונה שהכל באהבה והוא רצון ה'. 
כאשר אדם שיש לו קושי שנחת עליו אסון - הוא באמת הוא יכול להשבר ולהתיאש, אבל אם הוא יודע להסתכל במבט של אמונה על המציאות ויודע לברך "ברוך דין האמת" דהיינו לקשר כל דבר שקורה במציאות להנהגה האלוקית, ממילא גם תהיה לו יותר סיעתא דשמיא להשתקם ולהתרומם מהמציאות הקשה בבחינת "מחצתי ואני ארפא". 
אם נוריד אם הדברים עוד למציאות, כאשר אדם קרוב נפטר אנחנו צריכים לחשוב על זה שהחיים שלו לא נפסקו. להיפך, הוא עכשיו בעולם הבא, קרוב לה' בלי מסגרת הגוף. לנו אמנם חסר, אבל הוא בעצם ממשיך לחיות, בצורת חיים אחרת, שאמנם אנחנו לא צריכים להתעמק בה יותר מידי כי אנחנו לא שם. 
אנחנו גם צריכים לחשוב איך להמשיך את חייו של אותו אדם גם בעולם הזה, ללמוד מתכונותיו הטובות וליישם אותם בחיים. כמו שאמרו חכמים "יעקב אבינו לא מת", כי עם ישראל ממשיך את דרכו. 

...להיות בשמחה!!!

אני יכולה לעלות את הפירוש שוב... מעוניין? או שבכלל אין לך רצון להקשיב כי המשפט לא נכון וזהו?

רצון להקשיב ישהמקדש השלישי בדרך

אבל משהו שמסביר את המילה "אין" ואיך היא לא סותרת מציאות שיש. 

אחיאם אפשר
"אין יאוש (אובייקטיבי- כלומר מציאות משוללת אפשרות להגשמת הטוב) בעולם כלל" . כלומר, אף אם אתה לבד בלב ים על פיסת עץ, גם גם אתה מיואש- באופן אמיתי אין ייאוש, כלומר המציאות הזאת היא לא חסרת תקווה.

היחסים שלי עם ברסלב מאוד מורכבים באופן כללי, אבל פה אתה סתם מתעקש..
הוספת הרבה מילים שלא כתובים במשפטהמקדש השלישי בדרך

אני גם יכול לעשות את זה להרבה מאד משפטים אחרים.

הבאתי לך את המקורברגוע

המשפט לא עומד לעצמו

הוא חלק מתורה שלמה

לא הוספתיאם אפשראחרונה
הסברתי את המילה ייאוש.
ייאוש פירושו: מציאות שאין לה תקווה, כלומר אין אפילו לא סיכוי קטן שיקרה הדבר שאתה רוצה.
בניגוד ל
יאוש פירושו: תחושה שאין סיכוי שמה שאני רוצה יקרה
יאוש לא שווה תחושת יאוש, אלא מציאות חסרת תקווהאם אפשר
ותקווה אינה תחושת תקווה, אלא סיכויים מציאותיים להגשמת הטוב.
זה לא פירוש מחודש או חסר פשט, זה מה שהוא התכוון, בלי ספק. הכל נןבע מטעות בהבנת המושג יאוש שאולי היתה לו משמעות טיפטיפטיפטיפה שונה בזמן רבי נחמן...
אני לא מבין למה כזה הסתבכתםאם אפשר
לדעתי הוא אמר שאין מציאות שמצדיקה יאוש בעולם כלל. כלומר המילה ייאוש הכוונה "חוסר תקווה" ותקווה תמיד יש, גם אם אתה לא קואה אותה כרגע..
זה לא מה שכתוב... הכנסת מילים למשפט...המקדש השלישי בדרך


זאת בדיוק המשמעות, תראה את המקורברגוע

"אֲפִלּוּ אִם מֻנָּח בִּשְׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת, רַחֲמָנָא לִצְלָן אַף עַל פִּי כֵן אַל יִתְיָאֵשׁ עַצְמוֹ, וִיקַיֵּם "מִבֶּטֶן שְׁאוֹל שִׁוַּעְתִּי" (יוֹנָה ב) וְיַחֲזִיק עַצְמוֹ בַּמֶּה שֶׁיּוּכַל כִּי גַּם הוּא יָכוֹל לַחֲזר וְלָשׁוּב וּלְקַבֵּל חִיּוּת מֵהַתּוֹרָה עַל יְדֵי הַצַּדִּיק הַנַּ"ל וְהָעִקָּר לְחַזֵּק עַצְמוֹ בְּכָל מַה שֶּׁאֶפְשָׁר כִּי אֵין שׁוּם יִאוּשׁ בָּעוֹלָם כְּלָל (וְאָמַר אָז בְּזֶה הַלָּשׁוֹן קַיין יִאוּשׁ אִיז גָאר נִיט פַאר הַאנְדִין) וּמָשַׁך מְאֹד אֵלּוּ הַתֵּבוֹת אין יִאוּשׁ וְכוּ וַאֲמָרָם בְּכחַ גָּדוֹל וּבְעַמְקוּת נִפְלָא וְנוֹרָא מְאֹד כְּדֵי לְהוֹרוֹת וּלְרַמֵּז לְכָל אֶחָד וְאֶחָד לְדוֹרוֹת שֶׁלּא יִתְיָאֵשׁ בְּשׁוּם אפֶן בָּעוֹלָם, אֲפִלּוּ אִם יַעֲבר עָלָיו מָה] וְאֵיך שֶׁהוּא, אֲפִלּוּ אִם נָפַל לְמָקוֹם שֶׁנָּפַל, רַחֲמָנָא לִצְלָן מֵאַחַר שֶׁמְּחַזֵּק עַצְמוֹ בַּמֶּה שֶׁהוּא עֲדַיִן יֵשׁ לוֹ תִּקְוָה לָשׁוּב וְלַחֲזר אֵלָיו יִתְבָּרַך."

חלק מליקוטי מוהרן תניינא עח

 

רבי נחמן אומר כאן במפורש שיש מצב שאדם מייאש את עצמו, אבל הוא אומר לנו לא להתייאש, כי אין מצב של יאוש.

ז"א שאדם יכול לייאש את עצמו- לחשוב שאין לו סיכוי להתשנות.

אבל באמת אין לו סיבה להתייאש, כי הוא תמיד יכול לחזור בתשובה.

לא, כי הכוונה במילה ייאוש היא לא תחושת יאושאם אפשר
סובייקטיבית אלא הייאוש האובייקטיבי, שהוא חסר הצדקה לעולם לפי ברסלב כי לא משנה מה הסיכוי שזה יקרה בדרך הטבע אם תתפלל ותאמין מספיק אז זה יקרה..
או שלא הבנת אותוברגוע

כבר הסברתי לך בעבר

אני לא יחזור שוב

אבל קצת ענווה לא תזיק לך לפני שאתה קובע ככה שהוא טעה

העויילם ככה מסביר שהוא קבע.המקדש השלישי בדרך

כל אחד שרואה יאוש זורק את המשפט הזה כהוכחה שאין. אז יש וזו טעות.

ענווה זה לא דבר שמעניין אותי כרגע, זה רק יוציא ממני דברים חריפים יותר. אז תזהר.

"אז תזהר" ברגוע

זה שאנשים מפרשים לא נכון את דבריו זה לא אומר שהוא טעה.

 

זה שהמציאות מראה שהוא טעה לא אומר שהוא טעה... מאד הגיוניהמקדש השלישי בדרך


עזוב, אין עם מי לדברברגוע


למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך