היום אני סוגר שלוש שנים בערוץ ולכן כדאי לבדוק אם אניחוני המעגל פינות
טוב או רע בהנחה שאני אלוהים.


נהוג לומר שהקבה הוא הטוב ודרך הטוב להיטיב ולכן ברא את העולם על מנת להטיב לברואיו
ואז שואלים אז מהיכן מגיע הרע?
האל באמת מטיב בכך שיתן להם שכרם על מעשיהם ועל בחירותיהם של ברואיו ואם לא היה צד שמושך לרע לא הייתה בחירה. (יש כאן דיון שנתעלם ממנו אם הרע עצמי או שהוא חוסר בטוב משל החושך והאור בחוכמה והבורות וכו)
וכאן נשאלת השאלה אז למה לעזאזל שלא יתן שכר וגמרנו? מי צריך את המעשים והבחירות?
ואז התשובה הידועה היא 'נהמא דכיסופא'-לחם בושה. השכר יתקבל טוב יותר למשתכר אם הוא עבד בשבילו והוא מקבל מצד מידת האמת ולא מצד מידת החסד.
אלא שזה עדין לא עונה על כלום... כמה האל חאפר אם הוא לא יכול להתגבר על תקלה טכנית פשוטה כמו 'נהמא דכיסופא'?!
ואז עונים נהמה דכיסופא זה חלק עצמי מהטוב חוץ מזה שאתה לא יכול להבין את האל ובואו נגדיר את הטוב מחדש כדי שיסתדר עם התיאוריה! יאיי לנו.


מהעבר השני אפשר לומר שהאל הוא פשוט רע ודרך הרע להרע ולכן ברא את העולם על מנת להרע לברואיו
ואז שואלים אז מהיכן מגיע הטוב?
האל באמת מרע בכך שיתן לאחד מעט טוב וכל השאר יקנאו. (יש כאן דיון שנתעלם ממנו אם הטוב עצמי או שהוא חוסר ברע משל החושך והאור בחוכמה והבורות וכו)
וכאן נשאלת השאלה אז למה לעזאזל שלא יתן לנו לסבול? מי צריך את המעשים הבחירות והקינאה?
ואז התשובה הפשוטה היא שזה הרבה יותר משעשע לתת למישו אשליה שהוא אחראי לגורלו והוא מזיק לעצמו מאשר סתם להתעלל בו כשהוא חסר אונים.
אלא שזה עדין לא עונה על כלום... כמה האל חאפר אם הוא לא יכול להתגבר על תקלה טכנית פשוטה כמו שעשוע?! שיגדיר את האדם מחדש שהוא סובל יותר אם סתם מתעללים בו וישתעשע יותר...
ואז עונים שזה חלק עצמי מהרע חוץ מזה שהאל יותר חכם ובואו נגדיר את הרע מחדש כדי שיסתדר עם התיאוריה! יאיי לנו.


עד כאן בילבולי המוח לכרגע. מקווה שבילבלתי אתכם או לפחות נתתי לכם חומר למחשבה בחיים האפרוריים והעלובים שהענקתי לכם


מיותר לציין שאשמח להערות הארות דיונים ושירשורי פלצת שבסופם נכריע כמו מה יותר חולני לחשוב...


תיוגים: @מקדוניה שום @רצה לאש

וסתם כי זה עורר בי פרץ נוסטלגיה @יומנים נשרפים
בהנחה שאתה אלוהים,רצה לאש

לא יודעת אם אתה טוב או רע אבל אתה בהחלט משעשע.

 

 

קל שיותר חולני לחשוב את הראשון.

אם כי לא כל כך נחמד ואולי גם לא נכון.

 

 

 

מזל טוב לך.

דווקא אני אישית יותר מחבב את הראשון.חוני המעגל פינות
גם אם הוא יותר חולני הוא לכאורה הרבה יותר נחמד...


מי רוצה לחשוב שהוא נוצר כדי לסבול כי יש אל סאדיסט?

בהנחה שאני גם אל וגם משעשע ואף אחד לא יכול לקנא בך שאת משועשעת
בהנחה שאת אדם נורמלי שלא מסתובב בערוץ כשלידו מסתובבים אנשים
אין לי אלא לומר שאני לפחות לא רע
|מעירה לתחיה|רצה לאש

ברור שהוא הרבה יותר נחמד.

הוא פשוט לא מחובר למציאות.

הגדירי מציאות...חוני המעגל פינות
מה שאת קולטת באמצעות החושים הקההים שלך?
מה שאני מסוגלת לקלוט באמצעות החושים/השכל/ההגיוןרצה לאש

אבל מה שאני או רוב בני האנוש מסוגלים לקלוט

למה תורת הקוונטים כן מסתדרת על המציאות הזאתחוני המעגל פינות
של חושים/שכל/היגיון...


די ברור לכולם שבעולם יש הרבה יותר מזה...

ועייני תורת המיתרים ו26מימדים...
לא הבנתי מה אתה מנסה להגידרצה לאש

אני לא בקיאה בתורת הקוונטים וכנל תורת המיתרים. אולי בגלל זה

תורת הקוונטים אומרת פחות או יותר שבגודל מספיק קטןחוני המעגל פינות
יש כל מיני תופעות מרתקות כמו חלקיק אחד שנמצא בשני מקומות בו זמנית או תנועתיות לא רציפה קרי חלקיק עובר בין שתי נקודות בלי לעבור באף נקודה באמצע


תורת המיתרים זה מורכב.

אף אחד מהם לא מסתדר עם ההגיון/חושים/שכל ואופס ככה העולם עובד ויש מכשירים שבנויים על העיקרון הזה.

מה שמראה ששלושת הדברים הנל לאו דווקא בכלל מתארים את המציאות בצורה נכונה
אז ננסח את זה אחרתרצה לאשאחרונה

אופציה א' (נהמא דכיסופא וכו) לא מסתדרת עם התפיסה שלי את המציאות, לא מסתדרת עם היכולת שלי לתפוס את המציאות

זה לא הופך אותה ללא נכונה, זה כן הופך אותה ללא רלוונטית עבורי

 

לא בא עכשיו עם תשובותsimple man
אבל באפשרות הראשונה, בסוף.
התשובות שאני שמעתי. על הנהמא דכיסופא הם שונות ממה שכתבת

שהמידות כמו בושה תאוה וכו' הם בעצם בריאה מחויבת, ולא שייך לעשות בריאה בלעדיהן,זה כמו להגיד מה הבעיה של האל לברוא את העולם, אבל שלא יהיה כזה דבר חומר, כמובן שזה לא שייך, וזה לא הגבלה בכוחו, וכן במידות, הם דברים מחוייבים מעצם הבריאה. וייתכן בהחלט שלא שייך קיום של אדם (במובן הרוחני, לא בגוף) ללא המידות הנמצאות, וביניהם בושה.
אתה אומר שאין אדם קרי בחירה ללא מידות.חוני המעגל פינות
אז למה צריך בחירה?


אתה מבין אתה אומר כיוון שטבע האדם יוצר נהמא דכיסופא אז אי אפשר להתחמק מזה.

אבל הנחת שאם האל בורא משו להטיב לו אז וודאי שהוא אדם עם בחירה.
ממש לאו דווקא...
לא הבנתיsimple man

אם הנהמא דכיסופא מחוייב, אז לא ייתכן שיינתן שכר ללא עשיית טוב, וממילא מחוייב שיהיה בחירה.

למה הנהמא דכיסופא מחוייב? כי הנחת בחירה.חוני המעגל פינות
ולמה בחירה? כי נהמא דכיסופא!



אתה לא רואה כאן את הבעייתיות הלוגית?
ואם שניהם לא יהיו קיימיםsimple man

אז האדם ירד ממילא לדרגת בהמה וזה הבעיה, כי הנקודת התחלה של אלוהים זה שהוא בורא לא רק דרגת בהמה אלא גם דרגה מעל שנקרא אדם.

מה הבעיה בבהמות/מלאכים?חוני המעגל פינות
מי אתה שתגדיר לאל נקודות מוצא?!
מה הבעיה להביןsimple man

שעולם תקין יכלול לא רק בעלי חיים או מלאכים אלא גם את הדרגה האמצעית.

לא מגדיר לאל שום דבר, אבל זה נשמע הגיוני שבעולם תקין יהיה גם דרגה של אדם.

עולם תקין?! מה הקשר? מדובר באל שרוצה להטיב.חוני המעגל פינות
יש לו מלאכים ובהמות מצויין. למה צריך עוד?
למלאכים ולבהמות הוא לא מיטיבsimple man
עבר עריכה על ידי simple man בתאריך א' באייר תשע"ט 22:54

אין להם שכר או טוב נצחי. מלאך הוא רק בשביל השירות שלו (על פי הספרים) ובהמה אין לה נצח.

ואז תשאל, אז שייטיב להם ולא יברא בני אדם.

אני חושב שאין משמעות ללהטיב הנאה רוחנית למשהו שאין בו דעת, ובשביל זה צריך לברוא אדם.

למה אין הנאה רוחנית למשו בלי דעת?חוני המעגל פינות
למה חוסר בחירה היא גם חוסר דעת?
והשאלה היאsimple man

מה אתה מגדיר דעת?

לא יודע. אתה הכנסת את המושג הזהחוני המעגל פינות
ואתה מוזמן להגדיר אותו...
דעתsimple man

הבחנה בין טוב לרע=כח בחירה.

 

בחירה היא דבר רוחני לחלוטין שלא ייתכן אם אין דבר רוחני בעולם והכל אקראי.

 

שאר החלקים באדם אולי ניתנים להסבר גם בלי רוחניות.

 

אין דעת- אין רוחניות ואי אפשר ליהנות הנאה רוחנית

למה אם אין דעת אין רוחניות?חוני המעגל פינות
מלאכים הם לא רוחניים?
כמובן שכןsimple man
כל דבר לא גשמי הוא רוחני, אבל לא במובן של טוב ורע.
אז שיברא מלאכים שיהנו...חוני המעגל פינות
מי אמר לך שמלאך יכול ליהנות?simple man
קשה לאלוה להתגבר על המחסום הנל?חוני המעגל פינות
קשה לאל לעשות שפשוט העצים ייהנו?simple man
בשביל מה צריך מלאכים
וקשה לאל לעשות עולם בלי שיהיה חומר בעולם?simple man
במה מתבטא זה שהוא עץ?
אם הוא יהנה הוא בעל חי, וע"ז היה לנו את כל הנידון
למה? גם יונקים חשים כאב ועונג...חוני המעגל פינות
זה לא קשור.
לא יודעsimple man

אבל ודאי לא חשים הנאה רוחנית.

 

בשביל זה יש מלאכים גם את הפינה הזאת סגרנו.חוני המעגל פינות
אגב, אני ממש לא רואה תלות בין עונג לבחירה. פשוט אין ממש קשר.
למה לאsimple man

בבחירה בטוב יש עונג רוחני שנאמר עליה "יפה שעה אחת של תשובה ומעשים טובים", יתכן מאד שבלי אפשרות של בחירה בטוב, לא שייך עונג רוחני (שזה הטוב שהאל נותן).

 

בלי קשר להתגברות על המחסום, השאלה אם קיים כזה דבר לחלק ביניהם, כמו שהתחלנו שלא שייך לברוא עולם חומרי בלי חומר. 

 

וה יסביר את המלאכים, המשוללי בחירה.

לא מסובך לייצר תחושותחוני המעגל פינות
בחירה בטוב יוצרת עונג רוחני. גם סמים יוצרים עונג רוחני.



אתה מניח הנחות מאוד לא מובנות...
אז זהו שלאsimple man

הנאה של עולם הבא זה אותה ההנאה של סמים?

למה שמלאך לא יהנה ב'הנאה של עולם הבא'חוני המעגל פינות
אנחנו דנים במעגלים.
נכון כבר עניתי על זהsimple man


אני לא ראיתי שענית טובחוני המעגל פינות
אבל בכל מקרה לילה טוב...
גם לךsimple man


הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך