גמרא זה באמת חשוב ומאתגר ונחמד וכיףחוני המעגל פינות
אבל זה פשוט לא מעניין.


לעשות כל היום דברים שלא מעניינים אותי זה קצת טיפשי.

מממ...
נכוןמקדוניה שום
אפשר להחליט שרוצים שגרה שבנויה מעוד דבריםחוץ מגמרא. למה להפוך את הלימוד לטוטלי?
זה חלק מהרעיון של ללמוד בישיבה.חוני המעגל פינות
לומדים גמרא. בכל זמן כל הזמן.

סהכ זה ממש נחמד. זה לא שדברים אחרים יותר מעניינים...
יהיה מעניין לדון מה יוצר באדם עניין.חוני המעגל פינות
אין לי קצה חוט של מחשבה מאיפה להתחיל לחשוב על זה...

נישן על זה קצת.

אפשר לחלק את הענין לכאורה לכמה חלקים.

ענין מיידי-מעניין אותי כי זה משפיע בתווך הקרוב
ענין זהותי-זה מעניין כי זה חלק ממני
ענין עתידי-זה מעניין כי ניתן להפיק מזה תועלת

מעניין איזה עוד חלקים יש לזה ומה ההקשרים בניהם ואיך יוצרים מהם תאוריה שלמה.

מעניין לחשוב שמקור הענין הוא מעניין.
פפףףףף לחקור ענין מעגלי זה מתכון טוב ללשרוף תמוח.
מזל שלמוח יותר קשה להיכנס ללולאה אינסופית מאשר למחשב.

תיאורתית, אפשר להכניס את הראש ללולאה אינסופית? לכאורה לא.

מי רוצה לעזור לי לסדר את הבלאגן?
לכאורה שני הענינים מוכלים בענין הזהותי.חוני המעגל פינות
מרגש לחשוב שהדבר היחיד שמעניין אותי הוא אני...

אאכ פיספסתי משו. שזה בהחלט סביר.

בטוח פיספסתי משו.



אפשר לנסות לומר שמה שמעניין אותי זה אני. ואם ניקח את הגדרת אני בתור הרצונות שלי אז יוצא שעניין ורצון הם דבר אחד. זה די הגיוני.

עדין חסר לי משו. זה נשמע לי ריק מידי...
אם אפשר לנתח מכאן שאני לא רואה את הגמרא כחלק מהזהות שליחוני המעגל פינות
ואני לא רוצה אותה.


אבל זה ענין יותר מורכב.

יש כאן פישוט שחוטא מאוד לאמת.
תכלס כל המלל כאן שנשמע עמוק ומרתק ככל הנראה הוא שטות גמורהחוני המעגל פינות
של אסוציאציות של מוח עייף.
תקרא את זה מחר במח לא עייף, לא לגמרי שטויותמקדוניה שום
נכון. אבל זה בחינת שעון מקולקל צודק פעמים ביום.חוני המעגל פינות
אני צריך לסדר על זה את הראש.


כי רצון לא עומד בפני עצמו. הוא תלוי בבחירה וחופש. שגם הם מושגים שאני לא ביררתי עד הסוף.
יכול להיות ששכלית אתה רואה אותה כחלק מהזהות שלךמקדוניה שום
אבל להרגשה זה לא נכנס. סביר לא?

לגבי זהhttps://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t1089458#11669698

כל אדם בסופו של דבר, מה שמעניין אותו זה הוא. וזה לגיטימי ויותר מזה מתבקש, בהתחשב בעובדה שכשמתים מתים לבד. אחרי כל העניין שיש לנו בדברים שחיצוניים לנו, לרבות משפחה וחברים, כל אדם הוא השחקן הראשי בחיים שלו ובלתי אפשרי שיהיה אחרת.

עניין הגדרת הזהות הוא נכון. המילה 'אני' יכולה לכלול בתוכה מהויות נוספות אם פועלים כדי להרחיב אותה. אבל זה לא סותר את זה שהעניין העקרי של האדם הוא בעצמו. ומתוך שיפור ההכרות עם עצמן- רצונות, תחומי עניין, אפשר להגיע להרחבת האני.
מכיר דוד בן יוסף?
אני מצטטת: 'אין סוף לשכלול טיב הנגו"ן. נגון ר"ת- נפש גוף ןנשמה.
אין סוף למקומות שאליהם אדם יכול להגיע, עם עצמו. ואתה יכול בכיף גם לחבר לזה תקב"ה אם תרצה.

עד כאן נאומי.

לסיום החפירה, משפט מסכם.
עניין עצמי הוא לא ריקני. הוא אינסופי.
ודאי שאני האני מתרחב לפחות עד חברים משפחה וכוחוני המעגל פינות
לא אמרתי שזה צר. רק אמרתי שזה מפתיע...


כי כן הייתי רוצה לחיות בעולם בו אנשים באמת לא חושבים רק על עצמם.
מסתבר שרצונות לחוד ומציאות לחוד...
אנחנו בנויים ככה.מקדוניה שום
זה לא שאנשים לא מתעניינים במי שסביבם, זה שקר. אבל גם כמה שננסה לגעת באחרים, תמיד נק המוצא היא אנחנו.
לדוגמה
באופן לא מודע, רוב מעשי החסד שאנחנו עושים הם בסופו של דבר בשביל תחושת הסיפוק או המשמעות שזה יעניק לנו. כל מה שאנחנו פועלים הוא סביב עצמנו.

אפשר להיות אנשים טובים שעפ העולם לא נקרא שחיים בצורה אינטרסנטית. אבל בעומקו של העניין, וואלה כן.
למרותמקדוניה שום
שאולי כן קיימת מציאות של לעשות טוב מתוך רצון אמיתי שלאחר יהיה טוב. לוידעת.
אני בהחלט מסכים.חוני המעגל פינות
את ההתחלה כתבתי כתגובה ל"אם אפשר..."מקדוניה שום
עבר עריכה על ידי מקדוניה שום בתאריך ג' באייר תשע"ט 03:54
מהקישור והלאה אני מתייחסת להודעת ה"לכאורה..."
מה יוצר באדם עניין, נקודה? עניין בלימוד?מקדוניה שום
יש עניין בלי לימוד? זה די אותו דבר, לא?חוני המעגל פינות
התכוונתי בלימוד גמרא.מקדוניה שום
שאלת מה יוצר באדם עניין בלימוד גמרא או מה יוצר באדם עניין באופן כללי?
השאלה שלי היא כללית.חוני המעגל פינות
מאוד קשה לפתור בעיה כשאת בתוכה.


אחד הדברים הכי חשובים שהמתרגלת שלי לימדה אותי זה להסתכל על המציאות מלמעלה.
חכמה המתרגלת.מקדוניה שום
מה זה מתרגלת? קאוצ'רית יעני?
לאחוני המעגל פינות
יש את המרצה שמסביר את הצד התיאורתי של החומר והמתרגל שמסביר איך פותרים תרגילים...
חחחמקדוניה שום
לא אמרת ישיבה? גמרא כל היום או משהו כזה?
לא נולדתי בישיבה. עשיתי לא מעט קודם.חוני המעגל פינות
כתוב בכ"א שלך שאתה בן 19מקדוניה שום
לי זה מסתדר עם שיעור א'. איזה לפני כן היה לך? במידה וזה באמת הגיל..
אני בן 19 שיעור ב והספקתי ללמוד בבר אילןחוני המעגל פינות
זה לא כזה מיוחד כמו שזה נשמע. יש תוכניות יעודיות לזה...
סליחה?מקדוניה שום
העולם מרתק. אתה לא מוצא עניין בשום דבר מחוץ לדפים של הגמרא?

אם, ואני מרשה לעצמי לצאת מנק הנחה כזאת, כל אדם ואתה בתוכם, בנויים ממכלול של אישיות, של כשרונות, של כוחות להוציא לפועל, של יכולת להשפיע טוב על המציאות באופן פעיל ולא רק באופן מיסטי ע'י לימוד תורה, מה הרעיון לשבת ללמוד כל היום?
על המושג תורת חיים שמעת?
כתבתי את זה לפני שקראתי את ההודעות החדשותמקדוניה שום
לגיטימי. זה עדין קשור. באופן כללי אין ענין להתנצל או משוחוני המעגל פינות
אני לא פורק כאן רגשות. רק רסיסי מחשבות.
שום עניין להתנצל.מקדוניה שום
פשוט פתחתי הודעת תגובה וכשסיימתי ראיתי שרשרת הודעות חדשות, אז לשבתי שאולי זה לא רלוונטי ונכנס מזה לוויכוחים מיותרים.
מה שאולי היה יכול להיות משעשע.

סתם ככה, חתיכת קצב הקלדה. פון?
ויכוחים ודיונים מיותרים זה דבר שהרבה מאוד פעמים נותן כיווניחוני המעגל פינות
מחשבה מקוריים.

אני תמיד בעד. כל עוד יש על מה לדבר צריך לדבר.

משום מה אנשים נוהגים בדיוק הפוך-כשאין שום ענין במלל שלהם הם נוטים לדבר ודווקא כשיש הם שותקים...

זה בטח הענין של הפחד מהקודש. דיבור זול ולא משמעותי אפשר לזרוק בלי חשבון. כשהדיבור הופך למשמעותי יש פחד מגרימת נזק...

אבל בדיוק בגלל זה צריך חשיבה ביקורתית ולא ריסון עצמי מיותר.


מהפון. מסתבר שאחרי שכותבים הרבה הקצב עולה...
מה שנכון.מקדוניה שום
אבל וויכוחים כשמחזיקים באותה עמדה בלי לשים לב לזה, חוץ מהעובדה שהעמדה מתחדדת, מתסכלים.

לא עומדת בקצב
אני אוהב את זה... ענין של טעם...חוני המעגל פינות
יש ויכוחים שעושים בהם דברים אחרים?


את ממש לא חייבת. השירשור הזה ככל הנראה לא עומד להימחק בשבוע הקרוב...
מה עם לבוא בראש פתוח כדי לראות אםמקדוניה שום
מצליחים להזיז אותי ממה שאני חושבת?
אני בעד לחשוב שלעולם לא נגיע למחשבה שהיא אמת מוחלטת, אלא רק זמנית שמסתדרת כרגע בראש ובלב. תמיד פתוחה לשנות צורת חשיבה, כי תמיד יכול להיות שאני טועה.
חוץ מזה, להתווכח כדי לשכנע מישהו אחר. המילה וויכוח לא תופסת אם אין על מה להתווכח.

אני נהנת.
כרגע אני בישיבה. ואני כאן כדי לנצל את הזמן ולא להתפרס על הכלחוני המעגל פינות
ולצאת קרח מכאן ומכאן.


הענין של מגוון כוחות נכון. דיברתי על זה עם כמה חברים.

מממ די עם החשיבה הדתית לאומית הזאת שללמוד זה לא לעשות.
הלימוד הוא לא רק כלי למעשה בדיוק כמו שהמחשבה היא לא רק כלי לפעולות.

הלימוד עומד גם בפני עצמו. ודווקא הרבה עשיה לא עומדת בפני עצמה בלי לימוד קודם.
אז שזה יהיה באופן מבוקר ולראות עד מתי זה מתאיםמקדוניה שום
לך השגרה הזאת.
רק שלא תמצא את עצמך בסוף קרח מעצמך, אחרי שתלמד כמה שנים בישיבה ואז תתחתן וילדים ועומס של בית בלי יכולת לפתח את מה שבפנים. שלא כל הכוחות ישארו בגדר כוחות תאורטיים.

זו לא חשיבה דתית לאומית אלא חשיבה שתופסת שלימוד תורה כדי 'להחזיק את העולם' בעצם הלימוד הוא שטויות ותמחל לי. זו חשיבה שמגיעה מהצד הכופר שבי. אם עושה לך טוב לפתח את השכל ואתה רואה מזה רווח כלשהו עכשווי או עתידי, לך על זה. ללמוד על מנת לעשות וכאלו, מצויין.

אבל עד שהתאוריה היפה מתנגשת במציאות ולאדם לא טוב בשגרה שלו.
באופן כללי מה שאת אומרת הוא נכון.חוני המעגל פינות
הבעיה שהמציאות היא אפור לא ברור שאני לא מצליח לגמרי לזהות...

בתור אדם שמכיר את הציונות הדתית זה חלק בילתי נפרד מהתרבות בה. תרבות העבודה.

אבל בדיוק כמו שאומנות לשם פרקטיקה תזייף ותצרום ככה גם עולם המחשבה.

כשגילו את האלקטרון הכתירו אותו בשם החלקיק חסר התועלת לחלוטין.
יש ערכים מעבר לתפיסת המעשה. להרבות ידע להמעיט סבל להבין לעומק.

המציאות האנושית היא הרבה יותר מלחם ומים.
היא מבוססת עליהם סולם מאסלו וכו אבל הם הבסיס לדברים הגדולים באמת.

לימוד תורה. לשמוע את דבר ה ולהבין אותו.
להמעיט סבל?מקדוניה שום
עד כאן מסכימה.

סולם מאסלו? לא בקיאה בו ככ אבל הוא מופרך. יש ביצור האנושי יכולת להגיע לשלבים הגבוהים גם בלי הבסיס.
נכון שאפשר. השאלה איך מגיעים לשם.חוני המעגל פינות
הוא מדבר על תפוקה מרבית.

בן אדם יכול לעשות המון דברים יפים כשהוא רעב. פשוט אם הוא היה שבע הוא היה עושה את זה טוב יותר.
לאו דווקא.מקדוניה שום
הרבה פעמים הסדרים מעורבבים אחד בשני. לדוגמה אדם שיש לו הערכה עצמית יוכל להגיע לחברות יותר מאשר אדם שלא, אבל באות ה מידה גם חברות יכולה לתרום להערכה העצמית.

הסולם אומר שהערכה עצמית בלי חברות תניב פחותחוני המעגל פינות
תפוקה מחברות בלי הערכה עצמית.

תמיד יש יוצאי דופן.
מאסלו, כשהגה את הפירמידה,מקדוניה שום
טען שכל שלב. מהבסיס לקצה, הכרחי כדי לעבור לשלב הבא. בלעדיי הבסיס אדם לא יוכל להיות שלב שאחריו וכן הלאה.

במה שאמרת על תפוקה מרבית ורמות שונות של אושר את חולק על הפירמידה.

אני טוענת שכל השלבים שלובים אחד בשני ואא לחלק אותם לצורת פירמידה.
אני לא בטוח שזאת הטענה שלו. לא למדתי את זה לעומק.חוני המעגל פינות
תכנס לויקיפדיהמקדוניה שום
לגבי ענין החשיבותחוני המעגל פינות
אי אפשר לזלזל בחשיבות של תרבות ואומנות נניח. הם בהחלט צורך.

ואני חושב שגם ידע באופן כללי הוא צורך לא פחות בטח כשמדובר בדברי ה'
על מה אתה עונה פה? איזה הודעהמקדוניה שום
לגבי שיש ענין בעצם הלימודחוני המעגל פינות
אה לגבי הסולם?מקדוניה שום
כמו שאמרתי, השלבים בפירמידה בהחלט לא חד משמעיים. זו צורת התפתחות שיכולה להיות תקינה ואולי אפילו טובה לנפש של האדם, אבל בקלות גם אפשר לערבב שלבים ולראות שההתפתחות תקינה ואפילו טובה יותר
אתה צודק אבל צריך פשוט לברר את המקום שלומקדוניה שום
זה שיש חשיבות לא אומר שצריך להיבלע לעניין באופן טוטלי. זו ראיה של שחור לבן. למה זה צריך להיות הכל או לא כלום?
זה לחטוא לעצמך, להתעלם מצדדים נוספים שצריכים להתממש
טוטליות היא לא דבר רע.חוני המעגל פינות
צריך להבין איך עובדים איתה.
לא מסכימה.מקדוניה שום
מה טוב בטוטליות?
אם היא זמנית ניחא, אבל כשזה אורח החיים הקבוע, אני חולקת.
טוטליות זה עניין של גישה.חוני המעגל פינות
אל תיהי טוטאלית. לא יקרה כלום אם תרצחי מדי פעם...
אז תסביר את הגישה שלך. מכלול אישיות וכו לא נשמע לך?מקדוניה שום
אני נגד רצח. תמיד ולפעמים.כשהוא טוטלי וכשהוא לא.
אני מדברת על דברים שמאמינם בהם, אם להיות טוטלים לגביהם או לא.
אם אני אוהבת לצייר, לכתוב ולנגן, ומחליטה שאני מקדישה את החיים שלי באופן טוטלי לציור, זה אחלה, אבל סביר להניח שזה לא יעשה לי טוב ויגרם לי לחסום בכח את הנגינה והכתיבה. למה לחיות בהדחקת צדדים שקיימים בי?
מה שכן הגיוני, להחליט שבאופן זמני, בשנה הקרובה אני מתמסרת לציור.
כרגע זה באמת זמני.חוני המעגל פינותאחרונה
הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך