אלו שחוגגים יום ירושלים מצחיקים אותי. לא למדתם שעיקר ירושליםחסדי הים
זה בית המקדש, ובלעדיו "הָעִיר הָאֲבֵלָה וְהַחֲרֵבָה וְהַבְּזוּיָה וְהַשּׁוֹמֵמָה.
הָאֲבֵלָה מִבְּלִי בָנֶיהָ וְהַחֲרֵבָה מִמְּעוֹנוֹתֶיהָ. וְהַבְּזוּיָה מִכְּבוֹדָהּ. וְהַשּׁוֹמֵמָה מֵאֵין יוֹשֵׁב. וְהִיא יוֹשֶׁבֶת וְרֹאשָׁהּ חָפוּי כְּאִשָּׁה עֲקָרָה שֶׁלֹּא יָלָדָה.
וַיְבַלְּעוּהָ לִגְיוֹנוֹת, וַיִּירָשׁוּהָ עוֹבְדֵי פְסִילִים".
כן. עדיין ברוב המקומות של העיר הקדושה בקדושת ההלכתית של ירושלים, היא במצב הזה שמתואר בנחם. עדיין בהר הבית שהוא עיקר ירושלים יש מסגד- ה'שיקוץ המשומם' ויהודים לא יכולים להתפלל שם.

כשעלה נחמיה וגאל את ירושלים, לא עשו שום חגיגה, רק כשהוא גדר את פרצות העיר, ודאג שזרים לא יכנסו לירושלים. זה לא המציאות היום, יש זרים. גם נחמיה רק עשה יום ללא תענית ומספד. לא עלה בדעתו לומר הלל על ירושלים! אפילו שבנו את המקדש! רק כשהיה את נס חנוכה של וטיהרו את המקדש אמרו הלל.

תודו על הניצחון במלחמת ששת הימים, ואפילו תודו בכלל זה על התקדמות בירושלים, אבל אל תהפכו את ירושלים למהות היום.





כן. כשהייתי צעיר הרב טאו שיכנע אותי לחגוג (אחרת מהדעה של הרב שלי), רק כשהתבגרתי הבנתי את חכמתו של רבי.
מסכים מאודימ''ל

פעם כתבתי על הנקודה הזו סיפור בסגנון סיפורי המעשיות של ר' נחמן:

 

 

מעשה ממלך שהיו לו שני בנים תאומים והיו אלה השני בנים חשובים בעיניו מאד והיה מחבבן ביותר ומשתעשע איתם ביותר ומשחק איתם בכדור אחד על אחד (שקורין סטנגה) ובלוחות המשובצים (שקורין שחמט ודמקה) וכו', והיו הבנים לומדים בחדר אחד אצל מלמד אחד, והבנים הנ"ל היה אחד מהם תם (לא שהיה מחוק לגמרי, אלא שהיה לו שכל פשוט ונמוך) ומטבעו היה נמשך יותר לעדינות ולנימוסי המלכות והאחד היה בר הבנה ומטבעו נמשך יותר ללימודים גבוהים (שקורין אקדמיה ואוניברסיטה) ואלו השני בנים היו אוהבים זה את זה מאד והיו דבקים זה בזה מאד והיו ממש כאיש אחד בשני גופים, והיו אוהבים את אביהם המלך מאד, ולמלך (שהוא היה אבי הבנים הנ"ל כנ"ל) היה שר אחד גדול שהיה גדול וחשוב יותר מכל השרים, ומתחילה היה אותו השר ככל השרים אלא שנתגדל ונתגדל עד שנהיה משנה למלך, והבנים החלו להתגדל, והבן החכם, מחמת הבנתו ומחמת טבעו שהיה נמשך להשכלה כנ"ל (שכידוע היא כולה חוכמות וכפירות כמבואר במ"א) היה מחשיב עצמו ורואה עצמו כאילו הוא גדול וחכם מכולם והיה כל אחד מבני העולם בעיניו כלא והיה מקניט אותם ויורד עליהם (שקורין ננ"ה בננ"ה כדרך שעושים הילדים זה לזה)  והגיע לעשות מעשי שובבות (שנקרא קונדס) והיה מצער אותם ומשגע אותם ביותר, והבן התם הנ"ל מחמת תמימותו היה נמשך אחריו (לא שהיה עושה איתו המעשי קונדס שלו אלא שהיה איתו ולא מיחה בו ועל כן נקרא הקונדס שלו גם על שמו, דהיינו שנקרא הקונדס של הבן המחקר על שמו של הבן התם מחמת שלא מיחה בו כנ"ל) והיו נטעים ופורקים עול המלך מעליהם, והיו העולם מרננים אחריהם (דהיינו על שהבנים של המלך הולכים בדרך הלא טוב כנ"ל), והמלך מחמת שראה שהשני בנים שלו הולכים בדרך הלא טוב (שהיו מתקלקלים כנ"ל) והגיעו לאן שהגיעו עד שהגיעו לשאול תחתית כנ"ל היה מחפש להם דאקטרים (שקורין פסיכולוגים) ורפואות עד שהביא להם את כל הדאקטרים שהיו במדינה ולא מצאו להם רפואה מחמת קושי חוליים.

ויהי היום, ובא לארמון המלך חכם (שקורין יועץ תורני, ומחמת שלא הייתה לו רשות מהמדינה לקרות עצמו דאקטר, דהיינו פסיכולוג כנ"ל, היה נקרא חכם אבל באמת היה דאקטר גדול) ואמר החכם הנ"ל למלך שלבנים לא תהיה רפואה כי אם שיגלה אותם מהמדינה ולא יהיה איתם ולא יבקר אותם כלל ולא ישלח להם אגרות שלומים וכו' כלל, ובהמדינה (דהיינו בהמדינה שייגלו לשם) לא יהיה להם שם כבוד של בני מלכים אלא אדרבה יהיו נמוכים ושפלים מן הכל ואחרי כמה שנים שיהיו שם ויהיו מתגעגעים להמלך ורוצים בהמלכות של המלך ולקבל עליהם עול מלכותו יחזירם, עד כאן דברי החכם הנ"ל למלך.

והמלך מחמת אהבתו לבניו היה קשה בעיניו מאד לקיים את דברי החכם הנ"ל ולשלח את הבנים ולהיות אכזרי עליהם ולגרשם (ולמרות שאכזריות כזאת הוא באמת רחמים גדולים אעפ"כ היה קשה בעיניו), וגם מחמת שהיה אוהבם מאד אם היה משלחם היה מתגעגע אליהם ביותר ולא היה יכול לשאת צער הפרידה מהם (ובמיוחד שלא יכול לבקר אותם ולשלוח להם אגרות וכו' כנ"ל) וגם לא רצה שיחשבו עליו הבנים שהוא אכזרי כזה (כי למרות שהוא באמת רחמים כנ"ל לבנים היה נראה כאכזריות), לכן טיכס עצה שהוא (ייעני המלך) יצא מהמדינה כאלו הלך לעסקי המדינות (שקורין דיפלומטיה) ויצווה על המשנה למלך שלו שיגרש את בניו ויכריז שהוא המלך וכאלו גירש את בני המלך וגם להמלך אין נותן לחזור להמדינה וימלוך שם עד אשר יחזרו הבנים וינצחוהו וישיבו את המלך למלכותו (כי המלך יסובב שיוכלו לחזור עם חילות ויוכלו לגבור על המשנה למלך, וכל זה הוא תחבולה שכך יחשבו הבנים אבל באמת הכל הוא מהמלך וגם השתלטות המשנה למלך הוא מהמלך כנ"ל) וכך לא יצטרך המלך לגרשם וגם יוכל להיות איתם (כי יצטייר (יתחפש) לאדם פשוט ויוכל להיות איתם בהמדינה שילכו לשם בלא שידעו הבנים שהוא שם) וכך גם יוכלו הבנים להראות אהבתם וגיעגועם אליו כשיחזירו אותו מעצמם למלכותו (כי עשה כאילו הדיחו המשנה למלך כנ"ל).

וכן עשה המלך, דהיינו שציווה להמשנה למלך שלו שכשילך על הים יגרש הבנים ויעשה עצמו כמלך כנ"ל וכשיבואו השני בנים שיילחם בהם ולא יניחם לתפוס המלכות ממנו והוא (דהיינו המלך) כבר יתן להם הכח לתפוס המלכות (וכל זה הוא כדי שלא יבינו הבנים שזו תחבולה, ושכאילו יגברו על המשנה למלך וישיבו אותו, דהיינו שהבנים ישיבו את המלך, למלכותו כנ"ל), והיה המלך הולך על הים והשאיר את ענייני המדינה והחילות בידי המשנה למלך והבנים נשארו בהמדינה, והלך המשנה למלך עם החילות ותפס את הבנים הנ"ל וגירשם מחוץ להמדינה והיה מתנהג כמלך ואומר שהדיח המלך הקודם (דהיינו המלך האמיתי כנ"ל) ושעתה הוא המלך על המדינה (וכל זה עשה בציווי המלך כנ"ל).

והשני בנים הנ"ל אחר שנתגרשו מהמדינה, חרה להם הדבר מאד על אשר נתגרשו ממדינתם והסתכלו בעצמם "למה ועל מה מגיע לנו זאת להתגרש" ונזכרו במעשי הקונדס שלהם (שבעצם היו של הבן המחקר אבל נקראו גם על שם הבן התם כנ"ל) ואמרו "בוודאי על זאת בא לנו כזה" והיו מצטערים עליהם מאד (אבל זה עכשיו כבר אינו מועיל מחמת שכבר נתגרשו, וגם שהבן החכם ,אע"פ שהיה מצטער, נצטער באמת על מצבו שגרמו לו מעשיו ולא נצטער על מעשיו באמת), והיו מתגעגעים אל אביהם המלך ביותר והיו רוצים לחזור להמדינה ולהארמון, והיו מצטערין מחמת הקושי שהיה להם בהמדינה שהיו שם (ובמיוחד שהיו שם נמוכים ושפלים כנ"ל ולא היה להם שם דבר ואפ' פרוטה לפרוטה והיו קובצים על יד על יד מעט מעט בכל יום וכו'), והיו הבנים הנ"ל נודדים ממקום למקום והיו מתפרנסים מן התמחוי ובכל מקום היו מבזים אותם ולא היה איש מכירם.

פעם אחת חשבו הבנים "למה לנו להיות נודדים ומבוזים ולהתפרנס מן התמחוי, נשב במקום אחד" ומחמת שהיו בגלות היו צריכים לפרנס עצמם ומחמת טבעם שהיה שונה כנ"ל ולא היו יכולים לעבוד יחד (שהבן התם נמשך מטבעו אחר מלאכות פשוטות והבן החכם נמשך מטבעו אחר מיני אומניות ומלאכת מחשבת), הלך הבן התם אל הרצען (סנדלר) להתלמד אצלו ונהיה רצען, ומחמת שהיה קשה קליטה ומחמת שיכלו הנמוך לא היה רצען כ"כ אלא היה רצען פשוט, והבן החכם הלך אל הצורף ללמוד אצלו האומנות של הצירוף, ומחמת חכמתו ומהירות הבנתו למד מלאכת הצירוף בקל במעט שנים ונהיה צורף גדול, אחר כך חשב (דהיינו שחשב לעצמו הבן החכם) למה לי להסתפק במלאכה אחת ושמא למחר או לימים לא יזדקקו לצורף והלך ולמד מלאכת הקולנוע היהודי ומחמת מהירות הבנתו וחכמתו כנ"ל למד המלאכה בקל ונהיה במאי תורני גדול, ואחרי כן למד מלאכת הרפואה (כי חשב מי יודע אולי גם במאי תורני לא יצטרכו אבל רפואה צריך לעולם) ולמד עוד חכמות הרבה ועלה ממעלה למעלה ונהיה חשוב וגדול והיו מגדלים אותו עד שהיה הולך וגדול והיה ברי'ה (זריז ומוצלח) גדולה ובעל נכסים, והבן התם היה מתגעגע תמיד ובוכה תמיד מתי יזכה ויחזירנו אביו (דהיינו המלך כנ"ל) אליו ואילו הבן החכם מחמת חכמתו וחשיבותו (ובמיוחד שנהיה צורף גדול ובמאי תורני גדול ורופא גדול וכו' ועשה לו שם ונתגדל מאד כנ"ל) שכח מהטוב שהיה בארמון וחשב לעצמו 'למה לי לשוב לשם וכי מה לא טוב לי בכאן'. ובכן עברו כמה שנים עד ששכח בכלל שהיה פעם בארמון ושאינו מן זאת המדינה (דהיינו מן המדינה שהיה בה עכשיו) ואע"פ שהיה הבן התם מזכירו לא היה שומע לו ולא היה רוצה לקבל ממנו כלל.

והמלך הנ"ל היה שם בהמדינה (דהיינו בהמדינה שהיו שם הבנים כנ"ל) והיה משגיח עליהם ודואג להם (ובאמת אי אפשר לדאוג להם בגלות כמו בארמון בלי שידעו ממנו אבל עכ"פ השגיח עליהם מה שיכל).

והבן החכם שהיה גדול וחשוב כנ"ל, היה הולך שימעו במדינה עד שהיו הבריות מרננים אחריו  ואומרים "כיצד הוא זה שהגיע זר לכאן ונהיה גדול כזה, אין זה כי אם מחמת שגונב את כספנו" והעלילו עליו כך עד שהגיע להמלך של המדינה (דהיינו שהלשינו עליו על כך למלך) וגרשו המלך מחוץ להמדינה, ונזכר הבן הנ"ל (דהיינו החכם) שהיה פעם במדינה אחרת שבא ממנה לזאת המדינה שגורש ממנה ואמר "אם אני מגורש מהמדינה בכאן אלך לי אל המדינה שהייתי בה מקודם" והלך לו, והבן השני (דהיינו התם) מחמת שהיה מתגעגע וכוסף מאד לחזור להמדינה שבאו ממנה ומחמת שראה שאחיו הגיע לשם וגם שלח לו אחיו שילך לשם, לקח עצמו לשם גם הוא (ובאמת היה ראוי שילך לשם מעצמו בהרבה מקודם אלא שמחמת תמותו ופשיטותו לא היה עושה מעשים גדולים כאלה[1])

והשני בנים מחמת שגלו שוב וחזרו להמדינה שהיו בה שוב היו בלא כלום והיו נודדים ממקום למקום ומתפרנסים מן הצדקה, יום אחד היו הולכים אצל יער עב מאד (היינו שהאילנות הם רצופים ותכופים מאד זה אצל זה) והלכו ונתעו ביער מחמת עוביו והגיעו למקום פנוי מאילנות (שקורין קרחת יער) וראו שם חילות שהיו מתרדמים (שישנו) ומחמת שהיה הבן החכם רופא, ראה שאין החילות ישנים אלא שהיו כאלו הצמחים שחיים ואינם חיים (שקורין קומה) ומחמת שהיה רופא והיה יודע לעשות הרפואות עשה להחילות ריפאות ועוררן, והחילות הנ"ל מחמת שהצילן (דהיינו הבן החכם) היו הולכין איתו ומשמרין אותו.

והמשנה למלך, ששמע שישנו בעל חילות בהמדינה, וחקר וראה שזהו הבן הנ"ל, יצא להילחם בו עם החילות של המלך כמו שציווהו המלך (ובאמת החילות של המלך אין להם כח על בן המלך אם לא ברצון המלך), וגבר הבן המלך על החילות וכבש המדינה בקל (ובאמת היה נראה בחוש שאינו כדרך הטבע, דהיינו זה שהחילות אין להם כח ושליטה על זה הבן מלך) והמשנה למלך ברח מפניו ויצא מהמדינה.

ובא הבן החכם להארמון, ובא איתו גם אחיו (דהיינו הבן התם) ואמר לו "עתה אחר שניצחנו את המשנה למלך נשלח ונקרא לאבינו המלך וימלוך על המדינה" כי היה כוסף ומתגעגע מאד לאביו המלך כנ"ל, אבל הבן החכם מחמת חכמתו החל לחשב ואמר בליבו "ומה בצע כי אחזיר את אבינו המלך והרי יכול אני למלוך בהמדינה" אבל מחמת שלא היה יכול להיות בהארמון ולמלוך בעצמו (כי לא יוכל בן המלך להיות בהארמון ולהיות כמלך כ"כ זמן כי המלך ישוב אם לא שיהיה זר המונע ממנו כי אין הבן מלך יכול למנוע המלך בעצמו לשוב להארמון), שלח אחר המשנה למלך ועשה שימשול הוא  (דהיינו הבן החכם) ויעשה בהמדינה כרצונו ואת המשנה למלך הושיב בהארמון, והודיע בשם המשנה למלך שלא יניח להמלך לשוב להארמון כלל וכל שכן שלא למלוך בהמדינה (ובאמת היה זה היפך גדול (שקורין אבסורד), כי המלך עצמו הוא שסובב הכל מן גירוש הבנים ולימוד הבן החכם הנ"ל (ששלח לו הבעלי מלאכות ללמדו) וגירושו מהמדינה שהיה שם, והליכת החילות עמו (ששלח אליו החילות שימצאם וכו' כנ"ל) ונצחונו על המשנה למלך והכל היה מחמת המלך כדי שיבואו הבנים להארמון וישיבו את המלך כנ"ל, ועתה נהיה ההיפך שבגלל הבנים המלך גולה וזה הוא היפך גדול כנ"ל).

וביום השנה (דהיינו שנה אחרי שניצחו המשנה למלך ובאו להארמון) עשה הבן התם משתה גדול (שקורין באל, דהיינו סעודת הודיה) והיה שם שמחה גדולה והיו שם כל ידידיו ורעיו והעם והיו שמחים מאד על המשתה, והיו שם כל מיני שמחה: קאפעלייש (מקהלות) וקאמעדייש (משחקי הצגות) והליכה בעיגול (ריקוד ביינישי, כגון זה המותר בשבת) והריקוד-דגלים (שנקרא פדיחו"ש) וכיוצא מזה כל מיני שמחה הכל היה שם על המשתה, והיו שם העם והיה שם גם המלך (דהיינו המלך האמיתי) בתוכם (שכן היה מצוייר ומחופש לאיש פשוט) וחשב בליבו המלך "איך עושה בני משתה ושמחה כזה ביום כזה שהדיח אותי בני (דהיינו הבן החכם) ושם המשנה למלך בהארמון שלי" (ובאמת זה הוא היפך, שקורין אבסור"ד, גדול מהראשון. כי זה הבן התם היה מקודם מתגעגע מאד להמלך), וכשנעשו שמחים מאד עמד בן המלך ואמר "כמה טוב הוא שחזרנו להמדינה, כי מקודם היינו מגורשים ועתה שבנו להמדינה וכבשנו אותה (כי סוף-סוף המלכות עכשיו ביד בן המלך)" ובתוך כך נעמד אחד מהידידים (דהיינו מהידידים של הבן מלך) ושאל "ומה עם המלך, כי מקודם היה בכאן המלך ועתה הוא מודח, ואתה היית מתגעגע מאד להמלך ומה טוב בלשוב להמדינה ולהארמון אם המלך בגלות ואינו איתך בכאן למרות שישנו באפשרי (כי באמת טוב בלשוב על כל פנים להמדינה גם אם א"א להחזיר להמלך, אבל אם ישנו באפשר להחזיר המלך להמדינה ואעפ"כ אינו בכן בבחירת בנו אזי מוטב שלא היה חוזר להמדינה כלל...) ומה טוב במלכות בן המלך אחיך אם הדיח המלך כהמשנה למלך לפניו (ובמיוחד איך עושין שמחה ובאל בהיום הזה שבו הודח המלך בשנית על ידי בנו כנ"ל וזה הוא ביזיון גדול להמלך)", וענה הבן מלך ואמר "ובאמת אינני שמח על גלות אבי המלך, אבל השמחה והבאל הוא על שובי להמדינה וכיבושה מהמשנה למלך, כי מחמת שיש לקבל הצדדים המשולבים (שקורין להכיל מורכביות) אפשרי לעשות החלוקה (שקורין צווי דינים) ולעשות השמחה והבאל על כיבוש המדינה בלא הסתכלות על גלות המלך", והמלך בשמעו את דברי בנו נצטער מאד, כי לא רק ששמח בני על כיבוש הבן החכם שהדיחני מן המדינה, אלא גם לא שם על ליבו שנכשלו בהניסיון ולא השיבוני עדיין להמדינה (ובאמת אם יחזרו בתשובה וישיבו אותי אזי יהיה טוב אבל בינתיים כיצד שמחים) ומוטב היה שלא היו שבים להמדינה מאשר שישובו וידיחוני בעצמם כנ"ל. ואיך ישוב המלך אינו ידוע ובסוף ישוב.

 

והנמשל מובן...

 

[1] שים לבך לזה כי אינו בחינם 

יפה. רק לא הצלחנו משנה למלך, המלכנו את בן השפחה.חסדי הים
המשנה למלךימ''ל

במשל הם הגויים ששלטו פה עד ימינו.

על כזה דבר צריך להוסיף בכותרת-"אזהרת אורך"!שמואל5
אני הייתי כותב - אזהרת חושך...אניוהוא
אסכם את המסר במשפטימ''ל

החזרה לארצנו הקדושה והניצחון הפיזי במלחמה הם דברים גדולים ועצומים וודאי שיש להודות עליו, אבל אסור לשכוח שייחודו של עם ישראל ושל ארץ הקודש היא במישור הרוחני ולכן כשמושפע משמים שפע פיזי והתגובה שלנו היא דחיקת רגלי השכינה - הדבר חמור ומצער ואני לא רואה איך ניתן לחגוג אותו, ממש משמחה ליגון בעוה''ר (עד כאן הסיכום, יצא משפט ארוך ).

 

במשל זה כמו בן מלך שחטא ונענש בגלות, וביום שהמלך מרחם עליו ומחזיר אותו מהגלות הבן תופס את השלטון ומגרש את המלך מהארמון. האם מי שאוהב את המלך ונאמן לו יהיה מסוגל לחגוג את היום הזה?

 

כך עם שקיבל אפשרות לבנות ממלכת כהנים וגוי קדוש, וניתן לו בניסים גדולים מקום המקדש - ארמונו של מלך מלכי המלכים, בחרו ראשיו לגרש משם כל סממן יהודי ולהשיב לשם כמעט בכוח את האויב.

 

הכי נעים וקל זה לשמוח בטוב (ויש המון) ולהתעלם ממה שלא בסדר (או לראות בו כגזירת גורל, כאילו לא מדובר בבחירה, אנחנו הרי בהתקדמות...). אבל האמת היא שיש פה כישלון חמור שלנו כעם בניסיון, ניתנה לנו בחירה והזדמנות גדולה והשאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא אם מה שעשינו איתה הוא דבר משמח.

 

 

קראת?ימ''ל

ממה ההלם?

את הכלבוז
מהאורך
ומעוד דברים
בעיקר כי זה מגניב
צודק. רק שמהות החגיגה היא על הנס העצום שנעשה לנו,השתדלות !
בדומה ליום העצמאות.
חוגגים על כך שהצלחנו להיכנס אל ירושלים, והכול בניסים גלויים.
לא הפסקנו להתפלל "בשנה הבאה בירושלים הבנויה". כולם יודעים שירושלים הבנויה זה בית המקדש.
אני מסכים שצריך להודות בצורה כללית על נס ההצלה ועל הכיבוש.חסדי הים
אם כי הכיבוש היה למחצה, כי מבואר בתנ"ך ובפוסקים שחלק מהותי מכיבוש זה גירוש הגויים, וברוב המקומות לצערנו לא עשינו הזה, ועד היום אנחנו סובלים בגלל זה.

על כל פנים יום ירושלים זה לא, כי העיר הקדושה בקדושה הלכתית עדיין אבלה וחרבה.
גם בעשרה בטבת צמיםנפשי תערוג
למרות שלא נשרף בו הבית
כי נכנסו לירושלים זרים. היום כמעט כל העיר המקודשת צריבה אוחסדי הים
מיושבת הזרים.
בעשרה בטבת לא נכנסו זריםנפשי תערוג
אלא התחיל המצור

וכמו שהתחיל מצור אז צמים
אז שנגמר המצור שמחים
זכור לי שראיתי שכבר אז בקעו בקיעים בעיר והצליחו להיכנסחסדי הים
חיילות, רק ב-ט' בתמוז הצליחו להבקיע את החומה לגמרי בגלל הרעב.
גם אם אני לא זוכר טוב, זה ברור שהמצור שלהם גרם להם יכולת שליטה על העיר. הם השתלטו על מה יוצא ומה נכנס, וקבעו בה חוקים וכללי ברזל.
היום זה הפוך בירושלים המקודשת. הוואקף קובע את הכללים והחוקים, ובקושי מתחשבים במדינת ישראל.
זה בגלל תחילת המצור, "סמך מלך בבל ידו על ירושלים".ד.

הוואקף לא קובע כללים וחוקים בירושלים. 

 

בהר הבית, המדינה נתנה לו יותר מידי פתחון-פה, וגם שם כבר עושים יותר סדר ומראים מי בעל הבית. 

גם אם נקבל את כל ההנחות שלך, כשהיה המצור ב-י'חסדי הים
בטבת הם לא צמו מיד, כי זה עדיין לא הביל לחורבן הבית ולגלות. רק אחרי כל התהליך של החורבן והגלות אז קבעו את י' בטבת.
אם עם ישראל היה חוזר בתשובה, אז חורבן הבית לא היה קורה, ו-י' בטבת היה סתם יום, גם אם נבוכדנצר התחיל אז במצור.

אז אם אתם עושים השוואה ל-י' בטבת, אז יהיה אפשר לקבוע יום ירושלים כשיבנה הבית המהירה.
אתה חוגג את יום העצמאות?דעתן מתחיל

כי המדינה שלנו כרגע עוד רחוקה מהאידיאל.

אנחנו שמחים ומודים על חסדים אדירים. אנחנו מודים ושמחים על כל הטוב המופלא שיש. ויש. כל כך.

לא מונע מאיתנו לרצות ולקדם את המטרה בכל יום אחר בשנה יחד ובעיקר עם היום הזה. לא שוכחים לרגע. 

כואבים על החסר. שמחים על הטוב.

נחמד שאתה מעיז לצחוק על גדולי תורה כדוגמת הרב גורן ועודאניוהוא
אני לא מסכים עם הרב גורן, אבל לפחות הוא היה עקבי ושינהחסדי הים
את 'נחם', כי הוא חש בסתירה.
ממש לא מהמקום הזה הוא שינהאניוהוא
ועכ'פ הוא רק דוגמא - כל שאר גדולי ישראל שביום זה מודים לה' בדור הקודם ובדורנו- גם מצחיקים אותך?
לא זכור לי שביקרת בחריפות את חגיגות "היובל"מי האיש? הח"ח!

למלחמת "ששת הימים" ול"שיחרור" ול"ניצחון הגדול", שהיו הביזיון הכי מבחיל ומחליא שראיתי מימיי, כאילו שלא קרה אחר כך כלום, לא ההתשה, לא מלחמת יום הכפורים, לא הבלגן העצום של "המהפך" ואז מסירת כל סיני וכדומה.
אני בהחלט מבין את טענתך לגבי יום ירושלים וזה לא שאיננה מוצדקת, אבל היא כלום ליד השתיקה הרועמת של אנשי האידיאולוגיה ליד הגנוסיה המבחילה והמתועבת, שתובלה במופע ההערצה המיותר וההזוי לנשיא האמריקאי (עם כל המהומה האם יגיע ל"יום היובל לאיחוד ירושלים" והאם "יעניק" שגרירות בירושלים לכבוד החג בהופעתו כאן, שכל זה בסופו של דבר נופץ בבוז ובזילזול על ידיו ועל ידי עוזריו שאינם שונים כלל מאלו שהיו נניח להילארי קלינטון אילו היתה בבית הלבן, וכדי ביזיון וקצף). יש בידיי את עלון "מצב הרוח" מהימים שאחרי, ובו מתראיין מייקל אורן החוכמולוג ומביע את אכזבתו מאיך שהימים "הנשגבים" עברו ולא נעשה אז שום דבר
אני גם לא חושב שצריך לערב בזה בכלל את הרבנים, מספיק לראות מה עושים פוליטיקאים דתיים ואיך הם מעוותים כל מצב לטובת מעין "ספר מסרים" שמתעלם משלושה רבעים של המציאות ומתמקד ומתבשם ומתפלש ומתמרח רק במה שנוח.

יפה. תודה רבה!! לב אוהב


"מצחיקים אותך"?.. צר לי עליך.ד.

אבל זה לא ענייני, כמובן, אם משהו "מצחיק אותך" אישית, או עוד כמה, שמתעקשים להפוך דברים שברורים בשכל פשוט ובהרגשה ישרה.

 

אף אחד לא אמר שכבר נגמר הענין. גם חוגגי ההלל ביום שחרור ירושלים, בשמחה ובטוב לבב, עדיין אומרים את הנוסח של "נחם" בתשעה באב. אנחנו לא חיים באו הכל או שום דבר. והרב גורן זצ"ל, בהתלהבותו הבריאה והאמיתית, אכן אמר בשחרור הכותל, "העיר השמחה, והמכובדת" וכו' - כפי שהוא מתאר.

 

ירושלים היום "אבלה מבלי בניה"?... ירושלים התרחבה, כמ"ש, "פרזות תשב ירושלים". וגם בחלק היותר-עתיק שלה, יושבים יהודים ומוסדות יהודיים, כולל ישיבות ובתי כנסת, באופן שלא היה מאות ואלפי שנים.

 

בהר הבית יש מסגד - זה מחריד. אבל הוא בשלטוננו, עם כל העיקומים של ההתחשבות המסויימת בגויים.

והכותל המערבי, אליו ניסו יהודים להגיע ולהתפלל במשך מאות שנים - נמצא בגישה חופשית ליהודים. דגלי ישראל. 

 

יש בירושלים, על התרחבותה, הכי הרבה תושבים, מכל הערים במדינה.

 

להשוות את המצב בזמן נחמיה, שהיה תחת שלטון פרס ובחסותם - למצב של היום? ב"ה שזכינו לזמן הזה.

 

ומה הקשר "רק כשטיהרו את ביהמ"ק אמרו הלל"... וכי מישהו מעלה על דעתו ש"טיהרו את ביהמ"ק", זה יותר מכשבנו אותו?

אלא שהיה נס גדול, של הצלת מעטים מיד רבים וכו' - כפי שאומרים בנוסח בנוסח "על הניסים", אז קבעו הלל. כמובן, נקודת השיא היתה בטיהור ביהמ"ק, גם ביטוי לניצחון. 

וגם היום, ההלל הוא על ההצלה העצומה והנפלאה. וקבעו, באופן ברור לגמרי, את ההלל על מלחמת ששת הימים - בנקודת השיא שלו, שהיא שחרור ירושלים, תובב"א.

 

ובוודאי שזה שירושלים שוב בידינו, זה דבר עצום ונפלא. הלב חזר אלינו. בעז"ה - ייבנה ביהמ"ק במהרה בימינו.

 

איך אפשר לא ראות כמה עצום הדבר הזה?

 

אני לא מתכוון להיכנס לויכוחים. מי שירצה למצוא חושך - תמיד ימצא אותו. ההפסד כולו שלו.

 

להערכתי, גם כשיגיע משיח צדקנו בעצמו, גם כשייבנה ביהמ"ק (בוודאי אם המשיח לא יהיה מה"חוגים" הנכונים....)

 

ירושלים מהות היום - ירושלים בידינו. דבר עצום מאין דוגמתו. אשרינו שזכינו. וגם הניצחון. ניצלנו ממות לחיים, כל כלל ישראל מצד האמת, מעבר ליושבי הארץ. והשיא בירושלים.

 

 

ועם כל הכבוד - לא "אתה" שתכריע בין "חוכמת רבך", לבין דברי הרב טאו שליט"א, חכמי הרבנות הראשית דאז, שתיקנו את הודאת יום שחרור ירושלים.

 

נכון, תודה על הדברים!לב אוהב


^^ בדיוקתופסת אומץ
תגובה מעולה
אותי משעשעיםבתוך בני ישראל
חלק מאלו שאומרים כי ההר בשליטתנו והמסגד.
אם אתם מושפעים רק משמיעתם של 'מטה ארגוני המקדש' ודומיו, אז, זה לא אומר שאתם מכירים את המציאות אלא חלק מסוים מהמציאות עפ"י השקפתם.
תעלו, בחצי שנה האחרונה, ונדבר.
ברור שהמצב לא אידיאלי! אבל בהחלט הולך ומשתפר...שמואל5
תתבגרק"ש
(סליחה על הביטוי)
יום ירושלים תוקן על ידי מועצת הרבנות הראשית, בתקופה שמעמדה היה איתן הרבה יותר מהמצב לצערינו היום. ממילא, לא רלוונטי שכל אחד יתחיל מסברותיו לקבוע מה לעשות ומה לא. אסור לפרוש מהציבור. (אגב, כשכתבת "יום העצמאות שלי" התאפקתי, למרות שגם שם - עצם הפרישה מהציבור מבהירה שאין לך הבנה מה המשמעות של הפיכתינו ממפוזר ומפורד לעם אחד).

לגופם של דברים:
א. פשוט, שמבחינת הגדר ההלכתי - עיקר קביעת היום וההלל הוא על ההצלה ממוות לחיים, של כלל ישראל שבארץ ישראל ומצטרפים לזה הודאה על כלל הניסים במלחמה ושחרור ירושלים, ערי הקודש ושאר חבלי הארץ.
ב. יחד עם זאת, התחושה הרוחנית-ציבורית היתה שמוקד הניצחון היה בשחרור ירושלים ולכן קבעו את היום הזה דווקא.
ג. יחד עם זאת ובלי לזלזל חלילה במקדש, הכותרת שלך אינה נכונה. לירושלים יש יתרון קדושה גם כשאין מקדש. הכל מעלין לירושלים - נפסק להלכה גם כשהמקדש חרב. אברהם אבינו הולך ונסוע הנגבה - כל מעסעותיו לירושלים, כשאין מקדש. דוד המלך קובע את בירתו בירושלים - כשעוד לא יודע את המקום המדוייק של המקדש (לדעת רש"י).
כשאדם מגיע בזמן הגלות קורע על ירושלים וקרע נוסף על המקדש.והראיות עוד ארוכות.
יש כאן בשרשור 3 תגובות לגופו של אדםימ''ל
וכולן מאותו צד של הוויכוח.
עכשיו, אני מבין את זה שהניסוח בכותרת מקומם ובצדק (ובתגובה כלפיי לא הייתה לזה בכלל הצדקה @אניוהוא), אבל מקובלני שמי שתוקף אישית את מי שמביע דעה אחרת ממנו בדיון לרוב זה בגלל שהטענה שלו חלשה. לדעתי התוקפנות הזו אומרת דרשני.

ולגבי קביעת הרבנות והפרישה מהציבור - רק אל תשכח שהחוגגים הם חלק קטן מהעם (ובמקרה של יום ירושלים קטן מאוד).
לא הגבתי לגופו של כותב כלל.אניוהוא
הגבתי לסיפור (שאגב, רציתי ושכחתי לכתוב שהוא כתוב מעולה!)
בתור משחק מילים שהכותב מעלי התכוון לאריכות אבל אפשר להבין זאת מתוך 'אור'
אני כתבתי שהסיפור הזה הוא הסתכלות על החושך ולא על האור.
זה בסדר,ימ''ל

לא ציפיתי שתודה בטעות ותתנצל. ברור לך שהכוונה הייתה לתגובה עוקצנית, לא עניינית ולא לגופן של טענות.

בכל אופן לא נפגעתי ואני מוחל על הרטוריקה, אבל כמו שאמרתי אני חושב שהבחירה בה מעידה על משהו.

 

תודה על המחמאה, אם כי הרבה דברים בצורת הכתיבה הייתי משנה היום (כתבתי אותו בשיעור ב').

 

נכון שההסתכלות בו היא על הצד השלילי, בלי להתעלם מהטוב שגם מוזכר בו והיחסים בין הטוב לרע (למשל ההערה שהטוב הוא הזדמנות והרע הוא הפספוס ולכן לא נכון להפריד ביניהם ולהודות על הטוב לבד, כמו שלא תודה על על עסקה מעולה שסגרת כשהתברר שבגללה גנבו לך את כל הכסף שהשקעת. או כמו ההערה שעצם חגיגת הטוב הפיזי שלנו תוך התעלמות מביזיון השכינה שבוצע באותו יום הוא בזיון גדול לכבוד הקב''ה), כי אותו הוא בא לחדד כקונטרה להתעלמות ממנו.

אכן יש בה מן העוקצניות,אניוהוא
אך מתוך הסיפור שלך למדתי שגם כשיש צד חיובי, השלילי גובר ורק אליו מתייחסים....
אז למדת לא נכון.ימ''ל


אז תסביר בתורה מובנת...אניוהוא
הסברתיימ''ל

כאן - אסכם את המסר במשפט - צעירים מעל עשרים.

 

אין כאן הסתכלות על הטוב או הסתכלות על הרע, יש כאן הסתכלות על המכלול ועל המהלך השלם.

אתם טוענים שהטוב: א - עולה על הרע כמותית ואיכותית, ב- המגמה היא שיפור וזה עצמו סיבה להודאה בלי קשר לקיומו ומהותו של הרע, ג - הרע הוא זמני. וממילא הרע בטל ביחס לשאלת ההודאה.

אני מסכים עם הטענות חלקית, אני מודה שצריך להודות על הנס וההצלה במלחמה - וזה באמת בלי קשר לרע שקיים או לא במישורים האחרים. מה שאני לא מסכים זה שצריך להודות על הפן השלטוני בעוד שהביטוי שלו מצידנו הוא דחיקת רגלי שכינה, בדיוק ההפך ממה שהיינו אמורים לעשות עם ההזדמנות הנפלאה שנתנה לנו, וכל שכן ביום המר הזה. הודאה כזו היא בבחינת אצבע בעין - כמו שתתן לי מליון ש"ח להשקיע בשבילך, אני אגנוב לך אותם במקום להשקיע, וכל שנה בתאריך שנתת לי את הכסף אשלח לך זר פרחים עם מכתב תודה.

הכל בעקבות הכותרת המעליבה שלוברגוע

אם הוא לא היה מזלזל בנו וברבנים שלנו לא היו תוקפים אותו אישית.

 

אם לתקוף לגופו של אדם מעיד על טענה חלשה, זלזול לא?

נכון ש"הוא התחיל"ימ''ל

אבל בד''כ אדם בוגר היה מגיב לפגיעה ("חוצפה להתבטא ככה" וכדו') ולגופן של טענות ולא לגופו של אדם. בטח כשלא הייתה כאן פגיעה אישית ואני מניח שגם לא מכוונת. סף הרגישות וחוסר הסובלנות בנושא הזה נמוך בהרבה משום מה.

מחילה, הכותרת של הפותח היא לגופם של המוני בית ישראלהסטורי
רבנן ותלמידיהון
אני עומד על דבריק"ש
ואם טעיתי, זה בזה שבכלל נכנסתי לדיון לגופם של דברים ולא הגבתי רק על עצם החוצפה שבצורת הצגת הטענה.

א. אם היה מציג שאלה, קושיא, תמיהה - היה מקום לדון בסברות לכאן ולכאן, בהבנה שאנו דנים בקרקע, בעפר רגליהם של גדולי רבותינו זצ"ל שתיקנו את היום הזה והנהגותיו (וגם של גדולי תורה אחרים שחלקו ולא קיבלו).

ב. צורת הצגת הדברים היתה לא רק פרובוקטיבית. אם נשתמש בלשונך, היא היתה מנוסחת בלעג לגופם של חלק גדול (סביר שרוב גדול) מגולשי הערוץ והציגה שהם ורבותיהם 'לא יודעים' משהו פשוט שהוא יודע. ברור מניסוחו שאם הרב אונטרמן, הרב ניסים, הרב צבי יהודה, הרב ישראלי או הרב חיים דוד הלוי ועוד רבים זצ"ל היו יודעים את הדבר הפשוט שהוא יודע - הם לא היו קובעים את מה שהם קבעו.
לזה התכוונתי כשתכתבתי לו להתבגר. להבין שגם אם יש לו סברא - יש דרכים לדון בה וכדאי לצאת מנקודת הנחה שיתכן, רק יתכן שהוא, אם כך הכבוד לוותק של שלושים שנותיו (בערך) לא מבין בתורה דברים שזקני הדור 'לא יודעים'.
זהו שלא הגבת כלל על החוצפה שבניסוחימ''ל

למעשה לא הזכרת אותה בכלל בתגובה שלך, הגבת על בגרותו של הדובר ותו לא.

היית יכול לבקר בחריפות את החוצפה בלי לרדת לפסים אישיים, אבל במקום זה גם ירדת לפסים אישיים וגם לא ביקרת.

 

ושוב אני אומר שהאמוציות בנושא ביחס לדעות אחרות נראות לי חסרות פרופורציה בהשוואה לנושאים אחרים וזה אומר דרשני.

1. לא ברור לי מאיפה נובע הסמכות הטוטאלית של הרה"ר.חסדי הים
2. אם אתה סבור שצריך להגיד הלל בגלל יום ניצחון המלחמה (מה שלא ברור לי מכמה סיבות), אז צריך להגיד בסוף המלחמה, מתי ששקטה הארץ.

3. אברהם בא לירושלים לבנות שם מזבח במקום המקדש (עיין מדרשים ובהלכות בית הבחירה), ובסוף כשהוא מגיע לירושלים הוא רצה להקריב את יצחק ובמקום הקריב את האיל.
גם דוד כל השאיפה שלו בירושלים זה להקים את המקדש (תהלים קלב).
לגבי הכל מעלין לירושלים, זה נפסק כי עדיין ירושלים יונקת ממקום המקדש שקדושתה לא בטילה בגלל קדושת השכינה.

לגבי קריעה, קורעים קודם על הקל שהוא ירושלים ואז מגיעים למקדש
הייתי פעם במקום הזה. אתה יודע למה זה מצחיק?מבקש אמונה

כי אנחנו לא ישבנו במקלט כשפרצה מלחמת ששת הימים- והיינו בטוחים שהולכת להיות עוד שואה.

ופתאום שמענו שלא רק שניצחנו תוך ששה ימים, גם כבשנו את ירושלים!!   

אתה קולט איזה מטורף זה??

 

אנחנו נולדנו לתוך זה כשהכל מוכן, רגוע ושקט, וגם אני אמרתי לעצמי  "מה כולם כל כך שמחים כאין בית מקדש ועושים עבירות"?? 

 

אחרי ששמעתי סיפורים על התקופה ההיא ונכנסתי לתוך זה, 

לא יודע איך אפשר לא לחגוג - ועוד לצחוק על מי שחוגג. 

 

 

ואי ממש!!לב אוהב


להמחשה, בכיוון הדברים הללו..ד.
 
גזיר הדגל הזה, של בריטניה, הוא אחד משנים עשר פסים, להם נקרע הדגל הבריטי שהתנוסס בראש בנין ג'נרלי בירושלים (פינת הרחובות-יפו-שלומציון המלכה. היום יש שם כיכר עם מזרקות, ליד הרכבת הקלה), מרכז השלטון הבריטי.
ביום שהבריטים יצאו משם, בתש"ח, השתלטו אנשים משלנו, על הבנין, הקדימו את הערבים, הורידו את דגל השלטון הזר, קרעו ל12 גזרים וחילקו ביניהם... במקומו הניפו דגל ישראל. מונף שם עד היום.
 
מי שלקח את החלק הזה, נכנס אח"כ לעיר העתיקה בירושלים, עם הפורצים משער ציון. נפל בשבי הירדני, היה שם 9 חודשים. כתב ספר על הלומה בעיר העתיקה, ועל השבי הירדני.
היה ממייסדי הכלכלה של מדינת ישראל, יהודי שומר מצוות, אב למשפחה גדולה.
מידי שנה, בתשעה באב, היה נוסע עם ילדיו להר ציון, עולה על גג מגדל ציון, ומראה לאיזו נקודה, "שם הכותל המערבי"...
 
במלחמת ששת הימים, שם שוב שקי חול על חלון החדר בו הצטופפו בני המשפחה, במשך ארבעה ימים.
 
חלילה, לא חששו מ"שואה"... אבל על מעל ביתם עברו גבוה פגזים ירדניים. באותו רחוב ניבע חור גדול בקיר של בית אחת המשפחות, מפגז כזה.
 
ואז, שמעו על שחרור העיר העתיקה. לא יכלו להאמין. התקשרו לכל מי שאפשר כדי לבדוק.. כשהתברר שאכן - לא היה קץ לשמחתם. לא יכלו "לעכל".
 
בחג השבועות, שמונה ימים אח"כ, כבר נהרו עם המוני בית ישראל לכותל המערבי, אחרי שהמליץ לאחראים, לפנות את כל בתי ה"מוגרבים" שהיו שם ולחרוש את הרחבה, שמא יקרה אסון ח"ו מההמונים שיגיעו.
 
ברחבת הכותל המערבי, בזמן סמוך, היו יחד איתם, הרב אריה לוין זצ"ל, "אבי האסירים", והרב מ"צ נריה זצ"ל.
אמר הרב נריה, מרוב התפעמות מעוצמת הנס, החזרה לירושלים: מי יודע אם אנחנו ראויים לזה..
 
ענה לו ר' אריה: ר' משה צבי, את הזכויות שיש לכלל ישראל, אף אחד לא יכול לדעת....
 
 
[אגב, אחרי זמן מה, סמוך למלחמת ששת הימים, פגש אחיו של הנ"ל, בעיר העתיקה, את הסרג'נט שהיה ממונה על מחנה השבויים בעבר הירדן, סוחר בירושלים העתיקה...]
 
 
 
מי שרוצה - שיפקח עיניים.
הניצחון הזה סימם אותנו כעם בצורה מסוימת.חסדי הים
תודו על ניצחון המלחמה בכלליות.
אל תקבעו כיום מיוחד את יום ירושלים כשעיקרה לא בידינו.
אל תדאג יהיו עוד ימים...והוא ישמיענו
בטוח. יהיה גם יום הקמת המזבח, ויום חידוש קרבן הפסח. וכמובן יום המקדש. ויום חידוש הסנהדרין... וכו' וכו'

בקרוב בקרוב
למה לא?.............
יש את יום ירושלים שבו מודים על מה שיש, ויש את תשעה באב ושאר הצומות, ששם זוכרים שעוד לא הגענו אל המנוחה ונחלה. אני לא מבינה למה אתה רוצה להפוך את יום ירושלים לתשעה באב? כשקורה משהו טוב מודים עליו. כבר מסופר לנו במדרש על כך שהקב"ה רצה לעשות את חזקיהו למשיח, אבל בגלל שהוא לא אמר שירה אחרי הנס, אז זה לא קרה. רוצה שזה יקרה עוד פעם בגלל שלא הודנו לה' על המיסים שהוא עושה לנו?
וברור שיקבעו את החג על היום שבו שוחררה ירושלים, מיכוון שהיא בירתינו והיא המקום הכי חשוב שנכבש.
לא רוצה להפוך ל-9 באבחסדי הים
אני רואה את זה דווקא בדיוק הפוךמבקש אמונה

אם אתה מודה על המעט שקיבלת, אתה גורם לעצמך להעריך את זה ולשאוף ליותר...

 

לדוגמא, בנאדם שקשה לו ללמוד תורה ויום אחד הצליח ללמוד כמה משניות, לא יודה על זה כי אולי זה "יסמם" אותו?

לא שמענו על דבר כזה..

להפך!  אם הוא יודה וישמח (ובמקביל ימשיך לכסוף ליותר) החשק רק יגבר..

נכון. צריך להודות, אבל במידה. "הקורא הלל בכל יום הרי זהחסדי הים
מחרף ומגדף" (בבלי שבת קיח)
זה לא בכל יום בוא תגיד לנו מה המידה ומתי כן מודים..מבקש אמונה


כמו שכתבתי אני חושב שמבחינה הלכתית על ירושליםחסדי היםאחרונה
עדיין לא קוראים הלל.

על כלל ניצחון מלחמת ששת הימים וההצלה ממוות לחיים, זה יש סברא להגיד הלל מבבלי מגילה יד. .
אם כי לפי דעתי צריך סנהדרין לקבוע כדברי המ"מ בהלכות חנוכה. גם ההצלה ממוות לחיים לא היה לרוב עם ישראל ששהה וגר בחו"ל ואז לא קובעים הלל לפי הבה"ג.

גם אם קוראים הלל על ניצחון המלחמה, זה צריך להיות ממש בסוף המלחמה, בימים שנחו מאויביהם כמו בפורים ובחנוכה.
לא מתי שנכבשה ירושלים.
דוייק ונערך..יהודיה קטנה
מתנצלת אם הדברים חוזרים על עצמם..
דבר ראשון לסתור רבנים גדולים זה ממש לא נכון. יש 70 פנים . זו אחת מה 70 יכול להיות שגם שלך אם כי לא אמרת מי הם רבנייך ורק סתרת את דברי הרב צבי ישראל טאו שליט"א. אז ככה שנשמח לפירוט גדול יותר אם כבר מתדיינים ולפסול מכל וכל את הפסיקה של הרבנות הראשות ורבים וטובים מהרבנים של העם היושב בציון זה גם קצת גאווה אני חושבת. בטוחה שלא זו הייתה כוונתך אם כי רק מלהט הדיון.
דבר שני, אותו הדבר על יום העצמאות. אתה רואה מלכות בישראל?
מדינה שחוד החנית שלה הוא קידוש שם שמיים?? אור לגויים? יודע מה אפילו להיות יהודים בסדר.. לא!
ובכל זאת יש מקום להודיה.
חזרנו לבית לחם, חזרנו לחברון חזרנו לעיר דוד. חזרנו לירושלים שכספנו אלייה 2000 שנות גלות, ומתוך ייסורי הפוגרומים לא שכחנו והמשפט "לשנה הבאה בירושלים" לא יימחה מפינו לעולם, עד בנייתה השלימה.
ואותו דבר, אתה יכול לומר גם על עצמך. למה אתה בן אדם עם שמחה? הלא אינך מושלם. אפילו רחוק מאד מאד מלהיות אחד עם הפוטנציאל הרוחני והנשמתי שלך. אין מקום לשמחה בחיים שלך??
חזל קבעו לנו להתאבל על ירושלים בזמנים מסויימים כי אי אפשר לבנות חיים בריאים אם אינך שמח. האבל כמו תקופות האבלות על קרובים חייב שיהיה לו מקום אבל גם גבולות.
יום ירושלים זה כמו מסיבת הודיה על יום שלם. נעשה לנו נס לא הגיוני, ה לוקח אותנו על כנפי נשרים ממש ועכשיו, ביום הזה, זה תורנו. לבנות חיים גדולים להביא בשורה לעולם. וזו קומת ירושלים שעלינו לבנות. אחריי שבנינו את המציאות הפיסית נבנתה קומת החומר שהיא הכרחית להופעת הרוח. ועכשיו הכלים מתאימים לקבלת הרוח.
ונכון. קיבלנו את כל זה ועדיין אין מלכות, אין מקדש, שועלים מהלכים בו.
אבל צריך פרספקטיבה רחבה יותר. לראות את המורכבות וגם את ההתקרבות הגדולה והצמא לרוח שאט אט פוקחים עיניים והופכים לנחשול אדיר של אנשים שרוצים יותר רוח ויותר תורה. רק תראה את הכמויות של התכניות יהדות לסטודנטים חילוניים, המרכזים בתל אביב ובערים נוספות שנוהרים אליהם כמויות אדירות של אנשים.
אז קומת הרוח ניבנת לנו לאט לאט.
נכון זה לא כמו שדימיינו בדמיון הקולקטיבי שלנו על בניין בית המקדש כדבר הראשון שתעשה ממשלת ישראל. אבל הוא מתקרב, אפשר להרגיש ואפשר להשפיע ולחזק את הרצון והכמיהה שלנו ושל כל עם ישראל
"'כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ' (תהלים קב, טו) - רוצה לומר כי ירושלים אמנם תיבנה כשיכספו בני ישראל לה תכלית הכוסף עד שיחוננו אבניה ועפרה".
)ריה"ל)
יש לנו חלק ויש לנו השפעה בבניית ירושלים, אי אפשר להאשים את השלטון כל הזמן, במיוחד אם גם הם קצת נשבו ואינם מחוברים ורוצים בבניין ירושלים באמת..
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צע
פרטזיויקאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך