ציבור קדוש ויקר, אשמח אם תענו לי על שאלה קשה שמטרידתני זה ימים רבים, ומונעת שינה מעיני:
לבן של אחותה של דודה של סבתא של אישתי, נולד שבוע לפני פסח תינוק קטן וחמוד. כעת, השאלה היא כזאת: הוא (אב התינוק) רבע מרוקאי, רבע כורדי, רבע עיראקי, ורבע תוניסאי, האם לעומת זאת היא רבע אשכנזיה, רבע בולגרית (לא גבינה, מוצא) רבע תימניה ורבע הונגרית. השאלות הן כאלו:
- האם לקרוא את נוסח הברית בנוסח אשכנזי, תימני, לובי, ספרדי, או שמא בכלל עיראקי?
- האם ניתן להמיר את יין המילה לעראק חריף, כדי לכבד את הצד הע(י)ראקי במשפחה?
- בסעודת המצווה אשר תתרחש בתוך פסח, האם ניתן להגיש גם מנות עם קטניות, לאלו אשר יכולים, ואילו אלו אשר אינם יכולים פשוט לא יאכלו מאותה מנה?
- לאחר סעודת המצווה הבשרית, רוצים בני המשפחה לקיים חגיגת פיג'מות לתוך הלילה, כולל הזמנת פיצה והכנת פונדו שוקולד – מה שגורר אותי לשאול איך לחשב את השעות מאכילת הבשר, 3 שעות או 6, או שמא בכלל ללכת כהונגרים אשר שומרים שעה (ובגלל שההונגרים שומרים רק שעה בין בשר לחלב ואם התינוק היא רק רבע הונגרית, לכן היא שומרת רק רבע שעה). או שאולי כדי לפשר בין כל העדות השונות, ניתן לעשות ממוצע מהשעות, ולמצוא הקלות לאלו השומרים שש?
שאלה חמישית ואחרונה: בשבת שתבוא מייד לאחר הברית (שתתקיים ביום חמישי), רוצים להעלות לתורה בני משפחה שונים מעדות שונות, אך כל בן משפחה שכזה מתעקש על קריאה בנוסח שלו: האם ניתן לקרוא באותה פרשה בשבע נוסחים שונים, כאשר כל עולהיקרא בנוסח בנוסח שלו?

))))